Kolosej
Film distribucije Continental Film

Bližnji odnosi

komična ljubezenska drama
Če verjamete v ljubezen na prvi pogled, nikoli ne nehajte iskati.
Na sporedu od: 3.2.2005, Kolosej Ljubljana
1h 38min / 98min
Leto: 2004
Država: ZDA
Scenarij: Patrick Marber
Režija: Mike Nichols
Bližnji odnosi so ljubezenska zgodba, ki govori tudi o seksu, ljubosumju, maščevanju, moških kapricah, ženski muhavosti, lažeh, ki si jih pripovedujemo. Gre za zanimiv dokument o odnosih v našem času: duhovit, neustavljivo romantičen in silno nevaren. V glavnih vlogah pod režisersko taktirko Mika Nicholsa so zaigrali Natalie Portman, Julia Roberts, Jude Law in Clive Owen.

Oskarjevec Mike Nichols se je po zmagovitih Angelih v Ameriki lotil Bližnjih odnosov. Gre za zajedljivo zabaven in odkrit pogled na sodobne odnose. Bližnji odnosi so zgodba o štirih neznancih (Juliji Roberts, Judu Lawu, Natalie Portman, Clivu Owenu), njihovih naključnih srečanjih in običajnih izdajstvih. Dogajanje je postaviljeno v sodobni London. Film pa spominja na takšne Nicholsove klasike, kot sta Kdo se boji Virginije Woolf in Carnal Knowledge.

Začetki, konci in tisto vmes

"Bližnji odnosi se ukvarjajo z dejstvom, da se v ljubezni zapomnimo začetkov in koncev, tisto vmes pa nekako izrežemo. Zastavlja zanimiva vprašanja, kot denimo Kako se resnično spominjamo stvari in kako nas življenje resnično gleda." -- režiser Mike Nichols

Dramo/komedijo Patricka Marberja Closer so premierno uprizorili leta 1997 v Londonu in deležna je bila številnih pohval. Prejela je celo nagrado Laurence Olivier/BBC za igro leta. Broadwayska urpizoritev je bila nominirana za nagrado tony za najboljšo igro, od Newyorškega kroga kritikov pa je prejela nagrado za najboljšo tujo dramo. Od takrat so jo uprizorili v več kot 100 mestih po svetu in prevedli v 30 jezikov.

Dramatik Closer opisuje kot ljubezensko zgodbo. "Seveda govori tudi o drugih stvareh - spolnem ljubosumju, moški zaverovanosti vase, lažeh, ki si jih govorimo sebi in tistim, s katerimi smo najbolj intimni, o načinih, kako izkoriščamo druge. A konec koncev je samo preprosta, lepa ljubezenska zgodba. In kot pri večini ljubezenskih zgodb gre tudi pri tej marsikaj narobe..."

Naslov, dodaja, si je moč razlagati na številne načine. "Želel sem nekaj dvoumnega, ki vam lahko nudi občutek razpoloženja, ne da bi zaprl možne pomene zgodbe."

Pred sedmimi leti je producent John Calley (takrat predsednik Sony Pictures Entertainment) prvič prebral Marberjevo igro, ki ga je po lastnih besedah čisto obnorela. "Gre za izjemen dokument o našem času, duhovit, izjemno romantičen in zelo nevaren - in po mojem mnenju zelo pomemben." Calleya in vodjo Sony Pictures Amy Pascal je najbolj pritegnil duhovit in zajedljivo točen prikaz sodobne romance. "Marber poudari kompleksnost današnjih razmerij, v katerih so začetki tako nabiti z energijo, da lahko z zaljubljanjem postanemo zasvojeni," pravi Calley. "Ljudje lahko postanejo džankiji zaljubljanja in ugotovijo, da se je tega težko odvaditi. Skozi igro so Marberjevi komentarji duhoviti, zabavni in še kako resnični. Humor ima vedno trdno osnovo in je vedno srce parajoč."

Ko sta se Calley in Pascalova sestala z Marberjem, da bi se pogovorili o tem, da bi po igri posneli film, ju je Marber gladko zavrnil. "Predvsem zato, ker si je želel bolj natanko vedeti, kdo bo film posnel."

K sreči se je čez nekaj let po uspešni broadwayski postavitvi igre za projekt začel zanimati Mike Nichols. Kot njegovi najnovejši dve priredbi slavnih iger Wit ter Angeli v Ameriki se tudi Closer ukvarja z intimnimi zadevami s humorjem in kompleksnostjo. Nichols je bil prepričan, da bo moč igro zlahka prevesti v filmski jezik zaradi inherentno filmske strukture in zaradi štirih zelo zanimivih in zapletenih glavnih vlog, ki se skozi zgodbo spreminjajo in razvijajo.

