Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Magnolija

drama
Na sporedu od: 7.12.2000, Kolosej Ljubljana
3h 8min / 188min
Scenarij: Paul Thomas Anderson

Magnolija – družinsko drevo

Earl Partridge (Jason Robards)
Televizijski magnat, ki umira za rakom, pred smrtjo želi še enkrat govoriti s svojim odtujenim sinom.

Linda Partridge (Julianne Moore)
Ko moški, s katerim se je poročila zaradi denarja, leži na smrtni postelji, ugotovi, da se je zaljubila vanj.

Frank Mackey (Tom Cruise)
Je televizijski guru osvajanja in zapeljevanja žensk. Dokler se ni prisiljen soočiti s smrtjo v družini, uživa v vlogi nenadkriljivega "mačota".

Stanley Spector (Jeremy Blackman)
Genialni otrok, ki nastopa na televizijskem kvizu, pozna odgovore na vsa vprašanja, vendar ne ve, kako naj pridobi očetovo ljubezen.

Rick Spector (Michael Bowen)
Ker si ne zna urediti lastnega življenja, živi v slavi, ki jo prinaša sinova genialnost.

Jimmy Gator (Phillip Baker Hall)
Voditelj TV kviza in ideal družinskih vrednot. Resničnost pa je povsem drugačna od javne podobe.

Rose Gator (Melinda Dillon)
Vse življenje je bila zvesta možu, nazadnje pa je prisiljena poslušati njegovo priznanje - zanjo izjemno boleče.

Donnie Smith (W. H. Macy)
V 60-ih je bil zvezda televizijskih kvizov, zdaj pa s težavo ohranja službo v trgovini z elektroniko in se kot zadnje slamice oklepa sanj o ljubezni.

Claudia Wilson Gator (Melora Walters)
Zasvojenka s kokainom si najbolj od vsega želi imeti nekoga, ki bi se mu lahko povsem zaupala.

Jim Kurring (John C. Reilly)
Prijazni policist, ki v svoje delo vnaša dobršno mero sočutja do soljudi, se med rutinsko preiskavo zaljubi v Claudio.

Phil Parma (Philip Seymour Hoffman)
Bolničar, ki upa, da bo lahko znova zbližal Earla Partridga in njegovega sina.

Dixon (Emmanuel Johnson)
Mladoletni prevarant ali ulični poet? Dixon predstavlja oči in glas soseske.

Zgodba

Nekega dne se v San Fernando Valleyu umirajoči oče, mlada žena, bolničar, slavni izgubljeni sin, zaljubljeni policist, genijalni deček, nekdanji genijalni deček, televizijski voditelj in odtujena hči, zapletejo v splet prepletajočih se dogodkov, ki sestavljajo celovito zgodbo.

S pomočjo naključja, človeških dejanj, moči medijev in božje previdnosti, se njihova življenja križajo in pripeljejo do nepozabnega in nenavadnega vrhunca. Eni iščejo oproščanje, drugi iščejo zasilni izhod iz kletke svojega življenja. Nekateri bodo navezali nekoč porušene stike, drugi bodo požgali dotlej na videz trdne mostove.

Magnolija je mozaična slika ameriškega življenja, sestavljena in niza zabavnih in zagrenjenih slik. Je slika osamljenega mesta, ki hrepeni po ljubezni. Je osebno spoznavanje skritih posebnosti v kritičnih trenutkih. Je zgodba o tem, kako popraviti krivice.

O produkciji

Magnolija je vplogled v mikrokozmos ameriške družbe, ki jo spoznamo skozi devet medsebojno prepletenih zgodb, vse pa se dogajajo v enem dnevu, ki prinese najbolj neverjetne in vsakdanje dogodke. Ta dan se srečajo otroci in starši, jeza in odpuščanje, televizija in resnično življenje, hrepenenje in izguba, sonce in nevihte, vse pa spremlja vrsta naključij in celo nepričakovani naravni fenomeni.

Anderson je sicer hotel napisati nekaj skromnega in intimnega, kar bi lahko posnel v enem mesecu. A ko so iz prvotno mišljenih junakov zgodbe začeli izhajati novi liki in se je zgodba razbohotila v zapleteno sliko človeške krhkosti in univerzalnega kaosa, so mu načrti nekako ušli z vajeti. "Še vedno trdim, da je Magnolija skromna in intimna," pravi Anderson, "a da smo dosegli ravno pravo mero skromnosti in intime, je bilo potrebnih 200 strani scenarija in 90 snemalnih dni."

