Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Brodolom

avantura, drama
Njegova pot se začne... na koncu sveta!
Na sporedu od: 1.1.1999, Kolosej Ljubljana
2h 23min / 143min
Scenarij: William Broyles Jr.
Režija: Robert Zemeckis

O filmu

V filmu Brodolom sta znova združila moči oskarjevca Robert Zemeckis in Tom Hanks, da bi raziskala blagoslove in udarce usode ter preživetje človeškega duha.

Hanks igra Chucka Nolanda, sistemskega inženirja podjetja FedEx, ki mu osebno in poklicno življenje narekuje ura. Njegov divji poklic ga včasih tudi na vrat na nos vodi v najbolj oddaljene kraje - in proč od Kelly, njegovega dekleta, ki ga igra Helen Hunt.

Hitri tempo njegovega življenja se nenadno ustavi, ko se po letalski nesreči reši na samotni otok. Najprej mora poskrbeti za najbolj osnovne potrebe: vodo, hrano, zatočišče. Chuck, izvrsten reševalec problemov, sčasoma poskrbi za svoje fizično preživetje. Toda kaj potem? Njegova prava preizkušnja se šele začne, kajti soočiti se mora s samoto.

Po štirih letih se Chuck vrne med ljudi popolnoma spremenjen. Sprevidi, da je izguba vsega, kar je kdaj imel in cenil, pravzaprav najboljše, kar se mu je kdaj zgodilo.

Ideja za film se je porodila Tomu Hanksu in zaupal jo je scenaristu Williamu Broylesu ml., pred kakšnimi šestimi leti, ko sta sodelovala pri filmu Apollo 13. "Tom je hotel posneti film o sodobnem človeku, ki se znajde na samotnem otoku," se spominja Broyles.

Kaj se z njim dogaja na otoku? Kako preživi? Broyles se je odločil, da si bo nabral izkušnje iz prve roke. Strokovnjaka za preprosto tehnologijo sta ga peljala na majhen otok, kjer je bil scenarist, kot njegov izmišljeni junak, povsem odrezan od sveta, ki ga pozna. "Najprej mi je prišlo na misel: "Joj, preživeti moram," se spominja Broyles. "Moral sem ugotoviti, kako naj pridem do vode, kako naj iz kamna izdelam nož, kaj naj jem. Nekatere teh izkušenj so postale nekakšna groba osnova za tisto, kar se zgodi Chucku.

Režiser Robert Zmeckis, ki je skupaj s Hanksom popeljal občinstvo na fantastično potovanje z junakom Forrestom Gumpom, je Brodolomu dal njegovo dramatično in vizualno dušo. Zemeckis pravi: "Brodolom govori predvsem o tem, kako ljudje, ne glede na število ovir, ki se nam znajdejo na poti, poiščemo način, da jih sprejmemo. Poleg tega v tej zgodbi ne gre toliko za preživetje človeka, temveč bolj za preživetje človekovega duha in za ponazoritev ideje, da je preživeti lahko, zato pa je toliko težje živeti."

Odnos med Chuckom in njegovim dekletom Kelly je za oba zelo pomemben, čeprav sta zaradi njegove službe pogosto ločena. "Ta dva človeka nista mlada in naivna in njun odnos ne temelji na rožah in romantiki," pravi Hanks, "vendar sta hvaležna, da sta se našla. Drug drugega sta popolnoma sprejela. Njun odnos je tako poln varnosti, da lahko preneseta vsakršno zmedo, ki jo v njuno življenje vnaša njegovo delo."

Helen Hunt je bil všeč ta odnos med Chuckom in Kelly. Spominja se tudi zabavnih okoliščin, ki so jo pripeljale k temu projektu. Nekoč se je sestala z Zemeckisom zaradi nekega drugega filmskega projekta in ob koncu ji je omenil, da gre zdaj snemat film s Tomom Hanksom na neki otok. "Rekla sem: "V tem filmu bi pa prav rada nastopila,"" se smeji Helen Hunt. "Kmalu po tistem me je Bob poklical in rekel: "Okej, nekaj bi imeli zate." Bila sem res presenečena in čisto iz sebe. Mislim, da je to zelo drzen in edinstven film."

