Čudežno potovanje
Pretočite si v slovenščino sinhronizirani napovednik (9 MB)! Za predvajanje morate imeti na računalniku nameščen divx codec (MPG4 V3). |
Animirani Blockbuster. Japonska risanka, ki je zaslužila 240 milijonov dolarjev in tako doma za 30 milijonov prehitela Titanic. Po izjemnem uspehu na Japonskem in nagradah za najboljši japonski film in najboljši azijski film, pa se vrstijo uspehi tudi na zahodu. Na zadnjem berlinskem festivalu film osvaja zlatega medveda, potem pa ga odkupujejo za predvajanje v celem svetu. V glavni vlogi nastopa desetletna deklica, ki potuje po svetu, ki mu vladajo čarovnice in pošasti, ljudje pa so spremenjeni v živali iz katerega pa se je moč rešiti le s pomočjo prijateljstva in ljubezni. Sodobna Alica v (zares) čudežni deželi.
Je eden redkih risanih filmov, ki ga je v ZDA distribuiral Disneyev BVI in ga pri tem niso narisali v Disneyevih studijih, poleg tega pa so ga pri BVI kandidirali za letošnjega oskarja.
Animirana pustolovska risanka ČUDEŽNO POTOVANJE je najresnejši kandidat za letošnjega oskarja za najboljši animirani film ter štirikratni kandidat za nagrado Annie za najpomembnejše dosežke na področju animacije, ki ni bila podeljena že 17 mesecev. Poleg zlatega medveda pa se lahko njeni avtorji ponašajo s številnimi nagradami in nominacijami, kot so nagrada japonske filmske akademije za najboljši film, evropske filmske nagrade, nominacija za najboljši tuji film, nagrada za najboljši azijski film, zlati satelit za najboljši animirani film, nagrada losangeleškega združenja filmskih kritikov za najboljši animirani film, NBR nagrada za najboljši animiriani film, posebna nagrada bostonskega združenja filmskih kritikov, nagradi za najboljšo glasbo in najboljši tujejezični film združenja čikaških filmskih kritikov, nagrada dalaških filmskih kritikov za najboljši animirani film, nagrada za najboljši animirani film združenja floridskih filmskih kritikov, nagrada newyorških filmskih kritikov za najboljši animirani film, OFCS nagrada za najboljšo animacijo in za najboljši tujejezični film...
Na najbolj razvpitem internetnem filmskem portalu IMDb je ČUDEŽNO POTOVANJE ocenilo 3.800 ljudi s povprečno oceno 8,6. Pri tem pa mu je dobra polovica dala čisto desetko, filmskim kritikom in novinarjem pa se v superlativih pridružujejo tudi navadni gledalci s svojimi komentarji kot so (navajamo jih v izvirniku):
* Different and brilliant *
* Beyond what words can describe *
*
Take the kids or just take yourself *
* Masterpiece *
*
Breathtaking jourrney *
* Spectacular imagery *
* The Master's
Masterpiece *
* Deep and refreshing *
* Charming and sweet *
* Beautiful and strange, like a wonderful dream *
* Outstanding!
*
* The best animated film of all time *
* Beautiful movie *
* Marvelous, Magical, Miyazaki!! *
* A breath of fresh animated air
*
* Fabulous! *
* Beautiful and lyrical *
* Touching and
entertaining anime thrill ride *
* Brilliant *
* Magical!
*...
Chihiro je muhasta, svojeglava 10-letna deklica, prepričana, da se mora ves svet podrediti vsaki njeni kaprici. Ko ji starša, Akio in Yugo povesta, da se morajo preseliti, je besna in sploh ne poskuša prikriti jeze. Med potovanjem v novo hišo se oklepa spominov na prijatelje ter šopka rož, poslednje sledi njenega preteklega življenja. Ko prispejo do konca skrivnostne slepe ulice, se znajdejo pred ogromno rdečo stavbo, pod katero zeva neskončen predor, podoben orjaškim ustom. Chihiro nerada sledi staršem skozi predor, ki vodi v mesto duhov, kjer čaka razkošna pojedina.
