Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Cukr in Popr

komedija
Na sporedu od: 19.7.2001, Kolosej Ljubljana
1h 20min / 80min
Scenarij: Mandy Nelson

Cukr & Popr (Sugar & Spice) je komedija brez zadržkov, ki popelje "girl power" v zabavne nove skrajnosti - in dokaže, da včasih ena sama prijaznost pripelje do zločina. Gre za zgodbo o ekipi navijačic iz gimnazije Lincoln, skupini živahnih, odrezavih, a prisrčnih mladih dam, ki se odločijo, da bodo ostale zveste svoji navijaški prisegi, naj stane, kar hoče. Ko zaškripa, držijo skupaj ... in oropajo banko.

Ekipa A je tipična skupina najstnic 21. stoletja, ki rade nakupujejo, jejo pice, kličejo duhove, lovijo fante, opravljajo v garderobi in živijo na robu popolnosti. Seveda ima vsaka izmed njih svoje šibke točke. Diane (MARLEY SHELTON), kapetanica ekipe, ki je noro zaljubljena v nogometnega zvezdnika njihove gimnazije Jacka Bartletta (JAMES MARSDEN), je polna neomajnega zanosa. Hannah (RACHEL BLANCHARD) je poosebljena krepost. Kansas (MENA SUVARI), upornica, ki ima mamo (SEAN YOUNG) v zaporu, se ne more upreti preklinjanju. Lucy (SARA MARSH) je piflarka, odločena, da bo šla na Harvard. In Cleo (MELISSA GEORGE) obsedeno sanjari o ameriškem tv voditelju Conanu O’Brienu. Kadar pa skupaj delajo, postavljajo človeške piramide in spodbujajo domačo ekipo, so nepremagljive.

Gimnazija je raj za takšne najstniške radosti - dokler se Jack in Diane ne znajdeta v nepričakovano odraslem položaju in v hudi stiski za denar. Da bi pomagale prijateljici Diane, se članice ekipe A podajo v popolnoma nove vode: lotijo se manjšega popoldanskega projekta, ki se mu reče bančni rop. Toda stvari delajo po svoje - s cukrom in poprom - in za vedno spremenijo svoje prijateljstvo, prihodnost in definicijo najstniškega duha.

Cukr & Popr je čudovito jedek pogled na sladka pričakovanja, ki ga je režirala avstralska režiserka Francine McDougall (to je njen prvenec). Producentka je z oskarjem nagrajena Wendy Finerman (Forrest Gump), izvršni producent pa je Greg Mooradian.

Ostra satirična zgodba o ekipi A lincolnske gimnazije je takoj pritegnila pozornost obetavne avstralske režiserke Francine McDougall. V njej je videla najstniško komedijo, ki je ubrala precej samosvojo pot - v podzemlje tipične ideje najstniških filmov, da je navijačicam, nogometašem in bodočim diplomantom s Harvarda v življenju vse postlano z rožicami. McDougallova se je zaljubila v nadvse hiter in nadvse smešen scenarij, ki si krepko privošči svoje like, na koncu pa vendarle razkrije, da imajo srce na pravem mestu. "V zgodbi Cukr & Popr vidim dobrodušen zbodljaj idealizmu ameriških sanj," pravi McDougallova. "Všeč mi je bila ideja o skupini na videz popolnoma srečnih deklet, ki se pogumno soočijo z veliko težavo - nosečo prijateljico - in se domislijo nezaslišane rešitve, namreč da bodo oropale banko. Všeč mi je bila ta zabavna ideja, ki pa je obenem tako lahkotno obdelana."

Od vsega začetka je McDougallova vedela, da hoče poudariti satirične prvine scenarija z nadvse stilizirano obravnavo, ki jo je izostril njen pogled od zunaj na dve kontradiktorni plati ameriškega življenja: jabolčne pite in Alcatraz. "Poskusila sem ustvariti občutek, da so ti otroci obkroženi s popolno resničnostjo - in občutek, da nekaj ni čisto v redu, da morda ni vse tako popolno, kot se zdi na površju," razlaga. "V filmu sem dosledno uporabljala simetrijo snemalnih kotov, poudarila barve in tako rekoč vsak kader zasičila z ameriškimi zastavami."