Čeprav gre za razmeroma majhno vlogo, pa je ta zahtevala veliko igralko, ki bi naredila močan vtis na platnu in izven njega. Spomin na Kelly, ki ga pomaga ohranjati živega njena majhna fotografija v žepni uri, njenem darilu, daje Chucku moč, ko na otoku vse bolj izgublja upanje.

Pomembo vlogo pri njegovem preživetju pa igra tudi njegovo nenavadno prijateljstvo z Wilsonom, žogo za odbojko, ki jo je v paketu FedEx prav tako naplavilo na otok. "Sprva je Wilson sredstvo, ki pomaga gledalcem sporočiti, o čem Chuck razmišlja," razlaga Zemeckis, "sčasoma pa spričo Chuckove osamljenosti in hude potrtosti postane še dosti več."

Chuck reši še druge pakete in njihovo vsebino zelo izvirno uporabi. Odloči pa se, da enega paketa, ki je okrašen s krili angela, ne bo odprl. Angelska krila postanejo zanj simbol upanja, to pa več kot odtehta vsakršno uporabno vrednost predmeta, ki je v njem. Tega simbola se oklepa, dokler se spet ne vrne med ljudi. Čeprav vsebina paketa ostane skrivnost, je zanj njegova vrednost neprecenljiva.

Po štirih letih na otoku se Chuck sooča z enakimi okoliščinami kot Broyles v svojem eksperimentu. "Ko se Chuck nauči preživeti, ne bije več bitke s silami narave, temveč z obupavanjem," poudarja Hanks. "Gre za posebno vrsto samote, nič podobno tisti, ko si v soboto zvečer sam doma in nimaš kaj početi. Chuck je popolnoma ločen od vsega, kar nam polni življenje. Tedaj začne kloniti in izgubljati bitko z obupom." V prizorih, ko se Chuck bojuje za fizično in pozneje čustveno preživetje, je zelo malo dialoga in nobene glasbe. "Ti prizori so najbolj dejavni del filma, ker se vsak trenutek dogaja nekaj pomembnega," pripominja Hanks. "Navadili smo se komentarja in dialogov, ki nam vse razlagajo, in junakov, ki med svojimi dogodivščinami nenehno duhovičijo. Toda Chuck ne reče ničesar, če za to ni razloga. Vse stori z določenim namenom. Odsotnost glasbe in skromen dialog sta bila ključna."

Štiri leta po tistem, ko ga je naplavilo, se Chuck loti drznega pobega z otoka. Med ljudi se vrne globoko spremenjen. "Chuck misli, da ne bi smel preživeti," razlaga Hanks. "Stvari, ki so mu bile prej pomembne, sploh ni več, kajti šel je skozi nekakšen "zid". Veliko je samospoznanja in nikakršnega samopomilovanja. Ve tudi, da se je svet tako spremenil, da zanj v njem ni več prostora. Vse ima zdaj drugačen odtenek in barvo, vse ima drugačen pomen. Chuck sprevidi, da sta bila letalska nesreča in štiriletno bivanje na otoku najboljše, kar se mu je kdaj zgodilo. Če te izkušnje ne bi doživel - in če ne bi vsega izgubil - ne bi nikoli dojel, kaj je zares pomembno."

O snemanju

Preživeti mukotrpni snemalni urnik za film Brodolom, je bil za igralce in ekipo svojevrsten izziv. Film, ki mu priznavajo, da je imel enega bolj nenavadnih snemalnih urnikov v novejši filmski zgodovini, so posneli v dveh delih, v 16 mesecih, vendar z enoletnim premorom znotraj tega obdobja. Zemeckis in Hanks sta se že na začetku zedinila, da bi bilo za najbolj realističen prikaz minevanja časa v zgodbi in dramatičnih posledic Chuckove preizkušnje najbolje snemanje za nekaj časa prekiniti. Enoletni premor je Hanksu dal čas, da je učinkovito zaokrožil fizično transformacijo svojega lika.

