Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Nevarna smer

drama
Na sporedu od: 21.11.2002, Kolosej Ljubljana
1h 39min / 99min
Scenarij: Chap Taylor, Michael Tolkin
Režija: Roger Michell

Jutranja gneča. Nepregledna kolona avtomobilov na newyorški obvoznici pravzaprav ni nič nenavadnega in nikakor ne bi mogla usodno zaznamovati življenja dveh mož. A to jutro, majhna nezgoda dva popolna tujca spreobrne v zagrizena nasprotnika. Načina, kako uničiti nasprotnika, sta različna, končni cilj pa enak: vsak od njiju skuša sistematično razdejati življenje drugega in si tako povrniti izgubljeno.

Priznan odvetnik Gavin Banek (Ben Affleck) se prebija skozi gost promet in zamuja na sodišče. Na drugem pasu vozi Doyle Gipson (Samuel L. Jackson), oče, čigar pravica, ali bo videval svoje otroke, je v rokah zelo zaposlenega in neusmiljenega sodnika. Na pogled sta Banek in Gipson zelo različna moža: eden se bliža vrhuncu svoje kariere, drugi se obupano želi rešiti socialnega dna. A majhna prometna nezgoda ta tujca pahne na rob samouničenja in potrdi, da lahko bes človeka spremeni v pošast.

Paramount Pictures in Karantanija Cinemas predstavljata film Nevarna smer. V filmu Rogerja Michella igrajo Ben Affleck, Samuel L. Jackson, Toni Collette, Sydney Pollack, William Hurt in Amanda Peet, producent je Scott Rudin. Scenarij sta napisala Chap Taylor in Michale Tolkin, po zgodbi Chapa Taylorja. Izvršna producenta sta Ron Bozman in Adam Schroeder, koproducent je Scott Aversano.

Nevarna smer je ameriški režiserski prvenec Rogerja Michella, priznanega in večkrat nagrajenega britanskega režiserja, čigar romantična komedija Notting Hill je očarala gledalce in kritike po vsem svetu. Nevarna smer je tudi prvi filmski scenarij Chapa Taylorja; pri realizaciji mu je pomagal scenarist Michael Tolkin (za film The Player je bil nominiran za oskarja) in Michell ni niti za trenutek okleval, ko mu je scenarij prišel pod roke.

Oskarjevec Ben Affleck igra 29-letnega Gavina Baneka, odvetnika z bleščečo kariero, ki ima na videz vse: čudovito ženo, razkošen avtomobil, izbira jahto... A miren vsakdan se zamaje, ko ga njegova odvetniška pisarna zaplete v etično sporen primer in Gavin se prvič v življenju znajde pred moralno dilemo.

Za Afflecka je bila vloga neke vrste izziv, na katerega je čakal. "Takle scenarij od tebe zahteva več dela in razmišljanja," pravi igralec. "Spontano začneš več razmišljati o svojih lastnih izkušnjah in čustveni teži, ki jo daješ vlogi. Zaradi tega sem boljši igralec, bolj si prizadevam in Michell mi je bil v veliko pomoč. Brez njega moja igra pol toliko ne bi bila taka kot je. Michell je pravo darilo za ta film."

Affleck je scenarij za film dobil med snemanjem Pearl Harbourja in ga prebiral med bombardiranjem, eksplozijami in nepretrgano akcijo.

"Sedel sem na krovu letalonosilke in bral scenarij, požiral sem stran za stranjo," se spominja Affleck. "Natančni opisi življenjskih usod, kako se ljudje nenadoma sesujejo so me zadeli naravnost v srce. Povsem drugače od do takrat prebranih scenarijev. Ne gre za zelo pomemben dogodek, za zgodovinski ali politični preobrat, ne gre za epsko pripoved. Gre za razkritje povsem osebne zgodbe dveh moških. Začutil sem, da bo vloga od mene zahtevala igro, ki je še nisem imel možnosti pokazati."

