Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Ulični ples 2 3D

plesna romanca
Na sporedu od: 3.5.2012, Kolosej Ljubljana
1h 25min / 85min
Leto: 2012
Scenarij: Jane English
Mojstrski ulični plesalec Ash doživi popolno ponižanje, ko ga pred številnimi gledalci zlobno osmešijo domišljavi plesalci skupine Invincible. Obljubi jim maščevanje na plesnem odru in se v iskanju popolne ekipe odpravi po svetu. Združiti želi plesne korake kaotičnega Rima, divje ritme berlinskega podzemlja, poletno razigranost Ibize, svobodomiselno sproščenost Amsterdama in strastne ljubezenske korake Pariza. Toda ob iskanju popolne kombinacije mora Ash najprej združiti soplesalce in jih naučiti, da je ples potrebno začutiti s srcem in dušo.

Ulični plesalec Ash (Falk Hentshel) se, da bi premagal najboljšo plesno skupino, s prijateljem Eddiejem (George Sampson) odpravi po vsej Evropi iskat najboljše ulične plesalce in se pri tem v Parizu zaljubi v prelepo plesalko salse Evo (Sofia Boutella).

Nadaljevanje filma Ulični ples, ki velja za enega najbolj uspešnih neodvisnih britanskih filmov vseh časov, je s spektakularno mešanico vročih latinskih in uličnih plesnih korakov na sijajnih prizoriščih še večji, mogočnejši, pogumnejši. Na velika platna spet prihaja v 3D formatu – in to iz delavnice ekipe, ki je poskrbela že za prvi film.

V filmu, ki so ga snemali po vsej Evropi – med drugim tudi v Londonu, Parizu, Rimu in Berlinu – ob mnogih vračajočih se znancih, glavni vlogi igrata Falk Hentschel in Sofia Boutella. Slednja je plesala na zadnjih dveh koncertnih turnejah (Confessions in Sticky & Sweet) slovite Madonne in je nazadnje nastopila v promocijskem videospotu za posthumni single Michaela Jacksona Hollywood Tonight, Falka pa smo nazadnje videli v akcijskem trilerju s Tomom Crusiom Knight & Day. Vračajo se George Sampson kot predrzni Eddie, plesna skupina Flawless kot konkurenčna ekipa The Surge, Akai je Junior, najmlajši član nove skupine, cenjeni in legendarni Tom Conti pa se igralski zasedbi pridružuje kot Evin ljubeči in malce preveč zaščitniški stric Manu.

O snemanju filma

Ob neverjetnem uspehu filma Ulični ples so bili vsi, ki so ga ustvarjali, presenečeni nad odzivom; jasno jim je bilo, da bo uspeh težko ponoviti ali celo nadgraditi. Kot pravi so-režiser Max Giwa, so bili vsi »šokirani! Sploh ker je šlo za prvi britanski plesni film v 3D formatu in nismo vedeli, kako se bo občinstvo odzvalo. Pa se je odlično.«

Za producenta Jamesa Richardsona je bilo ustvarjanje filma prava strast in silno si ga je želel še preseči z nadaljevanjem: »Ob nastajanju Uličnega plesa sem neznansko užival. Kot producent in filmski ustvarjalec sem se podal v izkušnjo, povsem drugačno od vsega, kar sem bil ustvaril dotlej. Plesne filme in filmski medij sem vedno oboževal in zdelo se je naravno, da posnamem še enega. A vsi smo se zavedali, da moramo ob tem ustvariti še boljši film – boljši v vsakem pogledu. Kar se tiče plesa, zgodbe, ljubezenske zgodbe in vsega ostalega. Ustvariti nadaljevanje filmu, ki je bil tako uspešen, zahteva precej poguma, a smo se dela lotili precej naravno. Sedli smo za mizo in premišljevali, zakaj je Ulični ples postal uspešnica. Strinjali smo se, da zaradi spoja plesnih slogov.«

Torej je bil največji izziv najti dovolj vznemirljivo kombinacijo. »Veliko filmov se igra z zamislijo spoja plesnih stilov,« pravi Richardson, »vendar smo bili mi še bolj pogumni. Večina plesnih filmov sledi ustaljeni formuli; mi smo poskusili z baletom in hip-hopom in v drugo smo skušali to še nadgraditi. Dania mi je poslala posnetek plesalcev salse v boksarskem ringu. Salsa je zame klasični latinskoameriški ples iz tekmovalnih dvoran, z dolgimi in z bleščicami okrašenimi oblekami in podobno. Na posnetku pa so bili fantje brez majic in dekleta so bila sijajna – plesali so nekakšen spopad. Pomislil sem: To je to. Natanko to moramo storiti!«

