Kolosej

Erin Brokovich

drama
Na sporedu od: 22.6.2000, Kolosej Ljubljana
2h 11min / 131min
Scenarij: Susannah Grant
V svetu, kjer je junake potrebno iskati z lupo, nas zgodba o Erin Brockovich navdihujoče opomni, kako mogočen je lahko človeški duh. S strastjo, vztrajnostjo in neomajno željo boriti se za pravice nepriviligiranih se je kljubovalno zoperstavila vplivnežem. njena zmaga pa je bila še toliko slajša, saj je s tem, ko je pomagala drugim, obenem pomagala tudi sebi.

Erin Brockovich je vznemirljiva, zabavna in neobičajna drama, ki temelji na resničnih dogodkih. V naslovni vlogi nastopa dvakratna nominiranka za oskarja Julia Roberts in sicer kot dvakrat ločena mati treh majhnih otrok, ki sprevidi krivico, se spravi nad podleže in zmaga.

Erin (Roberts) gre hudo za nohte: je brez denarja, brez službe in brez posebej dobrih obetov na obzorju. Po avtomobilski nesreči, ki je ni sama zakrivila, se znajde še v hujši godlji, kajti njen odvetnik ji ne uspe zagotoviti nikakršne denarne odškodnine. Ker se nima kam več obrniti, Erin moleduje svojega odvetnika Eda Masryja (Albert Finney), naj jo zaposli v svoji firmi. Ravno tam med delom naleti na zdravniške kartoteke, vstavljene med dokumentacijo o nepremičninskem primeru. Ker ji ni jasno, zakaj gre, začne iskati povezavo. Eda prepriča, naj ji dovoli raziskati stvar. Odkrije zaroto, s katero so prikrili dejstvo, da so v lokalni skupnosti zaradi onesnažene vode njeni prebivalci postali žrtve pogubnih bolezni.

Čeprav se ti nesrečni ljudje sprva obotavljajo sodelovati, jih Erinina vztrajnost in osebno zanimanje za njihova življenja primorata, da začno poslušati. Erin je sorodna duša, ena od njih. Ker zna navezati stik z njimi in se spustiti na njihov nivo, se v njeni družbi počutijo prijetno in nazadnje si le pridobi njihovo zaupanje. Ob strani ji stoji sosed George (Aaron Eckhart), motorist na harley davidsonu, čigar prijateljstvo in podpora ji omogočita, da si za primer resnično lahko vzame čas. Erin dobesedno hodi od vrat do vrat in zbere podpise šestotih tožnikov. Nazadnje Erin in Ed dobita primer z najvišjo poravnavo v direktni tožbi v vsej ameriški zgodovini. 333 milijonov dolarjev. Ker ji je uspelo nemogoče, se je Erin dokazala in ponovno našla sebe.

Začetki

V igri usode, kakršna se običajno zgodi v romanih, je bil zmenek Carle Santos Shamberg pri kiropraktičarki katalizator za nastanek visoko-proračunskega filma. Kajti ležeč na njeni mizi, je prvič slišala zgodbo o še eni pacientki, katere zgodba se je zdela večje od življenja samega.

"Zgodba o njeni prijateljici Erin se mi je zdela komaj verjetna. Nisem mogla verjeti, da je ta dvakratna ločenka s tremi otroki, brez denarja, dohodkov ali formalne izobrazbe, lastnoročno izoblikovala primer. Zdela se mi je naravnost idealna vzornica za novo tisočletje."

Carla je svojemu možu Michaelu Shambergu, ki je skupaj z Dannyjem DeVitom in Stacey Sher soustanovitelj Jersey Films, dejala, da bi bila to idealna zgodba, ki bi jo njihova firma spravila na veliko platno.

Erin Brockovich, v kateri so po Daleč od oči leta 1998 spet sodelovali isti režiser, studio in producenti, je prava Pepelkina zgodba. Dejstvo, da je zagnanost ene same ženske imela tako pozitiven učinek za tako veliko število ljudi, istočasno pa se je povsem predrugačilo njeno življenje, je idealna snov za veliko platno.

"Erin je zelo topla oseba in prav zaradi te lastnosti so ji družine zaupale svoje intimne življenjske zgodbe," pravi Carla. "In ob podpori Eda Masryja je lahko v tem primeru sledila svojemu instinktu."

