Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

Brez nadzora staršev

komedija
Podnapisi
Na sporedu od: 10.1.2013, Kolosej Ljubljana
1h 44min / 104min
Leto: 2012
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: Lisa Addario, Lowell Ganz, Babaloo Mandel in Joe Syracuse
Režija: Andy Fickman
Artie in Diane sta srečen par v zrelih letih, ki se mora soočiti z Artiejevo nepričakovano izgubo službe komentatorja lokalne baseballske ekipe. Da se mož ne bi predal malodušju, Diane sprejme prošnjo zaposlene hčerke, če bi teden dni skrbela za vnuke. Artie in Diane ob druženju z mladim naraščajem hitro ugotovita, da nista povsem v stiku s sodobnim svetom, vendar kljub zabavnim nezgodam poskušata pomagati vnukom pri premagovanju številnih življenjskih težav.

Artie Decker (Billy Crystal) je vajen, da ima vedno in povsod glavno besedo. A ko njegova prehudo uslužna ženička Diane (Bette Midler) privoli, da bo pazila na njune tri vnučke, medtem ko sta njihova z nadzorom obsedena starša (Marisa Tomei, Tom Everett Scott) na službenem potovanju, se Artie znajde iz oči v oči s sebi enakimi. Sodobne težave pridejo kmalu navzkriž s staro šolo vzgojnih metod Diane in Artieja, ki narekujejo stroga pravila, veliko ljubezni in staromodnih igric; družino bo skupaj obdržalo zgolj to, da se vsi naučijo prilagajanja in tega, da ne vztraja vsak pri svojem.

Brez nadzora staršev je komična in čustveno bogata upodobitev nasprotujočih si starševskih stilov, ki bo s svojo snovjo, liki in igralci blizu vsakemu gledalcu. Mladina bo uživala v vragolijah trojice otrok; z občutkom ujetosti med svoje starše in otroke se bodo poistovetili odrasli; in film je po mnogih letih prva komedija, ki stare starše upodablja kot dejavne, smešne, pomembne in vpletene like – osrednje za sodobno družinsko življenje.

Diane in Artie sta »druga stara starša«, kar pomeni, da imata starša njunega zeta v življenju svojih vnukov veliko večji vpliv, kar jima Diane zavida, in namerava zadevo popraviti. Toda Artieja in Diane redkokdaj zanese na obisk k hčerki Alice, zaradi česar sta se znašla v ozadju – skupaj s peščico fotografij, skritih na Aliceini polici kamina: »Saj ne, da Artie in Diane Alice – ki je njuna edinka – in njenih otrok ne bi imela rada; le ne razumeta jih,« razloži Midlerjeva. Diane zasluti novo priložnost, ko ju Alice obotavljajoče povabi, da bi pazila na vnuke, ko gresta z možem Philom na pot. Za Alice je to, milo rečeno, rešitev v skrajni sili, saj Philova starša nista na voljo, in je prisiljena za pomoč prositi svoja. A Diane to vidi kot zlato priložnost, da z Artiejem postaneta del življenja svojih vnukov in Alice, kot razloži možu, ki nad druženjem z domala neznano mularijo ni najbolj navdušen. In ne pomaga, da njegova hči ne premore ravno največjega zaupanja, da se bo zmogel držati njenih neštetih pravil. Kot pravi Marisa Tomei, sta »Artie in Diane kot društvo dveh in z otroci nista navezala odnosa. Lepo sta uživala svoje življenje, pri tem pa pozabila na to, da bi bolje spoznala vnuke.«

Zamisel za Brez nadzora staršev izhaja iz resničnih izkušenj: Billy Crystal se je z ženo Janice znašel v podobnem položaju, ko sta za nekaj dni pazila na prvega vnuka, medtem ko sta bila hči in zet zdoma: »Silno zabavno je bilo,« se spominja Crystal, a po par dneh sem bil pošteno izmučen. Primajal sem se v pisarno in naznanil, da imam zamisel za svoj naslednji film… Za grozljivko,« pribije z nasmeškom.

