Kolosej

Del poletnih filmskih sanj

29. 5. 2001
Videla ga je Amerika in videli smo ga v Koloseju - Pearl Harbor.
Za Ameriko je t.i. Memorial Day vikend, ki v ameriški zavesti pomeni trenutek, ko rečejo: "Hej, poletje je tu!" Sicer gre za praznik, ki so ga v spomin na vojne žrtve prvič praznovali leta 1868, kot narodni praznik pa ga je kongres razglasil leta 1971. Tradicionalno pa se tudi filmska industrija koncentrira na ta vikend, saj je obisk zadnji vikend v maju že leta eden od vrhuncev sezone.

Letos seveda ni bilo nič drugače - vikend je bil rezerviran skoraj izključno za Pearl Harbor, film, ki mu letos prav gotovo pripada lep del ameriškega filmskega poletja.

V otvoritvenem vikendu je imel Pearl Harbor seveda rušilne učinke: po prodaji v petek, soboto in nedeljo in po ocenah o ponedeljkovem obisku je nabral kar 75,1 milijona dolarjev. To sicer ni rekord, ki ga za Memorial vikend še vedno Spielbergov Izgubljeni svet: Jurski park 2, ki je v istem obdobju leta 1997 pridelal legendarnih 90,2 milijona dolarjev.

Tudi seštevek vikenda ni rekorden, ampak "le" drugi najboljši doslej: skupaj je letošnji dosegel 176,6 milijonov - lanski pa je na čelu z Misijo: nemogoče 2 dosegel višino sanjskih 183,7 milijonov dolarjev.

Pearl Harbor pa smo v polni šestici videli tudi v Koloseju. Vtisi so seveda različni, a eno je gotovo: Pearl Harbor je film, ki ga je treba videti in doživeti na velikem platnu - najsi gre za ljubitelje vojnih akcijskih prizorov, ki so na ravni uvoda v film Saving Private Ryan, ali pa ljubitelje ljubezenskih zgodb in življenjskih dram.