Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Otroci človeštva

znanstveno-fantastični triler
Leto 2027: zadnji dnevi človeške rase.
Na sporedu od: 7.12.2006, Kolosej Ljubljana
1h 49min / 109min
Leto: 2006
Scenarij: Alfonso Cuarón, Timothy J. Sexton, David Arata, Mark Fergus in Hawk Ostby po romanu P.D. Jamesa
Režija: Alfonso Cuarón
V bližnji prihodnosti se človeštvo znajde na robu obstanka, saj ženske ne morejo več zanositi. Možnost odrešitelja sveta pade na plača ravnodušnega Theodorja, ki ga nekdanja žena in zdajšnja voditeljica upornikov prosi za pomoč pri skrivanju mlade noseče begunke Kee. Na žalost imajo preostali uporniki drugačne ambicije in nameravajo Kee uporabiti za prevzem oblasti, toda Theodore se zaveže, da ji bo pomagal in tako morda tudi odkril novo upanje in smisel svojega obstoja.

Piše se leto 2027. Upanja za prihodnost ni več. Že skoraj 19 let je minilo, odkar se je na Zemlji rodil zadnji otrok. Z vsakim letom, ki mine, ne da bi znanstveniki uspeli pojasniti, zakaj je človeštvo postalo neplodno, je bliže dan, ko bo človeški rod dokončno izumrl.

Nekateri so se sprijaznili z neizogibnim koncem, ne spoštujejo več zakonov, ki ne vodijo nikamor, drugi pa se borijo, da bi vsaj tako dolgo, dokler še kdo živi, svet spoštoval človekove pravice.

Svet je v razsulu, države razpadajo, terorizem je presegel vse meje. Velika Britanija je še edina država, kjer je življenje kolikor toliko znosno in urejeno, pa še to samo za rojene Angleže. Z pomočjo militaristične diktature se v državi ohranja red, ki temelji na popolnem nespoštovanju človeka, rasizmu, nacionalizmu ...

Theo se na vse to ne ozira. Nekdanji politični aktivist skuša pozabiti bolečo preteklost. Otopel je, opravlja birokratsko službo in se ne sprašuje več, kaj ga čaka. Edini prijetni trenutki v njegovem življenju so tisti, ki jih preživi z Jasperjem, nekdanjim upornikom, ubežnikom iz civilizacije, ki goji najboljšo marihuano v okolici.

Theovo nezanimivo življenje pa se čez noč postavi na glavo, ko spet sreča nekdanjo ženo Julian, ki sedaj vodi najmočnejšo skupino upornikov, borcev proti neenakopravnosti priseljencev. Julian ga prosi, naj priskrbi potovalne dokumente za mlado priseljenko Kee. Theo privoli, vendar predvsem zato, ker ga na koncu čaka lepo plačilo. Kmalu pa ugotovi, da Kee ni navadna priseljenka. Je v osmem mesecu nosečnosti. Na tak čudež že dolga leta čaka ves svet. In na tako politično orodje čaka še marsikdo. Na begu pred vsemi, ki bi v svoje roke radi dobili njenega nerojenega otroka, se Kee in Theo prebijata do obale, kjer bi mladenko pobrala ladja že skoraj legendarnega in mitičnega gibanja Human Project ter jo odpeljala na varno.

O produkciji

Knjiga pisateljice P. D. James, ki je sicer znana po svojih kriminalnih romanih, je že pred devetimi leti zbudila pozornost producentke Hilary Shor, ki je tedaj ravno ustanovila svojo produkcijsko hišo. Čeprav so bile pravice za ekranizacijo že kupljene, se projekt ni premaknil kaj daleč, dokler se zanj ni začel zanimati režiser Alfonso Cuarón. Poslali so mu prvi osnutek scenarija, ki se na samem začetku ni videl v vlogi režiserja tega filma. Toda zgodba mu ni dala miru. Nekega dne, ko je na dopustu ležal na plaži v Santa Barbari, se mu je ves film odvil pred očmi.

Videl je priložnost, da skozi zgodbo, postavljeno v bližnjo prihodnost, govori o problemih današnjega dne, ki krojijo prihodnost. S Timothyjem J. Saxtonom sta ustrezno predelala scenarij in še poudarila vizijo prihodnosti, kakor si jo je zamislila avtorica romana.

