Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Greben rešenih

biografska vojna drama
Film je prejel 2 oskarja.
Podnapisi
Na sporedu od: 10.11.2016, Kolosej Ljubljana
2h 11min / 131min
Leto: 2016
Država: ZDA, Avstralija
Jezik: angleščina
Scenarij: Andrew Knight, Robert Schenkkan
Režija: Mel Gibson
Režiser epopej Pogumno srce, Kristusov pasijon in Apokalipto predstavlja navdihujočo resnično zgodbo o bolničarju Desmondu, ki želi v času druge svetovne vojne pomagati tovarišem v boju. Pridruži se vojski, vendar zaradi verskih in moralnih prepričanj zavrača nošenje in uporabo orožja, kar povzroči neodobravanje nadrejenih in jezo tovarišev. Desmond kljub vsem preprekam vztraja pri svojih idealih in doseže, da ga pošljejo na bojišče, kjer vsem dokaže pravi pomen predanosti in resničnega poguma.

Spomladi leta 1945 – ko se je vojna na Tihem oceanu bližala svojim poslednjim, a najsmrtonosnejšim dnevom in so ameriške sile v Okinavi naletele na morda najbolj zagrizen odpor Japoncev – se je en vojak izkazal za neverjetnega junaka. Desmond T. Doss, ki je zaradi ugovora vesti odklanjal uporabo orožja in je zaprisegel, da nikoli ne bo ubil nikogar, je služil kot neoborožen bolničar… in je sam samcat – ne da bi izstrelil en sam naboj – rešil življenja na ducate svojih soborcev, ki so se opotekli pod streli sovražnika.

Neomajni pripadnik krščanske adventistične cerkve se je v domači Virginii zglasil za služenje v ameriški vojski. Ni ga zanimalo vojskovanje, temveč je želel služiti kot bolničar brez orožja. Vojska takšnega primera ni poznala, a Doss je vztrajal. Mršavi vegetarijanec, ki je odklanjal uporabo orožja, je bil sprva tarča posmeha in žaljivk rojakov, ki so, prepričani, da bi ga bilo imeti v bojnem jarku preveč tvegano, ubrali vsa sredstva in taktike, da bi ga izgnali iz vojske. A Doss je še vedno vztrajal… vse do Okinave, kjer je bila njegovemu odredu zaukazana domala neizvedljiva naloga: osvojiti obsežno škarpo Maeda, imenovano tudi greben Hacksaw (»žaga«). Vrh te strme in zlovešče pečine je bil namreč posejan z ostrostrelskimi gnezdi, minami in japonskimi vojaki, ki so zaprisegli borbo do bridkega konca.

Prav tu je Doss dokazal, da ni zgolj načelen mož, ampak tudi izjemno pogumen. Kljub strelski plohi ni iskal zaklona. Ko je njegov odred dobil ukaz za umik, je ostal sam in večkrat stekel naravnost v strelno črto, oborožen zgolj z lastnimi prepričanji, in na varno zvlekel okoli 75 hudo ranjenih mož, ki bi sicer pomrli.

Predsednik Truman je Dossu oktobra 1945 podelil častno odličje z obrazložitvijo, da je šlo za »neizmerno junaštvo in neomajno odločenost v skrajno nevarnih razmerah.« Že takrat se je začela pot Dossove zgodbe na velike zaslone: vsem, ki so slišali za njegov dosežek in razumeli, za kako nenavaden podvig gre (odtlej sta častno odličje prejela le še dva z ugovorom vesti), je bilo jasno, da gre za močno in provokativno zgodbo. Vendar pa je trajalo pol stoletja, da je ekranizacija postala resničnost – deloma tudi zato, ker je Doss želel živeti mirno, tiho in skromno, brez razvpitosti, ki bi jo prinesel film.

Zdaj je, zahvaljujoč scenariju Pulitzerjevega nagrajenca, dramaturga Roberta Schenkkana in avstralskega scenarista Andrewa Knighta ter zavidanja vrednega moštva pod vodstvom z oskarjem nagrajenega režiserja Mela Gibsona, Dossova neizpovedana zgodba naposled zaživela, kot lahko zaživi le s sredstvi sodobnega filmskega jezika. »Desmond Doss je bil en in edinstven,« je v svoji izjavi zapisal Gibson. »Malo je ljudi – če sploh so – ki bi zmogli ponoviti njegova dejanja. Ponižnost, ki jo je ohranjal med opisovanjem svojih junaštev, so dokaz, iz kakšnega testa je bil. Dolga leta so ga prosili, naj dovoli filmsko upodobitev njegove zgodbe, a je to vedno vnovič odklanjal, češ da so bili 'pravi junaki' tisti na bojišču. Mislim, da je čas, da v filmski pokrajini, ki jo preplavljajo izmišljeni 'nadnaravni junaki', počastimo resničnega heroja.«

Kot pravi tudi producent Bill Mechanic, »Desmond nikoli ni želel prodati pravic na svoje življenje; ni se hotel popularizirati, saj je bil prepričan, da bi bilo to v nasprotju z njegovim bistvom. Šele proti koncu življenju so ga prepričali, da je čas, da pove svojo zgodbo, saj bo le tako živela naprej.«

