Lepota po ameriško
Scenarist Alan Ball, ki je bil tudi koproducent, dodaja: "Eno od sporočil filma je, da smo tako vpeti v vsakdan, da se resnica, ki privre na dan, izkaže za nekaj, česar ne bi nikoli pričakovali: največjo lepoto najdemo tam, kjer jo najmanj pričakujemo."
Cohen pripoveduje: "Razmišljala sva, kateri studio si bo upal posneti tak film. Enoglasno sva se odločila, da scenarij ponudiva večini večjih filmskih družb. Nisva bila presenečena, ko se je le DreamWorks ponudil, da posname film."
Subtilno zapredena tema je zahtevala poseben režiserski pristop. Režiser-oskarjevec Sam Mendes je bil iz pravega testa.
Jinks se spominja: "Šla sva gledat Cabaret na Broadway. Oba sva dobro poznala predstavo, ampak Samova različica je bila edinstvena in vznemirljiva. Ko sva mu predstavila projekt Lepota po ameriško so se mu po glavi nemudoma začele poditi slike, prizori in replike. Njegove ideje so bile drugačne, sveže in navdihujoče - vedela sva, da pred nama stoji pravi mož, režiser novega filma Lepota po ameriško."
Sam Mendes pripoveduje: "Lepota po ameriško je bil prvi scenarij, ki se ga mahoma prebral dvakrat. Bil je izvrstno napisan in karakterji izjemno natančno opisani. Imel je kompleksno in strogo strukturo, odvijal se je na večih nivojih, a skozi večplastno dogajanje se je vil prikrit tok osamljenosti, kar je zelo nenavadno, saj ima na prvi pogled film komično lice."
Alan Ball dodaja: "Ko sva se s Samom prvič srečala, me je zelo prevzela njegova odprtost, dovzetnost za drugačnost. Ostal sem brez besed, ko sem spoznal, kako zelo je začutil in razumel moj scenarij."
Za nosilni vlogi zakoncev Burnham so izbrali Annette Bening in Kevina Spaceyja. Spacey pravi: "Lester je podoba večine ameriških moških: na začetku je poln navdušenja in idej, ki skozi skrbi in zaplete vsakdana zbledijo in se dokončno razblinijo. Nenadoma se mu zgodi nekaj, zaradi česar se spet spomni svojega navdušenja in želja. Spozna, da v njegovem življenju ni poštenja, odkritih odnosov, pogovorov, da enostavno ne zna več povedati, kar zares čuti in si želi. Bojuje se s svojimi čustvi. Ne gre toliko za krizo srednjih let, ampak za neke vrste ponovno rojstvo. Spozna, kako dragoceno je življenje in da je že skoraj prepozno, da bi uresničil svoje sanje."
Mendes pravi, da je "Kevin izvrsten igralec. Je eden redkih, ki me je sposoben prepričati, da je popolnoma običajen moški iz soseščine. Iskali smo nekoga, ki bo sposoben prikazati notranjo rast: na začetku ranljivost, ki prerašča v odločnost in moč. Svoje delo je odlično opravil."
Hkrati so iskali igralko, ki bi upodobila lik Carolyn. Enoglasen predlog je bila Annette Bening. Mendes pripoveduje: "Če bi me pred snemanjem vprašali, kdo je Carolyn Burnham in naj vam kaj povem o njej, bi vam odgovoril popolnoma nekaj drugega, kot bi vam odgovoril po koncu snemanja. Annette je toliko vložila v svojo vlogo, da me je vedno znova presenečala in po moje je bila velikokrat presenečena tudi sama."
Beningova pove: "Carolyn ne ve, kaj se dogaja z Lesterjem. Pravzaprav se ne zaveda, da ima tudi sama težave. Ker se Lester spreminja, je tudi sama prisiljena v spremembe. Kot veliko ljudi tudi Carolyn čuti praznino v svojem življenju in jo skuša zapolniti z nakupom pravih stvari: če imaš pravi avtomobil in celo pravi vrt, se bo tvoje življenje že nekako obrnilo v pravo smer. In to kar samo od sebe, ne da bi se sam kakor koli trudil. Ko sem prebrala scenarij, sem takoj začutila, da sem na svojem terenu. Ljudje, njihove težave in stvari, ki jih preživljajo, je nekaj, s čimer se lahko vsi poistovetimo, prav vsak od nas, brez izjeme. Ni pomembno, od kod prihajaš in kaj si, vsaj enkrat v življenju tudi sam začutiš del zgodbe, ki jo pripoveduje ta film."
