Kolosej
Film distribucije Ljubljanski kinematografi

Pod njenim oknom

romantični
Slovensko vasovanje v moderni različici
Na sporedu od: 4.12.2003, Kolosej Ljubljana
1h 33min / 93min
Leto: 2003
Država: Slovenija
Scenarij: Metod Pevec
Režija: Metod Pevec
Nov slovenski film scenarista in režiserja Metoda Pevca je zgodba o Duši, mladi plesalki, ki se v razpetosti med dominantno mamo, odsotnim očetom in poročenim ljubimcem, zapleta v krizo tridesetih let, ki se še stopnjuje, ko zasluti, da jo nekdo zasleduje. V glavni vlogi blesti Polona Juh.

"Pri ptičih je vse nagon, tudi zvestoba je nagon. Nagoni so čisto v redu ... V naravi je vse lepo urejeno... Človek ima pa polna usta ljubezni pa čustev, pa ne vem kaj še. Potem pa v imenu ljubezni pusti svoje mladiče. A skrbi za svojo vrsto? Vraga! Z lepimi puncami avtomobile prodaja!" (monolog iz filma)

Kaj imata skupnega ljubezen in razmnoževanje vrste? Pri ptičih je to jasno, ljudje pa bomo še dolgo ugibali. Vsak bo lahko povedal svojo zgodbo, napisal svojo knjigo ali pa posnel svoj film na to temo.

Filmski scenariji imajo že kar praviloma dolge in obupno naporne prenatalne faze. Tudi ta se je skotil šele po dolgih letih skoraj patološke nosečnosti. Vsak režiser se glasno oddahne, ko scenarij odložijo Bralci, in ga vzamejo v roke Igralci. V resnici se takrat igra šele začne, šele takrat se razdelijo karte. Takrat stvari postanejo zares, resne in vznemirljive. Takrat se začne hazard. Takrat napisane črke simultano bere sto ljudi in vsi morajo verjeti, vsi se morajo razumeti, misliti isto, delati isto. Grozno. Grozno lepo.

-- Metod Pevec


Scenarij in režija: Metod Pevec
Producent: Danijel Hočevar
Produkcija: Emotionfilm
Koprodukcija: RTV Slovenija in VPK
Finančna subvencija: Filmski sklad R Slovenije, Avdiovizualni sklad pri Ministrstvu za kulturo
Začetek slovenske kino distribucije: 30. oktober 2003
Slovenski distributer: Emotionfilm / Ljubljanski kinematografi
35 mm (prepis s Betacam Digital), 91 min., barvni
1 : 1.85, 2480 metrov, Dolby Digital SR-D
Š Emotionfilm, RTV Slovenija, VPK, 2003. Vse pravice pridržane.

Duša je mlada plesalka in plesna učiteljica. V razpetosti med dominantno mamo, odsotnim očetom in poročenim ljubimcem se zapleta v krizo tridesetih let, ki se še stopnjuje, ko zasluti, da jo nekdo zasleduje. Vse bolj je osamljena in izčrpana.

K temu pripomore tudi utrujen ljubezenski odnos s poročenim ljubimcem, ki prihaja le občasno in vse manj iskreno. Njena samota in potreba po pogovoru sta tako velika, da se občasno pogovarja celo z anonimnim, vendar dovolj zanimivim in prijaznim astrologom.

Nato pa Duša dozori in se odloči - odslovi polovičarskega ljubimca, čeprav pričakuje njegovega otroka. Celo super samozavestna in erotično radoživa mama se pripravlja na vlogo ljubeče babice. Vsega pa je v resnici kriv nekdo, ki je že nekaj časa skrivaj prihajal pod njeno okno. Zaljubljeni vasovalec se iz anonimne nevarnosti in voajerske neokusnosti uspešno približuje njenemu srcu, vrača ji upanje v moško ljubezen in smisel življenja onkraj mladosti. Nenavadni vasovalec s seboj ne prinese srečnega konca, sploh nikakršnega konca - samo priložnost, da življenje na novo premisli in ga morda začne drugače. Pove ji zgodbo o beli štorklji in črnem štrku, zgodbo o ljubezni, ki morda je, morda ni, pa vendar brez nje ni mogoče živeti.

