Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Samomorilec

kriminalni triler
Na sporedu od: 1.3.2012, Kolosej Ljubljana
1h 42min / 102min
Leto: 2012
Država: ZDA
Scenarij: Pablo F. Fenjves
Režija: Asger Leth
Pobegli kaznjenec Nick se odloči z grožnjo samomorilskega skoka z nebotičnika pritegniti pozornost Newyorčanov. Izkušena pogajalka Lydia ga skuša prepričati, naj ne stori usodnega koraka, toda Nick želi, da svet izve resnico o zlobnem poslovnežu Davidu, ki naj bi ga po krivem obdolžil kraje dragocenega diamanta. Vendar v ozadju napetih pogajanj poteka skrivni načrt, s katerim želi Nick na lastno pest poravnati odprte račune in se maščevati nasprotnikom.

Nekdanji newyorški policist Nick Cassidy (Sam Worthington), ki je pristal v zaporu in je zdaj na begu, vstopi v sloviti Roosevelt Hotel v New Yorku, se poda v najvišje nadstropje in stopi na okensko polico na zunanji steni stavbe; a pri tem ne ogroža zgolj lastnega življenja. Dih bo zadrževalo celo mesto, med njimi nekateri silno živčni posamezniki, ki prikrivajo velike skrivnosti.

Skrajna odločitev nekdanjega policista Cassidyja sproži medijski vihar, a tudi občutljiv položaj, v katerem se znajde pogajalka newyorške policije Lydia Spencer (Elizabeth Banks). Ta skuša nekdanjega kolega odvrniti od njegovega naklepa, medtem ko se mora braniti pred rivalskim kolegom (Edward Burns), ki trdi, da Lydio pri nalogi ženejo osebni nagibi. Lydia se skuša dokopati do izvora Cassidyjeve odločitve in počasi dojema, da utegne imeti povsem drugačne razloge, kot se sprva zdi: gre morda za skrivnosten projekt, na katerem njegov brat in vneti zagovornik (Jamie Bell) dela s svojim dekletom (Genesis Rodriguez), medtem ko Cassidy zavlačuje na vrhu zgradbe? Ali pa za poskuse Cassidyjevega najboljšega prijatelja pri policiji (Anthony Mackie), da ga spravi s police? Ali za posle izza zaprtih vrat vplivnega poslovneža (štirikratni oskarjevi nominiranec Ed Harris)? Med Cassidyjevim pogumnim podvigom prihaja na dan vse več koščkov sestavljanke, ki nenadoma postane zgodba o osramočenem posamezniku, ki skuša dokazati svojo nedolžnost. Tveganje postane večje kot zgolj to, da utegne nekdo na vrhu nebotičnika zgubiti ravnovesje…

V akcijskem trilerju z nepričakovanimi obrati Samomorilec je režiser Asger Leth iz že tako adrenalina polnega scenarija ustvaril napet triler, ob katerem si boste grizli nohte. Kako daleč na rob ste pripravljeni stopiti vi, če bi šlo za vaše življenje?

Film sta za Summit Entertainment producirala Lorenzo di Bonaventura (Red, Transformers, Salt) in Mark Vahradian (Red), izvršna producenta sta bila Jake Myers in David Ready (Red). Scenarij je spisal Pablo F. Fenjves (The Affair). Direktor fotografije je bil Paul Cameron (Man on Fire), scenograf Alec Hammond (Red), Susan Lyall (Red, The Beaver) je priskrbela kostume, Kevin Stitt (X-Men) pa je montiral.

Zgodbi na rob

Producent Lorenzo di Bonaventura je želel scenarij preliti na veliko platno že od prvega dne svojega službovanja kot predsednik produkcije pri hiši Warner Bros. Začelo se je, seveda, z izvirnim naslovom Man on a Ledge, ki v hipu pritegne: »Zamisel je sila dramatična,« pravi. Hkrati ta izvirni stavek poznajo vsi policisti. Kot razlaga producent Mark Vahradian, »gre za resnično policijsko terminologijo za samomorilca, ki namerava skočiti z visoke stavbe.«

Film se začne s poslovno oblečenim neznancem, ki pride iz newyorške podzemne in si priskrbi sobo v uglednem hotelu, kjer si naroči razkošen obed – vključno s šampanjcem in jastogom. Nato spiše sporočilo in stopi na okensko polico zunaj svoje sobe. Gledalcu se zdi, da gre za obupanega možakarja, ki morebiti na žalostno gospodarsko stanje odgovarja z edinim odgovorom, ki ga pozna: tako, da stori konec.

