Kolosej
Film distribucije Cinemania group

Fahrenheit 9/11

dokumentarec
Temperatura, pri kateri (za)gori svoboda!
Na sporedu od: 9.9.2004, Kolosej Ljubljana
2h 6min / 126min
Leto: 2004
Država: ZDA
Scenarij: Michael Moore
Režija: Michael Moore
Michael Moore v Fahrenheitu 9/11 napade predsednika Busha in ga obtoži, da je leta 2000 "ukradel" volitve, da je zlorabil teroristične napade 11. septembra za kratenje svobode govora, da je bila njegova odločitev o posredovanju v Iraku pristranska in da rekrutira ter pošilja v vojno predvsem revne vojake.

Pojasnilo: zatemnitev po uvodni špici filma NI tehnična napaka!

MICHAEL MOORE
"Guverner Bush. Sem Michael Moore."

GEORGE W.BUSH
"Lepo se obnašajte. Poiščite si pravo delo."

Zgodba

"Fahrenheit 9/11" je novo delo filmskega ustvarjalca in oskarjevega nagrajenca Michaela Moora. Po izrednem uspehu filma "Bovling za Columbine", ki je navdušil tako kritike kot občinstvo, je režiser in scenarist s pomočjo svojega pikrega humorja in edinstvene vztrajnosti vzel pod drobnogled zunanjo politiko Busheve vlade.

Film se loti perečih tem, s katerimi se danes spopadajo ZDA. Izjemni posnetki, neverjetne izjave in neomajno iskanje odgovorov na težka vprašanja. Moore podvomi v predsednika in njegovo administracijo, ki se ni zmenila za povezanost Savdske Arabije z 11. septembrom in se je brezglavo podala v vojno proti Iraku.

Film se začne z dvomljivimi volitvami leta 2000. Moore obudi Bushevo vprašljivo napredovanje iz propadlega teksaškega naftarja v voditelja svobodnega sveta. Nato se loti predsednikove osebne »Pandorine skrinjice« in prikaže tesno osebno prijateljstvo ter poslovne vezi njegove družine in sodelavcev z vlado Savdske Arabije in pripadniki družine bin Laden. Višek povezanosti vidi v letalski karti, ki je člane družine bin Laden brez obsežnega izpraševanja FBI popeljala iz Amerike takoj po tragičnem dogodku. Precej kričeča se mu zdita spodrsljaj v državni varnosti in nenehni strah državljanov pred morebitnimi terorističnimi napadi, medtem ko v Ameriki velja "patriotski zakon", ki posega v temeljne človekove pravice. Zavito v meglo je tudi dejstvo, da so bile ameriške meje zaradi pomanjkanja sredstev nevarno nezavarovane, Busheva vlada pa je ogromne količine denarja usmerila v pripravo v na pol sveta oddaljeno vojno.

Vojna v Iraku se začne, Moore pa s kombinacijo izredne čustvenosti in zmerne jeze obravnava njene tragične posledice. Medtem ko Amerika prikazuje bridko soočenje družin z izbruhom vojne, se ameriški vojaki soočajo s strašno realnostjo iraške fronte. Navzklic vsej tej grozi pa brezobzirna Busheva administracija razglasi zmago in med tem predlaga znižanje vojaških dodatkov in zdravstvenih sredstev. In medtem ko predsednik govori o častni smrti za Ameriko, vojska skuša rekrutirati srednješolce iz najrevnejših soseščin. Sramoten položaj se samo še stopnjuje, ko zagledamo poslovne voditelje, ki se okoriščajo s človeškim trpljenjem, iraško nafto in krvjo ter denarjem ameriških davkoplačevalcev.

Samo Michael Moore je lahko v tem temačnem položaju videl popolno ironijo. Spodbujanje zakonodajalcev k branju že podpisanih zakonov, ali pa iskanje kongresnika, ki bi svojega otroka poslal v vojno v Irak. Dokumentarni film "Fahrenheit 9/11" je resnicoljuben, neusmiljeno šaljiv, močno provokativen in izredno zabaven.

Michael Moore: "Ni veliko kongresnikov, ki bi imeli tam svojega otroka … pravzaprav je samo eden. Morda bi morali najprej poslati svoje otroke vi. Kakšna se vam zdi zamisel?"

Biografija Michaela Moora

Michael Moore je leta 2002 v kategoriji najboljših režiserjev prejel oskarja za prelomni film "Bovling za Columbine" in posebno nagrado 55th Anniversary na filmskem festivalu v Cannesu leta 2002 ter cezarja za najboljši tujejezični film. "Bovling za Columbine" je bil pred režiserjevo novo mojstrovino najbolj uspešen dokumentarec vseh časov in je odprl vrata novemu valu uspešnih nefikcijskih filmov.

Moore je režiral tudi revolucionarni film "Roger and Me" (1989), ki govori o pogubnih posledicah odpuščanja delavcev v korporaciji General Motors v Flintu, v Michiganu. Z njim se je uvrstil na več kot sto seznamov desetih najboljših filmov leta in prejel nagrade za najboljši dokumentarni film na številnih ameriških filmskih festivalih. Posnel je še dokumentarec "The Big One" (1998) in celovečerec "Canadian Bacon" (1995), ki je bil uradni izbor na filmskem festivalu v Cannesu (nagrada Un Certain Regard).

Amerika Moora pozna tudi kot odličnega pisca stvarne literature. Njegovi zadnji knjižni uspešnici sta se prodali v skoraj 7 milijonski nakladi. Knjiga »Stari, kje je moja dežela?« (Dude, Where’s My Country?) (2003) je šest tednov kraljevala na vrhu ameriške lestvice in v Nemčiji prejela nagrado za najboljšo knjigo leta, »Neumni beli možje« (Stupid White Men) (2001) pa je bila pri New York Timesu uvrščena na seznamu knjižnih uspešnic več kot eno leto. V številnih državah se je prebila na prvo mesto, v Veliki Britaniji pa so jo izbrali za knjigo leta. Napisal je še dve uspešnici in sicer "Downsize This! Random Threats from an Unarmed American" ter "Adventures in a TV Nation" (napisal skupaj s Kathleen Glynn).

