Kolosej
Film distribucije A.G. Market

Bandita

komedija, kriminalka, drama, romantični
Na sporedu od: 25.7.2002, Kolosej Ljubljana
2h 2min / 122min
Scenarij: Harley Peyton
Režija: Barry Levinson

Kratka vsebina

Terry: "Imam vprašanje: kako bova plačala vse to?"
Joe: "No... saj sva vendar bančna roparja."

Joe Blake (Brice Willis) in Terry Collins (Billy Bob Thornton) sta bančna roparja, ubežnika, ki upata, da si bosta z nizom ropov finančno zagotovila svoje sanje o uživanju pokojnine "južno od meje". Neustavljivo privlačen Joe in njegov partner Terry postaneta znana kot "lopova, ki prespita", najbolj znana roparja v deželi, ki pustošita od Oregona do Kalifornije in za seboj puščata prestrašene bankirje, slabe preobleke in navdušeno javnost.

Njuna taktika je: vzeti bančnega direktorja in njegovo družino za talce čez noč pred velikim ropom, večerjati in prespati pri njih in naslednje jutro, pred začetkom delovnega časa, oditi z direktorjem v banko. Tako ni potrebe po vdiranju.

Ni potrebe po zapletenih načrtih dnevnih vpadov. Zadeva deluje kot po maslu.

Vse skupaj pa se zaplete, ko spoznata Kate Wheeler (Cate Blanchett), običajno gospodinjo, ki je sita svojega nezanimivega življenja, in ki s svojim avtom povozi Terryja. Kate se pridruži roparjema na njunem pohodu po državi in nazadnje uspe tudi njej nekaj ukrasti - njuni srci. Oba se zaljubita v Kate, ki jima vrača čustva. Joe in Terry vsak zase nista ravno popolna, toda skupaj predstavljata idealnega moškega...

Scenarij

Režiser Barry Levinson dobro pozna zvrst komedije. Njegova filma Diner in Good Morning, Vietnam je Ameriški filmski inštitut uvrstil na listo stotih najbolj smešnih filmov vseh časov. In tako je potekalo snemanje filma BANDITA na njemu dobro znanem terenu. Levinson meni, da je scenarij za BANDITA drugačen od ostalih: "Bilo je zanimivo; romantična komedija, ki zadrži vso svojo energijo," pravi in dodaja: "Še posebej mi je bila všeč ideja o teh dveh tipih in takšni ženski. To, kar se je odražalo v mojih mislih, so bile Katine besede, da ne more izbrati enega od njiju, saj le skupaj sestavljata idealnega moškega. Resnično zanimiva dinamika."

Dolg in požrtvovalni proces snemanja se je začel s producentoma Michaelom Birnbaumom in Michele Berk. Birnbaum je odnesel material Harleyu Peytonu, s katerim je sodeloval že pred tem, in skupaj sta razvila scenarij.

"Harley in jaz sva iskala nekaj, pri čemer bi lahko skupaj delala in ta material nama je ravno odgovarjal," pravi Birnbaum. Michele Berk dodaja: "Harley zna resnično izdelati like in zavedali smo se, da prav v tem leži moč našega filma. To ni zgodba o dveh bančnih roparjih. To je zgodba o neverjetnem odnosu treh ljudi."

"Najprej je to zgodba o dveh moških: človeku dejanj in o mislecu ter o ženski, ki se znajde med njima," pravi Birnbaum. "Morala je narediti klasičen izbor med filozofom in človekom dejanj. Joe (Willis) je neverjetno privlačen moški, ki ne pomisli, preden nekaj stori, vendar na koncu vedno naredi pravo stvar. Terry (Thornton) je briljanten, vendar nevrotičen človek, ki ne more narediti niti koraka, če ga pred tem ni predvidel. Natančno mora vedeti, kaj se bo zgodilo in na kakšen način, preden gre v akcijo. Med njima obstaja velika razlika. Predstavljata dve polovici ene in iste osebe." Berk in Birnbaum sta nato odnesla scenarij Bruceu Willisu in Arnoldu Rifkinu, Willisovemu agentu in predsedniku agencije William Morris, ki je posredoval pri sporazumu med MGM in podjetjem Hyde Park Entertainment producenta Ashoka Armitraja in Davida Hobermana.

