Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Notranje zadeve

misteriozna drama
Na sporedu od: 30.8.2007, Kino Komuna
6.9.2007, Kolosej Ljubljana
2h 52min / 172min
Leto: 2006
Država: Francija, Poljska, ZDA
Scenarij: David Lynch
Režija: David Lynch
David Lynch, ki je življenjske resnice zavijal v smrtonosne skrivnosti že v filmih Človek slon, Modri žamet in Mulholland Drive, nas tokrat popelje na domišljijsko snemanje filma, v katerem glavno vlogo igra svetlolasa Nikki. Ta se med snemanjem filma zaljubi v soigralca, a ob tem spozna, da njeno življenje vse bolj spominja na film, v katerem pravkar nastopa, ta pa je zelo podoben poljskemu filmu, ki ga zaradi tragedije med snemanjem niso nikoli dokončali. Zaradi strahu, da je film zaklet, postaja iskanje resnice vedno težje, saj v realni svet vedno pogosteje vstopajo Nikkijini domišljijski liki.

Zgodba

S celovečercem Notranje zadeve David Lynch, ustvarjalec projektov s skrivnostno in psihološko tematiko, kot sta Eraserhead in Lost Highway, predstavlja svojo najbolj avantgardno, abstraktno in nedoumno vizijo doslej. Triurna vročična nočna mora je nastala na podlagi osnovne strukture Lyncheve mojstrovine iz leta 2001, Mulholland Drive, vendar je še veliko globlja in neobvladljiva. Svetlolasa igralka (Laura Dern) se pripravlja na svojo življenjsko vlogo, toda ko se zaljubi v svojega soigralca (Justin Theroux), pride do spoznanja, da njeno življenje postaja zrcalna slika fikcijskega filma, ki ga snemajo. Njena zmedenost je še toliko večja, ko ugotovi, da je film priredba neuspele poljske produkcije, 47, ki je zaradi strašne tragedije nikoli niso zaključili. In vse to je šele začetek. Kmalu se na zaslonu pričnejo prikazovati nepopisne podobe in dogodki: situacijska komedija z ljudmi v zajčjih opravah, vzporedna zgodba na Poljskem, polna hiša plesočih pocestnic, izvijači v želodcih, zlobni poljski umetniki in še mnogo več. Osupli bodo celo najbolj zagrizeni Lynchevi privrženci. Film Notranje zadeve se od Lynchevih prejšnjih filmov razlikuje predvsem po formatu, saj je prvič posnet na digitalnem videu, kar ustvarja dodatno grozo in tesnobo. Ni namenjen občutljivim in plahim, saj gre za neprizanesljiv napad na zdrav razum.

Igralska zasedba

Laura Dern se je na velikih platnih pojavila že v otroških letih, v celovečercih White Lightning (1973) in Alice Doesn’t Live Here Anymore (1974). Kot najstnica je navduševala gledalce pred malimi zasloni, nato pa ji je David Lynch leta 1986 ponudil glavno vlogo v filmu Blue Velvet (1986). Sledila je izredno bogata igralska kariera, v kateri je bila leta 1991 nominirana za oskarja za glavno vlogo v drami Marthe Coolidge, Rambling Rose. Sodelovala je z najboljšimi režiserji, tudi z Robertom Altmanom (Dr T And The Women) in Stevenom Spielbergom (Jurassic Park). Po že omenjenem celovečercu Blue Velvet in tudi Wild At Heart (1990) je Inland Empire njen tretji film, ki ga je posnela za Davida Lyncha.

Jeremy Irons se je najprej preizkušal v gledaliških in televizijskih vlogah in že na začetku kariere prejel nagrado Tony za najboljšega igralca za vlogo v broadwayjski produkciji Toma Stopparda, The Real Thing, za vlogo v televizijskem filmu Brideshead Revisited pa je bil nominiran za nagrado BAFTA, emmyja in zlati globus.

V kinematografih smo ga lahko v filmih, kot so Moonlighting Jerzyja Skolimowskega, Betrayal Harolda Pinterja, Swann in Love Volkerja Schlondorffa in The Mission Rolanda Jofféja. Za vlogo v uspešnici Karela Reisza, The French Lieutenant’s Woman, v kateri je zaigral ob Meryl Streep, je prejel nominacijo za nagrado BAFTA. Z vlogo v celovečercu Davida Cronenberga, Dead Ringers, si je priigral nagrado za najboljšega igralca pri New York Film Critics Circle. Celovečerec Reversal of Fortune Barbeta Schroederja mu je leta 1990 prinesel oskarja in zlati globus v kategoriji najboljši igralec.

