Kolosej

Oropaj policijsko postajo

akcijski, komedija
Na sporedu od: 20.1.2000, Kolosej Ljubljana
1h 35min / 95min
Scenarij: Michael Berry
Režija: Les Mayfield

Vsebina

Vse, kar si želi tat nakita je, dobiti nazaj svoj diamant in potem za nekaj časa izginiti. A ko se v poskusu, da bi si znova prisvojil plen, izdaja za moža v modrem, si prisluži pohvale kot najdrznejši, najodločnejši, najzabavnejši policaj, ki je kdajkoli opletal z značko losangeleške policije. Če ne bo previden, si bo prislužil ravno tisto, kar si zasluži...napredovanje.
Pred dvema letoma je prebrisani, gobezdavi Logan (Martin Lawrence) za las ušel smrti, ko je šel po zlu njegov skrbno načrtovani rop diamanta, vrednega 20 milijonov dolarjev. Vsega je bil kriv pohlepni član tolpe Deacon (Peter Greene), ki je igral dvojno igro. Loganu vseeno uspe pobegniti do bližnje novogradnje, kjer dragulj skrije v zračnik, še preden ga ujamejo policaji. In ko ga ti vodijo v pripor, si Logan kot matro ponavlja lokacijo in si jo skuša zapomniti: "Tretje nadstropje, severna stran... na vogalu Pete in Velike."
Dve leti kasneje Miles pride iz zapora in se nemudoma loti najdrznejšega izziva v svoji karieri s strašansko smešnimi posledicami. Vrne se k skrivališču, na vogal Pete in Velike ter odkrije, da je novogradnja, kamor je skril diamant, sedaj policijska postaja 37.okrožja losangeleške policije. Smola vseh smol njegove volje ne omaja - in ker se mu ni uspelo v stavbo prikrasti kot prinašalec pizz s krivimi zobmi - Miles skuje nezaslišan načrt: izdajal se bo za pripadnika losangeleške policije in če bo šlo vse po načrtu, bo lahko že v nekaj urah našel in si znova prisvojil dragulj.
Zahvaljujoč ponarejenim papirjem o premestitvi in uricam, ki jih je presedel pred televizorjem ob gledanju nadaljevanke COPS, se policaj samouk na 37.postajo na oddelek za tatvine pride izdajat kot večkrat odlikovani detektiv Malone. S svojim samozavestnim nastopom uspe vse zlahka prepričati, da imajo opravka s pravim veteranom. Ko Miles - iščoč diamant v zračniku v moškem stranišču - slučajno ujame osumljenca na begu, postane nanj pozoren kapetan Rizzo (Graham Beckel). Še bolj postane navdušen nad njim, ko izve, da se je tudi v preteklosti že mnogokrat izkazal, zato ga dodeli kot partnerja Carlsonu (Luke Wilson), novopečenemu, še zelo zelenemu detektivu, ki ga kar razganja od želje, da bi delal z nekom, ki ima za pasom in v tulcu malce več izkušenj kot on.
Miles se nemudoma znajde na preizkušnji, ko ga skupaj s partnerjem pošljejo na prizorišče zločina. Kmalu spozna, da je zaradi izkušenj pri krajah naravnost idealen detektiv za raziskovanje tatvin oziroma vlomov. Čeprav se Miles in Carlson hitro ujameta, drugim detektivom na postaji Milesov živahni in neortodoksni način dela ni ravno po godu. A ker daje rezultate, Miles zelo hitro postane najboljši član enote - kot prestopnik na suhem si prisluži občudovanja kolegov policajev s svojo pronicljivo sposobnostjo, da zna razmišljati kot zločinec. Edini skeptik ostaja branilka Melissa Green (Nicole Ari Parker), čeprav jo Milesovi podvigi zanimajo, begajo in zabavajo hkrati.
Miles diamant hitro najde, ampak ponovno se ga polastiti pa ni mala malica. Njegovo čudno obnašanje in vohljanje po policijski postaji pri sodelavcih kmalu zbudi sumničanja. Še huje, Milesa utegnejo dohiteti sence preteklosti, ko se kot strela z jasnega pojavi njegov klepetavi nekdanji zločinski partner, voznik Tulley.
In kot bi to ne bilo dovolj, Milesa potunkajo še v vodstveno strukturo oddelka in pomemben primer razkrinkanja tihotapske mreže mamil - kar bi mu oboje lahko prekrižalo načrte, da bi se ponovno dokopal do svojega diamanta. Zadeve dodatno zaplete Deacon, ki ga tudi še vedno skomina po dragulju, vse pa doseže vrhunec v obračunu v puščavi, kjer se na kup natepejo agentje FBI, tihotapci mamil in losangeleška policija, ki si vsi želijo najti odgovor na vprašanje: Le kdo je ta detektiv Malone?

