Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Seanse

drama
Podnapisi
Na sporedu od: 31.1.2013, Kolosej Ljubljana
1h 35min / 95min
Leto: 2012
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Ben Lewin
Režija: Ben Lewin
Tetraplegik Mark želi raziskati skrivnosti intimne ljubezni, zato za pomoč zaprosi lokalnega duhovnika in svojo negovalko. Med tem, ko mu duhovnik nudi nasvete in moralno oporo, mu negovalka preskrbi seksualno terapevtko Cheryl. Kljub zabavnim začetnim težavam Mark in Cheryl uspeta premagati meje telesnih omejitev, vendar nevede odpreta vrata novim poželenjem in nepričakovanim ljubezenskim čustvom.

Film temelji na jedko optimističnih avtobiografskih zapiskih novinarja in pesnika Marka O’Briena, ki živi v Kaliforniji, in pripoveduje zgodbo o možakarju, ki je domala vse življenje preživel v respiratorju, pa se odloči, da bo pri 38-ih zgubil nedolžnost. S pomočjo terapevta in ob blagoslovu svojega duhovnika se poda uresničit svoje sanje.

Fox Searchlight Pictures v sodelovanju s Such Much Films in Rhino Films predstavlja film Seanse z Johnom Hawkesom, Helen Hunt, Williamom H. Macyjem, Moon Bloodgood, Anniko Marks, Rheo Perlman, W. Earlom Brownom, Robin Weigert, Blake Lindsley, Mingom Lojem, Jennifer Kumiyama, Rusty Schwimmer, Jamesom Martinezom in Adamom Arkinom. Film je po lastnem scenariju režiral Ben Lewin, ki je film produciral skupaj z Judi Levine in Stephenom Nemethom. Izvršni producenti so bili Maurice Silman, Julius Colman in Douglas Blake. Izza kamere so sodelovali še direktor fotografije Geoffrey Simpson, scenograf John Mott, montažerka Lisa Bromwell, kostumografka Justine Seymour in skladatelj Marco Beltrami.

Seanse je resnična godba o pesniku in novinarju Marku O'Brienu, ki se je pri 38 letih podal na ne ravno verjeten podvig: zgubiti nedolžnost, in to ne v najbolj lahkih okoliščinah. Igralec veteran John Hawkes O'Briena upodablja z ganljivo silovitostjo, ki presegajo fizične omejitve vloge.

O'Brien je preživel otroško paralizo in je večino svojega življenja – razen po nekaj uric na teden – preždel v respiratorju. Večina nas bi si težko predstavljala, da je pri tem lahko imel tudi ljubezensko življenje – a to, da ni običajen smrtnik, Marka ni ustavilo. Iz svojega zapletenega položaja je izbezal humor, optimizem in celo vero in se odločil, da okusi vse, kar mu življenje lahko nudi – tudi čustvene in telesne strasti, ki so se mu doslej izmikale. Drzno se je odločil, da neha sanjariti o ljubezni in najame profesionalko: spolno namestnico, ki mu bo omogočila, da na lasten in neponovljiv način okusi intimnost.

Zabavni, ganljivi in življenje spreminjajoči niz učnih ur, ki so sledile ob teh seansah s namestnico, je postal predmet O'Brienovega članka iz leta 1990 On Seeing a Sex Surrogate v reviji The Sun. Članek je podrl tabu javnega razglabljanja o seksu in invalidnosti, a na tako iskren, zabaven in topel način, da se je zdelo, da se lahko sleherni bralec s temo poistoveti.

Z O’Brienovo zgodbo se je še na posebno osebni ravni poistovetil filmski ustvarjalec Ben Lewin, ki je v otroštvu prav tako zbolel za paralizo. Tako kot O'Brianu mu to ni preprečilo, da ne bi začel uspešne kariere. Ko je na spletu naletel na O'Brienovo zgodbo, se mu je zdelo, da bi bila dobra podlaga za film. Na podlagi O'Brianovega pisanja si je zamislil nekaj, kar je polno humorja in brez sentimentalnosti zvesto resničnemu življenju. V mislih je imel scenarij ne le o možakarju, ki se v srednjih letih poda na podvig, da naredi konec lastni deviškosti, temveč tudi o tem, kako se ta možakar spopada z lastnim telesom, s svojo moškostjo in s tem, zakaj je vredno živeti.

