9:06
12.11.2009, Kolosej Ljubljana
3.12.2009, Kolosej DeLuxe Kranj
Sinopsis
Zgodba se začne z izginotjem moškega, ki je sredi mosta pustil avto s prižganimi utripajočimi lučmi. Na kraj zločina pride kriminalistični inšpektor Dušan (Igor Samobor). Preiskovanje neobičajnega primera se začne. Preiskava se kaj kmalu sprevrže v obsesijo. Inšpektor začne odkrivati skrivnosti umrlega in se kmalu preseli v njegovo stanovanje. Vse globlje tone v njegovo življenje in sčasoma začne prevzemati njegovo identiteto. Kljub svoji obsesiji pa ne pozabi svojega življenja, ki je tako kot življenje umrlega polno zmešnjav.
V zgodbi se prepletata inšpektorjevo zasebno življenje in njegova poklicna pot. Dušan v vlogi očeta in detektiva, ter Dušan v mrtvečevi vlogi, ki živi življenje popolnoma drugače.
Bo obsesija dosegla, da bo Dušan pozabil na svoje staro življenje, ali pa gre le za temeljito preiskavo?
Režiser o filmu
Režiser Šterk o filmu pravi:
"Želel sem si posneti kriminalko, film, ki se vrti okoli neke skrivnostne smrti, ki jo preiskuje kriminalistični inšpektor, hkrati pa film med vrsticami spregovori oz. govori o pojavu, ki je velik problem naše nacije - vprašanje samomora."
O režiserju
Igor Šterk je rojen 19. januarja 1968 v Ljubljani. Diplomiral iz filmske režije na AGRFT v Ljubljani. Za študentski film "Razglednice" je prejel nagrado za najboljši scenarij in posebno nagrado za uporabo trik kamere na Jugoslovanskem festivalu kratkega in dokumentarnega filma v Beogradu.
Leta 1989 je skupaj z očetom Juretom Šterkom prejadral Atlantik na jadrnici dolgi 6,5 metra.
Filmografija
Za svoj prvi celovečerni film "Ekspres, ekspres" je prejel 15 mednarodnih nagrad (ob filmu "Odgrobadogroba" največ med vsemi slovenskimi celovečernimi igranimi filmi), od tega 2x Grand Prix (festival Mediteranskega filma, Montpellier 1998 in Alpe-Adria cinema, Trst, 1998), 3x nagrada publike (Montpellier, Cottbus, Innsbruck). To je bil prvi slovenski film po 30-ih letih, ki je imel (za povrh tudi uspešno!) kinodistribucijo v eni od držav EU (Nemčija, 1999-2000). Film je s tremi kopijami imel več kot 15.000 gledalcev. Ob premieri filma decembra 1999 je berlinski tednik TIP, ki daje informacije o vseh (kulturnih) prireditvah, dogodkih v Berlinu v enem tednu (od klasične do popularne glasbe, koncertov, predstav, razstav,…), premiero filma razglasil za dogodek dneva. Film je prejel pozitivne kritike v vseh berlinskih časopisih in nekaj vsenemških. Berliner Zeitung, eden od dveh glavnih berlinskih dnevnikov, je filmu posvetil celo stran. Leta 2000 je nemški distributer filma s strani nemškega Ministrstva za kulturo prejel nagrado v višini 200.000 DEM za najboljši program v redni distribuciji v letu 2000 v Nemčiji ("Ekspres, ekspres" je bil eden od petih filmov v njihovi distribuciji tega leta). Film je bil prodan še na avstralsko SBS televizijo in madžarsko Duna TV. Film je na željo gostiteljev dvakrat tudi otvoril retrospektivo slovenskega filma v tujini (Rim, Barcelona).
Film "Ljubljana" je bil prikazan v tekmovalnem programu filmskega festivala v Rotterdamu (Tiger awards competition), kar je edini slovenski film, kateremu je to uspelo. Film je bil tudi prodan na najpomembnejšo nizozemsko TV postajo VPRO.
Film "Uglaševanje" (2005) je imel svetovno premiero v tekmovalnem programu filmskega festivala v Karlovyh Varyih prejel glavno nagrado za najboljši film na prestižnem filmskem festivalu v Mannheimu. Prav tako je prejel tudi Grand prix za najboljši film na filmskem festivalu v Napoliju. Film je prodan v Turčijo.
Kratki film "Every breath you take" je bil med več kot 1400 prijavljenimi filmi sprejet v tekmovalni program filmskega festivala v Benetkah (kjer je bilo v tekmovalnem programu predvajano 17 kratkih filmov). Film je tudi odkupila avstralska SBS televizija.
