Kolosej

Final Fantasy

avantura, animirani, domišljijski, znanstveno fantastični
Na sporedu od: 9.8.2001, Kolosej Ljubljana
Scenarij: Al Reinert, Hironobu Sakaguchi, Jeff Vintar

Final Fantasy: The Spirits Within temelji na uspešni interaktivni igri in predstavlja novo vrsto filmske pustolovščine. Znanstvenofantastičnega žanra se loteva na nov, provokativen način in poduhovljeno obravnava večni boj med človekom in naravo. Ob tem uporablja razgibanost digitalnega medija računalniških igric in vse možnosti, ki ga ponuja film sam po sebi.

Vizija avtorja igrice Final Fantasy Hironobuja Sakaguchija je bila ob pomoči najsodobnejše tehnologije računalniške grafike in najboljših umetnikov ustvariti čisto novo obliko zabave. Ta vizija sedaj prihaja tudi na velika platna - vizualno razkošje koncepta, gibanja, dizajna in domišljije s povsem novimi, hiperrealnimi liki, ki se podajajo v povsem novo pustolovščino.

"Od nekdaj sem želel ustvariti novo obliko zabave, v kateri bi se tehnično čarovništvo interaktivnih igric zlilo s senzacionalnimi vizualnimi učinki filmov," pravi Sakaguchi. "S Final Fantasy: The Spirits Within smo bliže uresničitvi tega sna. Prilagodljivost teh hiperrealnih likov odpira nova vrata in ustvarja nov nivo zamisli in možnosti za celovečerne filme in zabavo."

Chris Lee, eden od producentov filma, dodaja: "Ustvarili smo tehnologijo, ki ponuja nove možnosti za človeške like iz računalnika."

Final Fantasy: The Spirits Within predstavlja neustavljivo evolucijo sinergije med videoigricami in kinom. Je naslednji ustvarjalni korak serije igric Final Fantasy, ki je ustoločila nove trende, ki so jo po svetu prodali v več kot 33 milijonih izvodih in ki je ena najpriljubljenejših franšiznih videoigric vseh časov.

Vsaka igrica in film izhajajo iz tradicije zgodb Final Fantasy oziroma vedno prisotnih tematik ljubezni, prijateljstva, sanj, epske pustolovščine, življenja in smrti s poduhovljenimi podtoni.

Serija igric slovi po resnično ganljivih likih in odnosih in ki v igralcu vedno predrami željo, da bi rad še kaj. Vsaka vpelje nove like in zgodbo, ki naj bi bila zato zgodba sama zase. "Tovrstno filozofijo je Sakaguchi vnesel tudi v film," pravi Chris Lee. "Tokrat je prvič film tudi režiral avtor videoigrice v mediju igrice. Igralcem videoigric je bilo vedno všeč, ker pri Final Fantasy Sakaguchi ustvarja nove like in nove zgodbe. Te standarde smo uporabili tudi pri tem filmu. To je priložnost povedati krasno človeško zgodbo v povsem drugačnem mediju. Sakaguchiju je njegova izjemna vizija omogočila vse, kar se je naučil pri videoigricah, uporabiti pri filmu."

A medtem ko je uspel ohraniti napetost, energijo in integriteto, kakršne so predstavljene v izjemno uspešnih videoigricah, "je tematiko filma in zgodbo oblikoval tako, da bo všeč ne le pristašem videoigrice, ampak tudi širokemu občinstvu."

Final Fantasy: Vsebina

V ne tako oddaljeni prihodnosti Zemljo napadejo Nezemljani. Velemesta so zapuščena, prebivalstvo zdesetkano, nezemljska bitja vladajo planetu. Ostala je le peščica ljudi, ki mora najti način za preživetje invazije in ponovno prevzeti oblast na planetu.

Dva med preživelimi, Aki Ross (glas Ming-Na) in njen mentor, dr Sid (glas Donald Sutherland), sta odločena razmišljati drugače. Razvijata organsko rešitev, čeprav večina meni, da bi se reševanja problema morala lotiti izključno vojska. Izhajajoč iz svoje valovne teorije Sid razvija protistrup, ki bi kljuboval nezemeljski sili. Z Aki sta prepričana, da vse oblike življenja zaznamujejo posebni duhovni valovi, ki jih je moč identificirati in ujeti.

