Kolosej

Kolosejeva vizija razvoja

18. 7. 2007
Podjetje Kolosej je danes na tiskovni konferenci predstavilo realizacijo poslovanja in vizijo razvoja v prihodnosti. Strateški cilj Koloseja je iz podjetja, katerega osnovna dejavnost je bila kinematografija, postati eden najpomembnejših ponudnikov zabavnih vsebin v jugovzhodnem delu Evrope. To pa terja razmislek o upravičenosti investicij, ki jih ima podjetje v obstoječe kinocentre. Ker kinocenter Kolosej v Celju ni dosegal želenih poslovnih rezultatov, se je podjetje odločilo, da ga zapre.
Podjetje Kolosej v letošnjem letu beleži dobre poslovne rezultate. Tako do konca leta načrtuje 35 milijonov evrov prihodka. V primerjavi z lanskim letom se bo prihodek povečal za 25%, v kar je vključen tudi prihodek igralnega salona Casino Rio. Pozitivni kazalec je tudi tržni delež, ki se glede števila kino obiskovalec kljub pojavu konkurence povečuje. V primerjavi z letom 2006, ko je znašal 71,71 odstotkov, se v letošnjem letu giblje med 73 in 75%.

Dobri poslovni rezultati so posledica preoblikovanja podjetja in širjenja dejavnost iz matičnega posla kinematografije na celotno področje zabave. Obisk kinematografa že zdavnaj ni več samo ogled filma. Družabni dogodek ogleda filma je le del zabavne izkušnje, ki si jo privošči obiskovalec: spremljajoča ponudba in dodatne aktivnosti mu ponujajo obilico možnosti zabave in sprostitve. Zato Kolosej, ki želi obiskovalcu svojih centrov zagotoviti čimbolj pestro izbiro možnosti preživljanja prostega časa in zabave, kinocentre spreminja v centre zabave, kakršen je zabaviščni center Arena Vodafone live!, ki poleg ogleda kino predstav ponuja še možnost igranja bowlinga in biljarda, preizkušanja sreče na arkadnih igrah ali v casinoju, ter pestro gostinsko ponudbo.

Vzporedno s širjenjem poslovanja Kolosej veliko pozornost namenja tudi investicijam v nove tehnologije na področju kinematografije. Pri tem v celoti sledi svetovnim trendom in jih pomaga ustvarjati. Z dvoranama XpanD v Ljubljani in Mariboru mu je uspelo na enem mestu združiti prihodnost kinematografije, ki jo bosta zaznamovali digitalna in 3D projekcija. Da je Kolosej na pravi poti, se je potrdilo v začetku letošnjega leta, ko je prizadevanja v uvajanju novih tehnologij priznal tudi Hollywood, natančneje studio Disney in omogočil predvajanje 3D verzijo uspešnice Spoznajte Robinsonove v XpanDu. Slovenija se je tako zapisala med elitno družbo redkih evropskih držav, ki jim je Disney dovolil predvajati film z digitalnega nosilca in v 3D različici. Ko bo poleg Maribora in Ljubljane tudi koprski Kolosej opremljen z digitalnim 3D projektorjem, bo Slovenija po zaslugi Koloseja postala najbolj digitalizirana država na svetu na število prebivalcev.

Ob takšen razvoju pa je prišlo podjetje do točke, ko je smiselno razmisliti tudi o upravičenosti investicij, ki jih ima v obstoječih kinocentrih. V želji lociranja kadrovskih potencialov in sredstev v dejavnost in na lokacije, ki bodo upravičevale ustrezno stopnjo dobičkonosnosti, je bila sprejeta odločitev, da se kinocenter Kolosej v Celju, ki že nekaj časa posluje podoptimalno, zapre.

Razlogov za takšno poslovanje je seveda več, med njimi prednjačita neposredna bližina konkurenčnih ponudnikov kino vsebin in ponudba kinocentra, ki je bolj ali manj omejena zgolj na prikazovanje filmov. To je tudi pomembna razlika, ki celjski Kolosej loči od mariborskega, kjer kljub konkurenci Kolosej beleži dobre rezultate in ohranja 66% tržni delež.

Predvidoma se bo kinocenter Kolosej v Celju zaprl do konca julija. Večina zaposlenih na tej lokaciji je že dobila ponudbe o prezaposlitvi v okviru Koloseja, z dvema zaposlenima pa bo delovno razmerje prekinjeno. Glede nadaljnjih dejavnosti na danes obstoječi lokaciji celjskega Koloseja je podjetje v dogovoru z dvema potencialnima najemnikoma, ki bi lahko center zapolnila z izobraževalno ali komercialno/prodajno vsebino.

Še vedno pa Kolosej na področju Slovenije išče alternativne lokacije za projekte, vezane na zabaviščno dejavnost. Tako bo v Mariboru, na ploščadi ob Koloseju, začel z gradnjo poslovno/stanovanjske stolpnice, v kateri bodo poleg hotela, spaja, trgovskega in poslovnega dela tudi stanovanja višjega kakovostnega razreda.

S projekti doma in v tujini je Kolosej na dobri poti, da postane resno multinacionalno podjetje. Že v letošnjem letu bo podjetje končalo svoj prvi projekt gradnje zabaviščnih centrov v tujini. Pod blagovno znamko Kolosej, ki je v letošnjem letu prejela priznanje Superbrands za eno od najboljših blagovnih znamk v Sloveniji, bo v novem nakupovalnem centru Delta City v Novem Beogradu na 2.500 m2 odprlo zabaviščni del z bowling in biljard centrom (14 bowling stez). Otvoritev je predvidena v začetku letošnjega novembra. Vrednost investicije pa znaša 5 milijonov evrov. V zaključni fazi dogovarjanja sta še dva projekta. V Beograd Kolosej vstopa tudi kot kino prikazovalec. V novem nakupovalnem centru bo uredil prostor za zabavo, ki bo vključeval 11 kinodvoran, bowling in biljard center ter večnamenski prostor, na skupaj 4.500 m2. Vrednost investicije je ocenjena na 15 milijonov evrov.

Zaključujejo pa se tudi pogovori za prvi projekt v Romuniji. V glavnem mestu Bukarešti bodo v okviru največjega nakupovalnega centra Baneasa na 21.000 m2 postavili zabaviščni del z 20 kinodvoranami (vključno z dvorano XpanD), 30 stezni bowling in biljard center ter dodatno še casino, igrišče za otroke, video arkadne igre, restavracije in bare. Vrednost investicije bo 40 milijonov evrov. To je trenutno največji projekt Koloseja v tujini.

V fazi zaključevanja pa je tudi pogodba za izgradnjo zabaviščnih centrov na treh lokacijah v sosednji Avstriji.

Z naštetimi projekti in odlično ekipo sodelavcev, je družba Kolosej na dobri poti, da postane največje mednarodno podjetje na področju zabaviščne dejavnosti v jugovzhodnem delu Evrope.