Kolosej
Film distribucije Ljubljanski kinematografi

Rdeči planet

znanstveno fantastični, triler
Na sporedu od: 15.2.2001, Kolosej Ljubljana
1h 46min / 106min
Scenarij: Chuck Pfarrer
Režija: Antony Hoffman

Vsebina

Leto 2050. Zemlja umira. Že dolgo je prenaseljena, onesnažena in zastrupljena. Ni je več mogoče očistiti. Človek potrebuje nov dom, če hoče preživeti. Nov planet. Izbral si je Mars.

Vrhunski znanstveniki se že dvajset let trudijo, da bi na Marsu ustvarili pogoje za življenje. Na Mars pošiljajo sonde z algami, ki so bile vzgojene tako, da naj bi tam uspevale, rasle in proizvajale kisik. Dolgo je kazalo, da projekt uspeva in da je človeštvo rešeno. Nenadoma in nerazložljivo pa začne nivo kisika na Marsu padati. Znanstvenikom ne preostane drugega, kot da sestavijo ekipo najboljših ljudi, ki z visoko izpopolnjeno vesoljsko ladjo Mars-1 odpotujejo na rdeči planet, da bi na licu mesta raziskali, kje se je zalomilo. Odpravo vodi poveljnica Kate Bowman, ki tudi pilotira ladjo, posadko pa sestavlja še pet najboljših med najboljšimi strokovnjaki. To so prvi ljudje v zgodovini, ki odpotujejo na drug planet.

Toda kljub vrhunski opremi nič ne gre tako, kot bi moralo. Sevanje ob Sončevem izbruhu jim skoraj uniči ladjo, zato se Bowmanova odloči, da bo predčasno izstrelila modul, s katerim naj bi pristali na Marsu, sama pa ostane v orbiti. Ker je avtomatski pilot odpovedal, fantje ob zasilnem pristanku zgrešijo pristajališče in ostanejo brez vse tehnične opreme, brez radia in brez opreme za vrnitev na ladjo. Njihov robot-navigator, ki naj bi jih vodil po površju Marsa, se zaradi okvare spremeni v neizprosnega sovražnika, ki jim streže po življenju. Ko z velikim trudom končno najdejo bivak, v katerem naj bi jih čakale zaloge zraka, hrane in vode, se izkaže, da je popolnoma uničen. O algah ni sledov. Kisika jim je ostalo le še za nekaj ur in upanje na rešitev ugaša. Ko je že videti, da so izgubili bitko z neprijaznim, tujim planetom, pa jih preseneti nekaj osupljivih odkritij, med katerimi je najgrozljivejše to, da na Marsu niso sami...

O produkciji

Za ustvarjalce filma z mladim režiserjem Antonyjem Hoffmanom na čelu, ki so si prizadevali, da bi potovanje skozi vesolje in marsovsko pokrajino prikazali na čim izvirnejši način, je bil ključ realizem v vseh podrobnostih. Hoffman je preživel nekaj mesecev v Nasinem vesoljskem centru v Houstonu in se temeljito poglobil v delo astronavtov. Za prepričljivejši učinek je filmska ekipa k sodelovanju povabila tudi družbo Cinesite Inc., ki je nazadnje skrbela za posebne efekte v Globoki modrini, ter oskarjevca Dana Davisa (Matrica) in njegovo ekipo, ki je ustvarila edinstvene zvočne efekte. Tudi kostumografija in scenografija sta delo mojstrov, ki so sodelovali pri Matrici.

Film so snemali v Avstraliji in Jordaniji. Boljših lokacij za marsovsko pokrajino ne bi mogli najti, toda pogoji za snemanje so bili skoraj nečloveški, zlasti za igralce, ki so morali nositi gumijaste vesoljske obleke. V Jordaniji se je živo srebro vsak dan povzpelo nad 40 stopinj. Toda tudi to je imelo svojo dobro stran - igralci so bili videti samo še prepričljivejši.

