Avioni 3D
Iz sveta nad Avtomobili prihajajo Disneyjevi Avioni, razgibana animirana pustolovska komedija (tudi v 3D tehniki), v kateri ima glavno vlogo Praško, avionček, ki bi rad tekmoval z vrhunskimi letali. Toda Praško ni ravno ustvarjen za tekme, kajti boji se višine. Zato se obrne na izkušenega mornariškega letalca, ki mu pomaga, da se uvrsti na tekmo in izzove branilca naslova. Praškov pogum je na veliki preizkušnji, ko skuša doseči višave, o katerih si ni upal niti sanjati, in mimogrede očara ves svet.
Režiser Klay Hall se že dolgo navdušuje nad letali. To strast je podedoval po očetu, ki je bil pilot v mornarici, in dedu, ki je bil prav tako pilot. Ko ga je izvršni producent John Lasseter vprašal, ali bi režiral film, ki se dogaja na nebu, mu ni bilo treba razmišljati. »Od nekdaj obožujem letala,« pravi Hall. »Moj oče in ded sta bila pilota, letela sta vse življenje in ljubezen do letenja sta prenesla tudi name.« Hall si je kot otrok v Kaliforniji čas krajšal tako, da je ždel ob lokalni vzletni stezi in opazoval letala med vzletanjem in pristajanjem ter jih risal. Risbe ima še danes. Pravi, da se bodo ljudje lahko poistovetili s filmom, saj gre za čudovito zgodbo o nepričakovanem junaku. »Zelo je srčna in prinaša sporočilo, ki si ga lahko vzamemo k srcu vsi: Če verjamemo vase, prestopimo meje, ki smo si jih sami začrtali, in premagamo strahove, ki nas omejujejo, lahko dosežemo presenetljivo veliko. To se v filmu zgodi tudi s Praškom. Prašilno letalo je in nikoli se ni vzdignil nad 300 metrov, vendar sanja, da bo najhitrejše tekmovalno letalo na svetu. Pred njim je veliko ovir in zelo se mora potruditi, da zbere pogum in postane več od tega, za kar je bil ustvarjen.«
To je tudi ključna tema filma. Ustvarjalci so morali najprej razumeti, kako so letala sestavljena in kako delujejo, da so lahko prebili Praškov kalup. Ko so risali animirane like, so morali upoštevati jekleno ogrodje, velikost in težo posameznega letala. Kril niso smeli upogibati, trupov niso smeli podaljševati ali krajšati, vijaki pa so se morali vrteti, kot bi se vrteli pravi. Da so lahko dosegli vse to, so morali opraviti obsežne raziskave, ki so vključevale tudi ekskurzije na letalske prireditve, v muzeje, na letalonosilko in številna letališča v majhnih mestih. Pogovarjali so se z letalskimi pionirji, piloti lovcev, veterani korejske vojne in testnimi piloti civilnih letal. Vse to jim je pomagalo, da je zgodba zaživela kot pristna in da je vzdušje v njej tisto pravo.
Da bi liki delovali pristni tudi v zraku, ne le na tleh, so ustvarjalci na pomoč poklicali Jasona McKinleyja (»Rdeči repi«) kot letalskega specialista. McKinley, ustvarjalec, producent in režiser serije »Dogfights« History Channela je strokovnjak za letalske učinke za film in televizijo. Ostal je zvest načelu pravih razmerij materialov, velikosti in hitrosti.