Lesterjevo preobrazbo sproži zavidljiva najstnica Angela, sošolka njegove hčerke Jane. Thora Birch je Jane in Mena Suvari igra Angelo. Trio mlade generacije filma Lepota po ameriško zaokroža Wes Bentley, ki igra Rickyja Fittsa, najstniškega sina Burnhamovih novih sosedov.
Film je oris, v katerem nemoteno teče vsakdanje življenje, naključno ali načrtovano, v blokovskih naseljih, v bolj ali manj mirnih stanovanjskih soseskah - mestni vsakdan ljudi, ki so na nek način prisiljeni živeti skupaj - kot družina ali kot sosednje. Skupaj jočejo in se prepirajo in se smejejo. Skupaj klonijo in zmagujejo. Imajo se radi in se sovražijo. Neznane, pozabljene preteklosti, davne in dandanašnje, namenoma in pomotoma prodirajo na površje. Nekateri poti se križajo. Dogodki vplivajo na ljudi, tudi če se nič ne zgodi. Včasih si jih kar izmislijo, podoživljajo srečanja, ki so zdaj neprijetna zdaj skoraj prijateljska, včasih hudomušna, prežeta s hrepenenji in celo usodna. Čutiti je kanček absurdnosti v življenju Burnhamovih, v njihovem vsakdanu je humor, tudi v tragičnih in nerazložljivih trenutkih. Burnhamovi so običajni delovni ljudje iz soseščine, ki se spopadajo z vsakdanjimi izzivi in moralnimi dilemami, ki so jim izpostavljeni. Ko jih spoznavamo, pomislimo: če bi se ta junak pogovarjal z drugim, bi to rešilo težave obeh. Take filmske zgodbe zahtevajo od gledalcev, da intenzivno razmišljajo, uporabljajo domišljijo in lastno ustvarjalnost, ki je skrita v vsakem od nas. Posamezni junaki nikoli ne spoznajo vsebine celega filma, gledalci pa jo, saj se film odvija pred njihovimi očmi.
O igralcih
Kevin Spacey (Lester Burnham) je leta 1996 prejel oskarja za izvrstno dvojno vlogo v kriminalni drami The Usual Suspect. Lani je bil nominiran za nagrado tony za najboljšega igralca za igro v broadwayski uspešnici Eugenea O"Neilla The Iceman Cometh.Pred nedavnim je nastopil v filmu The Negotiator in uspešnici Davida Rabea Hurlyburly. Sodeloval je pri snemanju risanega filma A Bug"s Life, nastopil je v filmih Midnight in the Garden of Good and Evil, L.A. Confidential, A Time to Kill, Looking for Richrad, Seven, Outbreak, Swimming With Sharks, prihajata pa Ordinary Decent Criminal in Hospitality Suite. Kot režiser je debitiral z uspešnico iz neodvisne produkcije Albino Alligator z Mattom Dillonom in Faye Dunaway v glavni vlogi.
Annette Bening (Carolyn Burnham) je bila nominirana za oskarja za
najboljšo žensko glavno vlogo v filmu The Grifters. Za igro v uspešnici
American President je bila nominirana za zlati globus za stransko vlogo.
Po desetih letih se je vrnila na odrske deske in nastopila v naslovni
vlogi igre Henrika Ibsna Hedda Gabler.
Zaigrala je v filmih The
Siege, In Dreams, Mars Attacks!, Love Affair, Bugsy, Regarding Henry,
Guilty By Suspicion, Valmont, Postcards From the Edge, The Great
Outdoor.
Thora Birch (Jane Burnham) je še najstnica, vendar ima za sabo zavidljivo filmsko in televizijsko kariero. Nastopila je v filmih Paradise, Patriot Games, Clear and Present Danger, Alaska, Hocus Pocus, Now and Then, Monkey Trouble, All I Want for Christmas, na televizijskih ekranih pa smo jo lahko videli v serijah Day By Day in Parenthood, gostovala je v priljubljenih televizijskih nanizankah The Outer Limits, Touched by an Angel in Doogie Howser, M.D.
Wes Bentley (Ricky Fitts) je pred nedavnim nastopil v drami
Jonathana Demmea Beloved, z Oprah Winfrey in Dannyjem Gloverjem v glavni
vlogi. V filmu White River Kid bo imel naslovno vlogo mladega serijskega
morilca.
Igral je v številnih odrskih delih, med drugim v uspešnicah
Henry IV, Part 1 in The Weavers, pred filmsko kamero pa je igral v
neodvisnih produkcijah Serendipity Lane, Three Below Zero in Halfway to
Pleasantville.
Mena Suvari (Angela) je hitro postala ena najbolj iskanih mladih
hollywoodskih obrazov. Pred nedavnim je nastopila v uspešnici Amrican
Pie, prihajata pa Sugar and Spice in Like a Virgin.
