Kolosej
Film distribucije Cenex

Cesarjeva nova podoba

Na sporedu od: 23.8.2001, Kolosej Ljubljana
1h 18min / 78min
Scenarij: Chris Williams, Roger Allers, David Reynolds, Matthew Jacobs
Režija: Mark Dindal

Walt Disney Pictures bo spravil gledalce v smeh, jih zabaval in podžgal njihovo domišljijo v novi vznemirljivi animirani pustolovščini Cesarjeva nova podoba. Temelji na izvirni zgodbi in občinstvo popelje na divjo vožnjo, polno nepredvidljivih preobratov.

Kot pravi vodja animacije Thomas Schumacher, "so korenine filma v kraljestvu klasičnih pravljic. Naš junak se spremeni iz ene oblike v drugo, kar mu omogoči povsem drugačen pogled na svet. V bistvu gre za to, da za nekaj časa smukneš v kožo nekoga drugega. V našem primeru se mladi, razvajeni cesar, ki dejansko ni še nikjer bil in ki je vedno mislil samo nase, spremeni v lamo in mora preživeti v svetu, ki si ga ni še nikoli pobliže ogledal. Pomešati se mora ne le med ljudi, to mora storiti celo na vseh štirih. Da bi ponazoril resnično preobrazbo, je sprav prijeten tepček. Res si želite, da bi dobil svoje. Davidu Spadeu gre pripisati zasluge, da je ta lik resnično sijajen in večplasten. Ohranja ga zabavnega in lahkotnega. Mark Dindal je krasno opravil svoje režiserske naloge in vsak posameznik v ekipi je prispeval nekaj posebnega. Komedijo je težko izpeljati tako, kot je treba in ta film me spravi v smeh vsakokrat, ko ga gledam."

Glavnim likom je vdahnil življenje kvartet vodilnih čarovnikov animacije Disneyevih stuidev. Nik Ranieri, ki je bil zadolžen za Lumiere (Lepotica in zver), Meeka (Pocahontas) in Hada (Herkul), je vodil animacijo cesarja Kuzca tako v človeški podobi kot podobi lame. Bruce Smith, nadarjeni animator in režiser, ki je nadziral gorilo Kerchaka v Tarzanu, je prevzel prijaznega kmeta Pacho. Tony Bancroft, sorežiser Mulana in supervizor animacije Pumbae (Levji kralj), je bil odgovoren za animacijo nezaslišanih podvigov Kronka. Dale Baer, prekaljeni animator, ki je sodeloval pri Kdo je potunkal zajca Rogerja, je imel zavidanja vredno nalogo kot supervizor animacije zlobne Yzme.

Animacija Cesarjeve nove podobe se je začela v začetku leta 1999, končni izdelek pa je nastal zelo hitro in v vsesplošno zadovoljstvo. Pri njem je sodelovalo okrog 400 umetnikov, pa še 300 tehnikov in produkcijskega osebja. Približno 10 minut filma je nastalo v Disneyevem Feature Animation Studio v Parizu, nekaj pa v studiih na Floridi.

Kar zadeva videz in slog filma, so se filmski ustvarjalci odločili za preprost, a prefinjen pristop, v katerem bi se odražala komičnost zgodbe.

Ko povzema svoje delo režiserja, Dindal pravi: "Že dolgo opažam, kako srečni so ljudje, če od režiserja dobijo jasne napotke, a ne do tiste točke, ko bi jim nekdo natanko ukazal, kaj storiti. Po mojem prepričanju je potrebno animatorjem in vodjem oddelkov jasno povedati, kaj hočeš, ne smejo pa postati podaljšek tvoje roke. Pri tem filmu je sodelovala krasna ekipa in čas, ki sem ga preživel z animatorji, je bil vedno zabaven, saj me je zanimalo, kaj bodo oživili. Včasih se imam za nekakšnega dirigenta, ki sicer morda res ne zna igrati vseh inštrumentov, ve pa, kako morajo zveneti. V tem primeru vem, da so vsi umetniki dobri pri svojem delu. Vi jim pokažete smer in se jim umaknete."