Joe Syracuse & Lisa Addario, scenaristična partnerja, zakonca in starša dveh, pravita, da jima je bila misel na spopad starševskih stilov med generacijami blizu: »Ko sva postala starša, sva dojela, da otrok ne vzgajava, kot so najini starši vzgajali naju,« pravi Addariova. Scenarista sta, kot mnogi v njuni generaciji, odraščala v času, ko je bilo treba otroške avtomobilske sedeže še izumiti, ko izpostavljanje nekadilcev cigaretnemu dimu še sploh ni imelo imena in so otroci na kolesih še divjali brez čelad. A ko si je otroke omislila naša generacija, »je beseda starš postala tako samostalnik kot pridevnik,« dodaja Syracuse. »A ko smo se sprijaznili z dejstvom vzgoje, smo uvideli modrost tega, kako so se stvari lotevali naši starši; začeli smo dvomiti v vzgojo, ovijanje v vato in pretirano ščitenje otrok, v katero se zateka naša generacija.«

Režiser Andy Fickman, oče najstnika, pravi, da ga je k projektu pritegnila njegova univerzalnost, pri tem pa pripomni, da je »v slehernem kotičku sveta vsaka generacija prepričana, da reči obvlada bolje kot njeni starši. Ko sem odraščal, sem za zajtrk dobil pogreto pecivo. Starša sta imela knjigo slovitega pediatra dr. Benjamina Spocka, ki ju je vodila skozi skoraj sleherni položaj. Dandanes obiščemo zdravnika za sleherno malenkost. Dandanašnje starše bolj zanimajo čustva otrok, in vsaka reč se sprevrže v epizodo oddaje dr. Phila…«

Bette Midler glede razlik med generacijami v vzgoji meni, da je »večina ljudi zgroženih, kako so jih vzgajali njihovi starši, in komaj čakajo, da svoje otroke vzgajajo povsem drugače. Sama sem se znašla ravno na meji stare in nove šole, zato razumem obe strani.«

Za Midlerjevo je bila velika motivacija za sodelovanje pri projektu dejstvo, da bo sodelovala z Billyyem Crystalom, s katerim sta že skoraj 30 let prijatelja, a tokrat profesionalno sodelujeta prvič: »Z Billyjem imava podoben okus, kar se tiče gledališča, filmov, glasbe in humorja, tako da je bilo igrati zakonski par naravnost naravno,« pravi igralka. »Oba slutiva, kaj bo ušpičil drugi, zato se sijajno dopolnjujeva.«

Režiser Fickman, ki je leta delal kot eden od upravnikov Midlerine produkcijske družbe All Girl Productions, se strinja: »To, da smo združili Billyja in Bette, je bilo, kot bi v ring dobili dva boksarska velikana; samo občudovali smo lahko, kako hitro sta se znašla v vlogi para.«

O igralcih

Billy Crystal (Artie Decker) je po svetu znan po vlogah v komedijah When Harry Met Sally…, City Slickers, The Princess Bride in Analyze This, po s tonyjem nagrajeni broadwayski predstavi 700 Sundays, kot član ekipe oddaje Saturday Night Live in doslej že osemkratni voditelj podelitve oskarjev. Trikrat je vodil tudi podelitev emmyjev – sam ima šest teh kipcev. Kariero je začel v satirični nočni nadaljevanki Soap in se nato pridružil oddaji Saturday Night Live. Med drugim je igral še v This Is Spinal Tap, Running Scared, Throw Momma from the Train, Forget Paris, posodil je glas liku v risanki Monsters, Inc. (trenutno snema glas za predzgodbo, Monsters University) in za HBO režiral film *61*. Je prejemnik nagrade Marka Twaina za ameriški humor in avtor knjig Absolutely Marvelous, 700 Sundays, I Already Know I Love You in Grandpa’s Little One (slednji sta za otroke). Naslednje leto naj bi izšli njegovi spomini.