Sledil je film Stevena Soderbergha Kafka, Davida Cronenberga M. Butterfly, Billeja Augusta The House of theSpirits, Johna McTiernana Die Hard with a Vengeance in Bernarda Bertoluccija Stealing Beauty. V zadnjem desetletju je nanizal prepričljive vloge v filmih Chinese Box Waynea Wanga, Man in the Iron Mask Randalla Wallacea, Lolita Adriana Lyneja, Callas Forever Franca Zeffirellija, Being Julia Istana Szaba, Merchant of Venice Michaela Radforda, Kingdom of Heaven Ridleyja Scotta in Casanova Lasseja Hallströma.

Justin Theroux je odigral številne filmske, televizijske in gledališke vloge. Igralsko zasedbo je dopolnjeval v celovečercih Rajapur, The Legend of Lucy Keyes, The Baxter, Charlie’s Angles 2 - Full Throttle, Duplex, Mulholland Drive, Zoolander, American Psycho, The Broken Hearts Club, Romy & Michele’s High School Reunion in I Shot Andy Warhol. Gostoval je v serijah Six Feet Under, Alias, The District, Sex and the City, Spin City, Sirens, Ally McBeal, Last Defense in NY Undercover. V letošnjem letu se je prvič preizkusil v režiserski vlogi, s filmom Dedication.

Harry Dean Stanton je legendarni igralec, ki je od 50-ih let prejšnjega stoletja zabeležil že več kot 160 filmskih vlog, svojo prvo že v daljnem letu 1957 v filmu Tomahawk Trail. Zatem je odigral številne manjše filmske in televizijske vloge, med drugim v filmu The Adventures of Huckleberry Finn in serijah Rawhide in Bonanza. Zaigral je v klasikah, kot so Cool Hand Luke, Kelly's Heroes, Dillinger, The Godfather: Part II, Alien, Escape from New York, Paris, Texas, Repo Man in Pretty in Pink. Z Davidom Lynchem je sodeloval že leta 1990, ko se je znova dokazal z nepozabno vlogo v celovečercu Wild at Heart, nato pa še dve leti kasneje v celovečercu Twin Peaks: Fire Walk With Me ter leta 1999 v The Straight Story. Med njegove novejše filme sodijo Fear and Loathing in Las Vegas, The Green Mile, The Pledge in The Wendell Baker Story.

Filmska ekipa

David Lynch (režiser in scenarist)

1977 – Eraserhead
1980 - The Elephant Man
1984 - Dune
1986 - Blue Velvet
1990 - Wild at Heart
1992 - Twin Peaks: Fire Walk With Me
1997 - Lost Highway
1999 - The Straight Story
2001 - Mulholland Drive
2002 - Darkened Room

Mary Sweeney (producentka, montažerka) z Davidom Lynchem sodeluje že vse od filma Blue Velvet, kjer je poskrbela za montažo, to vlogo pa je prevzela tudi pri njegovih projektih Twin Peaks: Fire Walk With Me, Lost Highway, The Straight Story in Mulholland Drive. Za montažo slednjega je leta 2001 prejela nagrado BAFTA. Pri Lynchevih filmih njeno ime najdemo tudi pod produkcijo, in sicer pri Lost Highway, The Straight Story in Mulholland Drive Empire. V nastajanju je njen režiserski prvenec, Campfires Burning.

Komentarji

4.7. 2007 ob 15:56

Komaj čakam na ogled!!!

— Uroš Škrjanc
20.8. 2007 ob 11:32 zvezdica

Film je le bleda senca Mulholland Drive in absoluno predolg (skoraj tri ure). Na žalost me je tokrat David Lynch razočaral.

— Mike
30.8. 2007 ob 9:45

Zakva pa ob 16:30 ??? Sej ne traja 8 ur, pa tudi za otroke ni.

— dave
31.8. 2007 ob 9:28 zvezdica

Nov Lynchev film je vsekakor odmik od tistega, kar je do sedaj zraslo na njegovem zeljniku. Film, če temu lahko sploh še rečemo film, ni niti malo podoben Mulhollandu, bolj je podoben filmu Eraserhead, le da Lynch tokrat razbije filmsko formo v sestavljanko kjer se deli lahko povezuejo precej prosto med sabo ne glede na časovno zaporedje. Občutek je, vsaj za moje pojme, veličasten: film te za tri ure potegne vase in premetava sem ter tja ter vzbuja občutke izgubljenosti in izgube nadzora tako da je prepuščanje toku pravzaprav, vsaj zame, edina smiselna izbira. Vsekakor film, ki ne ponuja trdne zgodbe, bolj prizore ki si jih kot figure na šahovnici postavljamo v lastno igro. Odlično.