O snemanju

Režiser Les Mayfield se v žanru komedije dobro znajde, saj je režiral Flubberja in Encino Man. Zato se je razveselil izziva, da se bo tokrat moral pozabavati še z akcijskimi vložki, med katerimi je bilo kar nekaj kaskaderskih podvigov in prizorov s posebnimi učinki. Mayfield pravi: "Rad imam komedije. Rad imam izkušnjo, ko greš v kino in se nasmeješ. Komedijo sem želel združiti z velikopotezno akcijo. Všeč mi je kontrast med komedijo in akcijo."
Martin Lawrence je prebral enega prvih osnutkov scenarija, v katerem ga je pritegnil preprost, a domiseln zaplet, ki si ga je zamislil dolgoletni scenaristični duet Michael Berry in John Blumenthal. Slednji pripomni: "Všeč nama je bila zamisel, da se tat izdaja za policaja. Težko pa si je bilo zamisliti motiv, ki bi prevaranta primoral, da bi se zares lotil tega podviga. Odgovor je ležal na dlani: pohlep."
Producenta Tobyja Jaffeja, ki mu je scenarij za Oropaj policijsko postajo! prvemu prišel v roke in je začel projekt razvijati, so navdihovale komedije o ropih iz sedemdesetih, kakršni sta denimo The Hot Rock ter Cops and Robbers. "Želel sem si posneti tak film v devetdesetih, v katerem je glavni lik tat, ki vam bo tako pri srcu, da mu dejansko privoščite uspelo krajo," pravi Jaffe. "Les Mayfield je bil že od vsega začetka enakih misli. Izziv je bil le najti igralca, ki bi bil sposoben nalogo prepričljivo opraviti." Iskanje jih je nazadnje privedlo do Martina Lawrenca, čigar edinstveni komični talent se je Jaffeju zdel kot nalašč za scenarij.
"Scenarij je bil kot ulit zanj. Iz njega je kar vel Martinov glas. Lik Milesa je moral biti ne le smešen, ampak tudi prisrčen in očarljiv. Če pogledate Martinove igralske kreacije v nadaljevanki Martin ter filmih A Thin Line Between Love and Hate in Podli fantje, je natanko tak. Za povrh pa je kakopak še strašansko smešen."
Scenarist Steve Carpenter, ki je že oscenaril nekaj grozljivk, denimo The Kindred, je sodeloval pri pisanju scenarija za Oropaj policijsko postajo! in pomagal izpostaviti komične elemente zgodbe o nekdanjem kaznjencu, ki se izdaja za policaja in se nazadnje izredno izkaže pri svojem delu. "V zgodbo je bilo zlahka vplesti šale in zabaven dialog," pripomni Carpenter. "Kar zadeva komedije, sem skušal raziskati domnevo, da je v vsakem policaju kanček prestopnika. Pri Milesu je zadeva obrnjena na glavo, ampak s Carlsonom in drugimi detektivi ima veliko skupnega."
Zamisel, da se tat izdaja za policaja, je bila všeč tudi Lawrencu. "To, da se je tat dragotin skušal obnašati kot policaj, mi je ponujalo možnost kreiranja večplastne vloge. Naj so bili prizori komični ali bolj resni, pri obojih sem užival."
Pri večini komičnih igralcev se tisto, kar se nazadnje posname in zmontira, precej razlikuje od tistega, kar je napisano v scenariju. Mayfield, ki je večinoma delal v žanru komedije, je skušal tudi ustvariti komično vzdušje, v katerem bi se komedija dobesedno razcvetela - najsi je bila zapisana v scenariju ali pa je bila plod improvizacije. "Snemati komedijo je mukotrpno," se smeji Maysfield, "ampak v teh mukah je tudi zabavno iskati čarobnost in trenutke, ko nisi pričakoval, da boš planil v smeh." Ampak, dodaja režiser, "zagotoviti morate vzdušje, ki omogoča igralcem, da so odločni in poskušajo različne reči na različnih nivojih."
Lawrence je z odprtimi rokami sprejel ustvarjalno ozračje, komične vložke in priložnost, da svoj lik nadgradi preko tistega, kar je bilo zapisano na straneh scenarija. Eden najzabavnejših trenutkov v filmu je tisti, ko skuša Miles ugotoviti, kako na najprikladnejši način priti v policijsko poslopje in ga preiskati. V izvirnem scenariju je bilo zgolj zapisano, da je Miles preoblečen v dostavljalca pizz, Lawrence pa se je prelevil v nezaslišano smešnega Bucka iz geta. Kar precej je bil podoben številnim likom, ki jih je Lawrence upodobil v svoji nadaljevanki Martin. Igralec pravi: "Pri svojih likih imam rad proste roke. Ta način dela mi zelo ustreza in če to lahko pripomore k učinkovitosti prizora, še toliko bolje. Ljudje naj pričakujejo, da bo njihov želodec od smeha doživel rahel pretres."
