Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

Bivši

romantična komedija
Nič ne gori močneje kot stara ljubezen.
Podnapisi
Na sporedu od: 15.11.2007, Kolosej Ljubljana
3.1.2008, Kolosej DeLuxe Kranj
1h 33min / 93min
Leto: 2007
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Scenarij: David Guion in Michael Handelman
Režija: Jesse Peretz
Dobrodušni Tom nima prav uspešne kariere, toda ko s Sofio dobita prvega otroka, mora sprejeti službo v podjetju ženinega očeta. Tam spozna dvoličnega Chipa, ki kljub invalidskemu vozičku ni niti najmanj nedolžen. Chip je namreč nekdaj osvajal Sofio, zato sedaj Tomu dodobra zagreni delo in ga vedno znova prikaže kot popolnega nesposobneža. Tom seveda ne misli stati križem rok in obljubi maščevanje, toda vsi načrti se kot po pravilu izjalovijo, kar vodi v serijo zabavnih, a za Toma sila neprijetnih nesporazumov.

Tom Reilly (Zach Braff) v karieri ni najuspešnejši, če bi sploh lahko rekli, da ima kariero. Toda njegova žena Sofia (Amanda Peet), vrhunska odvetnica, je popolnoma zadovoljna, da je ona tista, ki služi kruh v hiši. Ko pa se rodi njun prvi otrok, se par odloči, da je čas za malo bolj tradicionalno razporeditev vlog v družini, zato Sofia ostane doma z otrokom, Tom pa začne služiti. In ker mu v New Yorku to ne uspeva najbolje, se družina vrne v Sofijino rodno mesto v Ohiu.

Ogabna sedežna garnitura, ki jima jo ob vselitvi podarita Sofijina starša Bob (Charles Grodin) in Amelia (Mia Farrow), je prvi zaskrbljujoči znak, da bosta Tom in Sofia s težavo sprejela nov način življenja. Tom začne delati skupaj z Bobom v Sunburst Communications, oglaševalski agenciji, ki jo je nedavno prevzel vzvišeni in samovšečni oglaševalski guru Don Wollebin (Donal Logue). Tom se na novem delovnem mestu skuša dokazati, kar pa mu nekako ne uspeva, saj ga pretkano in vztrajno spodkopava zvezda agencije Chip Sanders (Jason Bateman). Chip, paraplegični ženskar, ki je še od srednješolskih dni zaljubljen v Tomovo ženo in ki ga Bob preprosto obožuje, v očeh okolice preprosto nikoli ne naredi nič narobe.

Vse, kar Tom naredi, pa naj bo še tako dobronamerno, se izpridi. Njegov tast je osramočen, hkrati pa se mu začne odtujevati tudi Sofia, ki je nenadoma od uspešne odvetnice postala gospodinja, ki ji ne preostane drugega, da previja pokakane plenice, komentira sodne procese, ko jih gleda na televiziji in s 13-letnim sosedom spremlja rokoborbo.

Chip seveda ne odneha, dokler ima prednost. Neprestano se smuka okoli Sofie, prilizuje se njenim staršem in dela vse, da bi se Toma čim prej znebil. Toda Tom se ne pusti. Trdno je odločen, da se bo izkopal iz predmestnega pekla in ponovno osvojil svojo ženo.

O filmu

Bivši je prvi posneti scenarij scenarističnega para Dave Guion in Mike Handelman, ki sta se spoznala na Yalu in skupaj nastopala v skupini improvizatorjev. Ko pišeta, še zdaj pogosto improvizirata prizore.

Ko sta se med komiki in pisci šele uveljavljala, sta dobila ogromno izkušenj z delom v različnih pisarnah. Hkrati sta opazovala tudi vrstnike, ki so ravno v tistem času ustvarjali družine.

“Videla sva ogromno žensk, ki so se odločile ostati doma z otroki in so se v tej vlogi počutile ujete,” pravi Handelman.

“Hotela sva napisati zgodbo o ljudeh, ki so ujeti v različnih vlogah in ki tuhtajo, kako bi se rešili. V dogajanje v pisarni pa sva vpletla veliko absurdnih podrobnosti, ki sva jih zares doživela,” se še spominja.

Producent Anthony Bregman dodaja: “Film prikazuje, kako samoumevno sprejemamo družbo, ljudi in njihove vloge v družbi, pa naj bo to vloga moškega, vloga ženske ali človeka na vozičku. Hkrati pa se film sprašuje, ali so naše predpostavke o teh ljudeh in njihovih vlogah sploh pravilne. In iz tega izhaja humor v filmu.”

BIVŠI je šele drugi scenarij, ki sta ga napisala Guion in Handelman. Produkcijska hiša This is that je odkupila njun prvi scenarij, komedijo MONDO BEYONDO, in takrat sta jim omenila, da bi jim rada predstavila še eno zamisel.

