Kolosej
Film distribucije Continental Film

Hoja po robu

biografska glasbena drama
Kronika življenja country zvezdnika Johnnyja Casha.
Na sporedu od: 16.2.2006, Kolosej Ljubljana
2h 16min / 136min
Leto: 2005
Država: ZDA
Scenarij: James Mangold, Gill Dennis
Režija: James Mangold
Režiser James Mangold (Kate in Leopold, Identiteta, Nore in svobodne) nam v biografiji leta 2003 umrlega Johnnyja Casha predstavi življenjsko pot legendarnega pevca, ki je za vedno zaznamoval glasbeni svet in osvojil kar 14 grammyjev. Življenje, polno vzponov in padcev, prvih ljubezni, obdobij zasvojenosti z mamili in soočanja z usodno boleznijo, nam bosta skušala v glavnih vlogah prikazati Joaquin Phoenix (Vas ob gozdu, Gladiator) in Reese Witherspoon (Kot v nebesih, Blondinka s Harvarda).

"Kobilice in med... od Janeza Krstnika naprej ni bilo takega glasu, ki bi tako tožeče pel v divjini. ... "
-- Bono iz skupine U2 v svojih pripombah v The Essential Johnny Cash

Leta 1955 je žilavi, suhljati kitarist, ki si je pravil J.R. Cash vstopil v Sun Studios v Memphisu, ki je kmalu zatem zaslovel. Ta trenutek bo zapustil neizbrisen pečat na ameriško kulturo. S svojimi odločnimi akordi, vnetostjo jeklenih oči in glasom, temačnim in globokim kot noč, je Cash prepeval ganljive skladbe o zlomljenem srcu in preživetju, polne življenja in takšne, kakršnih do takrat ni slišal še nihče.

Zgodba

S tem dnem se je začela vznemirljiva zgodnja kariera Johnnyja Casha. Kot pionir neizprosno izvirnega zvoka, ki je vžgal pot za rock, country, punk, folk in rap zvezdnike prihodnosti, je Cash začel svoje preobratov polno potovanje osebnostne preobrazbe. V najbolj nemirnem življenjskem obdobju se je iz samouničevalskega pop zvezdnika prelevil v ikonskega Moža v črnem - spopadel se je s svojimi demoni, se boril za ljubezen, s pomočjo katere je ponovno vstal in se naučil, kako hoditi po kot britvica tankem robu med uničenjem in odrešenjem.

O Cashu scenarist in režiser James Mangold pravi: "Več ko sem izvedel o Johnu oziroma njegovih mladostnih letih in zgodnji karieri, bolj jasno sem videla možnost, da posnamem film o času, ko je bila pri skladanju in snemanju glasbe res pomembna glasba, ne pa denar in video spoti. Johnova zgodba ni zgodba o čudežnem dečku ali surovi ambiciji, začel je pozno, se sam naučil igrati kitaro in bil deležen le malo spodbude. Ko je prišel v Memphis, si nihče ni utiral poti do njegovih vrat. Ampak John je bil dovolj bister, da se je zasidral pri Sun (Records), točki nič glasbene revolucije. Obkrožen z nezaslišanim talentom se je razvil v nekaj, kar ni uspelo nikomur drugemu - brezčasnega pripovedovalca zgodb in oster glas glasu iz senc. Njegove pesmi so bile tako posebne, tako osebne, tako surove. Seveda se je ponujala tudi možnost posneti film o eni najlepših ljubezenskih zgodb. Nekaj magičnega je bilo na zamisli, da je bil edini kraj, kjer sta celo desetletje John in June lahko bila sama, oder, pred njim pa 10 tisoč ljudi."

V središču zgodbe pa je strastna glasba, ki je dodobra pretresla pop kulturo petdesetih. Mangold je bil mnenja, da to lahko na najbolj čustven in avtentičen način prikaže le, če bodo igralci večino skladb odpeli in odigrali v živo. "Zgodnja petdeseta so zaznamovali uglajen povojni, zvok, Doris Day in lahkotna glasba. Še celo country glasba je bila na začetku petdesetih "izpiljena po robovih", da je bila bolj prijazna do ušes. V filmu pa sem skušal pokazati neverjetno grobost glasbe, dober humor, postavljanje, nujo, vročico in ogenj, ki je pretresel ljudi, ko so ti fantje prvič nastopili pred množico."

Začetek: srečanje z Johnnyjem Cashem

"I Walk the Line so tisto poletje ves čas predvajali po radi. BIa je drugačna od vsega, kar ste kdaj slišali. Plošča je zvenela kot glas, ki je prihajal iz središča zemlje.. . . Bil je presunljiv, nekaj je bilo na zvoku, vsaki vrstici besedila; globok in bogat, izjemen in skrivnosten obenem . . . Dejansko pooseblja zemljo in državo, poosebljena srce in duša."
--
Bob Dylan v Rolling Stone

Ko je mladi J.R. Cash sredi petdesetih zapustil ameriške zračne sile in prišel v Memphis, rock zvezdnikov ni bilo. Cash si je želel samo, da bi ljudje poslušali njegove skladbe in zgodbe o likih, ki jih je sreča pustila na cedilu in ki iščejo vero in odrešitev. Mlad, zagnan in lahkomiseln je Cash postal del rojstva rock and rolla. Vplival je na mnoge folk pevce, ki so srce nosili na dlani, na country pevce, ki so peli o resnici in na jezne punk rockerje. Hripav glas, preprost njegovih skladb, način, kako je svojo kitaro uperil na občinstvo kot bi bil na strelišču, poudarek, ki ga je dal na garanje in vrednosti človeka - zaradi vsega tega so ga občudovali Beatli, Bob Dylan, Joe Strummer, U2 in Coldplay.

