Kolosej

Apostol

drama
Najtezje je odrešiti lastno dušo...
Na sporedu od: 16.12.1999, Kolosej Ljubljana
2h 17min / 137min
Scenarij: Robert Duvall
Režija: Robert Duvall

Vsebina in produkcija

Vznemirljiva in globoka drama Apostol je zgodba o potovanju moža po poti odrešitve. Za Roberta Duvalla je Apostol izjemno dejanje, saj triumfira v glavni vlogi v filmu, za katerega je napisal scenarij, ga zrežiral in prevzel tudi vlogo producenta. Kot Euliss Sonny Dewey, pridigar, ki mora na novo začeti življenje po tem, ko je zagrešil zločin iz strasti, se je Duvall na platnu pridružil odlični igralski zasedbi, ki jo sestavljajo nominiranka za oskarja Miranda Richardson, dobitnik oskarja Billy Bob Thorton, glasbena legenda June Carter Cash in Farrah Fawcett v vlogi pridigarjeve žene, ki se v precejšni meri razlikuje od njenih predhodnih vlog. Film, ki ga je Duvall z ljubeznijo ustvarjal skoraj desetletje, je doživel svojo premiero na mednarodnem filmskem festivalu v Torontu leta 1998.
Z vlogo Sonnyja je Duvall ustvaril še en nepozaben ameriški lik - moža, ki si prizadeva, da bi bil večji kot je življenje samo in pri tem doživi poraz zaradi lastne človeške šibkosti. Sonny je kot pridigar od svojih deških let posvetil življenje ustanavljanju lastnih cerkva in pridiganju na gostovanjih po vsem Jugu države. Enako priljubljene pri belih, črnih in mehiških delavcih, so njegove ogenj in žveplo bruhajoče pridige, pomešane s pesmijo, plesom in vrhunsko religijo povsod razprodane. V okviru evangelističnih duhovnikov je Sonny prava zvezda. Toda, medtem ko se zdi, da obvladuje nešteto duš, ki jim pridiga, se mu njegova lastna izmuzne.
Ko spozna, da je njegova žena Jessie, ki mu je dolga leta stala ob strani in prenašala njegovo osebo, zaljubljena v mladega duhovnika Horaca (Todd Allen), se začne svet okrog njega podirati. Do grla sita njegovih večnih odsotnosti in ljubimkanj, Jessie prikroji cerkvene predpise in počasi prevzame kontrolo nad cerkvijo svojega moža. Soočen z izgubo žene in otrok ter cerkvene skupnosti, se Sonny napije in v navalu besa in ljubosumja s kijem za baseball udari Horaca. Ko spozna, da je šel predaleč, se Sonny požene v beg, čeprav se zaveda, da bo moral za seboj za vedno pustiti tiste, ki jih ljubi in vse, kar je s svojim predanim delom težko dosegel. Tako zapusti svojo mater in otroke, svoj dom, župnijo in svoj sloves, spremeni ime v kratici E.F. in si nadene vzdevek Apostol. Odide iz rojstnega Texasa in se poda v močvirnate predele Luisiane in pri tem uniči vse sledi svoje resnične identitete. Končno se ustali v odročnem kraju Bayou Boutte, kjer se loti obnove majhne in zapuščene cerkve, ki je izgubila svoj pomen ter svoje vernike. Ko počasi obnavlja cerkev, Apostol rehabilitira tudi sebe.
Robert Duvall se je odločil, da želi narediti film o duhovniku, ko je pred trinajstimi leti obiskal majhno cerkev v Arkansasu. Vendar pa izpeljava njegove odločitve še malo ni bila lahka. Scenarij za film Apostol je imel veliko privržencev, pa kljub temu nismo mogli zbrati dovolj denarja za snemanje. Čeprav je v državi dvanajst milijonov vernikov te cerkve in dvesto milijonov po vsem svetu, je koncept izven glavne cerkve in zato ni bil deležen razumevanja filmske industrije, pripoveduje Duvall. Soočen z nezanimanjem za projekt, ki mu je toliko pomenil, je Duvall pokazal več vere kot katerikoli lik v njegovem scenariju in se odločil, da bo projektu sam zagotovil zeleno luč tako, da je svojim vlogam scenarista, režiserja in glavnega igralca dodal še vlogi izvršnega producenta in finančnika.
Zgodba o Sonnyjevi odrešitvi sledi dolgi tradiciji v literaturi Juga, v kateri karizmatični in skrivnostni tujec pride v majhno mesto, v katerem povzroči velike spremembe in se pri tem tudi sam spremeni (npr. zgodba Barn Rurning, po kateri je bil posnet film The Long Hot Summer). Čeprav ne gre za dokumentarni film, ga je Duvall postavil na povsem realistična tla. Takšen semi dokumentarni stil je značilen tudi za druga dva njegova filma We"re Not the Jet Set, ki se ukvarja s svetom rodea in Angelo, My Love, ki govori o uličnih ciganih. Njegove skoraj antropološke metode vodijo gledalca v poseben svet, ki je poln lastne ritmike in ritualov. Veliko je stvari, ki bi jih rad izvedel, pravi Duvall, In za katere mislim, da bi zanimale tudi druge ljudi. In nadaljuje: Če želiš pripovedovati zgodbo o določeni temi, moraš stvari resnično dobro poznati, prikazati navzkrižja in pripovedovati zgodbo iz različnih zornih kotov. Čeprav gre za zgodbo, ki je plod domišljije ali je namenjena zabavi, jo moraš vseeno jemati zelo resno. Zgodbo skušam narediti čim bolj verjetno.
Duvallov realizem ima še eno kakovost, saj se skuša izogniti razkrinkavanju, ki je tako pogosto prisotno v delih, ki govorijo o veri in navdihu, kjer so korupcija in hinavščina jedro zgodbe, odkritosrčnost in pristnost pa nekaj nemogočega. Čeprav Sonnyju spodnesejo noge, Duvall ne pripoveduje zgodbe o svetniku, ki postane grešnik. Duvall razlaga: En dan dober, naslednji slab. Vse, kar sem želel narediti, je bilo pojasniti verjetnost. Veliko takšnih mož postane pokvarjenih takoj, ko pridejo na televizijo in pred oči publike. Toda veliko je tudi takšnih, ki temu ne podležejo. In to so resnično dobri ljudje. Zato sem postavil v ospredje sceno, kjer Sonny pomaga fantu v avtomobilski nesreči. Saj je v resnici dober človek. Čeprav greši, ni slab človek. Dela tisto, kar pač dela za preživetje in to so razlogi za in proti. On ni človek, ki se spremeni iz dobrega v slabega ali obratno. Naredi nekaj slabih stvari in morda bo na koncu postal boljši človek.
Robert Duvall je za vlogo Sonnyja prejel nominacijo za oskarja za najboljšega igralca.