Michael je prejel nagrado emmy za serijo "TV Nation" in produciral dvakratno emmyjevo nominiranko "The Awful Truth". LA Times je serijo označil za "najpametnejši in najzabavnejši šov na TV". Režiral je tudi glasbene spote za skupine R.E.M., Rage Against the Machine in System of a Down.

Rodil se je leta 1954 v Flintu, v zvezni državi Michigan. Pri štirinajstih se je na katoliškem semenišču šolal za duhovnika, pri petnajstih je bil skavt. Pri osemnajstih je postal eden najmlajših izvoljenih uradnikov v ZDA. Štiri leta kasneje je izstopil iz politike in se posvetil časnikarstvu. Urejal je The Flint Voice, ki je kmalu postal eden najbolj uglednih alternativnih časopisov v Ameriki.

Zdaj živi z ženo in hčerko v New Yorku in Michiganu.

Filmografija Michaela Moora

2004 FAHRENHEIT 9/11

2002 BOWLING FOR COLUMBINE

  • Oskar - najboljši dokumentarni film
  • Filmski festival v Canessu - nagrada 55th Anniversary
  • Nagrada cezar, Francija - najboljši tujejezični film
  • Nagrada Independent Spirit - najboljši dokumentarni film
  • Filmski festival v San Sebastiánu - nagrada občinstva
  • Nagrada bodil, Danska - najboljši ameriški film
  • Writers’ Guild of America - najboljši izvirni scenarij

1998 THE BIG ONE

  • Filmski festival v Aspnu - nagrada občinstva
  • Filmski festival v Denverju - najboljši dokumentarni film

1995 CANADIAN BACON

  • Filmski festival v Cannesu (Un Certain Regard)

1992 PETS OR MEAT

1989 ROGER & ME

  • Mednarodni filmski festival v Torontu - nagrada občinstva, najboljši film
  • New York Film Critics Circle - najboljši dokumentarni film
  • Filmski festival v Chicagu - najboljši film
  • Filmski festival v Vancouverju - nagrada občinstva, najboljši film
  • L.A Film Critics - najboljši dokumentarni film
  • National Society of Film Critics - najboljši dokumentarni film

Kathleen Glynn, producentka

Kathleen Glynn je pred kratkim producirala z oskarjem nagrajeni dokumentarec "Bovling za Columbine" (2002), ki je med drugim prejel tudi posebno nagrado na filmskem festivalu v Cannesu, cezarja za najboljši tujejezični film ter nagrado Independent Spirit.

Kot producentka se je podpisala tudi pod film Michaela Moora "Roger and Me" (1989), celovečerec "Canadian Bacon" (1995) in dokumentarec "The Big One" (1998). Njeni televizijski projekti vključujejo seriji "TV Nation" in "The Awful Truth". Prislužila si je nagrado emmy ter nagrado na filmskem festivalu v Montreuxu Rose D’or. Skupaj z Michaelom Moorom je napisala knjigo "Adventures in a TV Nation".

Kathleen je ena izmed voditeljev Centra za pravičnost in demokracijo, ki osvešča ljudi o sistemu civilnih pravic, zagovarja neodvisno sodstvo in pravico do sojenja pred porotnim sodiščem. Z Moorom je ustanovila tudi Center za alternativne medije in kulturo, v okviru katerega podpira ustvarjalce filmov in organizacije, ki si prizadevajo popraviti krivice po svetu.

Njen naslednji projekt je dokumentarec "Sicko" (2006), ki bo obravnaval sistem ameriških zdravstvenih zavarovalnic.

LILA LIPSCOMB: "Moja družina predstavlja glavno oporo Ameriki. Pa ne samo moja družina, temveč na stotine družin. Na milijone. Ta država je zrasla na njihovih hrbtih."

KONGRESNIK JOHN CONYERS (demokrat, Michigan): "Sedi, sin moj. Večino zakonov sploh ne preberemo. Se sploh zavedaš, kaj bi se zgodilo, če bi prebrali vsak zakon, ki ga sprejmemo?"

MICHAEL MOORE: "Nisem mogel verjeti, da skoraj noben kongresnik ni prebral patriotskega zakona, preden se je zanj glasovalo. Storil sem edino možno patriotsko potezo in sem jim ga prebral."

BLAINE OBER, (predsednik, Družba za visoko varstvo - oklepna vozila v Atlanti): "Žal se nam zdi, da bo vsaj na kratek rok za nas položaj pozitiven... Dobro za posel, slabo za ljudi."

GORDON BOBBITT (vodja marketinga, podjetje Kalmar - dobavitelj opreme ameriški vojski): "Nikjer drugje na svetu ni takšne priložnosti za posel, nov posel, kakršna se danes ponuja v Iraku."

Komentarji

21.8. 2004 ob 12:29 zvezdica

Film sem si že imel priložnost ogledati (potegnjen iz interneta in moram reči, da si ga bom šel ogledat še v kino. Res, dober dokumentarec za anti-Bushiste.

— Infernale
23.8. 2004 ob 11:44 zvezdica

Skoda, da kolosej ni spremenil svojega cetrtkovega pravila premier. Kaj ne bi bil za tak film bolj primeren zacetek prikazovanja 11.9.?

— 9/11
26.8. 2004 ob 20:14 zvezdica

Dokumentarec sem si ogledala ta torek, in lahko recem, da je res vreden ogleda! Vam res ne bo zal, ce si ga boste ogledali! (S)mejte se!