Akio in Yugo se požrešno lotita izvrstnih jedi, vendar se pred hčerkinimi očmi spremenita v prašička. Zašli so namreč v svet, v katerem živijo pradavni bogovi in čarobna bitja in ki mu vlada demonska, harpiji podobna, čarovnica Yubaba. Yubaba pojasni Chihiro, da vse prišleke spremeni v živali, ki jih potem pojejo. Tisti, ki ubežijo tragični usodi, so obsojeni na izničenje, če se pokažejo nevredne. Na srečo Chihiro najde zaveznika v skrivnostnem Hakuju. Da bi preložila usodni dan in preživela v tem skrivnostnem in nevarnem novem svetu, mora biti koristna, mora delati. Chihiro opusti lenobo, človeškost, razum, spomine, celo svoje ime in se poda na pot, da reši svoje starše iz začaranega sveta...
Hayao Miyazaki je v preteklih 20 letih eden vodilnih japonskih animatorjev. Eden od pionirjev je danes vrhunski ustvarjalec. Pogled na njegovo filmografijo razkriva osupljivo enotnost vizije in čudovite doslednosti, kljub ogromni raznolikosti njegovega dela. Ta iskrenost je morda ključ do njegovega izrednega uspeha. Producent, dizajner, režiser, risar in scenarist - Hayao Miyazaki je genialen umetnik, eden najsijanejših svoje generacije. V svoji 39-letni karieri se je Miyazaki dotaknil vsake teme, raziskal vsak ton, vsak register. S satiričnimi, epskimi in elegičnimi prijemi se je pogumno premikal od portreta do skupinske slike, s primerno preprostostjo je izražal velike strasti, se predajal duši, se spuščal v vesele igre domišljije. Hayao Miyazaki ni le filmski ustvarjalec, je pesnik, trubadur, ki je priča koncu stoletja in svitu novega tisočletja. Njegova samopožrtvovalnost, mrzličnost, in strast do dela so mu pomagali, da je razvil percepcijo in filmske moči do skrajnih meja. Hayao Miyazaki je pristni mojster. Njegovi filmi so monumentalne stavbe, zgrajene kot stare katedrale s skoraj religiozno predanostjo in gorečnostjo. Skrupulozen, natančen in brezkompromisen je Miyazaki v vsej svoji karieri bojeval herojske in vztrajne bitke zoper šibke aforizme in intelektualne sofizme. Njegovo delo je iskreče se posvetilo zmagoslavju izjemne domišljije.
Rojen leta 1941 je bil Hayao Miyazaki drugi otrok štiričlanske družine. Njegova starša sta med vojno zapustila Tokio, da bi ubežala ameriškemu bombardiranju in se naselila v Utsunomiyi, mestecu kakšnih 100 km oddaljenemu od prestolnice. Miyazaki je odraščal v deželi, ki se je skušala opomoči od svetovne vojne. Čeprav minimizira vpliv tega obdobja svojega življenja, je moralo pustiti sledove na njem. Tudi Hayaova podeželska vzgoja je imela vpliv na njegovo delo, kar je opazno v filmu My Neighbour Totoro. To je edini film, kjer noben otrok, celo tisti najbolj hudoben, ni sposoben sovraštva. Miyazakijevi najbolj igrivi filmi kot Totoro in Kiki's Delivery Service so zame stalen vir inspiracije. Gospoda Miyazakija občudujem v tolikšni meri, da sem stiudie Ghibli uporabljal kot model in navdih, ko sem ustvarjal Pixar. Pravzaprav je zelo preprosto - kadarkoli smo imeli kakšno težavo, smo si ogledali Miyazakijev film. Zmeraj smo našli rešitev za svoje težave. Mati v My Neighbour Totoro je hudo bolna. Miyazakijeva mati je zbolela za tuberkulozo hrbtenice. Trpeče, Kristusu podobne ženske pogumenega duha, najdemo v mnogih režiserjevih odraslih likih. Njegov oče je bil direktor družinskega podjetja, Miyazaki Aviation. Miyazaki je po njem podedoval veliko strast do aeronavtike in v njegovem delu so opazni veliki poleti liricizma. Goreč oboževalec Osamuja Tezuke, velikega staroste sodobne manga, Miyazaki priznava, da se nikoli ni do konca znebil vpliva mojstra risbe.
