Kolosej

Cannes dogaja

14. 5. 2001
Tudi letos na festivalu v Cannesu ni dolgčas
Ni treba, da prav podrobno spremljate dogajanje na letošnjem festivalu v Cannesu, da veste, da je tokrat v tekmovalnem delu prikazan tudi film, ki je med drugim nastal tudi v slovenski koprodukciji, Nikogaršnja zemlja mladega režiserja Danisa Tanovića. Ta velika mednarodna koprodukcija, kjer sodelujejo poleg Slovenije še italijanski, francoski, belgijski in angleški producenti, je pridobila sredstva Euroimagesa in je tako prvi film, s katerim Slovenija kot koproducent nastopa v okviru Euroimagesa. Nikogaršnja zemlja je vojni film o treh vojakih sovražnih vojsk, ki se znajdejo na nikogaršnji zemlji, med dvema bojnima črtama. Gre za pripoved o preprostih ljudeh, porinjenih v vrtinec nacionalnih sovraštev in političnih iger, pri čemer je njihova zgodba prežeta z ironičnim in ciničnim humorjem. Film se ne ukvarja s tem, kdo je vojno začel, temveč je pripoved o nesmiselnosti vojne. Ob pomanjkanju festivalskih favoritov potemtakem ni kar tako, če vemo, da so se o filmu zelo pozitivno razpisali nekateri evropski mediji. Francoska tiskovna agencija AFP je o režiserju zapisala, da je s filmom Nikogaršnja zemlja stopi v "svet velikih". S pozitivnim tonom o filmu piše tudi nemška tiskovna agencija DPA, avstrijska tiskovna agencija APA pa trdi, da so francoski kritiki najbolj naklonjeni prav filmu Nikogaršnja zemlja. Očitno pa brez dvigovanja prahu na letošnjem Cannesu ne gre. Cel halo je povzročil francoski film Trouble Every Day, v katerem glavni ženski lik najprej spolno zlorabi štiri moške, jih umori in na koncu poje. Kar nekaj kritikov je zgroženo zapustilo projekcije, glavna igralka, Beatrice Dalle, je izjavila, da gre po njenem za ljubezensko zgodbo, časopisi pa že pišejo o škandalu. Slutimo dvojno moralo? Če moški lik človeku odpre glavo in postreže z njegovimi možgani, je to OK, če pa se česa podobno perverznega domisli ženska, pa ne?