Znanec iz uspešnice Avatar Sam Worthington priznava, da je vlogo prevzel deloma tudi zato, ker ga je strah višin; večino njegovih prizorov so namreč snemali 60 m nad 45. ulico na Manhattnu. Režiser igralcu priznava, da »rad premika meje mogočega; tako kot jaz. Zato sva se krasno ujela. Boji se višin in po moje ga je vloga prav zato tako pritegnila. Tipično zanj, da se bo spopadel z nečim, česar se boji.«

Na vprašanje, kako se je na vlogo pripravil, Worthington odgovarja: »Po moje se za takšno vlogo niti ne moreš. Enostavno stopiti moraš skozi okno in to opraviti. Če stopiš skozenj, ti vsi govorijo, da se vrni. Kaskader ti lahko pove, kakšen je občutek; nekako tako je, kot bi se zaljubljal. A dokler tega ne doživiš sam, si ne moreš zares predstavljati.«

Rez na prizor v zaporu, kjer naš »samomorilec«, nekdanji newyorški policist Nick Cassidy (Sam Worthington), obsojen na 25 let zapora, zaporniškemu psihiatru prizna, da razmišlja o samomoru, pod pritisk krivde za zločin, ki ga ni zagrešil. Bil je del na črno najete varnostne službe za prevoz dragocenega dragulja poslovneža Davida Englanderja (Ed Harris), ki so ga ukradli, in Englander je krivdo naprtil Cassidyju, da je lahko pobral zavarovalnino. Englanderjevo načelo namreč je: Če ti kdo nekaj vzame, vzameš nazaj še več – kajti to je Amerika.

Cassidyju dovolijo, da gre na pogreb svojega očeta, kjer uprizori pobeg. Sledi osupljivo napet pregon, ki se konča na že omenjeni okenski polici. »Cassidy ima načrt,« razlaga di Bonaventura. »Dokazati namerava, da so mu zločin podtaknili. Kot gledalec pa še vedno nisi prepričan, da si ne namerava vzeti življenja.«

»Gre za pobeg iz zapora, ki se sprevrže v film o kraji in nato v ljubezensko dramo,« pravi producent David Ready. Worthington se docela strinja: »Film je drugačen od siceršnjih akcijskih filmov. Lahko sem tudi igral, ne le kričal.«

Ljubezenska zgodba se začne odvijati, ko Cassidy po imenu zahteva pogajalko newyorške policije Lydio Mercer (Elizabeth Banks). Mercerjeva ima pri policiji kontroverzen sloves, saj je pred kratkim že »zašuštrala« samomorilca iz lastnih vrst. »Cassidy Mercerjevo izbere,« pove di Bonaventura, »ker verjame, da bo razumela, kaj se mu je zgodilo. Preganjajo ga zaradi nečesa, česar ni storil, njo pa zaradi nečesa, na kar sploh ni imela vpliva.«

Režije se je lotil v dokumentarcih izurjeni Asger Leth; to je njegov prvi celovečerni poskus in producenti so bili nad svojo odločitvijo, da mu ponudijo priložnost, še posebej navdušeni, saj so hoteli nekoga, ki zna podajati resnične zgodbe. Kot pravi Vahradian, je »Asger k projektu prinesel občutek za podrobnosti, ki si jih je bil nabral kot režiser dokumentarcev. V tem neskončnem okviru resničnosti moraš pobrskati za najbolj zanimivimi drobci in se potopiti vanj.«

Di Bonaventuro je Lethova pripravljenost povsem očarala. »Tveganj se ne brani,« pravi producent, »in najti nekoga takšnega je velika reč. Pri takšnem filmu je mnogo neznank in želiš si nekoga, ki si drzne; ki ima dovolj poguma. In tudi s stilističnega vidika so dokumentarci silno zanimivi; iskali smo nekoga, ki bo filmu vdahnil ta stil, ta pogum.«

Leth je bil navdušen nad dejstvom, da se zgodba odvija v New Yorku, ki postane tudi nekakšen lik: »Ne gre le za natrpano mešanico arhitekture, temveč tudi mešanico ljudi po teh stavbah, ki pridrvijo na ulico, da bi si ogledali, kaj se dogaja …« Za režiserja je New York idealen za zgodbo, kakršna je Samomorilec. »To je vendar New York! V New Yorku se zgodi vse.«

O igralcih

Sam Worthington (Nick Cassidy) je začel v gledališču in manjših vlogah v filmih, kot so Hart’s War, The Great Raid in Rogue. Z Danielom Craigom se je potegoval za vlogo Jamesa Bonda in pristal v največji uspešnici vseh časov Avatar. Igral je še v Clash of the Titans in Terminator Salvation ter pred kratkim zaključil snemanje filmov The Fields, Last Night s Keiro Knightley in The Debt s Helen Mirren. Igral je v avstralskih filmih Dirty Deeds, Macbeth in Somersault, na avstralski TV pa v filmu Bootmen in serijah Love My Way, The Surgeon in Two Twisted.