"Takoj sem se navdušil nad projektom," pravi Armitraj, "in nad celotnim kontekstom filma.To je zanimiva, visoko konceptirana komedija z elementi romantike in akcije. Čudovit projekt. Prebral sem ga čez noč in ga nisem mogel izpustiti iz rok. Naslednji dan sem poklical Arnolda in ga obvestil, da se želimo vključiti. Odnesli smo ga v MGM in všeč jim je bil - ostalo je, tako kot pravijo, zgodovina." Producent David Hoberman pravi: "Redko se zgodi, da dobite odličen material in nato še režiserja in igralce, na katere ste najprej pomislili. Bilo je neverjetno."

Režiser

Producenti so želeli, da film režira Barry. Michael Nathanson, predsednik MGM je zaslužen, da je Levinson na to tudi pristal. "Vsi smo bili predani projektu," pravi Rifkin. "Nato je Michael Nathanson z našo podporo stopil k Levinsonu. Z Bruceom sva bila navdušena in hvaležna Michaelovi veri, strasti in navdušenju, ki je pomenil začetno moč, ki je pripeljala Levingsona kot režiserja." Levinson, eden najbolj spoštovanih hollywoodskih režiserjev, ki je bil že šestkrat nominiran za oskarja in ga je prejel za režijo filma Rainman. Birnbaum pravi: "Bistvo Barryjevega dela je v likih in prav to smo potrebovali. Če bi se igralci preveč oklepali scenarija ali se ne bi dovolj posvetili besedilu, bi film propadel. Barryjeva pronicljivost in način, na katerega razgrajuje teksture in naredi like zanimive, je tisto, zaradi česar je bil idealen za našo zgodbo."

"Z Barryjem sem delal na filmih Good Morning, Vietnam in Tin Men," pravi Hoberman, "zato dobro poznam njegovo delo. On je vedno moj pri adut pri izbiri režiserja." Peyton pravi: "Barry se loti komedije kot resničnosti. Prvo, kar mi je Bruce Willis rekel je, da je film odličen, ker ima v sebi toliko realnosti. Barry pride do bistvo vsake scene in jo pusti, da se nalahno odvija in igralci reagirajo na to. To je timsko delo."

Levinson meni, da je snemanje filma skupinsko delo, ki se neprestano spreminja. On ve, kaj hoče, vendar hkrati uživa v gledanju in pričakovanju, kaj lahko odkrije v posameznem trenutku ali liku. " Ves čas eksperimentiram," pravi. "Neprestano opazujem, kaj se lahko pokaže med katero koli sceno. Napake se pogosto dogajajo, vendar lahko ob teh napakah razvijate in spreminjate kader. Snemanje filma je proces odkrivanja in v okviru izbranega scenarija vedno obstaja prostor za nepričakovano." "Ti spontani filmski trenutki," nadaljuje, "so gonilna sila vsakega zanimivega filma. Na primer, ko smo snemali prizor, v katerem se lika Bruceja in Cate spoznata in morata spati v istem prostoru. Da bi Kate omogočil občutek zasebnosti, Joe med njiju obesi odejo kot v sceni iz filma It Happened One Night. Med enim od poskusnih kadrov je odeja padla in medtem, ko se je on trudil, da jo ponovno dvigne, mu je Kate priskočila na pomoč. Stala sta zelo blizu, vsak na svoji strani odeje in to mi je bilo všeč. Zaradi tega smo spremeni sceno na podlagi te nezgode, ki je odlično opozorila na privlačnost med njima. To so trenutki, ko se scenarij in igralci združijo na nepričakovan način, kar naredi film še bolj zanimiv. Če v filmu ni takšnih trenutkov, ni zabaven in če se ne zdi zabaven meni, zakaj bi se nekomu drugemu?"

Producent Birnbaum je bil vsak dan prisoten na snemanju in lahko priča o Levinsonovi sposobnosti, da ujame nepričakovan trenutek in ga izkoristi. "Bilo je zelo zanimivo gledati Levinsona, medtem ko je režiral film. Dobi točno to, kar hoče in še več."

