Kolosej
Film distribucije Continental Film

Jagenjčki in levi

drama
Za kaj se zavzemate? Za kaj se borite? Za kaj živite? Za kaj umirate?
Podnapisi
Na sporedu od: 15.11.2007, Kolosej Ljubljana
1h 32min / 92min
Leto: 2007
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Matthew Michael Carnahan
Režija: Robert Redford
Oskarjevec Robert Redford preko različnih, a med seboj povezanih zgodb, podaja svoje videnje posledic ameriškega posredovanja v Afganistanu. Mladeniča Arien in Ernest želita slediti idejam idealističnega profesorja Malleya, zato se pridružita vojakom v Afganistanu, a tam doživita nesrečo. Njuna usoda je v rokah odločnega senatorja Irvinga, ki skuša prepričati izkušeno novinarko Roth, da bi objavila odmevno zgodba, a ona ni prepričana v senatorjevo resnicoljubnost. Do pomembnega spoznanja je med tem prišel tudi Malley, ki skuša posredovati svojo lekcijo ravnodušnemu učencu.

"Če bi to bil samo film o vojni,verjetno pri njem ne bi sodeloval, ker sem vedel, da bi vojno skozi čas obravnavali na različne načine. Pri JAGENJČKIH IN LEVIH me je pritegnila zgodba, ki vojno uporablja kot katalizator za tri zelo različne osebne zgodbe o temah, ki me bolj zanimajo:vloga medijev, izobraževanje, politika in ameriška mladina Zares me je prevzela zamisel, kako te zgodbe nekako povezati na dramatičen način in hkrati spodbuditi občinstvo, da bi začelo razmišljati o tem, kje se ta trenutek nahajamo?"
- Robert Redford

Kaj je tveganje? Kaj je pogum? Kaj je dolžnost? In kaj pomeni medijem, politikom in mladini, če dandanes odločno zagovarjate svoje stališče? Oskarjevec Robert Redford vam predstavlja provokativen film, ki se brez ovinkov spopada z mnogimi perečimi vprašanji sodobne Amerike, pa vendar tako, da ob tem ne moremo ostati ravnodušni. Odvija se v realnem času in uporablja še nikoli doslej videne dogodke, ki so se zgodili za zaprtimi vrati, poveže niti in razkrije, kako so moči željni politik vleče drzne poteze v Washingtonu, televizijska novinarka sledi vroči zgodbi pod silnim pritiskom in nevarna misija povezani z mladeničem, ki si prizadeva razumeti pravo moč svobode, prepričanja in predanosti.

Zgodba se odvija na treh enako napetih in s čustvi nabitih prizoriščih. Na vsakem imajo vpleteni veliko na kocki. V kongresni pisarni bo senator Jasper Irving (Tom Cruise), ki upa, da bo nekoč predsednik, razkril eksplozivno zgodbo o novi vojni strategiji prodorni televizijski novinarki (Meryl Streep). Dvojica se kot muc in miška gresta ostro igro inteligence, očarljivosti in izmikanja. Na univerzi na zahodni obali se nekoč idealistični profesor dr. Malley (Robert Redford) sooči z bogatim, a otopelim študentom (Andrew Garfield), ki ni po profesorjevem mnenju nikoli izkoristil svojih izjemnih sposobnosti. Medtem se na drugi strani zemeljske oble sredi vroče bitke v Afganistanu dva Malleyjeva nekdanja študenta Arian (Derek Luke) in Ernest (Michael Peńa) borita za golo preživetje, v katerem debate in podatki mentorjev nimajo nobenega pomena, posledice vseh teh dogodkov pa bodo vplivale na življenja vseh vpletenih.

Režiser Robert Redford poudarja, da Jagenjčki in levi analizirajo trenutne dogodke, ganljive teme analizirajo veliko globlje in tako film niti slučajno ni vojna drama. Je človeška drama, ki si drzne občinstvu zastaviti vprašanje, ki si drzne občinstvu dovoliti, da se čudi in čuti - ter ga naproša, naj bolj polno sodeluje pri svojih lastnih usodah kot tudi pri usodi svoje države. "Konec koncev je vprašanje, ki ga zastavljajo vse tri zgodbe, namenjeno občinstvu. Kaj bi storili? Kakšne občutke imate ob tem? Vedno se vse vrne k tem vprašanjem," razloži Redford.