— MOORE
29.8. 2004 ob 19:17 zvezdica

Slučajno sem bil v okolici Pule, ko je bil prejšnji mesec tam filmski festival in sem si ga ogledal. Na žalost pa moram reči, da me ni impresioniral niti četrtino toliko kot npr. Bowling. Film po začetni ostrini postane sluzasta zgodba mame, ki popolnoma nič ne misli. Jasno mi je zakaj se Evropejci zgražamo nad Američani. Škoda, ker s tem tudi spodkoplje verodostojnost Cannes-a in zlate palme.

— Luka
30.8. 2004 ob 2:15

komaj čakam da ga vidom. Je že na 76%

— koko
30.8. 2004 ob 22:56 zvezdica

En sam pregovor zadosca za povzetek filma: denar je sveta vladar. RE: Luka - "tough guy": morda bi pa morali tvojega sina ali hci poslati v Irak da bi sam izkusil "sluzasto zgodbo". Zgražam se ne samo nad americani ampak tudi nad tvojim komentarjem.

— mimoidoci
31.8. 2004 ob 14:37

Film si resnično zasluži ogled v kinu, čeprav ga nisem gledal. Samo bowling for columbie nisem še gledu. TAko da me čaka najprej Fahrenheit.

— nekdo
2.9. 2004 ob 22:19 zvezdica

ta film je carski vse kr gre nsprot bushu je carsko

— kren
5.9. 2004 ob 12:09

Hudooo

— clovek
6.9. 2004 ob 14:46 zvezdica

Ja, pa se ko Moore sprasuje tiste senatorje ali bi oni svojega sina poslali v Irak, mu se vsi izogibajo! In to ti je demokraticna ZDA z Bushom kot predsednikom! Fora jim je v tem, da naj posljejo kakega revnega mladenica, za katerega jim sploh ni mar!

— BLONDE
7.9. 2004 ob 18:21 zvezdica

tale film sm videla v Švici in mislim da je vreden vsakega ogleda. fim je namenjen vsem, ki hočejo zvedeti kaj je vse stalo za to vojno v iraku. preko filma spoznaš zakaj se je šlo (družinske povezave,...) in kako je reagiral bush v tistem času,...v glavnem najbolši film in predlagam da si ga ogledate. jaz si ga bom sigurno.

— lara
8.9. 2004 ob 15:49

Kdaj si boste pa vzeli čas in zadevo predvajali v Kopru? Hvala!

— Klemen
9.9. 2004 ob 2:12

Film sem si ogledal v Vietnamu.

— Majoneza
9.9. 2004 ob 9:27

KONČN EDN KI SE NE PUSTI TEJ OPICI KI SE IMENUJE BUSH!

— Samo
9.9. 2004 ob 11:23

Zakaj pa film ne bo predvajan v Kopru? Nam ne bo preostalo drugega kot da ga gremo gledat v Trst, pol a bodo komentarji o premalo gledalcih ipd.

— primorka
9.9. 2004 ob 19:34 zvezdica

Atentat na Georgea W. Busha, triinštiridesetega ameriškega predsednika in Forresta Gumpa,brez katerega bi bil svet znatno bolj dolgočasen in nezanimiv. Michael Moore, zloglasni filmar, ki je po zaslugi svojega najnovejšega filma postal public enemy number one in v Cannesu kljub temu požel najdaljši aplavz vseh časov, se je tokrat spravil na predsednika Busha. Na večkrat nerodnega in vseeno simpatičnega možakarja, ki so ga začeli sovražiti celo njegovi največji oboževalci. Ki je izgubil podporo tudi v Beli hiši. Ki so mu žvižgali že ob svečani inavguraciji. Ki svoje bušizme poka dan in noč. Ki bi lahko igral glavno vlogo v nadaljevanju Forresta Gumpa. Ki naj bi imel poslovne relacije z družino Osame Bin Ladna. Ki je Irak napadel za hobi. Ki se je v lov za Osamo podal šele mesec dni po 11. septembru. Ki se je v času terorističnega napada na slovita dvojčka zabaval na neki osnovni šoli. Ki je glasove na Floridi štel s pomočjo svojih infiltriranih sorodnikov. Ki je zmagal s prevaro. Ki je Ameriko spremenil v najbolj nepriljubljeno državo na svetu. Ki je imel na svoji zadnji konvenciji preko 250 tisoč protestnikov. In seveda, ki mora dobiti še drugi mandat, saj ga svetovna javnost potrebuje bolj kot si misli. Naš planet bi bil brez njega čisti dolgčas. Michael Moore ne bi nikoli posnel finančno najbolj uspešnega dokumentarca v zgodovini. Marcel Štefančič, mlajši ne bi vedel o čem naj piše. Časopisi in tv postaje bi ostale brez bušizmov. Amerika bi se znova spomnila fafanja Monice Lewinsky. Politični analitiki bi se ustrelili od dolgega časa. Osama Bin Laden bi šel v pokoj. Saddam Hussein bi odpotoval na Havaje. Ameriški glasbeniki in filmski zvezdniki se ne bi mogli delati norca. Cena nafte bi padla na minimum. Nesrečna Lila Lipscomb, ki je v Iraku izgubila sina, pa ne bi nikdar postala slavna. George W. Bush, pridni sinko tistega drugega Busha, ki je okoli hodil s sto letno ženo Barbaro, ki si jo je privoščil tudi raper Ice T, je torej nujno zlo. Čisti pop fenomen brez katerega ne moremo živeti. Eni zato, ker ga sovražijo. Drugi zato, ker si nočejo priznati, da ga ne ljubijo več. In tip ga res lomi. Na celi črti. Od jutra do večera. Tako močno, da je sedaj dobil še svoj film. Svoj Fahrenheit, svoj toplomer, ki bi mu ga rad Michael Moore zaril v tazadnjo in čakal da eksplodira. Pa četudi nam je podatke serviral sila enostransko, večkrat razvlečeno, svojeglavo in pač s svojim lastnim prepričanjem, za katerega ni imel uradnih dokazov. Prav imate, Michael Moore se na vsak način trudi ujeti slavo novinarjev Carla Bernsteina in Boba Woodwarda ter pri tem pozablja, da sta možakarja v sedemdesetih s prestola vrgla predsednika Nixona. Njegov Bush pa kljub filmu ostaja na čelu države, kjer ga po vsej verjetnosti čaka še en mandat. In ravno zato Mooreove trditve, Mooreove teorije zarote, obvisijo v zraku. Ali še boljše, v prahu, ki je nastal 11. septembra, ko se je porušil World Trade Center. Moorea namreč nihče na vzame dovolj zares, marveč le kot klovna, ki pač ne mara republikancev. Sicer pa, le koga v Sloveniji briga, kdo bo novi ameriški predsednik.