Da bi bila zgodba čim bolj realistična, sta opravila vrsto neformalnih pogovorov z različnimi ljudmi. Spraševala sta jih, kaj po njihovem mnenju najbolj oblikuje in kroji naš svet. Med številnimi odgovori sta najbolj izstopala dva najpogosteje omenjena dejavnika - globalne migracije in posledice, ki jih zahodni svet čuti, ko se mu začenjajo vračati dejanja, storjena v 300 letih kolonizacije. To dvoje, povezano z naraščajočim terorizmom in globalnimi klimatskimi spremembami, je postalo temelj, na katerem je zrasel film Otroci človeštva.

Ker so avtorici P. D. James obljubili, da bo film obdržal značilno angleško vzdušje in ker je režiser med snemanjem Harryja Potterja ugotovil, da ima Velika Britanija vrhunske filmske ekipe, je bilo povsem logično, da so film snemali tam.

Režiser se je že na začetku odločil za svojstven pristop. Iz filma je umaknil artistične reze, ki so značilni za današnjo kinematografijo in snemal izjemno dolge kadre, kar filmu daje dokumentaristični pridih. To je igralcem in vsej filmski ekipi sicer otežilo delo, kakovost filma pa je dvignilo na povsem novo raven.

Snemalec George Richmond je 16 tednov snemal izključno “iz roke”, zato so posnetki realistični, gledalec ima občutek, da je v središču dogajanja. V filmu je tako tudi eden najdaljših kdajkoli posnetih kadrov, v katerem spremljamo junake sredi bitke, med streli in bombardiranjem, kako se premikajo iz sobe v sobo, iz nadstropja v nadstropje ... kar je zahtevalo izjemno koreografijo vsega dogajanja, posebnih učinkov in igre. Vsak posnetek je moral biti temeljito pripravljen vnaprej, saj ni bilo veliko prostora za napake. Tudi zato, ker v času snemanja v Veliki Britaniji naravna svetloba zimskega časa ni dopuščala dolgih snemanj. Po drugi strani pa je bilo moreče angleško vreme izvrsten element v filmu - že sicer morečim prizorom je dodalo svoj zamorjeni pečat.

O igralcih

Clive Owen (Theo)
Inside Man (2006), The Pink Panther (2006), Derailed (2005), Sin City (2005), Closer (2004), King Arthur (2004), Beyond Borders (2003), I'll Sleep When I'm Dead (2003), The Bourne Identity (2002), Gosford Park (2001), Greenfingers (2000), Croupier (1998), Bent (1997), The Rich Man's Wife (1996), The Turnaround (1994), Century (1993), Close My Eyes (1991), Vroom (1988)

Julianne Moore (Julian)
Freedomland (2006), The Prize Winner of Defiance, Ohio (2005), Trust the Man (2005), The Forgotten (2004), Laws of Attraction (2004), Marie and Bruce (2004), The Hours (2002), Far from Heaven (2002), The Shipping News (2001), World Traveler (2001), Evolution (2001), Hannibal (2001), The Ladies Man (2000), Not I (2000), Magnolia (1999), The End of the Affair (1999), A Map of the World (1999), An Ideal Husband (1999), Cookie's Fortune (1999), Psycho (1998), Chicago Cab (1998), The Big Lebowski (1998), Boogie Nights (1997), The Myth of Fingerprints (1997), The Lost World: Jurassic Park (1997), Surviving Picasso (1996), Assassins (1995), Nine Months (1995), Safe (1995), Roommates (1995), Vanya on 42nd Street (1994), Short Cuts (1993), The Fugitive (1993), Benny & Joon (1993), Body of Evidence (1993), The Gun in Betty Lou's Handbag (1992), The Hand That Rocks the Cradle (1992), Tales from the Darkside: The Movie (1990), sLaughterhouse II (1988)

Chiwetel Ejiofor (Luke)
Inside Man (2006), Kinky Boots (2005), Slow Burn (2005), Serenity (2005), Four Brothers (2005), Melinda and Melinda (2004), Red Dust (2004), She Hate Me (2004), Love Actually (2003), 3 Blind Mice (2003), Dirty Pretty Things (2002), My Friend Soweto (2001), It Was an Accident (2000), G:MT Greenwich Mean Time (1999), Amistad (1997)

Charlie Hunnam (Patric)
Hooligans (2005), Cold Mountain (2003), Nicholas Nickleby (2002), Abandon (2002), Whatever Happened to Harold Smith? (1999)