Korenine projekta

Proces nastajanja Disneyjeve celovečerne risanke je vedno dolg in mukotrpen in vedno traja več let, zaznamuje pa ga več napačnih začetkov in slepih ulic. Aladin, Levji kralj in Tarzan so samo trije primeri filmov, ki so bili povsem drugačni od izvirnega koncepta. Kot pri vsakem procesu filmskega ustvarjanja je najti pravo kombinacijo likov in zgodbe delikatno ravnovesje, ki zahteva odločenost, vztrajnost in ustvarjalnost.

Cesarjevo novo podobo so začeli pripravljati leta 1994, ko ji je bilo naslov še Kraljestvo sonca. Šlo je za dramatično zgodbo, ki jo je navdihnila legenda iz časov pred Kolumbom, v njem pa je bilo mnogo svojstvenih Stingovih skladb.

Zgodba je nato doživela številne preobrate. Leta 1998 so jo povsem predelali, ostala sta le dva glavna komična lika in nekaj elementov izvirnika. Dindal in producent Randy Fullmer sta vodila oblikovanje novega koncepta in scenarija. Pacha se je denimo iz najstnika, kakršen je bil zamišljen v izvirniku, po zamisli scenarista Chrisa Williamsa prelevil v starejšega kmeta, zaradi česar je zgodba ubrala povsem novo pot.

Cesarjeva nova podoba se je tako iz glasbene drame spremenila v nezaslišano komedijo z malce resnejšimi podtoni.

"Kuzco ni ravno tipičen Disneyjev osrednji lik - prijeten, ranljiv, ki si nečesa želi, a ga nekdo pri tem ovira. Je pravo nasprotje tega, a potem zelo predvidljivo potrebuje pomoč nekoga, ki je zelo dober," pojasnjuje režiser. "Vedno sem menil, da bolj ko so liki absurdni v dani situaciji, bolj se lahko z njimi zabavaš. Ena od najzanimivejših stvari se mi je zdela najti način, kako absurdnost pomešati s čustvi. Če vam to uspe, potem ste res zadeli terno, saj se izognete sentimentalnosti. V tem filmu imamo zares nenavaden par - mladca, ki misli samo nase, in kmeta, ki vedno misli samo na druge. Humor vznikne iz njunih ekstremnih osebnosti."

Kako se je cesar zazibal v novo podobo: skladbe Stinga in Davida Hartleya

Za Kraljestvo sonca, kot je bil prvotni naslov projekta, ki je nazadnje postal Cesarjeva nova podoba, je Sting v sodelovanju z Davidom Hartleyem napisal skladbe, ki so veliko povedale o zgodbi. A ko se je scenarij spreminjal, vrsta Stingovih pesmi v filmu ni imela kaj iskati. Sting je bil kos izzivu in je za like napisal dve novi skladbi - Perfect World in My Funny Friend and Me.

Perfect World je napisal za naslovni lik, s skladbo pa je pomagal občinstvu razumeti, kako zelo je cesar zaverovan vase. Poje jo cesarjev "osebni pevec njegove skladbe", v resnici pa jo je s svojo običajno hudomušnostjo zapel Tom Jones.

Druga skladba My Funny Friend and Me ponazarja odnos med Kuzcom in Pacho. Pripoveduje o bistvu filma. Melodijo je moč slišati večkrat in postane čudovita nosilna tema.

Sting pripoveduje: "Disneyjevi fimi so bili od nekdaj v mojem življenju, od kar sem videl Trnjulčico in Knjigo o džungli. Zelo sem bil počaščen, ko so me prosili, naj sodelujem pri enem izmed njihovih filmov. Če te prosijo, da napišeš skladbe za Disneyeve like, to pomeni, da bodo, če boš uspešno opravil svoje delo, postale nesmrtne za prihodnje generacije. Otroci jih bodo poznali leta in leta in jih prepevali. To mi je bilo zares všeč. Odločil sem se, da se tega projekta ne bom lotil sam, ker sem ravno tedaj pripravljal svoj novi album. Nisem si želel, da bi svoje običajno delo pomešal z delom pri Disneyjevem projektu. David Hartley je čudovit pianist in z njim sem v preteklosti že sodeloval. Je zelo zabaven in ima dobre zamisli. Nisem si želel, da bi skladbe zvenele ravno kot Stingove. Želel sem si, da bi bile prave za like in sodelovanje z Davidom mi je bilo pri v tem v veliko pomoč."