V času, ko sta se Erin in Ed spoznala, je Ed počasi zaključeval kariero in se veselil upokojitve. "In potem je vkorakalo to dekle in vse se je spremenilo," pravi Santos Shambergova.

Leta 1993 sta zbrala podpise več kot 600 prizadetih klientov in tožila PG&E, podjetje, vredno 30 milijard dolarjev. Zaradi njunih prizadevanj PG&E trdi, da ne uporablja več heksavalentnega kroma v nobeni od svojih tovarn kompresorjev, vsi njihovi rezervoarji pa so sedaj zaščiteni tako, da onemogočajo onesnaževanje podtalnice. Čeprav podjetje ni bilo nikoli spoznano za krivo, je PG&E tožnikom plačalo 333 milijonov dolarjev.

"Zaradi razlik med njima sta Erin in Ed popolna ekipa," nadaljuje Santos Shambergova. "Eda odlikujeta poznavanje prava in izkušnje. Zaradi dejstva, da Erin Brockovich ni bila odvetnica in ni imela nikakršne formalne izobrazbe ali izkušenj kot uradnica v pravni pisarni, je njena zmaga še toliko bolj osupljiva."

Zbiranje ekipe

Predsednica Jersey Films" Gail Lyon je bila prva, ki se je o projektu pogovarjala s Susannah Grant. Tej je bila zgodba takoj všeč in je pristala, da bo napisala scenarij. Grantova je predtem napisala scenarij za Pepelkino ljubezensko zgodbo in s tem dokazala, da zna učinkovito napisati žensko zgodbo.

Reakcija Julie Roberts na scenarij je bila pozitivna in je takoj podpisala pogodbo, da bo upodobila naslovno junakinjo.

Producentka Stacey Sher, ki je s Shambergom ter Soderberghom sodelovala že pri Daleč od oči, je menila, da bi Soderbergha zanimala tudi režija Erin Brockovich, saj "ima rad dobre zgodbe in zgodbe, kjer sta tisto, kar vidi junak, in tisto, kar vidijo drugi, dve povsem različni stvari. To je zgodba o izjemni ženski, ki jo svet vidi na en način in ki ni takšna, kakršna je videti na zunaj. Je napeta, zabavna in veličastna že sama po sebi, zato smo hoteli nekoga, ki jo bo ohranjal realistično. Stevenova dela niso nikoli sentimentalna, prepotentna ali pocukrana. Zdelo se nam je, da bo to zares klasično zgodbo tako tudi ohranil. "

Soderberghu je bila preprosto všeč "zaradi zelo linearnega scenarija. Temeljil je na igri in junakinji, ki nastopi v vsakem prizoru. Do sedaj še nisem posnel takega filma in to me je pritegnilo. Erinina zgodba je zares zanimiva. O primeru nisem vedel ničesar, a pri Jerseyu so si celo leto prizadevali, da bi prebral scenarij. Potem - kot se to vedno zgodi - sem v času, ko sem zaključeval The Limey, iskal nekaj povsem drugačnega, česar bi se lotil. Ko sem se pridružil projektu, se mi je zdelo, da je delno moja naloga seznaniti se z vsemi možnimi dejstvi primera in se potruditi, da v našem scenariju ne bi bilo nič po nepotrebnem provokativnega ali ustvarjenega zgolj zaradi stopnjevanja napetosti. V bistvu sem v filmu poudarjal reči, ki so me privlačile. Vprašanja sem zastavljal o vsem mogočem. Želel sem izvedeti, kaj se je v resnici zgodilo, kje se skriva realno bistvo zgodbe."

Dogodki, popisani v scenariju Grantove, so se resnično zgodili. Medtem ko so liki Erin, Eda in Georga resnični, so drugi izmišljeni ali oblikovani iz več resničnih oseb v Erininem življenju. Poleg tega sta se Soderbergh in Grantova zavestno izognila prizorom na sodišču in se osredotočila na vsak posamezen korak, ki sta ga Erin in Ed naredila na poti do zmage.

