Kolosej
Film distribucije Fivia

Koliko me ljubiš?

komična drama
Na sporedu od: 25.5.2006, Kolosej Ljubljana
1h 35min / 95min
Leto: 2005
Država: Italija, Francija
Scenarij: Bertrand Blier
Režija: Bertrand Blier
Francois je običajen uradnik, ne prav zapeljivega videza, ki na lotu zadane ogromno vsoto denarja. Ker se požvižga na pregovor, da denar lahko kupi skoraj vse, razen ljubezni, zapeljivi prostitutki Danieli ponudi 100.000 evrov za vsak mesec, ki bi ga preživela z njim. Daniela pristane, toda njeni čari moške zlahka zapeljejo v pogubo, še zlati, ko se v zgodbo vmeša Danielin zvodnik Charly. V glavnih vlogah Monica Bellucci in Gérard Depardieu.

Film je poklon italijanskim komedijam iz 60-ih let in je Monici Bellucci pisan na kožo. Kot je zapisal neki gledalec: "Zgodba ostaja lahka, glasba pomaga, da dogodke sprejmeš kot igro, življenje je presenetljivo lepo, ljubezen ena sama skrivnost in Monica je sanjska ženska za vse moške, tudi za take, ki so nehali sanjati".

Zgodba

V nočnih lokalih pariškega Pigalla je Daniela (Monica Bellucci) poklicna lepotica. Ko jo klient zagleda, mu zastane dih. Klient, François (Bernard Campan), je zadel na lotu. Že ve, kaj si bo kupil z dobitkom: Italijanko razkošnih oblin. Takoj vpraša Danielo, koliko zasluži, in jo zasnubi. Če bo šla z njim, bo dobila sto tisoč evrov na mesec. Ona privoli in pograbi svoj krzneni plašč. V njegovi stari kripi se odpeljeta v noč. V noč, polno nevarnosti. Nanju preži zvodnik Charly (Gérard Depardieu), ki se ji ne misli kar tako odpovedati. Vse ima svojo ceno. Si lahko z nespodobnim povabilom kupiš ljubezen? Odgovor je presenetljiv - ali pa tudi ne.

O filmski ekipi

Režiser Bertrand Blier, ki je tudi scenarist filma, snema že od leta 1959. Zaslovel je leta 1974 - s filmom Les Valseuses, v katerem se je izkazal Gérard Depardieu, ki igra tudi v Koliko me ljubiš? Rdeča nit, ki se vleče skozi vse njegove filme, je smisel za črni humor in čut za socialne teme. In poseben dar za provokativnost, ki se kaže tudi tu. Blier pravi, da v svojih letih lahko prizna, da režira zato, da bi snemal ženske. In njegovi filmi so zares oda ženski. Tokrat Monici Bellucci.

Kaj ga je spodbudilo, da je posnel film o srečanju lepotice in povsem povprečnega moškega? Zgodbo, pravi režiser, lahko vedno napišeš, a ključna je izbira igralcev. Če tega ni, zgodba ostane v predalu. Ko imaš prave igralce, je scenarij zgolj formalnost. Sam stanuje blizu Pigalla in lahko vidi osupljivo lepe ženske. Moški, ki ga igra Bernard Campan, je neopazen, ne preveč privlačen, eden v množici drugih; je pa "luzerski zmagovalec". Luzer na začetku, zmagovalec na koncu. Ko imaš ta dva igralca, imaš film, ki ga pa vseeno ne bi bilo brez Monice Bellucci. Ko jo je Blier videl v filmu Gasparda Noéja Nepovratno (Irréversible), ga je povsem prevzela. Kaj takega še ni videl - tudi pri Marylin Monroe ne - take drznosti, svobode gibov, telesa, eksplozivnosti, tudi ko je oblečena. Bolj je oblečena, meni on, bolj je vznemirljiva. Njej na ljubo si je izmislil moškega, ki si jo lahko kupi z denarjem, ki mu je padel z neba. To niti ni tako neverjetna iztočnica. Moški, je prepričan Blier, pač plača: nekatere ženske prej, nekatere potem. Če se ženske že bojujejo za enakopravnost, kar se mu zdi povsem prav, zakaj bi ji moral moški, vsaj po ameriški šegi, plačati, ko jo hoče zapustiti? Pri prostitutki plača prej in vsaj ve za ceno.