Anne Carey se spominja: “David in Mike še nikoli prej nista ničesar predstavljala, zato nista imela zapiskov. Ko smo sklenili dogovor, se je bilo treba usesti in napisati ponudbo ter opisati projekt za Miramax, onadva pa se sploh nista več spomnila, kaj vse sta nam povedala.”

Ko sta skušala zapolniti praznine, se je rodila še kopica zamisli.

Dober scenarij pa pritegne dobre igralce, ki scenarij še izboljšajo.

Mladi ekipi odličnih komičnih igralcev Zachu Braffu, Amandi Peet in Jasonu Batemanu sta se pridružili še dve legendarni imeni. Charles Grodin se je po 12 letih odsotnosti s tem filmom vrnil na velika platna. Po 40 letih pa je prvič tudi nastopil skupaj z Mio Farrow. L. 1967 sta skupaj posnela filmsko klasiko Rosemary’s Baby, od takrat pa se njuni karierni poti nista več prekrižali. Seveda ni šlo brez šal na ta račun. Ko je Mia Farrow na prizorišču pestovala igračko dojenčka, je Grodinu na uho brundala melodijo iz Rosemaryjinega otroka.

Ko so ustvarjalci izvedeli, da se za vlogo Sofijine mame zanima Mia Farrow, so scenarij takoj predelali, da je njen lik dobil večjo težo.

Velika igralska imena pa se ne pojavljajo samo v glavnih vlogah. Tudi v drobnih lahko najdemo veliko izvrstnih znanih obrazov.

Čeprav se zgodba skoraj v celoti dogaja v Ohiu, so film posneli v New Yorku. Hiša, v kateri živita Bob in Amelia, stoji v Queensu, Tomova in Sofijina hiša na Staten Islandu ... In marsikateri voznik sredi New Yorka se je verjetno malce zmedel, ko je na cesti v bližini Washingtonovega mostu zagledal napis „Dobrodošli v Ohiu”.

Morda najbolj nevsakdanje prizorišče je bila Sunburstova pisarna, ki so jo postavili v skladišču v Queensu. Sunburst so si zamislili kot rahlo provincialni poskus naprednega podjetja. Notranja ureditev je pravzaprav precej podobna pisarnam številnih oglaševalskih agencij in spletnih podjetij. Vzdušje v pisarni je rahlo ubrisano. Marsikatero resnično tovrstno podjetje je (bilo) videti kot velik zabaviščni park in tudi to je verjetno eden od razlogov, ki je pripomogel k zlomu številnih spletnih podjetij l. 2001.

O igralcih

Zach Braff (Tom Reilly): The Last Kiss (2006), Chicken Little (2005), Garden State (2004), The Broken Hearts Club: A Romantic Comedy (2000), Blue Moon (2000), Endsville (2000), Getting to Know You (1999), Manhattan Murder Mystery (1993), TV serija Scrubs

Jason Bateman (Chip Sanders): Juno (2007), The Kingdom (2007), Smokin' Aces (2006), The Break-Up (2006), Dodgeball: A True Underdog Story (2004), Starsky & Hutch (2004), The Sweetest Thing (2002), Sol Goode (2001), Love Stinks (1999), Breaking the Rules (1992), Necessary Roughness (1991), Teen Wolf Too (1987)

Amanda Peet (Sofia Kowalski): Terra (2007), Griffin & Phoenix (2006), Syriana (2005), A Lot Like Love (2005), Melinda and Melinda (2004), The Whole Ten Yards (2004), Something's Gotta Give (2003), Identity (2003), Whatever We Do (2003), Igby Goes Down (2002), Changing Lanes (2002), High Crimes (2002), Saving Silverman (2001), Whipped (2000), Takedown (2000), The Whole Nine Yards (2000), Isn't She Great (2000), Zoe Loses It (2000), Body Shots (1999), Two Ninas (1999), Jump (1999), Simply Irresistible (1999), Playing by Heart (1998), Southie (1998), 1999 (1998), Origin of the Species (1998), Touch Me (1997), Grind (1997), Sax and Violins (1997), One Fine Day (1996), She's the One (1996), Winterlude (1996), Virginity (1996), Animal Room (1995)

Charles Grodin (Bob Kowalski): It Runs in the Family (1994), Clifford (1994), Beethoven's 2nd (1993), Heart and Souls (1993), So I Married an Axe Murderer (1993), Dave (1993), Beethoven (1992), Taking Care of Business (1990), Cranium Command (1989), Midnight Run (1988), You Can't Hurry Love (1988), The Couch Trip (1988), Ishtar (1987), Last Resort (1986), Movers & Shakers (1985), The Woman in Red (1984), The Lonely Guy (1984), The Great Muppet Caper (1981), The Incredible Shrinking Woman (1981), Seems Like Old Times (1980), It's My Turn (1980), Sunburn (1979), Real Life (1979), Heaven Can Wait (1978), Thieves (1977), King Kong (1976), 11 Harrowhouse (1974), The Heartbreak Kid (1972), Catch-22 (1970), Rosemary's Baby (1968), Sex and the College Girl (1964)

