Kolosej
Film distribucije A.G. Market

Vse za sina

triler
Na sporedu od: 27.6.2002, Kolosej Ljubljana
1h 29min / 89min
Scenarij: Lewis Colick, William S. Comanor, Gary Drucker, Lewis Colick
Režija: Harold Becker

"Mati, ki se je odločila, da se bo ponovno poročila, je pripeljala sovražnika v lastno posteljo," -- francoski pregovor

O zgodbi

Frank Morris želi za svojega sina samo najboljše. Odkar sta se s soprogo Susan pred nekaj leti razšla, se je njun sin začel upirati, povzročati težave in na veliko lagati. Vendar pa imata Frank in Susan sina zelo rada. Zavedata se, da se pod njegovim igranjem upornika skriva deček, ki potrebuje sočutje, razumevanje in dobre starše. Za njegovo dobro in ob medsebojnem spoštovanju, ki še vedno obstaja med njima, se Frank in Susan trudita biti kar najboljša starša. Susan je našla novega življenjskega sopotnika in bo kmalu postala gospa Barnes. Prišlek v mestu, Rick Barnes, si je že ustvaril sloves bogatega dobrotnika. Dannyju bo lahko nudil tisto, kar mu Frank, ki se ukvarja z gradnjo čolnov, enostavno ne more. Čeprav se bori z ljubosumjem, si mora Frank priznati, da sta dva starša v hiši verjetno prav tisto, kar Danny najbolj potrebuje. Tik pred poroko pa začne Danny Franku pripovedovati zgodbe o Ricku Barnesu - zgodbe, ki sčasoma postanejo vedno bolj vznemirjajoče. Frank je razpet med tem, da bi verjel sinu, ki ga spremlja sloves, da mu resnica ni ravno blizu, in sprejetjem strašne možnosti, da je Barnes povsem drugačen človek, kot se kaže v javnosti. Ko začne Danny pripovedovati očetu o umoru, ki ga je zagrešil njegov očim, mora Frank instinktivno razbrati, kaj je resnica in kaj ni. Glede na to, da dogodki najprej potrjujejo Dannyjevo zgodbo, nato pa se obrnejo povsem v drugo stran, Frank spozna, da mu ostaja le še malo časa in da lahko z oklevanjem ogrozi življenje lastnega sina.

Producent Donald De Line je bil navdušen nad dramatično napetostjo trilerja, postavljenega v najbolj občutljiv del družbe: v družino, zato ga je ponudil Paramountu. "Gre za zelo provokativno postavko," pravi De Line. "Najslabši možni scenarij: ločiš se, tvoja nekdanja soproga se ponovno poroči in naenkrat se pojavi očim. Tvoj otrok je pod isto streho s človekom, o katerem ne veš prav veliko. Gre za situacijo, ki je polna možnosti za razvoj strahu in paranoje."

Producent Jonathan Krane doda, da mu je bil scenarij všeč iz številnih razlogov. Prvič, zgodba govori o vsakodnevnih situacijah, v katerih se ljudje zlahka vidijo, in te situacije napne do skrajnih meja, kar je vedno dobra formula za uspešen triler. Drugič, gledalci imajo radi Johna Travolto, všeč jim je njegov način igranja junaka, kot npr. v filmih General's Daughter in Phenomenon. Radi ga imajo v vlogah očeta, kot jih je imel v filmih Look Who's Talking in Look Who's Talking Too. Režiser Harold Becker se strinja, da je "bistvo filma borba očeta za svojega sina; spoznanje, da je njegov otrok v nevarnosti in želja, da bi ga obvaroval pred njo."

Kako se je rodila ideja za film?

Ko se je scenarist Lewis Collick preselil v novo hišo, je spoznal soseda, ki je živel na drugi strani ulice. "Je profesor ekonomije na univerzi v Los Angelesu," pravi Collick. "Povedal mi je, da ima odlično idejo za film."

"Govoril je o človeku, ki se je večkrat ločil in je imel zato probleme v odnosu s svojim sinom; borbe za skrbništvo in druge težave. V tem razgovoru smo prišli tudi do teme očimov in v moji glavi je zasvetila žarnica. Očim - beseda, ki ima zastrašujoč zven. Misel, da moj sin živi v hiši s človekom, ki ga ne poznam, mi je zvenela zastrašujoče, ne glede na okoliščine. Tako se mi je porodila ideja, da bi lahko iz tega naredil odličen triler." John Travolta je prebral scenarij in se hitro pridružil produkciji. Tudi sam oče dveh otrok je Travolta v kombinaciji likov in napetosti dela videl dobro potezo. "Osnovna naloga vsakega starša je zaščititi svoje otroke. Mislim, da je to naravni instinkt, ki je prisoten v vsakem skrbnem staršu." Lik, ki ga igra Travolta v filmu, se srečuje s problemom, kako zaščititi svojega sina. Deček je pogosto lagal, lika, ki ju igrata Teri Polo in Vince Vaughn pa sta na prvi pogled idealen par. Travolta pravi: "Ko gledate Vincea in Teri skupaj, dajeta videz para na vrhu poročne torte. Predstavljata sliko popolnega zakona, toda to je iluzija."

Po tem, ko se je Travolta vključil v produkcijo, je film pritegnil pozornost režiserja Harolda Beckerja, znanega po filmih Sea Of Love z Al Pacinom in Malice z Nicole** Kidman v glavni vlogi. De Line pravi: "Je izvrsten režiser trilerjev, mojster v ustvarjanju razpoloženja ter vzdušja, z dobrim očesom za igralce. Ve, da če dobro strukturiraš zgodbo, lahko od gledalca dobiš prav takšno reakcijo, kot si jo pričakoval."

Vince Vaughn, katerega liki varirajo od sočutnih (Swingers) do psihopatskih (Norman Bates v filmu Psycho), je dobil vlogo Ricka Barnesa. De Lino pravi: "Vince je odličen igralec, lahko igra očarljivega, privlačnega tipa, ki pa se v trenutku spremeni v najstrašnejši lik, ki ste ga kdajkoli videli." Teri Polo, ki se je spomnimo iz filma Meet the Parents, je bila izbrana za vlogo Susan Morrison. Steve Buscemi, ki je, po besedah De Linea, vedno "briljanten in vnaša element presenečenja v vse, kar dela," je sprejel vlogo Raya Colemana, skrivnostne osebe, ki je prisotna v življenju ostalih likov. Lik Vincea Vaughna je večplasten: "Zagotovo ima na vesti kar precej večjih in manjših zločinov," pravi Vaughn, "toda upa, da bo lahko s prihodom v Southport spremenil svoje življenje. Spozna Susan in se noro zaljubi vanjo. Vse bi bilo dobro, če se ne bi eden od njegovih prijateljev vrnil v mesto in povzročil razpad iluzije." Vaughn o svojih kolegih pravi: "Steve Buscemi je genij. V svojo vlogo prinese določeno realnost in karizmo. Toda John je odkritje. Všeč so mi vsi njegovi filmi. Harold Becker daje vse od sebe, da bi se vsi počutili ugodno. Če imate neko idejo, vas posluša in to na vse vpliva na zelo pozitiven način."

Steve Buscemi hvali svoje kolege igralce in režiserja Harolda Beckerja. "Pazi tako na vizualne aspekte filma kot na igralsko izvedbo in situacije, skozi katere gredo liki, zato je pravo zadovoljstvo delati z njim. Film je triler, poln prizorov, nabitih s čustvi med očetom in sinom. In to je tisto, s čimer se v resnici lahko poistovetim."

Za Teri Polo je bilo vznemirjenje, ko je dobila vlogo v filmu Vse za sina, prav tako veliko kot tisto zaradi igralske ekipe. "Ko sem prvič videla Harolda Beckerja, je bilo naravnost neverjetno. Je zelo resen in izredno ognjevit hkrati. Imela sem kratko srečanje z Vinceom Vaughnom in tu je še John. Po prvem posnetem prizoru z Johnom Travolto sem odšla z besedami: 'Jaz nisem igrala.' On to izvleče iz mene. Od sedaj snemam samo še filme z Johnom Travolto. Kar se tiče Matta O'Learyja, je nekaj povsem drugega. Je neverjetno zrel, ima neverjetno sposobnost, da izvede vse, kar mu je naročeno. Mislim, da je to čudovito."

Režiser Harold Becker, ki si je vedno želel delati z Johnom Travolto, je spoznal, da je prav ta film idealna priložnost. "Vsak starš želi verjeti samo najboljše o svojem otroku," pravi Becker, "celo če je povsem jasno, da otrok ni ravno popoln. John je vnesel neverjetno človeškost v vlogo in ima odličen odnos z otroki, ne da bo s tem ogrozil ostrino, ki napetim zgodbam daje življenje. Iz Franka Morrisona je naredil močan osrednji lik v tem filmu." Becker prav tako meni, da je ključ verodostojnosti zgodbe v izbiri igralca, ki bo igral lik mladega Dannyja Morrisona. Izbral je Matta O'Learyja, ki ima za seboj nekaj televizijskih in filmskih vlog, da bi portretiral lik dečka, katerega življenje se spremeni v moro, ko mu nihče noče verjeti, da živi z morilcem. Travolta hvali Matta: "Malo me spominja na mladega Christiana Slaterja. Je zelo prefinjen za svoja leta in nadarjen igralec. V tej strašni situaciji vas resnično zaskrbi zanj in to je priznanje njegovemu talentu. Če njegov lik ne bi bil verodostojen, bi cel film izgubil na prepričljivosti." John Travolta povzame rastoče vznemirjenje, ki vlada med člani ekipe in igralci. "To je napet triler, ki bo v ljudeh izzval presenečenje, ugibanje, strah in vzhičenost - vse naenkrat. To je pravo doživetje."

Za Matta O'Learyja je film vrhunec njegovega mladega življenja. "Dobil sem vlogo po številnih avdicijah. Na zadnji sem spoznal Johna Travolto. To je bila prava norišnica. Skupaj s sestro sem se vozil skozi Los Angeles, ko je poklical moj agent in mi rekel: 'Matt, ugani, kaj se je zgodilo. Dobil si vlogo!'" Matt, ki se mu kariera hitro vzpenja, pravi: "Odkar sem bil majhen deček, občudujem Johna Travolto in delati z njim je zame velika čast. Njegove igralske sposobnosti so neverjetne. Všeč mi je, da se lahko učim od njega in zraven zbiram majhne igralske trike."

O produkciji

Ko se je vsa ekipa zbrala, se je začelo snemanje v Wilmingtonu, v Severni Carolini, v studiih Screen Gemsa in na drugih lokacijah, vključno z Hampsteadom, Bergawejem, in Southportom.

Producent Donald De Line pravi, da je "Wilmington idealno mesto, ki je zamenjal Southport v Marylandu, kjer se je odvija originalna zgodba in je idealna lokacija za snemanje filma Vse za sina. Naš junak je povsem običajen človek in glede na to, da se ukvarja z gradnjo čolnov in da je naša zgodba postavljena ob vodo, smo morali izbrati mesto na obali." Becker si je zamislil to mistično merilendsko mesto kot odlično kuliso za "napad na nedolžnost, bistvo naše zgodbe in bistvo dobrega trilerja." De Lino doda: "Wilmington je zgodovinsko mestece, lep, pastoralen, malo idiličen, mi pa smo želeli, da naše mestno daje vtis rahle izoliranosti od ostalega sveta." De Line da priznanje snemalcu Michaelu Seresinu, "Izvrsten je! S pomočjo svetlobe ustvari razpoloženje in pravo vzdušje, kar je zelo važen del vsakega trilerja." Seresin pojasnjuje, da je bil izziv " preliti osnovno interpretacijo scenarija v vizualno formo, kar se je začelo s prvim pogovorom z režiserjem. "Besed, napisane na papirju, so abstraktne; to kar počnemo mi, pa je dokaj konkretno. Moje delo je interpretacija pisane besed, ki ji moram poleg tega dati še občutek in teksturo, da zaživi na ekranu. Nagibam se k naravni svetlobi. Trilerji temeljijo na igri svetlobe in teme ter postajajo z razvojem zgodbe vse bolj temačni. Harold se je strinjal z napredovanjem temačnosti, ki nastaja v ključnem delu filma."

Scenograf Clay A Griffith je razpravljal o edinstvenem izzivu: "Bilo nam je naročeno, da prilagodimo lokalno skupnost in ustvarimo občutek fiktivne obalne skupnosti v Marylandu. Wilmington ima neobičajen občutek za to. Na nek način je čas zaobšel to mesto, tako da v samem mestu ali v njegovi širši okolici lahko najdete praktično vse, kar je bilo omenjeno v scenariju. Tega, kar nismo našli na terenu, smo lahko zgradili na sceni v Screen Gems studiju."

Režiser Harold Becker se je zelo naslonil na vizualno podobo filma, ki je okrepil napetost trilerja. Griffith nadaljuje: "Harold je bil zelo natančen v svojih zahtevah in med delom z njim, z Donaldom De Lineom in Michaelom Seresinom smo prišli do nekaterih neobičajnih lokacij in prizorišč, ki so kar najbolj podprli najpomembnejše dele zgodbe, od zanemarjenega motela v Southportu, Rickove hiše v predmestju Wilmingtona, lokacije v Hamsteadu, ki smo jo uporabili za firmo Morrison & Son, kamnitega terena, na katerem je stala Kellyjina hiša, pa vse do jezera Bergawm, kjer je bil posnet zadnji del filma. Začetne kadre filma smo posneli v nedotaknjenih predelih Southporta v severni Carolini."

O igralcih

John Travolta (Frank Morrison) je bil že dvakrat nominiran za oskarja in je prejel številna druga priznanja in nagrade za svoje igranje. Igral je v filmih Pulp Fiction, Get Shorty, A Civil Action in Primary Colors. Pred tem je igral v nekaterih najbolj gledanih filmih naše generacije. Film Saturday Night Fever je povzročil disco fenomen v poznih sedemdesetih. Igral je v filmski verziji mjuzikla Grease in uspešnem filmu Urban Cowboy, ki je prav tako vplival na trende pop kulture. Sledili so filmi Carrie, Blow Out, Look Who's Talking 1 in 2, Phenomenon, Broken Arrow, Michael, Face/Off, General's Daughter, Swordfish in Battlefield Earth, ki je bil posnet po uspešnici L. Rona Hubbarda.

Vince Vaughn (Rick Barnes) se je prebil med uspešne igralce današnje generacije z vlogo v filmu Swingers. Igral je v filmih The Cell, The Prime Gig, Psycho, Jurassic Park: The Lost World, Return to Paradise, Clay Pigeons, A Cool, Dry Place in The Locusts.

Teri Polo (Susan), lepa in nadarjena igralka, se je proslavila z vlogo v filmu Meet the Parents. Gledalci jo lahko vidijo v filmih The Unsaid in Second String. Imela je vlogo v uspešni seriji "Falicity". Kariero je začela kot plesalka, ukvarja pa se je tudi z manekenstvom. Igrala je v drami Loving, dramski seriji "TV 101" in v popularni seriji "Northerm Exposure".

Matt O'Leary (Danny) je štirinajstletnik, ki ima za seboj že nekaj opaznih vlog. Na televiziji se je pojavil v filmih The Fearing Mind, Mom's Got a Date With a Vampire, Early Edition in Turks. Igral je v prvencu režiserja Billa Paxtona Blaznost.

O ustvarjalcih filma

Harold Becker (režiser) je prisoten v svetu filma že več kot trideset let. Kariero je začel kot fotograf. Njegov prvenec je bil film The Ragman's Daughter iz leta 1972, ki je na beneškem festivalu prejel nagrado. Becker se je potrdil kot mojster snemanja kriminalnih dram s svojim drugim filmom The Onion Field. Nato je režiral črno komedijo The Black Marble in kasneje še vojno dramo Taps, s Seanom Pennom in Tomom Cruiseom v glavnih vlogah. Sledili so filmi Vision Quest in The Boost. Leta 1989 je posnel triler Sea of Love, v katerem sta igrala Al Pacino in Ellen Barkin. Sledila sta triler Malice in City Hall, zgodba o politični korupciji in prevarah, v katerem sta igrala Al Pacino in John Cusack.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.