Affleck si je pri analizi vloge zamislil, da je bil Gavin Banek zelo strasten, idealističen študent prava. A po nekaj letih dela v ostri pravni pisarni Arnell, Delano in Strauss so njegovi visoki ideali počasi zbledeli in ne da bi se tega zavedal, je bila Gavinova osebnostna nedotakljivost omajana. "Institucije človeka razčlovečijo," opaža Affleck. "Včasih je treba žrtvovati moralno nedotakljivost, samo da se kolesje vrti naprej."

Banekov nasprotnik Doyle Gipson - igra ga Samuel L. Jackson - je prav tako zapletena osebnost. Zdravljen alkoholik, žena mu skuša prepovedati stiki z otroci, zato je Doyle neke vrste mučenik, ki nemočno opazuje, kako mu to, kar mu pomeni največ na svetu, počasi polzi iz rok. Ko je iskal igralca za to vlogo, je bil Michell prepričan, da bo Jackson zmogel upodobiti obleganega Doyla z vso predanostjo, ki jo vloga zahteva.

"Sam je izvrsten, izvrsten igralec," pravi Michell. "Veliko vlog, v katerih je nastopil, kot so na primer Shaft, Jackie Brown, Pulp Fiction, ga prikazuje kot hladnokrvnega tipa, ki nikoli ne izgubi živcev, ta vloga pa je pravo nasprotje temu. Doyle se niti pomotoma nima v oblasti, pravo nasprotje poosebljenje hladnokrvnosti je. Je čudaški in neroden. Popolnoma neprilagojen tip pač."

Jackson se strinja in dodaja, da mu pod roke zelo redko pridejo scenariji, ki opisujejo tako poštene, a vendar težavne ljudi.

"Doyle je eden od brezimnežev, ki jih srečujemo na cesti in sploh ne opazimo," pravi Jackson. "Nosi brezoblično obleko, vsakdanjo pričesko in običajna očala. Je neznanec, ki se mu življenje hipoma spremeni, ko se sooči z nenadzorovano jezo. Zdelo se mi je zanimivo raziskati tak karakter, saj takih ljudi ne srečujem pogosto."

Jackson meni, da bo vsak povprečni gledalec nemudoma stopil na stran enega od obeh glavnih protagonistov, večina ljudi pa bo verjetno bolj naklonjena Doylu, ker Gavinov status mogočnega odvetnika kar kriči po stremuštvu in podkupljivosti.

"Gavin lahko počne reči, ki jih Doyle ne more," pojasnjuje Jackson. "In to, kar počne, je precej zlobno. Njegova dejanja bodo imela dolgoročne posledice na Doylovo življenje."

Ironično je, da je edini razumni glas v Gavinovem razpadajočem se življenju ista oseba, ki ga pripelje do tega, da uniči Doyleovo dobro ime. Ta raznolika oseba, ki jo je upodobila Toni Collete, je Michelle, Gavinova sodelavka in bivša ljubica.

"Gavinovo življenje je zelo togo, zelo črno-belo," pojasnjuje Collette, "in Michelle mu daje barvo. Je neke vrste odsev dobrega v Gavinu. Je njegova vest in večino filma si prizadeva, da bi bil on najboljši človek, kot je pač mogoče."

Gavinovo potrebo po uspehu za vsako ceno podžiga Delano, njegov nadrejeni in tast, ki ga igra Sydney Pollack. Delano pooseblja uspešnega poslovneža, ki si je ustvaril sebi lastno etiko in se obdal z ljudmi, ki so pripravljeni sprejeti njegovo vizijo sveta.

"Delana bi opisal kot polciničnega realista," pravi Pollack. "V svojih viziji o uspehu v zelo tekmovalnem svetu je ambiciozen, neomajen in popolnoma brez čustev. Za Delana je morala zelo prilagodljiva reč. Če se prekršiš, se z občasno dobroto hitro opereš krivde. Vse je priredil lastnemu statusu in taka je tudi njegova odvetniška pisarna. Ne strinjam se z njim," dodaja Pollack, "a včasih moram pritrditi njegovim trditvam. Najverjetneje je njegova filozofija zelo podobna načelom tistih, ki so v življenju finančno zelo uspešni."