Igralci in liki

Ko se postavi vprašanje o razdelitvi vlog za film, Levinson pravi: "V tem filmu je veliko presenečenj. Mislim, da nisem nikoli videl Billyja Boba v takšni vlogi, a zagotovo nisem še nikoli videl, da bi Cate Blanchett igrala takšen lik. Kar se tiče Brucea, je igral številne komične in romantične vloge, toda menim, da bo privlačnost njegovega lika prav v tem, da komičen in romantičen ter hkrati močan. To je dobra kombinacija." Scenarist Peyton o Willisovem liku pravi: "Joe je človek, ki zna vedno narediti pravo stvar. Ni pretirano samozavesten in se ne posveča razmišljanju. Prav gotovo ni nekdo, ki bi veliko razmišljal. Je privlačen akcijski junak. Je zaljubljen v ženske nasploh in doživi neverjetno streznitev, ko prvič spozna pravo dekle." Za lik, ki ga igra Thornton, pravi: "Terry je čisto nasprotje Joeu. Joe ne razmišlja o tem, kar počne, zato pa Terry razmišlja o vsem v tolikšni meri, da postane nevrotičen. Svet je zanj vedno uganka, ki jo je potrebno rešiti, on pa nikoli ni zadovoljen s končnim rezultatom. Zato je prepoln različnih fobij." Billy Bob Thornton, ki je tudi sam scenarist, pravi: "Tudi sam bi želel napisati takšen scenarij. Moja prva misel je bila:'To je odlična vloga in odličen film, v katerem se moram pojaviti.'" "Včasih, ko prebirate scenarije, vidite besede, napisane na papirju in pomislite: Dokaj vsakdanje. Ta film je zelo realističen. V scenariju je veliko veselosti, vendar je vse možno." Thornton je tudi priznan režiser, vendar je bil zadovoljen, da na režiserskem stolčku sedi Levinson. "To, kar naredi Barryja za tako izvrstnega režiserja, je dejstvo, da spoštuje igralce. In ima rad, da vstopi v sceno skupaj z igralcem. Dober režiser je oseba, ki živi v sceni skupaj s teboj, kot da je eden izmed ljudi, ki sedijo okrog mize in posluša ter uživa v tem, kar se dogaja v sceni." "Čeprav tudi sam režiram filme," nadaljuje, "se ne morem primerjati z Barryjem. Je moj vzornik. Vedno me preseneča, kako daje vtis, da se odlično zabava. Vzdržuje dobro razpoloženje na snemanju. Obenem ima pravi občutek za komične trenutke in neverjeten smisel za humor." Nezadovoljna s svojim možem in utrujena od praznega življenja je Kate Wheller gospodinja, ki se znajde med obema glavnima junakoma. Po tem, ko vstopi v njuna življenja, postane ženska, ki jo enostavno ne moreta spraviti iz tira. Peyton pravi: "To je močna vloga. Glede na odločitev, ki jo sprejme o njiju, smo morali biti zelo previdni pri izbiri igralke za to vlogo. Če bi bil Katein izbor vezan samo na njeno seksapilnost, bi se film podrl. To je zelo ekscentrična odločitev, ki jo mora sprejeti nekdo zelo nedolžnega srca." Kate je eden izmed tistih ljudi, ki niso našli tistega, kar so iskali in se niti ne zavedajo, kaj zamujajo, dokler tega tudi v resnici ne najdejo. Režiser Levinson je vedel, koga želi videti v tako zapleteni vlogi. Želel je Cate Blanchett, ki ji pravi "prva igralka njene generacije".

