Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Nesrečniki

glasbena drama
Podnapisi
Na sporedu od: 31.1.2013, Kolosej Ljubljana
2h 37min / 157min
Leto: 2012
Jezik: angleščina
Scenarij: William Nicholson, James Fenton, Jean-Marc Natel, Alain Boublil in Herbert Kretzman po knjigi Clauda-Michela Schönberga in po romanu Victorja Hugoja
Režija: Tom Hooper
Režiser oskarjevskega Kraljevega govora predstavlja filmsko upodobitev večnega romana Victorja Hugoja, prepletenega s pesmimi večkrat nagrajenega muzikala. Svojeglavi Francoz Jean po dolgoletni zaporni kazni zaradi kraje kruha naposled pride na prostost in spozna duševno zlomljeno tovarniško delavko in prostitutko Fantino. Zaobljubi se, da bo skrbel za njeno nezakonsko hčerko Cosette, toda ta se ljubezensko zaplete z revolucionarjem Mariusom. Ko Pariz zajamejo plameni francoske revolucije, se Jean znajde v neposrednem spopadu z dolgoletnim nasprotnikom, inšpektorjem Javertom.

L. 1815, Toulon/Digne: Po 19 letih na prisilnem delu policist Javert končno izpusti zapornika 24601 - Jeana Valjeana, zaprtega zato, ker je ukradel kos kruha za sestradanega sestrinega otroka. Valjean skuša priti v Digne, toda zaradi preteklosti ne dobi ne hrane ne prenočišča ne dela. Obupani nekdanji zapornik zato ukrade srebrnino edinemu človeku, ki z njim lepo ravna, škofu Myrielu. Toda ta ga stražnikom ne izda in mu celo pusti srebrnino, da se Valjean lahko postavi na noge.

L. 1823, Montreuil-sur-Mer: Minilo je osem let in Valjean, ki je prekršil pogojni izpust in se predstavlja z drugim imenom - g. Madeleine, je ugleden meščan, tovarnar, celo župan mesta. V mestu pa se pojavi Javert, zdaj povišan v policijskega inšpektorja. G. Madeleine se mu zdi sumljiv in ga celo prijavi, da je Valjean, vendar si pozneje premisli. Medtem Fantine, ena od delavk iz Valjeanove tovarne, izgubi službo. Ker mora skrbeti za nezakonsko hčerko, ji ne preostane drugega, kot da proda lase in zobe in začne prodajati tudi telo. Ko se spre z eno od strank, jo Javert hoče zapreti, toda župan zahteva, da jo odpeljejo v bolnišnico. Javert pove Valjeanu, da ga je zmotno imel za pobeglega zapornika, in mu pojasni, da so pravega krivca že prijeli. Valjeanu vest ne pusti, da bi za njegove grehe plačal nedolžen mož, zato na sodišču prizna, kdo je, nato pa se vrne v bolnišnico k Fantine. Fantine tam umre, še prej pa Valjeana prosi, naj skrbi za njeno hčer. Ta pobegne pred Javertom in odide po deklico. Cosette živi v krčmi pri zakoncih Thénardier, ki z njo ravnata kot z deklo, medtem ko svojo hčer Éponine neizmerno razvajata. Valjean jima plača za otroka in ga odpelje v Pariz, pri tem pa komaj pobegne Javertu, ki mu je za petami. Pogoltna zakonca Thénardier pa ugotovita, da bi za deklico lahko iztržila veliko več.

L. 1832, Pariz: Mine še devet let in v mestu vse bolj vrši. Revščina je neizmerna, edini človek, ki ima razumevanje za reveže, general Lamarque, pa je na smrtni postelji. Skupina študentov pod vodstvom Mariusa in Enjolrasa, ki se jim pridruži še nabriti mali potepuh Gavroche, naklepa vstajo. Med njimi je tudi prikupna Éponine, zdaj odrasla in nič več razvajena smrklja, ki je nesrečno zaljubljena v Mariusa. Toda Marius se zagleda v prikupno Cosette, ki jo po naključju sreča na ulici. Med njima vzplamti ljubezen na prvi pogled. V Parizu je zdaj tudi Javert, ki sreča Valjeana, vendar ga ne prepozna takoj. Éponine Mariusu obljubi, da mu bo pomagala poiskati lepotico, ki mu je ukradla srce, čeprav se njeno ob tem para. V Pariz pa ni prišla samo Éponine, temveč cela družina Thénardier, ki se zdaj preživlja na ulici z goljufijami in krajami. Oče Thénardier hoče oropati Valjeanovo hišo, ta pa, prepričan, da ga je Javert spet našel, začne kovati načrt, da bo s Cosette pobegnil v Anglijo.

