Kolosej
Film distribucije Kolosej zabavni centri

Šanghaj

drama
Na sporedu od: 4.10.2012, Kolosej Ljubljana
2h 4min / 124min
Leto: 2012
Država: Slovenija
Scenarij: Marko Naberšnik po literani predlogi Ferija Lainščka
Producent: Franci Zajc
Režiser filmske uspešnice Petelinji zajtrk predstavlja film o romski družini Mirga. Mlademu Belmondotu oče v Italiji pokaže umetnost prekupčevanja, v bordelu pa najde tudi ljubezen svojega življenja. V Prekmurju se odloči postaviti vas Šanghaj, s pomočjo dobrodušnega miličnika in z blagoslovom lokalnih oblasti pa njegovo naselje hitro raste. Toda ob razpadu Jugoslavije se Belmondo zaplete v preprodajo orožja, kar ga oddalji od družine in ogrozi njegove sanje.

Zgodba

Glavni protagonisti filma so člani ciganske družine Mirga. V njem spremljamo zgodbo štirih generacij, ki jo v prvi osebi pripoveduje Lutvija Belmondo Mirga. Belmondo je tudi osrednji junak zgodbe, romski kralj, ki se odloči ustvariti lastno vas. Poimenuje jo Šanghaj. Preživlja se s tihotapljenjem in njegov vpliv v okolici s časom narašča. Na svojo stran pridobi lokalno policijo in politiko, kar mu pomaga, da se dvigne nad zakon. Ko se prične razpad Jugoslavije, prekupčevanje s trgovskim blagom zamenja s preprodajo orožja. Sicer donosen posel prične ogrožati njegovo zasebno življenje in Belmondo se znajde na razpotju. Ali bo zaščitil družino ali pa bo osebno srečo žrtvoval za poslovne ambicije?

Šanghaj je zgodba o večnem hrepenenju po sreči, o ljubezni in družinskih vezeh, v kateri se solze mešajo s smehom. Dogajanje je postavljeno v čas razpada Jugoslavije. Film je posnet v izvirnem romskem jeziku.

O ustvarjalcih

Marko Naberšnik se je rodil leta 1973 v Mariboru, Slovenija. Po končani srednji tehnični šoli v Mariboru je leta 1996 obiskal semester filmske režije na zasebni izobraževalni ustanovi New York Film Academy. Tam je posnel kratki igrani film The Beginning (Začetek), s katerim je opravil sprejemni izpit na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Leta 2002 je diplomiral iz filmske in televizijske režije, leta 2010 pa končal še magisterij. Dela kot docent na AGRFT v Ljubljani ter kot režiser igranih in dokumentarnih filmov ter televizijskih oddaj. Podpisal se je pod več kot 500 televizijskih oddaj, med katerimi so vidnejše Studio City, Viktorji (2004, 2005, 2008), As ti tud not padu?, Zmago Batina – Vzemi ali pusti, Na zdravje, Pod klobukom in številne druge. Že njegovi študentski filmi so bili deležni uspehov. S kratkim igranim filmom Z Ljubeznijo je leta 2001 prejel Univerzitetno Prešernovo nagrado, s kratkim igranim filmom Pavle pa leta 2002 nagrado za najboljši študentski film na 5. Festivalu slovenskega filma v Portorožu ter nagrado žirije na Mednarodnem festivalu študentskega filma Etuda - International Film Festival Krakow (Poljska).V letu 2007 je režiral Petelinji zajtrk, ki s 183.000 gledalci velja za enega najbolj gledanih slovenskih filmov. Na Festivalu slovenskega filma je Petelinji zajtrk prejel nagrado za režijo, scenarij in nagrado občinstva. Film je imel redno distribucijo še v Bosni in Srbiji. Poleg tega je bil dobitnik viktorja za posebne dosežke in slovenski kandidat za oskarja. Med gostovanjem v ameriških kinematografih so ga opazili tudi v Los Angelesu, kjer je film na 4th Annual South East European Film Festival (Cinema Without Borders) prejel nagrado kritikov za najboljši film. Šanghaj je Naberšnikov drugi celovečerni film.