Kot sta opazila, se nezemeljski napadalci res hranijo z duhovi umrlih. Aki in dr.Sid zbereta več organskih primerkov, katerih združen duhovni zapis bo oblikoval val enake in nasprotne jakosti duhovnemu valu nezemeljske sile. Ti valovi naj bi dejansko izničili drug drugega in razorožili tuje sile. Zbrala sta šest od osmih ključnih duhov, potrebnih za dokončanje vala. Obupno si prizadevata najti še preostala dva, njun čas pa se izteka.

Še posebej malo ga ima na voljo Aki. Okužena je namreč z nezemeljsko silo. Ta je sicer za ljudi običajno smrtonosna, a Aki uspe preživeti s pomočjo zapletenega postopka, s katerim je okužba dejansko vidna. Njeno nenavadno stanje ji omogoča komuniciranje z Nezemljani v sanjah, ki jo ponesejo skozi čas na planet, s katerega so Nezemljani prišli.

Začenja razumevati njihovo naravo in krizo, ki jih je pripeljala na Zemljo. A tujec v njej je smrtnonosen in če val ne bo kmalu dokončan, je ne čaka lepa usoda.

Pri njenih prizadevanjih so ji v pomoč robati in sposobni stotnik Gray Edwards (glas Alec Baldwin) in elitna skupina odpadnikov, ki so znani kot Globoke oči. Čeprav so vrhunsko izurjeni in predani, pa imajo le malo upanja na uspeh, ko se podajo v prepovedano puščavo, v kateri mrgoli Nezemljanov. Njihovo popotovanje jih pripelje v samo srce nezemljske invazije - na kraj, kjer je padel meteor in na katerem so bili Nezemljani.

Medtem vojni strateg general Hein (James Woods) predlaga uporabo zevsovega topa, pogubnega orožja iz vesolja. Upa, da bo planet lahko bombandiral z bio-eterično energijsko silo V manjšem obsegu je bilo to orožje učinkovito pri zaustavitvi Nezemljanov. Dr. Sid in Aki nasprotujeta Heinovi metodi. To argumentirata z nepredvidljivim ekološkim učinkom, ki bi ga orožje utegnilo povzročiti na planetu, neznana pa je tudi resnična učinkovitost orožja samega. Dr. Sid celo meni, da bi top utegnil botrovati rojstvu novih Nezemljanov. Zato ustanovijo svet, ki naj bi pretehtal možnosti in zaščitil interese preživele populacije. Neučakan in željan maščevanja, Hein, ki je med invazijo uzgubil družino, manipulira svoje sile, sabotira Aki in nepremišljeno ogrozi planet.

Aki za zadnje soočenje z Nezemljani plača visoko ceno. Najde zadnji ključ, sprosti val in odkrije pravo naravo Nezemljanov.

Bojujoč se tako s sovražnikom v sebi kot s spletkarskim generalom Heinom, ki je pripravljen uničiti Zemljo, da bi jo rešil, se Aki hrabro odpravi svoji zadnji fantaziji naproti.

Final Fantasy: Koncept

Novembra 2000 je izšla deveta iz serije po vsem svetu izjemno uspešnih igric Final Fantasy.

Prva je bila predstavljena leta 1987 in takoj postala všeč navdušencem nad videogricami zaradi izjemno kakovostne produkcije in čistega užitka igranja. Pri Squaru so nato producirali in izdali še šest verzij v desetletju, ki je sledilo. Izdaja Final Fantasy VIII za Sony PlayStation system leta 1999 pa je dosegla nov visok nivo animacije in grafične pretanjenosti. V enem samem dnevu so na Japonskem prodali rekordnih dva milijona izvodov; po svetu jih je bilo do zdaj prodanih neverjetnih 6,5 milijonov. Do danes je bilo vsega skupaj prodanih 33 milijonov izvodov Final Fantasy.

Računalniška grafika pri teh igrah je že izjemno prefinjena, nedavne izdaje pa so pokazale, da gre za najbolj konkurenčno in inovativno obdobje v vsej zgodovini tridimenzionalne grafike in animacijskega softwara.