Danny Huston (Nigel)
Alpha Male (2006), Marie Antoinette (2006), The Constant Gardener (2005), The Proposition (2005), The Aviator (2004), Birth (2004), Silver City (2004), 21 Grams (2003), The Bacchae (2002), Torture TV (2002), Hotel (2001), Eden (2001), Ivansxtc (2000), Timecode (2000), Rockin' Good Times (1999), Susan's Plan (1998), Spanish Fly (1998), Anna Karenina (1997), Leaving Las Vegas (1995)

Clare-Hope Ashitey (Kee)
Shooting Dogs (2005)

Peter Mullan (Syd)
Cargo (2006), On a Clear Day (2005), Waves (2004), Blinded (2004), Criminal (2004), Kono yo no sotoe - Club Shinchugun (2004), Kiss of Life (2003), Young Adam (2003), The Magdalene Sisters (2002), Session 9 (2001), The Claim (2000), Ordinary Decent Criminal (2000), Mauvaise passe (1999), Miss Julie (1999), My Name Is Joe (1998), Duck (1998), FairyTale: A True Story (1997), Poor Angels (1997), Trainspotting (1996), Braveheart (1995), Ruffian Hearts (1995), Good Day for the Bad Guys (1995), Shallow Grave (1994), Close (1993), Sealladh (1992), The Big Man (1990), Riff-Raff (1990)

Pam Ferris (Miriam)
Gladiatress (2004), Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004), Piccadilly Jim (2004), Death to Smoochy (2002), Matilda (1996)

Michael Caine (Jasper)
The Weather Man (2005), Bewitched (2005), Batman Begins (2005), Around the Bend (2004), The Statement (2003), Secondhand Lions (2003), The Actors (2003), The Quiet American (2002), Austin Powers in Goldmember (2002), Last Orders (2001), Quicksand (2001), Miss Congeniality (2000), Get Carter (2000), Shiner (2000), Quills (2000), The Debtors (1999), The Cider House Rules (1999), Curtain Call (1999), Little Voice (1998), Shadow Run (1998), Midnight in Saint Petersburg (1996), Blood and Wine (1996), Bullet to Beijing (1995), On Deadly Ground (1994), The Muppet Christmas Carol (1992), Blue Ice (1992), Noises Off... (1992), Bullseye! (1990), Mr. Destiny (1990), A Shock to the System (1990), Dirty Rotten Scoundrels (1988), Without a Clue (1988), Surrender (1987), Jaws: The Revenge (1987), The Fourth Protocol (1987), The Whistle Blower (1986), Half Moon Street (1986), Mona Lisa (1986), Sweet Liberty (1986), Hannah and Her Sisters (1986), The Holcroft Covenant (1985), Water (1985), Blame It on Rio (1984), The Honorary Consul (1983), Educating Rita (1983), The Jigsaw Man (1983), Deathtrap (1982), Victory (1981), The Hand (1981), The Island (1980), Dressed to Kill (1980), Beyond the Poseidon Adventure (1979), Ashanti (1979), California Suite (1978), The Swarm (1978), Silver Bears (1978), A Bridge Too Far (1977), The Eagle Has Landed (1976), Harry and Walter Go to New York (1976), The Man Who Would Be King (1975), The Romantic Englishwoman (1975), The Wilby Conspiracy (1975), Peeper (1975), The Marseille Contract (1974), The Black Windmill (1974) ...

O ustvarjalcih

Alfonso Cuarón - režija/scenarij
Paris, je t'aime (2006), Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004), Y tu mamá también (2001), Great Expectations (1998), A Little Princess (1995), Sólo con tu pareja (1991), Who's He Anyway (1983), Cuarteto para el fin del tiempo (1983)

Emmanuel Lubezki - direktor fotografije
The New World (2005), Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (2004), The Assassination of Richard Nixon (2004), The Cat in the Hat (2003), De Mesmer, con amor o Té para dos (2002), Ali (2001), Y tu mamá también (2001), Things You Can Tell Just by Looking at Her (2000), Sleepy Hollow (1999), Meet Joe Black (1998), Great Expectations (1998), The Birdcage (1996), A Walk in the Clouds (1995), A Little Princess (1995), Ámbar (1994), Reality Bites (1994), The Harvest (1993), Miroslava (1993), Twenty Bucks (1993), Como agua para chocolate (1992), Sólo con tu pareja (1991), Bandidos (1991), Muchacha, La (1990), Buzos diamantistas, Los (1988), Sera por eso que la quiero tanto (1985)

