Kolosej
Film distribucije Continental Film

Foxcatcher: Boj z norostjo

biografska športna drama
5 nominacij za oskarja
Podnapisi
Na sporedu od: 5.2.2015, Kolosej Ljubljana
2h 14min / 134min
Leto: 2014
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: E. Max Frye in Dan Futterman
Režija: Bennett Miller
Režiser za oskarje nominiranih dram Capote in Zmagovalec predstavlja športno dramo o prijateljstvu, tekmovalnosti in usodni obsedenosti, posneto po resničnih dogodkih. Brata Schultz, olimpijska zmagovalca v rokoborbi, dobita povabilo, da bi trenirala in tekmovala pod okriljem ekscentričnega milijonarja Johna. Na njegovem posestvu imata popolne pogoje za pripravo na naslednje olimpijske igre, toda John želi s psihološkimi triki obsesti mlajšega brata. Ta je za zmago pripravljen storiti vse, zato ne prepozna usodne smrtonosne pasti, ki se pripravlja.

Dobitnik zlate olimpijske medalje v rokoborbi Mark Schultz (Channing Tatum) v revščini in pozabi životari v Wisconsinu, dokler ga bogati dedič John du Pont (Steve Carell) ne povabi na svoje razkošno posestvo, da bi sestavil ekipo in da bi treniral za olimpijado v Seulu leta 1988. Schultz pograbi priložnost, željan stopiti iz sence uglednega starejšega brata Dava (Mark Ruffalo), ki je ugleden trener rokoborbe in tudi sam dobitnik zlate medalje.

Du Pont ima na voljo ogromno finančnih sredstev in vrhunsko opremljeno telovadnico na svojem posestvu Foxcatcher. Določi se za vodjo trenerjev ekipe in si želi pridobiti spoštovanje svojih vrstnikov in odobravanje mame (Vanessa Redgrave), ki ga je vedno dajala v nič.

Dinamika med Schultzem in du Pontom se stopnjuje, ko Mark sprejme svojega dobrotnika kot očetovsko figuro. A du Pontova spremenljiva osebnost in psihološke igrice zamajajo že tako šibko Markovo samopodobo in spodkopavajo njegove možnosti na blazini. Ko du Pont začne favorizirati brata Dava –ki ima avtoriteto, ki je ne on ne Mark nimata – se trojica bliža tragediji, ki je nihče ni mogel predvideti.

Nominiranec za oskarja Bennett Miller (Capote, Zmagovalec) predstavlja film, posnet po resničnih dogodkih, o treh moških, ki vsak na svoj način hoče doseči ameriške sanje.

O snemanju

Foxcatcher: Boj z norostjo je večplastna in ganljiva zgodba o bratski ljubezni, zgrešenih priložnostih in čustvenem bankrotu, ki lahko spremljajo veliko bogastvo in moč. Raziskuje nevaren odnos med ekscentričnim multimilijonarjem in dvema zmagovalnima rokoborcema. Četrti film oskarjevskega nominiranca Bennetta Millerja se spet osredotoča na kompleksne like z živahnimi značaji, ki krmarijo skozi nenavadne okoliščine. Tako kot pri prejšnjih filmih Capote in Zmagovalec se izjemne in pogosto alegorične teme pojavljajo skozi Millerjevo do potankosti izdelane portrete resničnih ljudi.

Med večletnimi pripravami na Foxcatcher je bilo potrebno ogromno raziskati ter upoštevati trdna dejstva, na podlagi katerih bi ustvarili dramo, in spremenili zgodbo v povsem novo inkarnacijo. “Gre za prehod od dejstva do fikcije kot vozilo nazaj do resnice,” pravi Miller. “Nekaj mesecev po premieri Capoteja sem prejel pismo Harper Lee. Po njenih besed je bil film demonstracija fikcije kot sredstva naproti resnici. V filmu, kot je poudarila, smo si veliko stvari izmislili, vendar je ta film povedal resnico o Trumanu. Foxcatcher ima podoben cilj.”

