Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Elvis je odšel

črna komedija
Elvis je mrtev, naj živijo vsaj njegovi posnemovalci!
Na sporedu od: 9.12.2004, Kolosej Ljubljana
1h 27min / 87min
Leto: 2004
Država: ZDA
Scenarij: Adam-Michael Barber, Mitchell Ganem
Režija: Joel Zwick
Harmony (igra jo Kim Basinger) se je rodila na enem od koncertov Elvisa Presleya. Med vožnjo po državi pa se po spletu nesrečnih naključij zaplete v smrt kar nekaj njegovih imitatorjev. Čeprav nedolžna se Harmony znajde na begu pred roko pravice v podobi FBI agentov, na poti pa naleti na obupanega reklamnega agenta (John Corbett - ženin v Moji obilni grški poroki), ki je prav tako na begu. Skupaj se namenita v razvpiti Las Vegas, kjer bo potekalo veliko srečanje Elvisovih imitatorjev in oboževalcev. Film prihaja izpod režiserske taktirke Joela Zwicka, ki je pred dvema letoma več kot uspešno režiral komedijo Moja obilna grška poroka.

Mnogi bi rekli, da so Elvisovi posnemovalci sredstvo, ki ga je Kralj določil za širjenje in podpiranje lastnega mita. Nikar jim ne verjemite.

Od vsega začetka je kazalo, da bo Harmony Jones, nadvse čedna in uspešna predstavnica kozmetične hiše Rožnata dama, večno povezana z Elvisom Presleyem. Kaj ne, saj je Kralj vendar bil gost najbolj gledane TV oddaje ravno na večer, ko je Harmony prišla na svet, pa še v istem mestu sta živela. Seveda pa Harmony še slutila ni, da bo ta povezava z Elvisom dobesedno smrtonosna.

Ob potovanju iz kraja v kraj in podajanju svoje ustvarjalne rožnate strasti bodočim kozmetičarkam Harmony, sicer čisto nenamerno, za sabo pušča celo vrsto mrtvih Elvisov. Sredi te verige temačnih, čeprav po svoje sila smešnih dogodkov Harmony celo spozna moškega svojih sanj - toda pot do prave ljubezni je še polna ... no, ovir.

Elvis je odšel je razposajen filmski izlet po sledeh nesrečne Harmony, ki nič hudega sluteč, beži pred ljubeznijo ... in pred vztrajnima, a prav tako nesposobnima, agentoma FBI-ja, dokler se vse poti ne srečajo v najmanj primernem kraju: na mednarodnem srečanju Elvisovih posnemovalcev.

O produkciji

Kim Basinger, dobitnica oskarja za izvrstni odigrano vlogo v L.A. zaupno, se je za vlogo Harmony Jones odločila takoj, ko je prebrala scenarij, navdušena nad zabavnim likom, ki jo bo vrh vsega ponovno povezal z južnim delom ZDA, kamor segajo njene lastne korenine.

Harmony Jones je predstavnica kozmetične hiše Rožnata dama in temu primerno nosi roza kostim, roza čevlje in se vozi v roza cadillacu, ki jo spominja na prijatelja iz otroštva, nikogar drugega kot samega Elvisa. A z njim je še bolj povezana, kot si misli. Ne da bi vedela, Harmony postane nekakšna poslanka, katere naloga je narediti red pri neverjetnem širjenju Elvisovih posnemovalcev - še posebno, ko prav ti ovirajo njeno pot do prave ljubezni.

Organizacija je bila pri snemanju te dinamične komedije najzahtevnejši del z vidika produkcije. Zgodba se odvija od Teksasa vse do Las Vegasa z različnimi vmesnimi postajami in flashbacki v Memphis, kjer je Harmony odraščala.

Producentki Tova Laiter in Sharon Harel sta iskali dovolj raznoliko lokacijo za snemanje filma, da bi se izognili potrebi po snemanju v več državah na različnih koncih ZDA. Tako so se ustvarjalci odločili za Novo Mehiko, katere raznolika pokrajina je nudila številne možnosti za uprizarjanje večino krajev, ki naj bi jih Harmony obiskala.

Režiser Joel Zwick je ves čas med snemanjem ohranil veselo vzdušje, ob tem pa ostal znotraj zastavljenih proračunskih in časovnih okvirjev. Izkušeni režiser TV komedij, kot so Happy Days, Mork and Mindy ter Bosom Buddies (kjer je prvič sodeloval s Tomom Hanksom), je doživel za neodvisen film nepričakovan uspeh leta 2002 s komedijo Moja obilna grška poroka, v kateri je prav tako kot v Elvisu John Corbett igral glavnega zapeljivca.

V filmu Elvis je odšel Corbett igra Milesa, direktorja newyorške oglaševalske agencija, ki je sredi ločitvenega postopka z bivšo ženo Belindo, Elvisovo oboževalko, ko slučajno spozna Harmony, naključno morilko Elvisovih posnemovalcev.

Sodelovanje z Joelom je bilo imenitno. Joel je zelo natančen in točno ve, kaj hoče od določenega prizora, zato je bilo zelo preprosto doseči zastavljene cilje, razlaga Corbett in dodaja, da se je za film odločil, še preden je prebral scenarij, saj je vedel, da bo v njem nastopala Kim Basinger in če igralka njenega kalibra sodeluje pri določenem projektu, potem že veš, da bo to nekaj dobrega.

O igralcih

Kim Basinger (Harmony Jones)

Leta 1997 je prejela oskarja za stransko žensko vlogo v filmu L.A. Confidential (L.A. zaupno), ki ji je prinesla tudi zlati globus, nagrado Screen Actors Guild Award ter nagrado BAFTA. Svojo kariero je začela zelo mlada, in sicer kot manekenka, ob delu pa je študirala igro in se pod psevdonimom Chelsea celo preizkusila kot pevka.

Pomembnejše vloge so prišle na začetku osemdesetih let v filmih Hard Country Davida Greena in Mother Lode Charltona Hestona. Leta 1983 je bila Bond girl v filmu iz serije o Jamesu Bondu Never Say Never Again (Nikoli ne reci nikoli). Zatem je nastopila v prvem od dveh filmov Blakea Edwardsa, The Man Who Loved Women ob režiserjevi ženi Julie Andrews in Burtu Reynoldsu. Z Edwardsom je spet sodelovala leta 1987 v komediji Nadine ob Brucu Willisu. Poleg Nadine sta v tem obdobju komediji Blind Date (Zmenek na slepo) in My Stepmother Is an Alien (Moja mačeha je prišla iz vesolja) močno zaznamovale njeno kariero.

Širšemu občinstvu se je najbolj vtisnila v spomin s filmom 9 ½ Weeks (Devet tednov in pol) leta 1986, čeprav se je uveljavila že leto prej v filmu The Natural ob Robertu Redfordu in Glenn Close. Z Robertom Altmanom je sodelovala v filmu Fool for Love (1985) in Prêt-à-Porter (1994). Med drugim je igrala v filmih: Batman, Cool World (Nori svet), The Real McCoy (Resnični McCoy), The Getaway (Pobeg), I Dreamed of Africa (Sanjam o Afriki), Bless the Child (Izbranka teme) ter People I Know ob Alu Pacinu, nazadnje pa smo jo lahko občudovali v uspešnici 8 Mile (8 milj) ob Eminemu.

John Corbett (Mile Taylor)

Z Joelom Zwickom je že sodeloval v filmu My Big Fat Greek Wedding (Moja obilna grška poroka), kmalu za tem pa smo ga videli v filmu Raising Helen (Helenca na preizkušnji) v zvezdniški zasedbi s Kate Hudson, Joan Cusack in Hellen Mirren.

Najbolj znan je po vlogi didžeja Chrisa Stevensa v nanizanki Severna obzorja, za katero je bil nominiran za nagrado emmy in za zlati globus. Za emmyja je bil nominiran tudi leta 2002, in sicer za vlogo seksi Aidana Shawa, v katerega se zaljubi Sarah Jessica Parker v uspešni nanizanki Seks v mestu. Na velikih platnih smo ga videli v romantični komediji Igra usode z Johnom Cusackom in Kate Beckinsale in mnogih drugih.

Preden je postal igralec, je delal v jeklarski industriji. Po šestih letih mu je nadaljnje delo preprečila poškodba. Njegova igralska kariera se je začela precej nenavadno. Odločil se je obiskati prijatelja pri urah igranja. Za šalo so ga povabili na oder in bili navdušeni. Po nekaj odigranih dramah se je na pobudo učitelja igre odločil, da srečo poskusi še v Hollywoodu. Med drugim je igral v filmih The Sky's on Fire, On Hostile Ground, Flight of the Intruder, Volcano in Serendipity.

Sean Astin (Aaron)

Najbolj se ga spomnimo kot Samoglava Gamgija v trilogiji The Lord of the Rings (Gospodar prstanov), nazadnje pa smo ga videli v komediji 50 First Dates (50 prvih poljubov). Pred kamere je prvič stopil v mladinskem filmu The Goonies, kmalu zatem pa se mu je ponudila glavna vloga v filmu Rudy, ki je požel izjemne kritike. Ostali njegovi filmi: Bulworth, Courage Under Fire, Memphis Belle, Encino Man, Like Father Like Son, Where the Day Takes You, Staying Together, War of the Roses, Safe Passage, Low Life (nagrada za najboljšega igralca na filmskem festivalu Fort Lauderdale) in drugi. Kot obetaven režiser si je Astin prislužil nominacijo za oskarja za kratki film Kangaroo Court, ki ga je koproduciral s svojo ženo Christine.

Angie Dickinson (Bobbette)

V Hollywood je prišla iz Severne Dakote, zmagala na lepotnem tekmovanju in se pojavljala v majhnih, neopaznih vlogah do leta 1959, ko ji je Howard Hawks zaupal glavno žensko vlogo v filmu Rio Bravo. Od tedaj je igrala v več kot 80 celovečercih, med drugim v filmih: China Gate, The Killers, Ocean's Eleven (1960), The Chase, Dressed to Kill, Even Cowgirls Get the Blues, Sabrina (1995) ter Duets. Priljubljena je tudi med televizijskimi gledalci, ki so jo gledali v serijah Police Woman, Wild Palms, Hollywood Wives, Pearl in Remembrance.

Denise Richards (Belinda)

Igrala pa je že v več kot dvajsetih filmih, nazadnje v špansko-ameriški koprodukciji Kurba (Yo puta/Whore) ob Daryl Hannah in v komediji Scary Movie 3. Začela je z manjšimi vlogami v TV produkcijah, kmalu pa je začela igrati v odmevnejših filmih, med katerimi Loaded Weapon 1 in Starship Troopers. Uveljavila se je z glavno vlogo ob Nave Campbell, Mattu Dillonu in Kevinu Baconu v filmu Wild Things (1998). Leto potem je bila izbrana za Bond Girl v filmu The World Is Not Enough, kjer si je delila platno z Piercom 007 Brosnanom in Sophie Marceau. Igrala je tudi v filmih: Drop Dead Gorgeous, Valentine, Good Advice, The Third Wheel, You Stupid Men in Love Actually.

Komentarji

5.12. 2004 ob 20:38

film se mi je zdel čudovit! tako dobrega filma že dolgo nisem videla, zato si ga bom ponovno ogledala

— maruša
9.12. 2004 ob 14:37

ej folk kašn je ta movie? a je res ČRNA komedija a je spet kr en bedn movie za primitivn folk?

— lenko fux
9.12. 2004 ob 16:21

Ja.film.

— Super film!
14.12. 2004 ob 9:04 zvezdica

Vsi ga hvalijo... vsem je všeč,.. prav ne razumem te evforije in kdo so ti ljudje.. meni film ni bil zabaven niti smešen niti nič oziroma manj kot nič, še kokice so dobile slab okus.. Kim Basinger zgleda malo bolj sexy kot v Celular ampak.. ne toliko da bi rešila predvidljive dogodke skozi film... ki je uh in ahh globok... Veliko znanih obrazov in bedna zgodba do kraja.

— BaTeMaN
24.12. 2004 ob 23:15 zvezdica

Kim Basinger kot serijska morilka. Se spomnite mojstrovine Serial Mom, ki jo je posnel John Waters in kjer je vzorna gospodinja Kathleen Turner zverinsko pobijala vse tiste, ki so ji šli na živce? Tokrat nekaj podobnega počne Kim Basinger, le da se spravi na Elvisove kopije, na vse tiste zoprne oponašalce, ki vsako leto okupirajo Las Vegas in iščejo košček slave. Bejba izvaja pravi genocid, srhljivo etnično čiščenje, kjer preživi samo original in kjer pocrkajo prav vse kopije. No ja, Kim, sicer na kozmetiko nora Harmony Jones, lady pink in lastnica roza kadilaca, ki ga je pred leti poleg Elvisa vozil tudi Clint Eastwood, kopije ne pobija namerno, marveč s pomočjo magije. V maniri filma Final Destination, kjer se vsakemu izmed njih zgodi nesreča. Punca pač izvaja nalogo. Misijo nemogoče, veliko željo pravega Elvisa (Gil McKinney), ki jo je kot majhno punčko vozil v svojem rožnatem kadilaku in ji prepeval svoje največje uspešnice. In potem se pojavi še John Corbett, uspešni reklamni agent, ki se hoče ločiti od žene Denise Richards in ki se na prvi pogled zaljubi v našo Kim. Toda pozor, to ni Velika grška poroka. To je le film, ki ne mara kopij, ki slavi original in ki nam hoče reči, da je moral Elvis umreti samo zato, ker so mu šli na živce njegovi najbolj goreči oboževalci. Dolgočasna in premalo zabavna komedija, ki nima pojma kako naj izkoristi navihano idejo.

— iztok gartner
25.12. 2004 ob 15:32

men je čist ušeč

— tina
26.12. 2004 ob 18:07

Joooj, Gartner, za bozjo voljo! Serial Mom pa res nima veze! Pa saj ne rabis nastevat 134 filmov, ko pises o cem. Ta primerjava je res mimo. Sicer pa, ce preidem na film: OK, precej nepopoln, ampak v resnici je bistvo filma zelo v redu in sporocilo kar globoko - pac ne pride do izraza, se je treba malo pustit "povlect noter".

— Luka
28.12. 2004 ob 11:58

Kaj hodi kdo od tu na mIRC? Če ja naj mi prosim pove za kaki kanal z kvizom? Ok? Tnx! :)

— nekdo
10.2. 2005 ob 22:56 zvezdica

Kakorkoli že pogledamo je jasno, da je Elvis Presley ena največjih ikon sodobne (pop-ularne) kulture, medijski in tržni simbol, ki je razpoznaven po celem svetu in kult, ki ga številni častijo podobno (ali pa še bolj) kot Jezusa Kristusa. A na žalost je ta obsedenost že davno prestopila meje dobrega okusa, da je temu res tako, pa nas želi prepričati film Elvis je odšel. Elvis je odšel je nadvse nenavaden film, kjer gledalec pravzaprav ne ve, ali je vse zgolj zafrkancija, ali pa zgolj kičasta romantična komedija, ki zabija zadnji žebelj v krsto Elvisove dostojnosti. Ideja o (roza) črni vdovi, ki na svojevrstno bizaren način uresničuje Elvisovo zadnjo voljo, je po svoje tudi zanimiv, četudi pretirano stiliziran, prikaz ameriške naivnosti in odtujenosti od resničnega življenja. Ko tej medeni torti dodamo še cukrčka Johna Corbetta, katerega pogled verjetno omehča kolena vsake ženske, dobimo težko prebavljiv posladek, ki bi v majhnih količinah sicer znal ugajati, kot glavna jed pa je preprosto preveč ambiciozen. Glavni problem filma je pravzaprav to, da poleg satiričnega povzetka, da bi Elvis najraje pomoril vse svoje neumne posnemovalce, nima neke druge vidne vsebine, razen že prevečkrat videnega iskanja ljubezni med človekoma, ki sta v življenju doživela že preveč razočaranj. Ena redkih svetlih točk filma je zagotovo Kim Basinger, ki se stalno sprehaja na meji med pogubno fatalko in naivno bebko, prav ta nedovršenost njenega lika pa daje filmu vsaj delno napetost, ko se gledalec sprašuje, če so njena dejanja res zgolj naključja. Sicer pa film stavi na prvo žogo, tako kar se tiče komedije (kjer sicer je nekaj zares zabavnih besednih iger), kot tudi glede vsega kiča, ki sicer spremlja Elvisove posnemovalce in kar naj bi bilo pravzaprav glavni negativec filma. Morda še najbolj posrečen je prav konec filma, ki postavlja tudi vzporednice z naslovom filma, ki govori, da je Elvis odšel (iz zgradbe), kdor pa nima dovolj spoštovanja do kralja in kdor zlorablja njegov kult, ni oboževalec, na katerega bi bil Elvis lahko ponosen in ga zato čaka pravična(?) kazen. Oziroma pogledano iz drugega zornega kota: če že kdo, so za zmanjševanje Elvisove priljubljenosti krivi prav njegovi ortodoksni oboževalci, ki s smešenjem samega sebe delajo svojemu idolu medvedjo uslugo. A naj ima film še tako drzno končno idejo, to ne more skriti dejstva, da se tudi sam poslužuje vseh Elvisovih klišejev in tako skrbi, da se Elvis še naprej obrača v grobu. Lep živopisan pozdrav :-)

— spookyMulder
12.2. 2005 ob 15:39

ja fiLm ni sLb an ce mate cajt an ga kr pogLejte an nav Vam zaL an ress nee.Varjemtee mii :P hihiih ajddd

— abcčdefghijklmnoprsš tuvzž
15.4. 2006 ob 0:13

Jaz pa mislim, da je ogled tega filma čista izguba časa...ker tak slabega filma pa si že dolgo nisem ogledala...

— Mala
26.1. 2011 ob 14:36

Zelo dober film!

— Ona

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.