Komentarji

28.10. 2006 ob 22:45

Film sem gledal na škotskem že prejšnji mesec in morm rečt da je čist hud. Sem se sicer mal bal k sm prej prebral kaj se v filmu dogaja, ampak k sem ga pa pogledal sem pa sam reku pi...! hudo! Mogoče za koga mal prekrut, pa kr dost realno prikazuje nasilje pa ostale krute(pa krvave) stvari sam te res "preseka" Aja pa Clive Owen se mi je oddolžil za "Closer" pr katermu sem skor zaspal, Saj ne da je tam slab igral sam u Children of man je pa zakon! Pa Michael Caine je tud cool, zapohan dedek k goji travo k ma okus po jagodah :)) Priporočam

— Buchan
9.11. 2006 ob 19:14

Ta filem bo po mojem mnenju dosegel veliki uspeh. Zgodba je zanimiva, odlična igralna zasedba,...sploh ni dvoma o uspehu tega filma. Se že veselim, da pride v naše kinematografe.

— lejla
7.12. 2006 ob 13:09

Včeraj sem šel gledat ta film, ker sem zadel 2 vstopnici... o filmu lahko povem, da je vecino časa dolgočasen in nezanimiv. Zgodba je kar nekaj.. Meni film ni bil všeč.. V celem filmu je vsega 10 zanimivih minut, ko se odvijajo cestne bitke... Kako nezanimiv je ta film naj povem, da je sestra s katero sem sel gledat film, po cca. 45 minut vstala in odšla, sam pa sem se se lepo stevilo minut prepričeval naj ostanem... Ogled filma NE morem priporočati ostalim... ŽAL! LP

— roaddogg
8.12. 2006 ob 10:59

Film sem gledal na premiero in sicer 6. decembra - sreča, da je bil še kaj placa. No, meni je bil res odličen, ker je lepo prikazal kaj bi se zgodilo, če bi... @Kritika, tvoja sestrica očitno ne mara gledat takih filmov in pol ni čudno, da je že končala. Če bi razumela film, bi dojela, da ima globje sporočilo, kot si ga predsavljaš. Pa seveda ni v slogu Hollywooda, ker mi je bilo všeč.

— Kolya
10.12. 2006 ob 12:10

Film sem si ogledala na premieri. Res je hud. Krut, na trenutke grozljiv... Načeloma ne maram ZF filmov, ampak ta je dober.

— vreden ogleda
11.12. 2006 ob 14:34 zvezdica

Najprej sporočilo distributerju: Tisti, ki je film označil za znanstveno-fantastič ni triler, je naredil dvojno marketinško napako. Ciljno skupino, ki bi jo zgodba zanimala, je z oznako odvrnil od ogleda filma, tisti pa, ki jih žanr trilerjev in zlasti znanstveno-fantastik a zanimata, bodo po ogledu razočarani in bodo film drugim odsvetovali. Otroci človeštva imajo bolj malo znanstveno-fantastič nih elementov (razen, da se dogaja v bližnji prihodnosti), so pa močno družbeno angažirani, nosijo močno umetniško simboliko. Morebitnim gledalcem: Film je lep, zgodba zanimiva, konec odprt razlagam in nadaljnjemu razmišljanju. Zgodba je primerna tudi za predbožični čas. Igralska ekipa je odlična (Caine, Owen, Moore), zgodba teče vse prej kot predvidljivo. Snemanje z roke, ki je lahko včasih neprijetno (slabost zaradi bližine platna), omogoča posebno realistično doživljanje oboroženega spopada. Lahko boste uživali v inteligenci režiserja in drobnih finesah: npr. ko prvič pokaže igralko J. Moore, jo C. Owen pokliče Julian (fonetično podobno kot Julianne), zadaj na steni pa visi časopisni članek z naslovom Moore in nekaj. Poznavalci boste zagotovo opazili še druge zanimivosti.

— Alfa-man
16.12. 2006 ob 20:59 zvezdica

Film podpovprečen, režija obupna. Posnet je holywoodsko, čeprav ni posnet tam, bi pa bilo bolje, da bi bil (mogoče s Scottom Ridleyjem). Patetika v najbolj neprimernih trenutkih, grozna glasba in zvok, slabi dialogi. Po 50 minutah trpljenja mi je bilo vseeno, kaj se zgodi z glavnimi junaki. Še vedno ne razumem, zakaj so nekateri fascinirani nad tem nezanimivim, zmedenim in ponesrečenim izdelkom.