— iztok gartner
10.9. 2004 ob 13:06

Z demokracijo je hudič z grmički ali ne... Poglejte si www . trilateral . org, za malo ozadja pa komentar Naoma Chomskyja na www . chomsky . info / books / priorities01.htm

— Paranoik
10.9. 2004 ob 13:36

Z demokracijo so težave z grmički ali brez njih. O organizaciji Trilateral Commission ki že nekaj desetletij "fura" demokracijo v free worldu je pisal leta 1981 že Naom Chomsky v svojem članku "The Carter Administration: Myth and Reality". Toplo priporočam v branje, zna zelo pomagat pri razumevanju ozaja "zahodne demokracije", ki smo jo ob samosvojitvi žal fasali tudi pri nas. Aja, organizacija ni kaka velika skrivnost, njihove strani so lepo na spletu, besedi trilateral dodajte spredaj tri w-je, zadaj pa org.

— Paranoik
10.9. 2004 ob 20:18

mene briga! in nisem edini ;)

— noj
10.9. 2004 ob 22:55 zvezdica

najbolj, kar me je sokiralo pri filmu je to, da se to kar prikazuje dejansko dogaja. tudi slovenski vojaki odhajajo v irak, zato da bo bush lahko imel svojo nafto! film je definitivno vreden ogleda, ker nam na simpaticen nacin odpre oci in film pelje tako da so jasne tudi tiste stvari, ki jih sicer ne pove. nekje sem slisala, da je bush "fajn", ker je res antikomunist. zakaj se pa potem sestaja s putinom? in to seveda kje drugje kot v sloveniji, ki jo pa seveda vodijo sami komunisticni prasci! shame on you president bush and former president kucan!

— ema
11.9. 2004 ob 18:23 zvezdica

film zelo dober, eden bolših ki sem jih kadarkoli videl.res.upam da bush ne bo še 1x izvoljen!

— g.w.b.
11.9. 2004 ob 21:17 zvezdica

No, nekatere pa nas vseeno briga kdo bo v ameriki nasednji na predsedniškem stolčku, ker je že pri Bushu razvidno da lahko en teleban z preveč dnara pa polovico hrčkove pameti pride na oblast pa začne delat težave pa mešat d*** po celem svetu. Upajmo da bo naslednji predsednik ZDA imel pamet vsaj na ravni kakega pesa al pa vsaj neke miši, ne pa pol-hrčkaste tak ko Bush.

— nekdo
12.9. 2004 ob 0:47

ej iztok ma kar sem prebrala tvojih komentarjev,morem rečt da pojma nimaš!! ne delaj si reklame tu! kar se tiče filma ; nebo vam žal ! nina

— ninca
12.9. 2004 ob 13:06 zvezdica

11. september 2001 je v zgodovino (še posebej ameriško zgodovino) zapisan s črnimi črkami. S črno barvo bo pa obeležena Busheva administracija in njegovo vladanje. In prav George W. Bush je glavna tarča Moorovega kontroverznega dokumentarca. V prvi polovici filma nam razkrije "zaroto", ki je povezana z 11. septembrom in gospodarskimi povezavami med Bushevo družino in družino Osame Bin Ladena. Moore postreže z dokazi, ki so v bistvu šokantni, odprejo oči in te pustijo ogorčenega. Pa saj, Moore manipulira z dejstvi, vendar je to tudi njegov namen – narediti vse, samo da Bush ne bo dočakal novega mandata ter da ne bo potisnil ZDA še globlje v blato, kot že so. Če bo ta film tudi dosegel svoj namen, bomo videli na prihajajočih predsedniških volitvah. In upam, da bo. Fahrenheit 9/11 je sicer eden najbolj manipulativnih filmov zadnjih let, vendar nikakor ne manipulativen kot Seabiscuit. V drugem delu filma pa Moore ubere drugo, bolj sentimentalno pot. Spotikanje in blatenje Busha se konča, pa čeprav Moore prav tukaj najbolj udari po njem. Predstavi nam zgodbo Lile Lipscomb, zavzete patriotke, ki je podpirala vojno v Iraku vse dokler ji ta ni vzela sina. Moore nedvomno udari na prave tone s pristopom, ki ga ubere, saj nam na svojevrsten in povsem oseben način predstavi nesmisel vojne, še posebej nesmisel vojne v Iraku. Evropa je nedvomno kraj, kjer je Moore kovan v zvezde. To je upravičila tudi Zlata palma na letošnjem filmskem festivalu v Cannesu. Nedvomno je bila odločitev žirije politično dejanje, vendar pa to ne spremeni dejstva, da je Fahrenheit 9/11 spreten filmski dosežek. Od tega, ali je Moore upravičen zmagovalec ter ali je film res tako močan in vpliven, pa je predvsem odvisno od vsakega posameznega gledalca. Edino, kar lahko pripomnim je, da obe trditvi popolnoma držita.