Feri Lainšček je eden najbolj znanih sodobnih slovenskih pisateljev .Film Šanghaj je posnet po njegovem romanu Nedotakljivi. Rodil se je leta 1959 v Dolencih v Prekmurju. Živi in ustvarja v Murski Soboti. Feri je avtor številnih literarnih del, njegova bibliografija samostojnih monografskih izdaj obsega več kot 100 naslovov. Po njegovih romanih je bilo doslej posnetih pet celovečernih filmov: Halgato, Mokuš, Hit poletja, Petelinji zajtrk ter Traktor, ljubezen in rock'n'roll. Film Šanghaj je že šesta filmska adaptacija njegovih romanov. Za roman Ki jo je megla prinesla je leta 1995 prejel nagrado Prešernovega sklada, leta 1992 ter 2007 pa dvakrat nagrado kresnik. Prvič za roman Namesto koga roža cveti, drugič za roman Muriša. Roman Nedotakljivi je gotovo eden njegovih večjih knjižnih uspehov. Roman je bil ob izidu med izbranimi finalisti za domačo nagrado kresnik in evropski roman leta (The European Book Prize). Preveden je v angleški, italijanski, češki in danski jezik.

O igralcih

Visar Vishka sodi med mlajšo generacijo makedonskih igralcev. Po končanem študiju igre v Skopju je hitro pričel nabirati izkušnje v gledališču in na filmu. Trenutno je zaposlen v Narodnem gledališču Makedonije (Skopje). Med vidnejše vloge na filmu sodijo nastopi v celovečernih filmih This is not an American Movie (Ova ne e amerikanski film, 2010, Sašo Pavlovski), Bunilo (2009, Darijan Pejovski), Balkan Bazar (2011, Edmond Budina) in sodelovanje pri seriji ameriške televizijske postaje NBC The Philanthropist. V Šanghaju igra glavno moško vlogo, romskega kralja Lutvijo Mirgo Belmonda.

Asli Bayram je leta 2005 postala prva miss Nemčije turškega rodu in kasneje obiskala finalno lepotno tekmovanje v Bangkoku. Končala je šolanje za igro pri Ericu Morrisu v Los Angelesu in Anne Mertin na Dunaju. Že njen prvi film je bil mednarodna filmska produkcija. Zaigrala je v filmu Jump! (režija Joshua Sinclair) s Patrickom Swayzejem. Sledili so v ZDA posneta komedija Shortcut to Hollywood (režija Marcus Mittermeier in Jan Henrik Stahlberg, premiera na filmskem festivalu v Berlinu 2009), 180° - (režija Cihan Inan, Nemčija, 2010), Sevdah za Karima (režija Jasmin Djuraković, Bosna, 2010), Sirat (Turčija , televizijska serija, 2011), Body Complete (režija Lukas Sturm, Avstrija, Bosna, 2011), Die Wustenärztin (Nemčija, televizijska serija, 2011) in Šanghaj (režija Marko Naberšnik, Slovenija, 2012). Poleg nastopov na filmu je odmevala tudi njena vloga v gledališču - velik uspeh je požela z monodramo Dnevnik Anne Frank. Po premieri v Luksemburgu je sledilo gostovanje v Nemčiji, Kanadi in ZDA. V britanskem časniku The Times so ob tej priložnosti zapisali: "... ena najbolj prepričljivih in subtilnih nemških igralk.« Opazili so jo tudi pri ugledni reviji The Hollywood Reporter z njeno vlogo v filmu 180°: "Asli Bayram nam predstavi dih jemajoč portret mlade ženske, ki lovi ravnotežje med dvema svetovoma, čeprav ne živi v nobenem izmed njih.« Napisala je tudi knjigo »Grenzgängerin«, s katero se je leta 2010 vpisala v Guinessovo knjigo rekordov, saj ji je na javnem branju uspelo zbrati največ poslušalcev dotlej. Asli trenutno živi v Londonu. Njen manager je Robert Hofferer. V filmu Šanghaj igra glavno žensko vlogo, Amando, ženo osrednjega junaka Belmonda. Uradna spletna stran: www.asli-bayram.com

