Kolosej
Film distribucije A.G. Market

Druga najlepša stvar

komedija, romantični
Najboljši prijatelji naredijo najboljše napake
Na sporedu od: 6.6.2002, Kolosej Ljubljana
1h 48min / 108min
Scenarij: Tom Ropelewski

Vsebina

Abbie (Madonna) in Robert (Rupert Everett) sta najboljša prijatelja, ki imata veliko skupnega - pozitiven, čeprav nekoliko nenavaden način življenja, pamet, strast in nesrečo v ljubezni. Bila bi idealen par, če ju pri tem ne bi ovirala ena stvar: Robert je namreč homoseksualec. Nekega dne pa ju usoda, po preveliki količini popitega alkohola, povede na višjo stopnjo intimnosti in čez devet mesecev postaneta starša. Takrat se za Abbie in Roberta odpre povsem drugačen svet. Odločita se, da bosta zaradi otroka (ki ga igra naturščik Malcolm Stumpf) začela skupno življenje. Morda nista ravno idealna družina, toda to je šele prvi korak...

O produkciji

Režiserja Johna Schlesingerja je pritegnila zgodba in njene dramske ter komične možnosti. "Všeč mi je bil scenarij, ker so teme in narava zvez glavnih likov močni gonilni elementi filma," pripoveduje Schlesinger. "Zanimivi medčloveški odnosi so zelo važni, prav tako kot liki sami, in oboje je bila vedno tema mojih filmov."

Film Druga najlepša stvar, ki se dogaja v Los Angelesu, je zgodba o Abbie in Robertu, katerih tesno prijateljstvo je postavljeno na kocko zaradi niza odločitev, ki jih morata sprejeti.

"Govora je o filmu o nenavadni družini in o tem, kako se stvari odvijajo izven ustaljenih pravil," razlaga Schlesinger. "Zgodba se začne z Abbie in Robertom, ki sta velika individualista; nista sposobna zveze, ki bi resnično funkcionirala, razen velikega prijateljstva. Kot prijatelja sta popolna, toda ko naj bi njuno prijateljstvo preraslo v nekaj drugega, postane njuna zveza ogrožena."

"Druga najlepša stvar je odlična zgodba, zelo dobro zamišljena, z zelo aktualno temo. Film je poln humorja, ki se prepleta z resnimi, dramskimi deli, podobno kot v filmih Čas nežnosti in Kramer proti Kramerju," konča Schlesinger.

Delati z režiserjem, ki je bil nagrajen z oskarjem, je bil velik izziv in čast za vse vključene v nastajanje filma. "Schlesinger ve vse o igranju in izvrstno vodi igralca skozi zgodbo," pripoveduje Madonna in nadaljuje: "Je vztrajen in nepopustljiv, z velikim občutkom za podrobnosti, kar mislim, da je zelo pomembno".

Lynn Redgrave, ki že leta pozna Schlesingerja, je bila zelo navdušena, da se ji je končno ponudila priložnost delati z njim: "Schlesinger je pravi mojster svojega poklica in resnično je užitek delati z njim."

Schlesingerja je navdušila igralska ekipa. "Film ima resnično izvrstno igralsko ekipo, eno od najboljših, s katerimi sem delal do sedaj. Govor je o zelo nadarjenih igralcih, pravih profesionalcih. Madonna je rojena igralka, ki z lahkoto igra zahtevne dramske ali komične vloge. Bilo je resnično neponovljivo delati z njo. Tudi odnosi med njo in Rupertem Everettom so bili zelo dobri, kar je bilo zelo pomembno, saj je zveza med Abbie in Rupertom ključnega pomena za vso zgodbo," zaključi Schlesinger.

Madonna je bila navdušena nad tem, da je lahko delala s svojim zelo dobrim prijateljem, Rupertom Everettom. "Občudujem Ruperta, že dolgo časa sva si oba želela delati skupaj," pripoveduje. "Občudujem ga kot osebo in kot človeka."