Zemeckis se spominja: "Ko smo se vrnili na snemanje druge polovice filma, je iz Tomovih oči izginila nekakšna življenjska iskrica, kar je bilo za tisto, kar se je zgodilo Chucku, odlično. To je dosegel Tom. Bilo je čudovito, pa tudi kar malce grozljivo."

V nasprotju z drugimi filmi so Brodolom v glavnem posneli v takšnem zaporedju, kot se odvija zgodba. "To je pravzaprav le zdrava pamet, na kar pri snemanju filmov tako redko naletiš," pravi Hanks. "Film smo začeli snemati na začetku zgodbe in ga končali na koncu zgodbe. To je za sodelujoče vse postavilo v zelo realistično perspektivo. Sprevideli smo, kako daleč smo prišli in kje vse smo bili."

Film so snemali v Moskvi, Los Angelesu, na Fidžiju in v Memphisu.

Igralci in ustvarjalci

Tom Hanks v filmu Brodolom ni odigral le glavne vloge, ampak je bil tudi njegov producent. Nedavno je Hanks igral v za oskarja nominirani drami Zelena milja.

Leta 1999 je Hanks prejel zlati globus in svojo četrto nominacijo za oskarja za vlogo stotnika Millerja v Spielbergovem filmu Reševanje vojaka Ryana. Prvega oskarja, pa tudi zlati globus je prejel za ganljivo upodobitev za aidsom obolelega odvetnika v Demmovi Philadelphiji, leto za tem pa je dobil oskarja še za vlogo Forresta Gumpa v istoimenskem filmu Roberta Zemeckisa. Za film Big je prejel zlati globus in bil nominiran za oskarja, še eno nominacijo za zlati globus pa si je prislužil z igro v uspešnici Romanca v Seattlu. Veliko odobravanja kritikov je bil deležen tudi za vlogo astronavta Jima Lovella v filmu Apollo 13. Igral je še v filmih You"ve Got Mail, Bachelor Party, Splash, A League of Their Own, Punchline, Nothing in Common in Volunteers.

Helen Hunt (Kelly Frears) je bila nagrajena z zlatim globusom, nagrado Screen Actors Guild in oskarjem za najboljšo igralko za svojo ganljivo upodobitev matere samohranilke in natakarice v filmu Jamesa L. Brooksa Bolje ne bo nikoli. Pred tem je igrala v filmu Twister, v času snemanja Brodoloma pa je zaigrala tudi v filmu Pay It Forward s Kevinom Spaceyjem in What Women Want z Melom Gibsonom.

Ima sedem nominacij in pet nagrad emmy za najboljšo igralko v komediji za svojo vlogo Jamie Buchman v uspešni televizijski seriji Noro zaljubljena, ki ji je poleg tega prinesla še tri zlate globuse, nagrado Screen Actors Guild in tri nagrade American comedy.

Kritike je navdušila z izjemno igro v filmu The Waterdance, nastopala pa je tudi v filmih Kiss of Death, Mr. Saturday Night, Peggy Sue Got Married, Next of Kin, Miles From Home, Girls Just Wanna Have Fun in Project X.

V filmu igrajo še Nick Searcy (Days of Thunder, The Prince of Tides, Ocvrti zeleni paradižniki, The Real McCoy, Begunec), Chris Noth (televizijske serije Seks v mestu, Red in zakonitost, filmi Cold Around the Heart, Getting to Know You in Texas Funeral) in priznana country pevka Lari White, ki si je s svojim prvim albumom Lead Me Not leta 1994 prislužila nominacijo Academy of Country Music za najboljšo mlado pevko.