Film BANDITA je eden tistih scenarijev, pri katerih se smejete na glas," pravi Cate Blanchett. "Potem, ko sem izvedela, kdo bo igral Joea in Terryja, si v teh dveh vlogah nisem mogla več zamisliti koga drugega. Enostavno veste, da bo film ob teh dveh igralcih boljši in še večji od tistega, napisanega na papirju." Cate Blanchett se strinja, da dobra komedija temelji na resničnosti. "Vse, kar me spravlja v smeh, mora imeti osnovo v resnici. Tudi če je hiper-realistično, kakršnih je večina absurdnih stvari, mora v tem obstajati zrno resnice. To je tisto, kar Barry tako dobro počne. Tako kot v filmu Diner, ki je zelo smešen, pa vendar mračen. Ljudje radi razvrščajo filme med drame in komedije. Barry ima svoj žanr, ki je zelo smešen, a tudi neverjetno ganljiv. Raziskuje globino in širino vsake scene in izkoristi njen komični potencial." Tako kot vsa ekipa je tudi Cate Blanchett uživala v delu s Levinsonom: "Z njim je tako dobro delati, ker je odlično občinstvo. Na začetku smo imeli nekaj jezikovnih problemov in mislila sem, da je to zaradi tega, ker je on iz Baltimora, jaz pa iz Sydneya. Izkazalo se je, da ima precej svojstven pogled na stvari. In to je zelo smešno." O liku, ki ga igra, Cate Blanchett pravi: " Kate Wheeler vstopi v zgodbo čisto slučajno. Dobesedno pade vanjo, kar je izvrsten način prihoda. Katein problem je v tem, da je njeno domišljijsko življenje zahtevnejše in vzburljivejše od njenega resničnega življenja. Svoj svet je zožila v zelo majhen kot, iz katerega pa si želi sedaj na vsak način pobegniti." "Mislim, da je Kate od nekdaj sanjarila o tem, kakšno bi bilo življenje na robu," nadaljuje Cate Blanchett. "Skupaj z obema moškima ustvari odnos, ki bi za večino od nas deloval zelo vznemirjajoče, njej pa je vse kristalno jasno. Vzdušje filma je po mojem mnenju ta prvi vzgib ljubezni... razen da se ljubezen nato razplamti še enkrat."

"Na koncu Kate najde celo več od tistega, kar je iskala, kar je vedno vznemirljivo. Razvoj zgodbe jo odpelje na mesto, ki si ga ni mogla niti zamisliti. Celo kraj je zanjo presenečenje. Mislim, da je to presenečenje za vse."

Četrti član bande je Joeov mladi sorodnik Harvey J. Pollard, ki ga igra Troy Garity. Harvey sanja o odhodu v Hollywood, kjer bi postal slaven kaskader, medtem pa ga Joe imenuje za vodjo bande. Garity pravi: "Je nepoboljšljivi romantik, junak, ki poskuša priti iz svojega oklepa. Lik Pollarda sem si zamislil na kombinaciji zlatega prinašalca moje matere in Clinta Eastwooda. Izkoristil sem pasjo lastnost močne pripadnosti družini, Clint Eastwood pa zaradi Pollardove želje, da bi postal junak, večji od življenja samega. Pollardovo življenje se obrne na glavo s prihodom Kate. "Njen prihod načne njegov položaj," pravi Garity. "Zato se počuti zanemarjenega. Začne se obnašati kot ljubosumno dekle." O filmu kot celoti pa Garity pravi: "V osnovi menim, da je film drama o družbenem neredu, katerega nosilci so glavni junaki. Billy Bob igra kroničnega hipohondra, lik Kate je malce bipolaren, Bruceov Joe pa ima probleme z zvestobo in kontroliranjem besa. Potem sem tu še jaz in moja večna ljubezen do vseh, ki so me pripravljeni poslušati. To je zanimivo."

Lokacije

Harley Peyton je odraščal na severozahodu, pa mu je zato ta del ZDA znan in se mu je zdel odlična lokacija za snemanje filma BANDITA. "Všeč mi je bila ideja, da gremo od močno zelenega, bujnega okolja proti sušnim predelom in na koncu pridemo v Los Angeles. Poleg tega smo, da bi dobili občutek resničnosti, potrebovali majhna mesta, kjer bi bilo takšne rope mogoče izvesti."

Levinson in njegova ekipa so snemali na več kot šestdesetih lokacijah v Oregonu in Kaliforniji. Prva lokacija je bila državna kaznilnica v Salemu, v državi Oregon, kjer je družba, glede na to, da je bil tam posnet pobeg iz zapora, uživala v nenavadnem sodelovanju osebja. V določenem trenutku je bilo 150 zapornikov, ki so bili statisti, postavljenih v bližino glavnega prehoda znotraj zaporniškega kroga, ki vodi proti zunanjim vratom. Ko so kaskaderji, ki so vozili kamion poln cementa, prebili ta vrata, Levinsonu niti ni bilo treba ukazati zapornikom, da so začeli pozdravljajo glavne igralce. V Oregonu in Kaliforniji se je snemalo na številnih lokacijah: v banki v Silverstonu; v mirnem naselju v Lake Oswegou, kot tudi na številnih lokacijah zunaj mest.