Nichols se je zdel idealna izbira za režiserja projekta, saj je ta spominjal na nekatere njegove prejšnje filmske uspešnice, kot so Diplomiranec, Kdo se boji Virginije Woolf in Carnal Knowledge, v katerih je znal intuitivno razgaljati razmerja med moškimi in ženskami.

Če pustimo ob strani Marberjev specifični pristop, je po Nichoslovem mnenju dinamika med moškimi in ženskami, s katero se ukvarja dramatik, "v središču naših življenj na Zemlji, o tem govori večina vicev, večina romanov in večina glasbe. Je dejansko življenje samo. Je neskočno zanimiva stvar."

Kolesje se je dokončno pričelo premikati, ko je Nichols prosil Calleya, naj financira projekt. Možakarja sta najboljša prijatelja že štirideset let. Spoznala sta se, ko je bil Nichols član slavne komične ekipe Nichols and (Elaine) May. Calley je nekaj časa hodil z Mayevo. Calley je bil leta 1970 producent Nicholsove filmske priredbe klasičnega romana Josepha Hellerja Kavelj 22. Med drugim sta sodelovala še pri filmih Ostanki dneva, Razglednice z roba in Ptičja kletka.

"Ko me je Mike obiskal, se mu povedal, da sem nor na igro, in seveda sem od nekdaj nor na Mika," pravi Calley. "Na odru in na velikem platnu je od nekdaj znal na mojstrski način spremeniti pisano besedo v dramo tako, da se ti je lahko ustavilo srce."

Po Nicholsovem mnenju je bila igra kot nalašč, da po njej posnamejo film, ker je povedana tako, "kot se ljudje spominjajo stvari - na teleskopski način." Poleg tega je Marberjeva intimnost učinkovitejša na platnu kot na odru. "Intimnost je pred živim občinstvom težko prikazati, medtem ko je pri filmu gledalec z liki sam v temi, kar je bolj v skladu z intimnostjo, seksom in ljubeznijo."

Marber je bil zelo navdušen nad tem, da bo Nichols po njegovi igri posnel film, in prosili so ga, naj za film napiše scenarij. Pravi, da sta z režiserjem stkala intimne delovne vezi. Kot pravi Marber, je režiser želel, da ostane zvest igri. "Ko je določil, da bomo zgodbo povedali tako, kot smo jo na odru - v relativno dolgih časovnih sekvencah - je bila moja naloga rezanje, spreminjanje besedila in prestrukturiranje znotraj sekvenc. Z Mikom je bilo osupljivo dobro sodelovati. Res sem imel srečo, da sem se med delom učil od mojstra. Poleg tega je hrana na snemanju Nicholsovih filmov vedno izvrstna."

Tematsko Marber trdi, da Bližnji odnosi ne dajejo moralnih razsodb o vedenju likov, gledalcu dopušča, da se odloča sam. "Tu me ne zanima, kdo je dober ali slab. Prav tako likov ne sodim. To so pač rekli. To so pač storili. Njihovo obnašanje ni moja skrb. Občinstvo jih bo videli tako, kot bo hotelo, lahko se sploh ne bodo strinjali med seboj, upam pa, da bodo videli pristnost... in se spotoma še nasmejali nekaterim šalam."

Scenarij ohranja jedko duhovitost igre, prepletajočo se zgodbo o dveh parih, ali kot pravi producent Cary Brokaw: "Gre za šahovnico o odnosih med dvema moškima in dvema ženskama, ki se razvijajo kot tekmovanje med dvema moškima za vsako od žensk v različnem času."

Izvršna producentka Celia Costas dodaja: "Film daje upanje v smislu, da se liki sprijaznijo sami s seboj in se na zanimiv način spremenijo. Nekaj se naučijo, kar je dejansko najbolj pomembna stvar v življenju... in v filmih."

Od blizu: osebe

Anna (Julia Roberts)

Ne nehaj me ljubiti. Vidim, da te izčrpava. Nič ni pomenilo.
Če me ljubiš, mi boš oprostil.

Julia Roberts takšnega lika kot je Anna še ni igrala, meni producent John Calley. "Julia je neverjetna igralka, ki vse, kar počne, počne čudovito. V tem primeru pa je izzvala samo sebe in se poglobila v lik močne, inteligentne ženske, in z njeno pomočjo prečudovito prikaže, kako se je njen izjemni talent v zadnjih letih še razvil."

Brokaw dodaja: "Anna je izjemna ženska, ki ve, kaj hoče, čeprav se spreminja. Ponuja nam priložnost, da bomo Julio videli tako, kakršne še nismo videli."