Diane povzame: »Pri prvem filmu smo veliko govorili o njegovem bistvu in zdelo se nam je, da moramo mladim gledalcem predstaviti različne plesne stile. Za naju z Maxom je bilo pri drugem filmu zato poglavitno, da ustvariva nov spoj. Ker že dolgo sodelujeva, sva takoj vedela, da bo to nekaj latinskoameriškega. Že prej sva se igrala podobnimi stili.«

Falk Hentschel je bil kot glavni moški igralec navdušen nad obetom, da bo plesal v dvoje – kar pri hip-hopu ni navada: »Mislim, da česa takšnega še nismo videli. Po moje se hip-hop še vedno boji čutnosti in strasti med plesalcema; bolj gre za prevlado, za lastno mesto na ulici, za bahanje. Zamisel, da se med plesanjem hip-hopa nekoga dotikaš, me je res pritegnila.«

Kot pravi Dania, je srčika filma »v bistvu spoj dveh povsem različnih svetov. Eva predstavlja svet latinskoameriških ritmov, Ash pa svet uličnega plesa. Srečata se, ustvarjata nov slog in se pri tem zaljubita. Bolj pomembna zgodba je seveda Asheva, saj se mora spopasti z najboljšo plesno skupino na svetu. V ta namen mora za svojo skupino sestaviti koncept, ki jih bo popeljal v finale.«

Preden so se lotili nadaljevanja, so producenta in režiserja dodobra premleli pomembno spremembo svojega občinstva: od prvega filma so odrasli! »Sprva smo menili, da je bil prvi film za najstnike; a potem smo dojeli, da je bilo naše občinstvo precej bolj družinsko naravnano, kar je za ustvarjalce vedno dobra novica, saj pomeni, da si bo film ogledalo več ljudi,« pravi Richardson. »Zavedali smo se tudi, da so oboževalci prvega filma zdaj nekoliko starejši – njihova življenja so drugačna; dozoreli so. Zato smo si dejali, da mora biti tudi film nekoliko bolj zrel – vendar ne sme izgubiti svoje norčavosti in zabavnosti.«

Dania nadaljuje: »Na začetku se ton filma preliva iz prejšnjega, kar gledalce prvega filma tekoče popelje na pot novega. Potem pa novi film počasi preraste v nekaj bolj prefinjenega in odraslega in postane zgodba o dveh, ki se najdeta.«

Prvi film se je dogajal v Londonu in v drugo so si ustvarjalci želeli z zgodbo obiskati še druga prelepa evropska mesta – tudi po mnenju nekaterih najbolj romantično mesto na svetu. Kot razlaga Richardson, so se v prvo »res potrudili, da je London videti prelep; zato smo se tokrat odločili, da ključne dogodke v novem filmu postavimo v različnih mestih. Odločili smo se za romantiko Pariza in našega junaka poslali na pot po vseh najbolj zanimivih mestih po Evropi. Svetu smo hoteli pokazati, kaj je ples zunaj ZDA.«

To je pomenilo tudi, da sta Max in Dania lahko izbirala med najbolj nadarjenimi evropskimi plesalci: »Vedno sva si želela predstaviti evropski talent in širšo plesno bazo,« pravi Dania, »zato smo se podali po Evropi; v Uličnem plesu sva hotela pokazati angleške plesalce, v nadaljevanju pa sva hotela privabiti cel svet, predvsem pa Evropo.«

Ustvarjalci so se torej namenili »mednarodnost« poudariti tudi z igralsko zasedbo, predvsem pri glavnih vlogah. Sploh pri iskanju igralke za vlogo Eve so imeli že dolgo v mislih nekoga posebnega: »Sofia Boutella je med uličnimi plesalci zelo znana. Je Nikeova športnica in uveljavljena hip-hop plesalka, ki je plesala ob Madonni,« ve povedati Dania. »Vedeli smo za njene neverjetne spretnosti in hoteli smo sodelovati z njo. Morali smo jo le navdušiti za naš projekt. In smo jo. Doslej sicer ni plesala latinskoameriških plesov in se je morala v šestih mesecih do obisti naučiti salso in tango.«

Producenta Richardsona je bolj skrbelo, da Sofia ne bo hotela igrati lika, ki se ne sklada z njenimi sposobnostmi. »Hotel sem jo, ker je ena najboljših hip-hop plesalk, a sem se hkrati bal, da bo vlogo zavrnila, ker ni plesalka salse. A na mojo srečo je bilo to natanko tisto, kar si je želela.«