"Dobro je biti prijatelj, še bolje pa je biti prijatelj z igralko, s katero imaš možnost delati pri filmu," pristavi Rupert. "Madonna je lepa, nadarjena, odločna in ranljiva in ima vse tiste lastnosti, ki so bile nujno potrebne za izvedno Abbie."

Abbie je učiteljica joge, ki se je razšla s svojim fantom, zaradi česar preživlja hude čase. Znajde se v življenjski fazi, ko se v strahu sprašuje, ali bo sploh kdaj našla človeka, s katerim bo lahko skupaj šla skozi življenje in z njim imela tudi otroka. V oporo ji je najboljši prijatelj Robert, homoseksualec, arhitekt, ki prav tako nima sreče v ljubezni. Oba iščeta pomoč drug pri drugem, v trenutkih osamljenosti in praznine.

"Mislim, da se bodo številne ženske poistovetile z Abbie in njeno situacijo, saj je vse več žensk, ki se osredotočijo na kariero, namesto na družino," pravi Madonna. "Znana mi je situacija, ko v nekem trenutku v spoznaš, da poleg sebe nimaš sorodne duše in ko postaneš paničen, ker pogrešaš otroka."

"Abbie in Robert se znajdeta na življenjskem križišču, ko se soočita z začetkom zatona svoje mladosti," pripoveduje Everett. "Sta na pragu srednjih let - ona razmišlja o otroku, on pa je osamljenec, ki že nekaj časa ni imel resne zveze."

Smrt njunega najbližjega prijatelja postane katalizator dogajanja, ki bo postavilo na preizkušnjo njuno prijateljstvo. Utapljajoč žalost v pijači, njuno prijateljstvo krene v povsem drugo smer, saj ju je njuna žalost tudi fizično zbližala. Neprijetnost tega položaja povzroči, da se začneta drug drugega ogibati, vse dokler Abbie ne spozna, da je noseča. Odločita se, da bosta skupaj vzgajala in skrbela za otroka.

"Oba glavna lika sta precej sebična, okupirana sama s seboj, vse dokler se ne pojavi otrok," ugotavlja Everett. "Imeti otroka je velika odgovornost, ki te prisili, da se osredotočiš na nekaj izven sebe. Prav otrok spremeni Abbie in Roberta."

"Mislim, da življenje spremeni vsakogar, ko dobi otroka," doda Madonna. "Mislim, da postanemo sočutnejši, laže oproščamo, bolj smo potrpežljivi in manj sebični. Vedno tvegamo z ljubeznijo - ne glede na to, ali je govora o prijatelju, ljubimcu ali lastnem otroku; vedno prevzamemo določeno tveganje in delamo napake. Ta film je zgodba o nenavadni ljubezni, toda mislim, da je ljubezenska zgodba vsakega posameznika nenavadna na svoj način."

Poleg zgodbe in likov je eden od najpomembnejših elementov filma mesto Los Angeles. "Mislim, da film zelo dobro zarisuje današnji Los Angeles," pravi Schlesinger. "Za pravilno predstavljanje duše tega mesta je v največji meri zaslužen direktor fotografije Elliot Davis, s katerim sem izredno dobro sodeloval. Skupaj sva izbrala veliko večino lokacij snemanja v samem mestu in tako smo v studiu posneli samo nekaj prizorov."

"John Schlesinger je skupaj z Ellitom Davisom in Howardom Cummingsom na izreden način podal vizualni doživljaj Los Angelesa, ki do sedaj še ni bil viden," misli Everett. "L.A. je prav gotovo zelo pomemben del filma; pravzaprav režiserjevo videnje Los Angelesa", se strinja scenograf Howard Cummings. "John je Anglež in ima zato drugačen pogled na Los Angeles kot jaz. Prav zato nismo uporabljali običajne ikone tega mesta, ampak povsem druge, pri tem pa se nismo mogli izogniti neizbežnim palmam in soncu. No, film je sneman tudi na mnogih prepoznavnih lokacijah Los Angelesa - pokopališču Inglewood Park, letališču, rezidenčnih četrtih Los Feliz in Silverlake, aveniji Wilshire in drugih," konča Cummings.