Miller je za zgodbo o ekscentričnem multimilijonarju Johnu Eleuthèreju du Pontu (Steve Carell) in bratih, prvakih v rokoborcih, Marku (Channing Tatum) in Davu Schultzu (Mark Ruffalo), izvedel, ko sta mu izvršna producenta Michael Coleman in Tom Heller pokazala časopisni članek o njih. “Okoliščine so se zdele komične in absurdne, izid pa je bil grozen in resničen,” pravi Miller. “Izjemno čudnih stvari, ki so se zgodile na du Pontovem posestvu, osebno nisem nikoli doživel, vendar so se mi vseeno zdele znane. Nekaj je bilo na tej zgodbi – ali morda nekaj pod površjem zgodbe, kar sploh ni bilo čudno. Pravzaprav prav nasprotno.”

Med večletnimi pripravami na film je Miller prekrižaril državo – od Kalifornije, Iowe, Kolorada, Missourija in Pennsylvanije, in zbiral material, vključno z videoposnetki tako du Ponta in bratov Schultz, pogovarjal se je ducati ljudmi, tudi z Markom Schultzem, Davovo vdovo Nancy, njunimi prijatelji in kolegi rokoborci, ljudmi, ki so delali za du Ponta, policisti in vsemi, ki so doživeli kateri koli del zgodbe. "V tej zgodbi je nekaj neprijetnih resnic," pravi Miller. "Vsi, s katerimi sem govoril, so bili malce zadržani glede določeni vidikov tega, kar se je zgodilo.”

Osnove zgodbe so razkrile naslednje: čeprav je bil Dave malce starejši od Marka, med odraščanjem nista imela tipično bratovskega odnosa. Starša sta se ločila, ko sta bila še zelo mlada, in Dave je prevzel vlogo očeta, ko sta se selila med domovoma obeh staršev in bila pogosto prepuščena sama sebi. Sčasoma je Mark razvil potrebo po bratu kot partnerju pri rokoborbi ali pri treningu ali zgolj pri čustveni opori. Hkrati pa je bil ljubosumen na Davov uspeh.” Njegova notranja turbulenca se je z leti še povečala. Mark je bil vedno tisti majhni bratec, ki se preprosto ni mogel prebiti ali ugotoviti, kako oditi na svoje,” pravi Tatum. “Vedno se je moral zanašati na Dava in to mu je preprečevalo, da bi imel lastno življenje, lastno kariero in stvar, ki si jo je najbolj želel – da bi ga ljudje spoštovali.” Zaradi zbeganosti in ranljivosti je bil Mark pogosto jezen sam nase tako kot tudi na svoje nasprotnike v rokoborbi. “Mislim, da Marka nihče ni mogel kaznovati, kot se je kaznoval sam in da je pred svetom otrdel prav s tem, da je kaznoval sebe.”

Ne Tatum ne Ruffalo pred podpisom pogodbe nista imela posebnih izkušenj z rokoborbo – Mark Ruffalo se je sicer z njo ukvarjal v srednji šoli, nikoli pa profesionalno. Ker sta brata Schultz imela dva različna sloga, sta seveda igralca preučila kar največ posnetkov in začela trenirati najprej ločeno in potem skupaj. Prav tako je posnetke lika, ki ga je igral – du Ponta – preučeval Steve Carrell, da bi čim bolje upodobil njegov način govora in gibanja.

Festivali

Filmski festival v Cannesu, 2014
Filmski festival v Tellurideju, 2014
Mednarodni filmski festival v Torontu, 2014
Filmski festival v New Yorku, 2014
Filmski festival v Londonu, 2014

Zmagovalec – najboljši režiser, Filmski festival v Cannesu, 2014

Ekipa

Steve Carell (John du Pont) se je uveljavil z nastopi v oddaji The Daily Show with Jon Stewart. Njegov prvi film je bil 40-letni devičnik, pri katerem je bil tudi scenarist skupaj z režiserjem Juddom Apatowom. Njegovi filmi so še Jaz, baraba, Ujemite Smarta, Horton, Vsemogočni Bruce, Kako začiniti zakon, Naša mala mis, Iščem ljubezen pred koncem sveta, V objemu čarovnice, Crazy, Stupid, Love, The Incredible Burt Wonderstone, The Way, Way Back, Anchorman 2: The Legend Continues, Anchorman: The Legend Of Ron Burgundydan In Real Life. Več let je navduševal v seriji Pisarna.