In to nenavadno zgodbo je oživel s pomočjo predane igralske zasedbe v vlogah, kakršnih na velikih platnih še nismo imeli priložnosti videti – John Hawkes upodablja O’Briena, Helen Hunt je prevzela vlogo Cheryl Cohen-Greene, William H. Macy pa duhovnika, ki Marka blagoslovi in mu prisluhne v njegovem raziskovanju skrivnosti življenja. Film je ob premieri na festivalu v Sundanceu odnesel nagradi občinstva in žirije.

Ben Lewin pravi, da je Seanse vedno videl kot ljubezensko zgodbo – čeravno drugačno, kakršno smo kdaj videli: »Ne sledi običajnim zasnovam ljubezenskih zgodb,« priznava. »A zdelo se mi je, da bi bilo izjemno, če bi lahko s filmom dosegel to, kar je Mark dosegel pri meni s svojim ganljivim in pristnim pisanjem. Ta zgodba je nekaj res nepričakovanega.«

Čeprav je Lewinu njegova izkušnja s paralizo omogočala prav poseben pristen pristop, pravi, da je hotel s filmom v prvi vrsti ostati zvest O'Brianovemu ostremu in liričnemu tonu: »Tudi sam sem bil v respiratorju, ko sem zbolel, a se te izkušnje ne spominjam. Počasi sem se naučil uporabljati zgornji del telesa in do neke mere svojih spodnjih okončin. Mislim, da je Markovo čustveno potovanje edinstveno zanj, hkrati pa se z njim lahko poistovetimo mnogi.«

Ker je O'Brien leta 1999, pri 49 letih, preminil, se je Lewin zanašal na njegovo pisanje, intervjuje in tudi na O'Brienovo partnerico Susan Fernbach – ki jo je O'Brien spoznal po Cheryl Cohen-Greene. Skupaj sta ustvarila bogat in plastičen portret moškega, znanega po neizprosni odkritosrčnosti in humorju na lasten račun. »Susan je bila glavno okno v resničnega Marka; meni je bila nekakšna duša dvojčica, ko sem pisal scenarij in snemal film,« pravi režiser. »Ponudila mi je vpogled v Marka in mi povedala za mnoge smešne in moreče pripetljaje, ki so se mu zgodili. Kot na primer to, da se je ob njegov nos včasih obregnila mačka, zaradi česar ga je grozno srbelo. To je resnično. In Cheryl je na eno od njunih seans res prinesla ogledalo in mu rekla, To je tvoje telo. To, da je v respiratorju zmanjkalo elektrike, je tudi resnično. Morda se zdi, da smo si jih izmislili zaradi napetosti, a si jih nismo. Zgolj na ustrezno mesto smo jih morali postaviti, da so najbolj odgovarjale dramaturškemu loku filma.«

Med pisanjem scenarija je Lewin spoznal tudi Cheryl Cohen-Greene, ki je med temi seansami ob uvajanju povsem novega pristopa O'Briena sčasoma začela občudovati. In z režiserjem je bila povsem neposredna in iskrena. »Najino prvo srečanje je bilo odločilno,« se spominja Lewin. »V nekem trenutku me je vprašala, ali me moti, če pogleda v svoje zapiske. V zapiske?, sem si mislil. To so bili zapiski pravega izurjenega terapevta, ne pa prodajalke ljubezni. In prvič sem dojel, kako zanimiva oseba je. Pomagala mi je film, ki bi sicer ostal biografija, spremeniti v zgodbo o medčloveških odnosih. Njena plat zgodbe je pravi zaklad, saj je film postal zgodba o potovanju dveh.«