Vendar le malo ljudi pozna zgodbo o mladem Johnnyju Cashu - kako se je boril za svojo glasbo, ki je podirala žanrske okvirje, kako je skoraj izgorel, preden je dosegel veličino in kako je našel ljubezen, ki mu je spremenila življenje. Scenarist in režiser Mangold je kot mnogo ljudi iz vsega slojev občudoval Casha in ga je že dolgo fascinirala njegova ključna vloga v zgodovini ameriške glasbe.

Sredi devetdesetih je Mangold ravno snemal Cop Land, sodobno kavbojko in bogato kompleksno zgodbo o odrešenju, v kateri so igrali Sylvester Stallone, Ray Liotta, Harvey Keitel in Robert De Niro. Konradova, ki je bila producentka Cop Land, ga je vprašala, kaj si želi delati po tem. Mangold ji je povedal, da ga je prevzela zamisel posneti film o Cashu. Konradova je odkrila, da so pravice za Cashovo življenjsko zgodbo v rokah Cashevega tesnega prijatelja, igralca in režiserja Jamesa Keacha (čigar žena Seymour je s Cashem igrala v nadaljevanki Dr. Quinnova). Mangold in Konradova sta navezala stike s Keachem in trojica se je odločila oblikovati projekt.

"Z Jimom sva bila zelo vznemirjena pred prvim srečanjem z Johnom in June," se spominja Konradova. "Odletela sva v Hendersonville v Tennesseeju in povabila sta naju na zajtrk. Čakala sva v avli hotela Holiday Inn in nenadoma sem zaslišal doneč glas. Obrnila sem se in zaslišala: ‘Živjo, jaz sem Johnny Cash.' In tam je stal, v škornjih in kavbojkah. Usedla sva se v njegov dieselski Mercedes in odšli smo v njegovo hišo na zajtrk. Bilo je zelo mogočno doživetje. Pred zajtrkov sta povedala čudovito molitev in skupaj zapela pisem. Ta dan nama je z Jimom zelo pri srcu."

V naslednjih letih sta se filmarja dolge ure pogovarjala z Johnom in June, poslušala zgodbe o zgodnjih dnevih rock and rolla, njunih viharnih življenjih in njuni romance. Konradova nadaljuje: "Ko sva Johna bolje spoznala, Jima ni bilo sram zastavljati provokativna vprašanja, ki bi se jih mnogi bali zastavljati. John mu je res zaupal."

Že od vsega začetka je Mangold videl možnost povedati pristno ameriško zgodbo. Namesto da bi stlačil sedemdeset Cashevih let v dve uri dolg film, se je odločil prikazati najbolj dramatičen in neznan del Casheve zgodbe - revno mladost, bliskovit vzpon med zvezde, padec v brezno in njegovo preobrazbo v legendo.

"To zgodbo pozna le malo ljudi," pravi Mangold. "Mladi John in njegovi vrstniki so bili pionirji, ki so se trudili najti pot. Kaj pomeni biti rock zvezdnik, če tega življenja pred teboj ni še nihče živel? Kaj storiti z vso pozornostjo? Kako se spopasti s pritiskom, denarjem, občudovalci, zahtevami? Nobenih pomočnikov ni bilo, avtobusom za turnejo, hotelov s petimi zvezdicami, klimatskih naprav ali mobilnih telefonov, da bi ohranili stik z družino. Ljudje kot John, Elvis in Jerry Lee so večer za večerom vozili svojo opremo od ene zatohle dvorane do druge. Nihče ne ve, kako naporne so bile te turneje. Tega sveta na platnu še nisem videl."

Mangold je upal, da bo ujel naelektreno energijo, ki je obkrožala prve dneve rock glasbe. "Rock se je rodil samo enkrat samkrat, en trenutek, ko se je glasba tako uglasila," pravi Mangold. "To se ne bo nikoli več zgodilo. To sem videl kot priložnost pokazati, kako so to glasbo, ki je spremenila svet, ustvarili mladeniči v skromnem kraju. To je bila revolucija v sobici v Memphisu."

Ko se je Mangold zbližal z Johnom in June, ga je ganila njuna ljubezen. Filmarjem je postalo jasno, zakaj je bila njuna romanca sestavni del evolucije in čustev njune glasbe. "Zgodba o John in June kot paru je bila tako lepa in tako pristno ameriška, da ji sploh ni bilo treba dodati nič izmišljenega," pravi. "Deset let je njuna intimnost obstajala samo na odru. Vendar je bilo na tem nekaj globoko romantičnega, kajti na odru se vse stopi, saj si preprosto živ in povezan na najbolj prvinski način z osebo, ki poje s teboj. Dolgo časa je trajalo, da sta to povezanost na odru prenesla tudi v življenje za odrom." Konradova dodaja: "Dandanes smo do ljubezni zlahka cinični, zato sva bila z Jimom ganjena ob navzočnosti dveh ljudi, ki sta si bila v oporo pri vsem, kar se zgodi v življenju. John in June sta bila skupaj čarobna. Spoznaš, da je bila njun temelj ljubezen, ki jima je omogočila preživeti najtežje čase in jima omogočila, da sta toliko dala svetu."