Schlesinger je ponosen na film Druga najlepša stvar in upa, da bodo z njim zadovoljni tudi gledalci: "To je film o zelo resni stvari, ki pa je obravnavana na komičen način - na način, ki bo pritegnil gledalce, jih nasmejal in jim izvabil tudi kakšno solzo.Upam, da bodo uživali v družbi z liki iz filma in da jim bo po odhodu iz kinodvorane še dolgo ostal v spominu."

Na koncu naj omenimo še CD s filmsko glasbo, na katerem sta med drugimi tudi dve novi Madonnini izvedbi: predelava Don McLeanove klasične pesmi "American Pie" iz leta 1971, v verziji, kjer kot spremljevalni vokal sodeluje tudi Rupert Everett, in "Time Stood Still", pesem, pri kateri je Madonna sodelovala tudi kot ena od avtoric teksta ter producentka in ki je napisana izključno za to zgoščenko.

O igralcih...

Rupert Everett (Robert Whittaker)

Je pred kratkim skupaj s Cate Blanchett, Jeremyjem Northamom in Julianne Moore igral v filmu An Ideal Husband (1999), romantični komediji, ki jo je navdahnila klasična zgodba Oscarja Wilda in za katero je bil nominiran za nagrado zlati globus. Med njegovimi novejšimi filmi so še film A Midsummer Night's Dream, (1999) z Michelle Pfeiffer in Calistom Flockhart in Inspector Gadget (1999) z Matthewom Broderickom in Joely Fisher.

Everett je bil Christopher Marlowe v filmu Shakespeare in Love, ki je prejel kar nekaj oskarjev, vključno s tistim za najboljši film. Za nagrade zlati globus, American Comedy in Blockbuster Entertaimnet je bil predlagan za svojo vlogo v filmu My Best Friend's Wedding (1997), kjer je zaigral ob nedavni dobitnici oskarja, Julii Roberts.

Mednarodno slavo je Everett dosegel leta 1984 z vlogo v filmu Another Country, ki jo je igral tudi v istoimenski gledališki predstavi. Ostali filmi, v katerih je nastopil: The Madness of King George (1994), Pret-a-Porter (1994), Hearts of Fire (1987), Cemetery Man (1994), B. Monkey (1998), Dance With a Stranger (1995), Duet for One, The Comfort of Strangers (1990) in The Cronicle of a Death Foretold (1987).

Everett je uspešen avtor dveh knjig "Hello Darling Are You Working" in "The Hairdresser of St. Tropez".

V letošnjem letu je dokončal snemanje filma Unconditional Love s soigralko Kathy Bates.

Madonna (Abbie Reynolds)

Je ena od najpopularnejših pevk vseh časov, z več kot sto milijoni prodanih albumov po vsem svetu in dvajsetimi skladbami, ki so se nahajale na lestvici Top Ten, vključno z "Like A Virgin", "Material Girl", "Like A Prayer", "Express Yourself", "Vogue" in "Ray of Light". Njen zadnji album "Ray of Light" je osvojil šest nominacij za nagrado Grammy in na koncu pobral štiri, vključno s tistima za Najboljši pop album in Najboljši video spot. Madonna je bila nominirana za dva Grammyja za nesporni hit "Beautiful Stranger", ki se nahaja na albumu "The Spy Who Shagged Me". Kot prva video konceptualistka je Madonna na tem področju naredila več kot kateri koli drugi umetnik in oblikovala ta umetniški slog, danes široko razprostranjen in sprejet.