Bojan Emeršič se je rodil leta 1963 v Mariboru. Je eden najbolj prepoznavnih in priljubljenih slovenskih igralcev. Domača javnost ga pozna po uspešni televizijski oddaji Čari začimb, ki jo je vodil skupaj z igralskim kolegom Gregorjem Bakovičem, vlogi doktorja Jarca v legendarni humoristični nadaljevanki Naša mala klinika (režija Branko Djurić - Djuro) ter dveh uspešnih televizijskih šovih na komercialni televiziji POP TV: Vzemi ali pusti z Zmagom Batino ter Minuta do zmage. Pri filmu je javnost postala pozorna na njegovo ustvarjanje leta 1991, ko je nastopil v že ponarodeli komediji Babica gre na jug (režija Vinci V. Anžlovar). Kasneje je nastopil še v celovečernih filmih Hit poletja (režija Metod Pevec, 2008), Barabe (režija Miran Zupanič, 2001) in Blues za Saro (režija Boris Jurjaševič, 1998). Bojan Emeršič je stalni član SNG Drama Ljubljana, kjer je oblikoval mnoge prepoznavne gledališke vloge v predstavah kot so Hlapci, Čakajoč Godota, Art, Romeo in Julija, Hodnik, Bratje Karamazovi ter Fužinski bluz, če naštejemo le nekatere. V Šanghaju igra vlogo policista Gabrijela Galiča.

Senad Bašić se je rodil leta 1962 v Trebinju, Bosna. Na Akademiji dramskih umetnosti v Sarajevu je diplomiral leta 1987. Danes na tej akademiji poučuje igro. Njegova poklicna pot obsega številne vloge v gledališču ter na filmu in televiziji. Veja za enega najbolj dejavnih in priljubljenih igralcev nekdanje Jugoslavije. Nastopil je v legendarni izvirni predstavi Avdicija (skupaj z Brankom Djuričem), ki je v bivši Jugoslaviji postala fenomen svojega časa, saj si jo je ogedalo več kot 2 milijona gledalcev. Senad je ostal ljubljenec občinstva vse do danes. Vidnejše vloge je odigral v filmih Preko granice, Gori vatra, Kod amidže Idriza, Neočekivana šetnja, Ratno dijete (Warchild), Nafaka, Estrelita – pesem za domov in Body Compete. Velik uspeh je doživel tudi s televizijsko serijo Lud, zbunjen, normalan, ki je v Bosni pridobila kultni status, danes pa jo je moč gledati celo v Srbiji, Makedoniji in na Hrvaškem. V filmu Šanghaj igra Ujaša, očeta osrednjega junaka Belmonda.

Ekipa

Saša Lošić (avtor glasbe) se je rodil v Sarajevu. Njegova prepoznavna pot se je pričela v glasbeni skupini »Plavi orkestar,« ki velja za kultni pop fenomen v osemdesetih letih bivše Jugoslavije. Skupina je do danes prodala več kot pet milijonov izvodov albumov. Dejaven je tudi na področju filma in gledališke glasbe. Živi in dela v Ljubljani in Sarajevu. O njegovi bogati in uspešni karieri je režiser Pjer Žalica posnel dokumentarni film Orkestar (2011). Filmografija Saša Lošića obsega več kot petdeset naslovov, med drugim na seznamu najdemo uspešnice Outsider (Andrej Košak), Gori vatra (Pjer Žalica – nagrada za najboljšo glasbo, BiH 2003), Kraj doba neprijatnosti (Pjer Žalica), Hop, skip & Jump (Srdjan Vuletić), Welcome to Sarajevo (Michael Winterbottom), Kajmak in marmelada (Branko Djurić), Zvenenje v glavi (Andrej Košak - Portorož 2003, nagrada Vesna za glasbo). Deluje tudi kot avtor glasbe za gledališke predstave, med drugim za Elvis de Luxe (Iztok Lovrić), Romeo & Julija (Haris Pašović) in Bakhantke (Vito Taufer).

Miloš Srdić (direktor fotografije) je filmsko snemanje študiral v Beogradu. Kot direktor fotografije se je podpisal pod številne reklamne in glasbene spote. Njegova filmografija obsega kratke igrane filme Zadnja Želja (režija Petar Pašić, 2003), Koyaa (režija: Kolja Saksida, 2005), Totalka (režija Klemen Dvornik, 2006), Osa (režija Kaja Tokuhisa, 2007), Embrio (režija Boris Dolenc, 2007), Robutanje koruze (režija Martin Turk, 2009), Mulc – frača (režija Kolja Saksida, 2009), Lasje (režija Barbara Zemljič, 2008), Nebo nad blokom (režija Žiga Virc, 2008). Bil je direktor fotografije tudi pri televizijskem filmu Vampir z Gorjancev (Vinci V. Anžlovar). Šanghaj je njegov celovečerni igrani prvenec.

