Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Ču do vi to

drama
Podnapisi
Na sporedu od: 10.2.2011, Kino Komuna
3.3.2011, Kolosej Ljubljana
31.3.2011, Kolosej De Luxe Kranj
2h 27min / 147min
Leto: 2010
Država: Španija, Mehika
Jezik: španščina, angleščina
Scenarij: Alejandro Gonzalez Inarritu, Armando Bo in Nicolás Giacobone
Režiser dram 21 gramov in Babilon sledi neizprosni življenjski usodi španskega kriminalca z mehkim srcem Uxbala. Ko mu zdravniki postavijo neprijetno diagnozo, skuša pred smrtjo urediti svoje življenje: iz ljubezni do otrok se skuša pobotati s psihološko nestabilno ženo, pomagati pa želi tudi afriškim in kitajskim imigrantom, ki jih uporablja za nezakonite posle. Toda zdi se, da ves njegov trud le še povečuje agonijo in trpljenje vseh vpletenih.

Zgodba

Ču do vi to je ljubezenska zgodba med očetom in njegovima otrokoma, popotovanje konfliktnega možakarja, ki se pred smrtjo skuša pomiriti z očetovstvom, ljubeznijo, duhovnostjo, kriminalom, krivdo in minljivostjo v nevarnem podzemlju moderne Barcelone. Uxbal se skuša pobotati z ženo in se oddolžiti žrtvam svojih poslov. Zgodba se tako kot življenje konča, kjer se je pričela. Dohiti ga usoda, odrešilna pot osvetli njegovo zapuščino in očetovsko roko, ki usmerja življenje, bodisi svetlo, slabo – ali ču do vi to.

Izjava Alejandra Gonzáleza Iñárrituja

Zgodba celovečerca Ču do vi to je odraz našega kratkega in ponižnega obstoja, ki se nam zdi kot zvezdni utrinek tik pred smrtjo. Pred kratkim sem razmišljal o svoji smrti. Kam gremo, kaj postanemo? Spomin drugih. Uxbal se sooča z naporno bitko s časom. Kaj človek stori v zadnjih dneh svojega življenja? Ali se posveča življenju ali smrti? Filmi o smrti me niso nikoli zanimali. Želel sem ustvariti zgodbo, v kateri se človek poglobi in premišljuje o življenju, ko se mu približuje neizogibna smrt.

Filme vselej posvečam svojim družinskim članom, vendar ne zato, ker so moja družina, temveč zato, ker predstavljajo razlog, vir za nastanek filma, oziroma osebe, s katerimi želim spregovoriti neposredno skozi film.

Ču do vi to je za mojega očeta in on točno ve, zakaj sem se odločil zanj.

Igralska zasedba

Javier Bardem (Uxbal) s svojimi raznolikimi vlogami vselej navdušuje tako kritike kot tudi občinstvo po vsem svetu. Vrhunec je doživel leta 2008, ko je za vlogo v kriminalni drami No Country for Old Men prejel oskarja za najboljšo stransko vlogo, v isti kategoriji pa med drugim tudi zlati globus ter nagrado Screen Actors Guild. Za oskarja, tedaj v kategoriji za najboljšo glavno vlogo, se je potegoval tudi leta 2001, in sicer za izjemno igralsko delo v biografski drami Before Night Falls. Nominiran je bil tudi za zlati globus. Prislužil si je nagrado za najboljšega igralca na beneškem filmskem festivalu in nagrado Independent Spirit.

Skupno je bil sedemkrat nominiran za nagrado Goya, špansko različico oskarja. Z vlogami v filmih Dias Contados, Boca a boca, Mondays in the Sun in The Sea Inside je bil tudi uspešen. Z vlogo v slednjem je prejel nagrado za najboljšega igralca na beneškem filmskem festivalu in nominacijo za zlati globus.

Med njegove novejše vloge sodijo tiste v celovečercih Vicky Cristina Barcelona (nominaciji za zlati globus in Independent Spirit za najboljšo glavno vlogo), The Dancer Upstairs, Mondays In The Sun, Collateral, Goya’s Ghosts in Love In The Time of Cholera. V njegovo filmografijo sodijo še Luna’s Golden Balls, The Tit and the Moon, Between Your Legs, Dias Contados (najboljši igralec na filmskem festivalu v San Sebastianu), Mouth to Mouth, Ecstasy, Live Flesh, Dance With the Devil, Washington Wolves in Second Skin.