Kot igralka je Madonna osvojila zlati globus za najboljšo igralko v mjuziklu Evita (1996), kjer je zaigrala v Evo Peron. Njena prva filmska vloga je bila v komediji Desperately Seekin Susan (1985), zaigrala pa je še v filmih Dick Tracy (1990), Who's That Girl (1987), Ženska liga in Body of Evidence (1993).

Madonna je predmet zanimanja odličnega dokumentarca V postelji z Madonno, ki je govoril o dogajanju za odrom na njeni turneji "Blond Ambition", zaigrala pa je tudi na Broadwayu v gledališki predstavi Davida Mameta "Speed - the Plow".

Madonna vodi lastno multimedijsko podjetje Maverick Entertainment, ki jo sestavljata Maverick Records in MADGUY Films.

Benjamin Bratt (Ben Cooper)

Je bil nedavno predlagan za nagrado Emmy za vlogo policijskega detektiva Reynalda "Reya" Curtisa v, z Emmyjemi že nagrajeni in zelo hvaljeni seriji "Law & Order".

Svojo zadnjo filmsko vlogo je imel v filmu The Last Producer (2000) režiserja Burta Reynoldsa, ki je tudi igral v filmu, pred tem pa je zaigral v filmih Red Planet (2000) in Traffic (2000).

Bratt je igral v filmih The River Wild (1994), Blood In, Blood Out: Bound by Honor (1993) in One Good Cop (1991). Nastopil je v neodvisnem filmu Follow Me Home (1997), ki ga je napisal in režiral njegov brat Peter. Ta film je leta 1996 osvojil nagrado na Mednarodnem filmskem festivalu v San Franciscu kot najboljši film in bil istega leta uvrščen v tekmovalni del filmskega festivala v Sundanceu.

Igral je na televiziji ("Texas", "Nasty Boys") in v gledališču.

Michael Vartan (Kevin Lasater)

Igral je skupaj z Drew Barrymore v filmu Never Been Kissed (1999), ki je bil njegov prvi film, posnet v major studiu. Pred to vlogo je Vartan igral v filmih neodvisne produkcije, npr. The Myth of Fingerprints (1997) z Julianne Moore in The Curve (1998) s Kerri Russell, ki sta bila oba prikazana na festivalu Sundance. Svoje prve vloge je ustvaril v filmih To Wong Foo (1995) in The Pallbearer (1996).

Rojen je v Parizu. Odraščal je v mestecu Fleury v Normandiji. Kot osemletnik se je preselil v Los Angeles. Kmalu se je vrnil v Francijo, kjer je igral v številnih filmih, med drugimi v filmu Fiorile bratov Taviani. Trenutno ponovno živi v Los Angelesu.

Osemletnik Malcom Stumpf (Sam) je svojo prvo filmsko vlogo zaigral prav v filmu Njena druga izbira. Njegovi igralski začetki so vezani na otroška gledališča. Zanimata ga znanost in književnost, že posebej dela Williama Shakespeara. Z družino živi v Južni Kaliforniji.

Neil Patrick Harris (David)

je bil kot štirinajstletnik predlagan za zlati globus za svojo prvo vlogo v filmski izvedbi Clara's Heart (1988), v katerem je igrala Whoopi Goldberg. Ostali filmi, v katerih je igral, so: The Proposition (1998) s Kennethom Branaghom, Madeleine Stowe in Williamom Hurtom v glavnih vlogah in v filmu Starship Troopers, kjer je igral ob Casperju Van Dienu in Denise Richards. Harris je igralsko zelo aktiven v gledališčih New Yorka in Los Angelesa, in je za svoje izvedbe že večkrat prejel pohvale kritikov in gledalcev.

Na televiziji je nastopil v oddajah "Stark Raving Man", "Ivana Orleanska", "Doogie Howser", "M. D.", "A Family Torn Apart" in številnih drugih.