Za Sofio je bil film priložnost, da se pokaže v bolj bleščeči podobi: »Navdihujeta me Greta Garbo in Gloria Swanson – in vse ostale igralke, ki so v vsako vlogo vtisnile mogočnost in dramatičnost. Ko sem prebrala scenarij, mi je bilo pri Evi všeč to, da je sijajna plesalka latinskoameriških plesov in da se premika zelo dramatično.«

Naslednja naloga je bilo najti glavnega igralca. »Težko je bilo, saj smo hoteli igralca, ki zna tudi plesati,« razlaga Richardson, »a naš ameriški sodelavec nam je priporočil Falka – že ob pogledu na fotografijo se nam je zdel fantastičen. Očarljiv je in eleganten, pa še sijajen plesalec je.«

Poleg iskanja ustreznih igralcev za gonilno silo filma – parčka Eve in Asha – so producenta in režiserja hoteli ohraniti vezi s prejšnjim filmom. Kot pravi Dania, z Maxo Georgea Sampsona poznata »že celo večnost; z njim sodelujeva že, odkar je zmagal v oddaji Britain's Got Talent. Vedno nama je bilo jasno, da na velikem platnu deluje mogočno in upala sva, da bo lahko, ker sva ga predstavila v prvem filmu, v drugem imel bolj pomembno vlogo.« Max povzame: »Pa še odličen igralec je! Opazovala sva ga, kako se razvija, in z njim sva se razvijala tudi midva.«

Nekdo, ki ga – ne glede na razvoj – morda ne bi pričakovali v plesnem filmu, pa je gotovo eden najbolj priljubljenih igralcev starejše generacije Tom Conti. »Hoteli smo igralca s pravo težo; podobno kot smo v prvem filmu v ta namen izbrali Charlotte Rampling,« razloži Dania. »Tom Conti se je zdel idealen; veseli smo, da je pristal na sodelovanje.«

»Ko smo prišli na srečanje na njegov dom,« nadaljuje Max, »in je odprl vrata, smo vedeli, da je on Manu. Neverjetno je bilo. Videti je bil kot lik, obnašal se je tako. Nad likom je bil navdušen in hotel mu je dodati nekaj lahkotnosti in humorja; takoj smo bili za.«

Richardson se povsem strinja: Tom je bolj komik in to smo hoteli dobiti; Charlottin lik je bil precej bolj mentorica. Manu je zabavljač in Tom je izjemno smešen in ima smisel za replike; vsakič, ko je bil pred kamero, smo vedeli, da se bo zgodilo nekaj smešnega. In se je.«

Ker je ekipa posnela prvi angleški plesni film v 3D formatu, je jasno, da so se pri tem marsičesa naučili; a v drugo se niso zadovoljili zgolj s slepim sledenjem formatu. Dela so se tokrat lotili nekoliko drugače, zatrjuje Richardson: »Doslej sem sodeloval že pri treh filmih v 3D formatu in Maxu in Danii sem rekel, da format že obvladamo. Tokrat smo se bolj ukvarjali s tem, kako plesne točke narediti čim bolj spektakularne. Nismo se hoteli zatekati k vizualnim trikom, kot se drugi plesni filmi. Hoteli smo biti drznejši in v ospredje postaviti ples. Imamo najboljše plesalce na svetu, pa naj bo to v salsi ali hip-hopu; naj plešejo. Ko smo jih prvič videli pri delu, smo si mislili, Ja, natanko to hočemo videti. Tako da smo po moje k sicer 3D filmu pristopili na precej tradicionalen način.«

Pri tem je bil velik poudarek tudi na lokacijah in scenografiji. Režiserja, producenta in scenograf Richard Bullock so že od vsega začetka vedeli, kaj hočejo: »Še preden sva končala scenarij, smo si vsi bili edini, kako mora biti videti Manujev klub. Prijateljeva hči nam je poslala povezavo na posnetek na YouTubu, ki nam je bil v velik navdih glede boksarskega ringa. Tako smo lokacijo domala postavili iz nič. Vse smo prepleskali in zgradili, da ustreza naši viziji. Hoteli smo vključiti duh starih kubanskih zgradb, zato so barve sprane, zbledele…«

