Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Princesa in bojevnik

drama, romantični
Tam nekje zunaj čaka ljubezen...
Na sporedu od: 5.9.2002, Kolosej Ljubljana
2h 9min / 129min
Scenarij: Tom Tykwer
Režija: Tom Tykwer

Vsebina

Princesa in bojevnik je zgodba o dveh ljudeh, ki najprej drug drugemu rešita življenje, potem pa se prepustita ljubezni.

Pod tovornjakom: nenavadno mesto za začetek ljubezni!

Toda prav tam se prvič srečata melanholični Bodo (Benno Fürmann), ki beži pred vsem, še posebej pred samim sabo in Sissi (Franka Potente), medicinska sestra v psihiatrični bolnišnici. Bodo dobesedno reši njeno življenje, nato pa brez sledi izgine. Sissi zanima ali je bilo srečanje zgolj slučaj, ali usoda. Odloči se, da bo skrivnostnega moškega poiskala....

"Iz bolnišnice so me izpustili po 53 dneh. Zdravnik pravi, da je to čudež. Toda moški je izginil. Nihče ga ni videl. Sem edina, ki ve, da je bil tam." (Sissi)

Produkcija

Kot ostali filmi Toma Tykwerja, je tudi PRINCESA in BOJEVNIK igra z elementi filmskega žanra, kjer se spajata ljubezenska zgodba in kriminal. Z brezpogojno virtuoznostjo, Tykwer uspešno ustvarja ravnotežje med napetostjo in človeško toplino, med hipnotičnimi slikami in občutki. In dodaja nekaj, česar do sedaj še ni bilo- ljubezensko sceno, ki je istočasno tudi medicinska operacija.

Moč ljubezni

Kakorkoli se je skušal približati romantiki, Tom Tykwer sovraži sentimentalnost. To je vzrok, da se v njegovi ljubezni soočimo s številnimi preprekami, ki jih je potrebno premostiti. Ponovno je vprašljiva zmaga ljubezni nad življenjskimi težavami.

Po zunanjih preprekah v filmu Teci, Lola, teci, se sedaj soočimo z notranjimi, z razočaranimi srci junaka in junakinje.

Sodobna Pepelka

Vsekakor pa se moramo zavedati časa v katerem živimo. Tokrat v lov ne odide princ, ampak je princesa- cesarica tista, ki osvaja svojega bojevnika. Namesto da obuje stekleni čeveljček, mora princesa poiskati jakno z izgubljenim gumbom, edinim dokazom ljubezni, ki ga je uspela zavarovati preden je izginila iz njenega življenja.

Zloženka generacijske slike

Po filmih Die tödlliche Maria, Winterschläfer in Teci, Lola, teci Tom Tykwer pokaže, koliko ima njegova generacija občutka za življenje.

Medtem, ko se Bodo fizično bori proti svojim čustvom, jih Sissi vpija v svojem koncentriranem nastopu, podobnem transu.

Oba sta brez staršev in navajena na različne nadomestne družine.

Naključje ali usoda

  • Če bi Sissi samo nekaj sekund kasneje prečkala ulico, je ne bi zbil tovornjak.
  • Če bi Bodo, namesto da bi skočil na tovornjak, enostavno tekel naprej, voznik verjetno ne bi zapeljal izven ceste.
  • Če se prometna nesreča ne bi zgodila, se Bodo in Sissi nikoli ne bi srečala.
  • Če Otto ne bi bil slep, se dva meseca kasneje ne bi spominjal zvoka koraka, Sissi pa mogoče nikoli ne bi ponovno našla Boda.
  • Če bi bil rop banke uspešen, se Bodo in Sissi nikoli ne bi ponovno srečala.

In če Sissi ne bi bila na robu smrti, se nikoli ne bi naučila živeti in ljubiti.