Pred kamero

Farrah Fawcett Jessie Dewey
Televizijska ikona sedemdesetih, ki je kar naprej presenečala gledalce s svojimi drznimi odločitvami, je bila najbolj priljubljena ameriška igralka v prvem letu predvajanja Charlie"s Angeles. Dokaz njene vsestranskosti so druga priznanja, vključno z nominacijo za zlati globus za glavno vlogo v filmu The Burning Bed in Small Sacrifices, za vlogo Barbare Hutton v miniseriji Poor Little Rich Girl in vlogo Beate Klarsfeld v televizijskem filmu Nazi Hunter: The Beate Klarsfeld Story. Tako Small Sacrifices in The Burning Bed sta prinesla igralki tudi nominaciji za nagrado Emmy.
Leta 1990 je Fawcett prejela nagrado CableACE za fantastično odigrano glavno vlogo v The Margaret Bourke - White Story, ki govori o resničnem življenju legendarne fotografinje. Njeno delo vključuje vloge v televizijskih filmih Murder in Texas, The Substitute Wife in Dalva. Njene filmske vloge pa Myra Breckinridge, Somebody Killed Her Husband, See You in the Morning, Saturn Three, Sunburn in Man of the House .
Velik del svojega časa posveča boju proti nasilju v družini in dobrodelnim dejavnostim, ki omogočajo pomoč in zatočišče zlorabljenim ženskam.

Miranda Richardson Toosie
Britanska igralka je začela svojo kariero z nastopanjem v angleških podeželskih gledališčih in na televiziji. Na velikem platnu se je prvič pojavila v filmu Mika Newella Dance With A Stranger. Njen nastop je pritegnil pozornost režiserja Stevena Spielberga, ki jo je najel za vlogo v svojem filmu Empire of the Sun.
Sledi nastop v romantični komediji Enchanted April, kjer ponovno dela z režiserjem Mikeom Newellom, nato nastopi v vlogi privlačne teroriste IRE v filmu The Crying Game, za katero je nagrajena z zlatim globusom in v vlogi zapuščene žene v filmu Damage, ki ji prinese nominacijo za oskarja.
Za vlogo v filmu Tom & Viv, kjer igra nadarjeno, toda težavno Vivienne Haigh-Wood, prvo ženo pesnika T.S. Eliota, si zasluženo pridobi pohvale kritikov. Sledi jim nominacija za zlati globus in druga nominacija za oskarja. Drugi filmi, v katerih je nastopila: The Evening Star, kansas City Century, The Innocent, The Mad Monkey, The Bachelor in The Designated Mourner.
Na televiziji je prvič nastopila v filmu Fatherland, za kar je prejela nominacijo za zlati globus. Še vedno veliko nastopa tudi v gledališču.