Channing Tatum (Mark Schultz) je posnel filme Vroči Mike, 22 Jump Street, 21 Jump Street, Napad na Belo hišo, Borba, Stranski učinki, Izdana, Orel, G.I.Joe: Maščevanje, Odpleši svoje sanje,10 Years, The Son Of No One, Dear John, Book Of Life, Jupiter Ascending, A Guide To Recognizing Your Saints, She’s The Man.

Mark Ruffalo (Dave Schultz) je delal z uglednimi režiserji, kot so Ang Lee, Martin Scorsese, Michael Mann, David Fincher. Posnel je filme Zlovešči otok, Zodiak, Maščevalci, Stranski učinki, Od najstnice do bejbe, Neskončno sonce brezmadežnega uma, Krožna cesta, Slepota, Odvisniki od seksa, Kot v nebesih, Na robu strasti, The Normal Heart, Begin Again, Infinitely Polar Bear, The Kids Are All Right, Sympathy For Delicious (režijski prvenec), You Can Count On Me, Now You See Me, We Don’t Live Here Anymore, The Brothers Bloom, Margaret, All The King’s Men, What Doesn’t Kill You, My Life Without Me, The Last Castle, Windtalkers, Xx/Xy, Committed, Ride With The Devil, Studio 54, Safe Men, The Last Big Thing, Fish In The Bathtub, Life/Drawing.

Bennett Miller (producent/režiser) je bil nominiran za oskarja za režijo filmov Zmagovalec (2011) in Capote (2005). Njegov prvi film je bil dokumentarec The Cruise leta 1998, portret newyorškega turističnega vodiča Timothyja Speeda Levitcha. Režiral je tudi televizijske reklame in glasbene videospote.

Komentarji

19.2. 2015 ob 8:34 zvezdica

Že dan in pol si dopovedujem, da je LE film. Ampak kaj, ko ni. Posnet je bil namreč po RESNIČNIH dogodkih.
So filmi, ki svet prikazujejo v rožicah, so filmi ki svet prikazujejo v krvi in so filmi, ki odpirajo oči. Film Foxcatcher: boj z norostjo vsekakor odpira oči. V svetu kapitalizma, kjer si večina želi moč in denar, pozabljamo na prave vrednote, ki se jih ne da kupiti. Kako čustveno invaliden je lahko svet, v katerem sta denar in moč vse! Kjer je samo po sebi umevno, da se ljubezen in ostale plemenite vrline da kupiti. Naj vas tematika ne zavede; že res, da gre za športni film, ampak šport bi pravzaprav lahko bil katerikoli. Pomemben je pogosto spregledani PODNASLOV filma: boj z norostjo. Zares imamo namreč opraviti z norostjo.
Tukaj se moram dotakniti nepozabne igre Steva Carella. Kdorkoli ga je videl igrati v filmu Date Night, ve, da je Steve Carell na platnu lahko še kako prisrčen in zabaven. V pričujočem filmu pa je "Steve Carell", kot ga poznamo, enostavno izginil. S svojim obnašanjem (ki ga je - po besedah takrat vpletenih pravih ljudi posnel po Johnu Du Pontu tako natančno, da je bilo že srhljivo), je vsekakor pokazal mojstrovino igralskega izraza; po besedah Marka Rufalla se je tudi na snemanju izoliral od ostalih igralcev, da je dosegel tako neverjeten efekt v interpretaciji.
Ker ne želim izdati razpleta filma, ki je naravnost šokanten, vas lepo naprošam, da si ogledate film. Efekt, ki ga pričujoči film s svojo pretresljivo zgodbo doseže, je namreč neverjeten: gledalec prične ceniti vrednote, ki jih ŽE IMA, neodvisno od količine denarja, ki ga ima v žepu. Edini stranski učinek, ki ga bo pričujoča mojstrovina pustila v vaši zavesti, bo spomin na izkrivljeno osebnost Johna Du Ponta, ki jo je izmalinčila napačna vzgoja in pogled na svet. Dopovedovali si boste, da je LE film ... Ampak kaj, ko ni.

— jesse45613

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.