Miyazaki se je zaljubil v risani film leta 1958, ko je videl The White Snake Enchantress (Hakujaden), prvi dolgometražni japonski barvni film v produkciji Toei Animation Studios. Takoj je sklenil, da bo postal risar. Štiri leta je študiral ekonomijo na univerzi Gakushuin, med tem časom pa je izpilil svojo risarsko veščino in se priklonil marksizmu. Leta 1963 je začel delati pri Toei Animation in ustvarjal risanke iz otroške literature. Miyazaki je eden redkih režiserjev japonskega animiranega filma, ki ni risal stripov. Pri Toeiju sta ga ustvarjalnost in obseg njegovega dela hitro ločili od ostalih animatorjev. Začel je iz dna in si z delom tlakoval pot navzgor, najprej z Watchdog Bow How, fantastično priredbo znane sage The Loyal 47 Ronin, ki je navdihnila mnoge japonske akcijske filme. Leta 1964, med delom na filmu Ken, Wolf Boy, je srečal dva človeka, ki bosta globoko vplivala na njegovo življenje: Isaa Takahato (svojega partnerja) in Yasuaoja Otsuko (svojega mentorja). Med tem je delo na televizijskih serijah oviralo delo na igranih filmih in ustvarjalo resne napetosti med animatorji in upravo Toeija.
Miyazakijeva prepričanja in trden značaj sta ga leta 1964, pri 23 letih, spodbudila, da je postal aktiven član studijskega sindikata. Njegova zveza s Takahato in Otsuko je postala še trdnejša. Miyazakijeva velika želja je bila režirati film, ki ne bo namenjen izključno otrokom. Kompleksen in globok film, ki bo navdušil ljudi vseh starosti. 1965 je s Takahato in Otsuko delal na svojem sanjskem projektu. Kljub naraščajoči napetosti s šefi Toeija, je film The Great Adventures of Horus, Prince of the Sun je prikazan poleti 1968, in je postal prvi donosni japonski neodvisni film. To pionirsko in vizionarsko delo, ki ga je zamislil in animiral Miyazaki, je poželo velike pohvale kritike in povzročilo pretres v svetu animacije. Odprla so se nova obzorja. "Želeli smo ustvariti delo, ki bi bilo všeč nam, tridesetletnikom," se spominja Isao Takahata. "Jasno, to ni pomenilo, da ne sme ugajati mlajšem občinstvu. Nasprotno. Na žalost je bil Horus turned velika komercialna polomija. Promocija, namenjena novi mladi publiki tega časa, je bila slabo izpeljana. Toda podjetje ni bilo ravnodušno do filma, kajti ljudje v Toeiju so se zavedali, da predstavlja nov začetek. Sledile so mnoge zgodbe, temelječe na neuresničljivi ljubezni med moškim in žensko iz nepremostljivo različnih svetov. Dramatični obrati, ki smo se jih posluževali, so bili očitno zelo učinkoviti." Mehka tranzicija leta 1969, ki je sledila temu komercialnemu neuspehu, je povzročila odhod Otsuke k Toeijevemu največjemu konkurentu. Tudi Miyazaki je sklenil zapustiti Toei. Leta 1971 se je trojka Miyazaki, Otsuka and Takahata ponovno zbrala, toda njihov projekt - adaptacijo Pike Nogavičke Astrid Lundgren - je avtorica prepovedala. Hayao Miyazaki in Isao Takahata sta vseeno osvobodila starih metod filmskega ustvarjanja in pustila na voljo svoji domišljiji v dveh kratkih filmih Panda Kopanda (1972/1973). Družabnika sta dolgo in trdo delala za svojo novo firmo Nippon Animation. S Heidi sta začela "Classical Works from Around the World", popularne serije animiranih adaptacij velikih del otroške literature. Kljub velikemu uspehu je Miyazaki, ki je bil odgovoren za scenarije in koncepte, izjavil, da ima raje finančno svobodo, da lahko zavrne te naloge. 1978 je režiral prvi animirani televizijski šov: Future Boy Conan. Takrat je Miyazakijev enkratni stil začel prihajti na dan skozi drzno, strastno romantično obravnavanje originalnih tem. Kljub omejenemu formatu televizije je ustvaril neverjeten tehnični dosežek. Njegov genij je zasijal, Miyazaki stopil v središče pozornosti.