"To v bistvu ni film o tožbi," nadaljuje Soderbergh. "Pripoveduje o osebi, ki se ne more sprijazniti z dejstvom, da jo ljudje vidijo drugačno, kot je v resnici. Erin je zelo bistra in se hitro znajde, zna pa biti tudi zelo napadalna. Zlasti v dveh pogledih: v svojem načinu oblačenja, ki je zelo izzivalen, in v načinu govorjenja. Kadar izraža tisto, kar misli, zna biti zelo slikovita, neposredna. Ljudje na oboje zelo zanimivo reagirajo."

Ko je Soderbergh privolil v režijo filma, je obiskal Julio Roberts, da bi se pogovorila o vidikih scenarija, ki so ju najbolj pritegnile.

O svoji glavni zvezdi režiser pravi: "Če ne bi že prej privolila, da bo igrala Erin, bi jo predlagal jaz. Vloga ji je pisana na kožo. Njena neukrotljivost te zlahka pritegne in Erin ji je omogočala, da je bila tudi na platnu lahko takšna. A v jedru tega lika je tudi nekaj pomembnejšega, nekaj temačnejšega."

Ko se je režiser prvič srečal s pravo Erin Brockovich in se pogovarjal z njo o njej sami in o njeni zgodbi, je presenečeno odkril, da prekipeva od podobne energije kot Julia. "Obe imata podobno prirojeno karizmo in iskrice v očeh - oboje je zelo privlačno. Tako zasebno kot na platnu izžareva Julia energijo, ki se ji je težko upreti."

Julia priznava: "Erin me je kot oseba zares pritegnila. Zelo jo občudujem zaradi vsega, kar je storila. Veliko žensk v naši kulturi je primorano prevzeti skrb za otroke, najti načine, kako preživeti. So junakinje našega časa, mar ne? Pri tej zgodbi je lepo to, da pripoveduje o osebi v zelo specifični situaciji, ki je že od vsega začetka tudi precej nevarna. Erin je izjemno samozavestna in prav zaradi tega zmore obvladati vsak nastali položaj. Je to, kar je in se ne spremeni nikomur na ljubo - zato je tako izjemen človek. Lahko se znajde v situaciji, kjer je kot riba na suhem, a sama se tega ne bo zavedala in se bo lahko osredotočila na konkretno stvar."

Erin je sprva menila, da jo je pritegnil preprost nepremičninski primer. "Ed ji je dal službo, ker se mu je smilila," pravi Santos Shambergova. "Vsi so mislili, da bo dekle znalo kvečjemu zlagati dosjeje. V bistvu je skoraj vse do zadnjega užalila, ker je ne le lepa, ampak tudi vihrava, zbadljiva in neposredna. Potem pa je dokazala, da zna biti prav sijajna."

Julie pa ni privlačila le Erin, ampak tudi odnos med njo in Edom. "Sta čuden par, a znata drug iz drugega iztisniti najboljše," pravi igralka. "On se je znašel na tisti točki življenja, ko se je veselil upokojitve in igranja golfa. Erin pa je podrezala v osje gnezdo in obelodanila vse te informacije, s čimer je ponovno podžgala njegovo strast za pravico in prepričanje, da za prave razloge velja trdo delati, da lahko zmagaš in tako polepšaš svet."

Po zmagi nad PG&E leta 1996 se Ed in Erin trenutno ukvarjata še s sedmimi primeri, v enem zopet zoper PG&E, tokrat gre za njihovo tovarno v Kettleman Hillsu v Kaliforniji.

"Tisto, kar se je zgodilo v Hinkleyu, je srhljivo, kajti človek se vpraša: Kaj vse se še dogaja? Kje vse nam še mečejo pesek v oči? Prebivalci Hinkleya so bili tako polni zaupanja," pravi Robertsova. "Menili so, da temu podjetju nekaj dolgujejo, ker je bilo v njem zaposleno skoraj celo mesto. Ko so jim povedali, da je v vodi krom 3 in da ta človeku koristi, so podjetju verjeli. Ko jim je Erin povedala resnico, jih je bilo potrebno šele prepričati, da so ji sploh verjeli. Pomislite, ta firma, ki jim je bila kot roditelj, jim je ves čas lagala. To je srce parajoče."

O liku Eda Masryja režiser pravi: "Ponovno se strastno ukvarjati s tistim, kar si delal nekaj desetletij, je prav nenavadno. Ed se mi je zdel sijajen lik, kontrast med Edom in Erin pa tako neznansko smešen. Ko smo razpravljali, kdo ga bo igral, smo se takoj spomnili na Alberta Finneya. Zelo ga občudujem in sodeč po vseh njegovih dosedanjih filmih se mi je zdel kot nalašč za Julio. Že zgolj njuna podoba, kako se vozita v avtu skozi puščavo, me je spravila v smeh."