Na začetku zgodbe je Anna uspešna, pred kratkim ločena fotografinja. Po srečanju in spogledovanju z Danom se poroči z Larryjem (Clive Owen), medtem ko skrivaj ljubimka z Danom. Julie Annino vprašljivo obnašanje ni odbilo, pač pa je z zanimanjem raziskovala tako Annine dobre značajske poteze kot slabosti. "Z veliko težavo sem ji dopustila biti ta ženska, polna napak. Mislim, da stori nekaj res groznih stvari, ob katerih sem celo jaz v najbolj groznih trenutkih v primerjavi z njo videti amaterka. Je zelo spletkarska, mislim pa, da to nima nobene zveze s preračunljivostjo."

Robertsovi so bili na splošno Bližnji odnosi všeč, ker pripovedujejo o prizadevanjih teh ljudi po zbliževanju, o približevanju k nečemu, kar je v življenju nekaj vredno, o približevanju resnici, kar jim morda ne bo nikoli uspelo. "Gre dejansko predvsem za intimnost tega, da si sočuten človek. Za tem skrivaj ali podzavestno stremijo."

Dan (Jude Law)

Kaj je tako krasnega na resnici?
Za spremembo poskusi z laganujem - to je valuta sveta!

Jude Law upodablja obetavnega romanopisca, ki se preživlja s pisanjem nekrologov. Čeprav Marber trdi, da zgodba nima protagonista, je Dan tisti lik, preko katerega se vsi ostali srečajo. Lawu podobni liki niso tuji, kar je dokazal z vlogama v Nadarjenem gospodu Ripleyu in Alfieju. Bližnje odnose je večkrat videl v gledališču in so mu bili zelo všeč, najbolj pa "Marberjevi izjemni dialogi in osredotočenost na štiri like, ki so srce zgodbe."

Intimnost situacije je bilo moč primerjati z zahtevami po tesnem sodelovanju z ostalimi tremi igralci. "Nobenega dne nisi mogel jemati zlahka, kajti prav vsak prizor ima čustven naboj," pravi Law. "Bodisi si se odpiral in se ponujal ali se zapiral in se skušal koga znebiti. Bilo je precej napeto in zahtevno."

Razmišljujoč o svojem liku, ki je katalizator dogodkov, pravi: "Dan živi v nekakšnem kokonu, je zafrustriran romanopisec, dokler ne sreča Alice, ki postane njegova muza. Z njeno pomočjo se razcveti. Zaradi njunega odnosa prileze iz kokona, to mu daje pogum, da najde žensko, ki jo po lastnem mnenju ljubi, Anno. Na žalost se zdi, da je temu odnosu namenjena poguba od vsega začetka in čeprav v tem odnosu preživlja najsrečnejše dneve življenja, se nazadnje le odtrga stran."

Čeprav Marberjevo zgodbo vidi v osnovi kot zgodbo o moških in ženskah, ki se zaljubljajo in nehajo ljubiti, gre tudi za boj med dvema moškima, ki postaneta nemesis drug drugemu. "Bijeta boj dveh egov. Včasih se zdi, da jima je pomembneje, kako drug drugemu zagosti, kot dobiti dekle, v katero sta zaljubljena."

Alice (Natalie Portman)

Kje je ta "ljubezen"? Ne morem se je dotakniti. Ne morem je občutiti. Lahko jo slišim. Lahko slišim nekaj besed, ampak s tvojimi lahkotnimi besedami si ne morem pomagati.

"Z likom Alice se po mojem mnenju Natalie Portman predstavlja kot odrasla igralka," pravi Brokaw. "Vidimo jo kot fascinantno, malce skrivnostno odraslo žensko, ki je zelo čutna in zapletena."

Nichols je prvič sodeloval s Portmanovo pri postavitvi Galeba, ko je bila še najstnica. "Ljudje še ne vedo dobro, kako izjemna igralka je," pravi Nichols. "Od vsega začetka sem jo videl v Bližnjih odnosih in pravzaprav sem z njo začel postopek izbiranja igralcev."

Portmanova priznava, da gre defitivno za novo vrsto vloge zanjo. "Alice je ob prihodu v London osamljena. Zato si izmisli nek svet, popolnoma ustvari samo sebe. Ima pa tudi otroško plat. Pri čustvih je zelo odkrita in neposredna, po čemer se razlikuje od drugih likov. Čeprav laže o tem, kdo je, je vseeno najbolj neposreden in odkrit lik v filmu."