Kar pa zadeva naslov filma, se Margoldu zdi koncept Hoje po robu Margold ključnega pomena za Cashev boj. "Mislim, da skladba Walk the Line toliko pomeni mnogim, ker pripoveduje o trudu nas vseh, da ostanemo na pravi poti. Skladba ne zanika zla ali se spreneveda, da pevec ne podleže skušnjavi. John preprosto prepeva svojo osebno resnico, za to, da si dober človek, moraš garati vsak dan. Prepeval je o vseh plimah in osekah svojega življenja, o stvareh, s katerimi se ni soočil od otroštva: zasvojenosti, zaljubljenosti v June in o družinski odgovornosti."

Scenarista sta se pri pisanju naslanjala na knjigi Man In Black in Cash The Autobiography ter na skladbe Johna in June. Mangold je po vsem svetu iskal zgodnje Casheve posnetke, ki bi osvetlili njegovo zgodbo. Casheva besedila so bila okno v njegove misli in čustva med tem obdobjem. "Čeprav ni bil nikoli v zaporu, je veliko prepeval o njem, saj se je identificiral s kaznjenci. Menil je, da je naredil nekaj velikih napak, ki si jih ne bo nikoli oprostil. Desetletja je bil ujetnik lastnega srca," pravi Mangold.

Čeprav je June Carter Cash umrla maja 2003, Johnny Cash pa samo pet mesecev za njo, sta bila Mangold in Konradova zadovoljna, da sta lahko prebrala več osnutkov scenarija in podala svoje mnenje. "Ker sva vedela, kako darežljiva, prijazna sta in ker sva vedela, kako nama zaupata, smo se še posebej potrudili, da smo vse posneli tako, kot je prav," pravi Konradova.

Producent James Keach zaključuje: "Ko je Johnny Cash postal zvezdnik rock and rolla, je šel v ognjeni krog, kot je rekla June. Konec koncev je njegova zgodba ljubezenska zgodba, zgodba o odrešitvi, zgodba o zgodovini rock and rolla in duhovna pot človeka, ki je našel samega sebe."

Joaquin Phoenix postane Johnny Cash

"Bil je pripravljen in sposoben postati prvak ljudi, ki prvaka sploh niso imeli. Mogočnost njegovih nastopov je bila posledica napetosti med tem moškim, ki je bil globoko poduhovljen, a hkrati zares divji. Razumem, zakaj bi bil raperjem všeč njegov I shot a man in Reno. A zame ne predstavlja nevarnosti, zame predstavlja integriteto."
--
Kris Kristofferson v Rolling Stone

Phoenix ni vedel kaj dosti o zgodnjih letih Johnnyja Casha, zato mu je zgodba marsikaj razkrila. "Mnogi ljudje ga poznajo samo kot Moža v črnem," pravi. Svojo vlogo je delno zasnoval na opažanjih June Carter, pritegnila pa so ga predvsem njegova človeška nasprotja. June je menila, da ima John dve osebnosti: moškega po imenu John in njegov alter ego po imenu Cash. Cash je bil divjak, ki ga je gnal ego in ki ga je privlačila temačna stran življenja, John pa je bil pošten, ranljiv mož, ki je ves čas iskal nekaj globljega v sebi.

Od trenutka, ko je dobil vlogo, je Phoenix začel nositi kitaro. Poglobil se je v Cashevo življenje in glasbo, prebral njegovi avtobiografiji, gledal dokumentarne posnetke njegovih zgodnjih nastopov in prisluhnil vsem njegovim posnetkom. Čeprav je Cash umrl, še preden bi lahko skupaj delal, je bil Phoenix vesel, da je bil Cash zadovoljen z izborom glavnega igralca. Poseben izziv so zanj predstavljali nastopi v živo, saj je moral skladbe sam peti, a se je strinjal z režiserjem Mangoldom, da bodo samo tako ohranili pristnost in avtentičnost nastopov.

Reese Witherspoon kot June Carter Cash

"Njena največja strast in misija je bila spraviti očeta pokonci. Bila je njegova najljubša spremljevalka, glasbena partnerka, sorodna duša in najboljša prijateljica."
--
Roseanne Cash v poklonu June Carter Cash

"S tem smo veliko tvegali," priznava Cathy Konrad. "Ampak z Jimom sva to poudarjala od vsega začetka - namreč, da bodo igralci zares peli. Tako sva bila predana tej zamisli, da sva začela sama sebi verjeti, čeprav sprva sploh nisva vedela, kako bova to izpeljala. Velik vpliv na naju je imela Rudarjeva hčerka, posebej Sissy Spacek, ki je tako fenomenalno pela skladbe Lorette Lynn."

Reese Witherspoon pravi: "Živi nastopi v tem filmu so bili najtežja stvar, kar sem se jih kdaj lotila. Ne morete si predstavljati, kako sem bila na odru živčna, še posebej, ker tega profesionalno in pred občinstvom nisem nikoli počela. Hkrati je bilo zabavno poglobiti se v nekaj, česar ne poznaš."

Mangold je Phoenixu in Witherspoonovi pomagal s tem, da jima je dejal, da sin e želi izpiljene popolnosti. Želel si je nekaj bolj surovega in energičnega, v čemer sta Johnny in June videla svojo moč. "Ne John ne June se nista bahala z razponom svojega glasu," pravi Mangold. "Sijajne vokale imata, ampak to nujno ne pomeni, da bi morali imeti v glavnih vlogah profesionalna pevca."

Zgodovina: O Johnnyju Cashu in June Carter

Johnny Cash se je rodil kot J.R. Cash v baraki v Kingslandu v Arkansasu 26. februarja 1932. Njegova starša sta delala na plantaži bombaža in se leta 1935 sredi gospodarske krize zatekla k programu New Deal Resettlement, ki je družino pripeljal v Dyess Colony v bližini reke Mississippi. Tu je J.R. odraščal ob poslušanju vseh vrst zabave na radiu, od Chicaga na severu do Mehike na jugu. Zaljubil se je v glasbo, posebej duhovno glasbo družine Carter, blues sestre Rosette Tharpe in skladbe Jimmyja Rogersa. Vsi ti so navdihnili njegovo skladanje.