"Stingov občudovalec sem že od 17. leta," pravi Hartley, "komaj kakšno leto preden se je to začelo, sem v Royal Albert Hall gledal njegovo skupino in pomislil, kako zelo zavidam Kennyju Kirklandu, ker igra pri njem. Še v najbolj divjih sanjah si nisem predstavljal, da bom nazadnje počel to, kar počnem zdaj."

V prvi vrsti je znan kot glasbenik, zato se zdi Hartleyu ironično, da je sedaj zbudil pozornost kot pisec skladb. "Zadnjo skladbo sem napisal pri desetih letih. In ko sem se ponovno znašel sredi pisanja česa, kar je bilo podobno skladbam, je bil ob meni Sting - še zdaj se pobiram s tal."

"Na tem triletnem popotovanju sva doživljala vzpone in padce," pripominja Sting. "Napisal sem šest skladb, ki niso bile uporabljene, ker se je zgodba iz musicla prelevila v komedijo. Med ustvarjanjem sva bila ob nekaj dobrih reči, a konec koncev sem vesel, da sem nekaj prispeval k temu filmu. Skladba My Funny Friend and Me pripoveduje o prijateljih in odraža moj odnos z Davidom pri tem filmu. Zelo rada se imava in sva si naklonjena. A včasih sem ga vseeno želel kar zadaviti, ker me je porival na rob previsa. In prepričan sem, da je sam do mene čutil enako. Najino sodelovanje mi je bilo v veliko zadovoljstvo."

Randy Fullmer dodaja: "My Funny Friend and Me je magičen Stingov naslov in ne morem si predstavljati nikogar drugega na tem planetu, ki bi jo zapel. Zajema bistvo odnosa med Kuzcom in Pacho in nam ponazarja, kaj sta skupaj prestala. Na začetku sta bila kot olje in voda, ampak nazadnje postaneta prijatelja. To je zelo topla skladba, ki ima srce. S Stingom je bilo veselje delati. Je nekdo, ki je nalogo pograbil z obema rokama in metodično dodelal stvari. Zelo je užival pri predstavitvah skladb in si želel slišati naše odzive."

Podrobno je na filmski trak zabeležila Stingovo sodelovanje pri Cesarjevi novi podobi njegova žena, filmska ustvarjalka in igralka Trudie Styler. Celovečerni dokumentarec bo nared še letos.

O filmskih ustvarjalcih

Mark Dindal (režiser) že 20 let dela v umetnosti animacije. Cesarjeva nova podoba je njegov drugi režijski dosežek, predtem je za Warner Bros. režiral risanko Cats Don't Dance. Kalil se je pri filmih Lisjak in pes (The Fox and the Hound), The Black Cauldron, Mickey's Christmas Carol, Mala sirena, The Rescuers Down Under, Aladin. Režiral je tudi animirani del filma Rocketeeer.

David Reynolds (scenarij) je sodeloval pri pisanju scenarijev za Mulan, Tarzana, A Bug's Life in Toy Story 2.

V osemdesetih sta z Robertom Smigelom pritegnila pozornost z improvizacijsko humoristično oddajo All You Can Eat and the Temple of Dooom, pri drugi oddaji, Happy Happy Good Show, pa sta se jima pridružila komika Bob Odenkirk in Conan O'Brien. Ko je O'Brien začel leta 1993 voditi svojo kontaktno oddajo, je Reynolds dve leti delal pri njem kot eden glavnih scenaristov.

Na začetku kariere se je poskušal z igralstvom ter med drugim nastopil v Soul Man, One More Saturday Night, China Beach in Crime Story. Ko pa je začel popravljati besedilo, ki naj bi ga povedal na avdicijah, je spoznal, da se mora osredotočiti na pisanje.

Po Cesarjevi novi podobi je napisal še več scenarijev za Disneyeve animirane projekte, med drugim za Atlantida: Izgubljeno cesarstvo.

Sting (skladbe/glasba) se je rodil kot Gordon Sumner v Wallsendu v Angliji. Vzdevek Sting so mu nataknili člani njegove skupine zaradi črno-rumenega puloverja, ki mu je bil posebej pri srcu. Preden je v poznih sedemdesetih in zgodnjih osemdesetih zaslovel s skupino The Police, je igral bas kitaro v kar nekaj jazz in rock skupinah.