Javier Bardem, ki prihaja iz družine igralcev in režiserjev, se je že pri štirih letih preizkusil v španski miniseriji El Picasso. V mladosti je odigral nekaj manjših televizijskih vlog, igralske kariere pa se je resno lotil v začetku 90-ih prejšnjega stoletja, ko si je prislužil vlogo v filmu The Ages of Lulu. Po manjši vlogi v romantični drami High Heels je prepričal širše občinstvo z glavno vlogo v uspešnici Jamon Jamon, za katero je bil nominiran za najboljšega igralca na festivalu v San Sebastianu in prejel več drugih nagrad.

Pred kratkim mu je vloga Uxbala v Ču do vi to že prinesla nagrado za najboljšega igralca na filmskem festivalu v Cannesu.

Maricel Alvarez (Marambra) je slovita argentinska gledališka igralka, koreografinja in učiteljica. Vloga Marambre je njena prva v celovečercu.

Eno prvih vlog je odigrala v operi Sin Voces, svojo nadarjenost pa je zatem potrjevala v produkcijah Cuerpos Viles: Museo de la Morgue Judicial [Vile Bodies], Los Murmullos [The Murmurs], Hamlet, Woyzeck, Bambiland, Dolor Exquisito [Exquisite Pain] in El Matadero [The Slaughterhouse]. Gostovala je v produkcijah La Última Noche de la Humanidad [The Last Night of Mankind] in Manifiesto de Niños [Children’s Manifesto]. Izpostaviti gre tudi gledališke uspešnice Ifigenia en Áulide [Iphigeneia at Aulis], Prometeo Olvidado [Prometheus], Luces de bohemia [Bohemian Lights] in The Mask of the Medusa.

Kot koreografinja in/ali sorežiserka se je podpisala pod projekte Red lights for Dr. Faustus, Moby Dick oder der Weisse Wal, Chacales y Árabes [Jackals and Arabs], El Matadero.5: Aullido [Howl] in El Matadero.6: Ciudad Juárez. Svoje delo je prikazala tudi na več mednarodnih festivalih, kot so Festival de México en el Centro Histórico, Riocenacontemporanea, Krakowskie Reminiscencje Teatralne, VI Festival Internacional de Buenos Aires in Encuentro Internacional.

Eduard Fernández (Tito) se lahko ob mnogih odličnih gledaliških in televizijskih vlogah pohvali z vlogami v celovečercih, med katerimi je vsekakor najodmevnejša vloga Sebastiána Coponsa v akcijskem trilerju Alatriste.

Za glavno vlogo v grozljivki Fausto 5.0 je prejel nagrado Goya, to nagrado, vendar v kategoriji najboljši stranski igralec, pa je prejel tudi za vlogo v drami En la ciudad. Odlične so bile njegove vloge v filmih Los lobos de Washington, Ficcion, Obaba, El método, Hormigas en la boca, Cosas que hacen que la vida valga la pena, El Embruio de Shanghai, Smoking Room in Son de Mar.

Filmska ekipa

Alejandro González Iñárritu (režiser/soscenarist/producent) se je v vlogi režiserja in producenta izkazal že leta 2000, ko je ustvaril svoj prvi celovečerec Amores Perros, ki je bil nominiran za oskarja za tujejezični film. Filmu so sicer namenili več kot 60 nagrad, kar je bilo v svetovnem merilu največ v tistem letu.

Leta 2003 je sledila nova uspešnica, 21 Grams, kjer je znova prevzel dvojno vlogo. V njem so zaigrali Sean Penn, Benicio del Toro in Naomi Watts. Slednja sta bila nominiranca za oskarja, Penn pa je prejel nagrado žirije za najboljšega igralca na beneškem filmskem festivalu.

Maja 2006 je Iñárritu zaključil svoj tretji celovečerec, Babel, s Cate Blanchet in Bradom Pittom v glavnih vlogah. V Cannesu je za svojo mojstrovino prejel nagrado za najboljšega režiserja. Film se je sedemkrat pojavil med oskarjevimi nominiranci, med drugim za najboljši celovečerec in najboljšo režijo, naposled pa je bil nagrajen za najboljšo glasbo.

Mehičan je napisal scenarij za tri kratke filme, Powder Keg (2001), Darkness (2002) in Anna (2007). Pri vseh treh je poskrbel tudi za režijo in produkcijo.