Je Koliko me ljubiš? komedija? Režiser je prepričan, da je. Še več, izjavlja, da sploh še ni posnel resnega filma in da so vsi njegovi junaki odštekanci. Kot veliko kolegov filmarjev je tudi sam obupanec, saj se sicer ne bi ukvarjal s tem poslom. V vsakem obupancu pa se skriva veliko evforije, črne evforije. Pri filmu je tako kot pri kuhanju: vse je v doziranju. Kot samokritično pravi Blier, v nekaterih filmih ni imel pravega občutka in se mu je omaka ponesrečila.

Je torej revolucija v ljubezni? Na to režiser odvrne: "Ne, prava revolucija je v seksu, ljubezen je ideal. Revolucija je, če ob šestih zvečer seksaš na metroju. Seks je še vedno moteč, morda bolj danes kot včeraj, ko sem začel snemati".

Tudi izbiro glasbe je režiser podredil glavni igralki. Monica s svojim telesom pooseblja Italijo, opero. Na njeno oprsje in zadnjico, meni Blier, se ne bi podala harmonika.

Kaj pravi Monica Bellucci, ki je izjavila, da "vsaka velika igralka mora odigrati kurbo", o svoji vlogi v filmu? To je, pravi ona, rekla bolj za šalo, so pa v zgodovini filma vseeno ostale nepozabne Sophia Loren v Poroki po italijansko, Catherine Deneuve v Lepotici dneva in Giuletta Massina v Cabirijinih nočeh. Sama vedno išče vloge, ki pomenijo korak naprej: "Blier je kulturen človek, ki ima rad film, je predrzen in ni niti malo politično korekten. V začetku me je bilo malo strah. Vsi mislijo, da lepota poraja moč in da te ščiti pred trpljenjem, kar je neumnost". Kar pa zadeva goloto, Monica verjame v izrazno moč telesa, ki je prav tako brezmejna kot izrazna moč obraza: "Ne bojim se kazati gola, kar sem že dokazala v filmu Nepovratno, ker je bilo telo ponižano na raven objekta. Gre pa za zelo osebno vprašanje. Če je golota pomembna v filmu, zaupam režiserju. Pri Bertrandu sem vedela, da ne bom igrala nune".

Je Monica zdaj kaj drugačna, ko je postala mamica? Pravi, da se počuti srečnejša kot ženska, saj je resnično hrepenela po materinstvu. Ves čas snemanja je bila hčerkica, ki jo še doji, z njo. Dejstvo, da se ne loči od nje, ji pomaga pozabiti, da ogromno dela.

Kako se je počutil Bernard Campan v koži "kupca" lepe Daniele? Dobro, ker pravzaprav on vodi igro. Določi ceno, ki jo ona sprejme. Tudi kupoprodajni odnos se lahko spremeni v ljubezen, kar se v filmu tudi zgodi. Kako je bilo snemati z Monico? Spontano, ker Bertrand Blier ne mara vaj. Šele v premorih med snemanjem sta se lahko pogovarjala o svojih likih, dostikrat gola pod odejo.

Koliko gledalci in kritiki ljubijo film? Nekateri prav strastno, drugi nekoliko manj, a (skoraj) vsi se strinjajo, da je Monica najlepša, najbolj čutna, najbolj seksi, skratka "bellissima".

Komentarji

27.5. 2006 ob 16:53 zvezdica

Zelo dober fancoski film o večni temi, da ljubezeni ni mogoče kupiti in o tem, da je še tako velika dama lahko navadna prostitutka, navadna prostituka pa velika dama. Veliko je značlnega francoskega humorja. Zelo priporočam, še posebej tistim, ki jih navdušuje francoščina! Čista petica!

— Martina
27.5. 2006 ob 18:48

si, Monica e davvero bellissima

— kojon
31.5. 2006 ob 14:39

Film je zelo dober, za spremembo, ce stalno gledas ameriske filme, pa ti jih je ze mal dost. Tudi igralci so the best. sploh glavna igralka in pa gerard depardieu. zelo priporocam ogled filma...pa se strinjam z martino, kar je napisala.