Natalie se je morala naučiti tudi plesa ob palici, saj se zaposli v nekem londonskem baru za striptiz. "Bilo je zabavno. Te plesalke zdaj resnično spoštujem. Za ta ples je potrebno veliko spretnosti, saj je telesno zelo zahteven, gre za kombinacijo plesa in akrobatstva."

Kljub drznim elementom so po mnenju Portmanove Bližnji odnosi moralna zgodba. "Raziskujejo odnose med ljudmi in kako se ljudje v njih včasih tako izgubijo, da postanejo brezbrižni do čustev drugih ljudi. Kot bi nekako želeli reči: Zdaj sem zaljubljen, zdaj sem lahko iracionalen. Ni pomembno, koga prizadenem. Zato ljubezen postane nenavaden izgovor, da drug drugega marsikdaj prizadenejo."

Larry (Clive Owen)

Še sanja se ti ne o ljubezni, saj ne razumeš kompromisa.

Clive Owen igra čednega, samozavestnega dermatologa Larryja. V izvirni odrski postavitvi Bližnjih odnosov pa je igral Dana. Ko je izvedel, da bi mu Mike Nicols rad dal vlogo v filmu, ga je prosil, če lahko raje igra Larryja. "Dana sem rad igral, a prava poslastica se je bilo vrniti nazaj in igrati Larryja," pravi. "Bilo je, kot bi začel znova, ker ko igrate vlogo, vidite celotno stvar skozi oči lika, ki ga igrate. Zdaj sem moral ponovno razmisliti o stvareh, obrniti vse na glavo in videti skozi Larryjeve oči."

Ena stvar, ki se od samega začetka ni spremenila, pa je njegovo občudovanje Marberjeve igre. "Takšnega dialoga v filmih ne srečate prav pogosto. Krasno se je zagrizti v tako izjemen dialog. Ti liki so tako neverjetni. Igrati kateregakoli je krasno. Pomembno je, da so vam všeč vsi štirje liki. Vsi prizori so zelo napeti in če naj vžgejo, se moramo kar naprej postavljati na stran koga drugega. Sočustovati in razumeti morate obe strani." To je nadvse primerno glede na naravo zgodbe, ki po Owenovih besedah pripoveduje o ljudeh, o tem, kako se ti danes obnašajo, "in prav to je tako vznemirljivo. Larryju se zlomi srce, zato se odloči, da ga nihče več ne bo prizadel. Ker brani sebe, prizadene druge. Ti štirje ljudje se zaljubljajo in nehajo biti zaljubljeni in ob tem vidimo, kako brutalno je lahko to. Ob koncu se zalotite z mislijo: Le zakaj si to delamo?"

O igralcih

Julia Roberts (Anna) je posnela filme Oceanovih 11, Oceanovih 12, Erin Brokovich (oskar in zlati globus za glavno žensko vlogo), Z roko v roki, Mary Reilly, V postelji s sovražnikom, Kljuka, Čedno dekle (nominacija za oskarja), Jeklene magnolije (nominacija za oskarja), Moj bivši se poroči, Nasmeh Mone Lise, Priznanja nevarnega uma, Notting Hill, Pobegla nevesta, Mehikanka, Ameriška ljubljenca, Skrivnostna pica, Pelikanovo poročilo, Umreti mlad, Tanka linija smrti, Čenče, Michael Collins, Vsi pravijo: Ljubim te, Teorija zarote.

Vsega skupaj so njeni filmu prislužili 2,5 milijarde dolarjev po vsem svetu.

Jude Law (Dan) je začel v gledališču, na televiziji debitiral v nadaljevanki Families, na filmu pa v The Crane. Sledili so Shopping, Gattaca, Vrt dobrega in zla, Wilde, eXistenZ, Nadarjeni gospod Ripley (nominacija za stranskega oskarja), Sovražnik pred vrati, Pot v pogubo, Umetna inteligenca, Hladni vrh (nominacija za oskarja za glavno moško vlogo), Nebeški kapitan in svet prihodnosti, Alfie, Lemony Snicket's: A Series of Unfortunate Events, The Aviator, I Heart Huckabee's.

Natalie Portman (Anna) je posnela filme Leon, Vročina, Beautiful Girls, Vsi pravijo: Ljubim te, Mars napada, Vojna zvezd - epizode 1,2,3, Where The Heart Is, Anywhere But here, Hladni vrh, Garden State.

Clive Owen (Larry) je posnel filme Croupier, Gosford Park, Preko vseh meja, Bournova identiteta, Green Fingers, Bent, Kralj Arthur, I'll Sleep When I'm Dead.

Na televiziji je nastopil v Chancer, Sharman, Split Second in Seconf Sight.

Posnel je tudi serijo reklam za BMW.