Medtem general Lamarque umre in študentje odidejo na barikade. Javert je med njimi pod krinko, predstavlja se za enega od upornikov, toda Gavroche ga prepozna in Javertu so štete ure. Uporniki bi ga zagotovo ubili, če mednje ne bi prišel Valjean, ki je spoznal, da je Marius Cosettina velika ljubezen, zato hoče fanta obvarovati na barikadah. S pretvezo, da bo Javerta ubil, ga izpusti. Medtem ponesrečen strel sproži spopade, v katerih že na začetku padeta Gavroche in Éponine. Upor je zatrt, le Valjeanu uspe rešiti ranjenega Mariusa. Med begom naleti na Thénardiera, ki Mariusu ukrade prstan, in na Javerta, ki je razklan - po eni strani ga žene dolžnost, po drugi pa ga pekli, da mu je nekdanji kaznjenec rešil življenje. Dilema je pretežka, da bi jo prenesel ali razrešil, zato si raje vzame življenje.

Marius počasi okreva, ne ve pa, kdo ga je rešil. Njegova zveza s Cosette je vse trdnejša in ko Valjean vidi, da je dekle v dobrih rokah, Mariusu zaupa svojo preteklost in izgine, da Cosette ne bi bila osramočena, če bi ga končno ujeli. Marius in Cosette se poročita, na svatbi pa se pojavita zakonca Thénardier, ki vesta, kje se skriva Valjean, toda podatek sta pripravljena le drago prodati. Marius zagleda svoj prstan, ki ga je izgubil na noč pokola, in spozna, da mu je življenje takrat rešil Valjean. S Cosette odhitita v samostan, kjer v samoti preživlja zadnje dneve, in sta ob njem, ko umre.

Veliko let pozneje se Parižani končno množično vzdignejo in rodi se nova republika. Na ogromnih barikadah je na tisoče ljudi, med njimi pa zmagoslavno prepevajo tudi duhovi Enjolrasa in študentov, Gavrocha, Eponine, Fantine in Valjeana.

Iz knjige na oder in platno

Roman Victorja Hugoja je prvič izšel l. 1862. Zgodba je umeščena v prvo polovico 19. stoletja, začne se l. 1815, vrhunec pa doživi med pariško vstajo l. 1832. Pri tem spremlja življenjske zgodbe več likov, večinoma tragičnih. Roman velja za eno najboljših knjižnih del 19. stoletja.

Zgodba muzikala se je začela l. 1978, ko sta se francoska skladatelja Alain Boublil in Claude-Michel Schönberg lotila glasbene priredbe Hugojevega opusa. Boublil je med obiskom Londona in ogledom Oliverja, ki ga je na oder postavil producent Cameron Mackintosh, spoznal, da je lik Artfula Dodgerja zelo podoben Gavrochu. To je bil prvi zametek muzikala Nesrečniki. Konceptni album Boublila in Schönberga je izšel l. 1980 in prodali so 260.000 izvodov. Septembra istega leta je režiser Robert Hossein njuno glasbo postavil na oder, predstavo pa si je v Parizu ogledalo več kot pol milijona ljudi.

Dve leti pozneje je madžarski režiser Peter Farago album predstavil Mackintoshu in predlagal, naj postavi muzikal v angleškem jeziku. Mackintosh sam zatrjuje, da je že po štirih pesmih vedel, da hoče producirati to predstavo. Povezal se je z avtorjema in k projektu povabil še režiserja Trevorja Nunna in Johna Cairda ter tekstopisca Jamesa Fentona, ki ga je potem zamenjal Herbert Kretzmer.

Nesrečnike so v Londonu premierno izvedli 8. oktobra 1985. L. 2006 je predstava podrla rekord, ki so ga prej imele Mačke. Postala je najdlje neprekinjeno izvajan muzikal na svetu. Januarja 2010 je porušila še enega - 10.000 predstav. Muzikal si je doslej ogledalo več kot 60 milijonov ljudi v 42 državah in 21 jezikih.

