Kolosej

Hollywoodski kifeljci

akcijski, komedija, triler
Če po Hollywoodu kroži krogla s tvojim imenom, pokličejo policiste.
Na sporedu od: 11.9.2003, Kolosej Ljubljana
1h 56min / 116min
Scenarij: Ron Shelton, Robert Souza
Režija: Ron Shelton

V akcijski komediji Hollywoodski kifeljci Harrison Ford igra prekaljenega detektiva Joea Gavilana, vsega naveličanega, a neumornega policijskega veterana, ki je profesionalno na konju, njegovo zasebno življenje pa se hitro seseda kot hišica iz kart. Njegovega partnerja K.C. Caldena bolj zanimajo postranski zaslužki, ki mu jih prinašajo inštrukcije joge in igralstvo, kot pa razvpiti umor, ki ga trenutno raziskujeta.

Dobrodošli v svetu modrega neba, palm in trupel

Hollywoodski kifeljci ponujajo redek vpogled v profesionalna in zasebna življenja dveh losangeleških policistov. Ron Shelton v filmu proučuje izvajanje zakona v glavnem mestu glamurja in spraska stran vso navlako, da razkrije, kaj se skriva pod njim.

"Za Los Angeles je značilna absurdnost in ta se mi zdi privlačna," pravi Shelton. "Los Angeles ni mesto v normalnem pomenu besede in filmi dejansko ne nastajajo v Hollywoodu. Se pravi, če Hollywood sploh lahko najdete."

Shelton raziskuje tudi živahen in včasih kaotičen svet glasbene industrije, posebej hip hop sceno. Zdi se, kot bi umor namišljene rap skupine potegnili neposredno iz današnjih naslovnic časopisov.

Izkušeni preiskovalec umorov v hollywoodski diviziji losangeleške policije

Robert Souza je producentu Hollywoodskih kifeljcev Louju Pittu pogosto pravil zgodbe o svoji pestri karieri. Pitta je zanimala predvsem zasebna plat policistovega življenja, okolje, ki ga filmi le redko razkrivajo. "Spopadati se morajo z osebnimi problemi, medtem ko skušajo rešiti zločine in to me je zares pritegnilo," pravi Pitt. "Te fante sem hotel pobliže spoznati in posneti film, ki prikazuje njihova zasebna življenja na do zdaj neviden način. Kot še premnogi med nami morajo najti način, kako uskladiti zahteve službe in njihovih življenj."

Souza pravi, da je nanj močno vplival nekdanji losangeleški policist, ki je postal pisatelj, Joseph Wambaugh (The Onion Field, The New Centurions), ki je prav tako združil profesionalne izkušnje z zanimivimi osebnimi zgodbami. Kot osrednja lika v Hollywoodskih kifeljcih je tudi Souza pogosto poiskal še dodaten vir zaslužka, medtem ko je služil pri losangeleški policiji. Kako je našel čas? "Ko raziskujete vznemirljiv primer, si naberete izjemno veliko nadur, zato imate veliko prostega časa in to ponuja priložnosti za druge dejavnosti," razlaga Souza. "Skozi vso kariero sem se ukvarjal tudi z nepremičninami, varovanjem in ponovnim prilaščanjem avtomobilov. Delal sem s fanti, ki so izdelovali omare, bili računovodje in teniški profesionalci."

Med razgovori s Souzo se je Pitt spomnil srečanja s še enim policistom, ki je imel še en poklic. "Nekoč so mi oropali hišo in ko je policijski preiskovalec izvedel, da sem v filmskem poslu, je želel vedeti, ali sem agent. Povedal sem mu, da sem. Opravičil se je, odšel k avtu, iz prtljažnika potegnil scenarij in me prosil, naj ga preberem. Rekel mi je, da ima še veliko osnutkov, če mi ta ne bo všeč," se smeje Pitt.

To se po Souzinih besedah dogaja veliko bolj pogosto, kot si ljudje predstavljajo, posebej za policaje v Holywoodu. "Nekoč sem imel partnerja, ki je hotel postati igralec. S seboj je nosil svoje fotogrtafije in jih izročal ljudem iz sveta zabave, s katerimi je prihajal v stik."

Še en vidik Souzinih izkušenj, ki je zaintrigiral Pitta so bili njegovi občasni prepiri z oddelkom za notranje zadeve losangeleške policije, element, ki je postal rdeča nit scenarija, ki sta ga nazadnje napisala Souza in Shelton. "Bob je vodil veliko odmevnih primerov in med preiskavami so mu Notranje zadeve ves čas pihale za ovratnik," pravi Pitt.