Zgodba je ganila vse, ki so jo prebrali. Producentka JoAnne Sellar pojasnjuje: "Film je zelo čustven in prefinjen. Osebe v filmu so ljudje iz različnih plati vsakdanjega življenja, vsi pa iščejo eno – neko vrsto ljubezni."

Središče filmskega zapleta je Earl Partridge, ki se na smrtni postelji sprijazni z napakami, ki jih je naredil v življenju. Igra ga Jason Robards, ki pred tem z Andersonom še ni sodeloval. "Scenarij me je presunil, ker tako odkrito opisuje odnose med otroci in starši, medsebojno odtujevanje in celo smrt. V filmu ni zvezdniških vlog. Vsi liki so enakovredni. Vsak predstavlja košček vsakdanjega življenja."

Vloga umirajočega je bila za Robardsa poseben izziv, saj je pred kratkim tudi sam prebolel težko bolezen.

Earl Partridge si najbolj želi še enkrat videti svojega odtujenega sina, preden umre. Frank T. Mackay se je tako kot njegov oče posvetil televizijskim kameram, vendar na povsem drugačen način. Preko TV ekranov prodaja znanost zapeljevanja in pripravlja predavanja za zafrustrirane moške. Vloga Franka Mackaya je bila napisana za Toma Cruisa in le-ta jo je tudi sprejel, čeprav je izjemno tvegana.

Posrednik pri srečanju med očetom in sinom je bolničar Phil Parma, ki ga igra Philip Seymour Hoffman. Z Andersonom je sodeloval že pri Hard Eight in Boogie Nights. "Phil je izjemno navezan na svojega delodajalca. Od trenutka, ko se zave, da bo Earl kmalu umrl, hodi po svetu kot čustvena razvalina, ker se je globoko v srcu platonsko zaljubil vanj. Moja vloga je edini lik v filmu, ki ne razčiščuje s svojo preteklostjo. A kljub vsemu se zaplete v poskuse, da bi stvari postavil na pravo mesto."

V svojega moža je zaljubljena tudi njegova žena Linda, kar je zanjo pravi šok, saj se je pred leti z njim poročila izključno zaradi denarja. Zdaj pa živi na zdravilih in išče načine, kako bi popravila krivice, ki jih je možu storila v zakonu. Lindo igra Julianne Moore, ki je bila za vlogo v Boogie Nights nominirana za oskarja. Vloga ni bila enostavna, saj Moorova igra žensko, ki je skozi najmanj pol filma neprestano histerična, žensko, ki ima na zunaj vse, krznene plašče, diamantne prstane, v zadnjih trenutkih pa ugotovi, da ji to bogastvo ne pomeni nič in da bo ostala brez najpomembnejšega.

Pod imenom televizijskega mogotca Earla Partridga nastaja tudi najstarejši televizijski kviz v zgodovini tega medija, njegov voditelj Jimmy Gator pa velja za pravo ameriško ikono. Philip Baker Hall, ki igra Gatorja, pravi: "Jimmy med občinstvom predstavlja idealnega očeta, v resnici pa je vse življenje teptal svoje najbližje, in ostane mu le 12 ur, da popravi krivice zadnjih 60-ih let, se sooči z napakami, ki jih obžaluje in izprosi odpuščanje svoje hčerke."

Jimmy Gator kljub bolezni in težavam še vedno vodi kviz, v katerem blesti genijalni deček Stanley Spector, fant, ki zna odgovoriti na vsako faktografsko vprašanje, ne ve pa, zakaj ga njegov oče ne ljubi. Za vlogo Stanleya so ustvarjalci filma našli izjemno sposobnega šolarja Jeremyja Blackmana, ki je v Magnoliji prvič stopil pred filmske kamere.

Stanleyeva usoda je skoraj identična usodi nekdanjega televizijskega junaka, ki je v 60-ih letih zablestel v istem kvizu – Donnieja Smitha. Igra ga William H. Macy, ki že ima izkušnje z Andersonom in ga kot režiserja izjemno občuduje.