Pred vrnitvijo v Los Angeles, kjer se je snemalo še dva tedna, je bila zadnji cilj zgodovinski Salinas v Kaliforniji, rojstni kraj Johna Steinbecka in nepozabnih likov njegovih romanov in filmov Vzhodno od raja, Tortilla Flat in Cannery Row, kot tudi številnih drugih. Pojasnjujoč svojo odločitev, da posname večji del filma na resničnih lokacijah in ne v studiih, Levinson pravi: "Nisem želel, da ima film enoličen videz, kar se pogosto dogaja pri filmih z elementi komedije in romance. Na eni strani sem želel zelo resnični film, po drugi strani pa sem želel stilsko kvaliteto. Imel sem srečo, ker sta z menoj delala Dante Spinotti in Victor Kempster, ki jima je uspelo doseči ta vtis."

Kamera

Snemalec Dante Spinotti je bil dvakrat nominiran za oskarja za filma L.A. Confidential in The Insider. Spinotti pravi: "Ko sem začel snemati ta film, sem začutil, da mora imeti film, da bi bil močnejši, epsko ozadje. Takšna zgodba bi imela veliko manjšo težo, če bi se dogajala v znanem okolju. Zaradi zemljepisnih lokacij, na katerih je posnet, odraža film zelo dramatična in močna okolja severozahodne Amerike, od gozdov in jezer Oregona do vznemirjajočih obal in majhnih mest severne Kalifornije.

"Mislim, da filmska industrija počasi prehaja skozi neke vrste post-modernističnega pristopa. Ne gre za snemanje posebno lepih prizorov. Snemanje je bolj intimno, povezano s tem, o čemer govori zgodba in z ljudmi v njej." Kar se tiče barv, Spinotti pravi: "Glavna barva filma je po mojem mnenju barva las Cate Blanchett, ki je bila prečudovite bakreno rdeče barve in je izstopala na rumenem in zelenem ozadju oregonskih gozdov in močno modrih tonih kalifornijske obale. Nekoliko me spominja na nemške ekspresioniste."

Scenografija

Scenograf Victor Kempster o svojem delu z režiserjem Levinsonom pravi: "Bilo je zelo mirno delati z Barryjem, ker da jasno vedeti, kaj želi. Ne govori veliko o scenografiji, vendar vas opozori, ko izgubite bistvo. Moj posel je napraviti pravo stvar pod njegovimi pogoji. Izdelava scenografije je proces, ki se neprestano spreminja in ni nikoli dokončan." "Odločili smo se poigrati z videzom filma na bolj stilski način, uporabljajoč slike, ki usmerjajo prizor ali pa so mu dodane."

Scenografski tim je moral biti inovativen tudi pri izbiri materiala, ki je bil uporabljen za sceno. Ostala ekipa se največkrat ni niti zavedala problemov, s katerimi se je moral ukvarjati umetniški del in niti niso mogli oceniti njihovega truda.

Kostumografija

Kreatorka kostumov Gloria Gresham je delala z Levinsonom pri devetih filmih in je bila nominirana za oskarja za svoje delo pri filmu Avalon. Gloria pravi: "Čudovito je delati z njim, ker vam pusti, da opravljate svoje delo. Če vidi, da boste naredili napako ali pa mu ni všeč vaša ideja, vas bo ustavil, vendar največkrat samo želi, da mu pokažete, kaj imate v načrtu." Gloria Gresham je pri kreiranju kostumov za like sodelovala z igralci in poskušala prodreti v um vsakega izmed njih, da bi izdelala obleko, ki kar najbolj odraža njegovo osebnost. Cate Blanchett se v filmu preobleče 16 do 18-krat, Willis in Thornton pa kar 24-krat, in je bilo zato tudi oblikovanje in izbiranje oblek za film zelo intenzivno, vendar je bila kreatorka Gloria Gresham dorasla tej nalogi.