Ves ta čas je več filmskih ustvarjalcev hotelo odkupiti pravice za film. Mackintosh jih je pred 25 leti po izjemnem uspehu predstave na Broadwayu tudi pridal, vendar pa se iz tega ni izcimilo nič, pogodba je potekla in pravice je spet dobil nazaj. Naposled se je odločil sodelovati z najbolj cenjeno britansko produkcijsko hišo Working Title Films. Producenta Tim Bevan in Eric Fellner sta imela že nekaj časa v načrtu snemanje muzikala. Kmalu po srečanju z Mackintoshem pa se je projekt začel zares. Vsi trije so se strinjali, da mora pri projektu sodelovati prvotna ekipa, ki je zasnovala muzikal, zato so Boublil, Schönberg, Mackintosh in Kretzmer produkcijo spremljali že od vsega začetka.

Prvi zunanji sodelavec, ki se jim je pridružil, je bil scenarist William Nicholson. Ker Mackintosh ni hotel samo prenesti predstave na platno, ampak narediti samostojen izdelek, je bilo treba dopisati določene dele, ki v gledališču niso potrebni, film pa brez njih ne bi dobro tekel.

Tom Hooper, ki se je proslavil s Kraljevim govorim, je bil prva izbira za režiserja in tudi edini, ki so mu ponudili scenarij. Ta je bil takrat še kombinacija petja in govora. Po temeljitem razmisleku se je režiser odločil, da hoče posneti pretežno pet film, zato so k priredbi scenarija povabili izvirno avtorsko trojico, ki je dopisala glasbo in napisala eno novo pesem.

Igralci, ki pojejo

Zaradi zahtevnosti projekta niti ene vloge niso zapolnili brez avdicije. Vsaka avdicija je trajala okoli tri ure, ne glede na to, kako znano igralsko ime se je potegovalo za vlogo. Hugh Jackman jo je opravil že okoli devet mesecev pred začetkom snemanja. Nad predstavo je bil navdušen že prej, videl jo je trikrat, eno od pesmi je celo pel na avdiciji takoj po zaključku dramske šole. In že nekaj časa je iskal projekt, v katerem bi lahko pel.

Javert bi po mnenju filmskih ustvarjalcev moral biti Russell Crowe, vendar nihče ni vedel, da je zares tako dober pevec in da je kariero začel z muzikali. Crowe je iz čiste vraževernosti sklenil na avdicijo oditi peš, čeprav je bilo do tam 28 križišč in zunaj je lilo kot iz škafa. Na avdicijo je prišel premočen do kože.

Anne Hathaway je z Nesrečniki živela že dolgo prej, preden so jo povabili k sodelovanju. Ko je bila stara sedem let, je njena mama igrala delavko, občasno pa tudi Fantine na ameriški turneji muzikala. Delu se je predala z vsem srcem. Dovolila je, da so v prizoru striženja postrigli njene lase in da bi bila bolna Fantine čim bolj verjetna, je že sicer vitka igralka še dodatno shujšala. V petih tednih je izgubila več kot 15 kg.

Amanda Seyfried se je z izjemnim glasom izkazala že v muzikalu Mamma Mia! Nesrečnike je poznala že od prej. Pri 11 letih je videla odrsko uprizoritev, potem pa je pri 15 letih igrala Cosette v šolski predstavi.

Eddie Redmayne, ki igra Mariusa, je bil že star Hooperjev znanec. Ko je izvedel, da bo slednji režiral Nesrečnike, se je med odmorom na snemanju drugega filma na iPhone posnel, kako poje “Empty Chairs and Empty Tables”, ter mu poslal posnetek. Tudi on je predstavo poznal že iz otroštva. In takrat si je srčno želel igrati Gavrocha.

Lepo in tragično Éponine igra britanska igralka Samantha Barks, ki se na velikem platnu tokrat pojavlja prvič, vendar je eno leto igrala Éponine v londonski produkciji.

Za komične vložke v sicer tragični zgodbi poskrbita Sacha Baron Cohen in Helena Bonham Carter, zasedbo pa zaokrožujejo mladi in obetavni broadwajski igralec Aaron Tveit, ki igra Enjolrasa, Daniel Huttlestone v vlogi Gavrocha, ki jo je igral tudi na West Endu, Isabelle Allen, ki ponavlja svojo londonsko vlogo mlade Cosette, Natalya Wallace kot mlada Éponine, prvotni Jean Valjean iz premierne uprizoritve muzikala Colm Wilkinson, ki tokrat igra škofa, nekdanja Éponine Frances Ruffelle, ki je za vlogo dobila tudi tonyja, zdaj pa igra eno od prostitutk, in še vrsta igralcev, od katerih je večina doslej na tem ali onem odru že igrala eno od vlog v Nesrečnikih.

