Kolosej
Film distribucije Blitz Film & Video Distribution

2:22

2:22
triler / srhljivka
Podnapisi
Leto: 2017
Država: ZDA, Avstralija
Jezik: angleščina
Scenarij: Todd Stein, Nathan Parker
Režija: Paul Currie
Dylan Branson (Michiel Huisman), kontrolor prometa na letališču JFK, je poosebljenje nekoga, ki je pri svojem delu najboljši - dokler ga nekega dne natanko ob 2h in 22 minut za nekaj usodnih sekund ne paralizira slepeča strela. Dva potniška letala se komaj izogneta trku in Dylan je suspendiran. Ne more v službo in zaradi izgube delovnega ritma je povsem zgubljen, potem pa začne opažati, da se nekateri zvoki in dogodki iz njegovega življenja ponavljajo - letalo, ki leti zelo nizko, cviljenje koles… - in to se dogaja sleherni dan ob istem času. Izkaže se, da gre več kot zgolj za naključja; opaziti je vzorec, ki Dylana vsak dan natanko ob 2:22 skrivnostno privede v slovito postajo Grand Central v New Yorku, kjer se ponovitve nadaljujejo. Poslovnež, ki bere časopis. Par, ki se objema. Šolarji, ki prečkajo avlo.

Za rojstni dan dobi vstopnico presenečenja; svojim načelom navkljub se odpravi na predstavo baleta. Med odmorom spozna prelepo uslužbenko galerije Sarah Barton (Teresa Palmer). Med njima takoj preskoči iskrica, ki presega golo privlačnost, in jasno je, da ju veže nekaj globokega, čeprav je čutiti tudi napetost. Dylan se hitro zaljubi, a čuti, da je energija med njima silno nenavadna.

Poleg tega se ponavljanje dogodkov ne neha, pa naj je Dylan kjer koli. Začne si jih zapisovati – podrobnosti o njih, natančne čase. In medtem ko se sam obsedeno loteva uganke ponavljajočih se vzorcev, je Sarah čedalje bolj prestrašena; zaupa se nekdanjemu fantu Jonasu (Sam Reid), umetniku, ki razstavlja v galeriji, kjer sama dela. Dylanova psihična napetost se sprevrže v krizo, ko se udeleži razstave, za katero je Jonas ustvaril hologram postaje Grand Central natanko v tistem hipu – in v takšnem stanju – kot jo Dylan vidi sleherni dan….

Ameriško-avstralsko koprodukcijo je po scenariju Nathana Parkerja in Todda Steina režiral Paul Currie, za katerega je film »skrivnosti polna ljubezenska zgodba, romantična srhljivka o moškem s sposobnostjo, ki jo drugi lahko dojemajo kot genialnost ali kot popolno norost. Sposobnost, ki vsebuje nevarno skrivnost, ki jo je treba razrešiti, da se uničujoči karmični vzorec neha ponavljati. Film govori o strahu pred ljubeznijo. Pa o preteklosti, ki nas lahko skrivaj preganja prav vse. Je zgodba o fantu, ki skuša za vsako ceno obvarovati dekle, tudi pred časom samim. Čas je hkrati Dylanov zaveznik in sovražnik.«

Igrajo še Simone Kessell, Maeve Dermody, Kerry Armstron, John Waters in Mitchell Butel. Producirali so Steve Hutensky, Paul Currie in Jodi Matterson Bruce Davey. Izza kamer so sodelovali direktor fotografije David Eggby, scenografinja Michelle McGahey in kostmografinja Lizzy Gardiner. Glasbo sta zložila Lisa Gerrard in James Orr.

LIKI

Dylan Branson je precej samotarski možakar, ki ga njegova življenjska rutina poganja naprej, a je hkrati v njej tudi ujet. Kot avtomat od svojega stanovanja v East Villeageu prek Manhattna drsi proti postaji Grand Central in od tam na delovno mesto na letališču JFK. Tam je v nadzornem stolpu povsem osredotočen in miren; natančen je do zadnje pike – dokler tistega usodnega dne ob 2:22 ne zmrzne in skoraj povzroči tragedijo. Suspendiran je, izgubi svoj fokus in smisel, dokler ne spozna Sarah, s katero, kot ugotovi, je močno – domala zastrašujoče – povezan.