Če se ozreta na celoten proces ustvarjanja, sta Max in Dania povsem zadovoljna z rezultatom: »Res sva ponosna,« pravi Max. »Pred kamerami sva združila sijajne plesalce in navdušenje na njihovih obrazih me navdaja s ponosom. Nihče od njih pred tem še ni nastopil v filmu, a vsi so prvaki na lastnih plesnih področjih in zato si štejeva v čast, da so nastopili v najinem.«

Kar se tiče občinstva, je Max prepričan, da bo še bolj obširno in raznoliko kot pri prvem filmu: »Upam, da bo ta film dosegel še več ljudi – vključno z oboževalci prvega, oboževalci posameznih plesalcev in gledalci, ki jih zanima predvsem, kaj smo izbezali iz latinskoameriških plesov.«

Sofia Boutella meni, da bo gledalcem »všeč blišč, hkrati pa ima zgodba dobro mero ognja; topla je in naravna.« Njen soigralec Falk Hentschel upa, da bo film imel podoben vpliv, kot so ga v preteklosti imeli njegovi najljubši filmi: »Že od začetka sem upal, da bo naš film za nove generacije to, kar sta nekoč bila Flashdance ali Dirty Dancing. Da ne bo zgolj krasen film, temveč film, ki ga bomo gledali spet in spet; nekaj, kar bo prehajalo iz generacije v generacijo in nekaj več kot zgolj plesni film. Da bi, če mu odvzamemo ples in ostane zgolj zgodba, ali obratno, film stal kot samostojno delo. In ko združiš ples in zgodbo, film postane brezčasen. Tega se nadejam.«

O igralcih

Falk Hentschel (Ash) je kariero začel v Londonu kot poklicni plesalec in nastopal ob izvajalcih, kot so Mariah Carey, Britney Spears in Jamelia. Kot igralec se je prebil v z emmyjem nagrajeni nanizanki Arrested Development in nato ob Tomu Cruisu in Cameron Diaz leta 2009 igral v Knight and Day ter gostoval v kriminalističnih serijah CSI in NCIS.

Sofia Boutella (Eva) se je šolala v kar nekaj uglednih plesnih šolah in na odru plesala ob Mariah Carey, Gwen Stefani, The Black Eyed Peas in drugih izvajalcih. Nastopila je v glasbenih video spotih Chrisa Browna, Jamiroquaija, Cesarie Evore in Madonne, s slednjo pa je plesala tudi na njenih turnejah Confessions in Sticky and Sweet. Pred kratkim smo jo videli v videu za posmrtni single Michaela Jacksona Hollywood Tonight, sicer pa je plesalka tudi t.i. »dekle Nile« iz oglasne kampanje za žensko kolekcijo podjetja Nike in šolana igralka. Leta 2002 je igrala v glasbeni komediji Le Defi ter v francoskem filmu Permis D’Aimer. Glas je posodila liku v risanki Azur et Asmar.

George Sampson (Eddie) je začel plesati pri šestih na ulicah domačega Warringtona in pritegnil pozornost množic v Manchestru. Po zmagi v oddaji Britain's Got Talent pri štirinajstih leta 2006 je nastopil pred princem Charlesom v londonskem Palladiumu in debitiral na West Endu v predstavi Into the Hood, nato pa nastopal v seriji Waterloo Road in na velikih platnih prestal krst v uspešnici Ulični ples.

Akai Osei-Mansfield (Junior) se je za ples navdušil pri šestih ob gledanju filma You Got Served. Odločen, da bo nekega dne plesal kot igralci v tem filmu, se je na evropskih prvenstvih v hip-hopu v Sloveniji in Nemčiji prebil v kvalifikacije in si leta 2009 prislužil naziv uličnega plesalca Kenta. Nato je postal član ansambla v postavitvi plesne predstave The Pied Piper v Londonskem Barbicanu in natopal v Into The Hoods. Leta 2010 je osvojil nagrado oddaje Got To Dance in nato igral v uspešnici Ulični ples. Je tudi ambasador kampanje Shake It Up Dance Dance TV postaje Disney Channel in sodeloval je z Britanskim skladom za bolezni srca (British Heart Foundation).

Tom Conti (Manu) se lahko pohvali z dolgoletno kariero na filmu, TV in gledaliških odrih. Med ostalimi neštetimi televizijskimi naslovi je v ZDA gostoval tudi v nanizankah Friends in The Cosby Show; trenutno za Sky TV snema humoristično nanizanko Parents. Med njegovimi filmskimi naslovi velja omeniti Reuben Reuben, z vlogo v katerem se je potegoval za oskarja, Shirley Valentine in The Tempest. Na velika platna kmalu spet pride v filmih City Slacker in The Dark Knight Rises.