Vedno znova so vprašljive sekunde, ki življenje preusmerijo na novo pot. Sekunde, ki odločajo o smrti, življenju in ljubezni. Kaj bi bilo, če.... ponovno in ponovno. Vedno nekaj novega.

Na koncu se vse niti usode združijo in tvorijo trdno tkano mrežo. Spomini, fotografije. Vsaka posamezna slika se odlično spaja v obsežno življenjsko zloženko.

Ženska kot filmska junakinja

Franka Potente igra vztrajno žensko, ki trdoglavo in brez pomislekov išče človeka, s katerim se čuti povezano. Skozi naravno moč in prizore zločina najde pot do njegovega srca, toda točno tako kot v Teci, Lola, teci, je celoten film prežet s sanjavo intenzivnostjo njenih občutkov.

Igralci

Sissi: Franka Potente

Franka Potente je gledalce resnično osvojila v trenutku. Kot jezna, hiteča in neustavljiva Lola. Po energični rdečelaski, jo sedaj srečamo v vlogi zadržane, umirjene Sissi, krhke svetlolaske, ki v boju za ljubezen svojega življenja, razvije nepričakovani mir.

Rodila se je l.1974 v Münstru, l.1994 pa se je preselila v München, da bi na Otto Falkenberg School študirala dramsko igro. Po dveh letih je študij prekinila in se pridružila tečaju York Lee Strasberg Theatre Institute. Prvo vlogo je kot uporna sedemnajstletnica iz bogate družine ustvarila v NACH FÜNF IM URWALD. V vlogi matere samohranilke se je kasneje pojavila v filmu COMING IN, kot novinarka v TV filmu OPERNBALL, kot policistka v SCHLARAFFENLAND ter kot študentka patologije v ANATOMIE. V filmu Doris Dörrie BIN ICH SCHÖN je igrala mlado Lydijo, ki beži sama pred sabo, menja različne vloge in se enkrat pretvarja, da je gluhonema, drugič pa neozdravljivo bolna. V DOWN-HILL CITY je igrala prodajalko hamburgerjev. Ob Johnny Depp-u in Penelope Cruz pa smo jo lahko lanskega decembra gledali v kriminalni drami Ted-a Demme-a, SNIF.

Bodo: Benno Fürmann

Bodo skuša na vsak način pobegniti Sissinim čustvom v upanju, da se slednja ne prenesejo tudi nanj. Toda za to grobo površino lahko razberemo njegovo ranljivost. Benno Fürmann prvič razkrije globji pogled izpod površine, v psiho nemirnega kriminalca.

Rojen je bil l. 1972 v Berlinu in delal kot natakar, vratar,... Pri 20. letih se je nato preselil v New York, študirat na Lee Strasberg School of Drama. Znan je postal po RTL-ovi seriji UND TSCHÜSS, kjer se je dobro znašel v vlogi vodje tolpe. Od takrat je najpogosteje igral like divjih, mladih prestopnikov, ki se skozi življenje prebijajo na robu zakona: kot tat avtomobilov v THE POLAR BEAR, kot zvodnik v ST. PAUL'S NIGHT, kot občasni izsiljevalec v A GOOD OPORTUNITY, kot legendarni boksar Bubi Scholz, ali pa kot študent patologije skupaj s Franko Potente.

Walter: Joachim Król

Walter je Bodov starejši brat, ki ve, da je za Bodovo ponovno srečo potrebna nekakšna sprememba. Mora nekam oditi, morda celo na drugo stran sveta, v Avstralijo.

Ker je zaslužek na delovnem mestu čuvaja nizek, se odloči oropati banko v kateri dela.

WIR KÖNNEN AUCH ANDERS (Obstaja tudi drug način) Detlef-a Buck-a, s katerim je postal poznan, bi lahko hkrati bil tudi moto vseh tihih in stranskih vlog Joachim-a Król-a. Vedno znova je igral popolnoma normalne ljudi, ki so bili na prikrit način malo nori. Sramežljivega človeka v ROSSINIJU, dostavljalca piva v ZOGVÖGELU, strokovnjaka za železniški vozni red v REISE NACH INARI in lastnika restavracije v GLOOMY SUNDAY.