Ko je bil J.R. komaj 12 let, se je zgodila tragedija. Brat, ki ga je tako občudoval, ker je bil tako pravičen, je umrl v grozoviti nesreči s cirkularko. Kasneje je o tem trenutku Johnny Cash povedal, da je hkrati potemnil njegov svet in poglobil njegovo vero. Kot mladenič je šel k J.R. k ameriškim zračnim silam. Kot radijskega operaterja so ga poslali v Landsberg v Zahodno Nemčijo. Med služenjem je posnel nekaj svojih skladb. Ogled filma Inside The Walls of Folsom ga je navdihnil, da je napisal svojo bodočo uspešnico Folsom Prison Blues z nepozabno srhljivo vrstico zapornika: "Moškega v Renu sem ustrelil samo zato, da bi ga gledal, kako umira." Leta 1954 se je vrnil v ZDA in se poročil s prvo ljubeznijo, Vivian Liberto. Preselila sta se v Memphis, kjer se je Cash preživljal kot prodajalec od vrat do vrat in upal, da bo prodrl v svet glasbe. Ustanovil je skupino z dvema avtomehanikoma - Monroejem Perkinsom in Marshallom Grantom - ki sta kasneje zaslovela kot Tennessee Two.

Njegova misija je kmalu postala prepričati Sama Phillipsa, producenta plošč, ki je svoj mali studio Sun Studios spreminjal v tovarno uspešnic, da bi smel k njemu priti na avdicijo s svojo skupino. Uspelo mu je proti koncu leta 1954 in Phillips mu je nemudoma dal pogodbo, skupino pa poimenoval Johnny Cash and Tennessee Two. Njihova prva uspešnica leta 1955 je bila Cry, Cry, Cry, ki so ji sledile Folsom Prison Blues, I Walk the Line in Home of the Blues. Prvemu albumu, ki so ga leta 1957 izdali pod okriljem Suna, je bilo naslov With His Hot and Blue Guitar. V tistem času je Cash pisal skladbe tudi za mladega Roya Orbisona in Elvisa Presleyja.

Prvinski realizem Cashevih skladb, ki je več kot pogosto pripovedovala o nesrečnih dušah, ki iščejo odpuščanje in odrešitev, je udaril v srce Amerike od severa do juga. Zdelo se je, da nagovarja ljudi, ki prej niso imeli glasu v pop kulturi: pozabljene, hrepeneče, tiste, ki so se znašli na dnu. Ko se je na začetku šestdesetih rock vročica razplamtela, je bil Cash nenadoma pahnjen v pogumni novi svet. Na letu je imel okrog 300 koncertov, zaradi pritiskov je postal odvisen od amfetaminov in barbituratov, zaradi vsega tega pa sta trpela tudi njegov zakon in zasebnost.

V tistem času je spoznal June Carter, ki jo je že dolgo občudoval. Hčerka legendarne matere Maybelle Carter je odraščala v osrčju country glasbe. Ker ni imela veselega glasu svojih legendarnih sester, se je zanašala na svojo živahno osebnost in duhovitost in postala komičarka na odrih. Igrala je več inštrumentov, ki je s srčnimi izvedbami osvojila občinstvo. Znana po svoji prikupni mešanici prikupnosti in žilavosti je bila June nadarjena igralka, ki naj bi ljubimkala z Jamesom Deanom. Ko je srečala Johnnyja Casha, je bila poročena s pevcem countryja Carlom Smithom (z njim ima hčerko, glasbenico Carlene Carter) in se po strašni ločitvi poročila z Edwinom "Ripom" Nixom, s katerim je imela hčerko Rozanno Lea. Potem je bila znova samska. Ko je bila s Cashem na turneji, se je med njima razvil tesen odnos, čeprav se je njuna romanca, ki je potem trajala vse življenje, razcvetela šele v naslednjem desetletju.

Prav June Carter je z Merlom Kilgorom napisala eno največjih uspešnic Johnnyja Casha The Ring of Fire, ljubezensko pesem, v kateri je natančno opisala, kaj je na začetku menila o njuni romance - da je padla v goreč obroč. June je priljubljena tudi zavoljo njunih duetov Jackson in classic If I Were a Carpenter. Johnnyjeva zasvojenost z mamili je nazadnje privedla do slavne aretacije v El Pasu leta 1965, ko je skušal v kitari čez mejo pretihotapiti amfetamine. Ogrožena sta bila njegovo življenje in kariera in takrat je June postavila njegovo življenje na glavo, pomagala mu je, da se je znebil zasvojenosti in mu povrnila vero. Januarja 1968 se je ločil od Vivian.

Istega meseca se je spektakularno vrnil s koncertom v zaporu Folsom. Nastop je bil še toliko bolj naelektren, saj je Cash prek kot strah izrazil spoštovanje do svojega občinstva, ki je bilo zaradi tega še toliko bolj navdušeno. Koncertni album At Folsom Prison je bil na lestvicah več kot 90 tednov. Februarja je Cash na odru zasnubil June in začel novo življenjsko obdobje. Cash je dobil deset nagrad grammy, med drugim za življenjsko delo. V devetdesetih je posnel nekaj alternativnih rovk skladb s skupinami, kot so Soundgarden, ter z Beckom. June Carter je dobila tri grammyje, dva za svoj zadnji album Wildwood Flower. June Carter je umrla leta 2003, Johnny Cash pa septembra istega leta.