Finney se spominja: "Scenarij me je takoj pritegnil. Prebral sem ga naenkrat, brez premora, tako napet je bil. Potem je Steven prišel v London, šla sva na kosilo in v njegovi družbi sem se imel prijetno. Dobro sva se ujela, zato se mi je zdelo, da bi z njim lahko delal. Zdel se mi je sproščen in pristopen, pa tudi to, da so mu bile všeč moje vloge, mi je kakopak godilo."

Finney nadaljuje: "To, kako se je podjetje vedlo do teh ljudi, je zelo žalostno, vzbuja pa tudi skrb. Erin najprej pritegnejo zdravniška poročila v dosjejih na prvih pogled manjšega nepremičninskega spora. Ko Eda prosi, če lahko stvar razišče, ji dovoli le zato, da bi se je znebil. Zato se Erin odpravi v Hinkley, kjer odkrije, da so ljudje bolni, čeprav ne vedo, zakaj. Je edina oseba pri Masry & Vititoe, ki se je s temi ljudmi osebno srečala. Zato, ker je človeška in si njihove težave žene k srcu, ji uspe postopoma izoblikovati primer. Eda ta po drugi strani pritegne zaradi njene zagnanosti, čeprav se zaradi bližajoče upokojitve sprva noče zagrizti vanj. Prav dobro ve, da jih tako ogromno podjetje, kot je PG&E, lahko za nekaj let zasuje z dokumentacijo, skozi katero bi se bilo potrebno prebiti. Poleg tega ga Erin pri srečanjih z odvetniki PG&E ter predstavniki odvetniške firme, s katerimi se je Ed nazadnje le lotil primera, neprestano sramoti."

Erin je bila, zatrjuje Soderbergh, nekakšen smernik pri srečanju s temi ljudmi. "Tega primera sploh ne bi spravili z mrtve točke, če Erin ne bi šli na živce metode in postopki, ki po njenem mnenju niso neposredno koristili ljudem ali ki jih ni razumela. Ko se zgodba razvije, je Erin včasih na srečanjih z ljudmi s povsem drugačnim pedigrejem precej težko. Morda so res bolj uglajeni in imajo več formalne izobrazbe, a pogosto se jim še sanja ne o rečeh, ki so znane Erin, zato prihaja do sporov."

Kar zadeva sodelovanja s Finneyem, Robertsova pravi: "Čeprav to dela že tako dolgo, še vedno gara. Njegovo navdušenje je nalezljivo in svojo obrt dobro obvlada. Igranje z Albertom je bila navdihujoča in izjemna izkušnja."

Finney priznava, da je, ko je izvedel, da bo Julia igrala Erin, pomislil: "To je krasna vloga zanjo. Po koncu snemanja pa moram reči, da je vloga lahko srečna, da jo je ona igrala. Izredna je! Zaviha si rokave, pride in se loti dela. Julia igra instinktivno. Popravki dialoga ji ne pridejo do živega, loti se jih za malo malico. Včasih je Steven pustil, da smo prizor snemali dlje, kot je bilo predvideno. Ni se pustila ugnati in je nadaljevala, dokler ni mene ali njega spravila v smeh. Poleg tega je seveda do skrajnosti gledljiva. Je eno tistih blagoslovljenih bitij, ki jih z užitkom gledate. To je prav čaroben dar."

Poleg Eda je Erin še nekdo nudil podporo in ji omogočil, da je opravila vse potrebne raziskave, s katerimi je spravila PG&E na kolena.

George je Erin spoznal, ko je postal njen sosed. S polnočnim popravljanjem harley-davidsona jo je najprej opozoril nase - a ne v pozitivnem smislu. Najprej se ji je odkupil s skrbjo za otroke in nazadnje sta z Erin le postala par.

Kot pravi Santos Shambergova: "Ta možak se je iz motorista prelevil v mamo. Otroke ima zares rad. Ko smo začeli pripravljati film, sva se po telefonu pogovarjala o izpuščajih, ki nastanejo zaradi pleničk."