Miha Ferkov (scenograf), rojen leta 1976 v Ljubljani, je po končani Gimnaziji Poljane v Ljubljani vpisal študij arhitekture. Dejaven je na področju filma, televizije in reklamnih spotov za domači in tuji trg v sodelovanju s produkcijskimi hišami Propeler, Arkadena film, Studio 16, Basproduction... Deluje tudi na področju oblikovanja notranje opreme pri izvedbi številnih zasebnih in javnih projektov. Njegova filmografija obsega več kot trideset kratkih in celovečernih igranih filmov ter televizijskih nadaljevank: Gremo mi po svoje (2010, Vertigo/Emotion film, režija Miha Hočevar), Distorzija (2007, TV SLO, režija Miha Hočevar), Božja pot (2007, AGRFT, režija Slobodan Maksimovič), Vučko (2007, AGRFT, režija Matevž Luzar), Made in Slovenia (2006, Arsmedia, režija Miran Zupanič), Petelinji zajtrk (2006, Arsmedia, režija Marko Naberšnik), Totalka (2005, Zijalo produkcija, režija Klemen Dvornik), Trafika (2003, Mangart, režija Vojko Anzeljc). Uradna spletna stran: www.mihaferkov.com.

Nataša Rogelj (kostumografka) je kot štipendistka Ministrstva za kulturo RS magistrirala iz gledališke in filmske scenografije na DAMU v Pragi in londonskem St. Martins Shcool of Arts and Design. Od leta 2003 deluje kot profesionalna filmska scenografka in kostumografka. Sodelovala je pri številnih slovenskih celovečernih filmih (V. Möderndorfer: Predmestje, I. Šterk: Uglaševanje, B. Djurić: Traktor, Ljubezen in Rock’n’Roll, M. Naberšnik: Petelinji zajtrk, I. Šterk: 9:06), televizijskih nadaljevankah ter slovenskih in tujih reklamnih spotih. Z Markom Naberšnikom je sodelovala že v njegovih študentskih časih pri dveh kratkih igranih filmih (Z Ljubeznijo in Pavle).

Mirjam Kavčič (maskerka) deluje na področju filma in televizije kot oblikovalka maske. Njena filmografija obsega več kot dvajset celovečernih in kratkih igranih filmov. Leta 2001 je sodelovala tudi pri uspešni mednarodni produkciji Nikogaršnja zemlja, dobitniku oskarja v kategoriji najboljši tujejezični film. Poleg tega v njeni filmografiji lahko zasledimo še projekte Oča (režija Vlado Škafar, 2010), Piran – Pirano (režija Goran Vojnovič, 2010), Trst je naš! (režija Žiga Virc, 2010), Ljubljana je ljubljena (režija Matjaž Klopčič, 2005), Oda Prešernu (režija Martin Srebotnjak, 2000), Barabe (režija Miran Zupanič, 1999), Nepopisan list (režija Jane Kavčič, 1999), Križišče (režija Igor Prodnik, 1997), Sirota s čudežnim glasom (režija Miha Mazzini, 2002), Hot Dog (režija Igor Gajič, 2001), Zlato srce (režija Klemen Dvornik, 2001), Izlet (režija Martin Turk, 2002), Alan Ford (režija Robert Černelč, 2003). Razen pri filmu je Mirjam Kavčič dejavna tudi na področju televizijskih zabavnih in igranih oddaj.

Franci Zajc (producent). Izvedbo filma je prevzela produkcijska hiša Arsmedia, ki sodi med najvidnejše produkcijske hiše v Sloveniji. Njen producent Franci Zajc je med drugim sodeloval pri snemanju legendarne uspešnice Cvetje v jeseni in televizijske nadaljevanke Dekameron. Kasneje pa se ga spomnimo po uspešnih premierah filmov Temni angeli usode (režija Sašo Podgoršek), Sladke sanje (režija Sašo Podgoršek), Nepopisan list (režija Jane Kavčič), Barabe (režija Miran Zupanič), Ljubljana je ljubljena (režija Matjaž Klopčič), Petelinji zajtrk (režija Marko Naberšnik), Piran-Pirano (režija Goran Vojnović) ter vrste dokumentarnih filmov, med njimi Zgodba gospoda P.F. (režija Karpo Godina), Kocbek, pesnik v pogrezu zgodovine (režija Miran Zupanič) in uspešnice Otroci s Petrička (režija Miran Zupanič). Je tudi koproducent uspešnega češkega filma Mlada noč (režija Olmo Omerzu), ki je mednarodno premiero doživel na filmskem festivalu v Berlinu 2012.