Duša ugotovi, da so moška čustva preveč nezanesljiva. Odloči se imeti otroka, ohraniti dva prijatelja in ostati sama.


Ekipa

scenarij in režija

Metod PEVEC

producent

Danijel HOČEVAR

direktor filma

Andrej ŠTRITOF

kamera

Žiga KORITNIK

skladatelj

Aldo KUMAR

montaža

Janez BRICELJ

zvok

Boris ROMIH

scenografija

Katja ŠOLTES

kostumografija

Sabina BUŽDON

maska

Aljana HAJDINJAK

Igralci

Duša

Polona JUH

Vanda

Marjana BRECELJ

Jaša

Saša TABAKOVIĆ

Boris

Robert PREBIL

Dedek

Zlatko ŠUGMAN

Meta

Tijana ZINAIĆ

Joži

Jožica AVBELJ

Mirko

Andrej NAHTIGAL

Tone

Primož PETKOVŠEK

produkcija

EMOTIONFILM

izvršni producent

Danijel HOČEVAR

koprodukcija

TV SLOVENIJA, KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAMI

odgovorni urednik

Jani VIRK

producentka

Tanja PRINČIČ
TV SLOVENIJA, IGRANI PROGRAM

urednik

Andrej VAJEVEC

Producentka Igranega programa

Ida WEISS

koprodukcija

VPK

koproducent

Andrej KREGAR

Metod Pevec - režiser in scenarist

Rojen leta 1958 v Ljubljani. Na Filozofski fakulteti je diplomiral leta 1983 na oddelkih za filozofijo in primerjalno književnost. Pred in med študijem je odigral nekaj velikih in opaznejših vlog v slovenskih in jugoslovanskih filmih (Ko zorijo jagode, (78); Na svidenje v naslednji vojni (80)).

Napisal je več romanov (Carmen (91); Marija Ana (94); Večer v Dubrovniku (02)), zbirko novel Luna, violine (94) ter več scenarijev za celovečerne filme.

Filmografija:

1992 - Vse je pod kontrolo, kratki igrani film
1993 - Portret Andreja Hienga, TV portret
1994 - Mrki kondor, TV portret Vitomila Zupana
1995 - Carmen, celovečerni film
1996 - Portret Berte Meglič, TV portret
1998 - Izziv neba, dokumentarni film
2000 - Velika vrtna veselica, dokumentarni film
2003 - Slovo (Zgodba o Vibi), dokumentarni film
2003 - Pod njenim oknom, celovečerni film

Emotionfilm - filmska produkcijska hiša

Emotionfilm je bil ustanovljen kot filmska produkcijska hiša leta 1986, ki je med leti 1986 in 1991 delovala kot del Filmske redakcije ŠKUC-a (Študentski kulturni center), od leta 1991 pa kot samostojno podjetje. V času ustanovitve smo bili ena prvih neodvisnih produkcijskih hiš v takratni Jugoslaviji in Sloveniji. V tem obdobju smo:

  • producirali 15 dolgometražnih filmov, med njimi so najbolj znani celovečerni filmi Carmen (r. Metod Pevec, 1995), Stereotip (r. Damjan Kozole, 1997), Socializacija bika? (r. Čoh & Erič, 1998), V leru (r. Janez Burger, 1999), Porno film (r. D. Kozole, 2000), Oda Prešernu (r. Martin Srebotnjak, 2001), Kruh in mleko (r. Jan Cvitkovič, 2001), Rezervni deli (r. D. Kozole, 2003) in Pod njenim oknom (r. M. Pevec, 2003)
  • producirali več kot 20 kratkih igranih, risanih, dokumentarnih in video filmov med njimi so najbolj znani filmi Poskušaj migati dvakrat (r. Čoh & Erič,1986), Silicijev horizont (r. Igor Zupe, 1990), Vse je pod kontrolo (r. M.Pevec, 1993), Neme podobe slovenskega filma (r. D. Kozole, 1995), Deklica s frnikulami (r. Silvan Furlan, 1998), Svobodna si. Odloči se. (r. Miha Mazzini, 2000), Kaj bi še rad (r. M. Srebotnjak, 2000), Kako se znebiš mačota (r. Marjan Manček, 2000), Director's cut (r. Boris Petković, 2002), Perk (r. Dušan Kastelic, 2002), Okno (r. Petra Seliškar, 2003) in Be (r. M. Manček, 2003)
  • ko-producirali 3 celovečerne filme:
  • Dragi mojster (r. Pavel Koutecky, 1997; produkcija Kratki Film (ČR) in Emotionfilm (SI), dokumentarni film),
  • Samotarji (r. David Ondriček, 2000; produkcija Lucky Man Films (ČR) in Emotionfilm (SI) in
  • Kako sem ubil svetnika (r. Teona Strugar Mitevska, 2003; produkcija Sisters and Brother Mitevski Production (MK), Emotionfilm (SI) in Silk Road Production (F)).

Trenutno se v različnih fazah produkcije nahaja več samostojnih ali ko-produkcijskih (*) filmov:

  • v post-produkciji so filmi Ruševine (r. J. Burger, 2003), Marmelada (omnibus, r. B. Petković, V. Močnik, H. A. W. Slak, Z. Živulovič, 2003), Transnacionala (*, dokumentarni, r. Michael Benson, 2003) in koprodukcijski film Sivi kamion rdeče barve (*, r. Srđan Koljević, 2004; produkcija Komuna (SČG), Emotionfilm (SI) in Thoke-Moebius Film Company (D)).
  • v pripravah pa filmi Temna stran zemlje (r. D. Kozole, 2005/6), Esterlita (r. M. Pevec, 2004/5) in Gravitacija (*, r. Tomislav Žaja, 2005) ter še nekaj koprodukcijskih filmov, pri katerih bo Emotionfilm manjšinski koproducent.

Filmi so bili prikazani na več kot 100 filmskih festivalih po svetu in prejeli številne nagrade in priznanja (V leru, je zbral več kot 20 nagrad in priznanj, najuspešnejši film med njimi, Kruh in mleko pa je prejel Leva bodočnosti, prestižno nagrado za najboljši debitantski film na 58. mednarodnem filmskem festivalu v Benetkah leta 2001), medtem, ko je bil film Rezervni deli, kot prvi slovenski film v zadnjih 15 letih uvrščen v tekmovalni program enega najprestižnejših filmskih festivalov na svetu, Berlinala.

Emotionfilm je zagotovo najuspešnejša slovenska filmska producijska hiša zadnjega desetletja. Nekateri filmi nastajajo tudi pod produkcijsko znamko Vertigo.

Danijel Hočevar, direktor in producent Emotionfilma, je bil v letu 2001 uvrščen med "10 Producer's To Watch" po izboru najpomembnejšega svetovnega filmskega tednika Variety.

Glavne vloge

Polona JUH - Duša

Rojena leta 1971 v Ljubljani. Diplomirala na Srednji glasbeni in baletni šoli (1998).Diplomirana igralka (AGRFT Ljubljana), od leta 1995 članica SNG Drama v Ljubljani.

Pomembne gledališke vloge je odigrala v predstavah: Družinski album (H.Ibsen: Divja račka-vloga Hedviga, 1994), Don Juan (Moliere-vloga Dona Elvira, 1995), Obisk (Y. Mishima: Hanjo-vloga Hanako,1997), Ifigenija (Evripid-vloga Ifigenija, 1998), Ta veseli dan ali Matiček se ženi (A.T.Linhart-vloga Nežka, 1999),Idiot (F.M.Dostojevski-vloga A glaja, 1999), Vihar (W.Shakespeare-vloga Miranda, 1999), Ljudomrznik (Moliere-vloga Celimena, 2000), Othello (W.Shakespeare-vloga Desdemona, 2001), Kasandra (B.A.Novak-vloga Lepa Helena, 2001), Romeo in Julija (W.Shakespeare-vloga Julija, 2002), Kakor vam drago (W.Shakespeare-vloga Rozalinda, 2003)

Film in TV: Carmen (r. Metod Pevec, 1995), Felix (r. Božo Šprajc, 1996), Paradiž (TV drama, r. Vinko Moederndorfer, 1997), Jebiga (r. Miha Hočevar, 2000), Pod njenim oknom (2003).