Ko sta se projektu pridružila Mayfield in Lawrence, se je začel proces iskanja igralcev za druge vloge. Luke Wilson je dobil vlogo vnetega, a neizkušenega detektiva Carlsona. "Luke Wilson je izjemno nadarjen," pravi producent Neal H.Moritz, ki je produciral Podle igre, Vem, kaj ste zakrivili lansko poletje ter tudi njegovo nadaljevanje. "Videl sem ga v Home Fries ter Bottle Rocket. Zdel se mi je izjemen. Všeč mi je bil njegov smisel za humor in zdelo se mi je, da bo znal Carlsona dobro odigrati. Poleg tega je tudi krasno Martinovo nasprotje, poštenjak do obisti."
Miles na Carlsona naredi velik vtis in v njem vsaj delno zbuja strahospoštovanje. Je malce bolj iznadljiv, oblači se bolj v skladu z modnimi smernicami in se obnaša precej drugače od ostalih detektivov, s katerimi je sodeloval Carlson. "Carlson je eden tistih poštirkanih pobov, ki se nerad šali oziroma šal pogosto sploh ne razume," pravi Wilson, "ampak je simpatičen, smešen pa je zaradi poskusov, da bi hodil vštric z Milesom." Vloga je Wilsonu tudi omogočila, da se je izkazal pri akcijskih prizorih, kar prej ni še nikoli počenjal. V ta namen se je uril in tesno sodeloval z Mikom Grassom, nekdanjim pripadnikom losangeleške policije, ki je bil pri filmu tehnični svetovalec. Čeprav so Lawrencu telesni napori pri snemanju precej bolj znani, je vseeno tudi tesno sodeloval s koordinatorjema kaskaderjev R.A.Rondellom in Alanom Olineyem, Wilsonom in drugimi člani igralske ekipe, da so skupaj vadili in se temeljito pripravili na akcijske prizore.
Ko se Miles prelevi v detektiva Malona, nepričakovano naleti na Tulleya, ki je bil pri ropih voznik avtomobila, s katerim so pobegnili s prizorišča zločina. Zasači ga med patruljo, ko se Tulley ravno loti ropa trgovine. Zadeve uidejo iz rok in Miles se mora bliskovito domisliti načina, kako pretentati Tulleya, da ne bo izdal njegove prave identitete nekdanjega kaznjenca. "Za Tulleya in Milesa je moč reči nekaj, kar verjetno ne velja za skoraj noben kriminalni par," pravi Dave Chappelle v vlogi Tulleya. "Zaupata si. Tulley mu zaupa, ko mu reče: Hej, ravno sredi posla sem. Povsem sicer ne razume, kaj Miles dela, ampak izdal ga pa ne bo. Seveda je Tulley malce zmeden, a ni neumen. Sčasoma se mu posveti, da je posredi diamant."
Vloga Tulleya je bila sprva zelo majhna in namenjena komiku, ki je zajadral med igralce. A kemija med Lawrencom in Chappellom je bila tako sijajna in dinamična, da so vlogo razširili. Chappelle se spominja: "Ne znam razložiti, a nekaj posebnega je, če delaš z drugimi komiki... boljši postaneš. Drug drugemu omogočimo, da damo vse od sebe. Res sem užival pri delu z Martinom."
Igralsko ekipo zaokrožata karakterna igralca William Forsythe kot detektiv veteran Hardcastle in Peter Greene kot pohlepni, prevarantski Deacon. Forsythe, ki je pogosto igral trdosrčne silake, denimo v Alcatrazu, Virtuosity ter Ne zaljubi se, ko si že mrtev, se je veselil snemanja komedije. "V tem uživam," pravi, "ne posnamem jih ravno veliko, morda eno ali dve na leto. Ampak pri tem filmu sem se nesporno zabaval."
Ko so razmišljali, komu dodeliti vlogo Deacona, se je Mayfieldu zdelo, da mora biti tudi igralec v tej vlogi enako močna osebnost kot Lawrence. "V večini akcijskih komedij je zlobnež ključnega pomena. Če ta ni sijajen, se film sesuje. Po mojem je naš Peter Greene res dober. Vzbuja strah, je inteligenten in prepričljiv."
Igralka Nicole Ari Parker je dobila vlogo predane javne branilke, ki na glas dvomi v Milesove neortodoksne policijske metode. Parkerjeva, ki je igrala denimo v 200 Cigarettes in Vročih nočeh, pozna Lawrencove igralske kreacije, zato je vedela, da precej improvizira. Smeje pripomni: "Strah se me je lotil na letalu proti Los Angelesu. Premišljevala sem: Moram biti pripravljena, sicer me bo zmlel. Spreminjal bo vrstice scenarija in jaz moram biti na to pripravljena, tudi sama jih moram spreminjati." Vseeno dodaja: "Ampak Martin je bil seveda zelo prijazen, razumevajoč in zelo darežljiv."
Oropaj policijsko postajo! so snemali osem tednov in pol. Za Martina Lawrenca je bila izkušnja pozitivna. Upa, da je tovarištvo, ki se je razvilo med člani ekipe, vidno tudi na platnu. "Zdi se mi, da se vedno vidi, če se na snemanju nimate ravno najbolje. Zame je pomembno, da ljudje, s katerim delam, čutijo enako kot jaz: da radi prihajamo na delo in da se kot ekipa potrudimo dobro opraviti nalogo."