Drobne zanimivosti

  • Vse petje so posneli v živo, na samem snemanju, ne v studiu.
  • Tovarna in bolnišnica sta posneti v vrvarni, zgrajeni konec 18. stoletja, ki je še edina tovrstna zgradba na svetu in v kateri so izdelali vrvi za Nelsonovo ladjo. Tokrat so oblasti tudi prvič dovolile snemati v njej.
  • Rdečo četrt, kraj Fantininega propada, so izdelovali osem tednov in jo popackali z devetimi tonami morske trave, desetimi tonami peska in blata ter številnimi žaklji odpadkov z londonske tržnice.
  • Za zaključno barikado so pokupili na stotine kosov starega pohištva iz Walesa in celo Belgije.
  • Ker v Parizu večine zgradb iz sredine 19. stoletja, niso več tako vidne, da bi jih lahko verodostojno posneli, so pariške ulice zgradili v studiu. Okoli 200 tesarjev je delalo skoraj deset tednov.
  • Za statiste so morali izdelati okoli 2200 kostumov, ki so jih potem načrtno uničili - trgali, rezali, parali in celo zažigali, da so dosegli zaželeni učinek bede.
  • Pozoren pogled razkrije, da barvna paleta oblačil skozi ves film poudarja barve francoske zastave - rdečo, belo in modro.

Komentarji

1.12. 2012 ob 11:05

Zelo obetaven trailer, videla včeraj v kinu. Obeta!

— Doktor Živago
8.12. 2012 ob 8:32

Komaj čakam!!!!

— Metaaa
17.12. 2012 ob 16:03

Mislim da bo to en super film! Ga bo potrebno iti pogledat!!
Po trailerju izgleda zelo zelo dobro!

— rokec
1.1. 2013 ob 20:23

Videla sem ga za Silvestrovo v Komuni in je res vreden ogleda.

— katarina
23.1. 2013 ob 10:56

prevod v tem trailerju je obupen....

— crk
29.1. 2013 ob 13:34

Vidla trailer... Ful mi je všeč tko da ga bom že v petek šla gledat

— emma
3.2. 2013 ob 10:08

Beden film, res ni vreden ogleda. Vedno se vse ponavlja in res ni vreden ogleda.

— anonimka
4.2. 2013 ob 15:20

Film je neverjeten, eden izmed boljših filmskih muzikalov. Anne Hathaway je legendarna. Bo pa film najbrž res dolgočasen tistim, ki ne razumejo prave umetnosti.

— Valjean
6.2. 2013 ob 17:42

dober film

— Twilight
6.2. 2013 ob 23:24

Ful zakon film!!! Morte gledat!

— jst
8.2. 2013 ob 10:53

fantastično odličen film!

— kuygvluyj
8.2. 2013 ob 14:41

videla film in mi je bil zelo všeč. je drugačen, zaradi petja, a tudi to je vrhunsko. sicer so zgodbe zelo tragične, a realistično prikažejo življenje, posebej v tistem času.

— lili
8.2. 2013 ob 23:13

če želite tipičen v izi hollywoodski film s srečim koncem PLUS ne marate mjuziklov tole definitivno ni za vas. Film, ki ob koncu pusti celo kinodvorano še nekaj minut na sedežih. film, ki je vreden vsakega centa. igralska zasedba odlična, glasba in petje ki ti pride do srca, ganljive zgodbe, ki se spletejo v eno samo zgodbo upanja. mislim, da prav vsak v njej najde sporočilo. extra super pa je to, da je cel film petje saj je takih mjuziklov zelo malo. Res eden izmed najboljših filmov.
MOJA OCENA: 10

— maxie
10.2. 2013 ob 19:41

Vse super. Samo v francoščini bi moglo bit.

— Shackler
12.2. 2013 ob 11:53

samo na kratko-če niste veliki ljubitelji mjuziklov NE IT GLEDAT

— ali
17.2. 2013 ob 8:10

Film je, z eno besedo,krasen. Čeprav nisem ljubiteljica mjuzikla, sem srečna, da sem ga videla. Prizori fantastični, igralci super igrajo in pojejo... skratka vreden ogleda!!!