— Blazer
12.9. 2004 ob 17:01

Film veliko razocaranje je pac za tiste ko ne gledate dnevnika!!! saj se ze tam zve vse kar ti moore natrobi v filmu, fora ni bog kaj dobra in film ni hvale vreden,in mogoce zato ni dobil distbuterja v ameriki! Woord!! Aja pa baba si je sama kiriva! Vsi zdaj v vojsko so rekle mame ane!!!be brave mein liba freund!!

— bobo
12.9. 2004 ob 19:21 zvezdica

ja... film oz. dokumentarc je res zakon saj res pokaže kaj se je RES dogajalo! ne pa neki cenzuriranga kar kaže vlada ubogim naivnim američanom! vse preveč se zavzemajo za patriotizem ki meji že na kretenizem! oni gledajo vse preveč ozko in ne vidijo resničnega sveta ki se dogaja okoli njih! sploh pa da toliko ljudi (glede na statistike, Bush vlada pri volitvah!) se zmeraj vrjame v Busha! halo?!!! kje imate pamet? poglejte okoli sebe več ali manj nasrkajo samo nedolžni ljudje! KOMAJ ČAKAM ČAS KO SE BODO AMERIČANI NEHALI IGRATI BUTASTO IGRICO Z NASLOVOM SVETOVNI POLICAJI!!! ampak mislim pa da tega časa ne bom dočakala

— kr_ena
12.9. 2004 ob 19:46 zvezdica

Film je odlicen kolaz posnetkov! Sploh tisti insiderski so me zelo impresionirali, na primer ko mladi ameriski vojaki (prisodil bi jim 19, 20 let) med obstreljevanjem iraskih his in streljanjem na ljudi preko slusalk poslusajo glasno heavy glasbo, tako da se jim na koncu ze zdi, kot da igrajo racunalnisko igrico!! Pa o ozkosti razmisljanja precejsnjega stevila Americanov, napumpanega patriotizma.. Pravzaprav niso sami krivi, tako so bili vzgojeni. Posledice so pa potem take, kakrsne so. V samem bistvu gre za denar. Moore lepo prikaze, kako v vojno posiljajo v glavnem revne sloje. kot namen vojn pa izpostavi zeljo vladajocih slojev po ohranitvi taksnega sistema, zaradi cesar ga ves cas drzijo na meji ravnotezja. Res dobre izpeljava na koncu filma! In ce poskusamo projecirati vso stvar v nase okolje, na naso politicno-gospodarsk o-klientelisticno situacijo v Sloveniji - ali mar ni stvar zelo podobna? OK, seveda gledano zelo pomanjsano, v zelo majhnem merilu, pa vendarle!? Pomislite! Posledice za svet sicer niso v taksnih razseznostih kot ce se to dogaja v v ZDA, ki imajo tako moc in vpliv v svetu, za nas pa je tudi to mikro okolje pomembno!! Zato bi vsak od nas moral v sebi imeti koscek Moora, v vsakem trenutku. Moramo biti sposobni biti kriticni, ne videti vse vedno tako, kot naj bi bilo samoumevno, stopiti je treba korak ali dva nazaj, da vidimo sirso sliko. Sicer nismo kaj dosti drugacni od Americanov. Sicer tudi mi le kupimo, kar nam prodajajo!! Tudi sam film je treba gledati na ta nacin, ne ga le "kupiti" od Moora! Vsekakor si film poglejte!!

— Projektor
12.9. 2004 ob 20:35 zvezdica

Sama sem si ogledala ta film ze junija, ko ga se ni bilo na voljo videti v nasih kinih. Kot premierno sem si ga ogledala v Angliji, v Odeonu. Res mi je vsec in mislim, da ga bom sla pogledati tudi v Sloveniji! Res vam predlagam, da si ga ogledate, ker je the best! Lep pozdravcek!

— Alja
13.9. 2004 ob 14:22 zvezdica

Z demokracijo so težave z grmički ali brez njih. O organizaciji Trilateral Commission ki že nekaj desetletij "fura" demokracijo v free worldu je pisal leta 1981 že Naom Chomsky v svojem članku "The Carter Administration: Myth and Reality". Toplo priporočam v branje, zna zelo pomagat pri razumevanju ozaja "zahodne demokracije", ki smo jo ob samosvojitvi žal fasali tudi pri nas.

— Paranoik
13.9. 2004 ob 14:42 zvezdica

Ja, tele grmički so orngi zašejkali tale svet. Pa nič ne kaže, da bo kmalu kaj bolje. Žal pa tudi demokrati niso nič boljši, morda stvari le ne delajo tako brutalno in vsem na očeh.

— Zaskrbljen
14.9. 2004 ob 8:40 zvezdica

... ogled filma. ZELO DOBRO, M.MOORE !

— maja
15.9. 2004 ob 9:42

bush = kreten politika = denar vojna = smrt to so jasna dejstva, ki jih vsi poznamo. kaj je torej novega? moore je sicer frajer ker se loti teme, a meni je bil boljsi bowling.