O režiserju

Mike Nichols je legenda zabavne industrije. Za delo na odru in velikem platnu je dobil celo vrsto priznanj. Režiserki sindikat mu je pred kratkim izročil priznanje za življenjsko delo. Za nadaljevanko Angeli v Ameriki, ki jo je režiral, je dobil emmyja za najboljšega režiserja, nadaljevanka sama je dobila rekordnih 11 emmyjev.

Nichols se je rodil leta 1931 v Berlinu. Oče je bil Rus, mati Nemka. Pri sedmih so emigrirali v ZDA. Odraščal je v New Yorku.

Leta 1957 je nastala danes legendarna dvojica Nichols and May. Nastopala sta po nočnih klubih po vseh ZDA, v številnih televizijskih oddajah in na Broadwayu.

Nichols se je nato posvetil režiranju in prvega od sedmih tonyjev dobil za režijo gledališke igre Gola v parku. Režiral je celo vrsto broadwayskih uspešnic.

Kdo se boji Virginije Woolf? iz leta 1966 je bil njegov filmski režijski prvenec. Leta 1967 mu je sledil Diplomiranec, za katerega je dobil oskarja in zlati globus. Sledili so Kavelj 22, Carnal Knowledge, Silkwood, Delovno dekle, Biloxi Blues, Razglednice z roba, Regarding Henry in Volk.

Pred nekaj leti je ponovno združil moči z Elaine May, ki je napisala scenarija za njegova filma Ptičja kletka in Prvinske barve.

Nichols je režiral Emmo Thompson v televizijskem filmu Wit, za režijo katerega je dobil nagrado emmy. Nichols in Emma sta za scenarij tega filma dobila nagrado Humanitas.

Komentarji

31.1. 2005 ob 21:17 zvezdica

na kratko lahko rečem, da potem ko sem si film ogledal v londonu, da je presenetljiv v tem kako nam lahko služi kot ogledalo v vsakodnevnih odnosih...poglejte

— ljubitelj
3.2. 2005 ob 7:35 zvezdica

Film sem si zelo želel gledati. Navdušili so me dobri opisi filma: Citiram: "Gre za zanimiv dokument o odnosih v našem času: duhovit, neustavljivo romantičen in silno nevaren." Toda, ta film po mojem mnenju sploh ni dokument o odnosih, in če že je, bi moralo pisati, da imajo le NEKATERI tako podle odnose kot so priazani v filmu, ne pa vsi, kajti tako razvrednotenje telesa in pomena pripadnosti v ljubezni, ni ravno vsakdanje. Na trenutke je film duhovit, posebej na začetku. Romantike se čuti zelo malo, razen na začetku in na koncu, ko je precej izrazita. Zaradi opisanih prevar sem bil zelo razočaran in tisto kar je izgledalo romantično in lepo je na koncu prikazano kot laž. Lik moškega "Kupid" je na začetku prikazan kot mičen moši, odločen in zdrav, na koncu pa kot mamin sinko, neodločen in zguba, ki joče.

— Janez
3.2. 2005 ob 7:43

V filmu so samo nizane prevare in maščevanja, mogoče bi lahko temu rekli moški in ženski principi, mogoče pa ne. Ker so nizane prevare, so vliki časovni preskoki in je težko slediti. Opis v napovedniku ne ustreza. Razočaran sem

— lažnivo ogledalo 2
4.2. 2005 ob 7:37

Komaj čakam na ta film, ker igra ena mojih najboljših igralk in moja prijateljica Julia Roberts. Film vem, da bo dober, vsaj po tem, kar mi je zaupala July. Komaj čakam pa tudi EMO 05 kjer me boste lahko spet po dolgem času gledali in uživali, kot še nikoli. (moram malo reklamirat). Lep pozdrav, vaša Saša

— Saša Einsindler
6.2. 2005 ob 22:37 zvezdica

danes. film mi je pustil pozitiven pečat. veliko razmišljam o njem. zaključni song in zaključna špica sta me notranje prevzela. se splača videt. ni film za vsakoga, ima kar težko tematiko. vsekakor pa je za vse, ki ste v zrelem odnosu.

— Eja
7.2. 2005 ob 11:31 zvezdica

Glede na napovednik sem pričakovala veliko več. V bistvu pa je kr neki. Ene vrste "zmagovalec" je dohtar, ki na koncu zmanipulira vse. Film je na momente sicer komičen, ampak pusti grenak priokus. Resničnega odnosa pa od četverice tako ali tako ni zmožen nihče.

— leny
10.2. 2005 ob 3:32

KOMICNA? ljubezenska drama??? kaj pa je v tem filmu komicnega???