Tema likoma je Lewin dodal lik očeta Brendana, izmišljenega župnika, ki pa sloni na dejstvu, da je O'Brien redno hodil v cerkev in se je o razpetosti glede moralne zadrege svojega devištva posvetoval z več duhovniki, med katerimi mu je vsaj eden predlagal, naj seksa. »Vera je bila poglavitni del Markovega življenja, in zdelo se mi je pomembno, da to pokažem, kot tudi misel, da ima spolnost duhovne razsežnosti. In upam, da bo ta film za gledalce nekakšna katarza,« zaključi režiser. »Da si ga ogledajo, da bi začutili čustva in jih izrazili, hkrati pa v izkušnji uživali. Da začno misliti v širših okvirih, čeprav niso filozofi.«

O igralcih

John Hawkes (Mark) je od hvaljenega nastopa v Winter’s Bone, s katerim se je med drugimi nagradami potegoval za oskarja, silno zaposlen. Pred kratkim je zaključil snemanje filmov Arcadia in The Playroom, nazadnje pa smo ga videli v Higher Ground, Contagion in Martha Mary and Marlene. Pred tem je igral v Me and You and Everyone We Know, Buttleman (ki ga je tudi produciral), American Gangster, Miami Vice, Identity, The Perfect Storm, Wristcutters: A Love Story, From Dusk Till Dawn… Začel je na gledaliških odrih; na TV je igral v serijah Deadwood in Eastbound and Down, je pa tudi avtor nekaj pesmi za filme in TV serije – med njimi se je Bred and Buttered znašla v filmu Winter’s Bone. S svojo skupino King Straggler nastopa po vseh ZDA.

Helen Hunt (Cheryl) ima za seboj raznoliko kariero kot večkrat nagrajena igralka na filmu, TV in v gledališču in, zadnje čase, priznana scenaristka, režiserka in producentka. Nazadnje je s Samantho Morton končala snemanje Bernsteinovega filma Decoding Annie Parker, doslej pa smo jo videli v Soul Surfer, Every Day, Bobby, Then She Found Me (film je tudi producirala in režirala po scenariju, ki ga je pomagala spisati), As Good As it Gets, What Women Want, Castaway, The Curse of the Jade Scorpion, Pay it Forward, Twister, Kiss Of Death, Peggy Sue Got Married, Girls Just Wanna Have Fun… Na TV je igrala v Empire Falls in Mad About You – za vlogo slednji je prejela štiri emmyje, štiri zlate globuse – od tega enega kot producentka – in nagrado Ceha filmskih igralcev. Zlati globus, nagrado Ceha filmskih igralcev in oskarja je dobila za As Good As it Gets. Nekaj epizod serije Mad About You je tudi režirala, kot tudi epizode serij The Paul Reiser Show in Californication.

William H. Macy (oče Brendan), velja za enega najuglednejših igralcev svoje generacije. Trenutno igra v ameriški različici serije Shameless, na velikih platnih pa smo ga nazadnje videli v The Dirty Girl in Lincoln Lawyer. Za seboj ima filme, kot so Bobby, Thank You for Smoking, Cellular, Seabiscuit, Fargo, Magnolia, Pleasantville, Happy Texas, Psycho, Boogie Nights, Wag the Dog, Air Force One, Mr. Holland’s Opus, The Client, Shadows and Fog, Searching for Bobby Fischer, Radio Days… Na TV se je z vlogami v Umney’s Last Case, The Wool Cap, Stealing Sinatra, Sports Night, A Slight Case of Murder in ER potegoval za emmyje, zlate globuse, nagrade Ceha filmskih igralcev in celo za nagrado Ceha scenaristov. Za Door to Door, ki se je potegoval za 12 emmyjev, je prejel kipec za glavno vlogo in si s soscenaristom Stevenom Schachterjem delil kipec za najboljši scenarij za TV film. Igral je tudi v TV filmih ali serijah A Murderous Affair, Heart of Justice, Andersonville, The Awakening Land, The Writing on the Wall, Texan, Out of Order… S Schachterjem je prispeval scenarije za nekaj epizod serije Thirtysomething in TV film The Con, v katerem je igral. S Schachterjem in Davidom Mametom je v Chicagu soustanovil gledališče St. Nicholas in nastopil tudi na Londonskih deskah. Poročen je z igralko Felicity Huffman.