Cathy Konrad zaključuje: "Po mojem je Johnny Cash legenda, ker je hodil po vseh poteh življenja, ker je vplival na ljudi na različnih področjih. Skoraj vsaj ima trenutek, ko je prisluhnil kakšnih njegovi pesmi in ga je ta na ta ali oni način nagovorila. Ne glede na vse pa ni nikoli spremenil svoje predanosti temu, ker je bil. Bil je nezlagan."

O igralcih in režiserju

Joaquin Phoenix (Johnny Cash) je posnel filme Spacecamp, Russkie, Parenthood, To Die For (Ženska za umret), Inventing the Abbotts, U-Turn, Return to Paradise, Clay Pigeons, 8MM, Gladiator, The Yards, Quills, It's All About Love, Buffalo Soldiers, Signs (Znamenja), Brother Bear, The Village (Vas ob gozdu), Ladder 49 (Brigada 49).

Reese Witherspoon (June Carter) je posnela filme Vanity Fair (Semenj ničevosti), Just Like Heaven (Kot v nebesih), Blondinka s Harvarda 1 in 2, Sweet Home Alabama (Melanie se poroči), The Importance Of Being Earnest, Election, Pleasantvill, Twilight, Best Laid Plans, American Psycho (Ameriški psiho), Cruel Intentions (Nevarne igre), Wildflower, Fear, Freeway.

James Mangold (režiser/koscenarist) je Hojo po robu sedem let pripravljal s producentko, partnerko in ženo Cathy Konrad. Režiral je filme Identity (Identiteta), Kate & Leopold, Girl, Interrupted, Cop Land, Heavy (režijski prvenec). Vse filme od Heavy dalje je posnel v sodelovanju s Cathy Konrad.

Komentarji

16.1. 2006 ob 17:24 zvezdica

film sem si ogledala in ne morem reči drugega kot super! film je fenomenalen odliči jaoquin kot johhy in reese kot june...fil si res zasluži vse nagrade in nominacije ki jih je dobil...odlično nas popelje v njun svet odlično prikaže odnos med njima ki je nekaj posebnega pokaže strah in moč pokaže vse...res je vreden ogleda!!!scenarij je odličen kot igra in režija!!!vse pohvale ustvarjalcem

— karmen*
1.2. 2006 ob 15:17

film je super...priporočam

— *
17.2. 2006 ob 11:42 zvezdica

Film je res zelo dobr... Oba res pojeta fenomenalno... Poslušam Casha in Phoenixa ter June in Reese in morm rečt da oba igralca pojeta res velik bolš kot orig. cash in june ne... samo glede nagrad se pa ne bi čisto strinjal... joaquin si ga zasluži ane... samo za glavno žensko sem pa za felicity huffman v transamerici ki je pa res fenomenalna. Sej ne rečm da Reese ni dobra, samo ne vem no.. to je itak samo moje mnenje! :D

— adrijan
17.2. 2006 ob 18:44

film je res kul in igralec je smešen

— žiga
20.2. 2006 ob 14:46

Nism še videla boljšega filma od tega !!! Sama ga grem jutri gledat že tretjič in vem,da mi to še vedno ne bo zadosti !:) res enkraten film z enkratno igralsko zasedbo !

— ursa
20.2. 2006 ob 17:09

Po dolgem spet en zelo dober film, ki je opravičeno nominiran za 5 oskarjev. Upam, da dobi vseh 5 :)

— Grega
20.2. 2006 ob 20:58

Joaquin Phoenix!!! čista desetka! Držimo pesti zate da dobiš oskarja. ne ne. OSKARJA z velikimi črkami. Ker si od tega filma naprej LEGENDA z velikimi črkami. Naj živi rock and roll in Joaquin Phoenix in film Hoja po robu (Walk the line). Če ocenim film od 1 do 100, lahko rečem čista 100-tka!!! WALK THE LINE je najboljši film tega tisočletja!!! Simon

— Fenomenalen rockovski Joaquin Phoenix
21.2. 2006 ob 10:00 zvezdica

Ogled film bi priporočila vsem najstnikom, staršem in učiteljem. Naj se nad njim zamislijo vsi, ki tako radi samo krititizirajo druge in mlajše od sebe. Res odličen film!

— Slavistka
21.2. 2006 ob 10:55 zvezdica

Če pred tem filmom niste usmerili vsaj košček pozornosti na Johnny Casha, ga ob gledanju tega filma vsekakor boste...

— Živa
21.2. 2006 ob 12:34 zvezdica

Na Walk The Line sm čakala že odkar je pršel v kino v ZDA, ker sm velika oboževalka Johnnyja Casha. In moarm rečt da je film izredno dobr, prov tko glavna igralca. aa še to da sta sama pela je neverjetn. Film res opisuje Johnnyja takšnga kt je bil in ne olepšanga, poleg tega pa film vsebuje še velik citatov iz Johnnyjevih avtobiografij kar še poveča kvaliteto filma. Upam, da bo film dubu oskarje, k si jih res zasluž.

— Hud film.
22.2. 2006 ob 5:41

Johnny je zakon!!!