Pred snemanjem se je McDougallova zatopila v ameriško gimnazijsko kulturo - preučila je, kaj ameriški najstniki 21. stoletja nosijo, jejo in govorijo. Kot Avstralka se je morala tudi seznaniti z begajočimi pravili ameriškega nogometa. "V Avstraliji nimamo navijačic, zato je bila to zame čisto nova kultura," pripominja. "Morala sem raziskati, kaj ameriškim dekletom pomeni postati navijačica. Bilo je poučno in zabavno." Toda McDougallova je tudi začutila, da se bodo z liki filma Cukr & Popr lahko poistovetili najstniki vsega sveta, saj resnično zajamejo vsesplošno izkrivljenost in viharnost tako imenovanih "najlepših let v življenju" - let, prepredenih s tekmovalnostjo, poželenji, moralnimi konflikti, spori s starši in zahtevami mode, ki tičijo pod širokimi nasmehi in lahkotnostjo za vsako ceno. "Tako pretanjenih komedij o najstniškem življenju je malo," povzame McDougallova, "toda Cukr & Popr zabavno vleče črto med najstniškimi sanjami in resničnostjo."

O pripravah na snemanje

Potem ko je filmska ekipa izbrala zasedbo in lokacije, je hotela zagotoviti pristno živahnost in popolnost navijaških nastopov - zato so celotno skupino igralk za dva tedna poslali na urjenje. Marley Shelton, Mena Suvari, Rachel Blanchard, Melissa George, Sara Marsh, Alexandra Holden in Marla Sokoloff so trenirale pod vodstvom plesne trenerke z univerze v Minnesoti Beth Knutson. Tam so se naučile kopice vrhunskih gimnastičnih prvin.

Od vse skupine je le Marley Shelton imela nekaj dejanskih navijaških izkušenj, saj je bila navijačica v gimnaziji, vendar so se vse zelo hitro učile, še posebej ker nobeni ni manjkalo tiste najpomembnejše navijaške lastnosti: nezlomljivega duha. "Ko so dekleta prvič prišla k meni, sem pomislila ‘o, ne, to je neizvedljivo’," se spominja Knutsonova, "toda po dveh tednih so me postavile na laž. Mislim, da bi zdaj lahko mirno postale članice navijaške ekipe katere koli šole v deželi." Seveda je bilo sprva treba premagati nekaj strahov. "Ko smo Meno Suvari prvič vrgli v zrak, je zakričala in pobegnila," se spominja trenerka, "toda po enem tednu je letela po zraku kot kakšna Olga Korbut! Brž ko se je katera izmed deklet naučila kakšne vaje, je to spodbodlo še druge. Neverjetno so napredovale, pa s kakšno voljo." Marley Shelton se spominja: "Kar naprej smo govorile ‘kaj bi radi od nas?’ Potem pa smo se naučile, da je treba k stvari pristopiti pozitivno in v ekipnem duhu." Bolj resno pa dodaja: "To je pomagalo, da se je med nami razvilo pravo zaupanje. Ko te mora nekdo ujeti, ko padaš, se naučiš zanesti se na njegove instinkte."

O fotografiji

Bliskoviti, nezadržni humor filma podpira tudi slika, ki nekako stripovsko odseva bleščeče površje ameriške pop kulture in najstniškega življenja. Režiserka Francine McDougall je tesno sodelovala z direktorjem fotografije, Nemcem Robertom Brinkmannom. "Hotela sva narediti nekaj nepričakovanega v tem žanru," razlaga Brinkmann. "Ker sva oba tujca v Ameriki, sva se oprla na svoj lastni pogled na to, kaj je srž Amerike. Hotela sva, da bi bil film nekakšna ljubka razglednica Amerike - s čudovitimi barvami, z močno svetlobo, zelo prijetnimi grafičnimi kompozicijami. Potem je še toliko bolj smešno, da v tem popolnem svetu dekleta počnejo stvari, ki jih ne povezuješ s takšnim rajem!"

Film so posneli na različnih lokacijah v mestih St. Paul in Minneapolis v Minnesoti.

O igralcih

Marley Shelton igra Diane Weston, kapetanico navijaške ekipe, kraljico plesa, bodočo mamico in bančno roparko. Doslej je že igrala v filmih Pleasantville, The Bachelor, Still a Kiss, Grand Canyon, Never Been Kissed, The Sandlot, ob Anthonyju Hopkinsu pa je kot Trisha Nixon zaigrala v filmu Nixon.