Za gledališke vloge je prejela številne nagrade, med njimi Lovorjev venec na festivalu Mess 2000 v Zagrebu in nagrado Prešernovega sklada (2002).

Marijana BRECELJ - Vanda

Rojena leta 1946 v Ljubljani. Diplomirana igralka (AGRFT Ljubljana), po končani akademiji postala članica ansambla SNG Drama v Ljubljani.

Pomembne gledališke vloge je ustvarila v Jovanovičevi Osvoboditvi Skopja, Zajčevi Mladi Bredi, Jančarjevem Disidentu Arnožu, Allenovem Play it again Sam, Kovačevićevem Balkanskem špijonu (vloga Grete), Shawovih Predsednicah (vloga Danice), Serreaujevem Zoki Zajcu (vloga Mame).

Igrala je v številnih TV dramah in nadaljevankah, zabavnih oddajah ter v naslednjih filmih:

Sončni krik (r. Boštjan Hladnik, 1968), Peta zaseda (r. France Kosmač, 1968), Na klancu (r. Vojko Duletič, 1971), Pustota (r. Jože Gale, 1982), Čisto pravi gusar (r. Anton Tomašič, 1987), Decembrski dež (r. Božo Šprajc, 1990).

Saša TABAKOVIĆ - Jaša

Rojen staršema bosanskega rodu, leta 1981 v Ljubljani. Po končani gimnaziji in Srednji glasbeni šoli (smer harmonika), se odloči za študij igre na Ljubljanski AGRFT, kjer je sedaj v IV. letniku študija, pod mentorskim vodstvom prof. Mileta Koruna in prof. Matjaža Zupančiča.

V profesionalnem gledališču je debitiral v predstavi Sen kresne noči (Shakespeare, vloga Lisander, Primorsko dramsko gledališče, r. Janusz Kica, 2002).

Film in TV: Na planincah (r. Miha Hočevar, 2003), Pod njenim oknom (2003).

Robert PREBIL - Boris

Rojen leta 1964 v Kranju. Diplomirani igralec Ljubljanske AGRFT, zaposlen v SMG Ljubljana. Po končani akademiji, je igral v različnih predstavah E.Milerja, V.Tauferja,D.Živadinova, M.Bergerja, J.Pipana, T.Pandurja, M.Pograjca, T.Janežiča, V.Moderendorferja, M.Kušeja, M.Erceg, I.Talijančiča. S predstavami matičnega gledališča, predvsem s predstavo "Silence Silence silence", je gostoval po številnih mednarodnih festivalih in tujih gledališčih (New York,2001; Sao Paolo,1996; Mexico City,1990; Madrid,1998 in 2002; Bogota,1992,1994, 1998,2000,2002; Firence,Bologna,2003; etc...). Igral tudi v predstavah Koreodrame Ljubljana (Salome, De Profundis) in festivala Exodus (Cleansed)

Filmi in TV: Veter v mreži (r. Filip Robar-Dorin, 1989), Babica gre na jug (r. Vinci Vogue Anžlovar, 1991), Striptih (r. F.Robar-Dorin, 1994), Spleti (r. Brane Bitenc, 1999) in Pod njenim oknom (2003).

Izdal je tudi knjigo kratke proze ter v SMG Ljubljana zrežiral predstavo No.203-The Spirit of the Truth (2003).

Zlatko ŠUGMAN - dedek

Rojen leta 1932 v Gorišnici pri Ptuju. Po končanem Učiteljišču v Ljubljani je diplomiral iz igre na AGRFT Ljubljana.

Dolga leta je igral na odru Mestnega gledališča ljubljanskega, predvsem v komedijah in satirah. Je dobitnik številnih nagrad za svoje igralske kreacije: Prešernove, Zupančičeve, Severjeve in Borštnikovega prstana.