— nace
22.2. 2006 ob 9:44 zvezdica

Film je: * predolg in posledično dolgovezen * sound je katastrofa, filmski Jonny je glasovno odbijajoč in ni niti približek pravega vokala Casha * mnogo dogodkov, ki so pomembno vplivali na Cashev razvoj je spuščenih, obdobje z Waylonom je doživelo eno samo sceno * hudo oslajen za ameriško publiko - Cash še zdaleč ni bil takšen "good boy", kot je v filmu, v katerem mu skorajda ni ničesar očitati (razen nekaj tabletk) Vse skupaj je še en močno povprečen ameriški film, ki zaradi zlagane "korektnosti" in "krščanske" amerike, izpušča pikantnosti in olepšuje življenje nedvomno enega izmed legend ameriške glazbene generacije '55 (s tem ne mislim na letnico rojstva, da ne bo kakšnih hudih komentarjev nepoznavalcev!).

— Music
23.2. 2006 ob 12:04 zvezdica

Sem šla ta film gledat z dvema frendoma in ko se je končal, je moj frend rekel: ''Prisežem, da se počutim, kot da sem zadet''. Oba pojeta fenomenalno. Ko sem prišla domov in poslušala original, moram reči da ju Reese in Jaoquin dosežeta. Glazba je odlična. Moj kolega se je za 5 sekund celo dvignil s sedeža in zaplesal in rekel, da bi bilo noro, ko bi tako vsi v dvorani zaplesali. In ne samo glasba. Tudi love story je lep. 12 let poznanstva da sta potem preostanek življenja skupaj preživela! res super.

— sneškosnežak
23.2. 2006 ob 16:02 zvezdica

Film je z eno besedo fenomenalen !! Relativno kratek pogled v Cashevo življenje pa vendarle dovolj,da zvemo zakaj je živel !! Njegova ljubezen do glasbe in do June je bila nekaj najlepšega kar lahko v današnjem svetu vidiš !! Ko vidiš ta film 'roko v ogenj' začnes drugače gledati na življenje !!!

— June
24.2. 2006 ob 9:17

Mojstrovina od filma v vseh aspektih. Najboljši pa je začetek - res hud zadetek.

— tuGGy
24.2. 2006 ob 9:25

jONA JE NENADOMESTLJIV, AMPAK TUDI IGRALCA IN PEVCA V FILMU STA SUPER

— ŠTEFKA
24.2. 2006 ob 20:56 zvezdica

...vsi ne-poznavalci zgodovine RNR-ja, vzamejo film kot oz. njenega glavnega igralca J.C-a kot legendo ali nekaj podobnega, vsi poznavalci RNR-ja pa vedo, da J.C. nikoli ni prišel blizu pravim legendam in nosilcem tega laskavega naziva iz čisto preprostega razloga, ni zadel z svojim drill-drill življenjem.če želite vedeti kdo se je zapisal kot prava "legenda" RNR-ja in še kakšne druge glasbene zvrsti pa vedite, da je bil to edini ter za vedno...Elvis Presley.

— Sebastijan
27.2. 2006 ob 10:10 zvezdica

Film je odlično narejen po vseh merilih Hollywooda. Lepa glasba, odlična kamera, fantastični posnetki... Okvirna zgodba je prava, vsebina filma pa taka, da prikaže Johnya in June kot legendi. Res sta super z malo težavami, da ni ravno sam cuker. Johny je res as, June bi morali proglasiti najmanj za svetnico, če bi zadeve sodili po tem filmu. Če vas zanimajo moderne pravljice po holivudsko, si oglejte ta film. Malo asociacije: Johny je imel lepo pošteno ženo (Lady Di), a je bil ob tem malo nesrečen. Ženo je zamenjal z neko v očeh javnosti maj primerno (Camilla), ki mu je pomagala, da se je rešil težav in z njo srečno živel do konca svojih dni. Film je primeren za nekaj oskarjev, da boste lažje razumeli, za kaj gre.

— Malo drugače
27.2. 2006 ob 14:12

Film je res za filmske sladokusce in moja ocena je 10/10. Muzika je tako dobra, da jo tako začutiš, da na momente kar plešeš in se tako noter padeš, da sploh ne moreš verjeti. Nujno si ga oglejte.

— vera
27.2. 2006 ob 23:14 zvezdica

Imam samo kratek komentar glede Sebastijana. Menim, da ne pozna dovolj dobro zgodovine RNR glasbe, saj je bil ravno Cash oseba, ki je v največji meri vplivala na Elvisa (na začetku je bil ravno on pisec njegovih pesmi). Zato je Cash ravno tako velika legenda kot Elvis, za mnoge celo večja. Menim tudi, da njegovo življenje v filmu ni olepšano, saj so prikazani vsi dogodki, tako dobri kot slabi (vključno z aretacijo in njegovo dolgotrajno zasvojenostjo z mamili). Posebej bi pohvalil oba glavna igralca, ki sta tako s petjem kot igro odlično prikazala življenje Casha in June.

— John
28.2. 2006 ob 11:39 zvezdica

Jaz sem si ze ogledal film iin moram poveat da me je cist prvezel. Res vse cestitke Jamesu Mandoldu ter glavnima igralcema Joaquinu Phoenixu in Resee Wtherspoon. Namrec v fillmu se vidi da je bilo vlozenega veliko truda in trdega dela ter da se je vsa ekipa v celoti posvetila filmu. In res jim vsa cast . Na samo kvaliteto filma je tudi zelo dobro vplivalo to da so igralci peli v zivo, saj je le tako bila zgoba pristna. pa se priznati moremo da igralca kar obbvladata zadevo. Skratka film je odlicen in bomomo navijal za njega tudi na sokarjih. Vsekakor jih kje vreden se vec kot 5 za koliko jih je nominiran. Ogled filma priporocam vsakemu, ki kaj da naglazbo oz, mu glasba kaj pomeni. pa lep pozdrav vsem skupaj Alex