"Povsem nekaj naravnega je, da so ta slog animacije začeli uporabljati tudi pri celovečernih filmih," pravi Chris Lee. "Final Fantasy kot prvi film, v katerem je celotna igralska zasedba sestavljena iz hiperrealnih, z računalniško grafiko izdelanih ljudi, je končna integracija podob iz resničnega sveta, človeških likov in fantazij, združena v kompleksen tridimenzionalen svet na platnu."

Medtem ko se je stoletje filmskega ustvarjanja s tradicionalnimi tehnikami počasi bližalo koncu, je bil pojav novih, inovativnih metod produkcije flmov neizogiben, spodbudili pa so ga novi domiselni scenariji in režiranje, bliskovita računalniška tehnologija in njeni čudoviti umetniki. Filmski ustvarjalci, ki so podpisali Final Fantasy: The Spirits Within, so imeli namen zajeti prav vse našteto.

"Večina ljudi ne dojame moči in vpliva, ki ga imajo videogrice na pop kulturo in na snemanje filmov," pravi Lee. "Videoigrice so vplivale na tri aspekte filmskega ustvarjanja: strukturo (časovni preskoki, nivoji, paralelni svetovi), estetiko (računalniška grafika) in zgodbe.

Nekonvencionalno podajanje zgodbe filmi, kot sta Matrica ter Mumija, dolgujejo vsaj toliko videoigricam kot tradicionalnemu snemanju filmov. V današnjih filmih je vse polno digitalnih likov, ki so videti iz mesa in krvi. Današnjih otrok klasična animacija sploh ne zanima več. Po mojem je temu tako, ker ne odraščajo zgolj ob filmih in televiziji, ampak tudi ob videoigricah. Sinergije že obstajajo. Ta film je precej revolucionaren tako zaradi izvedbe kot zaradi videza. Nihče med nami ne trdi, da delamo foto-realistične ljudi. Ampak tu ni nobene pretrgane vezi med realnostjo in računalniškimi podobami. Tu liki in svet poseljujejo isto realnost."

Pred leti, ko je bil filmski projekt še v povojih, je le nekaj insiderjev v industriji videoigric vedelo za Square Pictures. Al Reinert se spominja: "Moji prijatelji so me imeli za norega, ker sem sprejel to nalogo. Sploh niso vedeli, kdo so ti ljudje. Nikoli še niso slišali zanje. In ničesar nisem imel, da bi jim pokazal in rekel: Poglejte, kako prima je tole videti."

"Bilo je veliko zapletov," razlaga, "in lahko bi se vprašali, če ne bi bilo preprosteje posneti igrani film. A poskusili smo vpeljati nove standarde in ustoličiti nov žanr celovečernih filmov - naš namen pa ni tekmovati z igranimi filmi."

Final Fantasy: Zgodba

Univerzalne teme se prepletejo z novim načinom pripovedovanja zgodb

Tako kot mnoge znanstvenofantastične klasike, se tudi Final Fantasy: The Spirits Within ukvarja z univerzalnimi vprašanji o človekovem boju z naravo in se poglablja v mogočno mitološko tematiko. V tem primeru se zgodba osredotoča okrog Gaie - zamisli, da imajo Zemlja, ljudje in vsa živa bitja duha, ki ga je moč raniti ali uničiti.

Ming-Na takole razloži zgodbo: "Fantazija je pomešana z izjemno zgodbo o življenju, ljubezni in pustolovščino."

"Kaj je fantazija?" Sakaguchi zastavi eno ključnih vprašanj svoje zgodbe. "Je to žanr, struktura, stanje duha ali tehnika? Fantazija prebuja začudenje, saj je nemogoče videti znano, znano pa je videti novo in nenavadno. Ko doživljamo fantazijo, raziskujemo neznano. Fantazija daje smiselno obliko temeljnim vprašanjem o smrti, dobrem in zlem, skrivnosti in čarobnem. Dogajanje v Final Fantasy: The Spirits Within je postavljeno na Zemljo v prihodnost, ko je v drugem tisočletju napredek znanosti omogočil analizo skrivnosti življenja in smrti kot še nikoli doslej. Da bi te tematike lahko posredovali občinstvu, smo pri prikazovanju življenja izbrali drugačen pristop, uporabili smo virtualno platformo."