Billy Bob Thornton Troublemaker
Billy Bob Thornton, mož s številnimi talenti, si je ustvaril ime tako pred kot tudi za kamero. Skupaj s svojim partnerjem pri pisanju, Tomom Eppersonom je napisal scenarij za film One False Move, v katerem je igral tudi glavno vlogo, kot tudi za film A Family Thing, v katerem sta nastopila Robert Duvall in James Earl Jones. Za scenarij filma Sling Blade je prejel oskarja (film je režiral in v njem tudi igral). Od leta 1980 je Thornton ustvaril uspešno kariero tako pri filmu kot na televiziji. Poleg vlog v filmih One False Move in Sling Blade, njegovi novejši nastopi vključujejo vloge v filmih U-Turn (prav tako z Duvallom), Tombstone, On Deadly Ground, Indecent Proposal in številne druge.

Za in pred kamero

Robert Duvall Režiser/Scenarist/Izvršni producent/Sonny (Apostol)
Robert Duvall je bil rojen leta 1931, v San Diegu v Kaliforniji. Ko je bil star deset let se je skupaj s svojo družino preselil na Vzhodno obalo. Veliko poletij je preživel na ranču svojega strica v Montani.
Na gimnaziji je za glavni predmet izbral zgodovino, kasneje pa je presedlaj na dramo, kjer je tudi diplomiral. Po odsluženem vojaškem roku, se je preselil v New York, kjer se je včlanil v ugledno Neighborhood Playhouse. Tam ga je opazil Sanford Meisner in mu ponudil vlogo v drami Camino Real in The Midnight caller.
Igralec se je preživljal s številnimi občasnimi deli in delil stanovanje še z dvema neznanima igralcema, Dustinom Hoffmanom in Geneom Hackmanom. Pet let po tem, ko je prvič srečal pisca iger in scenarijev Hortona Footeja, ga je ta priporočil za vlogo v svojem filmu To Kill A Mockingbird.
Sledi vloga v filmu A View From the Bridge, nastop v televiziski seriji Naked City in gostovanje v številnih tv showih.
Sledijo filmi Captain Newman, M.D., The Chase, Countdown režiserja Roberta Altmana, The Rain People režiserja F. F. Coppole. Kot major Frank Burns nastopi v odlični komediji Roberta Altmana M*A*S*H, v prvencu Georga Lucasa THX 1138 in v filmu Lawman.
Leta 1972 je prejel nominacijo za oskarja za stransko vlogo Toma Hagena v filmu Coppole The Godfather. Sledi njegovo nadaljevanje, pa filmi Breakout, The Killer Elite in uspešnica The Network.
Leta 1977 Duvall posname svoj režiserski prvenec We're Not the Jet Set , dokumentarec o rodeo družini iz Nebraske.
Leta 1979 Duvall prejme drugo nominacijo za oskarja za stransko vlogo v filmu Apocalypse Now. Tudi naslednje leto mu prinese nominacijo, tokrat za najboljšo glavno vlogo v filmu The Great Santini.
V filmu Tender Mercies ponovno dela na projektu Hortona Footeja, kjer igra zvezdo county glasbe, ki mu končno prinese oskarja za glavno vlogo.
Leta 1983 posname svoj drugi film Angelo, My Love, zgodbo o newyorški ciganski komuni, film, za katerega je napisal scenarij in v njem tudi zaigral. Njegovi drugi filmi iz tega obdobja so The Stone Boy, The Natural, The Lightship in Colors. Duvall prejme nominacijo za nagrado Emmy za vlogo Gusa v popularni miniseriji Lonesome Dove, ki jo označi kot eno od najboljših vlog v moji karieri
Leta 1992 je Duvall ustanovil Butchers Run Films, da je lahko bolj aktivno sodeloval pri vseh elementih filmske produkcije. Prva koprodukcija podjetja A Family Thing, za katero je scenarij napisal Billy Bob Thornton, nastopila pa sta Robert Duvall in James Earl Jones, je bila nagrajena z nagrado Humanitas. V skladu s svojo predanostjo kvalitetnim zgodbam, je bil Duval izvršni producent pri drugi koprodukciji podjetja, filmu The Man Who Captured Eichmann, kjer Duvall igra nacista Adolpha Eichmanna.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.