Zanimivosti

Film Šanghaj se ponaša z eno najbolj mednarodnih igralskih zasedb v zgodovini sodobnega slovenskega filma. Pri projektu so se zbrali igralci iz celotne bivše Jugoslavije. Tako lahko v filmu poleg slovenskih vidimo še igralce iz Makedonije, Bosne, Srbije in Hrvaške, medtem ko glavna igralka Asli Bayram prihaja iz Nemčije. Za mednarodno zasedbo vlog je poskrbela igralska agencija Zona iz Sarajeva, ki jo vodi Anila Gajević. Od uspehov igralske agencije Zona velja omeniti sodelovanja njenih igralcev pri odmevnih mednarodnih uspešnicah kot sta Mission Impossible 4 - Ghost Protocol in najnovejša epizoda Jamesa Bonda Skyfall.

Snemanje filma Šanghaj je potekalo na izvirnih lokacijah v Filovcih, Murski Soboti, Panovcih, Mariboru, Ljubljani in Trstu. Za potrebe filma je bilo večino prizorišč potrebno zgraditi, največji izziv pa je predstavljala osrednja vas Šanghaj. Na ravnici poleg idiličnega majhnega jezera v Filovcih je ekipa v šestih mesecih postavila celotno osrednje prizorišče. Po končanem filmu je bilo potrebno vas porušiti in polja vrniti v prvotno stanje.

Film je posnet v izvirnem romskem jeziku, kar je predstavljalo svojevrsten izziv. Ustvarjalci so celoten scenarij prevedli v romski jezik, na vajah in snemanju pa so bili ves čas prisotni lektorji za romski jezik (Sandra Rudaš, Mirzian Fetahi, Darko Rudaš, Ingrid Pojbič). Pri prevodih v romski jezik je pomagal tudi Jožek Horvat Muc. Razen romščine v filmu slišimo še italijanski, bosanski, srbski in slovenski jezik. Ker se film odvija v času bivše Jugoslavije, so se ustvarjalci odločili, da vsak predstavnik določene narodnosti govori svoj materni jezik, ko se srečajo, pa se sporazumevajo v nekdanji srbohrvaščini oziroma narečni slovenščini.

Film se je še pred uradno premiero v Sloveniji uvrstil v tekmovalni program uglednega filmskega festivala v Montrealu (Kanada), ki velja za enega največjih v Severni Ameriki. Festival je v svoji zgodovini gostil zveneča imena kot so Sophia Loren, Martin Scorsese, Sergio Leone, Kathy Bates, Ben Kingsley, Catherine Deneuve in mnoge druge. Za ta uspeh je uradno čestital tudi minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, dr. Žiga Turk. Po besedah režiserja je uvrstitev na festival dobra popotnica za mednarodno pot filma in možnost za navezavo stikov za bodoče filmske projekte zunaj domačih meja.

Komentarji

20.7. 2012 ob 0:44

Zdi se zelo obetavno. Huda fotografija. Sploh ne izgleda "komorno" slovenska.

— Mitja
26.7. 2012 ob 13:23

Bela mačka crna mačka ripp off. Totalno isti šmorn...misl kam smo Slovenci padel, na kopije Kuste....

— pero
28.7. 2012 ob 2:37

Fotografija res izgleda dobro, mogoče skoraj malce preveč izpiljeno - izgled igralcev in njihovi kostimi mi delujejo preveč 'čisto'. Komaj čakam na kakšen trailer.

— lol
3.8. 2012 ob 15:00

Videl trailer, home page, fotografijo, znana imena...
Slutim prazno vsebino.

— vidimte
3.8. 2012 ob 16:00

Komaj čaakaaam. Napovednik je leeep <3 <3

— Saška
3.8. 2012 ob 18:19

To pa zna bit TOP FILM, komaj čakam XD

— Benko
13.8. 2012 ob 0:07

Upam, da bo kul .... Petelinji zajtrk je bil zakon :)

— nena
20.8. 2012 ob 23:00

Senad Bašić zgleda čista kopija Mikija Manojlovića. upam da bo film vsen dost izviren, ne stokrat prežvečana zgodba o ciganih

— filmar
7.9. 2012 ob 1:00

trailer obetavno izgleda!! komaj čakam da ga vidim!