Pri nastajanju scenarija je bil izziv združiti rahločutnost ameriških scenarijev s Sakaguchijevim japonskim pristopom do pripovedovanja zgodb. "Ti dve filozofiji sta se morali nekako ujeti," pravi scenarist Al Reinert. "Sakaguchi je stal pri tabli in risal slike, je zelo vizualen tip. Še nikoli nisem pisal scenarij na tak način kot za ta film."

"Zgodba je zelo čustvena. Gre za to, da smo vsi del celote. Je v skladu s Sakaguchijevo filozofijo, ki ima pri uspehu serije igric Final Fantasy ogromne zasluge," pravi Chris Lee. "Podajajanje zgodbe je pri igricah zelo filmsko."

Sakaguchi pravi: "Želel sem ustvariti vizualno zgodbo o "občutenju srca" in njegovem obstoju v najbolj prvinski obliki življenja - preživetju. Film bo gledalca ponesel na vznemirljivo potovanje osebnih odkritij, osredotočil pa se bo na duhovne in filozofske vidike življenja.’"

Final Fantasy: Liki

Zgodba Final Fantasy: The Spirits Within se osredotoča na sedem ključnih likov:

AKI ROSS

Junakinja digitalnega potovanja je prelepa Aki Ross (glas Ming Na). Sijajna znanstvenica in sočutna zdravnica, je rahločutna, intuitivna, leporečna, kot tudi osredotočena in zagnana. Ko se vanjo naseli nezemljsko bitje, postane nekako skrivnostna in zadržana, ko skuša razumeti in premagati nezemljsko trpljenje v sebi. Odločena in previdno optimistična išče rešitev.

Junakinjo zgodbe Aki so tako kot vse like v celoti oblikovali iz nič v računalniku. Aki je od takrat zaživela svoje življenje, saj so ji v reviji Maxim namenili več strani, pojavila pa se je tudi na naslovnici revije Entertainment Weekly.

"Aki je žilava in odločna. Pred očmi ima samo en cilj: najti sredstvo, s pomočjo katerega bi bili kos Nezemljanom," pravi Ming-Na. Prepričljivost animacije je bila igralki v pomoč pri njeni interpretaciji besedila. "Tam se skriva oseba. Ne gre več za animacijo. Gre za človeka."

Gray Edwards

Gray Edwards (Alec Baldwin) je vojaški poveljnik in vodja elitne enote Globoke oči, ki patruljira po ogromni puščavi, v kateri kraljujejo nezemeljska bitja. Je odločen, osredotočen, neustrašen in hraber. Vdan vojak, učinkovit vodja in zaupanja vreden prijatelj, ki dopušča, da ga vodi vest.

DOKTOR SID

Je oče valovne teorije. Dr. Sid (Donald Sutherland) je znanstveni genij. Uravnovešen in moder, svojemu egu nikoli ne dovoli vstopa v laboratorij. Je predan in mislec z domišljijo. V Aki vidi sodelavko, je pa tudi njen mentor in nekakšna očetovska figura. Je samozavesten, izkušen in pravi vizionar s smislom za humor.

Prekaljenemu Sutherlandu so bila všeč poduhovljenost zgodbe. "Gre za čistost duha. Gre za Gaio. Gre za sposobnost, da presežeš samega sebe, da presežeš zemeljsko dimenzijo."

General Hein

Sokolji general Hein (James Woods) precenjuje samega sebe in je prepričan, da ima vedno prav. Inteligenten in ozkogleden, delno ga podžiga sla po maščevanju. Med napadom Nezemljanov na San Francisco je izgubil družino. V prvi vrsti je vojak. Je aroganten, trmast, vešč in odločen.

Woodsu je bil še posebej všeč generalov videz. "Tako čeden sem videti v računalniku! Gre za povsem drugačen lik, le moj glas ima. Ne bo mi treba več telovaditi!"

Ryan WHittaker

Drugi poveljujoči za Edwardsom, narednik Ryan Whittaker (Ving Rhames) je lepilo, ki drži skupaj enoto Globokih oči. Zvestoba je zanj na prvem mestu Je najboljši prijatelj Graya Edwardsa, je dostopen, pogumen in odkrit.

JANE PROUDFOOT

Je pripadnica Globokih oči, Jane Proudfoot (Peri Gilpin) je odločna in inteligentna. Hitro reagira, hitro se razjezi, je pripravljena na igro. Je ponosna in se drži načel in če to narekujejo okoliščine, se je pripravljena žrtvovati za svoje kolege.