Elizabeth Banks (Lydia Mercer) bo v kratkem nastopila v The Hunger Games po trilogiji Suzanne Collins, Pitch Perfect, What to Expect When You’re Expecting po literarni uspešnici Heidi Murkoff in Welcome to People. Videli smo jo v Our Idiot Brother, The Next Three Days, The Details, W. Oliverja Stona, Zack and Miri Make a Porno, Seabiscuit, Catch Me If You Can, Meet Dave, Invincible, The 40-Year-Old Virgin, Fred Claus, Sisters, Slither, Heights, The Baxter, The Trade, The Uninvited, Shaft, Spider-Man. Na TV je gostovala v serijah 30 Rock, Modern Family, Scrubs in Comanche Moon. S soprogom Maxom Handelmanom je tudi producentka – sodelovala je pri filmu The Surrogates in producira že Tink (v njem bo tudi igrala naslovno vlogo Tinkerbel – Zvončice), Forever 21, Too Far From Home in Pitch Perfect.

Anthony Mackie (Mike Ackerman) je na gledaliških odrih med drugim igral Tupaca Shakurja v Up Against the Wind in nato ob Eminemu v 8 Mile, v Sucker Free City in She Hate Me Spika Leeja, Eastwoodovem Million Dollar Baby, The Manchurian Candidate, The Man, Brother to Brother, Heavens Fall, We Are Marshall, Freedomland, The Hurt Locker, Notorious (v katerem je spet stopil v čevlje Tupaca Shakurja), Eagle Eye, The Adjustment Bureau, Real Steel, Ten Year, Abraham Lincoln: Vampire Hunter in Gangster Squad.

Jamie Bell (Joey Cassidy) je zaslovel z naslovno vlogo v uspešnici Billy Elliot, za katero je med drugimi nagradami prejel bafto. Nato je igral v novi verziji Dickensovega Nicholasa Nicklebyja, v Green’s Undertow, Dear Wend, King Kong, Flags of Our Fathers, Jumper, Defiance, The Eagle, Jane Eyre, The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn.

Edward Burns (Jack Dougherty) je nase opozoril v celovečercu The Brothers McMullen, najbolj donosnem filmu leta 1995, ki ga je tudi spisal in režiral. Scenarij, vlogo in režijo je prispeval tudi za She’s The One z Jennifer Aniston in Cameron Diaz, Sidewalks of New York, Purple Violets in Nice Guy Johnny. Njegov deseti režijski, scenaristični in igralski podvig je romantična drama Newlyweds, sicer pa je igral še v Saving Private Ryan, 15 Minutes, Confidence in 27 Dresses. Na platna prihaja v Friends With Kids, I, Alex Cross in na TV v 40.

Ed Harris (David Englander) pod režijsko taktirko Dustina Lancea Blacka snema What’s Wrong With Virginia? , nazadnje je igral v The Way Back in Touching Home. Za seboj ima filme Appaloosa (tudi režiral ga je in pomagal pisati scenarij), Copying Beethoven, A History of Violence, The Hours (nominacije za oskarja, zlati globus, nagrado Ceha filmskih igralcev in bafto), Pollock (režijski prvenec, zlati globus), Gone Baby Gone, The Truman Show (nominacija za oskarja, zlati globus), Apollo 13 (nominaciji za oskarja in zlati globus, nagrada Ceha filmskih igralcev), The Right Stuff, The Abyss, The Rock, The Human Stain, A Beautiful Mind, Stepmom, The Firm, Places in the Heart, Alamo Bay, Sweet Dreams, State of Grace, The Third Miracle.Na TV je igral v miniseriji Empire Falls (nominacije za emmyja, zlati globus in nagrado Ceha filmskih igralcev), v The Last Innocent Man, Running Mates, Paris Trout in Riders of the Purple Sage.Udejstvuje se tudi v gledališču.

Genesis Rodriguez (Angie) bo v kratkem igrala v komediji Casa de mi Padre, kilometrino pa si je nabirala v nadaljevanki Entourage in žajfastih serijah in telenovelah Days of our Lives, Prisionera, Dame Chocolate in Dona Barbara. Je najmlajša hči legendarnega pevca in igralca Joseja Luisa Rodrigueza.

Kyra Sedgwick (Suzie Morales) že sedmo sezono žanje nagrade in nominacije za glavno vlogo v seriji The Closer, kmalu pa bo na velika platna prišla v celovečercu Possession. Videli smo jo v filmih Gamer, The Game Plan, Loverboy v režiji njenega soproga Kevina Bacona, Personal Velocity, Phenomenon, Fourth of July, Mr. and Mrs. Bridge, Singles, Lemon Sky…Na TV je igrala v filmih Cavedweller, Something the Lord Made, Door to Door, Just A Kiss, Behind the Red Door, Secondhand Lions in Losing Chase, ki ga je tudi izvršno producirala. Igra tudi v gledališču.

Komentarji

17.3. 2012 ob 9:46

A to je kvazi remake od The Ledge s Charliejem Hunnamom in Liv Tyler? Ker ta verzija smrdi, pa že tista ni preveč dobra.

— Mrs.Kiddo

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.