Igorju Šterku je kot edinemu slovenskemu režiserju uspelo, da se je z zadnjimi tremi filmi zaporedoma uvrstil v tekmovalne programe treh filmskih festivalov, ki sodijo med 10 največjih na svetu:
- "Ljubljana" (Rotterdam,
2002, edini slovenski film, ki mu je to dosedaj uspelo)
- "Uglaševanje"
(Karlovy Vary, 2005)
- kratki
film ""Every breath you take" (Benetke, 2008)
Vsi Šterkovi filmi so se poleg naštetih udeležili več najpomembnejših svetovnih filmskih festivalov po vsem svetu, njegovi trije celovečerni film pa so prejeli več kot deset nagrad na festivalih Slovenskega Filma v Portorožu:
- "Ekspres, ekspres" – režija, kamera, zvok, scenografija, Stopova
nagrada za igralca leta, nagrada kritikov FIPRESCI za najboljši film
- "Ljubljana" - za najboljšo moško vlogo, za kamero;
- "Uglaševanje" - za režijo, za najboljšo moško in žensko glavno
vlogo, nagrada kritikov FIPRESCI za najboljši film
Igralci
V glavni vlogi policijskega inšpektorja nastopa Igor Samobor, ob njem nastopajo še:
Labina Mitevska, makedonska igralka, ki je zaslovela z glavno vlogo v makedonskem filmu "Pred dežjem", ki je dobil zlatega leva na filmskem festivalu v Benetkah. Za tem je nastopila še v mnogih drugih filmih.
Silva Čušin, ki je v zadnjem času odigrala precej opaznih filmskih vlog, med drugim naslovno vlogo v televizijskem filmu "Angela Vode" in v "Estreliti", za katero je prejela nagrado za najboljšo igralko na filmskem festivalu v Mannheimu.
V filmu nastopajo še Jana Zupančič, Pavle Ravnohrib, prvič na filmu tudi 9-letna Iva Markovič.
Gregor Bakovič v vlogi patologa in režiser Igor Šterk ponovno sodelujeta skupaj po Šterkovem prvencu "Ekspres, ekspres", kjer je Gregor Bakovič odigral glavno vlogo (za katero je prejel Stopovo nagrado za igralca leta).
V filmu nastopa tudi slovenska igralska legenda Ivanka Mežan.
Med nastopajočimi je tudi 85-letna hrvaška igralka Dara Vukić, ki je v svojem življenju kar v šestih različnih predstavah odigrala vlogo Antigone.
Komentarji
Izgleda super. Ambientalna zadev, atmosfera... Pa tudi posneto se zdi ok. Grem gledat!
to je slovenski film ? ? ?
9+0+6=15--------------------> MOJA NAJBOLJŠA ŠTEVILKA
aš kao
bedd :(
v slo filimh pa ja more vedno bit sex :):)
Slovenska filmska industrija me zadnje čase resno preseneča, tako s trilerji in dramami. Mogoče se pa voha nova pomlad Slovenskega filma.
fajn!
uf, se mi je vleklo teh 71 min, pa res nevem da nemorejo v en film spravit malo posebnih efektov, če je že zgodba tak zaspana:)
Film je vreden ogleda... dobra drama...
Film je pravo doživetje. Gledaš ga in padeš v "nek svet". Zgodbe bi res lahko bilo več, morda malo več napetosti, tvistov, saj mislim, da to filmu ne bi škodilo. A vse skupaj je zelo dobro. Ekspres je bil dober, a ta je Šterkov najboljši dosežek. Se mi zdi najbolj celovit. Bravo.
filem mi je všeč
V slo filmih pa more vedno bit sex
sem si ogledala, prijetno presenečena nad Šterkom, res napredek , dobra igra, povezano . Končno sem si ogledal dobr film po dolgem času.
Odličen film. Posnet izjemno, izjemno lepo. Zgodba te ponese v "meditativni svet". Igor Samobor je kot osamljeni detektiv izjemen, presenetil me je tudi Bakovič, rahlo "humorni" deli z njim so dali zgodbi tisto resničnost, živost, kot protiutež resnosti in osamljenosti. Labina se je malo "težko" znašla "v slovenščini", a to ni motilo. Silva Čušin pa je bila neprekosljiva. Omeniti velja še prepričljivo glasbo! RES DOBER FILM. NI PA ZA VSE, jasno. Za ljubitelje klasične "detektivske akcije" to ni. Za ljubitelje filmov "ala Antonioni" ali pa "En, dva" od Edwarda Yanga pa vsekakor NUJNO POGLEDAT!!!! Čestitke Igorju Šterku in ekipi za tako lep, čustven film!
Ker sem že navajen, da vsake toliko časa naletim na slovenske filme, pri katerih si na koncu želiš, da ne bi zapravljal denaja za njihov ogled, me ta film ni pretirano negativno razburil, priznam pa, da sem po pokrajini številka 2, ki mi je zopet vlila malo upanja, da se slovenska filmska industrija počasi prebuja, zopet postavil na trdna realna tla. Kot prvo, je vsa osrednja nit zgodbe že zajeta v sinopsisu, tako, da po prebranem opisu, med gledanjem filma ne doživiš ničesar novega, razen bizarnih dejanj inšpektorja Dušana, ki se na pol zavedno poskuša preleviti v mrtvečevo življenje, da bi ga verjetno lahko razumel. Odločilni moment v njegovi glavi po vsej verjetnosti povzroči ravno številka 9:06, v kateri zaradi parih naključij vidi globlji pomen, prav tako pa ga spremlja vse do konca njegove življenjske poti. Moje mnenje: Tej številki se pripisuje prevelik pomen, razen če je avtor filma želel vplesti nadnaravne prvine, ki pa tudi niso podale nobene jasne razlage.