NEIL FLEMING

Neil Fleming (Steve Buscemi) je pilot Globokih oči in dežurni cinik. Je prava glav’ca z mišicami. Je tudi sarkastičen in pesimističen, predan in zanesljiv, član ekipe, brez katerega ni moč shajati.

Final Fantasy: Produkcija

Najboljši umetniki in animatorji so se zbrali v Honoluluju in skoraj štiri leta ustvarjali Final Fantasy: The Spirits Within. Ko je produkcija končno stekla, je hitrost, fleksibilnost in kakovost ustvarjanja dosegla nove nivoje.

Med sodelujočimi so nekateri delali tudi pri Godzilli, Titaniku in Toy Story, nekateri so bili včasih animatorji pri Disneyu, kocenptualni vodja je sodeloval med drugim pri Matrici. Njihove delovne prostore v Harbor Court je varovala varnostna kamera, vanje pa je bilo moč vstopiti le s posebnim elektronskim ključem. Projekt je namreč nastajal v popolni tajnosti.

Pogled, ki se je raztezal iz njih, je bil izjemen. Iz vsakega okna je bilo vidno morje, po katerem so pljuskali deskarji. Ob čudovitem Pacifiku so se v blagem vetriču pozibavale palme.

Final Fantasy: Vizualni učinki

Alkemija umetnosti in vrhunske tehnologije

Times Square razpada v mraku, skoraj v celoti požgan, drugod pa ogromne barikade zadržujejo nezemljsko vojsko. Medtem ko smrt preži v zasedi kot senca, Aki išče nekaj čudežnega, prepričana, da človeške vrline, kot so pogum, predanost in ljubezen, lahko nazadnje rešijo naš planet Zemlja...

To se ne dogaja v studiu. Dobrodošli v dandanašnje digitalno okolje, ko sta računalniška grafika in animacija dosegli točko, ko lahko oblikujeta filmske podobe, ki gledalcu omogočajo doživeti vznemirjenje fantazijskega filmskega ustvarjanja, kakršnega še ni bilo.

Final Fantasy: The Spirits Within se naslanja na številne tradicionalne filmske oporne točke - zanimiva znanstvenofantastična zgodba, privlačni junaki, adrenalinska akcija, eksotična prizoriča in miti, celo ljubezenska zgodba. Vendar je bil razvoj novih tehnik računalniške grafike in tehnologije tisti, ki je umetnikom omogočil doseči najvišjo stopnjo realizma, kakršnega nismo vajeni.

"S pomočjo računalniške grafike smo bili pri Final Fantasy: The Spirits Within lahko inovativni z uporabo različnih kotov kamere, osvetlitve in posebnih učinkov v akcijskih scenah. Najpomembneje pa je, da smo lahko ustvarili like iz računalnika. To so sanje umetnika računalniške grafike," pravi Sakaguchi.

Filmski ustvarjalci in umetniki so se izredno potrudili, da so oblikovali lasten, edinstven software pri nastajanju tega filma. "Ker gre za nekaj, česar se ni še nihče lotil, nisem mogel zgolj najeti ljudi, da bi nam pokazali, kako se to dela. Software smo morali oblikovati," pravi Jun Aida. "Drugi studii se niso še nikoli lotili hiperrealnih človeških igralcev, zato "pravi" pristop ni obstajal. Sami smo morali določiti nove standarde."

"V primeru Final Fantasy smo morali pri vsaki stvari začeti iz nič," dodaja Chris Lee. "To je ena od reči, po katerih se ta film razlikuje od drugih poskusov kakršnekoli računalniške animacije."

Pri oblikovanju likov Final Fantasy: The Spirits Within se niso zgledovali pri nobeni živi osebi.

Najdlje so se pri Aki ukvarjali z njenimi lasje; 20 odstotkov časa produkcije je bilo porabljenega zanje. Na Akijini glavi je 60.000 las, z vsakim se je ukvarjal animator. Software za oblikovanje Akijinih las, ki določa tudi, kakšni so videti in kako se premikajo, so napisali prav za film, ker je bil obstoječi software neprimeren. Nato so v računalnik razporedili luči, ki omogočajo interakcijo med njimi in lasmi.

