Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Obljubljena dežela

Promised Land
drama
Podnapisi
Na sporedu od: 14.2.2013, Kolosej Ljubljana
1h 46min / 106min
Leto: 2012
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: John Krasinski in Matt Damon po zgodbi Dava Eggersa
Režija: Gus Van Sant
Režiser oskarjevskih dram Dobri Will Hunting in Milk predstavlja zgodbo brezkompromisnih uslužbencev plinskega podjetja Steva in Sue. Njuna naloga je, da na bodočih nahajališčih naravnega plina poceni odkupita zemljo, kar je že uničilo številne kmetije in skupnosti. Med obiskom novega mesteca v ameriškem zakotju si zaradi ekonomske krize obetata lahko dela, vendar naletita na nepričakovan odpor lokalnega učitelja. Kljub pritiskom šefov Steve pričenja razumeti skrbi navadnih ljudi, kar ga postavi pred težko moralno dilemo.

V drami Obljubljena dežela Steve Butler (oskarjev nagrajenec Matt Damon), uslužbenec plinskega podjetja, ki se je iz kmečkega fanta prelevil v enega najboljših prodajalcev zemeljskega plina, med opravljanjem nove naloge naleti na nepričakovan odpor v odmaknjenem mestecu. Celovečerec, ki ga je režiser Gus Van Sant ustvaril po izvirnem scenariju Johna Krasinskega in Matta Damona, je zgodba o partnerjih Steveu in Sue (oskarjeva nagrajenka Frances McDormand), ki ju službena pot zanese v podeželsko mesto McKinley.

Podjetje pričakuje, da bodo njegovo ponudbo, odkup zemlje za pridobivanje zemeljskega plina, prebivalci mesteca, ki ga je v zadnjih letih močno prizadela gospodarska kriza, sprejeli z odprtimi rokami. Navidezno preprost projekt se zaplete, ko v ponudbo podvomi cenjeni učitelj Frank Yates (oskarjev nominiranec Hal Holbrook), ki skupnost nagovori k temeljitemu razmisleku. Poleg tega Butler spozna simpatično Alice (Rosemarie DeWitt), ki pripomore k njegovim moralnim zadržkom. Ob prihodu spretnega okoljskega aktivista Dustina Noblea (John Krasinski) je uspeh, tako na poslovni kot tudi osebni ravni, pod velikim vprašanjem.

Produkcija

Igralec in scenarist Matt Damon v zgodbi vidi like, ki jih lahko prepoznamo iz vsakdanjega življenja, njegov kolega John Krasinski, ki je prav tako prevzel vlogo igralca in scenarista, pa poudarja, da gre za zgodbo, v kateri prihaja do stika ljudi s finančnim svetom ter posledično do presenetljivih odločitev.

Producent Chris Moore dodaja, da je Obljubljena dežela izjemno intimen portret pristnih likov. “Zgodba skuša odgovoriti na povsem aktualna vprašanja današnjega časa: kakšne so naše vrednote, kaj se nam zdi pomembno in kako se soočamo s konflikti v skupnostih?”

Po besedah režiserja Gusa Van Santa so ZDA ogromno območje, kjer se mnogi ljudje včasih težko najdejo. “Pri Johnovem in Mattovem scenariju mi je všeč, da sta se velikih vprašanj lotila s precejšnim humorjem in neverjetno skromnostjo. Gre za zgodbo o pravih ljudeh, z vsemi njihovimi muhami in tudi veličino.”

Kmetije ob cesti Slate Lick so bile za filmsko prizorišče izbrane prav zaradi svoje lepote, topline in naravnosti. Kmetija Yates, ki jo lahko vidimo v filmu, je v resnici že štiri generacije last družine Rhea. Glavno poslopje kmetije, kjer trenutno redijo koze, emuje in govedo, je staro že več kot sto let.

Kraj Avonmore v okrožju Westmoreland v Pensilvaniji, naseljen v zgodnjih letih 18. stoletja, se je iz kmetijske skupnosti prelevil v industrijsko mesto, v katerem prevladujeta jeklarstvo in premogovništvo. Številni prebivalci so sicer zaposleni v mestu Pittsburgh, vendar se vračajo v raznoliko skupnost Avonmorea, ki šteje več kot 1,000 prebivalcev. “V Avonmoreu sem opazil velik poudarek na pridobivanju zemeljskega plina, podobno kot v našem filmu,” pravi Van Sant.

Tako kot pri svojih prejšnjih filmskih projektih je Van Sant tudi tokrat želel igralsko zasedbo dopolniti z domačini, ki niso profesionalni igralci, saj to vedno močno pripomore k resničnosti prizorov. Organiziranih je bilo mnogo avdicij, ki so privabile nešteto kandidatov. Naposled je bilo za dodatno igralsko zasedbo izbranih približno 500 ljudi. Potekal je tudi izbor lokalnih profesionalnih igralcev, vključno z otroškimi igralci, ki so prevzeli vloge najmlajših likov.

O režiserju

Gus Van Sant je režiser, čigar filmske projekte spremljajo tako občinstvo kot tudi kritiki že vse od leta 1985, ko je navdušil s celovečercem Mala Noche, ki so mu losangeleški filmski kritiki namenili nagrado za najboljši neodvisni/eksperimentalni film.

Kot režiser se je podpisal pod uspešnice, kot so Drugstore Cowboy, My Own Private Idaho, Even Cowgirls Get the Blues in To Die For. Slednji je bil prikazan na številnih mednarodnih filmskih festivalih, tudi v Cannesu in Torontu, igralki Nicole Kidman pa je prinesel zlati globus.

Za režijo mojstrovine Good Will Hunting je bil nominiran za oskarja. Film je bil med nominiranimi še v osmih drugih kategorijah. Robin Williams je naposled prejel oskarja za najboljšega stranskega igralca, Ben Affleck in Matt Damon pa sta bila nagrajena za najboljši izvirni scenarij.

Sledili so triler Psycho, drama Finding Forrester in pustolovska drama Gerry, za katero je skupaj z Mattom Damonom in Caseyjem Affleckom napisal scenarij. V vlogi scenarista in režiserja se je izkazal tudi pri kriminalni drami Elephant, ki je bila leta 2003 na mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu izbrana za zlato palmo. Van Sant je prejel nagrado za najboljšo režijo.

Z režijo biografske drame Milk si je prislužil še drugo nominacijo za oskarja. Od skupno osmih nominacij so filmu dodelili dve nagradi, in sicer za najboljšega igralca (Sean Penn) in najboljši izvirni scenarij (Dustin Lance Black).

Komentarji

11.2. 2013 ob 16:20

tole obetavno zgleda!

— leone
12.2. 2013 ob 17:14

Moram priznati, da mi je film We bought a zoo bil veliko bolj všeč.
Film se odvija počasi in cel film v bistvu veš kaj bo na koncu, ter pričakuješ nekaj več, vendar ni to to. Če ne bi bilo Matt Damona bi bilo totalno brezveze.

— Ark

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.