Šest ljudi in en narod na razpotju:

Robert Redford o Jagenjčkih in levih

Roberta Redforda so vedno privlačile čustvene zgodbe o bistvu ameriškega življenja, zgodbe o povsem običajnih ljudeh, ki se zapletejo v širše zadeve, ki vplivajo nanje in s katerimi se spopada mladi ameriški demokratični narod. To je nit, ki jo je stkal skozi vso svojo pestro kariero - od igralskega zvezdnika do režiserja in zagovornika neodvisnega filma - in prav zaradi tega ga je pritegnil scenarij relativno neznanega, mladega scenarista Matthewa Carnahana.

Čeprav že sedem let ni režiral filma, ga je scenarij takoj, ko ga je dobil na mizo, ganil - in to je zanj ključen kriterij. "Prišel je kot strela z jasnega," Redford prav o Carnahanovem scenariju. "Presenetil me je, ker je zelo političen. Danes je v zvezi s filmi toliko komercialne negotovosti, da se zdi, da posnamejo samo tiste, ki so varni. Tiste, ki so bolj tvegane narave, je težje najti Pa vendar so točno to filmi, ki sem jih vedno najraje snemal."

Tveganje seveda Redforda ni zaustavilo. Če kaj, ga je navdihovalo. Vendar pri Jagenjčkih in levih Redfordu ni šlo le za tveganje - gnala ga je zamisel, da bi se s širšo problematiko začeli ukvarjati mladi, ki niso vajeni, da to problematiko vidijo na velikem platnu "Mislim, da film govori o osebni odgovornosti, o tem, da morajo mladi sprejeti vlogo, ki jo igrajo v oblikovanju prihodnosti in o tem, kako se vsi spopadamo z našimi življenjskimi izkušnjami in skušamo svet spremeniti na bolje."

Redfordovi filmi so se vedno osredotočali na bistvene, celo populistične ameriške teme, predvsem zato, ker ima tako močna čustva do države, ki jo ima rad - vse to je moč videti tudi v Jagenjčkijh in levih. "V tej zgodbi je zame veliko melanholije," pravi Redford. "Le kako naj vas NE žalosti, če ljubite svojo državo in ste zrasli z ideali o demokraciji in svobodi, a ste videli, kako so vse skupaj uničili." Vendar dodaja: "Nikoli ne bi posnel nečesa, kar bi bila nizkotna propaganda. Želel sem, da bi občinstvo imelo demokratično reakcijo na vsako od teh zgodb."

Redford filma ne bi posnel, če ne bi v sodelovanje privolila Cruise in Meryl Streep. Ko je izvedel, da ima Meryl scenarij v rokah, jo je poklical, ona pa mu je rekla: "Če si zraven ti, bom tudi jaz." Meryl so pritegnila pereča vprašanja, ki si jih film zastavlja, in nanje preprosto ni mogla pozabiti: "To je zgodba o sprejemanju odločitev, o tem, kako zlahka odločitev sploh ne sprejemamo. Film nam pove, da ni važno, kaj si mislite ali čutite, če v zvezi s tem ne ukrenete ničesar, če se ne uprete in tvegate vsega."

Tudi Cruise je bil mnenja, da bo zgodba spodbudila in navdihnila občinstvo, da ga ne bo zgolj prijetno vznemirila kot številne srhljivke in akcijske drame, ki se prav tako ukvarjajo s trenutnimi dogodki. "To zame ni vojni film," razlaga. "Mislim, da bo vsekakor spodbudil dialog in občinstvo primoral, da bo pretehtalo svoja stališča. Gre za brezčasne teme, bistvene za našo državo - svoboda govora in svoboda idej. Občinstvo spodbuja, da samo interpretira dogodke, ki jih vidi. Še celo med snemanjem so se Bob, igralci in ekipa ves čas zapletali v kompleksne pogovore o teh temah. Zato se mi to zdi zelo zabaven film, ki je hkrati vznemirljiv, saj nas vabi, da pri njem sodelujemo."

Ne obrni se stran: Kako je Matthew Carnahan dobil navdih za Jagenjčke in leve

Navdih za Jagenjčke in leve je prišel z nezavednim pritiskom na gumb daljinca, ko je Matthew Carnahan neke noči lenobno gledal televizijo. Od grozljivih podob iraške vojne je preklopil na šport... in se vprašal, zakaj. Zakaj nas v času, ko toliko ljudi skrbi, kam gre Amerika, mika, da bi se obrnili stran? Zakaj si teh stvari neposredno ne ogledamo in se o njih neposredno ne pogovorimo, z vso vnemo in čustvi, ki jih v nas porodijo ideje o svobodi in upanju za prihodnost in idealistično tveganje?