Njihove zanimive melodije in enigmatična, kompleksna besedila skladb so navdušila občinstvo na obeh straneh Atlantika. Med njihovimi uspešnicami so Roxanne, Can't Stand Losing You, Message in a Bottle, King of Pain, Don't Stand So Close to Me in Every Breath You Take. Slednja je bila ena največjih uspešnic osemdesetih in ostaja ena največkrat zahtevanih glasbenih želja na ameriških radijskih valovih, predvajali so jo že več kot pet milijonkrat.

Po razpadu The Police je Sting nadaljeval uspešno kariero z albumi The Dream of the Blue Turtles, ...Nothing Like the Sun, The Soul Cages, Ten Summoner's Tales in Mercury Falling. Vsi so postali platinasti.

Za Brand New Day, ki je navdušil občinstvo in kritike, je prejel dva grammyja - za najboljši pop album in najboljšo pop vokalno izvedbo. Med svojo kariero je dobil neverjetnih 14 grammyjev, devet kot solist in pet s The Police.

Njegove skladbe je bilo moč slišati v filmih Leaving Las Vegas, The Object of My Affection, The Mighty, The Thomas Crown Affair in Sabrina.

Tudi pri filmu se je poskusil. Najprej z manjšimi vlogami v Radio On in Quadrophenia. Prvo glavno vlogo je imel v Brimstone and Treacle. Na Broadwayu je nastopil v Three penny Opera Bertolta Brechta & Kurta Weilla. Videli smo ga tudi v Lock, Stock and Two Smoking Barrels ter Stormy Monday.

Z ženo Trudie je večkrat obiskal Deževni gost in je vnet okolje varstvenik. Skupaj sta ustanovila dobrodelno organizacijo

The Rainforest Foundation, ki promovira varstvo okolja in staroselcev povsod po svetu. Z vsakoletnim dobrodelnim koncertom v Carnegie Hallu se o tej problematiki ves čas govori, zbrali pa so tudi že več milijonov dolarjev.

Glasovi

David Spade (Kuzco) nastopa v nadaljevnaki Pa me ustreli! Zaslovel je v oddaji Saturday Night Live in nastopil v filmih Tommy Boy, Black Sheep, Little Nicky, Lost & Found, Reality Bites, Coneheads, "Light Sleeper, P.C.U in Joe Dirt.

John Goodman (Pacha) je nastopil v filmih Barton Fink, Raising Arizona, The Big Lebowski, O Brother, Where Art Thou? (vse sta podpisala brata Coen), Coyote Ugly, One Night at McCool's, What Planet Are You From?, Bringing Out the Dead, The Runner, Fallen, The Borrowers, Blues Brothers 2000, The Flintstones, Mother Night, Arachnophobia, Always, Pie in the Sky, Born Yesterday, Matinee, The Babe, King Ralph, Punchline, Everybody's All-American, Sea of Love, Stella, Eddie Macon's Run, C.H.U.D., Revenge of the Nerds, Maria's Lovers, Sweet Dreams, True Stories, The Big Easy, Burglar in The Wrong Guys. Osem sezon je nastopal v nadaljevanki Roseanne.

Eartha Kitt (Yzma) nastopa v gledališču, filmih, kabarejskih predstavah in snema glasbene albume. Je mednarodna superzvezda.

Trikrat je bila nominirana za nagrado tony, dvakrat za emmyja in dvakrat za grammyja.

Komentarji

19.10. 2004 ob 18:26

ful hud film...se sam smejš.Yzma je pa itaq najbol carka!

— kusko
29.8. 2006 ob 14:28

Fulll dobra risanka ! Sram vas o da niste napisali komentarja! Pa to ne pomen da morete nujno zanalašč napisat da je zanč k ga še gledali niste!

— Patricija
5.7. 2008 ob 20:07

Pune dobra risanka, taprava za nasmejat. Vredna ogleda.

— Gregor
28.9. 2009 ob 18:09

Ta risanka je za mene zakon,pogledala sem si jo že večkrat.Zelo poučna in hkrati zabavna polno šaljivih domislic.Če bi jo ocenjevala od 1/10 bi ji dala čisto 10.
Priporočam, ne bo vam žal.

— Slavica

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.