Soderbergh razkriva: "Še ena reč, ki me je privlačila, je bilo dejstvo, da Erin sebe presoja po svojih dejanjih in po svojem delu, ne po tistem, kdo je, kar je običajno značilno za moške. V situacijah, kjer je bilo potrebno sprejeti odločitev, se je ponavadi vedno uklonil George."

Soderbergh je za vlogo Georgea želel najti igralca z nenavadnimi lastnostmi. Po eni strani je motorist in po drugi si zelo močno želi ustvariti družinsko življenje oziroma postati del družine. Vedel je, da je vsaj na papirju Georgova vloga videti lahka, v bistvu pa je bila zelo težka. Da bi izpostavil vse, kar se skriva v liku, je potreboval zelo bistrega in izjemnega igralca. To je Aaron Eckhart. "Od kar sem ga videl v prvem filmu Neila LaButa In the Company of Men, sem ga imel na očeh. Ko sem ga videl v drugem Neilovem filmu, v katerem je bil ne le na zunaj, ampak tudi čustveno povsem nerazpoznaven, me je zares pritegnil. Po mojem je imel ravno pravšnjo kombinacijo možatosti in ranljivosti, všeč pa mi je bil tudi videz, ki sta ga dajala z Julio, ko sta se znašla v isti sobi. Zdelo se mi je nekaj povsem normalnega, da se privlačita."

Eckhart pravi: "Ena od reči, ki mi je všeč, če igram resnično osebo v filmu po resničnih dogodkih, je, da zgodba ne more zaiti na stranpot. Barometer je vedno prisoten. Ker se je to res zgodilo, je pot že tlakovana. To je zgodba resničnih čustev, resničnih življenj, resničnih ljudi. V Hinkleyu smo snemali tik ob tovarni PG&E, ki je zastrupljala ljudi. To je bilo zares mogočno. Spoznali smo nekaj družin, ki so sodelovale z Erin, sprehajali smo se po istih ulicah, videli obstoječe bazene. Zaradi tega je film še toliko pomembnejši, kajti to bi se lahko zgodilo komurkoli med nami oziroma našim družinam. To je zgodba, ki nam pove, da so ljudje najpomembnejši. To se odraža v vsakem odnosu na filmu. Stanje človeškega duha je pomembneje od posla, denarja ali zunanje podobe. Dinamika odnosa med Erin in Edom pokaže, kako je moč najti človeški duh. PG&E ostaja nekaznovan za umore in vse, kar jim je mar, je tistih nekaj dolarjev, kar ni prav."

Ko razpreda o navdihu za film, Eckhart opisuje Erin Brockovich kot petardo. "To je odločna, energična ženska brez zavor. Je izjemna osebnost velikega srca. Je lepa, kar s pridom uporablja. Želi se uveljaviti, čeprav ji ne kaže dobro. Sčasoma in zaradi svoje odločnosti in železne volje spozna, da ne sme nikomur dopustiti, da bi jo ustavil."

Julia je bila navdušena nad sodelovanjem z Eckhartom: "Eden mojih najljubših prizorov v filmu je srečanje med Erin in Georgeom. Erin je do njega tako sovražno nastrojena, da preprosto veste, da se bosta zaljubila. George je v njenem življenju odigral zares pomembno vlogo. Zelo ji je podoben, kajti njegov videz je v popolnem nasprotju z njegovo notranjostjo, s čimer ima tudi ona ves čas težave. A ko se prvič vidita, se ona do njega obnaša enako kot drugi do nje: sodi ga po zunanji podobi. George je dobričina. Je rahločuten, priskoči ji na pomoč, ko je v zagati in skrbi za njene otroke, pa tudi zanjo. Njun odnos odlikujeta popolna odkritosrčnost in zamenjava vlog. Ona ves čas dela, medtem ko on doma pazi na otroke." Eckhart se strinja: "Erin in George imata težave, ker ona potroši ogromno časa in energije za delo. Njuna ljubezenska zveza pri njej nima prioritete, celo otroke zanemarja, zanimajo jo predvsem življenja ljudi, ki so se zastrupili."

Ko govori o svojem soigralcu, Julia pravi: "Aaron je tako sijajen. Že v scenariju je George dober lik, a Aaron ga je upodobil tako čudovito večplastno. Zato sem svoje delo upodabljati osebo, ki naj bi ga ljubila in se nanj zanašala, opravila brez vsakršnega napora. Vedela sem, da moram v prizorih z Aaronom samo poslušati in se jim prepustiti."

Producent Michael Shamberg se strinja: "Erin ima dve srčni razmerji v zgodbi, eno poklicno in eno romantično. Aaronova vloga je nenavadna, saj igra možatega motorista z zelo mehko notranjostjo. Je izjemno privlačen in je krasno dopolnjeval Julijino Erin, ki mora skozi ves film biti izredno neomajna. Hkrati pa vidite, da potrebujeta drug drugega in sta si zelo naklonjena."

Julia je imela težave samo pri snemanju enega prizora, tistega, v katerem je nastopila skupaj s pravo Erin Brockovich: "Gre za prizor v obedovalnici, potem ko sem izgubila tožbo zaradi avtomobilske nesreče. Sem brez denarja, nosim opornico za vrat, otroci so zelo nemirni in Beth naj bi bilo slabo. Dojenček je bil zares utrujen in se je drl kot jesihar in Erin se približa naši mizi kot natakarica. Bilo je prav čudno igrati osebo, s katero se pogovarjaš pred kamero. Ves čas sem gledala Erin in si mislila: Le kaj premišljuje? Mislila bo, da igram slabo mamo. Potem pa sem opazila značko z imenom, ki jo je nosila na svoji uniformi in na njej je pisalo: Julia. Takrat sem se skoraj zmedla."

O Soderberghu, ki nikoli ne sedi za video monitorjem, ampak je običajno tik za ali poleg kamere, Julia pravi: "Ne vem, kako mu to uspeva, a vliva mi zaupanje in mi daje občutek varnosti. Ko gleda, vem, da je zares z menoj. Po mojem ima preprosto rad filme in kot filmski ustvarjalec se čuti dolžnega posneti dober film. Ves čas snemanja me je presenečal in od njega sem se ogromno naučila."

Nazadnje Julia še pravi o sodelovanju s svojimi soigralci: "Igranje je kot ples z nekom, ki je res dober plesalec. Morata najti ritem, ki ga oba obvladata in potem je krasno. Tokrat je že bilo tako."

Soderbergh se strinja: "Če vloge dobro razdelite, imate bore malo dela, le sem ter tja kakšen popravek in tehnične stvari. Poskrbeti moraš zgolj, da je kamera na pravem mestu in da ujame dogajanje."

O igralcih

Julia Roberts (Erin Brockovich) spada med najbolj priljubljene igralce na svetu. Leta 1989 je dobila zelo iskano vlogo v filmu z zvezdniško zasedbo Jeklene magnolije. Za vlogo Shelby Eatenton je bila prvikrat nominirana za oskarja. Drugič je bila nominirana za vlogo v eni največjih uspešnic leta 1990 Čedno dekle. Predtem je igrala v televizijskem filmu Baja Oklahoma in požela pohvale za nastop v Mystic Pizza. Po izjemnem uspehu Čednega dekleta je nastopila v seriji zanimivih in uspešnih filmov, med njimi Tenka linija smrti, V postelji s sovražnikom, Dying young, Pelikanovo poročilo in Čenče. Nastopila je tudi v Michaelu Collinsu Neila Jordana in glasbeni komediji Woodyja Allena Vsi pravijo: Ljubim te. V zadnjem času smo jo videli še v Z roko v roki, v Moj bivši se poroči, Teoriji zarote, Pobegli nevesti in Notting Hillu.

Albert Finney (Ed Masry) je bil v svoji štiridesetletni karieri štirikrat nominiran za oskarja: za Toma Jonesa, Umor na Orient Expressu, Garderoberja in Pod vulkanom. Zlati globus je prejel za Scrooge, na Berlinskem festivalu nagrado za najboljšega igralca za nastop v Garderoberju ter na Beneškem za Toma Jonesa. Za zlati globus je bil nominiran za nastope v Pod vulkanom, Garderoberju in Shoot the Moon.

Debitiral je v manjši vlogi ob Laurencu Olivierju v The Entertainer. Med njegovimi filmi so še Millerjevo križišče, Zajtrk prvakov, Saturday Night, Sunday Morning, Annie, The Playboys, Rich in Love, Washington Square, The Run of the Country, The Browning Version, Orphans, Wolfen, Charlie Bubbles, Two for the Road in Simpatico. Ogromno je nastopal tudi v gledališču.

Aaron Eckhart (George) je nastopil v In the Company of Men, Any Given Sunday, Your Friends and Neighbours in Nurse Betty.

Za kamero

Steven Soderbergh (režiser) je režiral Daleč od oči, Gray"s Anathomy, Schizopolis, The Underearth, King of the Hill, Kafka, seks, laži in videotrakovi ter The Limey.

Susannah Grant (scenarij) je napisala scenarij za še en letošnji film, 28 dni s Sandro Bullock. Predtem je napisala scenarija za Pepelkino ljubezensko zgodbo in Pocahontas. Tri sezone je bila scenaristka, producentka in režiserka nadaljevanke Miza za pet. Leta 1995 je za delo pri Mizi za pet dobila zlati globus.

Danny Devito (producent) piše scenarije, producira in režira lastne filme že skoraj od začetka svojega bivanja v Hollywoodu. DeVito si je kot filmsi ustvarjalec prislužil vidnejše priznanje leta 1987, ko je režiral in igral v črni komediji Vrzi mamo z vlaka. Čez dve leti je posnel še en uspešen film, s strani kritikov čislano črno komedijo Vojna zakoncev Rose.

Leta 1992 je DeVito skupaj z Michaelom Schambergom ustanovil Jersey Films. Istega leta je režiral in igral v Hoffi z Jackom Nicholsonom v naslovni vlogi, prvi film, ki so ga posneli pod zastavo nove družbe, ki mu je sledil Reality Bites v režiji Bena Stillerja in z več nagradami okrancljan Šund v režiji Quentina Tarantina - oba filma je produciral DeVito. Šund je meddrugim tudi dobitnik canneske Zlate palme leta 1994 in nagrade newyorških kritikov. Film, ki je dobil tudi šest nominacij za oskarja, je prejel oskarja v kategoriji najboljši izvirni scenarij.

Leta 1996 je Jersey Films produciral Sunset Park, v katerem je igrala Rhea Perlman, in Kdo bo koga? (Get Shorty), v katerem so poleg DeVita igrali John Travolta, Rene Russo in Gene Hackman. Bil je režiser in eden od igralcev Matilde. Po dnjihovim okriljem so nastali še Okus po Minnesoti, Gattaca, Living out Loud, Fearce Creatures, Mož z lune, Drowning Mona, Screwes, The Big Kahuna in The Virgin Suicides.

DeVito se je naprej uveljavil z uspešno televizijsko nadaljevanko Taksi, za vlogo v katerem je prejel nagradi emmy in zlati globus. Potem je nastopil v filmih, kot so Dvojčka, Junior, Mars napada!, LA Zaupno, Space Jam, .Nori profesor (Renaissance Man), Batmanova vrnitev, Jack the Bear, Na tuj račun (Other people"s Money), Lov za zelenim diamantom, Dragulj z Nila, Kdo mi ubije ženo (Ruthless People), Wise Guys, Tin Men, The Shrinking Bride, The Line of Least Existence in Down the Morning Line.

Dva filma, v katerih je igral DeVito, sta dobitnika oskarja za najboljši film: Let nad kukavičjim gnezdom in Obdobje nežnosti (Terms of Endearmant).

Skupaj z ženo Rheo Perlman je napisal in produciral Minerstone, ki so ga prikazali na canneskem festivalu in so ga prevedli v pet jezikov. Duet je napisal in produciral tudi kratkometražni projekt The Sound Sleeper, ki je prejel prvo nagrado na Brooklyn Arts and Cultural Association Competition.

DeVito je obiskoval Ameriško akademijo dramskih umetnosti.

Komentarji

19.4. 2005 ob 14:00

ful hudo

— miška
14.5. 2005 ob 17:32

dobr film do konca!

— MAYA
14.4. 2006 ob 11:25

Lahko bi rekla da je to najboljši film kar sem jih kdaj videla. Gledala sem ga že večkrat in vedno znova ko si ga ogledam mi je zanimiv. Ni kaj, Soderbergh res zna. Julia pa tudi zelo prepričljivo odigra vlogo. V glavnem: vse pohvale! Vredno za domačo dvd-teko!

— Gina

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.