Kolosej

Dol z ljubeznijo

komedija, romantični
Ko je ženskar srečal feministko!
Na sporedu od: 9.10.2003, Kolosej Ljubljana
1h 41min / 101min
Scenarij: Eve Ahlert, Dennis Drake
Režija: Peyton Reed

Dol z ljubeznijo je staromodna, a pikantna komedija. Na svojstven način se poklanja komedijam Rocka Hudsona in Doris Day iz zlate hollywoodske dobe. Zgodba pripoveduje o trku, ob katerem se krešejo iskre, med žensko, ki se je odpovedala ljubezni, in babjekom, ki je prepričan, da ljubezni ne potrebuje. Ona je uspešna avtorica knjig za samopomoč, on pa vase zagledani novinar in babjek.

Dogajanje je postavljeno v šestdeseta, a s pridihom 21. stoletja, v vsakem prizoru pa kar mrgoli stvari, ki nas bodo spomnile na šestdeseta.

Barbara Novak (Renée Zellweger) preseneti New York City z novo knjigo Dol z ljubeznijo, predfeminističnim manifestom, ki pravi "ne" ljubezni in "da" karieri, moči - in seksu. Barbarina revolucionarna razmišljanja se prodajajo kot vroče žemljice in se uvrstijo na vrh najbolj prodajanih knjig. Barbara pa postane tarča nastopaškega novinarja Catcherja Blocka (Ewan McGregor), osvajalca /pravega dedca/ žurerja, ki ji je odločen spodnesti tla pod nogami.

Catchev najboljši prijatelj in šef, nevrotični in ljubezni željni Peter McMannus (David Hyde Pierce), skuša obvladati svojega najboljšega pisca, hkrati pa hrepeni po Vikki Hiller (Sarah Paulson), Barbarini sijajni in odločni urednici. Vikki v moškem svetu igra ostro igro in se postavi po robu celo šovinističnemu šefu Theodoru Bannerju (Tony Randall).

Potem ko sta za Lepoto po ameriško dobila oskarja, sta producenta Bruce Cohen in Dan Jinks prejela scenarij Eve Ahlert & Dennisa Drakea Dol z ljubeznijo. "Zdel se nama je izviren in zabaven in na vsaki strani je čakalo presenečenje," se spominja Cohen, ki dodaja, da sta takrat z Jinksom iskala komedijo.

"Med branjem scenarija sva se pogosto na glas smejala," pravi Jinks. "Popeljal naju je v čudoviti svet komedij Doris Day in Rocka Hudsona iz šestdesetih, a scenarij Eve in Dennisa je prepričanja iz teh filmov postavil na glavo."

Dol z ljubeznijo je ne le poklon tistim filmom, ampak tudi našim spominom nanje, a je hkrati začinjen s sodobnostjo.

Priljubljeni film Doris Day in Rocka Hudsona - Pillow Talk, Lover Come Back in Send Me No Flowers - so bili mešanica glamurja, sodobnih in tradicionalnih vrednot, dvojnih iger in spolnih namigovanj."V tem svetu se je lahko zgodilo vse," pravi proučevalec filmov Alan Vanneman, "le junakinja ni smela izgubiti nedolžnosti."

"Z Eve sva odraščala ob njunih filmih, ki so bili na televiziji pozno ponoči. Všeč so nama bili," pravi Dennis Drake. "Tem filmom so rekli Prefinjene seksualne komedije, čeprav v njih sploh ni bilo seksa in niti ne vem, kako sofisticirane so sploh bile."

"Eve in Dennis te komedije, ki se mi zdijo trčene, poznata kot svoj žep," dodaja Ahlert. "Niso se zdele kot pravi filmi. Bili so tako čisti, bogatih barv, sveži, s pravokotnimi linijami. Skoraj se je zdelo, da se bodo zidovi zrušili. Rock Hudson in Doris Day sta pri igri nekoliko pretiravala. Z vsem tem bi se po našem mnenju lahko pozabavali. Dol z ljubeznijo naj ne bi bil le parodija na te filme. Želeli smo predvsem pokomentirati, kako so se moški in ženske vedli drug do drugega, in sicer v smislu spolnosti, spolov in moči."

Filmski ustvarjalci so tudi vedeli, da je bila čarobna kemija med Rockom Hudsonom in Doris Day ključna sestavina njunega sodelovanja. "Njuna kemija je bila zares lahkotna," komentira Reed. "Med Rockom in Doris je lahkotnost, vihravost. Videti je, da zares uživata v družbi drug drugega, čeprav so med njunima likoma konflikti in napetosti."

In po mnenju filmskih ustvarjalcev sta Renee Zellweger in Ewan McGregor njuna sodobna ekvivalenta.

"Vlogo Barbare Novak je navdihnila Doris Day, velikanska filmska zvezda, ki je bila tako strašansko zabavna in očarljiva, hkrati pa z nogama vedno trdno na tleh. Vse to danes pooseblja Renée Zellweger," pravi Jinks.

"Pri scenariju me je najbolj presenetila njegova inteligentnost," pravi Zellwegerjeva. "Brzel je naprej in ni zapravljal časa. Všeč mi je bilo, da smo se vrnili k stari filmski šoli. Želela sem si samo biti Barbara in se sprehajati po barvitih prizoriščih v čudovitih kostumih. To je svet, ki ga nočeš zapustiti."

Čeprav je Doris Day v zgodnejših romantičnih komedijah šestdesetih navdihnila Barbaro Novak, jih slednja postavi na glavo. Dayeva je igrala predfeministično delovno žensko, ki se je spopadala z Rockom Hudsonom in za vsako ceno varovala svojo nedolžnost. Zellwegerjeva je v številnih pogledih polarno nasprotje Dorisine krepostne filmske inkarnacije. Barbara je napisala knjigo Dol z ljubeznijo, ki ženskam pravi, naj bodo bolj podobne moškim - da je čisto v redu uživati v seksu brez obveznosti, in imeti tudi kariero. Barbara ponese Dorisino uspešno običajno dekle na nov nivo glamurja in zabave.

Tudi McGregor ima rad komedije Hudson-Day. "Tudi v Angliji smo jih videli, zato sem prepoznal žanr ter svojstven humor in slog. Pri Dol z ljubeznijo smo se lahko poigrali z zamenjanimi vlogami spolov, kar se je zgodilo z leti. Tudi komedija in igranje sta se spremenila. Zato je bil izziv zadeti tisti specifični slog igranja iz šestdesetih, ki ga zdaj ne vidimo več."

V komedijah Hudson-Day je tretjo glavno vlogo igral Tony Randall. Pri Dol z ljubeznijo različico Randallovega lika igra David Hyde Pierce, ki je pozorno proučil nekaj Randallovih filmov, čeprav ga ni želel kopirati. Randall sam pa se pojavi v manjši vlogi avtoritarnega založniškega mogula Theodorja Bannerja. "Zelo smo bili navdušeni, ker je privolil v nastop v filmu," pravi Drake. "Z veseljem smo poskrbeli, da je bila njegova vloga sočna." Randall, ki jih ima zdaj 82, je užival v enodnevnem nastopu, prvem po 25 letih. "Včasih sem igral vloge in pri tem skušal posnemati očeta," se smeje Randall. "Zdaj SEM moj oče."

V treh filmih, ki jih je posnel z Doris Day in Rockom Hudsonom, opominja Randall, ni nikoli dobil dekleta. "A sem imel vedno občutek, da sem dobil najboljšo vlogo."

Randall je bil vesel, da je ekipa Dol z ljubeznijo ujela duha klasičnih romantičnih komedij Day-Hudson. "Komedije šestdesetih so imele določeno nedolžnost in veliko zanosa. Čudovita oblačila in krasne interierje. Ko sem si ogledal prizorišča Dol z ljubeznijo, sem se počutil kot še nikoli."

Tudi režiser Reed obljublja, da bodo ločeni ekrani, velikanska prizorišča in glasba gledalce takoj ponesli nazaj v šestdeseta. "Mislili bodo, da je bil film narejen takrat! Pravila in moralne norme leta 1962, ko se dogaja film, upošteva tudi scenarij. V Dol z ljubeznijo ne rečemo in ne pokažemo ničesar, kar ne bi vžgalo v komedijah zgodnjih šestdesetih. Ni seksa ali golote, a tu je seksi dialog in veliko norega jazza."

V zgodnjih šestdesetih je New York kar vibriral od optimizma in umetnost je cvetela. Nič čudnega, da so se filmi Doris Day in Rocka Hudsona dogajali tam. V seveda idealizirani verziji so vsi imeli krasno opremljena stanovanja s spektakularnim razgledom, vreme je bilo popolno in človek je vedno lahko dobil brezhiben rumeni taksi. V hollywoodskih studijih je bilo vse mogoče.

Dol z ljubeznijo stavi tudi na današnjo navdušenost nad šestdesetimi. "Neverjetno je, kako jih danes sprejemamo," komentira Cohen. "Ubijali bi za tedanja stanovanja in oblačila. Sinergija nam omogoča narediti film, ki je hkrati postavljen v preteklost, a obenem sodoben, ker so zdaj vsi zaljubljeni v estetsko."

Mark Shaiman in Scott Whitman sta napisala tudi skladbo, ki sta jo odpela Renée Zellweger in Ewan McGregor. Jazzovaski skladbi v Sinatrinem slogu je naslov Here's to Love in je mini musical, kakršne so izvajali v tedanjih varietejskih programih.

O filmskih ustvarjalcih

Peyton Reed je kot režiser debitiral z Bring It On.

Prihaja iz Raleigha. Diplomiral je na Univerzi Severne Karoline. Kariero je začel kot montažer pri Zaloom-Mayfield Productions. Nagrada za kratki film Almost Beat ga je spodbudila, da se je začel v okviru podjetja ukvarjati s pisanjem in režiranjem. Režiral je številne dokumentarce o dogajanju za kamerami, na primer Skrivnosti Nazaj v prohodnost, Skozi oči Forresta Gumpa. ter Oddaja ob obletnici The Honeymooners.

Nato je delal za Walta Disneya, kjer je režiral dva uspešna televizijska filma, The Computer Wore Tennis Shoes in The Love Bug. Režiral je tudi epizode Upright Citizens Brigade, Mr. Show with Bob and David ter glasbene videospote alternativnih skupin, kot sta Superchunk and The Connells.

O igralcih

Renée Zellweger (Barbara Novak) je nastopila v filmih Chicago, Dnevnik Bridget Jones, Jaz, Irene in jaz, Nurse Betty, White Oleander,

Cold Mountain, Sharkslayer, A Taste for Killing, Shake, Rattle and Rock, Dazed and Confused, Reality Bites, Love and a .45, 8 Seconds, The Return of the Texas Chainsaw Massacre, Empire Records, My Boyfriend's Back, The Bachelor, One True Thing, Jerry Maguire.

Ewan McGregor (Catcher Block) je nastopil v Lipstick on Your Collar, Being Human, Plitkem grobu, Odštekanem življenju, Urgenci, Žametnih nočeh, The Pillow Book, Trainspottingu, Emmi, Brassed Off, Nightwatch, The Serpent's Kiss, Swimming with Fishes, Little Voice, Vojni zvezd: Grozeči prikazni ter Vojni zvezd: napadu klonov, Moulin Rougu in Sestreljenem črnem jastrebu.

Leta 1998 je ustanovil Natural Nylon s prijatelji, kot so Jude Law, Sadie Frost, Jonny Lee Miller in Sean Pertwee. McGregor je bil v okviru firme koproducent Nore.

Nedavno je zaključil snemanje srhljivke Young Adam. Trenutno v Alabami snema Big Fish.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.