— pupa
15.9. 2004 ob 12:06 zvezdica

Bush se vsaj ukvarja s tistim za kar je bil izvoljen, z Ameriko in njeno okolico. On zna, popestriti življenje vsem ni lahko in ti s tem zmanjka časa za tajnico (boga tajnica!).Saj je vendar samo človek kot Ala Bin, samo da ima slednji več las pa denarja, najbrž še. Tajnica lovi svojega šefa in vpije ( KILLI BILLI ), mogoče pa ima Moore tudi tukaj prste vmes, al ne, ni njegova tema, mogoče kdaj o Billu pornodokumentarc FAHRENMONI. Dokumentarc je OK, samo mnenja so različna, vsake oči in izkušnje imajo svojega malarja. Iztok kr uredu, se strinjam, delno. Ljudje na tako visokih položajih krojijo tudi usodo nas, kaj če se slučajno Schwarzeneger odloči zbrisat Austrijo pač ker ma veze, misliš da jo bo do meje.

— NEJC
15.9. 2004 ob 12:38 zvezdica

Film Fahrenheit 9/11 je tipičen "make money and run" izdelek, ki bo zagotovo všeč vsem, ki so se pred leti zavzemali za ohranitev deževnega gozda in se bodo čez dve leti z isto vnemo zavzemali za karkoli bo že takrat v modi. Mene, ki sem tepec in se ne zavzemam vedno za prave stvari, pa zanima, če bo res, ko malega Georga na oblasti zamenja Kerry, ameriška oboroževalna industrija začela namesto orožja izdelovati palčke za čiščenje ušes, na žal že obstoječih letalonosilkah pa se bodo vrstili rejv partiji dokler jih rja dokončno ne razžre. Ker drugače, bi se, če dovolite, še naprej zavzemal za hladno pivo v svojem hladilniku in lepo dišeče mladenke v objemu, skrb, kdo je in kdo bo na čelu ene bolj butastih korporacij pa prepuščam Mooru in njegovim oboževalcem. Aja, da ne pozabim, kako je pa kaj z deževnim gozdom, ga še žagajo?

— Edmund Kean
16.9. 2004 ob 23:57 zvezdica

Kr ena: Američani so ozki... a mi slovenci smo zelo open minded ne? Dej sploh nimaš pojma o čem govoriš, kot vsi mladi slovenci, ki so omejeni, osebnostno nekonsistenti, in razglabljajo o stvareh ki nimajo niti najmanj pojma. PS: Če bi bilo vse zlata resnica kar je na Fahrenheit 9/11 bi bil Bush še zdavnaj v čuzi.

— Olajuwon
17.9. 2004 ob 23:10 zvezdica

V kino, na ogled filma! Ne bo vam zal. Zgodovinski dokumentarec!:)

— missA
19.9. 2004 ob 17:07 zvezdica

Poglej, najprej se malo pozanimaj kako se sploh obsodi predsednika ZDA oz. pred tem obtoži, da boš vedel/-a o čem govoriš. Ni vse tako lahko, ko pa imaš predsednika, ki ima zelo zelo veliko vlogo pri ustvarjanju politike (ni to tako kot pri nas, ko je predsednik samo simbol in praktični nima nobene funkcije)! Lp

— Lili
19.9. 2004 ob 22:55

Ludje...razen tega da sm bla čist šokirana,se sprašujem kje bo svet če Bush še enkrat zmaga.To ni res.

— sky
20.9. 2004 ob 13:07 zvezdica

Film je res odličen, prikaže resnično stanje v Ameriki in mislim, da bi si ga morali ogledati vsi Američani! Ampak, na žalost še vedno živijo v iluzijah, ki so se jim oz. se jim bojo podrle! Dobro je že to, da so nekateri začeli razmišljati malo drugače! Kdaj bomo pa Slovenci dobili Michael Moor-a ? Mislim, da ga tudi mi potrebujemo! A ne bi bilo to zanimivo! LP Katja

— Katja
20.9. 2004 ob 14:48 zvezdica

... in dodajam: kvaliteta filma se tud men zdi, da ne glede na to, ali se s prikazom oziroma interpretacijo dogodkov strinjamo z M. Moorom ali ne, nas film spodbudi, da vsaj mal začnemo kritično gledat na "resnico", ki nam jo uradna politika (vsakodnevno) prodaja in in da je torej potrebno vedno znat vidt tud "hrbtno stran".

— Miša
22.9. 2004 ob 9:14 zvezdica

Po filmu sem ostala brez besed. Koliko stvari še ne vemo o Bushu? In koliko smo jih s tem filmom izvedeli? Najbolj se mi je utrnila v glavi zgodba o vojakih, ki jih pobirajo iz najrevnejših predelov ZDA. Le iz kje jih bi, ko pa noben senator niti slišati ne želi, da bi svojega otroka poslal v Irak? Revni nimajo dovolj denarja za na univerze in lahko na pošten način zaližijo le pri vojski. torej je strategija ZDA le ta, da ustvarijo čim več revščine, ki bo lahko služila interesom države. Se vam ne zdi to malo podobno Sloveniji? Ali ni vedno več revščine pri nas? In ravno ta revščina bo odšla v vojsko. Potem bodo pa vsi jokali tako kot mama za sinom v filmu Fahrenheit 9/11. Mislim, da bi ta film moral videt cel svet, tudi Bush. Amak on se bo zatekel na svoj ranč, kje preživi 3/4 svojega časa.

— anja
26.9. 2004 ob 1:28

Kaj nej rečm druzga ko... vsaka ti čast Michael Moore... usaka ti čast da je tak dokumentarc skup sestavu.

— Love
26.9. 2004 ob 9:25

popolno strinjanje

— rozmaN
26.9. 2004 ob 22:19

Ma ta Bush je tolk neumen, da ne mores verjet! Samo se nekega norca dela in je vecinoma na pocitnicah! Ce ga se enkrat izberejo za predsednika ZDA, to bo propast celega sveta!

— LILLY
29.9. 2004 ob 11:51

hvala vam lepa kolosejevci! zakaj je koper še enkrat več po vaši zaslugi deprivilegiran? zakaj dobivamo take filme s skoraj dvomesecno zamudo?