— Alesander
28.2. 2006 ob 16:54 zvezdica

I got stripes, stripes on my shoulder, I got chains, chains around my feet... Film se začne v zaporu Folsom, kjer legendarni Johnny sanjari o svoji mladosti, ko mu je umrl brat in je bil deležen obtožb svojega očeta, da je odgovoren za bratovo smrt. Skozi leta je Cash postajal večji, seveda pa je s slavo prišlo tudi obdobje zasvojenosti (čudno, da veliko zvezdnikov na vrhuncu svoje slave išče navdih v drogah ali pa tabletah) in brezkompromisne drže na glasbeni sceni. Film se osredotoča predvsem na razmerje Casha z June Carter, ki je kar celo desetletje zavračala njegove snubitve. Film je tako le klasična biografija, ki se ne razlikuje od tisoče ostalih, posnete pred njo. Filmu manjka poguma pri predstavitvi življenja (veliko zanimivih dejstev je izpuščenih), saj se preveč osredotoča na razmerje med glavnima akterjema. Phoenix in Witherspoon presenetljivo dobro odigrata svoji vlogi, glasba je nad nivojem, le scenarij je malce siromašen. Je pa film vreden ogleda. Johnny se ga verjetno ne bi sramoval.

— The Dude
4.3. 2006 ob 21:42 zvezdica

Glasba iz filma me je čisto prevzela. Seveda sem pred filmom vedela, kdo je Johnny Cash (saj bi ga morali vsi vsaj po imenu poznati, a ne?), nisem pa poznala glasbe. Zdaj pač vem, zakaj je tako popularen bil, je in še bo. Taka glasba ostane. Igralca sta vsekakor dobro opravila svoje delo. Glasovno sta bila zelo dobra, drugačna od originalov (morda kanček boljša), vsekakor sta vdihnila v svoje like dušo. Zgodba je bila tudi zelo lepa. To, da pa je bilo veliko izpuščenega, pa saj veste; film ne more trajati cel dan, poleg tega pa so se osredotočali na njuno zgodbo in vključili toliko dogodkov, da smo gledalci razumeli kaj se vsaj približno dogajalo. Preveliki detajli morda v tem primeru niti niso preveč pomembni.

— Ana
6.3. 2006 ob 13:58

jz osebno sem film gledala 4x...in še bi ga, ker mi je res super !!! Najbrž si boste nekateri mislili,da ni normalno ampak film me je enostavno prevzel!sem pa zelo razočarana,ker joaquin phoenix ni dobil oskarja !Človek s je tako potrudil za to vlogo,da bi bil oskar najmanj kar bi sploh lahko dobil!Uglavnem težko sprejmem,da je ostal rpaznih rok !Vsaj Resse so ga dali,ki pa si ga je ravno tako zelo zaslužila!!Sramota za takšno prireditev, da ne vidijo kdo je res najbolši vsvoji kategoriji !!!

— Ursha
6.3. 2006 ob 14:02 zvezdica

Lep pozdrav Ker nisem oboževalec Johnnyja in nisem poznal njegove glasbe sem šel gledat film z mešanimi občutki. A vendar sem bil izredno prijetno presenečen, kaj presenečen, navdušen. Naj vam zaupam da še pri nobenem filmu nisem tako užival. Ta film je perfekcija čistega užitka, kot ga lahko data film in glasba. Praktično čez cel film so mi šli mravljinci po telesu, posebno ko sta Joaquin in Resee prvič zapela skupaj in sicer Time waistin`. Gospa Resee! Vedeli smo da obstaja. Vedeli smo tudi da odlično zgleda. Prav tako smo vedeli da je izredno simpatična (npr. Blondinka iz harvarda, itd.). Sčasoma smo ugotovili da tudi igrati zna. Ampak dragi moji, da ta punca tako dobro poje in hkrati še igra tega pa nismo vedeli. In zdaj vemo in tega nikoli ne bomo pozabili. Oskarja si je zaslužila bolj kot vsi ostali skupaj na podelitvi. Kar se tiče nominacij za oskarja jih je bilo še premalo, pogrešal sem nominacijo za najboljši film, vesel sem da ga je Resee dobila, zaslužil bi si ga tudi Joaquin ampak pri moški glavni vlogi se bolj gleda vsebina filma ko t igra, tudi on si je po mojem mnenju oskarja več kot zaslužil. Tako dragi moji, če si želite nekoliko več kot dve uri čiste uživancije in želite slišati odlično godbo, katere se je priučil sam Kralj Elvis, tudi oderuška Kolosejeva cena ne sme biti ovira!

— pero
6.3. 2006 ob 15:58 zvezdica

Johnny. Walk the Line, ali drugače, Ray, kjer namesto črncev igrajo belci, bo všeč samo največjim oboževalcem Johnnyja Casha, gospoda v črnem, ki je svoj največji hit odpel arestantom v zaporu in se zapisal med legende. Ray, Ali in Walk the Line, tri biografije treh velikih ljudi, ki bi si zaslužili veliko boljše filme. Ki so dobili le razvlečen videospot za fah idiote, le površen in premalo globok poklon. Le medel spomin na čase, ko so bili na vrhuncu slave. To kar je manjkalo Rayju in Aliju, manjka tudi Johnnyju. In manjka mu veliko. Veliko tistega, kar biografijo odnese čez glavnega junaka. Čez njegove največje oboževalce. In ko se spomnim filma La Bamba, biografije pevca Ritchieja Valensa, me zaboli v želodcu. Tam, kjer se najbolje zavedam, kako zelo slabe so najnovejše biografije. Pa četudi gre za ameriško folkloro, za legendarnega Johnnyja Casha (za oskarja nominirani Joaquin Phoenix) in njegovo muzo June Carter (z oskarjem nagrajena Reese Witherspon). Pač film, ki bo zares všeč samo tistim, ki še vedno jokajo ob misli na smrt črnega Johnnyja.