"To me je zadelo kot tona opeke - da se ne zmenim za tisto, kar se v resnici dogaja v svetu okrog mene, da se ne zmenim za rojake, ki umirajo, in kako večina med nami nima stika z realnostjo tega, kar se v resnici dogaja za udobnim površjem našega vsakdana. Zato sem sedel in začel pisati o tej ideji osebne predanosti - kaj to je, od kje izvira in kaj lahko storimo," razlaga Carnahan.

Ko je napisal scenarii, je Carnahan, ki je napisal tudi scenarij za Kraljestvo, producentki Tracy Falco v šali dejal, da bi morda scenarij morali poslati Robertu Redfordu. Sploh ni mogel verjeti, da se je šala hitro spremenila v resno zadevo - in potem v realnost. "Z Bobom sem prvič govoril septembra in čez nekaj mesecev smo že začeli snemati. Neverjetno je, koliko energije in navdušenja je vnesel v to."

O igralcih in režiserju

Meryl Streep (Janine Roth) je dobitnica dveh oskarjev in rekorderka po številu nominacij. Ima jih kar štirinajst. Njen naslednji film bo Ugrabitev z Reece Witherspoon in Jakom Gyllenhaalom, trenutno pa snema film Mamma Mia, priredbo broadwayskega musicla, ki temelji na skladbah skupine ABBA.

Posnela je filme Julia, Lovec na jelene (prva nominacija za oskarja), Kramer proti Kramerju (prvi oskar), Žena francoskega poročnika (nominacija), Sophijina odločitev (drugi oskar), Silkwood, Moja Afrika, Smrt ji lepo pristoji, Ironweed, Najini mostovi, Marvinova soba, Prilagajanja, Ure do večnosti, Prej in potem, Krik v temi, Lemony Snicket: zaporedje nesrečnih dogodkov, Hudičevka v Pradi, Snaha, da te kap, Divja reka, Hiša duhov, Mandžurski kandidat, Radijski šov, Falling in Love, Heartburn, Manhattan, Razglednice z roba, She Devil, One True Thing, Dancing in Lughnasa, Music of the Heart (dvanajsta nomijacija), A Evening.

Tom Cruise (senator Jasper Irving/izvršni producent) je posnel filme Misija: nemogoče 1-2-3, Vanilla Sky, Endless Love, Taps, The Outsiders, Risky Business, Top Gun, Oddaljena obzorja, Dnevi grmenja, Firma, Intervju z vampirjem, Stranski učinki, Zadnji samuraj, Vojna svetov, Posebno poročilo, Barva denarja, Rain Man, Rojen 4. julija (nominacija za oskarja, zlati globus), Zadnji dobri možje, Jerry Maguire (nominacija za oskarja, zlati globus), Magnolia (nominacija za oskarja), Eyes Wide Shut.

Robert Redford (režiser/ profesor Malley) je nekakšna anomalija v industriji zabave. Čeprav je po vsem svetu slaven že več kot 30 let, je človek, ki se drži zase. Je okoljevarstvenik, človek, ki se zavzema za družbeno odgovornost, politični aktivist, umetnik in poslovnež, odločen zagovornik svobodnega načina izražanja. Njegova strast je snemanje filmov, ki imajo družbeni in kulturni pomen, in ki spodbujajo druge, da se izrazijo s pomočjo umetnosti.

Za svoj režijski prvenec Navadni ljudje je dobil nagrado sindikata ameriških režiserjev, zlati globus in oskarja. Bil je režiser in producent filmov The Milagro Beanfield War, Reka poje mi, Kviz, Šepetati konjem, Legenda o Baggerju Vancu.

Svojo prvo filmsko vlogo je dobil v War Hunt. Sledili so Barefoot in the Park, Inside Daisy Clover, The Chase, This Property is Condemned, Tell Them Willie Boy is Here, Situation Hopeless, But Not Serious, Butch Cassidy in Sundance Kid, The Sting (Želo), Jeremiah Johnson, The Way We Were (Dekle, ki sem jo ljubil), The Great Gatsby (Veliki Gatsby), Three Days of the Condor (Trije kondorjevi dnevi), The Great Waldo Pepper, Brubaker, A Bridge Too Far, The Natural, Out of Africa (Moja Afrika), Legal Eagles (Orli pravice), Sneakers (Špiclji), Indecent Proposal (Nespodobno povabilo), Up Close and Personal (Zelo osebno), Spy Game (Vohunske spletke), The Last Castle, The Clearing, An Unfinished Life, Downhill Racer, The Candidate, The Electric Horseman, All the President’s Men (Vsi predsednikovi možje).