Nekaj let pred Dossovo smrtjo (leta 2006) je Terry Benedict dobil njegov blagoslov, da posname dokumentarec The Conscientious Objector, in si priskrbel pravice za njegovo življenjsko zgodbo; za igrani celovečerec je k projektu poleg Mechanica pritegnil še producenta Davida Permuta, film pa so poleg njiju producirali Paul Currie, Bruce Davey, William D. Johnson, Brian Oliver in Tyler Thompson. Izza kamer so sodelovali direktor fotografije Simon Duggan, scenograf Barry Robinson, kostumografinja Lizzy Gardiner in monražer John Gilbert. Glasbo je zložil Rupert Gregson-Williams.

Andrew Garfield v vlogi Dossa vodi igralsko zasedbo, v kateri so Vince Vaughn, Sam Worthington, Luke Bracey, Teresa Palmer, Rachel Griffiths, Richard Roxburgh, Luke Pegler, Richard Pyros, Ben Mingay, Firass Dirani in Jacob Warner.

O igralcih

Andrew Garfield (Desmond Doss) na velika platna prihaja v Scorsesejevi priredbi klasičnega romana Silence, sicer pa smo gledališkega igralca videli v celovečercih The Amazing Spider-Man in The Amazing Spider-Man 2, The Social Network (nominacija za zlati globus), Never Let Me Go, 99 Homes, The Imaginarium of Dr Parnassus, I'm Here, Lions For Lambs, Red Riding Trilogy – 1974 in Boy A (za vlogo je prejel bafto).

Vince Vaughn (poročnik Howelll) je nase opozoril v neodvisni kultni klasiki Swingers; s scenaristom filma in soigralcem Jonom Favreaujem je pozneje produciral komedijo Made, v kateri je tudi igral, sicer pa smo ga videli v Old School, Dodgeball: A True Underdog Story, Wedding Crashers, Fred Claus, The Internship, The Watch, Couples Retreat, Four Christmases, Into The Wild, The Breakup, Old School, Mr. and Mrs. Smith, The Cell, Psycho, Clay Pigeons, Return To Paradise, A Cool Dry Place, Rudy, The Locusts, The Lost World: Jurassic Park 2… Na TV je igral v nadaljevanki True Detective, prek svojega podjetja Wild West Picture Show je produciral risano miniserijo F is for Family, serijo intervjujev Undeniable with Joe Buck, humoristično nanizanko Sullivan & Son in dokumentarec Art of Conflict: The Murals of Northern Ireland.

Teresa Palmer (Dorothy Schutte) je igrala v uspešnicah, kot sta Warm Bodies z Johnom Malkovichem in I am Number Four. Trenutno igra v Knight of Cups Terrencea Malicka, ob Benjaminu Walkerju v The Choice po romanu Nicholasa Sparksa, prihaja v srhljivki Jamesa Wana Lights Out, ob Chadwicku Bosemanu v Message from the King in v avstralskih celovečercih Berlin Syndrome in 2:22. Videli smo jo v novi inačici kultne uspešnice Point Break, v 2:37 (nominacija za nagrado Avstralskega filmskega inštituta), Triple Nine, The Ever After (tudi soscenaristka in producentka), Cut Bank, Kill Me Three Times, Parts Per Billion, Love and Honor, Wish You Were Here, Take Me Home Tonight, The Sorcerer's Apprentice, Bedtime Stories, December Boys, Restraint…

Sam Worthington (stotnik Glover) je svojo kariero začel v gledališču; na velikih platnih je debitiral v avstralskem filmu Bootmen (nominacija za nagrado Avstralskega filmskega inštituta), Dirty Deeds, Gettin' Square, Macbeth, Somersault (nagrada Avstralskega filmskega inštituta in več drugih nominacij; film je prejel vseh 13 nagrad Avstralskega filmskega inštituta, za katere je bil v igri), Hart's War, The Great Raid, Rogue, Avatar (sodeloval bo tudi pri nadaljevanjih), Everest, The Keeping Room, Cake, Paper Planes, Clash Of The Titans, Wrath Of The Titans, Man On A Ledge, Last Night, Terminator Salvation, The Debt… Prihaja v The Shack po istoimenski knjižni uspešnici. Na TV je igral v serijah Love My Way, The Surgeon in Deadline Gallipoli (ki jo je tudi produciral).