V Andersenovo ekipo se je vrnil tudi John C. Reilly, ki je nastopil že v režiserjevih prejšnjih dveh filmih. Vloga policista Kurringa, ki si predvsem želi pomagati ljudem, ga je ganila. "Anderson ima neverjetno sposobnost ujeti malenkosti, ki krojijo življenje in hkrati predstaviti celovito podobo človeštva."

Policist Kurring se po naključju znajde v stanovanju mlade ženske Claudie, ki trpi zaradi travm iz preteklosti, poskuša jih reševati s kokainom, obenem pa je hčerka Jimmyja Gatorja. Med vsemi junaki v filmu je Claudia verjetno najbolj izgubljena duša, Melora Walters pa jo je odigrala zelo prefinjeno. "Te vloge sem se kar malce bala, ker sem vedela, da se bom morala vživeti vanjo in vsak trenutek doživljati, kot da sem postavljena pred izbiro med življenjem in smrtjo."

Da bi dosegli optimalno vizualno podobo filma, je zgodba postavljena v tople barvne odtenke, ki se razlikujejo od televizijske modrine, življenje izven medijske pozornosti pa odlikujejo barve magnolije: zeleni, rjavi in peščeno beli odtenki.

Čeprav je Magnolija sodoben film, je narejen kot zgodovinska drama, ki odseva podobo določenega zgodovinskega obdobja – individualnost, odtujenost, vpliv medijev, uporabo oblačil za skrivanje prave osebnosti ...

Vsako od devetih zgodb spremlja glasba Aimee Mann, ki jo je Anderson spoznal preko njenega moža, Michaela Penna, avtorja glasbe pri Andersonovih prejšnjih dveh filmih. Predvsem ga je ganila pesem Wise up, ki je uporabljena tudi v filmu.

O igralcih

Jeremy Blackman (Stanley Spector)

Magnolija je njegov prvi celovečerni film, pred tem pa je nastopil na odrskih deskah kot tiny Tim v The Christmas Carol ter kot Chip v broadwayskem musicalu Lepotica in zver. Pojavil se je tudi v TV seriji Melrose Place.

Michael Bowen (Rick Spector)

Je najmlajši iz igralske družine Carradine. Med njegovimi filmi so Jackie Brown, Echo Park, Excess Baggage, Less Than Zero, The Player…

Tom Cruise (Frank Mackey)

Tom Cruise je eden najuspešnejših hollywoodskih igralcev v zadnjih dveh desetletjih. Prislužil si je dve nominaciji za oskarja, 20 filmov, pri katerih je sodeloval, pa si je skupaj prislužilo kar 40 nominacij za oskarja in v blagajne prineslo več kot tri milijarde dolarjev. Prvo pomembnejšo vlogo je imel leta 1981 v filmu Taps, sledile pa so uspešnice Risky Business (nominacija za zlati globus), Top Gun, The Color of Money, Rain Man, Born on the Fourth of July, Far and Away, A Few Good Men, The Firm, Interview with the Vampire, Eyes Wide Shut, Mission: Impossible, MI2...

Philip Baker Hall (Jimmy Gator)

Pojavljal se je v televizijskih serijah in na velikih platnih, za svoje vloge je prijel vrsto priznanj, nominacij in izvrstne kritike. Videli smo ga lahko v Hard Eight, Boogie Nights, Air force One, Sour Grapes, An Eye for an Eye, Kiss of Death, The Truman Show, enemy of the State, Talented Mr. Ripley ... Kariero je začel na odru in nastopil v vrsti broadwayskih in off-broadwayskih predstav: The Skin of our Teeth, Gorky, All My Sons, Death of a Salesman ... Televizijski gledalci so ga lahko občasno videli v serijah Millenium, Seinfeld, Tretji kamen od sonca, Chicago hope ...

William H. Macy (Donnie Smith)

Za vlogo v filmu Fargo bratov Coen je prejel nominacijo za oskarja za najboljšo moško stransko vlogo in nominacijo za Independent Spirit Award. Kot gostujoči igralec v Urgenci je bil nominiran za emmyja. Med njegovimi celovečernimi filmi so med drugimi Boogie Nights, Pleasantville, Psycho, a Civil Action, Air Force One, Mystery Men, Mr. Holland"s Opus, Ghosts of the Mississippi, Searching for Bobby Fisher, Homicide, Things Change in House of Games.