O igralcih

Bruce Willis (Joe Blake) je pokazal neverjetno vsestranskost v svoji karieri in si pridobil sloves enega od najbolj nadarjenih in dobičkonosnih igralcev. Na začetku svoje kariere je Willis igral v gledaliških predstavah, nato pa je dobil vlogo v televizijski seriji Moonlighting, s katero si je pridobil popularnost in je postal mednarodno znana igralska zvezda. Willis je izdal tudi nekaj glasbenih albumov. Njegova prva filmska vloga je bila v filmu Blind Date z neznano Kim Basinger. Sledil je hit Die Hart in za njim številni drugi: Look Who's Talking (v katerem je posodil glas Mikeyu), Bonfire of the Vanities, Hudson Hawk, Morthal Thoughts, The Last Boy Scout, Color of Night, Pulp Fiction, Four Rooms, Twelve Monkeys, The Fifth Element, Mercury Rising, Breakfast of Champions, The Story Of Us, Armageddon, Whole Nine Yards, Unbreakable in drugih.

Billy Bob Thornton (Terry Collons) je scenarist, igralec in režiser, ki je zgradil impresivno kariero na filmskem platnu, na televiziji in v gledališču. Karizmatičen in nadarjen je Thornton postal eden od najbolj iskanih igralcev svoje generacije. Njegovi najbolj znani filmi so Armageddon, Pushing Tin, Sling Blade (ki mu je prinesel oskarja za scenarij), One False Move, Indecent Proposal, Dead Man, Tombstone, On Deadly Ground, For the Boys, U-Turn, Primary Colors, Simple plan, Monster's Ball. Kot scenarist je delal na številnih projektih za film in televizijo, preden je začel filmsko kariero je bil glasbenik in pevec.

Cate Blanchett (Kate Wheeler) je po diplomi delala v gledališču, nato pa je imela glavni vlogi v televizijskih serijah Bordertown in Heartland. Igrala je v filmih Paradise Road, Thank God He Met Lizzie, Oscar and Lucinda, Elizabeth, Pushing Tin, An Ideal Husband, Talented Mr. Ripley, The Gift, The Man Who Cried in drugih. Kmalu jo bomo lahko gledali v filmu Toma Tykwera Heaven skupaj z Giovannijem Ribisiem. Prav tako smo jo lahko gledali v filmu The Lord of the Rings, posnetem po romanu J. R. Tolkiena, v vlogi Galadriel, kraljice vilincev. Pred kratkim je končala snemanje filmov Charlotte Gray in The Shipping News, v katerem je zaigrala skupaj s Kevinom Spaceyom.

Troy Garity (Harvey Pollard) je svoje otroštvo preživel med igranjem comedie del arte v umetniškem kampu Laurel Springs v Santa Barbari. Leta 1993 se preseli v New York, kjer obiskuje Ameriško akademijo dramskih umetnosti in postane igralec v Academy Repertoary Company. Leta 1996 se preseli v Los Angeles, kjer začne filmsko kariero. Naslednje leto dobi glavno vlogo v neodvisnem filmu Bohemia, posnetem v Los Angelesu in v Pragi, ki ga je režiral Rafal Zelinski. Nato snema film o svojem očetu Tomu Haydenu Steal This Movie ob Lili Taylor in Jeffu Goldblumu in film Allana Mandela Milwaukee, Minnesota.

O režiserju

Barry Levinson (režiser in producent) si je pridobil sloves kot režiser, producent in scenarist. Dobil je oskarja za film The Rain Man. Njegovi najbolj znani filmi, pod katere se je podpisal kot režiser, so Good Morning, Vietnam, Diner, Tin Man, Avalon, Liberty Heights, Disclosure, Sphere, Wag the Dog, Sleepers in drugi. Napisal je kar nekaj televizijskih emisij, delal pa je tudi na televizijski seriji Homicide: Life on the Street, ki je prejela številne nagrade in priznanja.

Komentarji

28.3. 2005 ob 12:40

dobr film

— bandits clone
12.4. 2005 ob 14:01

to je najboljši film v zgodovini človeštva

— simon
12.5. 2005 ob 16:51

ej to je eden najbolših filmov vseh časov ,ocena 10++

— aly
26.5. 2005 ob 21:24

to pa je najboljši film ker je kdaj biu

— simon

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.