Nastopal je v številnih TV dramah in nadaljevankah in igral v več kot 15 celovečernih filmih, med drugim v Tistega lepega dne (r. France Štiglic, 1962), Ne joči Peter (r. F.Štiglic, 1964), Po isti poti se ne vračaj (r. Jože Babič, 1965), Amandus (r. F.Štiglic, 1966), Na klancu (r. Vojko Duletič, 1971), Vdovstvo Karoline Žašler (r. Matjaž Klopčič, 1976), Krč (r. Božo Šprajc, 1979), Dih (r. B. Šprajc, 1983), Ljubezen nam je vsem v pogubo (r. Jože Gale, 1987), Živela svoboda (r. Rajko Ranfl, 1987), Poletje v školjki (r. Tugo Štiglic, 1988), P.S. (r. Andrej Stojan, 1988), Decembrski dež (r. B.Šprajc, 1990), Do konca in naprej (r. Jure Pervanje, 1990) in Pod njenim oknom (2003).

Filmska ekipa

Žiga KORITNIK - direktor fotografije

Rojen leta 1964 v Ljubljani. Fotograf, filmski in televizijski snemalec (zaposlen na TV Slovenija).

Kot fotograf objavljal v številnih revijah in knjigah, sodeloval na več kot 30 samostojnih ali skupinskih fotografskih razstavah. Tudi scenski fotograf pri filmih. Njegove fotografije so objavljene tudi v programskih knjižicah številnih (jazz) festivalov, CD plošč, koledarjev.

Kot filmski snemalec ali direktor fotografije je posnel 7 dokumentarnih filmov režiserjev Amirja Muratovića in Petra Braatza / Harry Raga, med njimi Ljubljanske vile (r. A. Muratović, 2001) in Steklarski blues (r. Harry Raga, 2002). Pod njenim oknom (2003) je njegov celovečerni prvenec.

Janez BRICELJ - montažer

Rojen 1953 v Ljubljani. Študiral montažo na oddelku filmske montaže FDU, Beograd.

Sodeloval pri produkciji okoli 100 celovečernih, televizijskih, dokumentarnih in kratkih filmov kot montažer, asistent montaže ali montažer zvoka. Montažer 12 celovečernih in TV filmov, med drugimi Poletje v školjki 2 (r. Tugo Štiglic, 1988), Nasmeh pod pajčolanom (1993), Tantadruj (1994), Carmen (1995), Poletna idila (1995), Patriot (1998), Nepopisan list (1999), Zadnja večerja (2001), Šelestenje (2002), Alpske poskočnice (2003) in Pod njenim oknom (2003).

Zmontiral je še 9 srednjemetražnih in dokumentarnih filmov ter 51 kratkih filmov.Delal je tudi kot montažer zvoka pri 27 celovečernih filmih in 9 kratkih filmih ter kot asistent montaže pri 8 celovečernih filmih2 TV nanizankah

Aldo KUMAR - skladatelj

Rojen leta 1954 v Travniku pri Idriji. Kompozicijo je študiral pri prof. Alojzu Srebotnjaku in se izpopolnjeval na Poljskem.

Njegov skladateljski opus obsega zborovsko, solistično, komorno, vokalno-instrumentalno, scensko in filmsko glasbo. Kumarjeve kompozicije so izšle na treh CD ploščah in bile izvedene na mnogih slovenskih in tujih koncertnih odrih. V gledališču je sodeloval z režiserji Miletom Korunom, Dušanom Jovanovičem, Meto Hočevar, Janezom Pipanom, Matejo Koležnik in Diegom De Brea.

Napisal je filmsko glasbo za več kratkih in dokumentarnih filmov ter za televizijsko nadaljevanko Kriminalne zgodbe (R: Anton Tomašič, 1998-9). Glasba za film Pod njenim oknom (r. M. Pevec, 2003) je njegov celovečerni filmski prvenec.

Za svoja dela je prejel več nagrad in priznanj.