Michiel Huisman, ki lik igra, meni, da Dylanovo življenje »po eni strani drvi v prepad zaradi dogodkov, ki se mu ponavljajo in so čedalje bolj nevarni. Po drugi strani pa strasti, kakršno čuti ob Sarah, v življenju še ni občutil. Ko odkrije ponavljajoče se vzorce, ki ga ogrožajo, spozna, da mora nekaj ukreniti – da mora dogodke preseči in se skupaj s Sarah spraviti na varno.«

Priprave na vlogo, pravi igralec, so bile zapletene. »Vlogo sem si želel tudi zato, ker mi je ponudila priložnost, da lik postavim v njegovem lastnem svetu, v tem primeru gre za kontrolorje poletov, o katerem nisem vedel prav nič. Skoraj vsak teden letim z letalom, saj igram like na različnih koncih sveta… a še sanjalo se mi ni, koliko ljudi mora neprestano komunicirati, da letalo sploh vzleti.«

Sarah Barton dela v elegantni umetniški galeriji v središču Manhattna. Ko se po naključju sreča z Dylanom na predstavi baleta, sta v hipu očarana eden nad drugim – pogovarjata so o zelo zasebnih podrobnostih, obžalovanjih in sanjah. »Sarah je kompleksen lik,« pravi Teresa Palmer, ki lik upodablja. »Prizemljena je, v življenju se ji veliko dogaja. Odraščala je v umetniškem svetu, a si je vedno želela postati plesalka. V resnici ne živi življenja, o kakršnem je bila sanjarila, to pa na dan potisne zapletena čustva. Ko spozna Dylana, se ji zdi, da je našla manjkajoči košček svoje sestavljanke. Med njima je kemija, kakršna se zgodi le enkrat v življenju.«

Sarah Dylanu, ki ga hromi travma nesreče, ki jo je skoraj zakrivil, vdihne voljo do življenja. A kmalu njuno vez načnejo nenavadne zunanje sile, ki pa, se zdi, prežijo tudi globoko v obeh. Kot bi se njuni duši nekoč že srečali, tako v ljubezni kot v strahu.

Jonas Edman je uspešen multimedijski umetnik, ki ga zastopa galerija, v kateri dela Sarah. Ob začetku filma pripravlja tehnično silno zahteven projekt, ki temelji na elementu s postaje Grand Central. Svojčas sta bila s Sarah ljubimca, kar še vedno nekako visi v zraku. Jonas se zdi samozavesten in sprijaznjen, a se kmalu izkaže, da mu je bila Sarah več kot le muza. »Še vedno trpi zaradi posledic razhoda,« pravi Sam Reid, ki je stopil v Jonasove čevlje. »Nezavestno – ker pač ni tako zavedajoč kot Dylan – ga potegne v časovno zanko in začne ga moriti preteklost.«

Glede priprav na vlogo igralec pravi, da se je njemu in režiserju zdelo »ključnega pomena razumeti, kako Jonasovo umetniško delo deluje, sploh projekcija postaje Grand Central, in zato sem veliko časa prebil z ekipo, ki je delo ustvarjalo.«

 

O ZASEDBI VLOG

TERESA PALMER (Sarah Barton) je scenarij prebrala že leta 2011, ko je spoznala Currieja: »Zapletena zgodba me je povsem prevzela. Ko mi je Paul pokazal predstavitveni video, sem vedela, da hočem biti del tega projekta.« Na avdiciji je bila takoj navdušena nad tem, kako jo je Currie usmerjal – njegova strast in občutek za eksperimentiranje sta se ji zdela naravnost osvežujoča.