— halo?
12.2. 2005 ob 22:20 zvezdica

To je film za resnejšo publiko ter tiste ki imajo za sabo že nekaj izkušenj v partnerstvu. Film ima zelo zanimivo tematiko, tako da je gledljiv kljub temu da v zgodbi ni nekega ekstremnega dogajanja, vsi hodijo sem ter tja in se pogovarjajo in tako naprej (ni streljanja, pretepanja...) zato bo mogoče marsikdo rekel da je film dolgočasen, pa ni! Res je da se takšne stvari ne dogajajo vsem in film ni ogledalo odnosov vseh ljudi, nekaterih pa je! Kot je rekel Janez. Takšne stvari se ne dogajajo vsem, nekaterim se še veliko hujše, v zgodbi ni bil noben ubit zaradi varanja, kar se je že zgodilo tudi v sloveniji. Pri filmu se opazi, da je posnet po gledališki predstavi in je zato poudarek na igri karakterjev, igralci so dobro izbrani, predvsem Clive Owen, pomoje ni tako dobro odigral svojega lika v gledališču, ko je igral Dana. Je le bol tip za takšne vloge kot je lik Larrya. Nekako se v zgodbi vse začne zaradi Dana, najboljše na koncu pa jo odnese Larry, nedolžen pa ni nihče in vsi so po svoje pokvarjeni. So pa v zgodbi res trenutki ko marsikdo v dogajanju prepozna samega sebe. V filmu je tudi nekaj smešnih elementov, kar dobro vpliva na zgodbo in jo malo poživi ob ravo pravem trenutku.

— Peter
16.2. 2005 ob 16:37 zvezdica

Temperatura v kinodvorani je pod lediščem. Skrajno egocentrični in tradicionalno britansko hladni liki iščejo ljubezen v seksu, seks v lažeh in laži v ljubezni. Laži je dovolj tudi za slab seks, medtem ko ljubezni v filmu ni na spregled. Pa kakšnim ljudem je to za ogledalo???

— roman
17.2. 2005 ob 16:43 zvezdica

Film sem si ogledala in me je popolnoma razočaral. Film mi deluje zelo nafrustrirano. Odnosi so grozno prikazani - vse se meša z vsem. Najbolj pa mi je bil smotan Larry (Clive Owen) ki je deloval zelo napsihiran in sem se čudila da ni kje vmes povlekel pištole in nekoga ustrelil. Bližnji odnosi imajo zelo vabljiv napovednik ko pa si tam in gledaš film ti pa kratko malo postane slabo

— Vilya
19.2. 2005 ob 8:52 zvezdica

Ne vem zakaj vas kar nekaj kritizira film. Mogoče zato, ker nima srečnega konca, ker se ne koljejo etc. Meni se je film zdel zelo dober. Tisti, ki pravijo da je vse kar je predstavljeno nemogoče, da takih odnosov ni, tisti lažejo sami sebi. Življenje ni pravljica in tako je tudi predstavljeno v tem filmu. Lagati, govoriti resnico, nikoli ni tak kot bi hoteli. Mogoče pa res film ni za vsakogar, posebej tiste, ki se jim ne ljubi razmišljat, ki bi radi sedeli v kinu z možgani na off. Za tiste ki pa radi pogledate kakšen dober film, si oglejte tega.

— me
20.2. 2005 ob 13:22 zvezdica

PING PONG. Pisatelj Jude Law, fotografinja Julia Roberts, zdravnik Clive Owen in striptizeta Natalie Portman so 'closer'. Ves čas. Intenzivno. Strastno. Globoko. Drug z drugim. Prvi s tretjim. Četrti s prvim. In drugi s tretjim. Med njimi je globoka vez. Dvakrat dva. Dvakrat dva. In dvakrat dva. Najprej se zaljubi prvi, potem se zaljubi drugi, nato je na vrsti tretji, nakar se pridruži še četrti. Prav imate, družba se gre namizni tenis. Nenehno podajanje žogice in menjavanje strani. Vse skupaj začneta Jude Law in Julia Roberts, ki se ljubita. Ki sta nora drug na drugega. Ki sta si usojena. Ki hočeta za vedno ostati skupaj. Vse do prihoda Natalie Portman, ki zamenja Julio Roberts in omreži Judea Lawa. In Jud ter Natalie se ljubita. Sta nora na drug na drugega. Sta si usojena. Hočeta za vedno ostati skupaj. Dokler ne pride Clive Owen, ki ljubi Julio Roberts. Ki je nor nanjo. Ki hoče za vedno ostati z njo. Ki ve, da ji je usojen. Dokler znova ne vskoči Jude Law, ki jo sedaj ljubi še bolj. Ki bi rad z njo še enkrat ostal za vedno. Ki je še bolj prepričan, da mu je usojena. Nič zato, Clive Owen po novem ljubi Natalie Portman. Natalie Portman, s katero hoče za vedno ostati skupaj. Za katero je prepričan, da sta si usojena. Mehiška telenovela? Ne, marveč nova mojstrovina Mikea Nicholsa, ki je po odličnih tv projektih Angels in America in Wit, znova stopil na velika platna in dokazal, da obvlada bližnje odnose. Čustva, ljubezen, šarm, enkratne igralske kreacije, izvirnost in presenetljivo učinkovite ter briljantno vkomponirane komične vložke. Lepo vas prosim, le kdo bi se na tak način spomnil internetnega rajcanja dveh moških in le kdo bi si upal Julii Roberts v obraz povedati: 'Fuck off and die.' To zna samo Mike Nichols, ki se je tokrat znova spomnil svojega prvenca Kdo se boji Virginie Woolf in ga pač obrnil malce drugače. Na novo stran. Tja, kjer mu ni kos prav noben drug režiser.