Julianne Moore (Linda Partridge)

Za vlogo v Boogie Nights je bila nominirana za oskarja, v zadnjem času pa je nastopila v Altmanovem Cookie"s Fortune in An Ideal Husband. Med ostalimi filmi so še The Big Lebowski, Psycho, The Myth of Fingerprints in Spielbergov The Lost World.

Philip Seymour Hoffman (Phil Parma)

Znan je kot igralski kameleon, ki z lahkoto prehaja iz ene vloge v drugo in z edinstvenim talentom oblikuje vsak lik. Med njegovimi najbolj znanimi filmi so Scent of a Woman, Twister, Nobody"s Fool, When a Man Loves a Woman. Priznan je tudi kot gledališki igralec, med drugim je nastopil v Chicagu, Parizu in Londonu z dramo Beneški trgovec.

John C. Reilly (Jim Kurring)

Magnolija je že tretji film, v katerem sodelujeta Reilly in Anderson. Poleg tega je sodeloval s Kevinom Costnerjem v For Love of the Game, Z Drew Barrymore je nastopil v Never Been Kissed. Pred tem se je pojavljal v filmih, kot so The Thin Red Line, Casualties of War, The River Wild, What's Eating Gilbert Grape, Hoffa, Dolores Claiborne, Days of Thunder, We're No Angels. Na gledaliških deskah se je pojavil v delih Sadovi jeze, Tramvaj poželenja in drugih.

Jason Robards (Earl Partridge)

Je eden vodilnih ameriških igralcev na gledaliških odrih, TV ekranih in velikih platnih. Za vlogi v All the Presidents Men in Julia je v letih 1976 in 1977 prejel dva oskarja. Vloga V Demmovem Melvin in Howard pa mu je prinesla nominacijo za oskarja. Kariero je začel na odru, prvič pa je na filmu nastopil leta 1958 v The Journey. Sledili so filmi Tora! Tora! Tora!, The Ballad of Cable Hogue, Isadora, Johnny Got His Gun, Max Dougan Returns, Once Upon a Time in the West, Philadelphia, Bright Lights, Big City in Parenthood.

Melora Walters (Claudia)

Tudi Melora Walters v Magnoliji že tretjič sodeluje z Andersonom. Poleg tega pa je nastopila tudi v filmih Eraser, Dead Poet's Society, Beethoven, Ed Wood, itd. Gostovala je v televizijskih serijah Murphy Brown, Seinfeld, Dream On in Picket Fences ter občasno nastopala v serija NYPD Blue, Roseane in Dead Man's Revenge.

O ustvarjalcih

Paul Thomas Anderson (režiser/scenarist/producent)

Znan je po filmih s tvegano vsebino in poseganjem v družbene tabu teme. Kot režiserja ga odlikuje prefinjeno upodabljanje likov s široko paleto čustev. Magnolija je njegov tretji in doslej najbolj zahteven film.

Filmsko kariero je začel kot asistent pri različnih televizijskih filmih, video posnetkih in kvizih v Los Angelesu in New Yorku. Kot ustvarjalec je zbudil pozornost s kratkim filmom Cigarettes and Coffee, ki ga je posnel z izposojeno kamero. To mu je odprlo vrata in dalo možnost posneti prvi celovečerni film Hard Eight, zgodbo o ljubezni in maščevanju, postavljeno v Nevado, v glavnih vlogah pa so nastopili Philip Baker Hall, John C. Reilly, Gwyneth Paltrow, Philip Seymour Hoffman in Samuel L. Jackson. Po premieri Hard Eight je Film Comment Andersona razglasil za najbolj obetavnega režiserja leta 1997. Drugi film Boogie Nights je še potrdil Andersonov uspeh in upravičil pričakovanja, saj je prejel kar tri nominacije za oskarja.

JoAnne Sellar (producentka)

Sellarjeva je z Andersonom sodelovala že pri Boogie Nights. Po uspešni karieri produkcije glasbenih video spotov z ustvarjalci, kot so U2, Elvis Costello in Iggy Pop, je nadaljevala z delom pri celovečernih filmih. Prvi je bil znanstveno fantastični triler Hardware, sledili pa so Dust Devil, Dark Blood, Lord of Illusions in drugi. Sellarjeva je tudi vodja Ghoulardi Film Company.

Komentarji

30.3. 2018 ob 13:14

Presunljivo,pribije te na stol kljub dolžini

— Dubravko

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.