Režiser pravi, da je »Teresa prečudovito elegantna igralka. Krasen igralski razpon ima, vsak hip je čustveno na voljo in ostaja zvesta svojim zamislim. Ne boji se biti tudi nekoliko samosvoja. Njeni impulzi lahko gredo v katero koli smer.«

MICHIEL HUISMAN (Dylan Branson) je bil lik, katerega zasedba je ustvarjalcem povzročala največ sivih las. Premlevali so več imen, jih prenašali na druge like… »Steve and Bruna (Papandrea, soproga producenta Hutenskyja in znana hollywoodska producentka, op.p.) sta ravnokar posnela film Wild, v katerem je igral Michiel, in Bruna je bila navdušena nad njim, češ, Neverjeten je, avtentičen, priljuden in krasen človek.« Igralec pravi, da je imel »neznansko srečo, da je scenarij pristal v mojem naročju. Občutek sem dobil, da bo sodelovanje s Paulom sodelovanje v pravem pomenu besede; da bo zame to priložnost, da v projekt vnesem nekaj lastnih zamisli, kar je navdalo z navdušenjem.«

Ker sta bila na različnih koncih sveta, sta šest mesecev vlogo pripravljala prek Skypa: »Čeprav naj bi prišel v Avstralijo dva tedna pred začetkom snemanja filma, to ne bi bilo dovolj za vse priprave. A da bo občinstvo lahko zgodbo izkusilo v vsej njeni jasnosti, sem moral poskrbeti, da dojamejo sleherni korak zapleta. S Paulom sva premlela čisto vsak prizor, vse glede Dylanove preteklosti. Redko me navda občutek tolikšne svobode, da pristopim k režiserju in rečem, O tem prizoru sva debatirala neštetokrat, pa sem šele zdaj uvidel, da tako ne bo šlo… Moral bi se odviti takole… Se strinjaš? In skoraj vedno je Paul odvrnil, Mislim, da imaš prav.«

SAM REID (Jonas Edman) se spominja, da sta se s Paulom takoj ujela. »Dve uri sva kričala eden na drugega, in odšel sem z mislijo, Madonca, ta film pa res moram posneti. Ob odhodu me je producentka produkcije poklicala na pomerjanje kostumov in čeprav nisem bil prepričan, da bom zaradi drugih projektov sploh na voljo za tega, se je vse poklopilo.«

»Sam je izredno bister igralec in je v svoj lik znal vnesti prefinjeno dvojnost,« pravi režiser.« Jonas je namreč najbolj zapleten lik, saj do Sarah še vedno goji čustva, ki pa so skrita, in gledalec ne ve natanko, kaj naj si misli.«

 

O USTVARJALCIH

PAUL CURRIE – (režija/producent) je ustanovni delničar podjetja Lightstream Pictures. Snema oglase, TV serije, celovečerce in na oder postavlja obširne predstave. Režiral in produciral je film One Perfect Day, za katerega je prejel nagrado za režiserja debitanta Zveze filmskih režiserjev Avstralije. Produciral je Under The Gun in sospisal knjižno uspešnico A Hero's Journey.

Režiral je priznana dokumentarca Lionheart – The Jesse Martin Story in Every Heart Beats True: The Jim Stynes Story ter služil kot kreativni direktor TV prenosa dogodka World Reconciliation Day. Kot soustanovitelj dobrodelne organizacije Reach Youth se je potegoval za naziv Avstralca leta.

Za TV je režiral serijo Twenty-Something; izvršno je produciral srhljivko Rampart z Woodyjem Harrelsonom in Max Rose z Jerryjem Lewisom. Produciral je fantazijsko pustolovščino The Moon And The Sun s Pierceom Brosnanom ter koproduciral dokumentarec Great Barrier Reef With David Attenborough. Nazadnje je produciral dramo Mela Gibsona Hacksaw Ridge.

Tvoj komentar

Si film že videl in želiš svoje vtise deliti z drugimi? Bodi prvi in napiši svoj komentar! Zanimive ocene filmov bo urednik nagradil z zvezdica.

Preostali znaki: 4000

S komentarji obiskovalci izražajo svoja mnenja, ki niso povezana z uradnimi stališči podjetja. Pridržujemo si pravico do neobjave komentarjev, ki se v vsebinskem smislu ne navezujejo na obravnavani film, ki so žaljivi, opolzki ali brez kakršnega koli pomena. Enako velja tudi za komentarje, ki izražajo in spodbujajo nestrpnost, navajajo h kriminalnim dejanjem ipd. Komentarje izločamo po lastni presoji. Za mnenja ne odgovarjamo.