"S tehničnega vidika so bili izrazi na obrazu ljudi najtežji," razlaga Sakaguchi. "V primerjavi z oživljanjem neživih predmetov je izjemni izziv simulirati človeško gibanje, lase in oblačila, kajti naše oči so že po naravi kritične do človeškega gibanja - kajti opazujemo ga vsak dan."

"Občinstvo ve, če je kaj narobe," dodaja Chris Lee. "To je za naše umetnike predstavljalo izziv, poustvariti to na računalniku."

"Te majhne podrobnosti je zelo težko animirati. Če jih naredite narobe, bodo videti zares čudne in bodo bodle v oči kot nekaj nenavadnega. Zato je pomembno uskladiti čas izgovorjene besede in izraza na obrazu," razlaga direktor animacije Andy Jones.

"Pozorni smo morali biti na vsako malenkost, na primer na prosevnost zob ali očesno jamico," pravi Sakaguchi. "Ogromno mišic oblikuje najbolj subtilne poteze človeškega obraza."

Sakaguchi izpostavlja eno prednost uporabe nastopajočih iz računalnika: "Naši igralci," pravi z nasmehom, "so bili vedno pripravljeni igrati, poslušati navodila in bili so točni."

"Moj cilj je bil ustvariti film, pri katerem bi vsaka scena utelešala duh umetnikov," pravi Sakaguchi. "Izraziti človeškega duha pomeni izraziti življenje samo."

Scenarist Al Reinert zelo preprosto povzema: "Takega filma, kot je ta, še niste videli."

Final Fantasy: filmski ustvarjalci

HIRONOBU SAKAGUCHI (režiser) dela pri Square Co. Ltd. od leta l986. Produciral je več kot 40 milijonov izvodov softwara računalniških igric po vsem svetu, veliko uspešnico serije Final Fantasy so prodali v več kot 33 milijonih izvodih.

MOTONORI SAKAKIBARA (sorežiser) se je rodil v Tokiu in diplomiral iz arhitekture na Musashino Art University. Kot animator in modelar je sodeloval pri različnih televizijskih programih in reklamah, medtem ko je delal pri Japan Computer Graphics Lab (J.C.G.L.), Namco Ltd. in HD/CG New York, Kaufman Astoria Studios. Squareu se je pridružil leta 1995, da bi delal pri Final Fantasy VII, najprej kot vodja 3D animacije in modelar ter nato kot režiser. Sakakibara je med drugim dobil nagradi na ARTFOLIO International Art (1993) ter Japan Graphic Exhibition (1989).

AL REINERT (scenarij) se je rodil v Tokiu na Japonskem, kjer je služboval njegov oče vojak.

Najprej se je ukvarjal z novinarstvom, nato je presedlal k pisanju scenarijev. Za All Mankind, ki ga je produciral, je leta 1989 dobil nagrado občinstva na Sundanškem filmskem festivalu.

Leta 1995 je bil nominiran za oskarja za scenarij Apolla 13 Rona Howarda.

ELLIOT GOLDENTHAL (glasba) je napisal glasbo za filme Titus, In Dreams, The Butcher Boy, Michael Collins, Intervju z vampirjem (slednja dva sta mu prinesla nominaciji za oskarja in zlati globus), Čas za ubijanje. Batman za vse čase, Vročina, Osmi potnik 3, Sfera in Cobb.

Final Fantasy: glasovi

ALEC BALDWIN (stotnik Gray Edwards) je na Broadwayu nastopil v Tramvaju poželenja in Loot in Serious Money. Na odrskih deskah je blestel še v igrah Prelude to a Kiss, Life in the Theatre ter Macbeth, v katerem je odigral naslovno vlogo.

Njegov zadnji film je State & Main Davida Mameta. Njegovi soigralci so William H. Macy, Phillip Seymour Hoffman in Sarah Jessica Parker.

Baldwin je bil izvršni producent in glavni igralec TNT-jevega filma Nuremberg: Infamy on Trial. Za upodobitev sodnika Roberta Jacksona je bil nominiran za zlati globus in SAG.