James Marsden igra nogometnega zvezdnika gimnazije Lincoln in sploh popolnega fanta Jacka Bartletta. Doslej je nastopil v filmih X-Men, Gossip, No Dessert Dad Until You Mow The Lawn in Disturbing Behavior, na televiziji pa v mini seriji "Bella Mafia", družinski drami "Second Noah" in tv filmu "On The Edge of Innocence", epizodno pa je nastopil tudi v serijah "Saved By The Bell," "Miza za pet," "Blossom" in "Varuška".

Mena Suvari, ki igra navijaško upornico Kansas, se je v ospredje prebila prav z vlogo navijačice v z oskarjem nagrajenem filmu iz leta 1999 American Beauty s Kevinom Spaceyjem in Annette Bening. Britanska akademija ji je za to vlogo podelila nagrado za najboljšo stransko igralko. Na filmskih platnih se je prvič pojavila v filmu Nowhere, potem pa nastopila še v uspešnici American Pie ter filmih Kiss The Girls, The Slums of Beverly Hills, Carrie II:The Rage, Snide and Prejudice in Loser. V tv seriji "Chicago Hope" je upodobila dekle, okuženo z virusom HIV.

Marla Sokoloff je policijska ovaduhinja in kapetanica ekipe B, pripovedovalka zgodbe o roparskih navijačicah. Doslej se je izkazala predvsem v televizijskih serijah ("Praksa", "Polna hiša", "Miza za pet", "Tretji kamen od sonca", "Sedma nebesa") in v filmih Whatever It Takes in Dude, Where’s My Car?.

Rachel Blanchard igra bogaboječo in v konje zaljubljeno Hannah. Televizijski gledalci jo poznajo predvsem kot Cher iz uspešne serije "Clueless". Posnela je filme Road Trip, Carrie II: The Rage in Nailed.

Melissa George, igralka avstralskega rodu, je zaigrala s Conanom O'Brienom obsedeno Cleo. Zaslovela je s televizijsko serijo "Home & Away" in v Angliji prejela nominacijo BAFTA za najboljšo igralko v seriji. Igrala je tudi v filmih Dark City in The Limey.

Alexandra Holden je "terminatorka" Fern (filmi Drop Dead Gorgeous, Wishcraft, In and Out, The Last Time I Committed Suicide in Dancer Texas, Population 81), poznamo pa jo predvsem iz televizijske serije "Prijatelji", kjer je igrala dekle Davida Schwimmerja in hčer Bruca Willisa.

Sara Marsh se kot Lucy, neprostovoljna bančna roparka, ki si v resnici samo želi na Harvard, prvič pojavlja na filmskih platnih. Je tudi gledališka igralka, pianistka in plesalka.

O filmski ekipi

Francine McDougall (režija)

Za Avstralko Francine McDougall je Cukr & Popr filmski režijski prvenec, v katerega je vnesla svoj drzen in oster pogled na ambicije ameriških najstnikov. Več let je delala kot direktorica fotografije, preden se je prvič poskusila kot scenaristka in režiserka v kratkem filmu Pig!, ki je leta 1998 osvojil prvo nagrado za najboljši kratki film na filmskem festivalu Sundance in v tujini pobral še osem nagrad. Nedavno je za televizijo napisala in režirala šestdelno dokumentarno serijo "Mosaic", ki prikazuje različne skupnosti in subkulture Los Angelesa. Režirala je tudi vrsto reklam.

Wendy Finerman je z oskarjem nagrajena producentka Forresta Gumpa, filma, ki je osvojil šest nagrad akademije in postal eden najdonosnejših filmov vseh časov. Bila je tudi izvršna producentka neodvisnega filma I Like It Like That, ter producentka Fairy Tale - A True Story, The Fan in Stepmom.

Robert Brinkmann, direktor fotografije nemškega rodu, ima za seboj filme The Truth About Cats and Dogs, The Cable Guy, The Beverly Hillbillies in Encino Man.

Jeff Knipp (scenografija) je kot umetniški direktor debitiral s filmom Reality Bites in nadaljeval z Girl, Interrupted, Life, The Cable Guy, The Trigger Effect, The Truth About Cats and Dogs in Juan De Marco.

Wendy Chuck (kostumografija), po rodu Avstralka, je kariero začela kot kostumografinja v gledališču, operi in na televiziji. Za kostume je skrbela v Election in Varsity Blues, sodelovala pa tudi v The Piano in The Portrait of a Lady.

Komentarji

5.1. 2005 ob 16:32

kj da ni mena lepa ?*?* no nekje je nekje ni ... ma men je wsen lepa ... hm

— iwana
24.11. 2006 ob 13:40

To je tak šok film .kr neki ej.

— ŁayA

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.