O igralcih

Martin Lawrence (Miles Logan) je s svojstvenim komičnim slogom uspešen tako na televiziji kot na filmu. Z Eddiejem Murphyjem je nastopil v dveh filmih, Life in Boomerang, s Timom Robbinsom v Nothing to Loose, s Willom Smithom pa v Podlih fantih. A Thin Line between Love and Hate je naslov njegovega režijskega prvenca. Nastopil je še v filmih House Party 1 in 2 ter Do the right thing.
Pet sezon je bil glavni igralec in izvršni producent nadaljevanke Martin. Svojo televizijsko kariero je začel kot voditelj oddaje Russell Simmons: Def Comedy Jam in dve sezoni nastopal v What"s happening now.
Nase kot komika je prvič opozoril z You so crazy, ki sodi med tri najbolje prodajane koncertne filme vseh časov. Sledil mu je album Talkin"s Shit, ki se je uvrstil na lestvico Billboard 10 in bil nominiran za nagrado grammy.

Luke Wilson (detektiv Carlson) je debitiral v Bottle Rocket. Z režiserjem slednjega, Wesom Andersonom, je posnel tudi Rusmore, v katerem je bil njegov soigralec Bill Murray. Ob Drew Barrymore je nastopil v komediji Home Fries, med njegovimi prihajajočimi filmi pa so Dog Park ob Natashi Henstrige in Janeane Garofalo ter Committed ob Heather Graham. Pred kratkim je končal snemanje My Dog Skip s Kevinom Baconom. Nastopil je še v Bongwater, Telling Lies in America in Krik 2. Gostoval je v televizijski nadaljevanki Dosjeji X.

Peter Greene (Deacon) je nastopil v Osumljenih pet, Šundu, Oblegani 2, Maski, Judgment Night, Clean Shaven, Permanent Midnight ob Benu Stillerju pa v Under the Influence, Bang, The Rich Man's Wife in Laws of Gravity.
Študiral je na Lee Strasberg Theatre Institute.