Režiser in producent Robert Zemeckis si je leta 1995 prislužil oskarja za režijo za Forresta Gumpa, ki je prejel tudi oskarja za najboljši film in za najboljšega igralca (Tom Hanks.) Nedavno je režiral psihološki triler Potopljene sence s Harrisonom Fordom in Michelle Pfeiffer. Brodolom in Potopljene sence sta prva filmska projekta ImageMovers, družbe, ki jo je Zemeckis ustanovil leta 1998 s Stevom Starkeyjem in Jackom Rapkejem.

Podpisal se je tudi pod film Stik z Jodie Foster, uspešnico Kdo je potunkal zajca Rogerja, trilogijo Nazaj v prihodnost ter filme Romancing the Stone, Smrt ji lepo pristoji, Used Cars in I Wanna Hold Your Hand. Bil je izvršni producent filmov The Frighteners, The Public Eye in Trespass, ki ga je napisal skupaj z Bobom Galom. Gale in Zemeckis sta napisala tudi scenarij za 1941, s katerim se je začelo njuno sodelovanje s Stevenom Spielbergom.

Zemeckis je režiral tudi več televizijskih projektov.

Producent Steve Starkey je dobil oskarja kot eden producentov Forresta Gumpa, nedavno je bil producent psihološkega trilerja Potopljene sence, pa tudi Stika. Leta 1998 je skupaj z Zemeckisom in Jackom Rapkejem ustanovil družbo ImageMovers. Z Zemeckisom je prvič skupaj delal leta 1986 pri filmu Kdo je potunkal zajca Rogerja, njuno sodelovanje pa se je nadaljevalo v filmih Nazaj v prihodnost (2. in 3. del), Smrt ji lepo pristoji in Forrest Gump. V začetku svoje kariere je sodeloval z Georgeem Lucasom v dveh delih Vojne zvezd.

Odlikovani nekdanji marinec, scenarist William Broyles ml. je bil nominiran za oskarja in za nagrado Writer"s Guild za Apollo 13, ki ga je napisal z dolgoletnim prijateljem in sodelavcem Alom Reinertom. Scenarij je dobil književno nagrado PENa za najboljši scenarij. Napisal je tudi scenarij za predelavo Planeta opic Tima Burtona, ki bo na filmska platna prišel prihodnje poletje. Lani je sodeloval pri scenariju za Entrapment (Sean Connery in Catherine Zeta-Jones).

Broyles je ustanovil priznano revijo Texas Monthly, je glavni urednik revij California in Newsweek. Piše za številne časopise, je avtor knjige Brothers in Arms, bil pa je tudi soustvarjalec televizijske serije China Beach, ki je osvojila 12 nagrad emmy.

Pri filmu so sodelovali še:

fotografija: Don Burgess (Forrest Gump, Potopljene sence, Stik, Evening Star, Forget Paris, Richie Rich, Blind Fury, Under the Boardwalk, Mo’ Money, Josh and S.A.M.)

kostumografija: Joanna Johnston (Kdo je potunkal zajca Rogerja, Nazaj v prihodnost (2. in 3. del), Smrt ji lepo pristoji, Forrest Gump, Stik, Reševanje vojaka Ryana, Indiana Jones and the Last Crusade, Nekaj vijoličnega, Šesti čut, French Kiss, Far and Away, Hellraiser)

montaža: Arthur Schmidt (Forrest Gump, Kdo je potunkal zajca Rogerja, Potopljene sence, Stik, Nazaj v prihodnost, Smrt ji lepo pristoji, Primary Colors, Ptičja kletka, Addams Family Values, Poslednji Mohikanec, Ruthless People, Coal Miner’s Daughter, Maratonec)

glasba: Alan Silvestri (Potopljene sence, Stik, Forrest Gump, Romancing the Stone, Nazaj v prihodnost, Kdo je potunkal zajca Rogerja, Brezno, Predator, Telesni stražar, Young Guns II, Stare sablje, Nevestin oče, Past za starše, The Mummy Returns, What Women Want).