— Uroš
31.8. 2007 ob 10:12 zvezdica

Perfekten film briljatnega režiserja. Škoda da je bilo na premieri tako malo ljudi. Kar pa se tiče filma, zgodba je bila popolnoma zgodba zase, spet nekaj klasičnih Lyncevskih likov(soseda, ki pride na kavo), potem VELEBRILJATNA IGRA LAURE DERN- 1000 PALCEV GOR! Čeprav gledalec nima pojma, o čem se zgodba gre, je non stop v napetosti, linch spet posname nekaj absurdno grozljivih kadrov, fenomenalev film!!! 3 ure pa minejo kot bi mignil! Lahko tudi rečem, da bi bil lahko film perfekten dvojček Mullhold drive, vednar je Inland Empire posnet s čistega drugega vzornega vidika in nam kaže predvsem junakinjo, ki ne kaj hoče in prestepuje iz ene absurdne situacije v drugo! DAVID LYNCH FOREVER

— Tarantino
4.9. 2007 ob 20:21 zvezdica

V opisu so dobro pripomnili, da je film napad na zdrav razum... Tri ure le asociativno (ali pa še to ne) povezanih razdrobljenih prizorov, s srhljivimi vložki tv oddaje (?) z zajci, srhljiva glasba Pendereckega, Lutoslawskega, Lyncha samega in ostalih, zavest pošteno zmede. Po dveh tretjinah filma sem imela občutek, da se mi bo zmešalo... Iskanje smisla, zgodbe se mi do neke mere zdi nesmiselno početje, ta film sama dojemam kot iz zavesti odtrgane kose različnih zgodb, prebliskov, mogoče tudi sanj. Okvirno ogrodje film sicer ima, lahko bi rekli, da gre za mešanje realnosti in fikcije, pri čemer je realni delež zelo majhen... Film priporočam le Lynchevim predanim oboževalcem, tri ure prizorov, ki te vsekozi držijo v napetem, tesnobnem razpoloženju je zame in verjetno tudi za mnoge druge preveč.

— b.a
6.9. 2007 ob 20:31 zvezdica

Ja, verjetno ste se ustavili ze ob naslovu mojega komentarja, vem, da tak zanr oz.naziv verjetno sploh ne obstaja, ampak sigurno je film blize temu opisu kot pa' misteriozni drami'. Strinjam se s prejsnjimi komentarji, da je film predolg. K obcutju tesnobe med gledanjem po moje najbolj pripomore grozljiva glasba, in total'nazumirano'sne manje obrazov(ne poznam izraza za to tehniko). Reziser takega filma sigurno ne more imet obicajnega zivljenja, niti' normalne'dusevnosti ( brez zamere), po drugi strani pa obcudujem cloveka, ki je sposoben nekaj takega zrezirat, vrhunski talent in domisljija.

— tinc
7.9. 2007 ob 16:19

Sam eno vprašanje? Glede na to da vsi zapustijo dvorano še preden je konec filma ali pa sploh ne dojamejo za kaj se gre vse do konca... me zanima ali poskušajo skozi film prikazati vse možne medčloveške odnose, ki spletajo dogajanje v filmu, ali pa sem popolnoma narobe razumel globino filma, ki je sam po sebi dolgočasen za umret!!

— Crt
12.9. 2007 ob 6:37 zvezdica

Film ni niti za minuto predolg, poleg tega pa je še zabaven. Osupljivi veliki plani, barve in zvok. Na trenutke histerično smešno. Glasbeni kolaž je popolnoma nor - plast na plast... mojstrsko. V filmu sem se res domače počutil. Niti za trenutek pa nisem poskušal stvari razumeti, to se mi preprosto ni zdelo potrebno.

— Dinozaver
14.9. 2007 ob 16:50 zvezdica

Ja, Dinozaver, strinjam se. Zavestno razumevanje bi nas oddaljilo od ucinkov, ki delujejo verjetno bolj na nezavedno. Prepustit se je treba, za kako razumevanje pa verjetno pogledat veckrat. Mislim, da je ta film nadgradnja Mullhollanda, ker sloni na podobnem principu - podrobnosti, ki so na videz nepomembne, pa postanejo kasneje kljucni elementi, in seveda zgostitev temeljne ideje v gledaliscu, kjer se lik sooci s samim sabo.

— Lucka
14.9. 2007 ob 16:53 zvezdica

Aja, hehe, v dvorani smo sedeli stirje :) jaz bom ta film reklamirala kot odlicen in cisto nic povedala, ker privoscim presenecenje ljudem, ki gredo filme gledat samo, ce jim kdo rece, da je vredno ... no, ali pa bom s tem dosegla ravno nasproten ucinek? Priznam pa, da so mi pri Mullhollandu prisle prav razlage, da sem ga lahko gledla se z racionalne perspektive. Ni kaj, ce je Lynch vedu, kaj dela, je genij ... :)

— Lucka
28.3. 2008 ob 16:51 zvezdica

Če sem Mulholland Drive še lahko spravil z veliko pomoči v zgodbo je inland empire nemogoče. Ampak ali je to sploh pomembno. Ne. Bolj pomembno je da film občutimo in nas popelje v neznane svetove. V tem lyncha nihče ne preseže.

— Eraserhead

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.