Pollack, najbolj znan kot režiser in producent uspešnice Out of Africa, je užival v svoji preobrazbi: biti pred kamero in ne za njo.

"Ne igram prav veliko, a kadar se tega lotim, imam zelo dober razlog za svojo odločitev," pojasnjuje. "Režiserji vidimo igralce, nikoli pa ne vidimo njihovega dela. Vsakič, ko stopim pred kamero, se naučim nekaj, kar mi zelo koristi, ko spet stojim za kamero."

Ocena dela z Rogerjem Michellom je zelo visoka. "Roger je zelo natančen. Natančno ve, kaj hoče," pravi Pollack. "Zna poslušati in sprejemati predloge, a njegova vizija je bila jasna in to mi je bilo zelo všeč. Čutil sem njegovo samozavest."

Da bi vizualno podkrepil rastočo spiralo maščevanja, je Michell najel scenografinjo Kristi Zea, ki je sodelovala tudi pri uspešnicah Philadelphia in The Silence of the Lambs. Zea je v ustvarjanju dveh popolnoma različnih svetov Gavina in Doyla videla velik poklicni izziv. Želela je, da bi gledalci ves čas čutili, zakaj sta ta dva moška nasprotnika, hkrati pa je z malenkostmi želela opozoriti, da vendarle delita iste težave.

Da bi poudarila njune stične točke, se je posvetila delovnemu okolju obeh protagonistov: obema je vdahnila kafkijevske korenine. Čeprav je Doylova miza stlačena za predelno steno sredi velike zavarovalniške družbe in ima Gavinova zasebna pisarna prečudovit razgled na center Manhattna, oba garata kot črna živina preko svojih zmožnosti.

Gavin živi za svojo službo, Doyle pa se nikakor ne more poistovetiti z delom, ki ga opravlja. Gavinova mogočna odvetniška pisarna je pravzaprav osrednji kraj dogajanja. Velikanski, na videz neskončni stekleni prostori spominjajo na kraj, kjer morala kar kaplja skozi prozorne površine. Toliko stekla je seveda povzročalo težave z odsevi direktorju fotografije Salvatoreju Totinu, zato je zahteval, da se vsa izvedbena ekipa oblači v črno. Prizorišče so postavili v 100 let staro vojašnico v Williamsburgu v Brooklynu. 1600 m2 plastičnih tal in ogromna tristranska fotografija središča Manhattna sta ustvarili videz veličastnega razgleda. Zaradi krhkosti stekla so najprej namestili talno podlago in strop, šele nato steklene stene. "Na scenskih fotografijah je videti, kot da je sredi vojašnice pristala vesoljska ladja," pravi Zea. "Veličastno."

Stene pisarn so opremili s sodobnimi likovnimi deli. "Dandanes ima večina odvetniških pisarn zelo drage umetniške zbirke," nadaljuje Zea. "Zavidljivo filmsko zbirko umetniških del je pripravila ekipa mojih zelo nadarjenih sodelavcev. Ne le, da so morale biti reprodukcije enake izvirnikom, za nameček so morale biti tudi vodoodporne, saj v filmu Gavin namenoma sproži požarni alarm. Vse izvirnike smo zaščitili s pleksi steklom, da so ostali suhi in nepoškodovani. Kot zanimivost naj povem, da sta bili dve reprodukciji tako podobni izvirnikom, da smo ju po koncu snemanja - na željo avtorjev originalov - uničili."

O filmskih igralcih

Ben Affleck (Gavin Banek) se bo po zgledu Aleca Baldwina in Harrisona Forda kmalu predstavil v vlogi Jacka Ryana v filmu The Sum of All Fears. Pravkar je končal snemanje filma Martina Bresta Gigli z Jennifer Lopez.