— JN
18.12. 2006 ob 21:13 zvezdica

Precej očitno je da gre za multirasno propagando ki jo propagira nasiln stroj katerega cil je totalna globalizacija in izničenje posamezne kulture in rase

— tine
20.12. 2006 ob 8:52 zvezdica

Najprej en lep pozdrav vsem filmofilom in res samo filmofilom, kajti občasnim obiskovalcem kinodvoran, osebam, ki še dan danes mislijo da je Schwarzenegger dober igralec in da so njegovi filmi kulturna dobrina takoj odsvetujem ogled tega filma. Torej, kaj reči o filmu "Otroci človeštva"? Hmmm,... moram priznati da se kar malce nahajam v čudni situaciji, po eni strani moram reči da sem nad filmom zadovoljen, a nikakor ne navdušen kot sem priznam to pričakoval pred samim ogledom tega filma. Ena stvar ki pa mi je najpomembnejša pa je dejstvo da me film ni pustil ravnodušnega in na podlagi tega dejstva z veseljem priporočam ogled tega filma. Zakaj nisem bil navdušen? Mogoče predvsem zato, ker so moja pričakovanja bila večja, saj ko sem videl "trailer" tega filma z zanimivo zgodbo o načinu izumiranja človeštva sem pričakoval nekaj več in tega nekaj več žal nisem doživel. Ne bi kaj preveč težil o igralski zasedbi, saj film v katerem igrajo Cliwe Owen, Julianne Moore in genialni Michael Caine enostavno ne more biti vsaj kaj se igralskega dela tiče slab. Je pa res,da noben izmed njih, z izjemo Caina ni pretirano blestel. Še nekoga bi omenil, brez katerega celotnega filma ne bi bilo to pa je režiser in pri tem filmu tudi scenarist Alfonso Cuaron. Navdušil me je s svojim filmom "Y tu mama tambien" zato mu manjše spodrsljaje (a to je le mo je osebno mnenje) pri tem filmu oproščam. No za sam konec bi rad še enkrat dejal "Otroci človeštva" so več kot vreden film vašega ogleda,a le če ste pripravljeni za nekaj časa se prepustiti viziji apokalipse ki nam jo prikazuje režiser Alfonso Cuaron. Vsekakor pa je to film za filmofile in ne občasne obiskovalce kinodvoran. Želim vam obilo užitkov ob ogledu tega in seveda tudi ostalih filmov.

— RENTON
20.12. 2006 ob 10:48 zvezdica

dolgočasno, brez ideje, scenarij šepa da je veselje, apokaliptičnost šprica na vse strani...in seveda...katolicizem (rojstvo otroka, ki človeštvo povede iz katastrofe v novo dobo...non-stop paralela s kristosovim rojstvom)... skratka, mirno lahko preskočite.

— dalibor
1.1. 2007 ob 2:27

...glede na vse komentarje sem vedno znova zmeden glede ogleda določenega filma, ne vem napišite zraven še vašo starost... izgleda, da se bom orientiral na oceno več tisočev na IMDb-ju ( ta film kar 8.0/10)...Lp

— Tajda
9.1. 2007 ob 13:07

Kdor pravi, da je ta film slab, nima nobenega okusa, razen za bedarije.

— mogo
6.6. 2007 ob 8:54

zame en boljših filmov zadnjih par let!

— www.risar_69@yahoo.com
23.11. 2007 ob 13:48 zvezdica

Zanimiv film, zanimiva zgodba, zanimiva kamera, zanimive scene in že na splošno dokaj realističen film. Jaz sam ga nebi uvrstil v ZF triler, temveč v vojno dramo. Sam film je bil zanimiv, zanimiv način snemanja (12 minut dolgi kadri v enem kosu!). Film se mi je zdel ponekod dolgočasen in nerazumljiv. Priporočam ogled!

ocena: 3,5/5

— fajli
6.9. 2009 ob 2:21 zvezdica

Takšnega sranja že dolgo ne. Pa kaj naj bi sploh bil smisel preživetja tega dojenčka? Če je cel svet šel po gobe. Tale tamala bo pa kar cel svet spreobrnila, ali kaj? Pa še ta kekec, ki z golimi rokami preživi vse medtem ko vojska pobija cela mesta.
Film niti ne zasluži ocene, tako za nič je. Če vam je kaj do prostega časa, se ga nikar ne lotevajte...

— Tadej

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.