Naslednje leto je svoje najboljše serije priredil za veliki ekran, začenši s Future Boy Conan, svojim režiserskim igranim prvencem. Ironično, Miyazaki ne priznava svoje stvaritve, ker meni, da nekaj prizorov, ki jih je smel dodati, ne more nadomestiti cenzuriranih delov iz njegovega originalnega scenarija. Jezen je zapustil Nippon Animation in šel k Telecom Animation Filmu. Miyazaki in Takahata sta takoj začela delati na novem filmu, toda Takahato niso zanimale romantične in sanjaške pustiolovščine Lupina III, gentlemana roparja Mauricea Leblanca. Kot režiser je Miyazaki ustvaril, po mnenju mnogih, svojo prvo mojstrovino, film, ki je čudovit homage Paulu Grimaultu The Curious Adventures of Mr. Wonderbird. Za The Castle of Cagliostro je sklenil režirati - v samo nekaj mesecih - 90 minutni animirani film. Z mentorjem Yasuojem Otsuko, ki je že sodeloval v vseh fazah ustvarjanja serije Lupin III, sta se lotila dela set na tem mamutskem projektu. Miyazaki si je s kolegi naložil natrpan urnik, ki jih je izčrpaval, vendar so na koncu poželi zmagoslavje. V The Castle of Cagliostro Miyazaki oživlja mitološki lik Nausicae. Ta lik je - celo bolj kot Nausikaa, ki je leta 1984 proslula Miyazakija - prava inkarnacija Homerjeve legendarne figure. Tako kot njen alter ego je tudi ona princesa, osamljena na otoku, ki reši Lupina, režiserjevega Odiseja. V Miyazakijevih rokah Lupin postane zapleten, vendar resnično prikupen lik. Bister, sposoben in preudaren je utelešenje vztrajnosti, idealna mešanica poguma in previdnosti, poosebljenje vdanosti, nedolžnosti in triumfa inteligence nad surovo močjo. The Castle of Cagliostro je skala, na kateri je zgrajen Miyazakijev sloves. Kmalu so na njegova vrata začeli trkati ameriški producenti, vendar je Miyazaki, ki zaničuje pomanjkanje poštenja in zavezanosti, ponudbe zavrnil. Obdobje tranzicije mu je šlo zdaj na roko in je še enkrat ustvaril čudovite epizode televizijskih serij Lupin III (1980), kot tudi italijansko-japonsko koprodukcijo Sherlocka Holmesa.
Zmagoslavje Nausikae je odprlo pot za Ghibli Studio. Italijanska besede ghibli označuje tople vetrove, ki pihajo nad puščavo in je odraz Miyazakijeve, Otsukine in Takahatine želje, da odpihnejo umazanijo in korupcijo iz japonske filmske industrije.
Miyazaki je naredil svoj prvi igrani film za ta studio leta 1986. Laputa, Castle in the Sky je film, navdihnjen z Swiftovim Gulliverjevimi potovanji in futurističnimi teksti Julesa Verna. Pripoveduje o dveh mladih ljudeh, ki iščeta srečo in odkrijeta noro utopijo v katakombah leteče trdnjave Lapute.