— iztok gartner
21.2. 2005 ob 0:16 zvezdica

Res ne vem, zakaj se liki v filmu Closer mnogim zdijo tako grozni in podli. Kot da si ljudje v navadnih. vsakdanjih odnosih ne bi delali svinjarij. Varanje in manipuliranje nista nič nenavadnega, kar vam ve povedati vsak, ki je bil kdaj v kakšnem resnem razmerju. S to razliko, da so dialogi ponavadi mnogo dolgočasnejši in manj duhoviti kot v tem filmu. Mislim, da se poanta filma do konca razkrije, ko vidimo, da je ime, ki ga lik Natalie Portman uporablja med striptizom v resnici njeno pravo ime. Odnos med striptizeto in njenim gledalcem je brezoseben in zato varen. Bližje (Closer) ko si si z nekom, bolj se mu/ji izpostaviš in bolj te lahko prizadene. V nasprotju z marsikom, ki je gledal ta film, pa se mi zdi Larry od vseh štirih še najbolj osebnostno "pošlihtan". Clive Owen ga je tako dobro odigral, da si po mojem zasluži oskarja za stransko vlogo.

— Mojapič Karlo
21.2. 2005 ob 12:01 zvezdica

... vam moram na žalost povedati, da je. Film je zelo dober, ker odraža ravno resnično življenje. Seveda, nekdo, ki je imel to srečo v življenju, da se mu ni zgodilo nič od tega, kar je prikazano v filmu, bo vihal nos, češ, da gre za pretiravanje in nasploh brezveze in oh in ah. A žal ni tako. Prav tako ne mislit, da take odnose doživlja le peščica ljudi, ampak kar večina. Finta je le v tem, da prevarani tega ne vedo in mislijo, da je vse to skupaj le za lase povlečena fikcija. Kot film nazorno prikaže v zadnji sceni, svojega partnerja v resnici ne poznamo in ga tudi ne moremo spoznati, tako da v bistvu vsako noč ležemo v posteljo s tujcem. Žal se mi je v življenju zgodilo dosti stvari, ki so bile v tem filmu fantastično prikazane ravno takšne kot so, brez olepšavanja in skrivanja, igralci so pa vsi po vrsti fantastično odigrali. In vsi tisti, ki mislite, da se vam to ne more zgoditi, vprašajte svojega dolgoletnega partnerja ali vam je res ves ta čas bil zvest. Če bo iskren, boste mnogi zelo presenečeni...

— Floyd
25.2. 2005 ob 13:57 zvezdica

Takoj po ogledu sem bila proti filmu negativno naravnana, saj ne pusti nobene vere v prihodnost in popolnoma razvrednoti koncept takšne ljubezni, o kateri ljudje tako radi sanjarimo. Vendar sem po kratkem premisleku ugotovila, da nam je v srcu pustil grenak priokus ravno zato, ker bi vsebina filma lahko dobila scenarij v življenju vsakega izmed nas in da stvari omenjene v filmu niso tako redek pojav, le oči se prepogosto zatiskamo. Je pa res, da se izid vseh odnosov v tej drami absolutno izključuje z naslovom in bi mu jaz raje dala naslov 'Further'.