— Melanka
17.2. 2013 ob 14:00

kot kritik lahko povem, da karsetiče vzajemno filma kot zasedbe, umetnosti,zgodovine,kulise,glasbe in vsega je super, top- vendar precej dolgočasen, dosti se ponavlja in scene so malo razvlečene..včasih ni dovolj če je noter dober igralec če ne prepriča,tako kot me ni naprimer Crowe z neuspelim poskusom petja, mislim da če ne bi bilo čudovitega glasbenega ozadja bi odšel s kina na polovici

5/10 če ne marate mjuziklov

— Samo
20.2. 2013 ob 21:37

Najprej se moram zahvaliti vsaj 10 ljudem, ki so čakali v vrsti na karte za neko povsem drugo predstavo, ki še ni bila na sporedu, medtem ko se je "moj" film vrtel že 10 minut in so me prijazno spustili naprej, česar prodajalki v Planetu Tuš Celje nista želeli, ker "red pač mora biti" - ena gledalka (!pri 15 na edini predstavi tistega dne) pač gor ali dol. Brez vseh teh prijaznih ljudi ne bi videla Nesrečnikov in tudi ne delila svojih občutkov z vami.
Film Nesrečniki je odličen - glasba, originalno besedilo in slovenski prevod, da o zgodbi ali zgodbah sploh ne govorimo. Viktor Hugo nam je genialno orisal duha tega časa (pred pariško revolucijo). Režiser filma pa ga ni izkrivil niti malo. Če se zgodovina res ponavlja, živimo prav sedaj v zelo podobnih časih - samo revolucija nam še manjka. Edino, kar je v tem filmu - mjuziklu moteče, je slabo petje predvsem enega glavnih igralcev- Jackman-a (kar mu sicer odpustimo zaradi karizme in dobrih del junaka, ki ga upodablja). Tudi Russla Crowe-a se človek težko navadi (ravno ko ga sprejme, pa je zgodbe konec). Ostali pevci - predvsem Anne Hattaway in vsi mladi (Cosette, Marius, Eponine, Gavroche...) so z odliko opravili svoje delo. Fantastično, zelo priporočam, vendar vam mora biti ta zvrst (mjuzikl) vsaj malo všeč.

— Lili
27.2. 2013 ob 16:57

nima veze če ste mjuzikl feni al ne film je bedn bedn in se enkrat bedn, rad mam zgodovino in zasedbo vendar kar se pa vleče pa ze utruja..

mogoce je krivo to da sem sel v kino s previsokimi pricakovanji glede na tako famozno zgodbo, ko sem pogledal na svojo levo in desno, je bila večina ljudi na telefonih ali v pogovoru z sosedom....toliko o tem.

— mia
2.3. 2013 ob 18:30

lej sori men se zdijo eni ljduje malce res pretiravajo no ta film nism še gledala ansploh me pa ne rpivlač ker ma tak dougočasn naslou pa to ahhah okj but ušeč mi je pa un igrauc tm un k je igrau x mens in zto eni k jim ni ušeč ta film tko pač najbrž jim niso ušeč drame alpato pa naj rajš grejo gledat tisto vrsto k hočjo..pač drame so tak mogoče glasbena mau bolša hahaha nigga

— noraskoss
4.3. 2013 ob 19:13

film sem videla pred enim tednom in... vau!
pred tem nisem niti pogledala trailerja, edino kar sem vedela je da igra Anne Hathaway in da ima odlično glasbeno točko. Nisem vedela niti da je film muzikal in zakaj točno se gre. Na koncu (pa že tudi vmes) sem bila tako navdušena, da ga še kar ne spravim iz glave. Soundtrack se že nekaj dni vrti na mojem predvajalniku, zgodbe ljudi med revolucijo pa kar nočejo iz moje glave.
Sem drugače tip človeka, ki obožuje romantične komedije, ampak ta film ni primerljiv z ničemer kar sem do sedaj videla.
Se strinjam da bi bile lahko vokali (Jackmana in Crowa) malo boljši, ampak sta svoje delo odlično opravila, s tem ko sta prikazala resnična čustva in pa glede na to da so bile vse pesmi pete v živo. Kar pa se tiče ostalih igralcev lahko samo rečem: Kapo dol!
Definitivno eden najboljših muzikalov, vendar pa ga ne priporočam, če niste ljubitelj petja in zgodovine, ker drugače se vam bosta dve uri in pol precej vlekli.
Zdaj samo še čakam, da grem nekoč v prihodnosti v London in si muzikal ogledam na odrskih deskah.
Ocena: 10/10

— Les Mis
5.8. 2013 ob 19:41

ha, keri komentarji. seveda, če si zaman, ti Nesrečniki niso všeč, če te je pa kadarkoli zanimala zgodovina, literatura, umetnost, film, mjuzkl, filozofija, gledališče, orožje, kulisa,laž,glasba, družba, karkoli, je obratno na ugotovljenem kraju, času in načinu----

— anarhist

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.