Kot producent je sodeloval pri filmih A Civil Action, How to Kill Your Neighbor’s Dog, Slums of Beverly Hills, No Looking Back, She’s the One, The Motorcycle Diaries.

Na televiziji je bil izvršni producent prve epizopde nadaljevanke MYSTERY! Temeljila je na romanu Tonyja Hillermana Skinwalkers. Scenarij je napisala Jamie Redford, režiral je Chris Eyre, glavni vlogi pa sta odigrala Adam Beach in Wes Studi kot indijanska detektiva Jim Chee in Joe Leaphorn iz policije plemena Navajo.

Veliko časa Redford posveča svojemu Sundance Institute, ki pomaga mladim scenaristom in režiserjem ter neodvisni kinematografiji.

Za svoja okoljevarstvena prizadevanja je dobil cel kup nagrad.

Napisal je tudi knjigo The Outlaw Trail). Leta 1979 je produciral kratki film The Solar Film o solarni energiji, ki je bil nominiran za oskarja. Med drugim je produciral še dokumentarca Yosemite: Fate of Heaven ter Incident at Oglala.

Komentarji

16.11. 2007 ob 9:57 zvezdica

Film sm si ogledal in moram rečt, da sm bil kr mal razočaran. Zvedel nisem nič novega. Vedno eno te isto o tem kako so američani zavajani s strani bushove administracije. Se mi zdi da, iščejo kot eno opravičilo za to da so ga izvolili. V filmu me pa najbolj moti prav to da, so američani vedno prikazani kot žrtve! Uglanem film je preveč amerizeran in to me najbolj moti.

— xxx
22.11. 2007 ob 12:04

Film je TOTALNO zanič...sramota za Toma Cruisa in igralce da so sploh snamali ta film!

— Ohko
22.11. 2007 ob 12:55

Ne saj ga niso izvolili, ampak je ''Bush'' volilne rezultate ponaredil. Saj kaj drugega pač ne moreš pričakovati od naj demokratične države na svetu.

— Matej
26.11. 2007 ob 9:31

Po nekaj minutah gledanja se ti začne zehat in malo manjka, da do konca filma res ne zaspiš! Ne priporočam ogleda!

— eeeeeee
28.11. 2007 ob 18:51 zvezdica

Jaz pa nisem bila mal razočarana, ampak ful. Cel film samo blebetajo. Ok, saj zamisel in celotna idea filma ni bila tako slaba, samo ne bi bilo slabo če bi bilo v njem malo več krvi. :)

— xyz
3.12. 2007 ob 18:51 zvezdica

Odličen filem, ki skozi prikaz dejanskega stanja ameriške družbe in politike projecira cel spekter tematik, vprašanj, in odgovorov na vsakdanje teme in tudi tiste malo bolj nevsakdanje. Priporočam.

— Vid L.
10.12. 2007 ob 20:05 zvezdica

...ko si ogledaš 3/4 filma, maš občutek kot da je aktualni predsednik dal Tom Crusu par jurjov oz miljonov dolarjev, da opraviči njegovo pošiljanje vojakov v Irak, Iran, Afganistan.... oni pravijo temu "vojna proti terorizmu, mi bi to prej imenovali "okupacija".

...vprašanje na odgovor, ki si ga na koncu postavi scenarist, je vsem nam že dolgo znan.

...glede na igralsko zasedbo bi film enostavno moral biti boljši.

— marko22
18.12. 2007 ob 8:44

Katastrofa.... Zakaj porabljajo toliko denarja, da plačujejo takšne igralce za tak zanič film!?!?!?!? Kolosej bi nam moral vsem vrniti denar za vstopnice! :) Res zanič!!!

— Jupi
25.1. 2008 ob 0:00

Mah film me je razočaral, mislil se da bo kaj akcije ampak samo v isti sobi in samo pogovarjajo se............waw

— Hiti
8.2. 2019 ob 13:35

Globok film, ki ga ne pozabiš. Za tiste, ki iščejo poceni akcijo, pa seveda zanič

— andreja
8.2. 2019 ob 13:36

In film govori točno o takšnih, kot ste vi, ki ne želite resnice ampak zabavo

— andreja

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.