Producent Mark Canton pravi, da je Rdeči planet film, ki združuje več žanrov: v osnovi je znanstveno fantastičen, vsebuje pa tudi pustolovske in romantične prvine. Film je edinstven tudi zato, ker se naslanja na trdna znanstvena dejstva, hkrati pa se dotika tudi filozofije in religije. "Tematika je brezčasna: človek proti naravi; slučajno pa je zgodba postavljena v bližnjo prihodnost, ko je nevarnost, ki grozi človeštvu, še večja," pojasnjuje režiser. "To ni film o zapletenih napravah in vesoljskih ladjah neprecenljive vrednosti, ampak o moči ljudi, ki poskušajo rešiti drug drugega in človeštvo."

Producent Jorge Saralegui dodaja: "To je predvsem film o preživetju - ne le o preživetju človeške vrste, temveč o preživetju posadke, ki ostane na tujem planetu tako rekoč brez vsega." Tudi Val Kilmer, ki igra sistemskega inženirja Robbyja Gallagherja, se strinja: "Zgodba govori o človekovi neverjetni iznajdljivosti v težkih, nepredvidljivih okoliščinah."

Pred kamero

Val Kilmer je v zadnjem času igral v filmih At First Sight in The Salton Sea. Med filmi, v katerih se je še posebno izkazal, so Svetnik, Batman za vse čase, Tombstone (kot Doc Holliday), Prava stvar (kot Elvis Presley), The Doors (kot Jim Morrison) in Vročina.

Kilmer je bil najmlajši študent, ki se mu je kdajkoli uspelo vpisati na dramski oddelek newyorške prestižne šole Juilliard School. Z velikim uspehom je nastopil v dramah Elektra in Orest, Rihard III., Macbeth in How It All Began, pri kateri je bil tudi soavtor.

Na velikem platnu je debitiral v odštekani komediji Top Secret!, ki ji je sledila vloga v Real Genius. Zaslovel je kot Ledeni v uspešnici Top Gun, kjer je nastopil ob Tomu Cruiseu. Sledili so filmi Willow, Kill Me Again in Thunderheart. Med ostalimi Kilmerjevimi igralskimi dosežki omenimo še Wings of Courage, Dead Girl, Otok dr. Moreauja, Prikazen in senca ter vrsto televizijskih filmov, med katerimi izstopata The Man Who Broke 1.000 Chains in Gore Vidal"s Billy the Kid, v katerem igra naslovnega junaka.

Carrie-Anne Moss je po vlogi v uspešnici Matrica postala ena od najbolj iskanih hollywoodskih igralk.

Rodila se je v Kanadi. Kariero je začela kot fotomodel, se preselila v Evropo in nekaj časa delala v Španiji in na Japonskem. V Španiji je dobila vlogo v seriji Dark Justice, ki so jo prvo leto snemali v Barceloni. Leto pozneje, ko se je snemanje nadaljevalo v Los Angelesu, se je tja preselila tudi Carrie-Anne Moss.

Za vlogo v seriji Due South je bila leta 1996 nominirana za nagrado gemini. Igrala je v gledališki igri Outward Bound ter v filmih Sabotage in The Secret Life Of Algernon, v zadnjem času pa je posnela še gangstersko komedijo The Crew, triler Memento in dramo Chocolat. Letošnjo pomlad jo čaka snemanje dveh nadaljevanj Matrice.

Tom Sizemore je eden najbolj nadarjenih in mnogostranskih hollywoodskih igralcev. V zadnjem času je igral v filmih Med življenjem in smrtjo, Play It To the Bone in v televizijskem Witness Protection. Kmalu ga bomo videli v filmih Big Trouble, The Florentine in The Match.