— Taya
31.5. 2006 ob 18:14

joj, meni pa je bil film prav grozn. na koncu nisem cist nic razumela..kr nekaj.. :))

— nina
31.5. 2006 ob 21:42 zvezdica

Z možem sva si želela ogledati drug film a je bil žal že razprodan, zato sva se odločila za ogled tega filma - in močno obžalovala. Veliko razočaranje, ni humorja, ni vsebine, ni zgodbe. Ne priporočam. Če pa so vam všeč francoski filmi je boljša izbira Razvajene Parižanke

— sara
1.6. 2006 ob 16:50 zvezdica

Fatalno. Monica Bellucci je Malena, no ja, Daniela, hudo fatalna prostitutka, pred katero padejo vsi. Čisto vsi. Tudi tisti, ki niso padli še nikoli. Celo tisti, ki nebi padli niti pred Sophio Loren, kaj šele Gino Lollobrigido. Punca ima vse, kar mora imeti. Velike prsi, polno zadnjico, opojne boke in karizmo. Če bi v slovarju iskali žensko, bi našli njeno ime. Če bi vam računalnik sestavil popolno bitje, bi sestavil njo. Je ena in edina. Samo ena in samo edina. Nič čudnega, da se vanjo zaljubijo prav vsi moški v mestu in da jim po prvem dotiku odpove srce. Vsi so nori, divji, razgreti in na kolenih. Kljub temu, da je prostitutka. Kljub temu, da jih menja kot spodnje hlačke. In potem pride Francois (Bernard Campan), sila povprečni, navadni in nič kaj privlačni Forrest Gump, očitno fan filma Pretty Woman, ki jih ponudi sto tisoč evrov na mesec. Sto tisoč evrov za ljubezen. Sto tisoč evrov za vprašanje: 'Combien tu Aimes?,' po naše: 'Koliko me ljubiš?' Res je, tipa zanima ljubezen in zanjo je pripravljen plačati. Če bi hotel seks, bi bilo dovolj 20 evrov. Ker hoče ljubezen, mora plačati 99.980 evrov več. Vsak mesec znova. Dokler mu ne zmanjka denarja, ki ga je zadel na loteriji. Zelo očarljiva, šarmantno zabavna, ravno prav navihana, dovolj seksi in močno pretočna ljubezenska komedija, ki ima čisto vse, kar se od nje pričakuje. Se pravi vse tisto, kar manjka podobnim ameriškim izdelkom.

— iztok gartner
8.6. 2006 ob 16:07 zvezdica

Ljubezen, ljubezen in še enkrat ljubezen... celo najbolj zakrknjeni zvodnik se omehča in pohodi svoje principe. Odličen film z odličnimi igralci, vložki klasične glasbe pa so pika na i. Eden redkih filmov, ki te pusti iz dvorane bolj sproščenega, kot si stopil vanjo. Priporočam!

— robert
14.6. 2006 ob 14:08

Film se mi je zdel zelo zanimiv, še posebej zaradi tistih prizorov, ko je se je kao posvetilo (kot če bi se prikazala Marija al Jezus,..haha). Komičen pa je res bil,ker so vsi vmirali zarad nje,..dobesedno. Glasba je res ena a!

— Marta
16.6. 2006 ob 17:54

RES KUL FILM !

— -bush-
19.6. 2006 ob 18:14 zvezdica

Zalost! Ce zelite videti golo Monico in zanic zgodbo je to odlicna izbira. Zelo slab francoski film (drugace sem fan), ki bi se lahko kosal s kaksno povprecno hollywoodsko 'komedijo'. Drugace pa Monica je! Najlepsa!

— mirko
4.7. 2006 ob 13:37 zvezdica

Film Koliko me ljubiš mi z izzivalnim pristopom odpira novo vizijo življenja. Prvo vprašanje je, ali ljubezen kot muzo (avto)kreacije sploh občutimo in šele potem, koliko smo zanjo pripravljeni plačati. V evropskem svobodnem pretoku kapitala, dela, blaga in storitev je tudi ljubezen tržno blago. Mimo tega dejstva ne moremo. Vprašanje je, ali ga upoštevamo ali pa kot blodni Ahasferi tavamo skozi življenje. Od dveh mož, ki se zavzemata za ugoden odziv pri lepi, sanjski ženski (Moniki Beluci), zmaga tisti, ki več plača. Pa ne gre le za denar, gre za osebno investicijo in medosebno resonanco. Gre za izkušnje, ki jih kot moški s partnerko pridobi in za to, kaj mu te izkušnje pomenijo, kaj izkušnje pomenijo njej in kaj pomenijo obojne izkušnje pomenijo gledalcu kot priči dogajanja.

— Bogomir Novak

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.