FLAWLESS (THE SURGE) je plesna skupina pod vodstvom enega najbolj obetavnih in ustvarjalnih angleških koreografov Marlona »Swoosha« Wallena, ki je s skupino prejel nemalo priznanj. Med drugim so prvaki Velike Britanije v uličnem plesu, mednarodni prvaki leta 2005 in svetovni prvaki leta 2006 – kot prvi, ki so od vseh sodnikov dobili najvišje ocene. Zasloveli so v oddaji Britain’s Got Talent – Simon Cowell jih je označil za »nekaj najboljšega, kar sem kdaj koli videl… niso le najboljša skupina, kar sem jih videl, ampak tudi med najboljšimi umetniki, kar sem jih videl.« Nastopili so na Olimpijskih igrah v Pekingu pri predaji organizacije za London 2012, na gledaliških odrih v predstavah Daddy Cool in Into the Hoods; ob lanskem božiču so nastopili v Kraljevi festivalni dvorani v Londonu in zaključili angleško turnejo, na kateri so 110 večerov plesali pred razprodanimi dvoranami in navdušenimi kritiki. Njihova gledališka predstava Chase The Dream je bila spoj uličnega plesa, sodobnega jazz baleta in baleta, dinamične glasbe in zrnc humorja. Leta 2011 jih je angleška kraljica povabila, da nastopijo v Buckinghamski palači na prireditvi v čast mladim v umetnosti, na katero so bili povabljeni zgolj izbranci. Nastopili so tudi na prireditvi Peace One Day v areni O2 skupaj z Angleškim državnim baletom; s slednjim zaključujejo turnejo s predstavo Against Time. Sodelovali so z Madonno, Beyonce, Leono Lewis, Rhianno, Estelle, Victorio Beckham, Enriquejem Iglesiasom, Jennifer Lopez ter skupinama Westlife in Sugarbabes.

O ustvarjalcih

Max Giwa / Dania Pasquini (režiserja), ustvarjalni par Max & Dania sodeluje že prek deset let. Odkar sta se leta 2005 pridružila podjetju Bikini Films, sta precej napredovala. Uveljavila sta se v svetu glasbenih videospotov – sodelovala sta z izvajalci, kot so Craig David, Lee Ryan in Westlife in se za video Shake a Leg skupine Roll Deep potegovala za nagrado mobo. Z dvema videospotoma za Simona Webbeja (No Worries, No Worries in After All This Time) sta bila zaslužna za dvig prodaje izvajalčevih albumov. Hkrati sta se osredotočila na ustvarjanje oglasov in navdušila s tistim za kampanjo Matere proti puškam ter uspela s Splash Mob za Swatch. Pred tem sta sodelovala z Jamelio, Busted, Lemarjem, Beverly Knight, Wyclefom Jeanom, Alesho Dixon, Wutang Clanom, So Solid Crew, N Dubz… v ZDA pa med drugimi še s Society Of Soul in Markom Morrisonom. Nadvse uspešni Ulični ples je bil njun prvi celovečerni poskus in trenutno pripravljata glasbeni celovečerec Walking on Sunshine.

Jane English (scenaristka) je spisala najstniško dramsko serijo As If in z bafto nagrajeno serijo Sugar Rush. Med drugim je napisala scenarij tudi za No Angels, Girl's Weekend in film The Secret Diaries of Miss Anne Loster.

James Richardson (producent) je soustanovitelj družbe Vertigo Films. S partnerjem Allanom Niblom sta producirala 18 celovečercev, med drugimi The Footbal Factory, It's all Gone Pete Tong, The Business, Bronson, The Children, za oskarja nominirani Ajami,Ulični ples, Monsters in Horrid Henry – The Movie. Podjetje trenutno pripravlja film The Sweeney.

Allan Niblo (producent) je kot producent debitiral z uspešnico Human Traffic, ki je prejela bafto. Je soustanovitelj Vertiga in produciral je filme, kot so The Football Factory, It's All Gone Pete Tong in Ajami, ki je bil v igri za oskarja.

Komentarji

11.5. 2012 ob 12:15

a bo v XPAND-u?

— gilraen
20.5. 2012 ob 15:40

Kull film

— Ggd
21.5. 2012 ob 8:01

hvala Kolosej, jutri grem v XPAND!
pri Maščevalcih sem si ogledal trailer in se mi zdi full dober...

— gilraen

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.