Je eden mlajših hollywoodskih igralcev in piscev. Prejel je oskarja za scenarij filma Good Will Hunting, v katerem je ob Mattu Damonu odigral tudi eno glavnih vlog. Film je bil za oskarja nominiran kar v devetih kategorijah.

Leta 1997 se je ob Joeyju Laurenu Adamsu pojavil v glavni vlogi v komediji Chasing Army, ob Jeremyju Daviesu pa v Going All the Way, filmski priredbi knjižne uspešnice Dana Wakefielda. Oba filma sta bila premierno prikazana na filmskem festivalu Sundance. V naslednjih letih je z Bruceom Willisom in Michaelom Bayjem igral v hitu Armageddon, s Sandro Bullock v romantični komediji Forces of Nature, nastopil pa je tudi v filmih Dogma Kevina Smitha, 200 Cigarettes, Mall Rats, Cruz, Dazed and Confused, School Ties, Shakespeare in Love, Boiler Room, Reindeer Games, Bounce, Pearl Harbour.

Ben Affleck se je uveljavil tudi kot scenarist. Napisal je scenarij za komedijo Balling the Jack po istoimenski noveli Franka Baldwina in v njej odigral eno od glavnih vlog.

Pred nedavnim je z Mattom Damonom, Chrisom Mooreom in Seanom Baileyjem ustanovil podjetje LivePlanet Inc. Njihov prvi projekt Project Greenlight so prikazali na HBO, požel je sanjske kritike, govori pa o zakulisnih težavah novinca, ki preko medmrežnega natečaja dobi priložnost posneti svoj filmski prvenec. Affleck in Bailey sta sodelovala pri nastajanju scenarija pilota za interaktivno dramo Push, Nevada, ki so je pred nedavnim prikazali na ABC. Naročili so pet nadaljnjih scenarijev.

Samuel L. Jackson (Doyle Gipson) je eden najbolj spoštovanih igralcev svoje generacije. Videli smo ga v nepozabni vlogi Julesa v filozofski uspešnici Quentina Tarantina Pulp Fiction, za katero je bil nominiran za oskarja in zlati globus za najboljšo stransko vlogo ter prejel nagrado Britanske filmske in televizijske akademije.

V letu 2000 je Jackson nastopil v treh uspešnicah: Shaft, Rules of Engagement in Unbreakable. Na filmskem festivalu v Deauvilleu je prejel nagrado za življenjsko delo. V začetku leta je požel hvalo kritikov za igro v The Caveman's Valentine.

Jackson ima diplomo iz dramskih umetnosti. Igral je v številnih gledaliških postavitvah: Home, A Soldier's Play, Sally/Prince, The District Lane. Med študijem je pred filmsko kamero debitiral v filmu Together for Days. Nastopil je v filmih: The Red Violin, Deep Blue Sea, Star Wars: Epizode I - The Phantom Menace, The Negotiator, Eve's Bayou (bil je tudi producent filma), Jackie Brown (nominacija za zlati globus in srebrni medved za najboljšega igralca v komediji na filmskem festivalu v Berlinu), A Time to Kill (nominacija za zlati globus in nagrada NAACP Image), Die Hard: With a Vengeance, 187, Sphere, The Long Kiss Goodnight, Hard Eight, Kiss of Death, Losing Isaiah, Amos & Andrew, Ragtime, Sea of Love, Coming to America, Ray, Do the Right Thing, School Daze, Mo' Better Blues, Goodfellas, Strictly Business, White Sands, Patriot Games, Jumpin' at the Boneyard, Fathers & Sons, Juice, Fresh, True Romance.

