Kolosej
Film distribucije Karantanija Cinemas

40 dni in 40 noči

komedija, romantični
Na sporedu od: 9.5.2002, Kolosej Ljubljana
1h 34min / 94min
Scenarij: Rob Perez
Režija: Michael Lehmann

O vsebini

Zadnja ljubezenska zveza Matta Sullivana se je katastrofalno končala in od takrat se z zlomljenim srcem nikakor ne more spustiti v resen odnos s katerim koli dekletom.

Čedni oblikovalec, star malce čez dvajset, zaposlen v podjetju, ki oblikuje spletne strani, se spušča v avanture, ki pa mu ne prinesejo zadovoljstva. Potem pa se mu zazdi, da je našel zdravilo za svoje težave, pa čeprav je to zdravilo precej nenavadno - postil se bo. Fant, ki nikoli ni ničesar znal pošteno opraviti do konca, se odloči, da bo poskusil nemogoče: 40 dni brez seksa. Kakršnega koli. Nobenega dotikanja, nobenega božanja, nobenega poljubljanja, nobene predigre, nobenega mečkanja, nobenega samozadovoljevanja... skratka ničesar.

Najprej se njegova nova disciplina kar dobro izkaže, občutek ima, da ima sebe in dogajanje okoli sebe pod nadzorom. A vse se poruši, ko sreča dekle svojih sanj - Erico, zapeljivo in poduhovljeno. Matt se zaljubi do ušes.

V službi padajo stave, kako dolgo bo zdržal. V njegovo življenje se vse bolj vpleta lepa Erica in Matt nazadnje samo še poskuša rešiti, kar se sploh rešiti da. Oklepa se svoje zaobljube in upa, da bo Erica pripravljena počakati.

Producenti filmov Notting Hill in Dnevnik Bridget Jones predstavljajo 40 dni in 40 noči, prvo ameriško komedijo o seksu - brez seksa.

O produkciji

40 dni in 40 noči se dogaja v San Franciscu, med mlado internet populacijo. Ta komedija o seksu brez seksa je nastala v glavi scenarista Roberta Pereza, ki pravi, da je skoraj delno avtobiografska. "Potem, ko mi je dekle zlomilo srce, sem začel pisati dnevnik, s katerim pa najprej nisem imel namena početi nič. A ko sem videl, da filmska produkcija danes preprosto ni več zapeljivo seksi, sem se lotil pisanja."

Režiserja ni bilo težko najti. Ko je producent Michael London poklical Lehmanna in mu opisal zgodbo, se je režiserju zazdela tako nenavadna, da si jo je želel posneti. "Zgodba pravzaprav sploh ni komedija o seksu, ampak komedija o abstinenci in tega se doslej ni lotil še nihče." Rezultat zgodbe o življenju brez seksa pa je zelo seksi film. Josh Hartnett je bil sicer navdušen nad filmom, vendar je dvomil, da je kateri koli studio in kateri koli režiser zmožen narediti film o vzdržnosti, ki je tako poln seksa.

Film je mladostna komedija, vendar za odrasle. Vsi v filmu so neskončno pohotni in neprestano govorijo o seksu. Griffin Dune, Mattov šef, pravi: "Ta obsedenost s seksom se z leti ne zmanjšuje, do smrtne postelje je enako." Paulo Constanzo, Mattov sostanovalec Ryan pa dodaja: "Če se vzdržiš seksa, le-ta kar naenkrat začne obvladovati vse tvoje življenje. Tudi sam sem poskusil in lahko vam povem, da ste po 40 dneh in nočeh popolnoma ob pamet."

Lehmann je to norost prikazal skozi zgodbo, v kateri vidimo, da so namigi na spolnost vsepovsod okoli nas. Če se nekdo močno trudi, da ne bi mislil na seks, to lahko postane velik problem. Po nekem obdobju abstinence vsaka malenkost okoli nas dobi erotičen pridih.

Mattova zaobljuba spremeni vse njegove sodelavce. Dekleta v podjetju se iz nedostopnih lepotic spremenijo v napadalne zapeljivke in Mattova preprosta odločitev postane kamen spotike v večni bitki med spoloma.