Komentarji

21.8. 2005 ob 21:08 zvezdica

Ta film je zelo zanimiv,kajti zanimivo je kako je ta človek znal in se znašel preživeti na takšnem otoku.brez dvoma pa je tudi tom hanks med mojimi najboljšimi igralci,saj zna film narediti smešen (že z svojo pojavo),tudi takrat ko ni mišljen na tak način...naprimer v tem filmu pogovarjanje z žogo in trdna navezanost nanjo...ja kaj...on je car,prav tako je ta film carski...vso čast režiserju!!!

— *_tAdY-kA_*
18.2. 2007 ob 18:51

mislim da je ta film zelo fajni

— huh
27.2. 2007 ob 10:02 zvezdica

Tom hanks je eden bolj cenjenih igralcev sploh.Film je bil verjetno zelo hitro preveden saj je zelo malo teksta.Ko film pogledaš do konca se zamisliš.Res je žalostno kako pokaže Helen Hunt ko ji po telefonu sporočijo, da so našli njenega moža.Ali pa ko žoga Willson odplava in on nima zadosti vrvi, da bi ga rešil.Čeprav je Willson le žoga je prikazano zelo dobro in te to sočutje do žoge ne spravi v smeh temveč skoraj v jok.Odlično je prikazano tudi kako se je trudil, da je prižgal ogenj na tistem otoku in kako potem pride nazaj domov vidi vžigalnik in ga prižge z pritiskom na gumb.Zaniivo je tudi kako je uporabil vsakdanje stvari kot so:drsalke,žoga,vide okasete... da je preživel.In če malo pobrskate po internetu veste, da FedEx res obstaja.Smešno je tudi ko se vrne nazaj domov in hoče nato dostaviti tiste pakete, ki imajo čeprav z hitro pošto, štiri leta zamude.Film je dobro posnet in ima zelo dobre igralce.Zelo dolgo traja in to ga po moji teoriji(TEORIJA:Dalj ši ko je film boljši je) uvrsti med boljše. ZA DOMAČO VIDEOTEKO.

— Matej (rabit)
28.4. 2007 ob 17:48

filmje zlo hud!

— špela
28.1. 2008 ob 0:00

....ma ITAQ : to je tk kul film; mislm res noo ..- men je bil tok ..no ka nakladam .[.. hočm rečt , da po eni strani ful žalostno, sam po drugi je pa za smejaT !! (: ha- ..emm ; ka nj še powm ; aja no čeprou sm ga pou zamudila ka sn se glih tuširala... hočm rečt tt če ne vidiš ceuga je SUPER !! >> noro dobr se je znajdu..koje biu sam ka je šou kr s krvjo risaT ! ;..ja tle se pa res pokaže IzNaJdLjIvOsT.. Lp, Tjaša M.

— ..Tjaši (KK :)
14.6. 2009 ob 15:29

ta film je ful dober,ker je zelo zanimiv

— lol
8.11. 2009 ob 19:18

ta film je eden mojih najljubših!! ne vem če bi se usak človek znal rešiti it tistega otoka! in ko je izgubil svojo žogo (wilsona) sem se jokala bilo je tako žalostno!!! weeeeweeee!!! najbolj pa je žalostno ko izve da se je njegova punca poročila in ima hčerko.... pa tako jo je imel rad!!! žalostno....

— Bekca.^^
5.2. 2010 ob 11:18

ta fim sm že gledala 2-krat zdej ga bom že spet gledala na POP-tvju.. <3<3 :$

— amelisa
6.2. 2010 ob 9:57

noro je če si izgubljen na takem otoku

— marija
12.9. 2011 ob 20:46

ful hud film carski!

— veki zeki
22.8. 2012 ob 11:54

Vebina filma je zelo zanimiva. Da ti vedeti kako preživeti na otoku. kjer si prepuščen sam sebi. Film je eden iz med taboljših. Ampak me zelo moti da v filu chuck-ovo ženo pokaže samo na začetku in koncu. Ona bi morala imeti glih nekaj posebnega. Drugače pa zanimiv film. <3

— Fenica Vauksa :$$

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.