Toni Collette (Michelle) je z Jacksonom nastopila v uspešnici Shaft. Kmalu jo bomo s Hughom Grantom videli v komediji Abour a Boy in filmu Stephena Daldryja The Hours. Lani je bila nominirana za nagrado tony za svoj broadwayski debi v muzikalu The Wild Party. Rodila se in odraščala je v Avstraliji, mednarodno slavo pa je požela leta 1994 v avstralskem fimu P.J. Hogana Muriel's Wedding.

Na ameriških tleh je opozorila nase v uspešnici Sixth Sense, v kateri je zaigrala mater Haleyja Joela Osmenta. Ta vloga ji je prinesla tudi nominacija za oskarja za najboljšo žensko stransko vlogo. Nastopila je tudi v filmih Emma, The Boys, Velvet Goldmine, Hotel Splendide, The James Gang, Clockwatchers, The Pallbearer, Lilian's Story, Spotswood, Cosi.

Sydney Pollack (Delano) je priznan režiser, producent in igralec. Njegovi filmi so bili dobičkonosne uspešnice, potrjene z oskarji, v njih so nastopili največji igralci našega časa.

Pollack je leta 1985 prejel oskarja za režijo za film Out of Africa, ki je dobil tudi oskarja za najboljši film. Pred tem je bil Pollack nominiran za filma They Shoot Horses, Don't They? in Tootsie. Prejel je številne nagrade: nagrado newyorških filmskih kritikov, zlati globus, nagrado Ameriške zveze filmskih kritikov, prejel je nagrado NATO za režiserja leta, pobiral je nagrade na filmskih festivalih v Moskvi, Taormini, Bruslju, Beogradu in San Sebastianu.

Pollack je kot režiser debitiral leta 1965 s filmom The Slender Thread, igrala sta Sidney Poitier in Anne Bancroft. Med njegovimi petnajstimi najboljšimi filmi so filmi They Shoot Horses, Don't They?, Tootsie, Out of Africa, The Firm, The Way We Were, The Electric Horseman, Jeremiah Johnson, Absence of Malice, Three Days of Condor.

Rodil se je leta 1934 v Lafayettu v Indiani. Po srednji šoli se je preselil v New York. Želel je postati igralec, zato je študiral pri Sanfordu Meisnerju, kmalu je postal njegov asistent in zatem učitelj v njegovi šoli. Kmalu je začel delati na odrskih deskah in televiziji. Po dveh letih vojaščine se je začel ukvarjati tudi z režijo. Leta 1965 je za The Game (igral je Cliff Robertson) prejel nagrado emmy.

Pod okriljem filmske družbe Mirage Enterprices je od leta 1975 bil producent svojih lastnih filmov, kmalu pa tudi filmov drugih režiserjev. Tako so nastale uspešnice The Fabulous Baker Boys, White Palace, Presumed Innocent, Searching for Bobby Fischer, Sense and Sensibility.

Kot igralec je pred filmske kamere stopil v filmih Tootsie, The Player, Death Becomes Her in v Husbands and Wives Woddyja Allena.

William Hurt (Doylov porok) je svojo kariero začel na odrskih deskah, nastopil je v več kot 50-ih predstavah, med drugimi tudi v Henry V, 5th of July, Hamlet, Richard II, Hurlyburly (prejel je nominacijo za nagrado tony), My Life (dobil nagrado obie za najboljšo moško vlogo), A Midsummer Night's dream in Good.

Pred nedavnim je končal snemanje neodvisne produkcije Rare Birds, pred nedavnim smo ga videli v uspešnici Stevena Spielberga A.I., kmalu pa se bo filmskim gledalcem predstavil v Tuck Everlasting.

Hurt je nastopil tudi v prestižnem televizijskem filmu The Flamingo Rising, ki je nastal po romanu Larryja Bakerja, v režiji Marthe Coolidge.

V letu 2000 je Hurt pokazal vse svoje igralsko znanje v uspešnici Sunshine, režiserja Istvana Szaba; zatem pa nastopil še v dveh filmih The Simian Line in Dune.