Po študiju na Otto Falckenberg School v München-u se je Joachim Kröl osredotočil na delo v gledališču ter med drugim nastopal tudi v Kölnu, München-u, Basel-u,...

Po nekaj manjših vlogah pri Krystof-u Zanussi-ju in Dorris Dörrie, je bil že za prvo glavno vlogo v Bucko-vem WIR KÖNNEN AUCH ANDERS nagrajen s Federal Film Prize. Že naslednje leto je tako začel sodelovati s Tom-om Tykwer-jem. Najprej v DIE TÖDLICHE MARIA, potem pa v TECI LOLA TECI in PRINCESI IN BOJEVNIKU. Po neverjetnem uspehu komedije DER BEWEGTE MANN je z režiserko Sönke Wortmann ponovno sodeloval v DAS SUPERWEIB, z Doris Dörrie pa po HAPPY BIRTHDAY TÜRKE, zopet v KEINER LIEBT MICH.

Poleg naštetega pa še vedno nadaljuje z različnimi aranžmaji v gledališču.

Za kamero

Scenarij in režija: Tom Tykwer

L.1965 se je rodil v Wuppertal-u in za sebe pravi, da ga je film na nek način rehabilitiral. Že kot 11-letnik je ta zagrizeni filmofil začel s snemanjem svojih kratkih filmov. S 13. leti se je zaposlil v kinu, pri 23. pa je vodil Movimento- kino v Berlinu. Po televizijskih portretih svojih priljubljenih režiserjev (Aki Kaurismäki, Wim Wenders, Lars von Trier), je končno posnel tudi svoj prvi igrani film DIE TÖDLICHE MARIA. Da bi pospešil proces produkcije, je skupaj z režiserjema Dani-jem Levy-em in Wolfgang-om Becker-jem ter filmarjem Stefan-om Arndt-om, ustanovil produkcijsko podjetje X-Filme Creative Pool. Skupaj z Wolfgangom Backer-jem je napisal scenarij za DAS LEBEN IST EINE BAUSTELLE. Nato je sledila režija drugega igranega filma, romantičnega trilerja WINTERSCHLÄFER, l.1999 pa svetovni uspeh s filmom TECI LOLA TECI.

Fotografija: Frank Griebe

Človek, ki ga Tom Tykwer imenuje za svoje "oko", je filmsko kariero začel z izdelavo filmskih kopij, l.1984 pa je začel s študijem za filmskega snemalca. Od l.1986 do l.1993 je delal pri filmu, televiziji, reklamah in dokumentarcih, med drugim tudi kot asistent Herbert-a Müller-ja, Michael-a Teutsch-a in Jürgena Jürgersa. Redno sodelovanje s Tomo-m Tykwer-jem je začel že l.1990, ko sta nastala dva kratka igrana filma. Z intenzivnim delom na Tykwer-jevih projektih mu ne ostane dosti časa za druge stvari...

Montaža: Mathilde Bonnefoy

Montažerka, rojena l.1972 v Parizu, je l.1991 pustila študij psihologije in se preselila v Berlin. Po številnih zaposlitvah se je l.1995 kot asistentka pridružila podjetju za digitalni film in video. Poleg montaže mnogih spotov in dela na soundtracku za TV film Claudie Striezels KINDER OHNE GNADE, je sodelovala tudi pri montaži filma DAS LEBEN IST EINE BEUSTELLE. Spoznala je Tom-a Tyker-ja in z njim začela sodelovati.

Pri igranem filmu je debitirala pri Teci, Lola, teci.

Komentarji

2.4. 2008 ob 2:01

Sissi je bila žena cesarja Franca Jožefa,ne pa Boda

— sara

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.