— koper
29.9. 2004 ob 16:03

Filem je zelo dober ampak če greš v kino gledati film ne pa zaradz klape... drugače pa vam ga priporočam še posebej če se zanimate za take zadeve...

— ocena je...
29.9. 2004 ob 20:17

Also da stimm ich dir voll zu ... alleine wenn nur wenig stimmt is es verdammt org was dort passiert. Ich war selbst im Sommer 4 Wochen in den USA und die Spannung zwischen Bushanhängern und Gegnern ist gewaltig. Auch wenn der Film sehr subjektiv ist, ist es für mich irgendwie unwirklich, dass sowas passieren kann. Mich würds interessieren was Bush dazu sagt...

— Husqvarna
1.10. 2004 ob 22:37 zvezdica

Fahrenheit 9/11 je uspešen, ker je kontroverzen. Kontroverzen pa je zato, ker brez zadržkov kritizira Busha. Po domače, tako je antibuševsko naspidiran, da mu uspeh ni mogel izostati. In še utemeljitev ocene: 1. Fahrenheit je direkten in predrzen, ima jajca, da izreče vse. Požvižga se na to, kakšen bo odziv, kdo ga bo gledal in kje ga bodo predvajali. Želi biti konkreten in ne pomehkužen. 2. Edino kar me moti je, da Moore v naslovu najavi 9/11, v filmu pa je točka pozornosti predvsem na Bushu. 3. Brez dvoma pa je poživil dokumentarno produkcijo in dokazal, da so lahko tudi filmi te vrste postanejo box-office-blockbust erji. Uspešno. Več na www.geocities.com/mr xfilm...

— www.geocities.com/mr xfilm
3.10. 2004 ob 1:31

film je odličen in je dober prikaz resnice, kaj se je dogajalo po izvolitvi bušmana, ima nekaj smešnih utrinkov, vendar ti pusti žalostne utrinke, na žalost v večini resnične.

— michael
12.10. 2004 ob 16:14 zvezdica

Film sem si ogledal z malo zamude, ampak je bilo vredno počakati. Tudi, ko film vidiš se še vedno sprašuješ, če je vse to res mogoče, da so lahko ljudje tako pokvarjeni in da bi takšne stvari naredili za denar. Se pa tudi zastavlja drugo vprašanje? Kako to, da je takšen film lahko prišel na spored v Ameriki, zakaj je Bush to dovolil. Saj vemo, kako je vlada v ZDA reševala sporna vprašanja, ter kako so se nahitro znebili JFKja in M. L. Kinga. Ali se mogoče tudi tukaj skriva nekaj česar mi nevemo? To bo pokazal čas. Sicer mi je bil Bowling bolj gledljiv ker je zgodba bolj obsežna, tukaj pa je res vse bolj čustveno obarvano. Vsekakor je to čisto pravi antibushevski film in če bo Mooru uspelo njegovo poslanstvo bo to dokazalo, da je film zares orožje!

— Peter
16.10. 2004 ob 22:40

fak ta film res RULZ! vredno ogleda! najhujši film res...

— Ana
18.10. 2004 ob 7:40

Film sem si ogledala včeraj. Ta film je enkraten, zgodovinski dokumentarec, vreden ogleda in absolutno vreden oskarja! Čestitam M. Moore!

— Alenka
20.10. 2004 ob 13:07 zvezdica

Fim je jasen dokaz, da z ameriško družbo, ki bo izvolila Busha (če ga seveda sploh bo) ponovno za predsednika ZDA, nekaj ni v redu. Hkrati kaže na dvoličnost sistema, ki se deklarira za demokratičnega, hkrati pa krati človeške pravice mnogim v ZDA in po svetu. Tone

— Bravo, Moore!
20.10. 2004 ob 13:45

Čimprej tak film o kučanovem klanu ter o lds mafiji.ma namest da se z američani bavmo mamo teke stvari tud doma

— iztok
20.10. 2004 ob 17:22

ma kaj se zanimamo za ameriko raj pred svojim pragom počistimo...vseeno je kdo zmaga...bush al kerry ...važn da je pr nm pršl do sprememb.kje si moore da boš posnel film olds mafijia:?

— iztok
20.10. 2004 ob 17:38

bravo Iztok Gartner ...prov si napisu!.pač tak je moore poln predsodkov, brez dokazov...z svojimi vesoljskimi teorijami...pač zelo nestrpen do busha...ma kaj ga je pa xclinton sral smo pa kr pozabl...fafala mu ga je, bombardiral je.pa on je bil jack...s to razliko da je isto delal kot zdaj Bush le da v Rokavicah IN NASMEHOM