Komentarji

18.1. 2011 ob 17:32

Zelo težek film, ki ga ne bi priporočil običajnemu gledalcu. Če pa ste zmožni uživati v ogledu depresivnega, počasnega in dolgega filma v španščini, pa si definitivno zasluži vašo pozornost. Javier Bardem je fantastičen, podpirata pa ga dober scenarij in odlična režija. 8/10

— MYS
7.2. 2011 ob 13:17

joj mi je ta igralec antipatičen in brezvezen. jaz bi dal naslov filmu ANTI-PATI-KUS.

pa sploh ne vem, od koga te geste na faci pobira, kdo mu je bil idol? ŠPIRO ŠPULA?

— antipatikus
12.2. 2011 ob 15:00

ANTI-PATI-KUS ? Kir ignorant je to napisu?

— špela
14.2. 2011 ob 10:21

Dober film

— Darja
16.2. 2011 ob 14:01

Odličen fil-priporočam vsem ljubiteljem dobrega filma.

— špelca
20.2. 2011 ob 8:39

Car!

— Amelie
24.2. 2011 ob 22:38

wow, mislim, da bi tole znal bit kul!

— wuff
25.2. 2011 ob 18:24

Sem videla že kar nekaj filmov, ampak tale se me je pa res DOTAKNIL. Super film, dobra igralska zasedba (ne poznam sicer igralcev, ampak odlično igranje (tudi otroci!), zgodba o socialnem dnu, brezizhodnosti.
Včasih se človeku zdi, da se mu dogajajo krivice, da je v življenju veliko "črnine", no potem greš gledat ta film in vidiš, da je tvoje izhodišče neprimerno lažje in boljše :)

Že dolgo nazaj sem nehala gledat plehke ameriške filme s površinskimi zgodbami. No, tole je pravo nasprotje. Bravo, bravo! Upravičeno nominiran, res.

— Anka
26.2. 2011 ob 16:03

Težak, a dober. Ni pa za vsakega, kdor ne mara dolgih prizorov brez dogajanja, ta bo odšel iz kina razočaran.
Mene osebno je film presunil.

— Marjančica
5.3. 2011 ob 21:20

Zelo težak film za razumet. Ampak ko ga razumeš te zgodba res presune. Prikazana je beda Barcelone, ki se je po mojem mnenju premalo zavedamo. Res dobr film. :) Mi gre pa na živce ker so prevedli naslov... V naslovu je bistvo filma! On v filmu reče, da se napiše biutiful!

— Biutiful
7.3. 2011 ob 20:14

zares odličen film!
pravo nasprotje neumnim ameriškim filmom brez vsebine...
na žalost se da videti premalo takih filmov pri nas.

— penelope
11.3. 2011 ob 12:24

oooooooo
BEDA!!!!!!!
kER TRAILER1!!!

— Jana-kot voda, če razumete (lahko tudi DANA,ZALA!)
19.3. 2011 ob 8:06

Men je film fuul zakon,sam kot ste že prej napisal ni glih za vsacga .... Č e nisi nagnjen h kritičnemu presojanju (a)morale današnjega sveta in ne vidiš dlje od svojega nosu,potem ti ga absolutno odsvetujem! Nekatere stvari je treba v filmu tut mal z distanco oz. metaforično vzet,ni vedno vse tko mišljen,kot se zdi- recimo tisto s sovo se mi zdi,da skriva nek globlji pomen,sam še nisem ugotovila kaj bi to lahko bilo-si ga bom mogla še parkrat ogledat .... Zgodba sama mi je zelo všeć,po mojem bi lahko tako zgodbo -no dobr,mogoče mal manj kruto- zasledili tudi kje v Evropi.... Glavna tema(poleg disfunkcionalne družine) je problem nelegalnih priseljencev,ki je pereč tudi pri nas, za primer:Po eni strani v Sloveniji priseljence( saj veste koga imam v mislih) spodbujamo naj ohranjajo svojo kulturo,po drugi strani pa od njih zahtevamo da se maksimalno prilagodijo- DVOLIČNOST!
Film je vsekakor odlično izhodišče za pogovor,ponuja veliko aktualnih tem ...

— clarice
29.3. 2011 ob 20:17

odličen film! javier je najboljši!!

— mišo
30.3. 2011 ob 23:07

draga clarice, zgodba se dogaja v barceloni, to JE v evropi.
zelo dober, eden najboljših filmov vseh časov zame. čestitke režiserju in igralcem.
aja, sova ni pomembna, mogoče pa je tista, ki odpira pot v onostranstvo in temo...
lp vsem..

— mucek

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.