— leone
7.9. 2012 ob 23:50

Bravoooo! To bo hud film!!!!!

— Ziggy
29.9. 2012 ob 21:10

Glede na to, da je bil Petelinji zajterk VELIKO razočaranje po neskončnem opevanju pričakujem, da bo to še večja polomija.

— 3X3
30.9. 2012 ob 19:08
Komentar razkriva vsebino oziroma konec filma! Prikaži
3.10. 2012 ob 21:12

Jaz sem včeraj bila na premieri, film je huuuud. Petelinji zajtrk se skrije, resnično. Vrhunsko posneto!

— san
4.10. 2012 ob 19:32

Film sem videla na premieri v Mariboru. Pozitivno me je presenetil. Odlično je posnet, zelo lepa kamera, pokrajina, glasba... Igralci so fantastični!!!! Glavni igralec še posebno. Priporočam.

— Sara
7.10. 2012 ob 20:42

film je res vreden ogleda!
danes sem si ga ogledal v Koloseju!

Zgodba te preprosto potegne...
+čarobna glasba
+igralska zasedba se je dobro odrezala
+odlična fotografija

pohvale !

— leone
8.10. 2012 ob 14:16

Ogleda filma NE priporočam, ker je dolgočasen. Edina pozitivna stvar filma je fotografija, vse ostalo je eno veliko razočaranje!

— zzzzzzz
9.10. 2012 ob 14:48

Čudovit film. Kar nekaj nas je celo potočilo solzo. Zelo lep prikaz Romov, družine. Res priporočam. Igralci pa so fenomenalni. Zame NAJ SLO FILM

— Špela
11.10. 2012 ob 21:40

Film z izredno lepo sliko pokaže idilično predstavo o Romih in pot glavnega igralca od umazanega mulčka do...hmm, meščana. Simpatična glavna igralca in lepa glasba. Pravo nasprotje ponavadi zamorjenih in temnih slovenskih filmov. Edini minus zame je, da je zgodba bolj ali manj kronološka in ne ravno globoka.

— Nataša
13.10. 2012 ob 22:43

dober film.gledal v kinu.

— poki
14.10. 2012 ob 18:46

film vreden ogleda, igralci fantastični, fotografija, glasba 1A
glavni igralec TOP

— beba
16.10. 2012 ob 20:04

Odličen film, če misli kdo kritizirat, pa naj svojega posname, potem pa posluša kritike.
Dobro prikazan film in življenje,ki ga živijo.
Hvala Marku in vsem igralcem.

— Tanjuša
18.10. 2012 ob 7:16

Če je film vizualno estetski, nima vsebine in obratno.

— Povzetek
20.10. 2012 ob 0:57 zvezdica

Pravkar sem se vrnila iz kina in mi po dolgem času res ni bilo žal, da sem šla gledat film. In to slovenski film. Res je, slovensko se v njem res ni govorilo prav veliko, večina igralcev ni slovenskega porekla in tudi vsebina filma ni samomorilsko-tipično slovenska. Se pa ne strinjam s tistimi, ki vidijo posnemanja filmov Kusturice in Botra. Podobnosti seveda so, saj film govori o Romih in o njihovi mentaliteti. Vendar pa o njihovem prilagajanju slovenskim razmeram in mentaliteti Prekmurcev. Skratka, meni se zdi film ganljiv in zgodba v njem je vsaj tako globoka in sporočilna kot v filmu Cvetje v jeseni.

— Simona
20.10. 2012 ob 18:13

film ni vreden ogleda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

— saso
20.10. 2012 ob 21:26

Film, Ok, igralska zasedba super. Priporočam ogled.

— Volk&Lisica
25.10. 2012 ob 0:40

Sicer sem oklevala ali je vredno pogledati film, danes pa sem se vendar odločila in moram reči, da je odličen! Odlično posneto, odlični igralci, skratka super :)

— maja
29.10. 2012 ob 7:26

Na obrobju daleč od vseh živi neka manjšina po svoje malo čez rob pravil, ki ih je postavila večina. Ne eni ne drugi ne kažejo interesa, da bi se resno povezali in zadeve mirno tečejo dokler manjšina ne prekriža poti pravim kriminalcem. Takrat pa se zadeve zakomplicirajo.
Manjšina so v tem filmu Romi, lahko bi bili tudi drugi. Mogoče film res spominja v bistvu na nekatere druge, ker kaže to, kako v takih primerih svet funkcionira.
Oglejte si film, lep je! Marsikdo bo ugotovil, da takih manjšin sploh ne pozna.