— iztok
23.10. 2004 ob 19:20 zvezdica

Gledal včeraj in moram reči, da me je razočaral. Preveč stvari ostane nedokazanih za veliko drugih pa ne pove vsega. Na primer ko našteva ameriške zaveznice pove samo za tiste najbolj boge in vse predstavi kot nikakve drzave. kje so italija, španija, anglija? Agenti secret service-a bele hiše ki hodijo oblečeni v policijske uniforme in se predstavijo kot secret agents? halo. Saudsko arabijo predstavi kot državo v kateri živijo sami bogataši, ki so vsi teroristi. Prevzame čisto ameriško aroganco - kako lahko vlagajo drzavljani druge države v ameriško gospodarstvo. Aja Amerika napade irak, državo katere državljani niso ubili niti enega američana, ja seveda in v zalivski vojni so se streljali s paintballom. Tista družina ki ji ubijejo otroka je pa itak cela mehiška nadaljevanka. Najprej je ponosna kako pošilja svoje otroke v vojsko, kjer dobijo priložnost izobraževanja in potovanja po svetu, ker ona tega njim nebi mogla omogočiti, pa čeprav se pohvali da dela kot namestnica direktorja na tisti socialni službi. Zaničuje ljudi ki protestirajo proti vojnam, ker baje da na tak način ponižujejo ameriko in njenega sina. Vsak dan izobesi ameriško zastavo, prvič je to naredila ko je jena hčirka odšla v vojsko (hčerka je čista belka, čeprav je njen oče črnc in njen starejši brat mulat). Ko ji sin umre gre pred belo hišo, da vidi kdo je kriv za smrt njenega sina in reče, da hoče videti kdo ga je poslal tja, s tem da ona pozablja da ga je sama poslala v vojsko. Intervjuji z žensko so snemani v različnih časih, čudno se mi zdi, kako je slučajno našel žensko, ki je tako ameriška in prav njen sin umre v prvemu sestreljenemu helikopterju v napadu na irak. Nekatere stvari v filmu so dobro predstavljene in razkrite, še posebno povezave Bush družine z različnimi posamezniki, ter reportaže iz iraka, nekatere so pa pretiravane. Ne me razumet narobe Busha ne podpiram in upam, da ne bo ponovno izvoljen, prav tako se mi zdi vojan v Iraku nepotrebna in zaničevanja vredna, ampak Moore je postal po Bolwing preveč nadut in željan denarja, ki ga z filmom ki govori o trenutno najbolj osovraženem človeku na zamlji zaslužiš zečo veliko, toliko več če v filmu govoriš le slabe stvari.

— Blue
24.10. 2004 ob 0:33 zvezdica

Ocitno če ARGUMENTIRANO skritiziraš film to ni uredu. No bom napisal kot ostali. Film sploh ne preseneča, če gledalec ob njem razmišlja in se ne le čudi povedanemu opazi, da marsikaj ne štima. Film je namenjen čisti anti Bush propagandi in to na najbolj neokusen način kar se da. Veliko neargumentiranih in nedokazanih izjav in trditev. Film ima tudi nekaj svetlih plati, saj nazorno prikaže odnose med Bush - Bin Laden družinama. Čudi me, da Moore ni povedal kaj več o Saddamu naprimer to, da je bol nekoč častni meščan mesta detroit. Nikjer ne omenja niti Bushevega največjega zaveznika - Blaira.

— Angry Blue
24.10. 2004 ob 9:52 zvezdica

Film sem si ogledala v ameriki, zato me je se bolj impresioniral, saj ga smejo predvajati le v dobri osmini vseh kinematografov. Zato je zanimanje se vecje, res je vreden ogleda.Je se eden razlog ki potrjuje Bushev "visok" IQ.Pojdite in poglejte!

— laura
26.10. 2004 ob 13:01 zvezdica

Jaz pa bi sam rada napisala en komentar na sporočilo, ki ga je poslal Iztok Gartner! Oz je samo nadaljeval s tem, kar je rekel Moore! Ne vem, od kod vam ideja, da je Bush zmagal s prevaro! Rajši bi si prej pogledli, kako te stvari potekajo v Ameriki oz. kakšen sistem imajo tam, potem pa govorite take neumnosti! Sicer tudi sama nisem za Busha, ampak vseeno pa vem, da je bila njegova zmaga glede na tamkajšni sistem korektna!

— tixi
27.10. 2004 ob 17:37 zvezdica

V bistvu zmaga Busha ni bila korektna. nekorektnosti so se pojavile v Floridi, tako kot to pove Moore. Po zadnjem seštevku glasov je tam zmagal Al Gore, in kdor je zmagal v Floridi je zmagal volitve 2000. Zakaj ni Al gore potemtakem predsednik?, ker je pred zadnjim štetjem glasov Bush že izgovoril predsedniško zaprisego, nato se je senat odločil, da je boljše da ostane Bush predsednik, da nebi preveč zmedli ljudi.

— Blue
27.10. 2004 ob 23:21

čist prov maš...tak sisstem majo...in je čist legalno zmagu...pr nm se pa norce delamo iz tega!.ma kaj čmo če je al gore zgubu.bush pa zmagu.in še neki.jst sm za busha...pa če krga to mot..potem je nestrpnež čao

— iztok
2.11. 2004 ob 20:49 zvezdica

nekaj pa je zanimivo...kako moore fantazira...skor nč ne dokaže.mal se mu tud že blede.ampak...narod SLOVENSKI mu pa verjame.nedokazano fantastiko...zanimiv o..pa se delamo norce iz američanov...pa sami vse verjamemo kar pride na platno.nekateri komentarji so pa res butasti.kot da je za vse kriv bush.ja kaj je pa prej Clinton delal 8 let...a je jajce prasku:)

— iztok
5.11. 2004 ob 17:45 zvezdica

Film(dokumentarec) sem si ogledala. Zanimivo, bil mi je zelo všeč. Najverjetneje zato ker Busha pokaze v meni zelo zanimivi luči. Sem pa totalno šokirana ker je Bush ponovno zmagal na volitvah. UNIČIL BO SVET!

— Anti Bush(evka)
8.12. 2005 ob 13:28 zvezdica

Ne vem sicer, če je film verodostojen, ker se ne spoznam toliko na politiko, sam film je vseeno kr zabaven in obenem ti da misliti, v kakšnem svetu živimo. Vseeno pa je Bowling for Columbine boljši!

— Cheguar
18.2. 2006 ob 12:59

s tem filmom je michael moore lepo dokazal kako butasti so američani. gredo v vojno čisto brezveze, vojake iščejo nezakonito.jst sm sam hepy da smo u sloveniji mal bol normalni kr tam neb rada živela. resn glejte film kr vam bo dal mislit (še posebi uni prizori iz vojne).po njih pa nism mogla spat.

— romana
5.5. 2010 ob 18:36

po moje dober

— -kino-

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.