1988 je režiral My Neighbour Totoro, fantastično zgodbo, polno pobožnosti in svetosti, velike nežnosti in ki do danes ostaja eden najbolj priljubljenih japonskih filmov. Michael Eisner (predsednik Disneyjevih studijev) priznava, da je bil Totoro dolgo časa najljubši film njegovih otrok. "Vsebuje nekaj čarobno neopisljivega. Preden je film prišel na video v ZDA, sem imel doma japonsko kopijo. Nekega dne so jo moji otroci slučajno odkrili. Čeprav očitno niso razumeli japonskih dialogov, jih je film očaral. Sploh ne morem prešteti, kolikokrat so si ga ogledali." Miyazaki je naslednje leto končal kratko anime, ki je občinstvu predstavila zapeljivi nasmeh in nagajivost Kiki v Kiki's Delivery Service. Pustolovščine majhne čarovnice, ki odrašča v svetu, kjer je odrasli nočejo razumeti, predstavlja alegorijo nevarnosti konformističnih pritiskov. 1999 je posnel Crimson Pig, zgodbo o pilotu hidroplana. Eleganten in sofisticiran spominja na velike romantične in črnohumorne klasike, kot je Casablanca. Crimson Pig ostaja režiserjev morda najbolj oseben film. Leta 1997 je ustvaril najveličastnejše delo Princeso Mononoke, krut, osupljiv in globoko ganljiv spektakel. "Odkar sem posnel Matrix, me novinarji nenehno sprašujejo: Gotovo poznate japonsko animacijo? Sprva me je to zabavalo, kasneje me je začelo motiti." pravi Andy Wachowski (Matrix). "Zdaj se mi zdi, kot bi kričal: Odprite oči!". Režiserji, kot so Mamoru Oshii (Ghost in the Shell, Avalon), Rin Taro (Metropolis) in Hayao Miyazaki, so ustvarili izjemne filme v preteklih 20 letih. Mamoru Oshii je edini, ki ga James Cameron prosi za nasvet, kadar snema. Kar se tiče Hayaoja Miyazakija, ko vidite Princeso Mononoke, ne morete drugega, kot steči k telefonu in naročiti vse, kar je ustvaril. Princesa Mononoke je film, ki daje kinematografiji pečat veljavnosti. Gori v vaši domišljiji in ostaja tam - to je mojstrovina.
Za večino svojih rojakov je Miyazaki enako velik režiser kot Kurosawa. Čeprav se ne kaže v medijih, njegov glas je odmeven v japonskem javnem življenju. Njegovo mnenje šteje. Je zaveden in vpliven okoljevarstvenik, znan po svojih akcijah za ohranjanje okolja, čeprav kot ponavadi zmanjšuje svojo vlogo. Njegova kariera je fascinantna. Uspelo se mu je osvoboditi iz prijema studijskega sistema ter pošteno in dosledno uresničiti svoje sanje. Njegovo razumevanje človeštva in prihodnosti družbe je otipljivo v vseh njegovih delih. Čeprav je v njegovih filmih jasno čutiti japonsko senzibiliteto, imata njihova estetska in dramatična intenzivnost univerzalen vpliv. Miyazaki preseneča s pikro ironijo in razkošno fantazijo, ki sta na veliki ekran privreli iz največjih vizualnih dram. Patriarh animacije je hkrati veliki duhovnik, poslednji cesar in mali princ.
Sinhronizacija filma je opravljena v studijih podjetja VPK - Video produkcija Kregar v Ljubljani v sodelovanju z Dolby Laboratories iz Londona, Bavaria Bild & Tonbearbeitung Studio iz Munchna in Arsmedio iz Ljubljane.
Komentarji
ŽIVJO SI ŽE GLEDAL/A TO KUL RISANKO? ČE JE ŠE NISI POGLEJ.
ta risanka je kul sploh se je nenaveličam iz navadnega vsagdana deklica stopi v svet čarovništva ter bitke za življene na koncu pa se vrne kod da se nebi nič zgodilo.Pri gledanju imam tak občutek ki se ga ne da opisat res nekaj nebeškeka kar kocine mi gredo po konci!
Film je zelo lep in zanimiv.V filmu je veliko nemogočih in nevrjetnih stvari je pa tudi nekaj resničnih.Tistim ki še niso gledali tega filma svetujem da si ga čim preja ogledajo
zelo zelo dobra risanka, velika pohvala
Film oz. risanka je res odlična. Ko jo gledaš, te takoj potegne v svojo neomejeno domišljijo, ki je lahko še tako nelogična in čarobna, pa ti ne pokvari gledanja, šele na koncu opaziš, kako je pravzaprav lepa in tudi žalostna ta risanka. Hayao Myazaki je res pravi umetnik. Takega filma skoraj nebi bilo mogoče narediti, risanko p je narediti še težje! SVAKA MU ČAST! Moja ocena: 8/10 (ker nekaterih stvari še vedno ne štekam čisto) LP
Moja najljubša risanka. Se mi pa zdi slovesnka sinhronizacija precej boljša, kljub temu da raje gledam originale. Pri tej in Garfieldu pa ne.