Nastopila je v
filmih Nowhere, Kiss the Girls, Carrie II: The Rage, Slums of Beverly
Hills, Snide and Prejudice.
Peter Gallagher (Buddy Kane) je debitiral v filmu Taylorja
Hackforda The Idolmaker, zatem pa igral v Summer Lovers in Dreamchild.
Mednarodno slavo si je priigral leta 1989 v uspešnici Stevena Soderbergha
sex, lies and videotape. Igral je v Altmanovih uspešnicah The Player in
Short Cuts, pa v Watch It, Late for Dinner in Tune In Tomorrow.
Leta
1977 je debitiral na odrskih deskah v postavitvi Hair, leto dni je igral
v Grease, leta 1986 pa je bil nominiran za nagrado tony za vlogo v
predstavi Eugena O"Neilla Long Day"s Journey Into Night. Sodeloval je
tudi pri predstavah A Doll"s Life, The Real Thing, Guys and Dolls.
Gallagher je igral v televizijski seriji Fallen Angels, ki jo je režiral
Tom Cruise. Eno od epizod te serije je režiral Altman. Nastopil je tudi v
televizijski mini seriji The Murder Of Mary Phagan, The Caine Mutiny
Court Martial, v televizijskem filmu The Big Knife in v nemem filmu Petra
Sellersa The Cabinet of dr. Ramirez.
Gallagher je nastopil tudi v
filmih Mother"s Boys, Malice in The Hudsucker Proxy.
Ostale vloge:
CHRIS COOPER (polkovnik Fitts)ALLISON JANNEY (Barbara Fitts)
SCOTT BACULA (Jim)
SAM ROBARDS (Jim)
O USTVARJALCIH
Režiser Sam Mendes je danes eden najbolj priznanih gledaliških režiserjev, ki režira nagrajene predstave v Londonu, New Yorku in drugod po svetu. Lepota po ameriško je njegov filmski režiserski prvenec.Rodil se je v Angliji in se po diplomi pridružil gledališču. Kmalu je kot režiser vodil Judi Dench v uspešnici The Cherry Orchard in prejel nagrado za najbolj obetavnega mladega režiserja. Zatem je režiral odrske uspešnice Troilus aand Cressida, Richard III, The Tempest, The Glass Menagerie, Company, Translations, Glengarry Glen Ross, Habeas Corpus, The Front Page, The Sea, The Plough and the Stars, The Birthday Party, Othello.
Producenta Bruce Cohen in Dan Jinks sta s svojo skupno producentsko družbo prvič izvedla velik projekt, posamezno pa sta že dolgo priznana producenta. Cohen je bil izvršni producent komedije To Wong Foo: Thanks For Everything, Julie Newmar, bil producent uspešnic The Flintstones in Alive, kot pripravnik je začel pri Spielbergovi uspešnici Color Purple, nadaljeval z Always, Arachnofobia in Hook. Jinks se je kot prodeunt podpisal pod uspešnice Nothing to Lose, Matilda, Carlito"s Way, The Shadow, The Bone Collector.
Scenarist in koproducent Alan Ball je s filmom Lepota po ameriško debitiral kot pisec filmskih scenarijev. Veliko je delal za televizijo, napisal uspešno humoristično serijo Cybill, pa Grace Under Fire, pisal je scenarije za gledališke igre Five Women Wearing the Same Dress, Made For a Woman, Bachelor Holiday, Your Mother"s Butt, Power Lunch, The Amazing Adventures of Tense Guy, The Two Mrs. Trumps.
Direktor fotografije Conrad L. Hall je za klasični vestern Butch Cassidy and the Sundance Kid prejel oskarja. Podpisal se je pod uspešnice A Civil Action, Searching for Bobby Fischer, Tequila Sunrise, The Day of the Locust, In Cold Blood, The Professionals, Morituri, Without Limits, Love Affair, Class Action, Jennifer 8, Black Widow, Fat City, Marathon Ma, Smile, Electra Glide in Blue, Tell Them Willie Boy is Here, Hell in the Pacific, Divorce American Style, Harper, The Wild Seed, Incubus.
Ostali sodelavci:
NAOMI SHONAN (scenografinja)TARIQ ANWAR (montažer)
CHRIS GREENBURY (montažer)
JULIE WEISS (kostumografinja)
THOMAS NEWMAN (skladatelj)
Komentarji
svasta!film je cudn!ne vem no...
ful noro dobr film. tko mau nor ampak dobr
To je en najboljših filmov sm zard tega kr ga še nism gledu.
FILM ME JE SPREMENIL....
Super film. Dobra muzka v filmu. Super igralec kevin stacey.
Takih filmov je malo
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
moj naj ljubši film...gledal bi ga še najmanj 10 krat=)