Mia Farrow (Amelia Kowalski): Arthur et les Minimoys (2006), The Omen (2006), Purpose (2002), Coming Soon (1999), Angela Mooney (1996), Reckless (1995), Miami Rhapsody (1995), Widows' Peak (1994), Husbands and Wives (1992), Shadows and Fog (1992), Alice (1990), Crimes and Misdemeanors (1989), New York Stories (1989), Another Woman (1988), September (1987), Radio Days (1987), Hannah and Her Sisters (1986), The Purple Rose of Cairo (1985), Supergirl (1984), Broadway Danny Rose (1984), Zelig (1983), A Midsummer Night's Sex Comedy (1982), Hurricane (1979), Death on the Nile (1978), Avalanche (1978), A Wedding (1978), Full Circle (1977), The Great Gatsby (1974), Docteur Popaul (1972), Follow Me! (1972), Blind Terror (1971), John and Mary (1969), Secret Ceremony (1968), Rosemary's Baby (1968), A Dandy in Aspic (1968), Guns at Batasi (1964), John Paul Jones (1959)

O ustvarjalcih

Jesse Peretz (režija): The Château (2001), First Love, Last Rites (1997)

David Guion in Michael Handelman (scenarij): trenutno snemajo ali pa so v pripravah na snemanje filmov po naslednjih njunih scenarijih: Mondo Beyondo, Used Guys, Toy Story 3, Neighbourhood Watch

Tom Richmond (direktor fotografije): Right at Your Door (2006), The Need (2006), Palindromes (2004), Nobody's Perfect (2004), House of 1000 Corpses (2003), The Singing Detective (2003), Ethan and Alan (2002), I'm with Lucy (2002), Knockaround Guys (2001), Chelsea Walls (2001), Hard Ball (2001), The Château (2001), Gun Shy (2000), Waking the Dead (2000), Slums of Beverly Hills (1998), Call Waiting (1998), Wild Horses (1998), First Love, Last Rites (1997), The Twilight of the Golds (1997), Oakland Underground (1997), Johns (1996), Mother Night (1996), Homage (1995), Love and a .45 (1994), Little Odessa (1994), Killing Zoe (1994), A Midnight Clear (1992), Roadside Prophets (1992), Heaven Is a Playground (1991), Pastime (1991), I'm Gonna Git You Sucka (1988), The Chocolate War (1988), Stand and Deliver (1988), Straight to Hell (1987), The Malibu Bikini Shop (1986), Hardbodies 2 (1986), Chopping Mall (1986), Hard Rock Zombies (1985), Stand Alone (1985), Space Rage (1985), Hardbodies (1984), Running Hot (1984)

Komentarji

17.11. 2007 ob 9:18

ah film ni nč posebnga....mau se nasmeješ pa še to ob ene dveh al treh prizorih drgač pa škoda dnarja...

— Pikica
21.11. 2007 ob 8:42 zvezdica

Na žalost le povprečen film 4/10

— Sara
22.11. 2007 ob 12:04

zakaj ni filma v petek 22.11.2007 ???????

— martina
26.11. 2007 ob 19:48

cuTe<3

— xoxo
28.11. 2007 ob 7:38

ful kollllllll

— klara
28.11. 2007 ob 18:47

Film je res eno veliko povprečje, ne preseneča na nobenem področju, povprečje pač.

— Neja
10.12. 2007 ob 20:00 zvezdica

film, ki ga čez teden dni popolnoma pozabiš. če se film ne bi končal s tipičnim happy endom bi bil še kar v redu. tako je popolnoma predvidljiv in ne pričara nobene komedije, romantike še manj.

glavna igralka in igralec dajejo vtis, da niso 100% v svojih vlogah. v filmu si zaželiš, da bi šla narazen. škoda, da temu ni tako.

— marko22
18.12. 2007 ob 9:03

Spet sami globokoumni komentarji.Čist luštkan film za nas ,ki imamo resnih in zamorjenih in nasilnih filmov čez glavo.Gledala sem ga skupaj z dvema prijateljicama v kinu Komuna,po prijetnem sprehodu po stari Ljubljani in kuhanem vinčku ob okrašenih stojnicah ob Ljubljanici.Krasno!!Samo še nekaj.V Komuni smo gledale film samo me tri.Nobenega drugega .Kar malo strašljivo.Ne razumem ljudi,zakaj grejo vsi tako radi v Kolosej,ko pa je v centru Ljubljane sedaj tako lepo in romantično.Razmislite!

— IRENA
26.12. 2011 ob 11:11

na žalost film ni fajn tko da ga lahko v enem dnevu pozabiš

— GLORIA

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.