— nattt
27.2. 2005 ob 7:44 zvezdica

Zelo dober film, dobri liki, dobro narejen. Igra je ves čas napeta, intenzivna, praktično brez scene čisto samo ljudje, ki razmišljajo in komunicirajo med seboj. Ponavadi za filme rečemo da vsebujejo bolj med dobrim in zlim. Tukaj po moje ne gre za zlobo ampak je prikazana predvsem nemoč nas ljudi. Odnos moški ženka in predvsem pogled skozi seks. To da si vsi želijo(mo) ljubezni, ki ni samo seks je nekako v ozadju. Oba ženska lika sta realna, lepa, obe bi rade bile ljubljene in če dolgo ne zalivaš rožice, le-ta avtomatsko postane odprta (lahko nemočna, lahko lepa) za drugega zalivalca. Ne gre za odličitev, gre za igro v kateri znajo samo ženske tako uživat. Profesionalna striptizeta in vztrajen, komunikacijsko močen (beri tudi jok) moški, na koncu se dasta dol. Oba sta uživala že v lokalu s kamero na stropu. Okolje je precej nerealno. Vsi so popolnoma svobodni. Kadarkoli lahko vstanejo in grejo kamorkoli. Igrajo se s svojimi ljubezenskimi potrebami. Pa vendar so si zelo različni. Neumna odločitev ženske, ki misli s poroko se rešiti drugega lubimca. Razdvojen moški ostane osamljen - itak. Alice išče, da postane Jane, ker ne rata se pretopi v avanturo in ... Welcome home Mrs. Jones. Larry, meni všečen in realen. Mislim, da ponuja veliko tega kar ženske potrebujejo in s čimer bi morale biti tudi zadovoljne. Je pa moški, pa kaj! JA pejte gledat. se pridružujem drugim, ni pištol, krvi in izmišljenih zlob, super!

— Tom
28.2. 2005 ob 12:36

a kdo ve, ali je izšel cd z glasbo iz tega filma?

— soundtrack
28.2. 2005 ob 22:46

Super dialogi.Zanimiva zgodba.Dobri igralci.

— ana
2.3. 2005 ob 14:19 zvezdica

Tako kot mnogi sem tudi jaz videla reklamo za film Closer.Zelo me je pritegnil.Julia Roberts mi je že tako najboljša igralka,Jude Law,Natalie Portman in Clive Owen.zelo dobra igralska zasedba.Toda od filma sem pričakovala več,mogoče ker je sama reklama zelo zanimiva(glasba in odrezki filma).Drugače pa zanimiva ljubezenska drama..kar dosti življenska.

— Katja
6.3. 2005 ob 22:12

Povprečen. Ne slab ne dober. BEIGE!!

— Vanja
10.3. 2005 ob 22:20

film je res vreden ogleda, res je da ko sem ga sel gledat, nisem niti predfilma vidu, tak da nism pricakoval nic, zelo me je presenetil + Natalie Portman-->KER CJUT FACE IMA PUNCIKA :**

— lukas
12.3. 2005 ob 23:32 zvezdica

Ja, res, tudi jaz sem se veselila filma, a zal sem odsla iz dvorane z nekim cudnim vprasajem v glavi,razocarana...N Isem pricakovala neke holivudske osladnosti,pricakova la sem resnicne odnose med ljudmi. Ampak,to je bilo vse prej kot resnicni odnosi.. Film je brez vsakrsnega sporocila, bodisi pozitivnega ali negativnega, vsebina pa res zalostna...Ali je seks danes res eden in edini odnos med ljudmi? ZALOSTNO

— pika
13.3. 2005 ob 11:18

Filma sicer še nism gledov ampak mislm da je dobr

— Hudec
14.5. 2005 ob 15:48

aje to dobr film al ne? ker js si ga mislm ogledat in ne vem če se ga splača. povejte ocene.

— maya
2.2. 2006 ob 12:39 zvezdica

končno neki življenjskega, kar ne spominja na neko umetno, spedelano in zlikano štorjico o dveh ki se lovita cel film in se na koncu itak najdeta... igralska zasedba-špica!!! natalie portman je lepa in talentirana, jude law je itak zakon, najboljša vloga za cliva owna do zdej glasba je ŠPICA,res!

— ljubezenska zgodba za odrasle
23.7. 2007 ob 21:17 zvezdica

Ni odnosa brez kompromisov. Ni odnosa brez laži. V zvezi je zaupanje dragocenejše od potrebe vedeti resnico. Prava ljubezen ne trpi sebičnosti. Iskanje "boljšega" zase je lahko zelo nevarna igra. "And so it is!"

— Ljubezen ni enako sebičnost
4.6. 2009 ob 21:25

Kako vi razumete konec, ko Alice preprosto neha ljubiti Dana??? Moja razlaga je, da je Alice dobro poznala Dana in je vedela, da ji zaradi noči ki jo je preživela z Larriyem, nikoli ne bi odpustil in bi bila ljubezen med njima nemogoča.
Hvala za odgovore že v naprej

— MatejM

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.