Moon Bloodgood (Vera) je igralka korejskega, nizozemskega in irskega porekla, ki bliskovito postaja znana po večstranskem delu na filmu in TV. Kariero je v rosnih letih ačela kot plesalka in pristala v dekliški ekipi The LA Lakers. Nastopala je na turnejah s Princeom, Brandi in rock skupino The Offspring. Očarala je mnoge fotografe in se preizkusila tudi kot manekenka – delala je za Revlon, L’Oreal, Avon, Diesel, Adidas in Nike Woman. Revija People jo je uvrstila med najlepše ljudi na svetu. Njen celovečerni krst je bil Win a Date with Todd Hamilton, nato pa je igrala še v A Lot Like Love, Street Fighter, What Just Happened?, Pathfinder, Moonlight Serenade in A Beautiful Boy. Na TV je igrala v serijah Daybreak, Burn Notice in Journeyman, trenutno pa v Spielbergovi Falling Skies.

Rhea Perlman (gospa v obrednem kopališču) je že več kot trideset let zvezda na TV; filmu in gledališkem odru. Za vlogo v humoristični nanizanki Cheers je prejela štiri emmyje in bila nominirana rekordnih desetkrat v enajst sezon trajajoči uspešnici – pojavila se je v vseh 237 epizodah. Nazadnje je igrala v Love Comes Lately in Beethoven: The Reel Story. pred tem smo jo videli v Sunset Park, Canadian Bacon, Carpool in Matilda, na TV pa v prek 15 filmih in v serijah Taxi, Hung, Law & Order: SVU, Kate Brasher in Pearl, ki jo je tudi izvršno producirala. Leta 2005 je začela pisati knjige za otroke – Otto Undercover je serija šestih knjig o fantiču dirkaču in tajnem agentu, ki obožuje besedne igre in palindrome. Udejstvuje se tudi v več dobrodelnih skladih in se zavzema za posvojence.

O filmskih ustvarjalcih

Ben Lewin (scenarist/režiser/producent) je svojo kariero razpredel čez tri celine in posnel več nagrajenih dokumentarcev, celovečercev, TV filmov, miniserij in oddaj. Na Poljskem rojeni filmar se je z družino preselil v Avstralijo in tam izkazal strast do fotografiranja in pisanja. Izšolal se je za odvetnika, a je službo pustil, ko je dobil štipendijo za filmsko šolo v Angliji. Po diplomi je delal na BBC-ju in nato pri TV družbah Thames, Granada in Channel Four Television. Kot scenarist in režiser se je prebil s komično dramo The Case of Cruelty to Prawns in nato nadaljeval s celovečercem Georgia z Judy Davis, z The Dunera Boys z Bobom Hoskinsom, Matter of Convenience in Plead Guilty, Get A Bond. Mednarodnemu občinstvu je bržkone najbolj znan kot režiser komedij Paperback Romance in The Favor, the Watch and the Very Big Fish. Pred kratkim je posnel intimen dokumentarec Hollywood Gold, za TV pa je režiral najbolj gledano epizodo sezone serije Ally McBeal, epizode serij Touched by an Angel in avstralske Sea Change. Poročen je s producentko Judi Levine.

Komentarji

13.12. 2012 ob 10:07

Fini film. Na trenutke mu malo manjka. Me čudi, da ga je Kolosej odkupil. Bolj paše v Kinodvor.

— Polona
23.1. 2014 ob 13:38

film je super kje se ga da kupiti

— robert

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.