Pri tehničnih vprašanjih je ustvarjalcem pomagal Sean Bautista, ki je postal pilot že v srednji šoli in je letel z zelo različnimi letali od Cessne in Piperja do F4, F16 in potniškim 747. Ustvarjalcem je pokazal, kako naj s posebnimi manevri stopnjujejo Praškovo tekmovalnost. Pomagal je celo pri nekaterih dialogih. »Vključili so snemalnik in me prosili, naj govorim v žargonu vojaškega pilota ali kontrolorja. Ti ljudje ne govorijo normalnega žargona, temveč imajo telegrafsko govorico, ki jo je težko razumeti. Toda če v film vključiš takšne pogovore, je še toliko pristnejši.«
Ko so se ustvarjalci poučevali o pravih letalih, so ugotovili, da podrobnosti, ki so jih zbrali, pomagajo gnati zgodbo naprej. Glede na to, da prašilna letala ne letijo višje od 300 metrov, so se poigravali z domnevo, da Praško kljub silni želji, da postane svetovno znan letalski tekmovalec, morda ne bo pripravljen storiti vsega, da bo to dosegel. Zaradi njegovega strahu pred višino so se pogovorili s specialistom za fobije, psihoterapevtom Johnom Tsilimparisom, ki pravi: »Praškove težave so vsem nam zelo razumljive, saj vsakogar od nas pesti kakšen strah. Vsi smo že naleteli na ovire, ki jih nismo mogli kar tako premagati. Praškova dilema je zelo človeška in razumemo njegovo bolečino. Sočustvujemo z njim in si želimo, da bi mu uspelo. Prav tako pa nam je vsem pri srcu nekdo, ki je sicer potisnjen v ozadje, vendar doseže več.«
»Vsi smo že bili kdaj v tem položaju,« dodaja Hall. »Vsi smo bili na neki točki Praško. Prav poznavanje tega občutka in avtentičnost zgodbe bosta gledalce pritegnili, da bodo navijali zanj. In prav to je najlepše pri vsakem filmu.«
Ekipa dirke Krila okrog sveta
Praškova ekipa | |
---|---|
Praško (Dusty) je letalo z viskomi željami in pričakovanji – dobesedno. Po značaju pride prav v poljedelstvu, a Praško ima tokrat le en cilj pred seboj – kot enopropelerni prašilnik leteti s svojimi heroji na mednarodni dirki. Dejstvo, da ni ravno rojen za tekme, ga ne ustavi pri svojih visoko letečih sanjah – morda pa bo moral podleči le strahu pred višino. S pomočjo prijateljev in veterana iz druge svetovne vojne se Praško pogumno poda na pustolovščino svojega življenja |
Kapitan (Skipper) je bil nekoč odličen letalec in vrhunski inštruktor v priznani mornariški eskadrilji Hitri Šraufcigri, vse dokler ga nesreča na bojni misiji ni oddaljila od prvih vrst in ga prizemljila za vse življenje. Te dni se Kapitan drži bolj zase, a se mu umirjeno življenje zelo hitro obrne na glavo, ko spozna Praška. Hkrati pa doživi kar nekaj novih življenjskih izkušenj. Kapitan, ki se nikoli ni zares sprijaznil s svojo preteklostjo, začne trenirati Praška … in kmalu učitelj postane učenec. |
Šlepnonstop (Leadbottom) je stari dvokrilec in zelo godrnjavi pesimistični težak. Kot lastnik znamke Vitaminamlask, posebne in zelo smrdeče mešanice vitaminov, mineralov in gnojila, ki se razprši na pridelek, nikoli ne najde časa za Praška. Preveč pridelkov je potrebno pognojiti in vedno je premalo časa. Za Šlepnonstopa je na prvem mestu delo in šele nato… delo. |
Loti (Dottie) je viličarka in so-lastnica ter šefica servisne postaje “Fill ’n Fly”. Kot prava prijateljica si želi, da Praško ne bi nerazumno posegal po zvezdah, saj ni narejen za ekstremne dirke. Ne glede na to, kaj si bo Praško naložil na svoja pleča, pa ga bo Loti podpirala v vsaki njegovi odločitvi. |