Kot igralec je debitiral leta 1980 v filmu Altered States. Za igro v Broadcast News in Children of a Lesser God je bil nominiran za oskarja, ki ga je kot najboljši moški igralec prejel za film Kiss of a Spider Woman (hkrati je za to vlogo prejel tudi nagrado BAFTA in nagrado za najboljšo moško vlogo na festivalu v Cannesu).

Igral je v filmih Body Heat, The Big Chill, Eyewitness, Gorky Park, Alice, I Love You to Death, The Accidental Tourist, The Doctor, The Plague, Trial by Jury, Second Best, Smoke, Confidences ŕ un Inconnu, Jane Eyre, Michael, Dark City, The Proposition, The Big Brass Ring, One True Thing.

Leta 1988 je Hurt kot prvi prejel nagrado Spencerja Tracyja, ki jo podeljuje U.C.L.A.

O filmskih ustvarjalcih

Roger Michell (režiser) je kot gledališki in televizijski režiser nemudoma uspel tudi na filmskem področju. Njegov Notting Hill z Julio Roberts in Hughom Grantom je bil neslutena uspešnica. Z nagrado BAFTA ovenčan film Persuation je bil ena prvih uspešnih priredb romanov Jane Austen. Bil je režiser in koscenarist večkrat nagrajene televizijske serije The Buddha of Suburbia, režiral je filmsko inačico večkrat nagrajene gledališke uspešnice My Night With Reg, za londonsko narodno gledališče je režiral prvo igro Joeja Penhalla Blue/Orange.

Pred nedavnim so gledalcem v ZDA predstavili njegovo zadnjo filmsko stvaritev Titanic Town z Julie Walters v glavni vlogi, narejeno v Belfastu. Režiral je tudi britanski televizijski film Ready When You Are, Mr. Patel in leta 1991 britansko mini serijo Downtown Lagos.

S svojo ženo, igralko Kate Buffery, in dvema majhnima otrokoma živi v Londonu.

Scott Rudin (producent) se je kot producent podpisal pod uspešnico Clueless, njegovi ostali projekti so Nobody's Fool, The Firm, Searching for Bobby Fischer, Sister Act, The Addams Family, Addams Family Values, Little Man Tate, Regarding Henry, Pacific Heights, Flatliners, Jennifer Eight, Mrs. Soffel, He Makes Me Feel Like Dancing, Marvin's Room, The First Wives Club, Mother, The Hours, Iris, The Royal Tenenbaums, Shaft, Orange County, Zoolander, Sleepy Hollow, Angela's Ashes, Rules of Engagement, Wonder Boys, Bringing Out the Dead, South Park: Bigger, Longer & Uncut, The Truman Show, A Civil Action, In & Out, Ransom.

Ron Bozman (izvršni producent) je dolgoletni sodelavec režiserja Jonathana Demmea. Bil je pridruženi producent uspešnic Something Wild in Married to the Mob; koproducent Miami Blues; izvršni producent Beloved in Philadelphia; producent The Silence of the Lambs, za katerega je leta 1991 prejel nagrado za najboljši film.

Chap Taylor (avtor scenarija) - Nevarna smer je Taylorjev prvi scenarij, po katerem so posneli film. Trenutno dela s Paramountom in Warner Bros.

Michael Tolkin (scenarist) je napisal scenarij za uspešnico Roberta Altmana The Player, za katerega je prejel nominacijo za oskarja, nagrado združenja scenaristov, nagrado Britanske filmske akademije, nagrado chicaških kritikov in številne druge.

Bil je avtor scenarija in režiser filmov The New Age in The Rapture; igral je v filmih Deep Impact, Gleaming the Cube, Deep Cover, The Burning Season.

Leta 1995 je izdal roman: The Player, The Rapture, The New Age: Three Screeplys by Michael Tolkin. Romana The Player in Among the Dead sta prevedena v številne svetovne jezike. Njegov tretji roman Under Radar bo izšel v juniju.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.