Bette Midler (Diane Decker) je odraščala v Honoluluju, kjer je že pri rosnih letih začela peti in se je, ko je dobila denar za statiranje v filmu Hawaii, preselila v New York, kjer je pristala v muzikalu Fiddler on the Roof. Nato je začela nastopati po klubih po mestu in kmalu postala ena najbolj prepoznavnih ikon mnogih generacij. Njena interpretacija klasičnih hitov, kot so Boogie Woogie Bugle Boy, Delta Dawn in Superstar je bila nepozabna in občinstvo se je zaljubilo v samozvano Božansko gdč. M. Prvi album The Divine Miss M je posnela, ko jo je odkril legendarni predsednik založbe Atlantic Records; leta 1973 je dobila grammyja za novo izvajalko in skozi sedemdeseta, osemdeseta in devetdeseta nizala uspešnico za uspešnico. Po svetovni turneji in povratku na Broadway v s tonyjem nagrajeni predstavi Clams on the Halfshell je Midlerjeva sprejela vlogo v celovečercu The Rose in si priigrala dva zlata globusa, grammyja za naslovno pesem in nominacijo za oskarja. Nato je igrala v nizu uspešnic, kot so Down and Out in Beverly Hills, Ruthless People, Outrageous Fortune, Big Business, Beaches, Stella, Scenes from a Mall, For the Boys, Hocus Pocus, The First Wives Club, Then She Found Me... Svoj pečat je pustila tudi na malih zaslonih in si nabrala še za naročje emmyjev: oddaja Ol' Red Hair is Back, dva koncerta za HBO Live at Last in Art or Bust ter koncertni film za HBO Diva Las Vegas. Leta 1992 je dobila zlati globus za nastop v TV priredbi muzikala Gypsy. Po štirih grammyjih, štirih zlatih globusih, tonyju in neštetih glasbenih rekordih je Božanska M še vedno aktivna. Lani je producirala s tonyjem nagrajeni broadwayski muzikal Priscilla: Queen of the Desert; od februarja 2008 je dve leti nastopala v Las Vegasu s koncertom The Showgirl Must Go On; sicer pa je v zasebnem življenju ustanoviteljica projekta New York Restoration, ki skuša najti, odkupiti in očistiti zanemarjene javne površine.

Marisa Tomei (Alice) je dobila oskarja za stransko vlogo v komediji My Cousin Vinny in se za nagrado – poleg ostalih priznanj – potegovala še v dramah In the Bedroom in The Wrestler. Sicer uveljavljeno gledališko igralko smo nazadnje videli v Crazy, Stupid, Love, Ides of March in Lincoln Lawyer. Igrala je v Before the Devil Knows You're Dead, War, Inc., Factotum, What Women Want, Happy Accidents, Anger Management, The Guru, Slums of Beverly Hills, Sarajevo, A Brother’s Kiss, Untamed Heart… Leta 2009 je v Etiopiji režirala dokumentarec Half the Sky, pred tem pa je sodelovala že v TV dokumentarcu The People Speak.

Tom Everett Scott (Phil) je na velikih platnih debitiral ob svojem otroškem idolu Tomu Hanksu v Hanksovem režijskem prvencu That Thing You Do! Kmalu zatem je dobil glavno vlogo v An American Werewolf in Paris, ki so mu sledili River Red, Dead Man on Campus, One True Thing, Top of the Food Chain, The Love Letter , Sexual Life, Because I Said So, Race to Witch in Mars Needs Moms. Na TV je igral v filmu Surrender Dorothy in v serijah The $treet, ER, Will & Grace, Law & Order, Grace Under Fire, Saved in Southland.

Bailee Madison (Harper) je pri trinajstih že ena najbolj vidnih igralk in tudi človekoljubka. Nazadnje smo jo ob Katie Holmes videli v Don’t Be Afraid of the Dark, pred tem pa v Brothers, Conviction in Just Go With It , sicer pa se je gledalcem vtisnila v spomin kot May Belle v pustolovščini Bridge to Terabithia in v neodvisnem Phoebe in Wonderland. Na TV je gostovala v seriji Law & Order: SVU . Hkrati si prizadeva opozarjati na tiste, ki v življenju nimajo sreče in sredstev za preživetje.

Joshua Rush (Turner) je najbolj znan kot mladi Chuck iz nanizanke Chuck, igral pa je tudi Malega Sylarja v seriji Heroes ter gostoval v CSI: NY, Criminal Minds, Children’s Hospital, Medium, Private Practice, Family Guy in The Cleveland Show. Poleg tega je igral v filmu Saving Lincoln, in posoja glas likoma v risankah Escape from Planet Earth in Mr. Peabody and Sherman.