"Moja kariera je bila kontroverzna in Notranjim zadevam sem se kar nekajkrat izmikal," priznava Souza. "Nikoli ni bilo nič nezakonitega, šlo je samo za stvari, ki niso bile povsem v skladu s politiko oddelka."

Pitt je seznanil Souzo in Sheltona, ki so ga tudi prevzele zgodbe nekdanjih policistov. Zato je Souzo najel kot tehničnega svetovalca pri Modrih angelih ( Dark Blue), filmu, posnetem po zgodbi Jamesa Ellroya. Med snemanjem Modrih angelov sta se Shelton in Souza začela pogovarjati o Hollywoodskih kifeljcih.

Na srečanjih s Souzo in drugimi upokojenimi detektivi je Shelton spoznal komično plat tega resnega poklica. Geneza Hollywoodskih kifeljcev je bila rojena iz anekdot mož in žena, ki so celo življenje reševali zločine v deželi, ki so jo na kratko opisali kot "modro nebo, palme in trupla. "Številne najbolj absurdne situacije so porajala prav njihova resnična izkustva," pravi Shelton.

Po koncu snemanja Modrih angelov sta se Shelton in Souza osredotočila na Hollywoodske kifeljce. "Napisala sva jih skupaj, čeprav ne v isti sobi," pravi Souza. "Včasih naju je ločevalo na stotine milj in sva uporabljala fakse, elektronsko pošto in mobilne telefone. A vseeno je šlo za popolno sodelovanje. Ron je zgodbi dal svoj magični dotik in s pomočjo igralcev smo jo še obogatili."

Shelton in Pitt sta zamisel odnesla Joeu Rothu, ustanovitelju Revolution Studios in izvršnemu producentu Hollywoodskih kifeljcev. ""Ron ima neverjetno sposobnost prikazati običajne like v vsakodnevni situaciji nepozabne in take, s katerimi se lahko poistovetimo. Tu je bila zgodba, ki je bila zabavna in dramatična, s tragičnimi trenutki in obilico akcije. Bila je zelo zadovoljujoča mešanica žanrov," pravi Roth, ki je s Sheltonom sodeloval pri Driblerjih pod košem. "Za vlogo Joea sem takoj predlagal Harrisona Forda in za K.C.-ja Josha Hartnetta, ki je za nas ravno takrat posnel Sestreljeni črni jastreb."

"Joeov instinkt pri izbiri igralcev je bil izjemen," pravi Pitt, "saj je dodal dimenzije in omogočil, da film približamo več generacijam občinstva."

Forda je takoj pritegnila odbita pripoved Souze in Sheltona. "Hollywoodski kifeljci so zgodba, ki jo ves čas iščem, a le redko najdem - krasna mešanica realnosti, akcije in humorja. Film prepleta več tematskih elementov in združuje različne niti. Odnosi med liki so zelo živahni."

Fordov Joe Gavilan je kompleksen in večplasten lik, pogumen, a ranljiv, zelo sposoben, a včasih pretirava. Ford ga je oblikoval kot na človeka, ki mu gre pri delu bolje kot v življenju. Živi na robu, malce preveč pije, ponočuje in je precej obupan. Ima za nekaj sto dolarjev računov za čistilnico. In da bi bila mera polna, ima za petami še svoj lastni oddelek, ko raziskuje razvpit umor.

K.C. Calden Gavilanu povzroča glavobole, saj ga zanima vse, razen policijsko delo. Za Hartnetta je bil priložnost, da oblikuje zares dodelan, realističen lik. "Joeu se še sanja ne o K.C.-jevem alter egu inštruktorja joge. Ta del njega je sproščen in umirjen, poduhovljen, čeprav ga ženske, ki obiskujejo njegov pouk joge, pogosto ovirajo na njegovi duhovni poti."

Med pripravami na film sta Ford in Hartnett obiskala losangeleško policijsko akademijo in opazovala, kako poteka delo v štabu hollywoodske divizije losangeleške policije. Na snemanju sta Souzo in druge policijske svetovalce ves čas zasipavala z vprašanji.