Glede stranske zgodbe: Zaradi nepopolne družine, v kateri je otrok dodeljen materi, katera zanj slabo skrbi, se Dušan kot oče verjetno čuti nemočen, saj lahko otroka obiskuje le enkrat tedensko. Ta se mu smili in ga enkrat celo ugrabi, a nima dovolj volje, da bi vstrajal in ga dobil v svoje varstvo. Verjetno razlog več, da se počuti praznega in toliko večji povod, da zavrača svoje nesrečno življenje, ki ga želi nadomestiti s psihičnim delom, ki pa dokončno povzroči preobrat v njegovi zavesti.
Tako ima vse skupaj morda vendarle nekakšen pomen, a dokaj slabi igralci, slab scenarij, ki ga je res bore malo (in s tem veliko tišine), nejasni prizori in vsiljevanje nadrealističnega pomena številke 9:06, naredi film v celoti zelo slab. Film prav tako promovira tudi samomor in negativnost, ki bi jo v filmih moralo biti čim manj. Manjka tudi pravi zaključek. Kar mi je bilo všeč, so nekateri prečudoviti inserti iz narave, kar pa je žal tudi vse.
Film sem si ogledal in menim da je sam začetek dober, konec pa srdi po sloveniji. Konca praktično ni. Zgodba pa je povprečna.
Ne razumem najbolje vseh teh pozitivnih komentarjev.
Implementacija filma je taka, da se tista ura in deset minut vlece, kot da bi bil film dolg tri ure.
Ob gledanju filma sem dobil obcutek, da vem kaj je hotel povedati, ampak mu to enostavno ni ratalo na nacin, da bi dejansko uzival ob gledanju gledanju filma ali da bi me kakorkoli prevzel...
Ce bi spremenil kamero, dodelal scenarij, malce sprostil igralce(ne tako tog pravilno-slovenski govor) dodal se kaj drugega kot Beethovnovo sonato, bi bil film lahko odlicen.
odlično posnet film, vendar zelo pasiven in morda na koncu premlo razumljiv, kar v skupnem seštevku plusov in minusov film naredi povprečen.
Jure, 5.11. ob 14.55: Ce bi spremenil kamero, dodelal scenarij, malce sprostil igralce(ne tako tog pravilno-slovenski govor) dodal se kaj drugega kot Beethovnovo sonato, bi bil film lahko odlicen.
Na kratko: če ga ne bi "režiral" Šterk.
72 ali koliko že minut, ki se vlečejo kot jara kača. Tudi (oz. še zlasti!) ljubiteljem Antonionija ...
Film mi je bil všeč. Ker sem šla v kino, ne da bi pričakovala veliko, me je celo zelo pozitivno presenetil. Tematika je mogoče res malo turobna za slovenske razmere (nagnjenost k samomorom in tako), vendar pusti v gledalcu en pečat, prostor za razmišljanje... v glavnem, zanimiv in vreden ogleda.
Slab scenarij, igralci in tudi zaključek se mi ne zdi v redu...film ni vreden ogleda.
Recimo bobu bob: človek se ves čas sprašuje, kaj počne režija? Se je film posnel medtem ko je režiser kinkal?
Zelo razočarana.
Dialogi so slabi, igra neprepričljiva, film se vleče, manjkajo razgibani zanimivi dogodki.
Ni vredno ogleda.
Slovenci smo končno posneli dober film.
Saj veste kakšni so slovenski flmi: dolgočasni in erotični.
Je pa res, da ni niti približno tako dober kot Ne joči Peter in Na svoji zemlji
ker gre za kao triler sem cakal tisti konec in pricakoval nek twist, ampak od konca nic... v celoti slab film...
Zanima me, če kdo ve natanko katera Beethownova sonata je bila v filmu? (oz. kateri dve).
Hvala
Najboljši slovenski film v zadnjih 15ih letih!!!
to je najbolj beden film k sm ga vidla u svojmu življenju...NE GA GLEDAT!!!!!!!
zelo zaspan film
Gagarin je poletel ob 9.07 minut po moskovskem času.
Meni je film specialen!!! :D
Pa saj ne morem verjeti, da je kdo ta neverjetno dolgočasen film pohvalil. Skratka TEŽKA JAJCA!
Predvsem pohvala statistu policaju, ki strmi pod most v reko Sočo.Full kul super mega kader.
Tvoj komentar
Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z .
S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.
Glej glej, še en slovenski film v tako kratkem času.