Eks (Chug) je stara cisterna za gorivo. Kot solastnik z Loti trdo dela na bencinski postaji “Fill ’n Fly”, hkrati pa si od časa do časa privošči tudi kapljico doma narejenega goriva. Močno podpira Praška v vseh njegovih norih podvigih. Pravzaprav ni le njegov prijatelj ampak tudi trener in njegov največji oboževalec. |
Tekmovalci | Blisk Gromovnik (Ripslinger) ima več zmag in oboževalcev kot jih zmore prešteti… in tega se zaveda! Blisk Gromovnik je namreč največje ime zračnih dirk. Toda kljub temu, da ima najboljšo možno opremo, svetovni prvak še vedno ne igra pošteno – še posebej ko mu nasproti leti malomeščanski prašilnik s slabimi dirkaškimi izkušnjami. Praško pač ne sodi v njegov šport, zato bo storil vse, da se ga (s pomočjo sodelavcev) čimprej znebi. |
Net in Zed (Ned & Zed) sta člana ekipe Bliska Gromovnika, njuna posebnost pa je sodelovanje v sabotažah. Enemu in drugemu primanjkuje znanja in spretnosti, da bi opravila s konkurenco, zato se za zmago njunega šefa poslužujeta najbolj umazanih dejanj. |
El Čupakabra (El Chupacabra) je legenda v Mehiki (kar vprašajte ga). Poganja ga strast do tekmovanja – da ne govorimo o izmikajoči se Rochelle. Pravi Casanova pa ni le nastopač s prevelikim motorjem. Ko se tekmovanje začne, dirka s srcem in močjo, ki skoraj nista primerna tej višini. |
Rochelle (Rochelle) je samozavestna dama in hkrati pogumna dirkačica ter ponos šole “Great White North”. Začela je kot pismonoša v rodnem Quebecu. Na svoji poti je razvila smisel za hitro potovanje in se kmalu prijavila na dirko. Neusmiljeno jo zasleduje zapeljivec El Čupakabra, a Rochelle je trdno osredotočena na zmago, da bi mu s tem vrnila naklonjenost. |
Buldog (Bulldog) ima najdaljši staž med vsem dirkači. Kot najstarejši in morda najpametnejši še pomni čas pred Dirko, ko so si pravi dirkači pomagali le z zvezdami. Ko nastopi čas dirke sta zanj pomembni le dve lastnosti – dobro letenje in športno vedenje. Pika. Medtem ko se konkurenca na skrivaj sprašuje ali je on že del zgodovine pa znova in znova dokazuje, da Buldog še zdaleč ni izgubil svojega ugriza. |
Išani (Ishani) je bivša zmagovalka azijskega dela prvenstva. Zahvaljujoč svoji konkurenčnosti v visokih hitrostih in predvsem v talent si je nabrala več kot milijardo zvestih navijačev, vključno z enim novincem, ki je prišel do nje po “navodila”. Skrivnostna in eksotična Išani je polna presenečenj, a njen pogled je vedno usmerjen na glavno nagrado. |
Ostali sodelujoči | Bravo in Eho (Bravo & Echo) imata neverjetne letalske sposobnosti in sta oborožena z zvezdnim nagonom. Sta najelitnejši del eskadrilje Hitrih Šraufcigrov. Posebno naklonjenost imata do Praška, saj nosi znamenja časti njune eskadrilje. In kar se tiče dirkalnikov, ni prav nič napačno, če imaš ob strani somišljenike… |
Ropret (Roper) je razdražljiv “mali dostavni viličar” za dirko Krila okrog sveta. Uporablja posebne trike in čudaški, deloma nerazumljiv smisel za humor. Nikoli ne zamudi priložnosti, da bi ponudil svoje usluge. Predvsem pa s svojimi barvitimi pripombami vedno poskrbi za kanček humorja. |
Korli Krasnik (Colin Cowling) je prijazen zrakoplov, ki je hodil na ugledno medijsko šolo Zeppelin. Svojo kariero je začel kot napovedovalec balonarskih dirk Pacific Coast, kmalu pa so njegovo delo opazili televizijski producenti Dirkalne športne mreže (DŠM). |
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .