Ameriška ljubljenca
Ameriška ljubljenca sta prikupen poklon klasičnim komedijam, v katerem je združila moči nadarjena, večkrat nagrajena ekipa in posnela romantično komedijo, katere dogajanje je postavljeno v zakulisje sodobnega Hollywooda.
Kiki Harrison (Julia Roberts) je požrtvovalna osebna asistentka prelepe, vase zagledane megazvezdnice Gwen Harrison (Catherine Zeta-Jones). Čisto slučajno je tudi njena sestra. V življenju s slavno sestro nerodni in samozavestni Kiki ni bilo nikoli postlano z rožicami, še bolj pa se bo zapletlo, ker pristane, da bo pomagala Gwen in njenemu odtujenemu možu Eddieju Thomasu (John Cusack) združiti moči za zadnji javni nastop pri promociji njunega zadnjega skupnega filma. Prekaljenemu agentu za medije Leeju Phillipsu (Billy Crystal), ki naj bi ga v kratkem zamenjal mlajši varovanec, zvrnejo na pleča pripravo tega izjemno težko pričakovanega dogodka. S Kiki kot skrivnim orožjem bo Leeju morda le uspelo izpeljati ta konec tedna brez vsakršnih zapletov.
Na žalost je to samo iluzija - med nekdanjima ljubljencema ni prav nobene ljubezni po devetih uspešnicah, v katerih sta nastopila, še posebej ne po katastrofalni osemnajstmesečni aferici med Gwen in njenim španskim soigralcem Hectorjem (Hank Azaria).
Sprva se zdi, da bo za Leeja in Kiki največji izziv ohranjanje miru med Gwen in Eddiejem - natančneje, ohraniti njuno javno podobo brezmadežno - ampak kmalu začne Kiki pestiti mnogo pomembnejša zadrega, saj njeno dolgoletno prijateljstvo z Eddiejem doživi romantični preobrat.
"Gre za pravljico," pravi o filmu režiser Joe Roth. "To zgodbo o Pepelki lahko občinstvo podoživi z Kikijinim likom. Ona je zelo realna oseba, ki jo nekako potegne v glamurozni svet trčene hollywoodske kraljevske elite. Ampak v tej zgodbi je tudi nekaj univerzalnega, s čimer se lahko vsak poistoveti. Vsi so se že znašli v situaciji, ko le težko pritegnejo pozornost prijateljev ali družinskih članov."
Producentki Susan Arnold in Donna Arkoff Roth se s tem strinjata. "Americas Sweethearts je klasična komedija v staromodnem smislu, a z zelo sodobnim zapletom," pravi Arnoldova. "Klasična je zato, ker imate skupino zabavnih likov, ki se snidejo na dogodku, kakršna je konferenca za medije, romanca med Kiki in Eddiejem pa je središče zgodbe."
O snemanju
Joe Roth, nekdanji vodja Walt Disney Studios, ki je januarja 2000 ustanovil Revolution Studios, se spominja prvega branja scenarija Billyja Crystala in Petra Tolana. "Prevzel me je duh, ki je vel skozenj, in njegov humor." Zamislil si ga je kot skoraj farsičen skupinski podvig z odbitimi liki, kakršni so odlikovali komedije v preteklosti.
"Rad imam filme iz tridesetih in štiridesetih, Sturgesove in Caprine, kjer se snide celota igralska ekipa. Občinstvo je bilo zadnje čase v tem pogledu prikrajšano zaradi realnosti filmskega posla. Ameriška ljubljenca pa sta me spominjala na te filme, ki so mi bili všeč, na krasne skupinske komedije preteklosti."
Čeprav je v zadnjih desetih letih Roth vodil 20th Century Fox, Disneya in osnoval Revolution, je bilo režiranje vedno njegova strast. Lotil pa se ga ni že vse od leta 1990, ko je režiral komično dramo Coupe de Ville.
"Prav čutil sem, da se me spet loteva režiserska vročica," pravi Roth. "Vrsto let mi režiranje sploh ni dišalo, potem pa so prišli trije projekti, zaradi katerih sem si ga spet zaželel." Te filme - Hurikan, Zvestoba do groba in Ne pozabite velikanov - so režirali drugi. Ampak Roth Ameriških ljubljencev ni želel spustiti iz rok.
"Ko sem odložil scenarij, sem si rekel: Tole je pa zabavno. Če prebiraš komedijo in se na glas smeješ, obstaja res dobra možnost, da se bodo tudi drugi. Res je imel krasne like. Ko je Julia rekla, da bi rada posnela ta film, se mi je tudi to zdelo krasno." Roth ima z njo že skoraj 15 let profesionalne stike. "Res ji je bil všeč in všeč ji je bila zamisel, da bo sestavni del igralske zasedbe. Zdelo se mi je, da bo v filmu res krasna."
Robertsova pravi: "Zaradi dejstva, da sta Kiki in Gwen sestri, sem si res želela igrati ta lik. Kiki je Gwenina zaščitnica. Nikoli ni povzdignila glasu, vendar se mi ne zdi pasivna. Mislim, da ima pravzaprav sestro zelo rada in da meni, da mora paziti nanjo, zato da njene manj očarljive lastnosti ne bi prišle v javnost."
Ker zgodba spominja na Pepelkino, sta se za sodelovanje pri filmu odločili Susan Arnold in Donna Arkoff Roth. Dvojico privlačijo projekti z nenavadnimi junaki. "Mislim, da me je zgodba o dekletu, ki je bila nekako zmedena, potem pa končno le najde samo sebe, res pritegnila," pravi Donna Arkoff Roth. "Pravljice so univerzalne in znajo pritegniti ljudi. Zgodba je pravljica za Kiki in ta svet glamurja je zabaven, da ga ljudje zlaka podoživijo."
Kiki je imela z Gwen vedno polne roke dela, bila pa je tudi Eddiejeva dobra prijateljica, tudi takrat, ko sta bila Gwen in Eddie skupaj. Zdaj, ko sta Ameriška ljubljenca kaput, je njena naloga prepričati sprta zvezdnika, da se zaradi njunih karier ponovno snideta. Pri tem početju nehote požene kolesje sprememb tudi zase.
"Kiki se pred našimi očmi razcveti," pravi Donna Roth. "Kot bi stala na vrhu gore in se odločala, kam. Mora se odločiti, kaj bo storila s svojim življenjem in to je zanjo nekaj novega."
Zamisel za Ameriška ljubljenca je zrasla na plodovitem komičnem zeljniku Billyja Crystala, čigar lik, Lee Phillips, je izkušeni agent za medije, ki ga rekrutirajo tik pred upokojitvijo, tik preden naj bi ga zamenjal njegov precej mlajši varovanec Danny Wax (Seth Green). Nad glavo ima paničnega studijskega šefa Davea Kingmana (Stanley Tucci), ki je prepričan, da bo film propadel, če javnosti ne bodo prepričali, da sta se zvezdnika spravila. Lee pristane, da bo skoval načrt, s pomočjo katerega naj bi Ameriška ljubljenca vsaj zbujala vtis, da sta ponovno skupaj in tako zagotovil blagajniško uspešnico.
Ker je s Tolanom uspešno sodeloval že pri komediji Analiza pa taka, ga je Crystal poklical in mu posredoval osnovno zamisel. "Rekel se mu, da imam zamisel za farso o slavnem filmskem paru, ki je nastopil v številnih, izjemno uspešnih filmih. Ampak njunemu skupnemu življenju je odklenkalo, v zadnjem filmu pa se zgodi nekaj precej podobnega kot takrat, ko je Liz Taylor med Kleopatro zapustila Eddieja Fisherja in zbežala z Richardom Burtonom. Kaj bi se zgodilo, če bi se potem spet srečala?"
Crystal je črpal iz lastnih dolgoletnih izkušenj promoviranja filmov in drugih projektov v industriji, zato se mu je zdelo, da bi se povsem neizogibno in po naravni poti par moral ponovno srečati med promocijo njunega zadnjega filma - na konferenci za medije.
"To je krasno prizorišče za film," pravi Crystal. "Popolno okolje, v katerem se razvije dinamika med liki."
Še več, premisa konference za medije zagotavlja določen časovni okvir za dogajanje, kar je bilo všeč Joeu Rothu. "Všeč so mi filmi, pri katerih je vse odvisno od časa. Zgodba ima določen časovni okvir, v katerem se odvija dogajanje, kot pri klasičnih komedijah."
Catherine Zeti-Jones se je zdela upodobitev neverjetno narcisoidne superzvezdnice Gwen Harrison zabavno poredna. "Gwen je tako polna same sebe, da ti gre na bruhanje. Je središče svojega lastnega vesolja. Še sreča, da je Kiki njena asistentka, ker tako trapasto obnašanje lahko prenašajo samo bratje in sestre."
"Pri Catherine mi je bilo všeč ne le, da je znala odlično odigrati svoj lik, ampak ji je to uspelo tudi brez vsakršnega opravičevanja," pripomni Joe Roth. "Sprejela je dejstvo, da je njen lik izredno sebičen in zahteven. Catherine je filmska zvezda, kakršne je Hollywood poznal v preteklosti, obenem pa je zelo sodobna v svoji pripravljenosti in sposobnosti, da se lahko loti resnično česarkoli."
John Cusack igra Eddieja, Gweninega že skoraj bivšega moža. "Eddie si je želel postati resen igralec," razlaga Cusack, "nazadnje pa pristal v teh mainstreamovskih akcijskih romancah z Gwen. Nekako sta postala industrijski osebnosti. Potem se zelo po tabloidno in škandalozno razideta. V filmu ju srečate, ko morata na promocijo zadnjega skupnega filma in oba sta precej nataknjena."
Tako kot Tracy in Hepburnova na platnu skozi devet uspešnih filmov blagajniški senzaciji Gwen in Eddie nazadnje sprožita katastrofo, ki se je izza platen ne bi branila Laurel in Hardy, pri čemer so njuni oboževalci obupani, njuni karieri pa na psu. Sedaj si Gwen obupno prizadeva za priljubljenost brez Eddieja in mu končno izročiti ločitvene papirje. Eddie pa si končno prizadeva obuditi kariero po mesecih terapije s svojim Vodnikom za dobrobit (Alan Arkin), ki ga je zdravil zaradi ponižujoče in zelo javne Gwenine romance s kastiljskim soigralcem Hectorjem (Hank Azaria). Konec tedna za promocijo zadnjega filma bo ne le odslužil svojemu namenu za vse udeležene, ampak bo tudi izjemno osrečil studijskega šefa Davea Kingmana.
"Z njegovega gledišča gre izključno za reševanje studia, njegove službe, njegove kariere," razlaga Stanley Tucci. "Konferenca mu bo prinesla uspeh ali propad."
Joe Roth je Tuccija spodbujal, naj si pri upodobitvi od stresa razrvanega šefa da duška. "Spodbujal sem ga, naj bo skrajno vihrav in čustven," se smeje Roth, "kajti vsi smo taki. Stanley je ponavljal: Naj bom res tako megalomanski? Odgovarjal sem mu: Še bolj."
Samo Leeju Phillipsu, ki je "organiziral vse konference za novinarje ob največjih filmih Eddieja in Gwen, podvig lahko uspe in ima v rokavu še skrit adut. Tega se vsi zavedajo," pravi Crystal.
Producentki Susan Arnold in Donna Arkoff Roth, ki sta z njim producirali film, se posmejita: "Lee je v klasičnem Botrovem položaju: Ko sem že mislil, da sem se vsega rešil, me spet povlečejo noter."
Bistvo Phillipsovega načrta je zbrati novinarje na osamljeni lokaciji, kjer bo čarobno spet lahko združil Ameriška ljubljenca brez motenj iz zunanjega sveta.
Ena sama težavica - legendarni režiser Hal Weidmann, ki ga igra Christopher Walken - pa ima svoj film - svojo mojstrovino - za talca. Še hujše: večina studia bo na konferenci film sploh prvič videla. Medtem ko konec tedna mineva, pa filma ni od nikoder in vsi so že skoraj preč od napetega pričakovanja.
"Hal je zanimiv možakar... zelo iznajdljiv," pravi Walken. "Njegov film je čisto nekaj posebnega."
"Hala je malce težko obvladati, ker je po lastnem prepričanju veličasten filmski ustvarjalec," se smejeta Susan Arnold in Donna Arkoff Roth. "Je v skladu s tradicijo velikih režiserjev, ki se na studio požvižgajo in verjetno nikogar ne poslušajo."
John Cusack meni, da sta Ameriška ljubljenca skupek največjih uspešnic hollywoodskih najgrozljivejših trenutkov. "Verjetno ni zvezdnika, ki bi se mu pripetilo vse to, ampak če jih spravite skupaj pet ali šest, ste pa že blizu realnosti."
Joea Rotha so tudi prevzele paralele med umetnostjo, ki imitira življenje. Eden od njegovih najljubših prizorov je tisti, ko se Gwen, za katero stopica Kiki, sprehodi mimo horde občudovalcev. "Ti želijo Catherinin podpis, Julia pa stoji tik ob njej, a se zanjo nihče ne zmeni. To se mi zdi prav slastna ironija, da gre za prekrasno zvezdnico, ki se verjetno težko sprehaja po ulici, ne da bi se ji godilo kaj podobnega, vendar se na filmu tokrat to ne dogaja njej."
Donna Arkoff Roth dodaja: "Komedija je kot dobro poživilo. Ljudi pestijo različne tegobe - ves čas so pod stresom. Zato ni nič lepšega, kot za nekaj časa posedeti in se nasmejati in upam, da nam bo s to komedijo uspelo prav to."
"Upam, da se bodo ljudje ob ogledu filma na glas smejali," pravi Joe Roth. "Tako preprosto je to."
O igralcih
Julia Roberts (Kiki) je letos prejela oskarja in zlati globus za Erin Brockovich. Sodi med najbolj priljubljene igralce na svetu. Leta 1989 je dobila zelo iskano vlogo v filmu z zvezdniško zasedbo Jeklene magnolije. Za vlogo Shelby Eatenton je bila prvikrat nominirana za oskarja. Drugič je bila nominirana za vlogo v eni največjih uspešnic leta 1990 Čedno dekle. Predtem je igrala v televizijskem filmu Baja Oklahoma in požela pohvale za nastop v Mystic Pizza. Po izjemnem uspehu Čednega dekleta je nastopila v seriji zanimivih in uspešnih filmov, med njimi Tenka linija smrti, V postelji s sovražnikom, Dying young, Pelikanovo poročilo in Čenče. Nastopila je tudi v Michaelu Collinsu Neila Jordana in glasbeni komediji Woodyja Allena Vsi pravijo: Ljubim te. V zadnjem času smo jo videli še v Z roko v roki, v Moj bivši se poroči, Teoriji zarote, Pobegli nevesti in Notting Hillu.
Billy Crystal (Lee, koproducent, koscenarist) je pred kratkim režiral in bil izvršni producent filma 61.
Njegova družina je imela v lasti legendarno znamko Comodore in trgovino s ploščami. Njegov oče Jack je produciral koncerte v eri velikih jazz glasbenikov, med drugimi legendarne Billie Holliday. Prav z njihovo pomočjo se je Billy prelevil v komika, uporabljajoč dar za posnamenja in satiro, kot tudi sposobnost ustvariti like, ki so zabavni, človeški in ganljivi.
Po turnejah z zvezdami, kot sta Billy Joel in Barry Manilow, je redno nastopal v priljubljeni nadaljevanki Soap in igral prvi homoseksualni lik ameriške televizije. V sezoni 1984-85 je bil izjemno uspešen pri Saturday Night Live: izvrstno je posnemal Sammyja Davisa jr. in Fernanda.
Med njegovimi filmi pa so Running Scared, Throw Momma from the Train, Ko je Harry srečal Sally, Mestni fantje, Mr.Saturday Night, Forget Paris, Hamlet, Deconstructing Harry, Fathers Day, My Giant ter Analiza pa taka.
Bil je avtor in producent nadaljevanke Sessions in postal prvi komik, ki je nastopil v Sovjetski zvezi z Midnight Train to Moscow.
Trikrat je vodil podelitev grammyjev, oskarjev pa sedemkrat.
Je vnet zagovornik človekovih pravic, z Robinom Williamsom in Whoopi Goldberg je vodil vseh osem Comic Relief teletlonov, ki so opozorili na problematiko brezdomcev in za pomoči potrebne zbrali več kot 40 milijonov dolarjev za izboljšanje njihovih bivalnih pogojev in zdravstveno pomoč. Crystal je dobil emmyja, šest nagrad American Comedy Award in sedem nagrad CableAce.
Catherine Zeta Jones (Gwen) Steven Spielberg jo je opazil v miniseriji Titanik in že naslednjega dne poklical režiserja Martina Campbella, naj jo povabi na poskusno snemanje za film Zorro. Vlogo zapeljive lepotice Elene je seveda dobila. Pri Zorroju se je zoper srečala z Anthonyjem Hopkinsom, ki jo je leta 1992 režijsko vodil v gledališki postavitvi drame Dylana Thomasa Under Milkwood. Nase je v Angliji najprej opozorila leta 1991 v Majskih cvetovih, priljubljeni britanski televizijski nadaljevanki, posneti po romanu H.E.Batesa. Predtem je nastopila na londonskih odrih v uspešnem musiclu 42nd Street. Na filmu je debitirala leta 1990 v Scheherazade v režiji Francoza Philipa De Broce. Po Majskih cvetovih se je vrnila v gledališče in nastopila v Street Scenes v okviru Britanske narodne opere. Zatem se je vrnila k televiziji in posnela nadaljevanko Katarina Velika. Med njenimi filmi so še Phantom, Splitting Heirsn Krištof Kolumb: Odkritje, Traffic, Hiša duhov, Zvestoba do groba in Past.