Illeana Douglas (Elizabeth Ryder)

je pred kratkim igrala s Kevinom Baconom v filmu Davida Koeppa Stir of Echoes (1999) in v komediji Happy, Texas (1999). Ostali Illeanini filmi so: Grace of My Heart 81996), To Die For (1995), Message in a Botle (1999), Cape Fear (1991), Quiz Show (1994), Goodfellas (1990), Picture Perfect (1997), Search & Destroy (1995), Alive (1993), Wedding Bell Blues (1996) in Grief (1993).

Douglas je napisala scenarij, producirala in režirala tri kratkometražne filme: The Perfect Woman, Boy Crazy, Girl Crazier in Everybody Just Stay Calm. Pravkar se pripravlja za izvedbo filmov The Lost Amy in Life Without Dick.

Na televiziji je igrala v komični seriji "Action", z Richardom Dreyfussom v HBO TT filmu "Lansky", dekle Garryja Shandlinga v "The Larry Sanders Show",v serijah "Bella Mafia" in "Seinfeld".

Josef Sommer (Richard Whittaker)

je veteran filmske, televizijske in gledališke igre. Nastopil je v številnih filmih, kot so Patch Adams (1998), Moonlight and Valentino (1995), The Chamber (1995), Nobody's Fool (1994), Malice (1993), Witness (1985), Shadow and Fog ( 1992), Silkwood, Independence Day (1983), Absence of Malice (1981) in številnih drugih.

Lynn Redgrave (Helena Whittaker)

je bila predlagana za oskarja za vlogo v filmu Gods and Monsters (1998), v katerem je bil njen igralski partner Ian McKellen. Za to vlogo je prejela zlati globus, nagrado Independent Spirit kot Najboljša stranska igralka, predlagana pa je tudi za nagrado Britanske filmske akademije.

Redgrave je igrala v odličnem filmu Scotta Hicksova Shine (1996), poleg tega pa še v filmih Touched (1999), The Simian Line (2000), The Annihilation of Fish (1999), How to Kill Your Neighbor's Dog(2000), Venus and Mars (2001) in Deeply (2000).

Pozornost publike je pritegnila leta 1966 z vlogo v filmu Georgy Girl, za katero je bila nominirana za oskarja in zlati globus. Ustvarila je vloge, ki si jih velja zapomniti, v filmih Tom Jones, The Girl with Green Eyes (1966), The Deadly Affair (1967), Every Little Crook and Nanny (1972), Everything You Always Wanted to Know About Sex (1972) in Midnight (1989).

Družina Redgarve vključuje več kot pet generacij igralcev, med njimi Lynninega očeta sira Michaela Redgravea in sestro Vanesso Redgrave.

Poleg filma je veliko igrala tudi v gledališču in na televiziji.

O filmski ekipi

John Schlesinger (režiser)

Po rodu je Francoz. Njegov ameriški prvenec Midnight Cowboy (1969) je osvojil nagrado oskar, nagrado Britanske filmske akademije in nagrado Združenja ameriških režiserjev za najboljšo režijo.

Med njegovimi zadnjimi filmi naj omenimo Eye for an Eye, ko ga je posnel za Paramount Pictures in "The Tales of Sweeney Todd", ki ga je posnel za televizijo.

Rojen je v Londonu. Preden je napisal scenarij in režiral kratkometražni film za BBC, je začel svojo kariero kot igralec. Med njegovimi zgodnejšimi deli je dokumentarec "Terminus", ki je osvojil številne nagrade, vključno z zlatim levom in nagrado Britanske filmske akademije.

Schlesingerjev prvi igrani dolgometražni film je bil film A King of Loving (1962), z Alanom Batesom v glavni vlogi, ki je osvojil zlatega medveda na filmskem festivalu v Berlinu. Njegov naslednji film je Billy Liar (1963) z Julie Christie v glavni vlogi, za katero je bila to prva glavna filmska vloga. Sledi režija uspešnice Darling (1965), v katerem je prav tako igrala Christie in ki mu je prinesla nominacijo za oskarja za režijo in številne druge filmske nagrade.