Katja ŠOLTES - scenografinja

Rojena leta 1972 v Ljubljani. Leta 1999 končala Šolo za arhitekturo.

Kot asistentka scenografije sodelovala pri produkciji celovečernih filmov Rezervni deli (r. Damjan Kozole, 2003) in Ruševine (r. Janez Burger, 2003, v post-produkciji). Scenografija za film Pod njenim oknom (r. M. Pevec, 2003) je njen celovečerni prvenec.

Je tudi avtorica kratkega dokumentarnega - arhitekturnega filma How do you say česma / Kako se kaže fountain (ko-režija s Emirjem Jukićem, 2000).

Sabina BUŽDON - kostumografinja

Rojena v Mariboru leta 1965. Sodelovala pri produkciji številnih kratkih in študentskih filmov ter reklam. Kostumografinja celovečernih filmov Ljubljana (r. Igor Šterk, 2001), Oda Prešernu (r. Martin Srebotnjak, 2001), Slepa pega (r. Hanna A. W. Slak, 2002), Marmelada (omnibus, r. B. Petkovič, V. Močnik, H. A. W. Slak, Z. Živulovič, v postprodukciji, 2003), Rezervni deli (r. D. Kozole, 2003) in Pod njenim oknom (r. M. Pevec, 2003).

Boris ROMIH - oblikovalec zvoka

Rojen v Ljubljani leta 1955. Oblikovalec in snemalec zvoka, glasbenik in komponist. Oblikovalec zvoka številnih kratkih in dokumentarnih filmov ter pri naslednjih celovečernih filmih Babica gre na jug (r. Vinci Vogue Anžlovar, 1992), V petek zvečer (r. Danijel Sraka, 2000), Poker (r. Vinci Vogue Anžlovar, 2001), Amir (r. Miha Čelar, 2002), Pod njenim oknom (2003).

Aljana HAJDINJAK - oblikovalka maske

Rojena leta 1964 v Murski Soboti. Kot volonter je asistirala pri Berti Meglič, ki jo je po preizkusnem obdobju sprejela v nadaljnje izpopolnjevanje.

Kot kreator filmske maske je sodelovala pri produkciji celovečernih in kratkih filmov Morana (r. Aleš Verbič, 1993), Carmen (r. Metod Pevec, 1995), Herzog (r. Dušan Milavec, 1997), Porno film (r. Damjan Kozole, 2000), Hop, Skip and Jump (r. Srđan Vuletić, 2000), Kruh in mleko (r. Jan Cvitkovič, 2001), Varuh meje (r. Maja Weiss, 2002), (A)torzija (r. Stefan Arsenijević, 2002), Pod njenim oknom (2003).

Andrej ŠTRITOF - direktor filma

Rojen leta 1958 v Ljubljani. Glasbenik, glasbeni producent (Otroci socializma, Videosex, Laufer, Buldožer, Rotor).

Kot direktor filmov sodeloval pri celovečernih filmih Mondo Bobo (r. Goran Rušinović, ), Porno film (r. D. Kozole, 2000), Oda Prešernu (r. M. Srebotnjak, 2001), Kruh in mleko (r. J. Cvitkovič, 2001), Trdnjava Evropa (r. Želimir Žilnik, 2001), Rezervni deli (r. D. Kozole, 2003), Pod njenim Oknom(2003), Marmelada (omnibus, r. B. Petkovič, V. Močnik, H. A. W. Slak, Z. Živulovič, v postprodukciji, 2003), Ruševine (r. Janez Burger, v postprodukciji, 2003).

Koproducent celovečernega filma Kleščar (r. Matjaž Latin, 2003).

Komentarji

12.4. 2006 ob 22:44 zvezdica

meni najljubši slovenski film.

— Nastazija
1.5. 2008 ob 20:54

Jaz tega filma nisem gledal, mi je pa všeč igralka Polona Juh, ki bi se verjetno zelo dobro ujela z mano (vsaj upam). Polona se mi zdi zelo seksi punca, vredna "greha"! Enga lubčka ji pošiljam kar preko spleta! CMOK!

— Kinofil

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.