Dogajanje je postavljeno v svet, ki mu vlada internet, kar doslej še ni bilo velikokrat narejeno. Vsaj ne v filmih, ki pripovedujejo o vsakdanjem življenju. Tako 40 dni in 40 noči obenem tudi osvetljuje življenje strokovnjakov, za katere vsi vemo da nekje so in nekaj delajo, nihče pa ne ve točno kaj. In hkrati spoznamo računalniške strokovnjake, ki niso posamezniki, noro zagledani v ekran, brez smisla za humor. Ravno nasprotno.

Za glavno vlogo so izbrali igralca, ki je dovolj karakteren, da se okoli njega lahko vrti vse dogajanje.

Glavno žensko vlogo so dodelili nadobudni mladi igralki Shannyn Sossamon. Za vlogo Erice so potrebovali dekle, ki bo z Joshom lahko vzpostavilo pravo kemijo in Shannyn je to uspelo brez večjih težav. Zato ne čudi, da sta tako prepričljivo odigrala enega najlepših, najbolj romantičnih in hkrati najbolj nenavadnih ljubezenskih prizorov, kar smo jih kdaj lahko videli na filmu - ljubljene z orhidejo, a brez vsakega dotika.

O igralcih

Josh Hartnett (Matt)

Nedavno smo ga lahko videli v spektaklu Pearl Harbor in vojni akciji Sestreljeni črni jastreb. Prvič je nastopil leta 1998 v Halloween H20, pozornost gledalcev in kritikov pa je zbudil leta 1999 z nastopom v režijskem prvencu Sofie Coppola The Virgin Suicides. Sledili so filmi O, Blow Dry in Town and Country.

Shannyn Sossamon (Erica)

Po maturi se je iz Rena odpravila v Los Angeles, da bi postala plesalka. Na neki rojstno-dnevni zabavi jo je opazil eden od ustvarjalcev filma Vitezova usoda. Po šestih avdicijah je dobila vlogo Jocelyn. Njen najnovejši film je The Rules of Attraction.

Vinessa Shaw (Nicole)

Mednarodno občinstvo jo je opazilo kot prostitutko Domino v Kubrickovem Eyes Wide Shut. Nastopila je še v Corky Romano, The Weight of Water, Wayward Son, L.A. Without a Map, Coyote Summer, Hocus Pokus in Ladybugs.

O ustvarjalcih

Michael Lehmann (režija)

Režiral je uspešnico The Truth About Cats and Dogs in črno komedijo Heathers, pri kateri se je prvič poskusil kot režiser. Po študiju na kalifornijski in kolumbijski univerzi je začel delati s Francisom Fordom Coppolo kot nadzornik eksperimentalnega video sistema, uporabljenega v filmih One From The Heart, Rumble Fish in The Outsiders. Po režiji nekaj kratkih filmov je zbudil dovolj zanimanja pri producentih, da so mu ponudili možnost režiranja celovečernega filma Heathers. Sledili so še My Giant, Airheads, Hudson Hawk in Meet the Applegates. Režiral je tudi eno od nadaljevanj televizijske nadaljevanke Zahodno krilo in nekaj epizod Homicide: Life on the Street.

Robert Perez (scenarij)

40 dni in 40 noči je njegov prvi scenarij. Pred tem je študiral kreativno pisanje in scenaristiko na kalifornijski univerzi in več let delal kot osebni asistent pokojnega igralca Josepha Maherja.

Elliot Davis (direktor fotografije)

Gledalci ga najbolje poznajo po njegovem delu s Stevenom Soderberghom. Stal je za kamero pri filmih Out of Sight in King of the Hill ter bil nominiran za Spirit Award za fotografijo v filmu The Underneath. Z režiserjem Alanom Rudolphom je posnel Equinox, Love at Large, Mortal Thoughts in nedavno Breakfast of Champions z Brucom Willisom v glavni vlogi. Med ostalimi filmi so še večkrat nagrajeni Harvest: 3000 Years, Get on the Bus, The Next Best Thing, Light It Up, Forces of nature, Lawn Dogs, Larger Than Life, Things to Do in Denver When You're Dead, Mother's Boys, The Cutting Edge, Bright Angel, Miles From Home in Happy Campers. Eden njegovih zadnjih projektov sta tudi I Am Sam in White Oleander.

Komentarji

6.3. 2005 ob 13:45

ja film ruls an :):):):):)

— anya
31.5. 2006 ob 20:33

če je filem dober in mi lahko poveste eno stran o filmih

— miha
24.9. 2007 ob 17:52

Vredu je za pogledat. Vredu stava s kolegi, fajn da mu je uspelo. =)

— Samy

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.