— iztok gartner
7.3. 2006 ob 11:05

film jw ful hud,,,morte si ga ogledat!!!

— maja
7.3. 2006 ob 14:44

Filma si še nisem ogledala, imam ga v načrtu...mogoče zato tudi ne razumem priporočila Slavistke, ki je navedla, da bi film priporočila vsem najstnikom, staršem in UČITELJEM. Zakaj mi zveni cinično, kakor da se bomo učitelji po ogledu filma nekaj naučili? lp

— Učiteljica
7.3. 2006 ob 19:56 zvezdica

rada bi samo odgovorila iztoku... in na to da fim nil všeč samo njegovim oboževalce ki še vedno jokajo za njegovo smrtjo... ja niti slučajno!!! pred filmov sem vedela osnovne stvari johnny ni me zanimal on ni me zanimala njegova glasba ki je v veliki večini nisem poznala in sem jo prvič slišala v filmu... ampak kljub temu da ne objokujem še vedno za njim mi je biu film ušeč in mi je bla ušeč kemija med njima in vse kar spada zraven... navdušena sem bila nad igro jaquina, ki mi je biu do tega filma dokaj antipatičen dečko, a se mi je s svoj karizmo in odlično odpetimi glasbenimi vložki zelo prkupil in film me je prepričal da sem se malo več pozanimala o johnnyu in poizvedela o njem še ostale stvari ki so v filmu prekrite... in na ta tvoj stavek manjka mu veliko... ne mu ne manjka ma mu malo manjka mu samo to da on ni pravi johhny cash in da je le igralec ki ga odlično uprizori in da to pač ni film po tvojem okusu to je največ kar mu manjka. in ja je na isti način kot ray in vse ampak kaj saj nista onadva kriva da sta imela tako pot ki je tako podobna... njuna zgodba je le prenesena na filmska platna pa kaj če je predelana, je še vedno zgleda da dovolj zanimiva da jo ljudje opazijo in nagradijo...

— karmen
11.3. 2006 ob 18:18 zvezdica

brez kicastih solz: lepo, in samo lepo

— maja z dunaja
12.3. 2006 ob 13:46 zvezdica

..tudi jaz bi se pridružila komentarju osebe karmen...mislim,da za ogled filma ni bistveno to,da si poznal CASHA..meni osebno po resnici povedano se mi niti sanjalo ni kdo je to in, če me kolegica nebi prepričala naj si film ogledam si ga niti slučajno nebi...vendar,ko sm vidla ta film sm mnenja da sem videla najboljši film kar sm jih kdaj vidla..joaquin in reese sta odlica..ceprav sm najprej stavila na reese vendar me je joaquin cisto ocaral..tako, da film priporocam ali obozevalcem casha ali ne..tudi ce niste vas bo film tako prevzel,da boste hoteli vedeti kaj o njem poleg tega kar boste videli v filmu

— URŠA
20.3. 2006 ob 15:47

joo tota hoja po robu je pravi šit!!! oskara je dobla kr je to po vsej verjetnosti posneto po resničnih dogodkih...

— harryfan
25.5. 2006 ob 16:52

Film sem si ogledala 2x, ko je prišel v naše kinematografe in moram priznati, da mi še vedno ne gre iz glave. O Johnny C. nisem vedela veliko. Pač toliko, da me je zanimalo kako izgleda še ena "biografija"...in izgleda magično!!! Mislim, da je to Joaquinova najboljša vloga! Njegova igralska sposobnost je izpiljena v nulo!! Zakaj že ni prejel oskarja?!:( Film vsekakor priporočam!

— Tina
14.7. 2006 ob 14:40 zvezdica

tudi jaz sem si ogledala film in moram priznati, da mi je bil zelo všeč. oba glavna igralca sta se res vživela v loge in sta jih odlično odigrala. tudi pesmi, ki jih je Joaquin prepeval kot Johnny Cash so bile odlično odpete. vsa čast, res!

— tweety-ka
7.1. 2007 ob 14:23

Prvi film, ki me je tako fasciniral, da sem si ga ogledala kar tri krat, en za drugim. Zelo dobri igralci in glasba.

— manuela
23.5. 2010 ob 15:13

Ogledala sem si film po dolgem času, ker nisem imela drugega dela. Film me je resnično prijetno presenetil. Igralci so odrlični, odigrano je naravnost perfektno in tako zelo naravno. Kamera je bila odlična in slika tudi izpiljena do perfektnosti. Najprej sem si rekla, da moram pogledat film samo zato ker je Reese dobila oskarja za glavno žensko vlogo, vendar sem bila nad Joaquinom res prijetno presenečena in navdušena. Svojo igro je izpilil in J.C. je odigral odlično. Res se mi zanj zdi, da je odličen igralec in mislim, da so ga spregledali na Oskarjih, kajti spomnimo se leta 2001 in Oskarjev, ko je bila vloga njegova v Gladiatorju odlična, vendar ni dobil oskarja, tako pa ga tudi tukaj ni, čeprav mi mu ga jaz dala, ker verjamem, da je bil tisto leto boljši, kot pa Phillip Seymour Hoffman. Filmu dam čisto desetko.:)

— Filmarka
25.2. 2012 ob 11:19

zdravo zanima me če bi lahko kdo napisal kratko obnovo filma? bila bi zelo hvaležna.

— taricka

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.