Tudi v naslednjem filmu, Far from the Madding Crowd (1967), je glavno vlogo zaupal Julii, nato pa je posnel film Midnight Cowboy. Schesinger je bil ponovno predlagan za oskarja za režijo kontoverznega filma Sunday Bloody Sunday (1969). Ostali filmi, ki jih je režiral so: Day of the Locust (1975), Marathon Man (1976) z Dustinom Hoffmanom, Yanks (1979), Honky Tonk Freeway (1981), Falcon and the Snowman (1984), The Believers, Madame Sousatzka (1988), Pacific Heights (1990) in The Innocent (1993) z Anthonyjem Hopkinsom in Isabello Rossellini.

Poleg kino filmov je Schlesinger režiral tudi nekaj zelo uspešnih projektov za britansko televizijo kot npr. "An Englishman Abroad", "Separate Tables" in "A Question of Attribution".

Kot producent se je podpisal pod film Cold Comfort Farm (1995), ki je bil prikazan v kinematografih ZDA in prejel številne pohvale kritikov.

Schesinger se ukvarja tudi z gledališko režijo in je režiral številne predstave za Britain's Royal Shakespeare Company in National Theater ter nekaj opernih predstav.

Leta 1971 je Schlesinger od kraljice Elizabethe II prejel naslov Commander of the British Empire (CBE).

Thomas Ropelewski (Scenarist)

je napisal in režiral svoj prvenec, komedijo Madhouse (1990), v kateri so vglavnih vlogah igrali John Larroquett, Kirstie Alley in Dennis Miler. Trenutno je eden od koproducentov Pramountove serije "Seven Days".

Njena druga izbira je njegov prvi dramski scenarij.

Elliot Davis (Direktor fotografije)

Med zadnjimi filmi je posnel Light It Up Craiga Bolotina in Forces of Nature s Sandro Bullock in Benom Affleckom. Ostali filmi, ki jih je posnel: Out of Sight, The Underneath, Gray's Anatomy in King of The Hill, vsi režiserja Stevena Soderbergha, ter Equinox, Love at Large, Mortal Thoughts in Breakfast of Champions Alana Rudolphova. Posnel je še filme Lawn Dogs, Get on the Bus, Larger than Life, Father of the Bride 2, Things To Do in Denver When You're Dead, Mother Boys, The Cutting Edge, Bright Angel in Miles from Home.

Za televizijo je posnel mini serijo "Cruel Doubt" in filme "Memphis" in "Mayflower Madame".

Gabriel Yared (Skladatelj)

Je dobil oskarja za glasbo v filmu The English Patient, mednarodno slavo pa je dosegel z glasbo za film Betty Blue. Yared je napisal glasbo za filme The Talented Mr. Ripley Anthonyja Minghele, Wings of Courage in The Lover Jean-Jacquesa Annauda, Message in the Bottle Luisa Mandokija, City of Angeles Brada Silberlinga, Camille Claudel Bruna Nuyttena, Beyond Therapy in Vincent and Theo Roberta Altmana in številne druge.

Yared je rojen v Libanonu. Samouki glasbenik je zapustil študij prava leta 1971 in se preselil v Pariz, kjer je obiskoval predavanja iz kompozicije pri Henriju Dutilleuxu na Ecole Normale de Musique.

Leta 1973 je začel kariero kot skladatelj/orkestrator mnogih slavnih pevcev, kot so Johhny Hallyday, Charles Aznavour, Mireill Mathie in Sylvia Vartan.

Poleg pisanja glasbe za film Yared sklada tudi glasbo za balet in za reklamne spote za televizijo in radio. Trenutno dela na ustanavljanju raziskovalnega centra za ljudsko glasbo Pleiade.

Komentarji

30.1. 2011 ob 12:20

lopata

— nos

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.