— Bojan
30.10. 2012 ob 17:05

To mora bit dobro....:D

— Tetkica
2.11. 2012 ob 19:51 zvezdica

Šanghaj se mi zdi eden boljših filmov nasploh. Ne bi ga niti označila za slovenski, ker to ni. Je zgodba, ki jo lahko gleda in razume ves svet. Najbolj bi pohvalila igralce. Ti so izjemno dobri in to vsi po vrsti. Tudi majhne vloge so dobro odigrane in zato imaš občutek, da res gledaš film kot se šika. Pa glasba, kamera in scenografija! Težko bo komu žal, če si film ogleda. Res ga priporočam.

— Anita
3.11. 2012 ob 13:33

Čestitke Marku za zelo lep film,ker to je do sedaj najboljše kar se je pri nas zgodilo v zadnjih 20-ih letih.
Resnično sem se bal da bo to spet en od naših bolnih slovenskih filmov,čeprav nekaj dobrih pa le imamo.Ampak res samo nekaj.
Marko je sam sebi konkurenca,ker je s Petelinjim zajtrkom in s tem filmom,začel ustvarjati nekaj novega na našem revnem filmskem nebu.

Marko čestitam !

— bertoni
4.11. 2012 ob 17:08

film je cudovit prikaz romskega vsakdana in kulture moram rec da se bore malo sklada s knjigo vendar vseeno odlicna igralska zasedba odlicni liki odlicna rezija. sama dosti spremkjam cigansko kulturo in jo obozujem. defenitivno film vreden ogleda.

— gypsy
9.11. 2012 ob 22:00 zvezdica

Film je res odličen. Vsa pohvala gre režiserju Marku Naberšniku in odličnemu igralcu V. Viskhu.Že dolgo časa nisem videla tako odličnega filma. Zelo vredno ogleda.!!!!

— Breda
10.11. 2012 ob 15:47

ma gdo ta film

— amin
12.11. 2012 ob 13:25

komentarji kot so; "ne kritizirat filma, če ne znate sami posneti boljšga" so čist neumni - torej, ker sam nisem režiser mi morajo biti torej popolnoma vsi filmi všeč???!!? Nimam pravice do svojga mnenja!
Drugače pa ta film je res dober, sploh za slovenskega

— matej
13.11. 2012 ob 10:38

Krasen in na do sedaj ne običajen prikaz romov. Šele s tem filmom so jih (končno!), čeprav zelo romantično, prikazali kot ljudi. In prepričan sem, da je ta njihov vrednostni sistem, pa četudi preveč "poseben" za nas, mnogo bolj korekten.

Mene je film očaral, sploh zato, ker pripadam prav tej genaraciji Belmonda in sem lahko okoliščine razumel verjetno drugače (da ne rečem bolje, natančneje) in tudi zato me je film navdušil.

Morda edina opazka (pa še ta z zadržkom, ker ne vem, ali ni bila to celo režiserjeva zahteva) je preveč neizrazna (lahko birekel hladna, samoobvladljiva) drža glavnega igralca. Cigani so mnogo bolj emotivni in eksplozivni...

Splošna ocena pa je seveda ODLIČNO! Film, ki bo verjetno pobral še marsikatero nagrado. (tudi zato, ker je precej "trendy - manjšine, pa to...)

— videl
14.11. 2012 ob 17:46

Ne vem, kje so komentatorji pred menoj pridobivali izkušnje o filmih, ampak zdi se mi prav neverjetno, kako so vsi polni hvale za tako, po moji oceni, podpovprečen film. Neizdelani liki, slaba predstavitev teh s strani samih igralcev, pomanjkanje rdeče niti, nobenega pravega zapleta, kaj šele vrhunca. Film mi ni dal prav nič, vzel pa dragoceni 2 uri+. Pravi "flletlajner". Da ne bo pomote. Slaba kritika ni zaradi tega, ker je film "slovenski", pač pa zato, ker je film preprosto slab. Petelinji zajtrk je verjetno režiral nekdo drug. Očitno.