John Cusack (Eddie) je leta 1997 debitiral kot koscenarist in koproducent filma Plačanec, v katerem je igral tudi glavno vlogo. Potem je igral v akcijski uspešnici Con Air - Letalo prekletih, Vrtu dobrega in zla Clinta Eastwooda ter posodil glas Dimitriju v risanki Anastazija. Leta 1996 je igral v Mestni hiši (City Hall) z Alom Pacinom. Predtem je opozoril nase kot prebrisan mlad slepar v The Grifters Stephena Frearsa in si prislužil pohvale z nastopi v Eight Men Out, Say Anything in The Sure Thing Roba Reinerja. Cusack je potem delal z Reinerjem še pri Stand by Me, v katerem je igral stransko vlogo. Med njegovimi filmi so še Fat Man and a Little Boy Rolanda Joffeja, True Colors, Shadows and Fog ter Bullets over Broadway Woodyja Allena, Igralec Roberta Altmana, The Road to Welville Alana Parkerja in Bob Roberts Tima Robbinsa. Med njegovimi zgodnejšimi filmi so Zemljevid človeškega srca, Razglednice z roba in Money for Nothing. Videli smo ga tudi v Pushing Tin in Zvestobi do groba.
S scenaristoma Plačanca Stevom Pinkom in D.V.DeVincentisom je ustanovil New Crime Theatre Company, v okviru katerega je Cusack režiral več iger, meddrugim Amalgazam...after the Dog Year in Methusalem, za katerega je dobil čikaško nagrado Joseph Jefferson Award kot najboljši režiser. Režiral je tudi Fear and Loathing in Las Vegas Hunterja S. Thompsona.
O filmskih ustvarjalcih
Joe Roth (režiser) se z Ameriškima ljubljencema vrača k režiranju po uspešni karieri v hollywoodskih studiih, ki sta jo zaznamovala predvsem vodenje studiev 20th Century Fox in Disney.
Revolution Studios je ustanovil januarja 2000. Filme producira in financira neodvisno, je pa v partnerskih odnosih s tremi vodilnimi medijskimi podjetji na svetu - Sony Pictures, Starz Encore Group in Fox Entertainment Group. Partnerji Revolution Studios so tudi trije veliki zvezdniki Julia Roberts, Bruce Willis in Adam Sandler, ki naj bi njihove filme producirali ali v njih nastopili. Pod njihovim okvirjem so nastali The Animal z Robom Schneiderjem, Black Hawk Down, ki ga je produciral Jerry Bruckheimer in režiral Ridley Scott, The One z Jetom Lijem, Man of War z Brucom Willisom ter film Paula Thomasa Andersona X-4 z Adamom Sandlerjem in Emily Watson.
Roth je vodil Walt Disney Studios od avgusta 1994 do januarja 2000. Pod njegovim vodstvom je studio prevzel prevlado na svetovnem trgu za pet let. 18 filmov je v ZDA zaslužilo čez 100 milijonov dolarjev, od tega trije (Šesti čut, Toy Story 2 in Armageddon) vsak čez dvesto samo v ZDA. Pomagal je Buena Vista International postati vodilni na trgu: v zadnjih šestih letih je bila po odstotkih na tržišču kar petkrat na prvem mestu in je edino podjetje, ki je v zadnjih petih letih vsako leto zaslužilo čez milijardo dolarjev. Leta 1999 sta nominiranca za najboljši film Prebujena vest in Šesti čut dobila največ - 17 - nominacij v filmski industriji.
Med leti 1992 in 1994 je Roth z Rogerjem Birnbaumom vodil Caravan Pictures, ki je za Disneya produciral Ko si spal, Tri mušketirje ter Angels in the Outfield.
Roth je vodil 20th Century Fox od julija 1989 do novembra 1992, ko je družba posnela uspešne filme, kakršni so Sam doma, Sam doma 2, Umri pokončno 2, V postelji s sovražnikom, Gospa Doubtfire: očka v krilu, Moj bratranec Vinny, Driblerja pod košem, Edvard škarjeroki, The Commitments ter Poslednjega Mohikanca.
Predtem je bil Roth neodvisni producent in režiser ter soustanovitelj Morgan Creek Pictures. V tem času je produciral filme Young Guns, Dead Ringers, Major League in Bachlor Party ter režiral Streets of Gold in Revenge of the Nerds 2 za Fox ter Coupe de Ville za Universal.
Komentarji
dobr ni zato kr je tok te drame.vsaj mal komedije
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Film je fuul uredu... treba ga gledat... se malo nasmejis... =) treba gledat... !