mi je bila všeč. ta film mi je najbolje ušeč
a je to mogoče ta film k sta se starša spremenila v pujse
Zakon Anime rejs...
risanka je zakooon , jo mam na dvd!!
jst sem prvič to risanko gledela pri..nevmm 7 letih..
ampak takrat sem bila nora nanjo...vem da so jo zato samo zame kupili.
zeloo sem bila presrečna nad to risanko saj je od moje mame sestrična oblikovala obleke za like v tej risanki...res zeloo lepa...pejte jo pogledat!
ful mi je všeč, sam mal so se mi zdela tista bitja srhljiva, npr tisti duh, ki ji je sledil.
Jz sm že gledala na enem TV programu..ampak ne v slovenščini..niti ni blo podnapisov & nism niti vedla o čem se gre ker sem bla še mala.Nazadne sm to risanko gledala lani & pred 3 leti.Meni je bla absolutno fuul vredi risanka.MORTE POGLEDAT :)
Nora sem na anime in meni je ta risanka NAJ!Vredno ogleda!bravo Japonci :)
risanko sem že gledal super je jaz bi rekel da je bolj kriminalka kot risanka za otroke. Podobna je risanki corlaine diklica pride v čarobni svet nato pa se bori za življenje in življenje drugih.
sem si risanko ogledala že večkrat pa se še nisem naveličala gledanja.
ful kul
pravi japonski coraline
samo ne vem zakaj so ga sinhroniziral ker je za ta male otroke itak pregrozn strarejši pa že znajo brat
samo meni je še vedno najboljša risanka (animirana) tista z maslovom 9 ko je neki lutka/robotek pa rešuje svet pa druge lutka/robotke pred nečim
a mogoče kdo ve kje bi se lahko dobila risanka zdej.?? al pa d jo kje vrtijo.???
superrrr!!!! me zanima če bo tud 2 del ???
ZA FILM SEM PRVIČ SLIŠAL NA ENEM OD MOJIH CEDEJV NA KATEREM JE BIL NAPOVEDNIK TEGA FILMA. KO SEM SE VČLANIL V KNJIŽNICO IVANA POTRČA NA PTUJU SEM ISKAL TUDI CEDEJE. IN PO NAKLJUČJU SEM TO RISANKO NAŠEL. OGLEDAL SEM SI JO VEČKRAT IN RES JE ZANIMIVA. JE KOD KRIMINALKA ALI RISANA SRHLJIVKA. ŠIŠIRINA STARŠA STA PUJSA, ONA PA MORA SLUŽITI V ČUDNEM SKRIVNOSTNEM SVETU DUHOV. FILM PRIPOROČAM VSEM KI RADI RAZISKUJETE IN IMATE RADI SKRIVNOSTI.
to risanko sm si že 100x pogledala... in res je NAJBOLŠA. vsaj meni.. :)
priiporočam!
risanko sem si prvič ogledala ko sem bila stara 6-7 let, sposodila sem si jo v videoteki in čeprav so bili podnapisi in nisem veliko razumela, se mi je še vedno zdela megastična. ker mi je bila risanka tako všeč mi jo je mama kupila na CD-ju in sicer sinhronizirano v slovenščino. tako mi je bila še bolj všeč. še zdaj ko se spomnim na to risanko jo grem z veseljem pogledat. mi pa je slovenska sinhronizacija bolj všeč, saj se liki z glasi nekako bolj ujemajo. lp ;)
Meni je risanka zanimiva, ima dobro idejo, ampak me je zelo strah, saj je res srhljiva. Spominja me na risanko - grozljivko, čeprav ima tudi globji pomen.
Tako da mi je nekako všeč, nekako me je pa strah
Mojstrovina.
Brez besed... 10/10
ta risanka je zakon. ni boljše risanke. i have NO LIFE.
eat pizza and love laptop
xoxo
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Risanka je zakon, morte pogledat