Čeprav Souza pravi, da imata oba lika delčke njegove osebnosti, je zlasti njun viharni odnos nastal na podlagi njegovih izkušenj. "Ko sem bil mlad detektiv, sem bil včasih nepotrpežljiv do starejših, manj motiviranih detektivov. Leta kasneje, kot starejši preiskovalec, so mi šli včasih na živce mlajši, bolj impulzivni fantje. In priznavam, da z njimi nisem bil vedno tako potrpežljiv, kot bi bil lahko."

Z izbiro igralcev je Shelton tudi poskrbel, da je prikazal različnost in živahnost izkustva Los Angelesa. "Ena od stvari, ki me pri LA-ju fascinira, je neverjetna mešanica družb, kultur, vrednot, ras, narodnosti, sosesk, sanj in spletk. Nekako jim uspe koeksistirati, včasih v hamorniji, včasih ne. Raznolikost mesta je ena njegovih najmočnejših točk. Rad imam to mesto. Je zapleteno in večinoma nerazumljeno Ima nekaj resnih problemov, hkrati pa je to zmagovit kraj. "

Hollywoodski kifeljci so poklon Hollywoodu. Po besedah izvršnega producenta Davida Lesterja ponujajo redko priložnost za prikaz Los Angelesa samega.

"Leta nazaj - da bi prihranili denar - je L.A. poziral za veliko drugih krajev. In paziti smo morali, da ne bi posneli palm," razlaga Lester. "Danes pa morajo zaradi spremenjenih gospodarskih razmer filmi nastajati v Kanadi ali Vzhodni Evropi. Zato je bilo res lepo posneti razglednico iz Los Angelesa in hkrati povedati zelo losangeleško zgodbo. Ker je Ronov poudarek vedno na likih, je vse ostalo le ozadje. A je vseeno krasno reči To je Hollywood s tak pristnostjo."

O igralcih

Harrison Ford (Joe Gavilan) je eden najbolj priljubljenih igralcev našega časa. Posnel je 35 filmov, deset med njimi jih je zaslužilo več kot 100 milijonov dolarjev. Vseameriški filmski junak je med drugim posnel tri dele Indiane Jonesa in Vojne zvezd, Begunca, Ugrabitev, Patriotske igre, Neposredno nevarnost, Delovno dekle, Obalo moskitov, Iztrebljevalca, Pričo (nominacija za oskarja in zlati globus), Seme zla, Potopljene laži, Random Hearts, Frantic, Regarding Henry, 6 dni, 7 noči, K-19, črna vdova, Sabrina. Nacionalna zveza lastnikov kinodvoran ga je leta 1994 razglasila za Zvezdo stoletja, revija People ga je leta 1998 izbrala za najbolj seksi moškega na svetu. Istega leta je prejel nagrado People's Choice za najljubšega filmskega igralca vseh časov. Leta 2000 je dobil prestižno nagrado za življenjsko delo Ameriškega filmskega inštituta, leta 2002 nagrado Cecil B. DeMille.

Med njegovimi zgodnejšimi filmi so Dead Heat on a Merry-Go-Round (1966, prvenec), Getting Straight (1970), Ameriški grafiti, Prisluškovanja, Judgment: The Court Martial of Lt. William Calley, Force 10 From Navarone (1978), Hanover Street (1978), The Frisco Kid (1979), kameo vlogi v Apokalipsi zdaj (1979) in More American Graffiti (1979).

Ford je zelo predan varovanju okolja in sodeluje z več organizacijami za varstvo okolja. Živi v Jacksonu v Wyomingu, kjer je poklonil 389 akrov Jackson Hole Land Trust.

Josh Hartnett (K. C. Calden) je posnel filme Halloween H20: 20 Years Later, Zbornica, The Virgin Suicides, Blow Dry , Pearl Harbor, O, Sestreljeni črni jastreb, 40 dni, 40 noči.

Njegovi naslednji film bo Obsessed.

O režiserju

Ron Shelton je za film Skozi plamen Nikaragve (Under Fire) napisal scenarij in bil režiser druge ekipe. Za svoj režijski prvenec Bull Durham je napisal tudi scenarij, ki je bil nominiran za oskarja.

Posnel je še filme Blaze (v njem je nastopila Lolita Davidovich, s katero je Shelton posnel štiri filme), Driblerja pod košem, Cobb (1994), Tin Cup, Play It to the Bone in Modri angeli

Komentarji

29.6. 2006 ob 18:45

Nisem še gledla tega filma.

— x
27.11. 2006 ob 13:36

BEDAA.res bedn film

— ena

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.