Rodil se je v Detroitu. Po študiju se je preselil v New York, kjer je začel igralsko kariero z gledališkimi vlogami. Prvo filmsko vlogo je dobil v drami Rojen 4. julija. S Stonom je znova sodeloval v filmu Rojena morilca. Opazne vloge je odigral še v filmih Reševanje vojaka Ryana Stevena Spielberga; Relikvija Petra Hyamsa s Penelope-Ann Miller; Vročina z Alom Pacinom, Robertom DeNirom in Valom Kilmerjem; Devil In A Blue Dress Carla Franklina z Denzelom Washingtonom; Zadnji dnevi z Ralphom Fiennesom in Angelo Bassett ter Usodni val z Bruceom Willisom - oba je režirala Kathryn Bigelow; Heart & Souls Rona Underwooda; Prava stvar Tonyja Scotta; Wyatt Earp Lawrencea Kasdana; 57. potnik; Watch It; Guilty By Suspicion; Pod ključem; Flight of the Intruder. Televizijskim gledalcem se je vtisnil v spomin s serijama China Beach in Witness To The Mob.

Benjamin Bratt je v zadnjem času posnel filme The Next Best Thing z Madonno, Miss Congeniality s Sandro Bullock, Pińero ter After the Storm.

Igral je še v Follow me Home (tudi producent), Neposredna nevarnost, Divja reka, Uničevalec, Bound By Honor, One Good Cop in Bright Angel.

Med njegovimi številnimi televizijskimi vlogami je najbolj znana vloga detektiva Reya Curtisa v seriji Law And Order.

Simon Baker se je rodil v Avstraliji. Igral je v filmih Ride With the Devil, L.A. zaupno, Judas Kiss, Restaurant ter Love From Ground Zero. Njegov najnovejši film je Sunset Strip.

Televizijski gledalci so ga videli v The Last Best Place, Naked: The Blind Side Breakaway, Sweat in Secret Men"s Business.

Terence Stamp je na velikem platnu debitiral leta 1962 z vlogo v filmu Billy Budd Petra Ustinova, ki mu je prinesla zlati globus in nominacijo za oskarja.

Temu uspehu je sledilo sodelovanje z nekaterimi od najbolj cenjenih filmskih ustvarjalcev. Igral je v filmih Zbiralec, Modesty Blaise, Daleč od ponorelega sveta, Poor Cow Kena Loacha, Spirits Of the Dead (v enem od treh delov, Toby Dammit, ki ga je režiral Federico Fellini), Teorema Piera Paola Pasolinija. Več let je živel v Italiji.

Pozneje je igral še v filmih The Mind Of Mr. Soames, Superman in Superman II, Meeting With Remarkable Men, The Hit, Sicilijanec, Wall Street, Prince Of Shadows. V četrtem desetletju svoje kariere pa je posnel filme Priscilla, kraljica puščave, Bowfinger in The Limey.

Za kamero

Antony Hoffman se je z Rdečim planetom prvič poskusil kot filmski režiser. Doslej je režiral reklame in je bil za svoje delo tudi že nagrajen.

Že kot mladenič je v Južni Afriki, kjer je odraščal, začel snemati kratke filme. Pri 17 letih je dokumentiral upore proti apartheidu. S svojimi izdelki si je priboril mesto na Ameriškem filmskem inštitutu, kjer je leta 1985 magistriral. Po študiju se je kot snemalec izpopolnjeval pri nekaterih od najboljših filmskih režiserjev tega časa. Kmalu je postal eden najbolj iskanih režiserjev reklam na svetu. Med drugim je delal za družbe Nike, Nissan, American Airlines in AT&T.

Jonathan Lemkin je med drugim napisal scenarija za filma Hudičev advokat in Smrtonosno orožje 4.

Poleg tega je napisal tudi nekaj epizod priljubljenih televizijskih serij 21 Jump Street, Moonlighting ter Hill Street Blues.

Komentarji

20.2. 2007 ob 11:26

ta film mi je bil zelo všeč.mislim da je najboljši med vesoljskimi filmi.kaj še naj povem.je dober in upam da za druge je tudi.in je najboljši.za mene za vas ne vem .

— Saša
26.10. 2010 ob 12:05

fajn fajn fajn filmček<3<3<3

— saša

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.