Kolosej

Mafija!

Jane Austen's Mafia!
komedija
Scenarij: Jim Abrahams, Greg Norberg
Režija: Jim Abrahams
vsebina | parodija | ideja | igralci | ustvarjalci

Vsebina:

Pripoved o družini Cortino pokriva obdobje skoraj enega stoletja. Mlad in še nedolžen Vincenzo Cortino mora zapustiti Sicilijo in oditi v Ameriko. Ko tam odraste, postane zloglasni vodja močne, a zločinske družine. Na stara leta pa mora vendarle prepustiti vajeti enemu od sinov. Filmska zgodba pripoveduje o tej odločitvi: ali psihopatskemu Joeyu ali vojnemu heroju Anthonyju. Močan občutek za družinsko pripadnost in bitka za oblast in neusmiljeno izdajstvo sta osnovni prvini te parodije. Lani umrli igralec, LLOYD BRIDGES, igra Vincenza, neusmiljenega, četudi nerodnega botra.

Parodija:

Zanjo veljajo trije kriteriji. Prvi: Obstaja kje bona fide žanr? V tem primeru imamo številne filme, ki se ubadajo z mafijo. Drugi: Jemlje žanr sebe resno? Vsi filmi tega žanra so na smrt resni. Z redkimi izjemami tovrstni filmi nimajo najmanjšega smisla za posmeh samim sebi. Če torej najdete žanr, ki sebe jemlje resno in če tega še nihče ni storil, potem imate dobro osnovo za parodijo. Tretji kriterij pa se glasi: najti morate studio, ki bo plačal račun. Abrahamsu se je rodila ideja za Mafijo, ko je prebiral kritike o televizijskem filmu The Last Don. Skupni imenovalec vseh kritik je bil, kako lahko vedno znova snemajo takšne filme in kdaj se bo že našel kdo, ki bo vse skupaj vtaknil v zapor.

Ideja:

Michael Mc Manus, sodelavec pri scenariju, se je v svoji dolgoletni praksi naučil, kako doseči tisto, čemur se ljudje smejijo, oziroma imajo za smesno. "Že zelo zgodaj sem se naučil, da je smesno, recimo, če nekdo pade na zaplati ledu. Če pa zdrsne in pade in ima pretres, leži v komi ter nazadnje v bolnici umre, pa ni prav nič smesno, razen, če je ob njem kaksna smesna sestra."
Abrahams pa ima se drugačno izkusnjo: "Ne bi rekel, da sem bil zelo zabaven kot otrok. Vendar je znano, da je Milwaukee, kjer sem odrasčal, pravi izvir sal. Tako se prav tam lahko naučis zbijati sale na svoj račun." "Nobena sala ne vzdrži, kjer ni dobre zgodbe, da jo nanjo obesis. Ko imas slabo zgodbo, tudi humor ne bo deloval. V parodijo smo tako vložili veliko več dela, vsaj v razdelavo zasnove, kot si navadno ljudje predstavljajo." "Ogledali smo si vrsto filmov od Scorseseja in Cagneya do serije Botrov, kot tudi veliko dokumentarnega gradiva," pripoveduje McManus, tudi pisec scenarija in stalni sodelavec. "Ugotovili smo, da gre praktično v vseh filmih za isto stvar. Za čast, družino, izdajo, zgodbe pa so ali čisto v slogu Shakespeara ali pa operetne. Boter zaseda med njimi posebno mesto, saj je to film, ki si ga zapomnimo. Od ostalih se razlikuje le v tem, da ima nekaksno moralno sporočilo. Trdi, da si mora mafija ustvariti svoj zakon, ker ji ameriski sistem ne odgovarja. V vseh ostalih filmih se ljudje ukvarjajo z mamili, pobijajo drug drugega in so nasploh grozni."
"Za parodijo potrebujemo same kliseje, nato pa v imenu zabave vse po vrsti zminiramo. Za dober film je potreben dober scenarij, nato pa se dobri igralci. Brez tega ni nič," je moto režiserja Jima Abrahamsa.

Igralci:

Lloyd Bridges
"za dober film je potreben dober scenarij, nato pa še dobri igralci. Brez tega ni nič," je moto režiserja Jima Abrahamsa. Med takšnimi igralci je prav gotovo Lloyd Bridges, ki je pred kratkim umrl. Igralec mora imeti takšen stil igre, s katerim zna vzpostaviti parodično vzdušje. Parodija, to je poseben način podajanja besedila. Na nek način mora igralec delovati komično že sam po sebi. Takšen je bil Lloyd Bridges. Komedij ni igral veliko, bil je bolj gledališki igralec. Prvič sta z Abrahamsom sodelovala pri filmu The Airplane. Legendarni igralec je nastopil v več kot 140 filmih. Njegova igralska kariera je trajala več kot šest desetletij. Igral je še v takšni klasiki kot so High Noon, The Sound of Fury ali The Rainmaker. V zlatem obdobju televizije, se je pojavljal tudi na malem ekranu. Sodeloval je v številnih oddajah v živo, najbolj znana je bila prav gotovo tista z naslovom Studio One. Na gledališke odre se je vračal poredko, a vendar mu je uspelo igrati Iaga v Othellu in Človeka iz La Mancha. Lloyd Bridges se je rodil v San Leandru, v Kaliforniji, in obiskoval Univerzo v Los Angelesu. Zanimal se je za politične vede in pravo, hkrati pa sta ga privlačila igranje in košarka.
Po poroki leta 1938 je podpisal pogodbo s Columbia Pictures in pričel pot med zvezde.

Jay Mohr (Anthonyja Cortino)
zaslovel je z vlogo v filmu Jerry Maguire. Prvič so postali pozorni nanj, ko je vodil televizijsko oddajo Saturday Night Live, skoraj dve leti. Naredil je velik vtis na igralce kot so Christopher Walken, Sean Penn in Ricki Lake ter kandidiral za nagrado Emmy. Že zgodaj v mladosti se je odločil, da bo komik. Pričel je seveda, kot vsi veliki kot igralka, režiserka in učiteljica, v obdobju več kot treh desetletij. Na bostonski Univerzi je diplomirala iz lepih umetnosti. Zelo je znana tudi kot gledališka igralka, največ igra na Broadwayu. V New Yorku poučuje igro in je tudi soustanoviteljica več gledališč, npr. v Bostonu in Montclairu, v New Jerseyu. komiki pred njim, z nastopi v nočnih klubih.

Ustvarjalci:

Jim Abrahams - režiser in pisec
je vsestranski ustvarjalec. Pričel je kot igralec, nadaljeval s pisanjem, režijo, produkcijo in delal na televiziji ter pri filmu. Filmsko kariero je pričel v času studija na Univerzi v Wisconsinu, kjer se je pridružil bratoma Davidu in Jerryju Zuckerju, in so tako tvorili znameniti ZAZ trio, komedijsko skupino, znano pod imenom Kentucky Fried Theater. Res slavni so postali, ko so se preselili v Los Angeles. Tam so leta 1977 pričeli s svojo filmsko kariero, ko so posneli prvi film, The Kentucky Fried Movie. Nadaljevalo se je s filmom Airplane in s televizijsko parodijo na policaje, Police Squad, v kateri je igral Leslie Nielsen.
Abrahams je posnel svoj prvi samostojni film Big Business, v katerem sta igrali Bette Midler in Lily Tomlin, kot identični dvojčici. V zadnjem času pa je z Meryl Streep v glavni vlogi prav tako snemal za televizijo - First do not harm. Poleg režije in pisanja pa je sodeloval tudi pri filmih kot so Gandhi, Wall Street, Dances with the Wolves in Silence of the Lamb. Stil komedije, značilen za Jima Abrahamsa je naslednji: najprej posnemi vse kolikor mogoče realistično, nato pa vstavi salo, kamor menis, da sodi. Seveda pa je največja umetnost prav v tem, kako v realistično sceno vgraditi gag, ki bo deloval. "V nasprotju z ostalimi filmi v parodijah ne nastopajo liki, ki bi gledalce navdusili," meni Abrahams. "Nikogar ne zanima nevarnost, nikogar, ali bo pilot z letalom pristal, ali kako bo Nielsen ulovil lopova in, ali bo Charlie Sheeen v Hot Shots resil svet v imenu demokracije. Nič od tega ni pomembno. Parodija je le film, v katerem si sale preprosto sledijo. Ali imajo tudi pravi učinek, pa skusamo dognati na projekcijah v post produkciji. V primeru, da delujejo, jih pustimo, sicer jih izrežemo."
Najvišji cilj vsakega režiserja je, da bi nekoč imel svoje veliko delo, trdi pisec in režiser, Jim Abrahams. Posneti le en film, je srečno naključje. Dva filma, imaš večerni program. Pet filmov je že retrospektiva, sedem pa filmski festival. Ko imaš osem filmov, si dosegel svoj cilj, zaključil svoje veliko delo - Oeuvre. Uvrstil si se ob bok režiserjem kot so Hitchcock, Wilder ali Spielberg. Prav tako pa si zaradi tega prej na vrsti pri zdravniku in lahko letiš v prvem razredu. Med filmi, ki jih je posnel Abrahams so: Airplane, Top Secret, Hot Shots, Hot Shots! Part Deux, The Naked Gun: From the Files of Polce Squad, Ruthless People.

Komentarji

28.3. 2008 ob 16:53 zvezdica

Super komedija, izredno zabavna.

— G

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.