Med njegovimi filmi pa so še Pearl Harbor, Vlak Tomaž, Bruc iz province, Na robu divjine, Porotnica, Nebeški ujetniki, Pobeg, Zloba, Lov na rdeči oktober, Delovno dekle, Mercury Rising, Ghosts of Mississippi, Glengarry Glen Ross, Prelude to a Kiss, Great Balls of Fire, Alice, Miami Blues, Talk Radio, Married to the Mob, Beetlejuice in She’s Having a Baby.

Kariero je začel pri nadaljevankah The Doctors, Knot’s Landing in Dress Grey.

Aktivno se ukvarja tudi s politiko. Je član upravnega odbora People for the American Way ter Standing For Truth About Radiation (STAR) Foundation of East Hampton, Long Island. Je tudi predsednik The Creative Coalition.

V eri, ko igralci obupano iščejo popolno vlogo, si je STEVE BUSCEMI (Neil Fleming) ustvaril ugled z upodobitvijo najrazličnejših nepozabnih likov. Pred kratkim je prišel v kino njegov drugi režijski poskus

Animal Factory.

Pred kratkim je končal tudi snemanje Domestic Disturbance. Med njegovimi novejšimi filmi pa so še 28 dni, Ghost World, The Grey Zone, Double Whammy, 13 Moons, Deeds, Nine Scenes About Love in televizijski The Laramie Project. Posodil je tudi glas za animirani film Monsters, Inc.

Rodil se je v Brooklynu in se za igranje začel zanimati v zadnjem letniku srednje šole. S prijateljem, igralcem in scenaristom Markom Booneom Juniorjom, sta začela pisati in nastopati v lastnih gledaliških predstavah po vsem mestu. Kmalu zatem je dobil glavno vlogo v Parting Glances, kjer je upodobil glasbenika z aidsem.

V njegovi filmografiji najdemo še filme Mystery Train, In The Soup, New York Stories, Millerjevo križišče, Barton Fink, Fargo, Veliki Lebowski, The Imposters, Con Air, Armageddon, Živeti v pozabi, Twenty Bucks, Pobeg iz Los Angelesa., Desperado, Ne zaljubi se, ko si že mrtev, Somebody to Love, Reservoir Dogs, Kansas City, Vzhajajoče sonce, Hulahop, Očka po sili ter Poročiva se.

Kot režiser in scenarist se je najprej poskusil s kratkim filmom What Happened To Pete. Kot režiser celovečerca je debitiral s Trees Lounge, za film je napisal tudi scenarij in v njem igral.

MING-NA (Dr. Aki Ross) je najprej opozorila nase v Klubu srečnih žensk Wayna Wanga.

Rodila se je v Macauju na Kitajskem. S starši se je preslila v New York, ko je bila stara štiri leta. Pet let kasneje so se preselili v Pittsburgh in tam odprli družinsko restavracijo The Chinatown Inn. V Pittsburgu je diplomirala iz gleališke umetnosti in se nato preselila nazaj v New York.

Ko je nastopala v gledališču, je postala prva azijska igralka, ki je v zgodovini limonad dobila pogodbo za nastop v As The World Turns. Ker je gledališče njena prva ljubezen, mu ni med tistim časom nikoli pokazala hrbet.

Klub srečnih žensk jo je tako navdihnil, da je prepotovala Kitajsko in se prvič srečala s svojo celotno družino. Po vrnitvi iz Evrope s promocijske turneje za Klub srečnih žensk je nastopila v Streetfighterju.

Revija People jo je uvrstila na seznam 50 najlepših ljudi na svetu, sedaj pa nastopa v Urgenci. Nastopila je tudi v nadaljevanki The Single Guy ter filmih Zbogom Las Vegas in Ljubezen za eno noč.

Na Broadwayu je debitirala lani v Golden Child, posodila pa je tudi glas Disneyevi junakinji Mulan. Zanjo je dobila nagrado Annie za najboljšo vokalno predstavo v animiranem filmu.

Revija A Magazine jo je uvrstila na seznam 100 najvplivnejših Američanov azijskega porekla zadnjega desetletja.

Ming-Na živi v Los Angelesu z možem, igralcem in scenaristom Ericom Michaelom Zeejem.

Komentarji

31.5. 2005 ob 19:58

ja..tko je to ja.. a veste da bo zdej še en film iz serije final fantasy? final fantasy advent children! upam da bo kmal..ker bo res hud!

— shyboy

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.