Kyle Harrison Breitkopf (Barker) je igrati začel pri štirih. V rodni Kanadi je še pred petim letom igral v šestih kratkih filmih, v pomembnem oglasu in v TV seriji. Nato je nastopil v serijah Rookie Blue, Against the Wall in Mind’s Eye, preden je ob Jessici Biel igral v trilerju The Tall Man in zdaj gostuje v Being Human.

O ustvarjalcih

Andy Fickman (režija) , ki je po mnenju revije Daily Variety velja za enega od režiserjev, na katere je potrebno biti pozoren, je produciral romantično komedijo Jewtopia po literarni uspešnici in gledališki predstavi, ki jo je bil režiral. Nazadnje je režiral komedijo You Again, pred tem pa Race to Witch Mountain, The Game Plan, She’s The Man, Who’s Your Daddy? ter musical Reefer Madness in njegovo filmsko inačico. S svojo produkcijsko družbo, ki jo je osnoval s producentsko partnerico Betsy Sullenger, trenutno pripravlja celovečerca The Most Annoying Man in the World in Pool Rats, TV film Drummed Out in Bits & Pieces. Kot scenarist in režiser ima pogodbe za filme še za nekaj največjih studiev, med njimi Solistice, TMI in Boy Scouts vs. Zombies. Hkrati bo priredil in produciral klasične filme studia RKO Bedlam, Five Came Back, I Walked with a Zombie in Body Snatchers. Trenutno piše scenarij za grozljivko Cul-De-Sac in film Darkness. Za TV pripravlja pilotski epizodi za novi seriji Laurel Canyon in Death Pact, uspelo pa mu je že prodati serijo Nashville Pride. Med Fickmanovimi uspehi na odrskih deskah so Jewtopia, Sneaux!, Les Girls 4, We The People in The Marrieds. S Kevinom Murphyjem razvija Heathers: The Musical in Dennis the Menace The Musical, za nameček pa še muzikal na podlagi kariere in življenja legendarne Cher. Je tudi soustanovitelj in direktor kritiško hvaljene gledališke skupine Fountainhead Theatre Company in služi kot izvršni producent spletne serije Lovin’ Lakin s Christine Lakin.

Lisa Addario & Joe Syracuse (scenarista) sta zakonski par scenaristov in režiserjev. Spisala in režirala sta neodvisni celovečerec Lover Girl; zatem sta prispevala scenarij za Surf’s Up. Trenutno pišeta družinsko komedijo Less is More in film Imaginary Enemies. Upata, da kmalu režirata svoj drugi celovečerec, Drive She Said.

Komentarji

4.1. 2013 ob 16:02

otročarija bedna...

— ghfhf
6.1. 2013 ob 13:37

pomojm bo en ful hud film pa smešen za umret!!!!

— scooby doo
8.1. 2013 ob 12:40

Ja pomojem bo ful smešn! Že reklama mi je ful všeč!

— wdoehonoejbiqhwqs
10.1. 2013 ob 18:43

Na reklami je blo fan zato si ga bom šla pogledat

— Tara*
13.1. 2013 ob 9:13

grem danes gledat... upam da bo ok :)

— blahblah
13.1. 2013 ob 11:16

kul

— b
20.1. 2013 ob 14:36

S prijateljicami sem si šla ogledat film in moram rečt, da nismo zgrešile. Carski film!

— kolffd
25.1. 2013 ob 19:30

Jutri ga grem s sošolko gledat.Po mojem bo zelo dober.Že reklama je zlo carska in smešna.Komaj čakam. :D

— Evica
29.1. 2013 ob 17:46

Verjetno si ga grem ogledat ker se mi zdi cool;)

— eva
31.1. 2013 ob 17:18

ful je dober

— nina
23.2. 2013 ob 11:56

Ja upam no da bo OK.
Pomojm bo, ker mam rada komedije XD

— megapasta01
16.1. 2014 ob 6:00

Naj filem do zdaj

— Tin

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.