Dave Chappelle (Tulley): njegov naslednji film bo Foolproof z Dannyjem DeVitom in Normom McDonaldom, s katerim bo debitiral kot režiser. Nastopil je še v Trčenem profesorju, Letalu prekletih, Half-Baked (pri njem je bil tudi koscenarist) in Čaka te pošta. Kot igralec je debitiral v Možeh v pajkicah.
Pogosto je nastopal tudi v televizijskih oddajah Comic Relief, The Late Show with David Letterman, Late Night with Conan O'Brien in Politically Incorrect.

Tamala Jones igra trpečo dolgoletno Milesovo dekle Janiece. Trenutno nastopa v nadaljevanki Fool for Love. Pojavila se je tudi v nadaljevankah Veronikine skušnjave, Urgenca, To trapasto življenje, Princ z Bel Aira, Dangerous Minds, JAG in The Parent Hood. Med njenimi filmi so The Wood, Next Friday, Can't Hardly Wait, Booty Call ter How to Make an American Quilt.

Nicole Ari Parker (Melissa Green) je nastopila v filmih Konec nasilja Wima Wendersa, Vročih nočeh Paula Thomasa Andersona, The Incredible True Adventures of two Girls in Love, Subway Stories, 200 Cigarettes, Spark, Lovin Jezebel, The Adventures of Sebastian Coe, Natural History, Rebound in Map of the World, kjer je njena soigralka Sigourney Weaver. Kariero je začela v gledališču. Na televiziji je nastopila v filmih Law and order: Exiled! ter Mind Prey.

O filmskih ustvarjalcih

Les Mayfield (režiser) je režiral Flubberja, Čudež na 34.ulici in Encino Man, ki je bil njegov režijski prvenec. Je eden od ustanovnih članov produkcijske hiše ZM Productions, v okviru katere producirajo televizijske in dokumentarne filme. Sam je bil izvršni producent dokumentarca Heart of Darkness: A Filmmaker's Apocalyps ter dobitnika emmyja Images of Life: Photographs that Changed the World.

Scenaristični duet Michael Berry in John Blumenthal se je spoznal v sedemdesetih, ko sta delala pri reviji Playboy. Blumenthal je bil urednik, Berry pa fotograf. Leta kasneje sta se začela ukvarjati s pisanjem scenarijev: prvemu filmu, ki so ga posneli po njunem izdelku, je naslov Short Time. Potem sta napisala še več scenarijev za televizijske filme, denimo za The Mall. Blumethal je tudi avtor več knjig: The Official Hollywood Handbook ter Hollywood High: The History of America's Most Famous Public School.

David Eggby (kamera): v njegovi filmografiji najdemo Svetlobo, Zmajevo srce in Dragon: The Bruce Lee Story (vse tri je posnel z režiserjem Robom Coenom) ter Lightning Jack, Harley Davidson in Quigley Down Under (te tri je posnel z režiserjem Simonom Wincerjem). Njegov prvi film je bil Pobesneli Max, posnel pa je še Pitch Black, Virus, Fortress, Warlock, The Blood of Heroes, The Naked Country ter Kansas.

Komentarji

10.11. 2004 ob 18:55

film je bil res dobr pa ful za smejat tko da je vreden ogleda !res je ful dobr! fajn se mejte pa uživite! aja mingrede pozdravlam robija voovka, pa robija žbogarja, gala isakoviča pa aljaža fajfarja!!! ej fantje na pripravah je blo res noro!:)

— plavalka
7.2. 2005 ob 21:47

Filem je zakon...res da je ze dolk od tega od kar je biu v kinematografih sam js sem ga sele gledala pred enim letom in se mi filem zdi full dober za smejat pa vse!!vreden ogleda!

— pussy
7.5. 2006 ob 20:58

Ej če nebi blo Martina Lawrence, bi bil filem za en šit. Tko pa ni. Najboljši prizor je bil, kov ga niso smel areterat. K je bil na Mehiški meji oz. čez mejo.

— Jaka
13.9. 2006 ob 14:53

Najboljši film vseh časov

— Marin
29.7. 2009 ob 11:19

kakšen je orginalni, oziroma angleški naslov tega filma??
prosim če mi kdo to pošlje na rok.legenda@gmail.com

— F-16
2.2. 2017 ob 16:19

joj

— miha

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.