O ustvarjalcih

Mel Gibson (režija) je bil rojen v ZDA, odraščal pa je v Avstraliji. Kariero je začel na avstralskih gledaliških odrih; mednarodno javnost je nase opozoril v futurističnem filmu Mad Max, nato je igral v drami Tim (nagrada Avstralskega filmskega inštituta), sloves pa si je utrdil z vlogami v nadaljevanjih Mad Max – The Road Warrior in Mad Max Beyond Thunderdome ter v dramah Gallipoli in The Year of Living Dangerously (obakrat nagrada Avstralskega filmskega inštituta). V ameriški produkciji je prvič zaigral v The River, nato smo ga videli v The Bounty, Mrs. Soffel, Tequila Sunrise, Bird on a Wire, Air America, v franšizi Lethal Weapon, v Ransom, (nominacija a zlati globus), Conspiracy Theory, Payback (tudi producent), The Patriot, risani Chicken Run, What Women Want (nominacija za zlati globus), We Were Soldiers, Signs, Edge of Darkness, The Beaver, Get the Gringo (tudi producent in soscenarist) in nedavno v Machete Kills ter The Expendables 3. Kmalu ga bomo videli v Blood Father Jean-Françoisa Richeta. Ustanovil je podjetje Icon Productions, katerega prvi film je bil Hamlet v režiji Franca Zeffirellija, v katerem je Gibson tudi igral. Podjetje je med drugim produciralo tudi Immortal Beloved in Airborne, Gibson pa je kot režiser debitiral z dramo The Man without a Face; nato je režiral in produciral Braveheart (zlati globus za režijo in pet oskarjev, med njimi za najboljši film in režijo,), v katerem je igral glavno vlogo, The Passion of The Christ (najdonosnejši neodvisni film vseh časov, nominacije za štiri oskarje) in Apocalypto (tudi soscenarist).

Komentarji

4.11. 2016 ob 21:10

Zanimivo, da je opis filma z manjšo napako. IN sicer :

Mršavi vegetarijanec, ki je odklanjal vadbo ob NEDELJAH, kaj šele, da bi nosil orožje, je bil sprva tarča posmeha in žaljivk rojakov, ki so, prepričani, da bi ga bilo imeti v bojnem jarku preveč tvegano, ubrali vsa sredstva in taktike, da bi ga izgnali iz vojske.

Sem si pogledal dokumentarec te zgodbe. In za moje presenečenje govori o SOBOTI?

Kaj je zdaj res?

— zgodovinar
8.11. 2016 ob 11:41

totalen misterij!

— geograf
9.11. 2016 ob 21:09

Desmond Doss ni hotel prekršiti nobene od Desetih zapovedi. Četrta zapoved govori o posvečevanju sedmega dne, ki je SOBOTA, šesta pa prepoveduje ubijanje. Zato ni hotel vzeti orožja in je odklanjal vadbo ob sobotah. Resnična zgodba o junaku vere, ki seže do srca. Toplo priporočam ogled dokumentarnega filma:
https://www.youtube.com/watch?v=iiXIOEx_kTY

— dora
13.11. 2016 ob 9:38

Sem že mislil, da na tem planetu nebom mogel pogledati Tako Dobrega Filma, ampak sem na moje Veliko Presenečenje to Doživel še v tej Inkarnaciji pred prihajajočo Novo Dobo Človeštva !!! ! !!! :-)

— Zgornji
13.11. 2016 ob 19:06

Zelo dober film. Priporočam ogled.

— tinekdodrug
17.11. 2016 ob 16:41

Zgodovinar, tisto o "zamenjavi" Sobote kot Sabata z Nedeljo kot Sončnim Dnem, je mišljeno ko je človeštvo prestavilo Sobotni-Sabatni-Sedmi Dan na dan pozneje , ampak zagrizeni "Seventhdayadventists" so pa to vzeli dobesedno, in to začeli delati na Sobote , tako kot v starih časih. Ne zapenjaj toliko za besede in prevode, kajti Vse prehitro Zgrešiš Bistvo : Tako kot Zdaj. Saj tale "prevod" nSploh Ni tako slab , glede na prevode v vseh teh letih, ker je kar Dobro Opisan. Res pa, da je prevod podnapisov malenkost pomanjkljiv, ampak na srečo dobro razumem Angleški jezik, tako da nisem imel nobenih problemov. Drugače pa najboljši Film, ... že nekaj dni nisem spal zaradi tega !!! ! !!! Hvala Gospodu Bogu za take Dobre Ljudi katere pošilja na ta planet !!! ! !!!

— Zgornji
18.11. 2016 ob 22:23

Odličen film.

— Nnnnnn
25.11. 2016 ob 17:27

CELOTNA SLOVENIJA BI SI MORALA ITI OGLEDATI TA FILM - POD - NUJNO !!! ! !!! Ampak to se verjetno žal nebo zgodilo, ker je ta narod itak že napol mrtev ... Žal bodo morali priti nadenj Hudi Časi , da se še reši kar se še rešiti sploh da ...

— Zgornji
25.11. 2016 ob 18:49

Res dober film, če ga pogledaš iz pravega zornega kota... Vprašal sem se ali si upam biti jaz. Priporočam ogled. Tudi dokumentarec je super!

— TiDaMisliti
27.11. 2016 ob 22:22

Odličen film, zelo toplo priporočam ogled.

— Gledalec
28.11. 2016 ob 21:03

več ljudi bi moralo iskati inspiracijo v ljudeh kot je bil Desmond

— maki
5.4. 2017 ob 8:21

Taki ljudje so upanje za ta svet.
Vztrajati na položaju kot je Janez Pavel II,
ohranjati zvestobo spoznanemu dobremu za
(tudi) najvišjo ceno - to podeljuje najgloblji mir!

— VinKos

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.