— MicoMaco
16.11. 2012 ob 11:39

Film je čudovit! Končno lahko enkrat greš iz kina dobre volje in ne zamorjen kot po ogledu kakšnega drugega slovenskega filma. Mogoče so malo predolgi kadri, ampak ne tisti z glavnim igralcem. Punce, tale Viška je višek! :-)

— Manca
19.11. 2012 ob 17:01

Film je super, graja pa na Kolosej!
Spoštovane vodje Koloseja, pojdite kdaj v dvorane!
Poglejte si sedeže v zadnjih 5 vrstah - vsak drugi strgan, nekateri z 10cm luknjami na sedalnem delu, pa ne pretiravam! Za to plačujemo dobrih 11 evrov za dve vstonici!
Vzemite si grajo dobronamerno, če želite da boste še imeli goste.

Tomaž Bratuž, Ljublana

— Tomaž
19.11. 2012 ob 20:53 zvezdica

Film mi je zelo všeč. Zajema dogodke, ki se jih tudi sama spominjam. Igralci so res dobri. Všeč mi je tudi glasba. Iz kina sem odhajala zadovoljna, ker sem spet videla en dober film.

— Dadi
20.11. 2012 ob 18:15

"Bela mačka crna mačka ripp off. Totalno isti šmorn...misl kam smo Slovenci padel, na kopije Kuste...."

fotografijo je kusturici v najbolj kultnih filmih delal slovenc (na žalost že pokojni, če prav vem), baj d mimo. in to je tistega vsaj pol žmohta pri njegovih filmih.
tako da ne žalit slovensko nadarjenost, ki jo ne manjka. najbrž pa je res, da smo slovenci precej dolgčasni in so romi bolj prijaznja tema za film. pa severina..

— izo
22.11. 2012 ob 10:12

Film nima veze z slovenščino, zatorej zakaj ga vsi prikazujete kot "slovenski film". Je romski film. Poznam madžare, ki so snemalo v slovenijo svoje filme in ga nikoli niso prikazovali kot "slovenski film".

— Miha
25.11. 2012 ob 9:20 zvezdica

Čudovit film! Tisti, ki ga kritizirajo, niso dojeli njegovega bistva.

— florecita
3.12. 2012 ob 9:20

Se strinjam z romanom, da je ta film zanič, vendar je to prav zato, ker je povprečen. Zanič je v svoji povprečnosti. Rad bi združil holivudsko produkcijo, rad bi postavil medgeneracijsko in med sožitje in se pretvarja, da ima že vse odgovore nad preteklostjo.. Rad bi bil zabaven tako kot Črna mačka, beli mačkor in sorodni filmi pa vendar mu to niti malo ne uspe. Film je namreč neznosno dolgočasen. Glavni igralec je tako, kot da bi mu na začetku dali masko na glavo, ki bi jo moral nositi čez cel film. V sorodu z glavnim igralcem je tudi film sam popolnoma neizrazit, v bistvu čez cel film prevladuje en sam filing dvignjenosti, pa tudi sladkobnosti/pocukranosti. Če bi prestavil ta film, bi ga predstavil, kot žoga, ki se odbija od tal, v nekem prostoru kjer zakoni fizike ne delujejo. Film, ki nikamor ne gre, si nič ne upa in se tudi nikjer ne konča, pa vendar ne pusti nobenih vprašanj. dolgčas..

— bdbstone
16.12. 2012 ob 19:24

@Miha kaj ti to resno? Sej bv da ti pišem, ker ti maš probleme verjetno sam zarad tega, ker so to ravno romi, ampak vseen, da boš vedu. Če je produkcija slovenska, lahko v filmu govorijo japonsko, igralci so sami Afričani, pa bo še vedno veljov za slovenski film.

— Didl
21.12. 2012 ob 23:33

Čudovit film! Precej boljši od Petelinjega zajtrka. Tam je bil sicer Vlado Novak - Gajaš izjemen, film pa preveč preprost, na trenutke celo površen. Šanghaj pa je presenečenje na celi črti. Prav vse je podobno - pravemu FILMU. Niti za trenutek ne podvomiš v resničnost prikazanega. Zame najbolj dovršen in celovit slovenski film doslej!

— Petra
30.6. 2013 ob 20:12

Čudovit film,čudoviti umetniki.Za trenutek nas je popeljal v ta čas brez meja,ko smo se lepo imeli in razumeli govor drug drugega,ne glede koji jezik je govoril.Čestitam vsem ,celotni ekipi.

— goga
28.5. 2014 ob 15:07

zelo dober film

— pitbull

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.